1. Анкетні дані: піб: Трачук Ольга Костянтинівна Місце та досвід роботи



Скачати 203.8 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір203.8 Kb.

1. Анкетні дані:

ПІБ:Трачук Ольга Костянтинівна
Місце та досвід роботи:Котюжинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів Збаразького району Тернопільської області, стаж роботи – 25 років, вища кваліфікаційна категорія.
Контактні дані: мобільний телефон– 0974642320

email-kotjushynoschule@mail.ru



КОТЮЖИНСЬКА ЗАГАЛЬНООСВІТНЯ ШКОЛА І-ІІ СТУПЕНІВ

ВЕЛИКОВІКНИНСЬКОЇ СІЛЬСЬКОЇ РАДИ ЗБАРАЗЬКОГО РАЙОНУ ТЕРНОПІЛЬСЬКОЇ ОБЛАСТІ

с.Котюжино,Збаразький район, Тернопільська область, 47383, тел.(803550) 3-33-61

kotjushynoschule@mail.ru код ЄДРПОУ 23592925

Тиждень географії і природознавства в школі

З досвіду роботи

Ольги Костянтинівни Трачук

вчителя географії і

природознавства

Котюжинської

загальноосвітньої

школи І –ІІ ступенів
Позаурочна діяльність дає можливість розвивати індивідуальні інтереси дітей, їхні здібності, нахили, розширювати кругозір з географії, формувати стійкі потреби самостійно пізнавати,співставляти, робити висновки, охороняти і примножувати навколишню природу.

Мета: поєднати навчання і виховання в єдиний процес, поглибити учнівські компетентності з курсу географії , залучити до процесу навчання учнів з низькою або відсутньою мотивацією до навчання,виробляти вміння і навички практичного застосування отриманих знань у житті;

розширити кругозір учнів, сприяти вмінню самостійно одержувати знання, логічно та нестандартно мислити;



формувати творче мислення, пізнавальний інтерес, спостережливість, сприяти вихованню любові до рідного краю.

Актуальність: національна доктрина розвитку освіти ставить перед учителем завдання створити дитині умови для її максимального самовизначення й саморозвитку. Правильно організована позакласна робота розвиває в учнів дослідницькі навички, забезпечує реалізацію особистісно – зорієнтованого навчання.

Інноваційність:запропоновані сценарії проведення тижня географії в школі найбільш повно розкривають здібності й талант учнів, а для вчителя дають можливість самореалізуватись у професійній діяльності. Така організація роботи вчителя з учнями носить інноваційно – дослідницький характер.

Практична значимість: проведенняінтелектуальних ігор, вечорів відпочинків, конкурсів, вікторин формує творчу особистість, яка має високий рівень географічних знань, володіє практичними навичками і вміннями. Вміє досліджувати, робити висновки, застосовувати свої знання на практиці. Позакласні заходи розроблені для учнів 5-9 класів, а також 1-4 (щоб залучити до праці всю школу).

План проведення тиждень географії і природознавства в школі.
Понеділок

  1. Відкриття тижня географії і природознавства. Лінійка.

  2. Виставка літератури «Видатні дослідники, мандрівники просторами Землі.»

  3. Розгадування кросвордів, ребусів, криптограм ( 2-9 класи ).

Середа

  1. Конкурс малюнків на тему «Чарівний світ природи нашого краю» (1-4 класи).

  2. Конкурс малюнків, плакатів, колажів «Збережемо природу рідного краю»

(5-9 класи).

  1. Гра «Що я знаю про світ, який мене оточує?» ( 5 клас ).

Четвер

  1. «Карусель запитань» - загадки для учнів 1-4 класів.

  2. Інтелектуально-пізнавальна гра «Своя гра» ( 7-9 клас ).

П’ятниця

  1. Рекламні прес-релізи віртуальних тур агенцій «Стежками рідного села»

(5-7 клас).

  1. Проект ток-шоу « Котюжани і котюжанки – якими їм бути?» (8-9 клас).

Понеділок

  1. Флеш- мобб «Як покращити рівень освіти в рідному селі? (учнівське самоврядування, опитування серед вчителів, учнів, батьків).

  2. Захист індивідуальних бізнес – проектів «Якби я був підприємцем…»

( 8-9 класи ).

Вівторок

  1. Виступ членів краєзнавчого гуртка з лекціями: «З історії села Котюжино».

  2. Підбиття підсумків тижня географії. Нагородження переможців конкурсів, активних учасників тижня.



Котюжинська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів

(природознавство , 5 клас )


435

Підготувала вчитель географіїТрачук О.К.

Перший тайм.

Питання для команди № 1.

•Трава від 99 хвороб. (Звіробій.)

•На слідах яких хижих тварин немає пазурів? (Кішки,рисі.)

•Сліпими чи зрячими народжуються зайці? (Зрячими.)

•Хто може пити за допомогою ноги? (Жаба.)

•Що їдять жаби взимку? (Нічого, бо вони впадають у сплячку.)

•Які птахи виводять пташенят тричі за літо? (Горобці,вівсянки.)

•Пінгвін- це птах чи ні? (Птах.)

•Найсолодше дерево наших лісів? (Липа.)

•Різнокольорові гриби. (Сироїжки.)

•Яка ягода буває чорною , червоною, білою? (Смородина.)

•У кого щодня ростуть зуби? (У бобра, у зайця.)

•Який птах літає найвище? (Орел.)

•Хто спить униз головою? (Кажан.)

•Коли найчастіше буває перша гроза? (У травні.)

•Чим сюрчить коник-стрибунець? (Ногою об крило.)

•Що стається із бджілкою після того,як вона вжалить? (Вона помирає.)

Питання для команди №2.

•Який птах підкидає яйця у чужі гнізда? (Зозуля.)

•Назва якої рослини говорить про те, де вона живе? (Подорожник.)

•Хто біжить, виставляючи вперед задні ноги? (Заєць.)

•Яка квітка літо починає? (Дзвіночок.)

•Перед якою погодою птахи перестають співати? (Перед дощовою.)

•Який птах найбільший у світі? (Страус.)

•Коли їжак не колеться? (Коли тільки народився.)

•Чи зимують птахи в шпаківні? (Ні. Там холодно.)

•Чиє листя обпадає восени зеленим? (Вільхи.)

•Яка пташка дістає собі їжу під льодом? (Рінник.)

•Яка тварина має найгучніший голос?(Крокодил.)

•Де в коника вухо? (На нозі.)

•Коли температура тіла горобця нижча: влітку чи взимку? (Однакова.)

•Який птах може літати хвостом уперед? (Колібрі.)

•Скільки ніг у павука? (Вісім.)

•Найвища трава. (Бамбук.)

Другий тайм.

Питання з капелюха.

На аркушиках написані питання, аркушики згорнуті й лежать у капелюсі . Команди тягнуть аркушики й відповідають на запитання.



1.Чому перед дощем ластівки літають низько?

(Вони ловлять комах, яких холодне повітря змушує опускатися до землі.)



2.Чому при безхмарному небі морози сильніші?

(Хмари для землі усе одно що ковдра, вони не дають землі охолоджуватись.)



3.Чому вовка називають санітаром лісу?

(Його здобиччю є насамперед хворі , ослаблені тварини.)



4.З якого паперу земляні оси будують гнізда?

(Вони роблять його самі:гострими щелепами зішкрібають із дерева шматочки деревини й подрібнивши її, змочують своєю клейкою слиною. Виходить липка кашка. Коли вона висихає, то перетворюється на цупкий «папір» сірого кольору, на ньому можна навіть писати олівцем.)



5.Навіщо страус ховає голову в пісок?

(І зовсім не через страх, як заведено вважати, а із санітарно-профілактичною метою. Заплющивши свої великі очі й опустивши голову в гарячий пісок, страус чекає скільки витерпить, доки загинуть або втечуть із голови всі паразити. Після цього він занурює в пісок шию, груди, збиває пісок крильми, тобто приймає справжнісінькі пісочні ванни.)



6.Навіщо змії показують язик?

(Не подумайте, що це вони вас дражнять. Це вони повітря «обмацують», шукають собі здобич. А те, що винюхають, «несуть» на язиці в рот.)

Бліц-опитування «Хто швидше відповість?»

Який сніг тане швидше – чистий чи брудний?(Брудний.)

Яка комаха має «чин» морського офіцера? (Метелик-адмірал.)

Яку корову доять мурахи? (Попелицю-корівку.)

Скільки крил у жука? (Чотири.)

Хто охороняє лісову галявину від шкідливих мух? (Бабка.)

Яке дерево цвіте найпізніше? (Липа.)

Стан ріки, коли вода заливає великі території? (Повінь.)

Дитинчата яких тварин можуть харчуватися молоком чужої матері? (Зайців.)

Тварина, яка будує житло на річці? (Бобер.)

Народилася у воді, а живе на землі? (Жаба.)

Яка в нас найменша тваринка? (Землерийка, 3,5 см.)

Яка риба «в’є» гніздо? (Колючка.)

Який гриб має назву лісового хижого звіра? (Лисички.) Яка тварина майже весь час проводить під землею? (Кріт.)

Яку траву люблять кішки? (Валеріану.)

Хто кукукає в зозулі - самка чи самець? (Самець.)

Які ноги в жирафа довші – передні чи задні? (Однакові.)

Де раки зимують? (Під водою, під корчами.)

Із чого готують манну крупу? (Із пшениці.)

«Карусель запитань» (загадки для учнів 1-4 класів)

За кожну правильну відповідь – 2 бали


  1. Маленьке, сивеньке, всіх людей вдягає. ( Вівця )

  2. Ніс білий, сам чорний і дуже моторний. Друг садів і полів, поїдає хробаків. ( Грак )

  3. Руда хазяєчка з лісу прийшла, Усіх курей порахувала та з собою забрала. ( Лисиця )

  4. Дуже товсті ноги маю,

Ледве їх переставляю.

Сам високий я на зріст,

Замість носа в мене хвіст. ( Слон )


  1. Червоні лапки, довга шия, всіх щипає залюбки, Тож мерщій від нього дітки - навтьоки. ( Гусак )

  2. Вік свій ходить з кулаками, та ще й сідають на нього з мішками. ( Верблюд )

  3. Влітку наїдається, взимку відсипається. ( Ведмідь )

  4. Живе спокійно, не спішить, про всяк випадок носить щит. ( Черепаха )

  5. Ні старому, ні молодому, не дасть приступити до дому. ( Собака )

10.З бородою, а не мужик, з рогами, а не бик, з пухом, а не птах, кору здирає, а кошиків не плете. ( Козел )

11.Біла латка, чорна латка по березі скаче. ( Сорока )

12.Куди повзе, за собою хатку везе. ( Равлик )

13.Біле, як сорочка,

Пухнасте, як квочка,

Крил не має,

Гарно літає. (Сніг )


  1. Лечу, кручу, на весь світ бурчу. ( Завірюха )

  2. Сам не біжить, а стояти не велить. ( Мороз )

  3. Не кінь, не віл, а прив’язаний. ( Гарбуз )

  4. Блакитна хустина,

Червоний клубок

По хустині качається,

Людям усміхається. ( Сонце та небо )


  1. Що сходить без насінини? ( Сонце )

  2. Всю ніч бродить навмання,

Прокладає шлях до дня. ( Місяць )

20. Коли нема – чекають,

Коли прийду – тікають. ( Дощ )

21.Невидимий дух скинув капелюх. (Вітер )

22.Чорне сукно лізе у вікно. ( Ніч )

23.Іду – іде, стану – стоїть. ( Тінь )

24.Не дід, а сивий,

Не спить, а стелиться,

Вкриває землю й океан,

А звуть його … ( Туман )

25. Шило - покотило

Попід небесами ходило,

З полям говорило. ( Грім )

26. Скільки б не їв, ніколи ситий не буває.

27. Ниток багато, а в клубок не змотати. ( Павутина )

28. Хто найдовші нитки має,

Небо й землю вмить єднає. ( Дощ )

29. Чотири ходуни –

Щоб чобітки топтати.

Чотири чвиркуни -

Щоб дітям втіху дати.

А вила над собою

Несе усім на страх,

А ззаду мухобоєм

Хлясь-мах, хлясь-мах! ( Корова )

30. Під одним ковпаком сімсот козаків. ( Мак )

31. Сімсот невісток на одній подушці сплять.

( Соняшник )

32. Розісланий килим,

Розкиданий горох.

Ні килима не піднять

Ні гороху не зібрать. ( Небо і зорі )

33. Летить коник, басує,

Полем-долом пустує.

Ніхто його не впіймає

І ніхто не загнуздає. ( Вітер )

34. Що за голова, що лиш зуби та борода. ( Часник )

Інтелектуально-пізнавальна гра «Своя гра»

У грі беруть участь 3 команди ( 7, 8, 9 кл. )

В кожній команді по три учасники.

Мета: закріпити та удосконалити знання теоретичного матеріалу з географії, сприяти розвитку логічного мислення, пам’яті, мови та розширення кругозору учнів; створити умови для прояву винахідливості, уяви, акторських , творчих здібностей і виховувати кращі моральні якості.

Умови гри: Гра складається з п’яти конкурсів.

І конкурс «Розумний тренажер»

15 с на обмірковування відповіді. За правильну відповідь команді зараховується 1 бал. Члени команди фіксують свої відповіді на аркуші паперу. За командою ведучого учасники одночасно піднімають аркуш з відповідями.



  1. Найвища вершина світу? ( г. Джомалунгма (Еверест)

  2. Найвища трава світу? ( Бамбук )

  3. Найбільший материк світу? ( Євразія )

  4. Найвище дерево світу? ( Евкаліпт )

  5. Найбільша в світі ягода? ( Гарбуз )

  6. Найвища гірська система світу? ( Гімалаї )

  7. Який найвищий водоспад у світі? (Анхель, 1054 м )

  8. Де знаходиться Мертве море? (На Аравійському п-ві )

  9. Найменші птахи у світі? ( Колібрі )

  10. Штучна водойма. ( Ставок )

  11. Найбільша травоїдна тварина? ( Слон )

  12. Порода, в якій утворилася найдовша в Україні печера Оптимістична?

  13. ( Гіпс )

  14. Передбачення погоди. ( Прогноз )

  15. Як називають картину природи? ( Пейзаж )

  16. Кінцева стадія розвитку яру. ( Балка )

ІІ конкурс «Вірю, не вірю»Учитель ставить усім командам по три запитання за формулою: «Чи вірите ви, що …?» Учасники або погоджуються із твердженням, або ні. У випадку правильної відповіді команди отримують один бал.

9 клас

  1. Чи вірите ви в те, що відтворення населення – це безперервний процес зміни поколінь? ( Так )

  2. . Чи вірите ви в те, що галузі господарства України не взаємодіють одна з одною й разом не складають міжгалузевий господарський комплекс? ( Ні )

  3. Чи вірите ви в те, що ставкове рибництво є перспективним напрямом розвитку сільського господарства? ( Так )

8 клас

  1. Чи вірите ви в те, що Кримська складчаста споруда давніша за Карпатську?

  2. ( Так )

  3. Чи вірите ви в те, що осушення болотних масивів не впливає на зниження рівня грунтових вод і не погіршує гідрологічний режим та водний баланс великих територій?

( Ні )

  1. Чи вірите ви в те, що у Дніпровсько-Донецькій западині газ і нафта видобуваються з великих глибин, тому їхні пошуки дуже складні? ( Так )

7 клас

  1. 1.Чи вірите ви в те, що материк Антарктида є найвищим континентом Землі? ( Так )

  2. Чи вірите ви в те, що «сельвас», це рівнинні простори Південної Америки?

  3. ( Ні )

  4. Чи вірите ви в те, що Австралія – найнижчий материк нашої планети? ( Так )

ІІІ конкурс «Зрозумій мене»

Беруть участь двоє учнів. Один – член команди, другий із групи підтримки ( друг, батько, педагог ). Член команди отримує картку, на якій написані слова. За 30 с член команди пояснює другому учаснику конкурсу якнайбільше слів, не називаючи їх. За кожне правильно зрозуміле слово команда отримує 1 бал.



7 клас

8 клас

9 клас

Муха

Жук

Метелик

Дятел

Лисиця

Ведмідь

Меч-риба

Акула

Кит

Джерело

Хмара

Туман

Річка

Море

Болото

Страус

Сорока

Соловей

Флюгер

Термометр

Барометр

Сонце

Місяць

Планета Земля

Скло

Папір

Пластмаса

Ліс

Річка

Поле


ІV конкурс « Ти мені – я тобі»

Кожна команда готує своїм суперникам 2 запитання. За правильну відповідь – 2 бали. Якщо команда не знає відповіді, то це саме запитання переходить до другої команди, яка також може заробити 2 бали. Якщо жодна команда не знає відповіді на запитання, то воно адресується вболівальникам. Той з них, хто дасть правильну відповідь, має право принести своїй команді 1 бал. Якщо жодна з відповідей не була правильною, то команда, яка ставила запитання, відповідає сама, при цьому балів не отримує ніхто.



V конкурс «Своя гра»

Командам пропонується ігрове поле, розбите на кольорові квадрати ( 6 тем – 6 кольорів, у кожній темі – 3 запитання ). Команди дивляться на поле протягом 15 с , потім кольорове поле перевертають зворотньою стороною. Кожна команда обирає свою тему – свої кольори. Право вибору надається команді, яка набрала найбільшу кількість балів за 4 конкурси. Команди по пам’яті відкривають квадрати з обраною темою. Час на обмірковування – 15 с. Якщо команда відкрила квадрат зі своєю темою, то, давши правильну відповідь, вона отримує 2 бали. Якщо команда відкрила квадрат із чужою темою, то давши правильну відповідь, вона отримує 3 бали.

Червоний колір – клімат

Жовтий колір – країни

Зелений колір – рослинний світ

Синій колір – внутрішні води

Оранжевий колір – тваринний світ

Коричневий колір – рельєф


Червоний колір – клімат :

  1. Про нього кажуть, що воно вічний мандрівник, який не знає кордонів. Назвіть його. (Повітря)

  2. Вони можуть руйнувати житло, вони загрожують сільськогосподарським угіддям, створюють загрозу при експлуатації кар’єрів і добуванні корисних копалин, вони можуть утворювати тимчасові озера і сприяти повені. Про що йдеться? ( Про зсуви )

  3. Що таке гілея? ( Вологі екваторіальні ліси )

Жовтий колір – країни:

  1. Яка найбільша країна Південної Америки? ( Бразилія )

  2. На яку державу припадає чверть усіх землетрусів у світі? ( Японія )

  3. Найбільша за площею території країна світу. ( Росія )

Зелений колір – рослинний світ:

  1. Найпоширеніша рослина американських пустель. ( Кактус )

  2. Найтовще у світі дерево. ( Секвоя )

  3. Ця рослина зображена на прапорі Намібії, бо уособлює не лише живучість ( живе вона сотні років ), а й уміння вижити в надзвичайно складних умовах: при майже повному бездощів’ї ця рослина засвоює вологу з туману. Яка це рослина? ( Вельвічія )

Синій колір – внутрішні води:

  1. Це озеро лежить на висоті 3812 м над рівнем моря, бо воно – найвисокогірніше з великих озер планети. Цікаво, що в центрі озера температура дорівнює 11-12, а от біля берегів вода замерзає навіть влітку ( щоправда – вночі ), настільки великі амплітуди температури. Що ж це за озеро?

( Тітікака )

  1. Сухі річища в Африці. ( Ваді )

  2. Чому на Сіверському Дінці не збудовано електростанцій? ( На Сіверському Дінці не будують ГЕС, тому що це рівнинна річка. Вона має малий ухил – а через це – і малий енергетичний ресурс )

Оранжевий колір – тваринний світ:

  1. Тварина – символ Австралії. ( Кенгуру )

  2. Не звір, не птиця, а ніс – як спиця. ( Комар )

  3. Назвіть найбільшого павука. ( Павук-птахоїд, розмах кінцівок близько 26 см, довжина тулуба – близько 10 см, вага – близько 120г )

Коричневий колір – рельєф:

  1. У Новому Заповіті пекло – місце вічного покарання померлих грішників – визначається як «піч вогняна». Зважаючи на внутрішню будову Землі, поясніть, чому образ пекла в Біблії асоціюється саме з вогнем, а не з лютим холодом, наприклад? ( Образ пекла – «піч вогняна» - дуже підходить до глибинних шарів Землі, адже через розпад радіоактивних елементів у глибинних надрах нашої планети виділяється величезна кількість тепла. Температура речовини тут сягає кількох тисяч градусів. )

  2. Поясніть вислів: «Гори – зморшки планети» ( Гори утворюються внаслідок зминання гірських порід у складки, які на тілі величезної поверхні Землі ( особливо добре це видно з космосу ) й справді нагадують зморшки.)

  3. Що це за «Країна спраги та жахів»? ( Пустеля )

  4. Послухайте легенду: одного разу з лісу на морське узбережжя вийшла втомлена ведмедиця, нахилилась до води і почала жадібно її пити. Її побачив морський цар, розгнівався і закричав: «Хто посмів порушити мої володіння?!» І розлючений володар перетворив її на кам’яну гору. З того часу над морськими просторами височить гора, яку в народі називають «Ведмідь-горою». Яка справжня назва гори, де вона знаходиться? ( Гора Аюдаг, Кримський п-ів )


VI. Підбиття підсумків, нагородження переможців.
Проект ток-шоу

«Котюжани і котюжанки – якими їм бути?..»

Мета: Узагальнити та систематизувати знання про природу рідного села і її різноманітність; навички проектування ( перспектива розвитку села ); розвивати уяву про вплив людини на природу; виховувати цікавість до теми, почуття патріотизму, увагу, зосередженість.

Правила гри:

  1. Гра проводиться між двома командами ( команда хлопців і команда дівчат 8 – 9 класів ) з використанням дзвіночків.

  2. Завдання команд – дати правильні відповіді на поставленні запитання швидше, ніж це зробить інша команда. За кожну відповідь, що дала раніше команда одержує додатковий бал.

  3. Команда, що бажає дати відповідь, сигналізує про це дзвіночком.

  4. Після того, як команда одержала право відповіді, капітан команди називає гравця, який буде відповідати.

  5. Виграє команда, яка набрала більшу кількість балів.

Учитель: Неповторні краєвиди нашої Батьківщини збагачують духовне наше єство, дають можливість милувати око і наповнюють душу відчуттям прекрасного. В будь-якому куточку України відчуваєш щось нове, щось своє, щось рідне. Та наймилішим серцю є край, в якому ти народився й виріс. Де б ми не були, куди б не їхали, завжди повертаємося в своє рідне гніздечко, в свою рідну домівку. Люди відчувають себе щасливими лише тут.

От і сьогодні наше ток-шоу «Котюжани і котюжанки – якими їм бути?..» присвячується нашому рідному селу – Котюжини. Отже, для початку гри нам необхідно вибрати журі, а командам – капітанів. Прошу, ваші пропозиції. ( Обираються журі і капітани команд )

І раунд«Краєвиди нашої місцевості»

( 5 балів )

За 5 хвилин скласти опис будь-якого краєвиду

с. Котюжини.

( Презентація опису командами )

ІІ раунд«Природні комплекси»

Який природний комплекс села зазнав найбільших змін під впливом людини. Відповідь обґрунтувати.

( 5 балів )


ІІІ раунд« Населення»

Одна із складних проблем не тільки в Україні, але й у нашому селі – це зменшення кількості населення. Як поліпшити демографічну ситуацію у селі? Складіть програму підтримки народжуваності у селі.

( 5 балів )

ІV раунд«За і проти»

Уявіть, що ви фермер. У вас троє дітей – семи, дев’яти і тринадцяти років, з вами живуть і ваші батьки. За останні декілька років деякі ваші сусіди виїхали з сільської місцевості до міста в пошуках роботи. Ви роздумуєте над тим, чи не варто вашій родині зробити те саме з урахуванням того, що тільки один з ваших сусідів купив квартиру, а інші – туляться в родичів.

Розділіть аркуш паперу на дві колонки. В одній перерахуйте переваги, які обіцяє вашій родині міське життя, а в іншій – життя в селі. Який висновок ви зробили? Поясніть.

( 5 балів )


Життя в місті

Життя в селі






V раунд «Художній»

Команда хлопців малює котюжанку, якою вони бачать її в майбутньому, а команда дівчат – котюжана у майбутньому.

( 5 балів )

VIраунд «Економісти»

Не за горами той час, коли ви станете сімейними людьми. Наскільки відповідально бути батьками, можна говорити дуже довго. Але ми торкнемося тільки одного аспекту цієї проблеми – матеріального.

У сім’ї дружина ( тимчасово не працює ), в чоловіка зарплата – 2000 грн. Підрахуйте, в яку суму обійдеться сімейному бюджету поява на світ і перший місяць життя маляти.

( 10 балів )


VII раунд«Екологічний»

Сьогодні екологічна ситуація в нашому селі є важкою. Масово йде вирубка лісів, в ярах, балках – стихійні сміттєзвалища, річка забруднена побутовими відходами. Як поліпшити екологічну ситуацію в селі? Запропонуйте свої заходи.

( 5 балів )

VIIIраунд «Загадки»



  1. Живе один батько і тисячу синів має, всім шапки справляє, а сам її не має. ( Дуб )

  2. Вода, а літає. ( Пара )

  3. Спершу блиск, за блиском – тріск, за тріском – пляск. ( Гроза )

  4. Не стукне, не грюкне, а у вікно лізе. ( Світанок )

  5. Зоря, зоряниця,

Молода дівиця,

Полем ходила,

Сльозу зронила.

Місяць бачив – не підняв,

Сонце бачило – підняло. ( Роса )


  1. Біла вата була, та кудись поплила. ( Туман )

  2. Лиха не знають, а гірко ридають. (Дощові хмари )

  3. Поле не міряне, вівці не лічені, пастух рогатий.

( Небо, зірки, місяць )

  1. Сильніша сонця, слабша вітру, ніг не має, а йде, очей не має, а плаче. ( Хмара )

ІХ раунд«Краєзнавчий» «Впізнай рідкісну тварину рідного краю»

( 5 балів )

Завдання: впізнати тварину, користуючись підказками. Чим більше підказок використовує команда, тим менше балів вона одержує.

І команда

1. Ця тварина полює із засідки.

2. Це мовчазна, потайлива, безшумна тварина.

3. Вона може годинами очікувати на здобич.

4. Купання не любить, хоча й довго плаває.

5. Добре лазить по деревах, не боїться висоти, при падінні з висоти приземляється на лапки. ( Кішка )



ІІ команда

  1. Вистежує здобич за запахом, лякає її і довго переслідує.

  2. На дерева не лазить, боїться висоти.

  3. Лапи й пазурі при хапанні здобичі не використовує.

  4. Пазурі в нього тупі.

  5. З висоти падає важко, може розбитися на смерть.

( Собака )

Х раунд «Країни світу»

Вам потрібно дати відповідь на таке питання. Чи готові ви виїхати в іншу країну? Якщо так, то чому і в яку країну?

( 5 балів )


Вчитель: Не секрет, що українське село сьогодні опинилося в дуже скрутному становищі, тому що фактично залишилося без достатньої і належної фінансової підтримки держави. Відрадно, що сьогодні ви багато дізналися, показали вже наявні у вас відмінні знання природи рідного краю. Людина не може жити без тісного зв’язку з природою. І цей зв'язок найбільш відчутний на своєму подвір`і, вулиці, у селі. Ростіть і далі не байдужими людьми, знайте і любіть свій край, працюйте на його благо, на славу нашої Вітчизни.

А зараз журі підведе підсумки.



Нагородження команд.

3)Очікувані результати:

- активізувати пізнавальну діяльність учнів;

- розкрити творчі здібності ;

- поглибити інтерес учнів до предмету;

- підвищити якість географічних знань рідного краю.

Отримані результати:

- учні навчилися аналізувати, порівнювати, виділяти головне, пояснювати, спостерігати за навколишнім середовищем рідного села, робити висновки;

- активність при проведенні тижня;

- позитивне ставлення до цінностей природи, готовність оберігати і відновлювати її;

- набуття досвіду колективного вирішення будь-якої справи.
Використані джерела інформації

1 1. Географія після уроків.- Х.: Основа, 2007.-128с.

2 2. Інтерактивні вправи та ігри. – Х.: Основа, 2010. – 144с.

3. Сімків Б.Ю. Дерева лісів і парків. – Радянська школа, 1978. – 134 с.



4.Скарбничка народної мудрості . Уклад .Л. А. Шик-Х.: Основа, 2011. – 319 с.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка