2. Музика виражає і зображає



Скачати 32.21 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір32.21 Kb.
 2 клас. Тема 2. Музика виражає і зображає.

Настрої, почуття, думки в музиці.

Цілі уроку: Навчити учнів правильно розуміти почуття та настрої, які виражає музика; розвинути вокально-хорові та слухові навички; розвинути ритмічну пам'ять та відчуття довжини звуків за допомогою ритмічної вправи; правильно чути та характеризувати твори для слухання.

Очікуваний результат: Учні розуміють як музика може виражати внутрішній світ людини; виконують інтонаційно пісню; вміють охарактеризувати прослуханий твір; ритмічно проплескують вивчену на уроці вправу.

Обладнання: комп’ютер, ілюстрації до уроку, відеоматеріал, камертон, музичний інструмент.

Тип уроку: Комбінований урок.

Хід уроку

Музичне привітання.

Організаційний момент.

1.Перевірка присутності.

2.Оголошення теми й мети уроку.

Розспівка.

1.Учні співають розспівку в різних жанрах.

2.Повторення вивченого матеріалу.

Учитель. А що таке музика?

Учні. Це мова, яка складається з музичних звуків. Незакінчена музична думка називається музичною фразою, а закінчена музична думка – це музичне речення.

Учитель. Молодці! Ви дуже гарно вивчили цей матеріал. Сьогодні на уроці я б хотіла розповісти вам про те, що може виражати музика. Виражальність – найважливіша властивість музики. Музика може виражати внутрішній світ людини: її характер, думки, різні настрої та почуття. Погляньте на ілюстрації де зображено різні почуття та визначність їх.

Немає жодного явища в природі, ні однієї події в житті, які не могла б відобразити музика. Вона насправді настільки могутня, адже музику народило саме життя. Усе, що є в ньому, музика намагається зобразити, виразити. І це вона робить власними специфічними засобами: через мелодію, ритм, темп, динаміку та тембр.

Бесіда 
 Навколо нас живе багато людей. Скажіть, що у них спільне, чим вони схожі? (В усіх людей є руки, ноги, очі тощо). 
 Добре, а як це назвати одним словосполученням? (В усіх людей схожа форма тіла). 
 Діти, а чи існують між людьми певні відмінності? (Люди поводяться по різному. В усіх людей буває різний настрій і різний характер. Люди бувають добрі і злі, веселі і сумні). 
 Усім нам хочеться, щоб кожен наш день минав весело, цікаво й успішно. Як це зробити? (Міркування учнів). 

Людина в музиці – це не обличчя, не зовнішність, а характер, настрій, рухи, дії. Слухаючи та виконуючи музичні твори ми з’ясували, що музика тісно пов’язана з життям, розповідає про нього, виражає внутрішній світ людини.

Прослухайте музику і поміркуйте, кого вона нам показує, про що розповідає?

Слухання Людвіг Бетховен „Весела. Сумна”.

Запитання перед слуханням музики:

Який характер музики?

Про що вона розповідає?



Аналіз прослуханого твору

Про що розповіла ця музика?

Який характер музики?
Чи вдалося композитору передати почуття людини?

На наших уроках ми будемо спостерігали, як музика передає різні настрої; будемо вчитися відчувати і виражати у власному виконанні почуття у музиці.

Сьогодні ми відповімо на питання: чи може музика намалювати портрет людини так, як робить це художник?

Спочатку уявімо, що до класу увійшли три дівчинки.

Про них нам розповість музика Дмитра Кабалевського, в якій російський композитор музичною мовою описав характери трьох подруг і змалював їх портрети.

Уважно послухайте 3 п’єси і визначте характери дівчаток.



Слухання. Д. Кабалевський. "Три подружки”

Музика намалювала нам портрети трьох подруг, а ви тепер спробуйте описати їх характер, поведінку, дії.



Аналіз прослуханого твору

Чи можуть бути подругами дівчатка, про яких розповіла музика? Чому так або чому ні?



Розучування пісні.

Доброта… Ми рідко говоримо про цю прекрасну якість людини. І даремно. Добро своїм корінням сягає у вічність. Навіть одне добре слово, одна щира усмішка, одна добра справа живі вічно. Я впевнена, що у багатьох із вас, у ваших родинах живуть наші маленькі друзі, це котики, собачки, хом’ячки та інші. Вони радують нас, комусь допомагають. За ними треба доглядати, кормити їх, ходити з ними на прогулянки. Сьогодні ми будемо вивчати музичний твір про пташечку, яку звуть ПЕРЕПІЛОЧКА.

Прослухайте її і визначте тип і настрій музичного твору( граю без слів)

Обговорення: тип – пісня, настрій – сумна, ласкава, жалібна.


Пропоную проплескати ритмічний малюнок мелодії пісні «Перепілочка», записаний на дошці, виділити сильні долі.

Розучування пісні. Передати настрій твору допоможуть плавне голосоведіння, розспівування голосних, та короткі приголосні в кінці фраз, вміння тримати дихання на протязі всієї фрази. Завдання співати про себе, імітувати гру на скрипці.


Підсумки уроку

Сьогодні на уроці ми переконалися, що в кожному музичному творі передаються передусім почуття, думки та настрій людини, що музика навіть без пензлів і фарб може дуже влучно зобразити характер людини. Побачили ми це на прикладі музичних творів, які слухали і розучували сьогодні на уроці. Музика багато розповіла нам про людей!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка