1. Вступ. Любі діти! Продзвенів уже дзвінок, Починається урок. Він змістовний І цікавий, Тож гостей зібрав чимало. Повернімося обличчям до гостей І лагідно промовим: (діти разом) «Добрий день!» 2



Скачати 97.51 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір97.51 Kb.
Хід уроку

І. Організація класу. (слайд 1)




1.Вступ.

- Любі діти!


Продзвенів уже дзвінок,
Починається урок.
Він змістовний і цікавий,
Тож гостей зібрав чимало.
Повернімося обличчям до гостей
І лагідно промовим: (діти разом)
«Добрий день!»

2. Створення настрою. (учні разом)

- Доброго дня травам росистим!

Доброго дня квітам барвистим!

Доброго дня сонечку ясному!

Людям усім і усьому прекрасному!

3. Налаштування на урок читання

- Який зараз урок? (читання).

- Для чого учням уроки читання?

( Хто багато читає,той багато знає .

Хто швидко читає,той багато зробити встигає.)
- Тож почнемо урок з памятки «Як треба читати» (слайд 2)

Читаємо дзвінко, як в полі дзвіночки.

Читаємо швидко, як мчаться струмочки.

Читаємо ясно, як сонечко світить.

Читаємо гарно, як квіточки квітнуть.

Читаємо дзвінко, як пісню співаємо.

Читати вже вміємо і світ весь пізнаємо.
ІІ. Мовна розминка. (слайд 3)


1. Дихально-зорова вправа «Язичок».
- Щоб язичок був слухняним, поколемо ним праву шічку, а потім ліву, знову праву – ліву; кругові оберти в одну сторону, потім в іншу.

- Урок почнемо з розчитування. Прочитайте склади на одному диханні. (Таблицю складів учні читають по рядах).



2. Вправа « 3 по1»

- Робота з індивідуальними таблицями слів. №16 (1 хв). «Дощик, злива, сонце». (На слово «дощик» - діти читають пошепки; «злива» - голосно; «сонце» - мовчки.)

- Читання тексту (1 хв)

- Переказ тексту (1 хв). «Обличчя до обличчя» (Один учень розповідає – інший слухає)


3. Технологія «Незакінчене речення».


Гра «Закінчіть речення».

- «Ми почали вивчати розділ…» («А дружити треба вміти»)

- «Гарно жити на світі, коли…» (у тебе є друг)
- «Справжній товариш той,…» (який не кине тебе у біді).

- Які прислів’я про дружбу ви знаєте? («Без вірного друга велика туга», «Друга шукай, а знайдеш – тримай», «Дерево міцне корінням, а людина – друзями», «Не той друг, що медом маже, а той хто правду каже.», «Чоловік без друга - що їжа без солі».

- А ще говорять: «Дружба – це скарб»
4. Вправа «Диктор».

-Як читає диктор по телебаченню? (чітко, виразно, наперед). (Діти один рядок читають, а інший промовляють, піднявши голову).



А що таке дружба –

Ви знаєте вже:

Вірність у всьому,

Підтримка в ділах,

Дружба долає

Неприязнь і страх.

Знають про це

І дорослі, й малі:

Дружба – це скарб

Золотий на землі.

ІІІ. Перевірка домашнього завдання. (слайд 4)


(Диференційовані завдання)



Читці.

- Прочитати вірш А. Костецького «Краще з друзями разом…» з логічним наголосом.


- Зачитайте слова, в яких виражено головну думку вірша.

Художники.

- Теж попрацювали гарно. Вони створили мультфільм у малюнках. (малюнки на дошці)


Театрали.

- Інсценізувати вірш А. Костецького «Словник Славка».


- А на вашу думку, які слова слід частіше вживати, щоб спілкування приносило задоволення?

ІV. Оголошення, представлення теми та очікуваних навчальних результатів. (слайд 5)


- А зараз я запрошую вас у чудовий світ українських художніх творів. Потрапити ж до нього допоможе нам епіграф нашого уроку: «Ніколи не втрачай віри у свої сили».



Технологія «Незакінчені речення»
- Автором творів «Спляча книга», «Кінь утік», «Я хочу сказати своє слово», «Який слід повинна залишити людина на землі» є… (В. Сухомлинський).

- Які ще твори Сухомлинського вам відомі?
- Сьогодні ми ознайомимося з новими творами В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу», «Найкраща лінійка», у яких він розповідає про випадки зі шкільного життя. На сьогоднішньому уроці ми також поміркуємо про такі складові як щастя, друзі і успіх.

V. Мотивація навчальної діяльності «Очікуваний результат».


- Цікаво, а що кожен із вас чекає від уроку?(отримати нові знання, цікавого спілкування, гарних оцінок)


- Отже, на цьому уроці ви повинні…
(діти зачитують мету уроку) (слайд 6)

Знати:
• відомості про автора;
• зміст твору.
Вміти:
• визначати головну думку твору;
• давати характеристику головним дійовим особам;
• порівнювати вчинки і поведінку персонажів;
• виражати власні думки.
Цінувати
- А що цінувати, ви визначите, якщо добре попрацюєте на уроці.

VІ. Робота над темою уроку. (слайд 7)




Відомості про автора
- Давайте пригадаємо деякі сторінки життя автора


Технологія «Мозковий штурм»
1. Ким був В. О. Сухомлинський ? (Василь Олександрович Сухомлинський – це ви видатний український педагог і письменник.)

2. Де і коли він народився? (Він народився 28 вересня 1918 р. в селі Василівці на Кіровоградщині)




3. Хто були його батьки і що ви знаєте про його сім’ю? (Його батьки були бідні селяни. Вони працювали в колгоспі. Крім Василя ще було троє дітей. Усі діти любили читати і обрали професію вчителя. )
4. Яким він був хлопчиком? (У навчанні він був старанним і здібним, мав чудову память, любив малювання. Хлопчик був хорошим товаришем. До школи приходив раніше і займався з учнями, які не розуміли математику.)


5. В 17 років він став вчителем. Після війни – директором Павлиської школи. Написав для дітей багато творів. 2 вересня 1970 р. його не стало.

Учитель: Сухомлинський – дійсно жив і творив для людей. Він хотів, щоб з маленької дитини виросла справжня людина, яка б піклувалася про своїх рідних, поважала друзів і любила Батьківщину.

І ось учениця знайшла вірш, який дійсно говорить про Сухомлинського, як про людину з великої букви.



Учениця: Його душа – це розум і чуття,

Це грона найсвітлішої любові.

Усе його натруджене життя

Просяяло у ділі й мудрім слові.

Його душа – це променистий блиск,

Це джерело духовності могутнє.

Вона безсмертна. Ти її торкнись

І зрозумієш тільки вічне й сутнє.

Його душа – це ніжність і тепло.

Безмежжя інтелекту, думи зрілі.

Не вибереш із неї все добро,

Яке вливає богатирські сили.

Його душа – це всі палкі думки,

Що молоком і сонечком пульсують.

Напийсь! Зігрійсь! І будь завжди таким,

Як Сухомлинський!

Щоб залишити слід ясний, глибокий на землі.
VII. Фізкультхвилинка (слайд 8)

Рано півник уставав, (потягування)

Голосок свій подавав:

«Кукуріку, кукуріку». (помахи рук)

Раз знайшов він колосок (нахили вправо, вліво)

І поклав його в мішок.

До млина із ним пішов (крокують)

І на борошно змолов. (нахили вперед, назад)

І щоранку залюбки

Випікав він пиріжки. (рухи руками)

Ой, які ж вони смачні,

І рум’яні, й запашні. (вдихають запах пиріжків)



VІІI. Робота над оповіданням В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу». (слайд 9)




1. Гра «Передбачення».
- Прочитайте назву оповідання. (с.112). Чи можете ви передбачити про кого в ньому йдеться?


2. Словникова робота. лумачення слів).
- Під час читання в тексті зустрінуться незнайомі слова.

Зарано – рано
стурбований – схвильований
похнюпив – схилив
п’ять – найвища
оцінка


3. Читання оповідання вчителем (або учнем).

(Перед читанням вчитель ставить запитання:
- Чому Павлик списав задачу у Зіни?)


4. Словникова робота.
• Прочитати повільно за вчителем «луною».
• Прочитати швидко.

тож дома


питає питань

помилка похнюпив

учителька почервонів

стурбований розв’язувати




5. Повторити читання оповідання мовчки.
- Назвіть дійових осіб твору.


6. Аналіз змісту. Вибіркове читання.
- Чому Павлик прийшов до школи стурбований?
- Чому він не розв’язав задачу?
- З яким проханням звернувся до Зіни? Прочитайте.
- Що помітив Павлик у зошиті дівчинки? Прочитайте.
- Чи сказав він про помилку Зіні? Поміркуйте, чому хлопчик так вчинив?

7. Робота за ілюстрацією. (слайд 10)
- Розгляньте малюнок до твору. Знайдіть і зачитайте уривок твору, який зобразив художник.
8. Характеристика дійових осіб.
- А тепер визначимо, які риси характеру притаманні головними героями.
(Хлопчики характеризують Павлика, дівчатка – Зіну. На листках написані слова. Діти прикріплюють їх відповідно до героя.)

Павлик Зіна
лінивий добра
заздрісний вихована
хитрий працелюбна

брехливий безкорислива


непосидючий розумна

9. Технологія «Займи позицію» (слайд 11)
- Кожна людина має право на особисту думку.
З цього оповідання склалися висновки:
• Зіна і Павлик можуть бути друзями.
• Зіна і Павлик не можуть бути друзями.
- Оберіть свою позицію.
Метод «Прес»

- Я вважаю, що Зіна і Павлик не будуть друзями (будуть друзями).


Оскільки…
Отже…
10. Висновок. Якщо хочеш по-справжньому дружити, то зроби
людині приємне.
IX. Хвилинка релаксації (слайд 12)
(Дослідження вчених дозволяють використовувати гаму кольорів для попередження багатьох захворювань. Діти труть долоні, прикладають до очей, відкриваю долоні і дивляться на певний колір).

• Почнемо з червоного, який стимулює роботу мозку, заряджає енергією печінку та м’язи.


• А ось жовтий і лимонний піднімають настрій, допомагають тим, хто погано бачить.
Зелений колір впливає на серце, нервову систему. Коли ти втомлений, знайди хвилинку подивитися на зелену травичку, листя дерев і кущів.
Синьому властива протимікробна дія.
Сподіваюся, що нам вдалося зняти втому.

X. Робота над текстом «Найкраща лінійка». (слайд 13)




1. Слово вчителя.
- А тепер про успіх. Що таке успіх?

Довідкове бюро

УСПІХ – це удача, досягнення, перемога, тріумф.


- Як досягти успіху?
Спробуємо відповісти на ці запитання в наступній частині уроку, прочитавши оповідання «Найкраща лінійка». (с.113)


2. Словникова робота.


Майстерня – приміщення або клас, де проводять уроки трудового навчання.
Кострубата – шорстка.
3. Прочитати слова і утворити словосполучення.

письмові праці

найкращі лінійка

ручної роботи

кострубата оцінки

гладенька


4. Самостійне напівголосне читання з наступним тестуванням.
5. Тести. (Робота в парах.)
1. Цей твір є…
а) казкою; б) оповіданням.
2. Микола й Роман були…
а) однокласниками; б) сусідами.
3. За письмові роботи найкращі оцінки у…
а) Романа; б) Миколи.
4. Після уроку мови діти пішли…
а) у майстерню; б) додому.
5. Найкраща лінійка вийшла у…
а) Миколи; б) Романа.
6. Для чого Роман взяв свою лінійку до класу?
а) Йому було шкода залишати її в майстерні.
б) Хотів показати, що і він може зробити щось найкраще.


Відповіді: 1) б; 2) а; 3) б; 4) а; 5) а; 6) б.


6. Читання вголос.


7.Аналіз змісту прочитаного.

- Які здібності виявили Микола і Роман?

- Як і чому у хлопчиків змінювався настрій?
- Дати корисні поради:
І в. – Роману;
ІІ в. – Миколі
8. Висновок
Отже, ніколи не треба втрачати віри у свої сили. Необхідно завжди вірити в успіх.

Як досягти успіху?

«Природа дає рівні шанси всім, але чомусь не сі стають успішними.

У чому секрет? (слайд 14)

Один із секретів розкрив відомий французький полководець, який підкорив собі всю Європу, Наполеон Бонапард. Він сказав: «Я працюю завжди: під час обіду, коли я у театрі; я прокидаюсь вночі, щоб працювати».

Знайте, що всередині вас існує сила, подібна вулкану, який дрімає.

Тож, не забувайте, що хоча ви ще маленькі, проте у вас багато сили. Ви бачили, яким великим та могутнім може стати дуб? Але це сильне дерево спочатку дрімає у маленькому жолуді. Так і у вас, як у жолуді: велика сила очікує, щоб допомогти вам бути розумними та успішними. Але для цього слід постійно над собою працювати.

XI. Рефлекція результатів уроку. (слайд 15)

- Повернемося до завдань уроку. Чи збулися ваші очікування?


- Що ж потрібно цінувати?


XII. Домашнє завдання (за вибором). (Слайд 16).


1. Прочитати с. 112-114 підручника;
2. Виконати завдання у зошиті с.30
3. У потрфоліо створити «Моє сузір’я успіху».
Ось і закінчується наш урок.

Дуже ви були старанні –

Отже всі ви учні гарні.

І за труд ваш на уроці



Вам подякувати хочу!


- Я бажаю вам ніколи не втрачати віри у свої сили.
Бажаю вам успіху!




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка