2010 Співпраця педагогів з родиною вихованців вересень



Сторінка1/32
Дата конвертації26.02.2016
Розмір2.72 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   32
Планування

роботи вихователя ДНЗ

за Базовою програмою розвитку дитини дошкільного віку «Я у світі»

старший дошкільний вік.


Робота творчої групи педагогів ДНЗ №57:

Макарікова С.А. вихователь-методист – керівник творчої групи

Безуглова М.Г. вихователь

Пишна Т.О. вихователь

СМІЛА

2010
Співпраця педагогів з родиною вихованців
ВЕРЕСЕНЬ


  1. Підготувати та провести групові консультації

  • “Основні напрями виховного процесу” До 10.09.2010

  • “Дитина заздрить, допоможіть їй” до 20.09.2010.

  1. Батьківські збори «Як добре, що є сім'я, яка від бід будь-яких скрізь зберігає мене» (ділова гра)

  1. Ознайомлення з Конвенцією «Про права дитини»

  2. Анкетування батьків «Діти та їхні права»

  3. Психофізичний розвиток дітей 6 років.

  4. Вправа «Чим ми схожі, і чим різні» (мета - дати можливість членам групи відчути подібність і різницю сімей кожного, ближче познайомитися один з одним, привернути увагу до оцінки фізичного аспекту у ФЗСЖ сім'ї)

  5. Вибори батьківського комітету.

  6. Практикум «Запитуйте-відповідаємо!»

  1. Інформація батьківського куточка

  • Анатомо-фізіологічні особливості дітей 6-го року життя.

  • Які вони діти?

  • Як охороняти і зміцнювати здоров’я дитини.

  • Як виростити обдаровану дитину.

  • Які умови слід створити вдома, щоб виявити здібності дитини?

  1. Оформлення ширми

  • “Обдарованість, що це?”

  1. Конкурс – виставка

  • “Наші таланти”

  1. Папка – пересувка

  • “Рік перед школою”

  1. День відкритих дверей

  • “Знайомимось зі старшою групою”


ЖОВТЕНЬ

  1. Зустріч з практичним психологом

  • “Батькам про психологію дошкільника”.

  1. Відвідування дітей на дому

  • Відвідування сім’ї, всебічне і глибоке вивчення умов виховання дітей в сім’ї.

  1. Розмова за круглим столом

  • Конкурс “Мама, тато і я – сім’я, що читає”.

  • Анкетування.

  1. Групова консультація

  • “Роль книги в житті дитини”.

  • “Законодавство, яке захищає дитину”.

  • Конвенція ООН про права дитини – головний міжнародний документ щодо захисту дітей.

  • Законодавче забезпечення прав дітей в Україні.

  1. Індивідуальні консультації

  • “Розвиток пізнавальних інтересів”.

  • “Про що запитують нас діти і чи вміємо ми їм відповідати”.

  • “Як ростити допитливих”.

  • “Як грають і працюють наші діти разом”.

  1. Дискусія

  • “Чи потрібні Вашій дитині права?”

  1. Конкурс - виставка

  • “Осінні поробки”.

  1. Фотоширма

  • “Наші спортивні досягнення”

  1. Інформація батьківського куточка

  • Права дитини за правами Конвенції.

  • Психологічна допомога батькам дошкільників.

  • Які книжки потрібно читати дітям.

  • Розвиваємо мовлення дошкільника.


ЛИСТОПАД

  1. Клуб для батьків “Ми і наші діти”

  • “Турбота батька й матері про здорову сім’ю”.

  1. Групова консультація

  • “Дошкільнята та їх права”.

  • Чинники ризику, які зумовлюють жорстоке поводження з дітьми.

  • Форми покарання дітей.

  1. Інформація батьківського куточка

  • “Що робити, коли дитина боїться дорослих”.

  • “Як ми оцінюємо результати дитячої праці”.

  • “Чи здатний дошкільник оцінити свою роботу сам”.

  • “Учимо дошкільнят відчувати інших”.

  • “Звідки беруться нервові діти?”

  1. Інформація батьківського куточка

  • Чого чекає дитина від родини.

  • Що найбільше турбує дитину.

  • Дитячі секрети.

  • Караючи, подумай: “А навіщо?”

  1. Індивідуальні консультації

  • “Що робити, коли дитина боїться дорослих”.

  • “Як ми оцінюємо результати дитячої праці”.

  • “Чи здатний дошкільник оцінити свою роботу сам”.

  • “Учимо дошкільнят відчувати інших”.

  • “Звідки беруться нервові діти?”

  1. День відкритих дверей

  • “Наші досягнення” (перегляд батьками практичних занять з дітьми).

  1. Зустріч з медсестрою

  • Бесіда “Як попередити хворобу”

  1. Конкурс навчальних посібників

  • “Готуємо посібник для занять всією родиною”

  1. Папка-пересувка

  • “Коментарі вчителя-логопеда”


ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

«____» 09.2010.



Питання, що виносяться на збори: «Як добре, що є сім'я, яка від бід будь-яких скрізь зберігає мене»(ділова гра)

1.Ознайомлення з Конвенцією «Про права дитини»



2. Анкетування батьків «Діти та їхні права»

3. Психофізичний розвиток дітей 6 років.



4. Вправа «Чим ми схожі, і чим різні» (мета - дати можливість членам групи відчути подібність і різницю сімей кожного, ближче познайомитися один з одним, привернути увагу до оцінки фізичного аспекту у ФЗСЖ сім'ї)

5.Вибори батьківського комітету.

6. Практикум «Запитуйте-відповідаємо!»
Не забути повідомити про …………………………………………………………………………………………………………………………………………………

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



Вирішено ………………………………………………………………………………………………………………....................................................

…………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………




ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

25.02.2010.

Питання, що виносяться на збори: «Виховувати дитину – справа не проста...»

1. Психолого-педагогічні умови виховання соціальної адаптованості дошкільнят

2. Створення умов вдома для розвитку творчих здібностей дитини.

3. Показові заходи «Руками творяться дива»

Практикум «Запитуйте-відповідаємо!»
Не забути повідомити про …………………………………………………………………………………………………………….....

………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Вирішено ……………………………………………………………………………………………………………….................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………



ПЛАН ПРОВЕДЕННЯ БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

20.05.2010.

Питання, що виносяться на збори (спільно з дітьми) «Готуємо дітей до школи. Що це означає?»

  1. Психолого- фізіологічна готовність дитини до школи.

  2. Нормативні характеристики сформованості Я-концепції у старшому дошкільному віці.

  3. «10 речей, які мають зробити батьки першокласника 1 вересня»

  4. Аналіз малюнків дітей «Я іду до школи»

  5. Тест «Піраміда».

  6. Практикум «Запитуйте-відповідаємо!"/поради батькам/.


Не забути повідомити про ………………………………………………………………………………………………………………..

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………


Вирішено ……………………………………………………………………………………………………………….................................

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………






Сфери життєдіял./

Тема навчально-виховної діяльності

Завдання за лініями розвитку


«Природа»


  1. Квіти радість нам несуть.

  2. Люби і знай свій рідний край.

  3. У нашому садочку, як у віночку

  4. Заглядає осінь у моє




Фізичний розвиток

Домогтися розуміння дітьми прав, пов’язаних зі збереженням фізичного здоров’я: права пити чисту воду, дихати чистим повітрям тощо. Допомогти зрозуміти цінність життя і здоров’я, їх залежність від природного оточення. Продовжувати залучати дітей до праці в природі. Сприяти руховій активності дітей. Спонукати до фізичних вправ та ігор.



Соціально-моральний розвиток

Вчити дитину дотримуватись правил природокористування. Підвести до усвідомлення, що право на життя мають усі тварини і рослини природного довкілля, кожна жива істота. Удосконалити правові здібності охороняти й захищати навколишню природу. Ознайомити з основними правилами поведінки в природі. Учити сприймати зацікавлено природні явища,формувати навички організованої поведінки під час стихійних лих. Спостереження за осінніми явищами (узагальнити поняття про сонце, воду, повітря). Закріпити знання про перелітних птахів. Разом з вихователем відмічають стан погоди в календарі природи



Емоційно-ціннісний розвиток

Учити дітей знаходити красиве у довкіллі, збуджувати здивування з природою, збагачувати знання про природу й заходи щодо її збереження. Формувати уявлення про те, як треба взаємодіяти з природою, щоб не зашкодити ні їй, ні собі. Формувати спостережливість, викликати бажання радіти під час спілкування з природним довкіллям. Продовжувати виховувати любов до рідної природи України, формувати навички охорони природного довкілля.



Пізнавальний розвиток

Познайомити дітей із статтями Конституції України - ст. 14 “ Земля - це національний скарб, який знаходиться під охороною Держави” Ст. 66- “ Кожен зобов’язаний не наносити шкоди природі”. Роз’яснити таке поняття – “ Я не повинен наносити шкоди природі”. Узагальнити знання на право людини користуватися будь-яким природним компонентом. Учити орієнтується у 2-3 фазах зростання рослин, фруктів, квітів (появі сходів, цвітінні, плодоносінні); упізнавати рослини найближчого оточення (дерева, кущі, трав'янисті рослини, декоративні квіти), розрізняти їх за будовою наземної частини, гілками, листям, корою, місцем зростання. Давати знання, що вода і ґрунт потрібні рослинам для росту. Учити орієнтуватися в основних станах погоди

(холодно, тепло, спекотно, сонячно, похмуро, вітряно, іде дощ); помічати і правильно називати природні явища (росу, туман, грозу, град, поземку); розрізняти ознаки, стани води, ґрунту, піску; дати уявлення про те, що в природі вода перебуває в струмках, озерах, ставках, річках, морях.

Мовленнєвий розвиток

Продовжувати виховувати любов до української мови, дати уявлення про неї, як про джерело українського духу, засадничий чинник українського характеру. Формувати вміння дітей грамотно формулювати, обґрунтовувати своє судження стосовно права на життя в екологічно чистому середовищі ; вміння робити самостійні висновки. Вправляти у вживанні слів-узагальнень,слів-предметів, слів-ознак, слів-дій. Збагачувати словник дітей назвами рослин найближчого оточення. Мовленнєвий розвиток. Учити називати компоненти природи, їх стани, якості та властивості, вживати слова на позначення природних явищ. Вправляти у виразному читанні віршів.



Художньо-естетичний розвиток

Створити умови для віддзеркалення в малюнку літніх вражень. Учити малювати прості сюжети, передаючи рухи людини. Залучати дітей до колективної розмови, в ігрову і мовну взаємодію з однолітками. Підводити до опису зображень на малюнках.Учити милуватися красою рідної природи, охоче спостерігати за довкіллям , бачити незвичне і прекрасне.



Креативний розвиток

Під час спілкування з природою спонукати до аналізу причин виникнення явищ, міркування з приводу нового, незрозумілого дивного; до обережного дослідження його, до усвідомлення правомірності своїх дій.





«Я сам»


  1. Я і мої друзі. Дружба

  2. Я живу в Україні

  3. Моє – наше.

  4. Я помічник



Фізичний розвиток

Поширювати уявлення про правові аспекти життя людини. Познайомити дітей з одним з основних прав людини - правом на щасливе життя; ознайомити з початковими поняттями про показники свого здоров’я; дати знання про право на медичну допомогу та турботу дорослих про здоров’я дітей.



Соціально-моральний розвиток

Спрямувати увагу дитини на власну особистість; допомогти створити реальний образ свого “ Я”, навчити жити у злагоді із самим собою. Виховувати почуття власної гідності. Розвивати рефлексію. Прищеплювати відповідальність за життя.



Емоційно-ціннісний розвиток

Розвивати у дитини вроджене почуття справедливості, вчити аналізувати факти несправедливості. Формувати вміння терпляче ставитись до негативних оцінок та критичних зауважень на свою адресу. Вчити відстоювати свої права, виконувати елементарні обов’язки.виховувати усвідомлення , що дитина – громадянин, господар – України; виховувати любов, волю, патріотизм, справедливість, відповідальність як дієві аспекти поведінки.



Пізнавальний розвиток

Розвивати самопізнання особистості. Заохочувати осмислювати свої права і сприяти їх дотриманню. Формувати вміння аналізувати ситуації, які характеризують порушення прав дитини.



Мовленнєвий розвиток

Продовжувати збагачувати словник дітей різними різними словами на позначення української вдачі, дій, морально-етичних настанов. Допомогти дитині засвоїти слова, за допомогою яких можна відстояти свою гідність. Удосконалювати комунікативні вміння, заохочувати до пошуку і знаходження компромісів.



Художньо-естетичний розвиток

Учити вирізувати удома з паперу, складеною гармошкою або двічі навпіл. Удосконалювати техніку вирізування ножицями: на око по прямій (стіни будинків), по косою (дахи) і по згинах (віконця). Розвивати композиційні уміння – при створенні панорами міста розташовувати удома рядами, починаючи зверху і частково перекриваючи зображення.Підсилювати дитячу ідентичність, розвивати самоповагу через мистецьку діяльність.



Креативний розвиток

Сформувати інтелектуальні вміння, які стануть основою для формування навичок і ключових компетенцій, а саме: аргументована відстоювати власну точку зору, толерантно вислуховувати точку зору іншої людини; обробляти і зіставляти отриману інформацію, розуміти проблему, причину конфлікту і бачити шляхи розв’язання проблеми та виходу з конфліктної ситуації. Формувати позитивну самооцінку.




«Люди»


  1. Однолітки і дорослі

  2. Живемо в мирі та злагоді

  3. Добре діло роби сміливо

  4. Моя родинна




Фізичний розвиток

Продовжувати сприяти встановленню дружніх взаємин з однолітками, виявленню чуйності, доброзичливості, взаємодопомоги, позитивному ставленню до особливостей поведінки дівчаток і хлопчиків. Вчити визначати найістотніші відмінності між хлопчиком і дівчинкою, хлопчиком і чоловіком, дівчинкою і жінкою.



Соціально-моральний розвиток

Виховувати відповідальність за свої вчинки стосовно родини, роду. Продовжувати виховувати інтерес до близьких родичів, знайомих. Спонукати до привітної взаємодії з однолітками. Культивувати бажання бути приємним для людей, що навколо. Виховувати прагнення стримано поводитися. Сприяти виробленню елементарного чуття межі соціально прийнятої та припустимої поведінки. Учити відстоювати свої права у відносинах з однолітками, дорослими. Закріплювати вміння входити в контакт, привертати до себе увагу, налагоджувати активну взаємодію. Дати уявлення про вікові відмінності людей — юність, етап розвитку дитини між дитинством і дорослістю. Пояснити особливості цього віку.



Емоційно-ціннісний розвиток

Формувати уявлення про добро і зло.

Виховувати позитивне емоційно – ціннісне ставлення до людей. Розвивати емпатію, запобігати утворенню емоційної глухоти. Сприяти засвоєнню емоційних еталонів взаємин з різними людьми. Продовжувати виховувати культуру прояву почуттів: виразно виражати своє позитивне ставлення до когось, стримувати недоброзичливі прояви щодо інших. Продовжувати виробляти елементарну емоційну грамотність у сприйнятті, аналізі та інтерпретації основних емоційних станів людини; вміння пов’язати певну міміку з приємними чи неприємними життєвими подіями.

Пізнавальний розвиток

Дати поняття про честь сім’ї – повага людей до її членів. Вчити поступатися своїми бажаннями, потребами, інтересами заради батьків, задовольняти їхні прохання, прислухатися до порад вказівок.

Сформувати початкові знання про права та свободи дітей; відомості про правові норми, що регулюють відносини в усіх сферах суспільного життя. Збагачувати уявлення дітей про світ людей ( рідни, знайомих, чужих; дорослих-дітей; чоловіків-жінок)

Пояснити, що люди різного віку різняться вагою, довжиною тіла, силою, тілобудовою, фізичною витривалістю тощо. Навчати виділяти загальні ознаки людей, знаходити подібність і відмінність, систематизувати та групувати їх за різними критеріями. Поглиблювати інтерес до праці дорослих, її змісту, характеру, значення, виховувати бережне ставлення до результатів роботи. Розширювати уявлення про суттєві ознаки і особливості навколишніх предметів, зв’язок їх будови і призначення, способи використання.



Мовленнєвий розвиток

Збагачувати словниковий запас дітей зі сфери життєдіяльності “ Люди” відповідно до тем: “ Родина. Родинні стосунки”, “Взаємовідносини дітей” .Домагатися розуміння, що слова позначають родинну спорідненість (братик, сестричка, дідусь-тато татка, бабуся-мама мами; онук, онучка). Зосереджувати дитячу увагу на зразках української мудрості, власної мови.



Художньо-естетичний розвиток

Сприяти розумінню явищ навколишнього життя, формуванню ціннісного ставленню до них шляхом ознайомлення з різними видами та жанрами образотворчого мистецтва.



Креативний розвиток

Створювати умови для творчого відображення в грі діяльності та взаємин дорослих.

Сприяти виявленню елементарної гнучкості у поводженні з людьми у різних життєвих ситуаціях станах та настрої.



«Культура»


  1. Наш друг – книга

  2. Моє рідне місто

  3. Ігри та іграшки

  4. Любов і доброта




Фізичний розвиток

Вдосконалювати вміння використовувати за призначенням знайомі предмети побуту та вжитку. Вчити вірно координувати рухи різних м’язових груп, дотримуватися правил безпечної поведінки у залі, кімнаті, на ігровому майданчику. Давати уявлення про основні органи чутття учити зосереджувати увагу на своїх відчутях; чинити опір шкідливим звичкам; опановувати основні рухи, гімнастичні вправи; брати активну участь у рухливих іграх



Соціально-моральний розвиток

Продовжувати знайомство з українською книгою як явищем культури, та результатом праці багатьох людей. Виховувати у дітей бережливе ставлення до вирощеного, виготовленого руками дорослих. Шанування власної праці і праці інших людей. Учити спостерігати за поведінкою інших, активно наслідувати позитивні вчинки, намагатися утримуватися від негативних. Сюжетно-рольові ігри. “Місто”. Позначати словом роль і задум гри, заміняти згорнуту ігрову дію, розкривати змістовну суть сюжетно-рольових взаємин, образно мислити, фантазувати, створювати моделі моральних взаємин людей. Вдало використовувати слово для погодження задумів, вислуховувати партнерів, враховуючи їхні задуми і бажання. Привчати дітей уникати конфліктів.



Емоційно-ціннісний розвиток

Підтримувати постійні інтереси дітей до занять, інших форм активності. Емоційно-ціннісний розвиток

Учити домагатися справедливості щодо себе, відстоювати гідність Розвивати розуміння того, що людина – частинка рідного народу і розуміє, що Україна є його рідна країна. Ознайомити з правилами народного етикету. Святкування Дня Міста. Ознайомити з українськими народними стравами та залучити до їх приготування.

Пізнавальний розвиток

Вчити дітей пояснювати походження предметів, їх призначення, способів вироблення.

Сприяти створенню умов до збагачення знань дітей про художньо-декоративне і прикладне мистецтво Сміли, про професії своїх батьків. Учити виявляти інтерес до свого внутрішнього життя: думок, переживань, бажані; орієнтуватися у власних чеснотах і вадах; розуміти, що самовихваляння є негативним проявом і зачіпає гідність іншої людини. Дати поняття «Звідки книга береться», правила поведнки з книгою. Учити знаходити і виділяти улюблені місця для перебування, іграшки, предмети. Виховувати бережне ставлення до предметів. Ознайомити з Яворівською та Косівською народними іграшками: з історією виникнення іграшок, матеріалом з якого їх виготовляють, основними елементами розпису. Дати поняття чому іграшки називаються народними. Виховувати любов до рідного краю, вміння цінувати народні іграш­ки.

Мовленнєвий розвиток

Вчити називати основні види образотворчого мистецтва та його основні жанри. Вправляти викорис-товувати у мові різні типи речень, епітетів, порівнянь, синонімів, антонімів. Учити дітей розповідати про свої почуття та емоції, відповідно до ситуації регулювати силу голосу, темп мовлення, використовувати засоби інтонаційної виразності та мовленнєвого етикету. Вправляти у творенні різних форм дієслів, стежити за правильним уживанням їх: бавитися – бавишся – бавитимуся – бавився – бався. Утворювати наказові форми дієслів із часткою -но: візьми-но, поклади-но, перестав-но, заховай-но. Учити вживати в давальному відмінку паралельні закінчення у ряді слів: брату – братові, гостю – гостеві. Продовжувати вчити складати речення з єднальним сполучником також. Збагачувати словник дітей на основі знань, уявлень про довкілля, формувати вміння найбільш точно застосовувати слова, що підходять до конкретної ситуації.



Художньо-естетичний розвиток

Продовжувати формувати вміння та навички виражати себе через інші види творчості: ліплення, малювання, конструювання. Вдосконалювати технічні прийоми для передачі своїх почуттів у малюнках, ліпленні, аплікаціях, тан-цях, співах, музикуванні, іграх-драматизаціях. Уводити в словник дошкільнят слова, емоційно-художні образи, що означають та характеризують твори образотворчого мистецтва, архітектури.



Креативний розвиток

Вчити виокремлювати з предметного довкілля нове, незвичне, незрозуміле. Учити робити спроби змінювати вираз власного об личчя, настрій. Прищеплювати інтерес до та формувати навички проектування, прогнозування, аналізу своїє творчості та діяльності.


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   32


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка