4 клас Вчитель початкових класів



Скачати 114.77 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір114.77 Kb.
Староушицька спеціалізована школа І-ІІІ ступенів

екологічного напрямку




4 клас

Вчитель початкових класів

спеціаліст вищої

кваліфікаційної категорії

вчитель-методист

ЛЕВКО Лариса Афанасіївна
- 2014-
Тема. УКРАЇНА ЄДИНА!
Мета. Формувати ціннісне ставлення до держави, українського народу.

Продовжити ознайомлення учнів з державними та народними

символами.

Розвивати почуття національної свідомості та громадської

активності, відчуття любові до рідної землі, прагнення бути

свідомими патріотами українського народу, критичне мислення,

пiзнавальний iнтерес.

Виховувати любов до рідного краю, повагу до історії країни, до

державних та народних символів.
Девіз уроку: Усі ми – це наша родина, це наша сім’я, це наша Україна.
Плакат: Україно моя, Україно,

Я для тебе у світі живу.


Обладнання: фізична карта України; плакат „Символи України”; хліб, сіль, український рушник, колосся пшениці; малюнок дерева, паперові осінні листочки для кожного учня; пазли із зображенням народних символів України, стенд із вишитими рушниками, картки із завданнями для роботи в групах, схема асоціативного куща, клей, мікрофон, комп’ютер.
ХІД УРОКУ
І. Організація класу

(Створення позитивного емоційного настрою)

  • Доброго ранку травам росистим.

  • Доброго ранку квітам барвистим.

  • Доброго ранку сонечку ясному,

  • Людям усім і усьому прекрасному!

  • Сьогодні свято завітало в школу,

  • Бо перше вересня, і пролунав дзвінок.

  • Змужнілі, сонцем зла скані улітку,

  • Ми розпочнемо Перший наш урок.


Вправа «Очікування»

- Посміхніться один одному, подаруйте свої чарівні посмішки нашим батькам, а тепер посміхніться мені, бо ж перший день осені особливий. А які Ваші очікування від першого уроку?

(Діти записують на кленових листочках свої очікування і прикріплюють до дерева зображеного на дошці)
ІІ. Актуалізація життєвого досвіду

Гра «Так чи ні, я чи не я»

 - А зараз, діти, прошу відповідати чесно та відверто:

 Усі за літо відпочили?

 А набралися ви сили?

 У школу всі із вас хотіли?

 А на сонці загоріли?

 Хто улітку грався?

 Ну, а хто купався?

 А хто букви всі забув?

 Хто з вас їздив до бабусі?

 Хто допомагав матусі?

 Хто книжку нову прочитав?

 А хто лише в м’яча ганяв?

А хто загадку зможе відгадати?



  • А от відгадка до загадки допоможе нам дізнатися, про що ми будемо говорити сьогодні на першому уроці в четверьому класі, тому слухайте уважно!



Відгадування загадки

Красивий, щедрий рідний край,

І мова наша солов’їна.

Люби, шануй, оберігай

Усе, що зветься...
IІI. Повiдомлення теми i мети уроку.

- Отож, поговоримо про нашу славну Україну, а тема уроку: "Україна єдина!"


ІV. Сприйняття та засвоєння матеріалу уроку

1.Вступне слово вчителя

Україна — це наш рідний край, наша дорога і мила Вітчизна, земля, де ми народились, уперше побачили і пізнали світ, почули колискову пісню, рідну мову, відчули любов і ласку — це наша найдорожча у світі Батьківщина. Вона для кожного з нас одна, як і мама, бо

«Можна все на світі вибирати, сину,

Вибрати не можна тільки Батьківщину».

Так писав у своїх віршах відданий син України В. Симоненко, патріот і справжній мужній громадянин. Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не вибирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і ми почнемо нашу дорогу до знань з подорожі нашою славною Україною, з любові до рідного краю, з тих найвищих на землі почуттів — любові та відданості рідній Україні, без яких немислиме життя.
2.Ознайомлення з маршрутом подорожі

Станція 1. Україна – рідний край.

Станція 2. Візитка України.

Станція 3. Народні символи держави.

Станція 4. Ми – творчі діти України.

Станція 5. Довідкове бюро.

Станція 6. Мій край – моя історія жива.

Станція 7. Перлина – Україна. Ти одна для нас єдина!


3. Станція 1. Україна – рідний край.




  • Асоціювання

а) Створення павутинки (індивідуальна робота). Кожному учневі дається листочок з колом і променями . У колі написано «Моя Україна – це…».

- Запишіть слова та фрази, які спадають на думку, коли чуєте вислів




б) Робота в парах.
- Обміняйтесь листочками, порівняйте записи, зробіть спільний висновок.
в) Заслуховування учнів, створення куща на дошці.


  • Перегляд відео “Я люблю Україну!”


4. Станція 2. Візитка України.


  • Мозковий штурм

- Скажіть, будь ласка, а як у світі, люди з інших країн, навіть ніколи не побувавши в Україні,  можуть впізнати нашу Батьківщину. Як ви гадаєте? (Міркування дітей)
- Такою собі візиткою нашої країни, або, якщо говорити по-дорослому, символами України  є золотий тризуб на блакитному тлі – це наш Державний Герб, синьо-жовтий Державний Прапор і велична урочиста пісня, яка має назву "Ще не вмерла Україна" – це наш Державний Гімн. Коли звучить Гімн необхідно усім встати гідно, цим самим ми висловлюємо свою шану і повагу до України, до всіх тих, хто живе в Україні, тобто і до себе також.
5. Станція 3. Народні символи держави.

- Але не лише за Державними символами упізнають українців. Сьогодні на святі ви проходили під чарівною брамою вишитих рушників. Вишиванки – це також символ нашої країни, але народний, адже вишивка – істинно українське мистецтво. Ось погляньте, які красиві вишиті рушники принесли сьогодні Ваші батьки. (Діти розглядають стенд із вишитими рушниками)

  • Український народ має й інші народні символи. А які саме ви дізнаєтесь, коли виконаєте завдання - складете пазли.




  • Робота в парах

Виконання завдання «Склади пазл – назви народний символ»
Коментарі до пазлів:

Лелекисимволізують сімейний затишок, благополуччя, вірність своєму краю.

Соловей – символ української пісні. Український народ дуже спі-вучий. Давня легенда розповідає про пташку, пісні якої стали пере-кладом на пташину мову пісень нашої Батьківщини.

Ластівка – символ матері.

Барвінок - символ пам’яті та життя. Рослина, яка зберігає синій колір квітки і під снігом.

Калина - символ рідної землі, батьківської хати, невми-рущості роду людського. Тому-то коло хати садять калину, щоб не перево-дився рід. А ще калина – символ дівочої вроди.

Соняшник - на фоні неба – символ України, а маленький хлопчик, що його посадив – надія і її майбутнє.

Верба символ весняного пробудження. Недарма в народі кажуть: „Де срібліє вербиця, там хороша водиця”, бо верба є природним фільтром. Саме це дерево позначає, де є вода у землі. На сухому місці верба не росте ніколи.

Чорнобривці – символ вроди та здоров’я. Ну хто не знає, що в кожному українському обійсті мають рости чорнобривці. Милують вони наше око, лікують наше тіло.

Ромашка - символ здоров’я та ніжності. Лікарська рослина з білими пелюстками і сонячною серединкою.

Волошка - символ кохання. Рослина, квітка якої нагадує голубе плесо води.

Писанкасимвол оновлення світу, символ перемоги життя над смертю. Наші предки вірили, що писанка має магічну силу. Вона приносить добро, щастя, достаток, захищає людину від усього злого, недоброго.

Вишитий рушниксимволізує чистоту почуттів, глибину безмеж-ної любові до дітей, до всіх хто не черствіє душею. Рушник пере-давали як оберіг з роду в рід, із покоління в покоління. Від сивої давнини і дотепер, у радості і в горі рушник - невід’ємний атрибут нашого побуту.

Біла хатасимвол чистоти, морального здоров’я, душевної краси. Тому за традицією українці стіни рідної оселі білили. Гарна бі-ленька хата у вишневому садку, мов дівчина у вінку. У цій хаті були перші радощі, клопоти. У ній пахло зіллям, хлібом, молоком.

Український віночокє „знахарем душі”, бо в ньому є чаклунська сила, що волосся береже і болі відганяє. Впліталось до віночка два-надцять квіточок. Кожна із них – лікар, оберіг від злих сил.

Хліб - здавна є символом добробуту та гостинності, символом життя. З давніх-давен наш народ над усе цінує хліб як найбільшу святість. Борони, Боже, щоб хтось поклав його сподом догори. Змести крих-ти хліба на землю вважалось великим гріхом.

- Існує багато інших символів нашої країни. Але всі ці символи будуть існувати лише тоді, коли  ми з вами будемо їх знати, розповідати про них, користуватися ними. Лише тоді будуть існувати українці, буде існувати наша Богом дана благословенна земля – Україна.


Фізкульхвилинка «Україно, ми твоя надія»


6. Станція 4. Ми – творчі діти України.


  • Робота в групах Скласти Сенкан для слова Україна



7. Станція 5. Довідкове бюро.

- Ми, що народилися на чудовій, багатій, мальовничій землі – на нашій славній Україні. Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут корінь роду українського. Нещодавно ми відзначали 23 день народження нашої держави. Саме 24 серпня 1991 року було проголошено Україну незалежною самостійною державою. Кожен пишається своєю рідною землею і завжди говорить про неї тільки найкраще. Наші учні підготували наукові відомості про Україну.

  • Виступ учнів «Довідкове бюро»

(Діти отримують картки із інформацією, читають у парі та готуються представити її для всіх. На дошці вивішений малюнок сонечка, навколо якого учні прикріплюють промінчики.)

Повідомлення учнів (промінчики)
Простiрземлi, яку заселяють українцi, є таким великим, що аби перетнути його пiшкиiз заходу на схiд, треба йти 90 днiв, долаючи щодня 30 км.

Територiя України простягається iз заходу на схiд на 1316 км, а з пiвночi на пiвдень — на 893 км.

За площею територiї (603,7 тис. кв. км) серед європейських держав вона поступається лише Росiї.

Протяжнiсть державного кордону України становить 7 590 км

Із них на морськi кордони припадає 1 959 км.

Нашими найближчими сусiдами є росiяни, бiлоруси, поляки, чехи, словаки, угорцi, румуни, молдавани, болгари.

Україна — це держава. Вона має свою Конституцiю — Основний Закон, тобто правила, за якими живуть українці.

Конституцiю прийнято Верховною Радою України 28 червня 1991 року.

24 серпня 1991 року прийнято Акт проголошення незалежностi України

Україна є суверенною i незалежною, демократичною, соцiальною, правовою державою.

8. Станція 6. Мій край – моя історія жива.

- На долю нашого народу випало багато героїчного і водночас трагічного. Історія України – це історія народу, який протягом багатьох століть боровся за свою незалежність.

Важкі часи настали для нашої держави і нині. Нас хочуть розділити, але ми – українці – сильна нація, і Україна – єдина країна. Кожен з нас має любити свій народ, його культуру і традиції, як це робили ті, хто загинув за нашу незалежність на Майдані та на полі бою. Вшануймо ж пам’ять про загиблих героїв хвилиною мовчання.


  • Хвилина мовчання на честь загиблих на майдані – «небесна сотня», воїнів української армії та мирних мешканців під час подій, що відбуваються на сході України.




  • Метод «ПРЕС»

- Як ви думаєте, якими повинні бути люди, щоб запанували мир і щастя в нас на Україні?

Я вважаю, що ... (висловіть свою думку, поясніть, у чому полягає ваш погляд).

...тому, що... (наведіть причину появи цієї думки, тобто на чому ґрунтуються докази на підтримку вашої позиції).

... наприклад... (наведіть факти, які демонструють ваші докази).

Отже (тому), я вважаю... (узагальніть свою думку).


  • Не ділімо цю землю,

  • Не ділімо це небо,

  • Не ділімо хатини

  • Й сім'ї не ділімо!

  • Бо ми - браття, єдині

  • В українському слові,

  • В українськім коріння,

  • В українській любові!


9. Станція 7. Перлина – Україна. (перегляд відео)
V. Підсумок уроку


  • Вправа «Мікрофон»

  • Я знав …

  • Я дізнався …

  • Я зрозумів …




  • Слово вчителя

- Чи здійснилися Ваші очікування?
- Ось і добіг до кінця наш урок. Але те, про що ми сьогодні говорили, запам'ятайте на все життя. Бо нема нічого святішого і ріднішого на білому світі, ніж своя, рідна сторона, мила Вітчизна, світла і дорога серцю кожного українця. Наша Батьківщина – рідна єдина Україна. Завжди пам'ятайте це і гордо пронесіть усвідомлення того, що ми – діти України. Несіть у світ добро і радість, як справжні українці, бо кожен з нас приходить у світ для добра.

Пам’ятайте, Україна – ЄДИНА КРАЇНА! Незважаючи на усі негаразди, ми прагнемо одного – спокою, миру та чистого блакитного неба над головою. І це у нас буде! Дякую за співпрацю!





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка