2 клас. Літературне читання. Тема. Скринька загадок. Мета



Скачати 51.95 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір51.95 Kb.
Підготувала учитель початкових класів

Житницької ЗОШ І-ІІІ ступенів

Жашківського району Черкаської області

Гайдай Галина Володимирівна



2 клас. Літературне читання.

Тема. Скринька загадок.

Мета. Розширити знання учнів про малі форми усної народної творчості, ознайомити із загадками, формувати бажання вивчати їх; розвивати вміння загадувати і відгадувати, кмітливість, спостережливість, словниковий запас дітей, вчити складати загадки; виховувати любов до рідного слова, природи.
Обладнання: картки для розчитування, пам'ятка « Як складати загадку», малюнки овочів.
І. Організаційний момент

Усі сідайте тихо, діти.

Домовляймось – не шуміти,

Руку гарно піднімати,

Чітко, в лад відповідати,

На уроці не дрімати,

А знання мерщій хапати.

То ж гаразд, часу не гаєм

І урок вже починаєм.
ІІ. Вправи на вдосконалення читацьких навичок


  1. Розчитування

  • Урок почнемо з розчитування, щоб язичок був слухняним.

Завдання 1.

АЛК ЛКА


ОЛК ЛКО

УЛК ЛКУ


ИЛК ЛКИ

ІЛК ЛКІ


  • Читаємо склади хором: повільномовкою; чітко, ніби вщипнувши; скоромовкою « спускаємося на парашутику».

Завдання 2.

прямая соединительная линия 1 ТЕ БЕ

КАШ КА


ЛИСИЧ КА

ЖУРА ВЕЛЬ

РОЗМАЗА ЛА

ПРИПРО ШУЄ

- Прочитаємо слова, зосереджуючи увагу на лінії ( разом; один учень у зворотньому напрямку).
2.Мовна розминка
Гра « Зачаровані звуки»

-Відтворіть звуки і відгадайте, що чи кого вони нагадують.

Ж-ж-ж - летить жук.

З-з-з - дзижчить комар.

С-с-с - повзе змія.

Ш-ш-ш - шумлять дерева.


Гра « Хто це? Що це?»

-Відгадай те, про що я говорю:

Жовті, червоні, помаранчеві, золоті, осінні - …(листочки).

Солодке, соковите, червоне, жовте, зелене - …(яблуко).

Білий, холодний, пухнастий, лапатий - …( сніг).

Фруктовий, зелений, квітучий - … (сад).


ІІІ. Перевірка домашнього завдання

Читання в особах пісню –гру «Ходить Гарбуз по городу».

Виставка малюнків овочів.
ІV. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети уроку.

-Як називається розділ, який ми вивчаємо?

-З якими жанрами усної народної творчості ми ознайомилися?

-Сьогодні ми ознайомимося із загадкою – одним із найдавніших видів народної творчості, що дожив до наших днів і житиме надалі.


V. Сприймання й усвідомлення нового матеріалу
1.Мотиваційна підготовка

- Чи любите ви загадувати загадки?

- А відгадувати їх?

- Доберіть до слова «загадка» споріднені. (Загадувати, згадувати, гадати.)

- Що означає слово «гадати»? (Думати, міркувати, мислити.)

- Зараз ми відгадуватимемо загадки, визначимо, які вони бувають, спробуємо самі складати їх.


2.Читання і відгадування загадок “ланцюжком”(с.13).

Той, хто читає, має право першим сказати відгадку. Якщо він не знає, клас відгадує хором.

- Чому ви так вважаєте? Доведіть свою відповідь.
3.Визначення структурної композиції загадки

- Розглянемо всі загадки . Які це речення?

(Загадка має форму розповідного чи питального речення; часто нагадує вірш,

у якому називається не сам предмет, а подібний до нього за істотними ознаками.)

4.Складання учнями загадок

- Розгляньте малюнок (с. 14). З яких городніх рослин, зображених на малюнку готують український борщ?

- Чого не вистачає, щоб борщ був смачним? Складіть про цю рослину за -гадку.

Скористайтеся пам’яткою «Як складати загадку», та словами з довідки.


Пам’ятка

Щоб скласти загадку, потрібно :

1)Порівняти предмет, явище з іншим, схожим за істотною ознакою (скажімо за кольором, формою, звуком тощо).

2)Включити цю ознаку в загадку так, щоб не відразу можна було здогадатися, про що йдеться.

3)Сформулювати загадку коротко й чітко.
Слова для довідок: під землею, борщику, чистять, труть, смажать, варять, печуть.

Загадки.

Під землею народилась і для борщику згодилась.

Мене чистять, ріжуть, труть, смажать, варять і печуть. (Картопля.)

Під землею птиця кубло звила І яєць нанесла. (Картопля.)

Хвилинка-цікавинка.

-Картопля з’явилася на території нашої країни двісті років тому й завдала чимало клопоту. Не всі тоді знали, як її вживати. Люди отруювалися шкідливими ягодами цієї рослини, що утворювалися після цвітіння на кущах. Сьогодні без картоплі важко у явити звичайнісінький обід.

-Десятки найрізноманітніших речей виготовляють із цієї рослини. Це кіно- і фотоплівка, лаки, потрібні для фарбування літаків, підводних частин суден, пластмаси, а також парфуми, ліки.

5. Робота в зошитах ( с. 9)



VІ. Фізкультхвилинка
Лі-лі-лі — українці ми малі,

Працювали, потомились,

Відпочити захотілось.

Руки вгору підняли,

Трохи ними потрясли.

Нахилились вліво-вправо

Та цього іще замало.

Руки вгору, руки вниз,

Раз присіли, піднялись,

Головою похитали

Й працювати знов

Почали.


6. Конкурс на кращого відгадувача загадок.
Хто голівку свою влітку накриває

І по двадцять хустин на голівці має.

(Капуста)

Царівна в неволі, у темній коморі,

А коси на сонці, на вільнім просторі.

(Морква)
На городі молода

Пишні коси розпліта,

У зеленії хустинки

Золоті хова зернинки.

(Кукурудза)


Сам червоний, а чуб зелений.

(Буряк)

Ці плоди кругленькі, пишні і червоні,

наче вишні, сонце любить над усе.

Їх не можна не любити.

Відгадайте, що це, діти?

(Помідори)
Закотився під пліт,

В борозні дрімає,

Свій смугастий живіт

Сонцю підставляє.

(Гарбуз)

-Молодці! Гарно вмієте відгадувати.


-Доберіть загальну назву до слів-відгадок.(Тварини)

VІІ. Підсумок уроку

-Продовжіть речення

Сьогодні на уроці я навчився ….

Найбільше мені сподобалося…



Я запам'ятав, що …

VІІІ. Домашнє завдання

Підготувати загадки для своїх однокласників


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка