6 клас І рівень



Скачати 386.01 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір386.01 Kb.
6 клас

І рівень:

1. Іменником виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:

А) українська мова, читання вголос, одиниця мови;

Б) радіти успіхам, мовчазна тиша, утричі швидше;

В) просте речення, березовий гай, ходити швидко;

Г) навчальна програма, рушити вперед, голос сина.

2. Загальновживаними є всі слова в рядку:

А) монітор, рампа, програма;

Б) дифузія, атом, ластівка;

В) сестра, школа, береза;

Г) будівництво, септакорд, тюльпан.

3. Складним є речення:

А) Це сяйво здається нев’янучим (Євген Гуцало).

Б) Ми разом із словами набираємося розуму, набуваємо чужих думок, навчаємося самі думати (Панас Мирний).

В) На білу гречку впали роси, веселі бджоли загули.

Г) Земля — арфа мільйоннострунна, арфа злотострунна

4. Яким способом утворено слова: переклад, розмір, вибір?

А) префіксальним;

Б) складанням основ;

В) переходу з однієї частини мови в іншу;

Г) безафіксним.

5. Правильно визначено відміну в усіх іменниках у рядку:

А) доля (1),птах (2), лоша (4);

Б) ім’я (2), тінь (3), біль (3);

В) мати (3), каміння (2), сирота (2);

Г) тюль (3), знання (1), колосся (2).

6. Разом потрібно писати усі складні слова у рядку:

А) пізньо(цвіт), буре (вій), сон (трава);

Б) пів (огірка), кіно (студія), вічно (зелений);

В) ракета (носій), анти (культура), авіа (шоу);

Г) пішо (хід), семи (мільйонний), розрив (трава).

7.Визнач рядок із дієслівними словосполученнями:

А) українська мова, слухати уважно, дуже високо;

Б) читати книгу, махнути косою, помилився у сподіваннях;

В)маленька помічниця, покласти у торбинку, о шостій годині;

Г) давні пригоди, захищати себе, цікава пригода.

8. Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

А) Мороз за ніс щипає, обпікає щоки залазить у рукавичку;

Б) І степ, і озеро, і лиман все закуталось у якийсь чарівний світ.

В) Повій, вітре тихесенький, з-за синього моря та принеси в Україну

козацькую волю.

Г) А хлібам колосистим, здається немає кінця.

9. Укажіть рядок, у якому всі слова є власними назвами:

А) (К, к)иївська (Р, р)усь, (З, з)апорізька (С, с)іч, (П,п)резидент (У, у)країни;

Б) (М, м)урка, (К, к)орова, (Г, г)рунь;

В) (П,п)підручник, (П,п)олтава, (В,в)улиця;

Г) (В,в)еликдень, (П,п)ланета, (Т,т)роянда.

10. Познач рядок, який містить тільки застарілі слова:

А) яблуневоцвіт, рамена, дощовий,

Б) яскравий, світлий, працювати;

В) мечник, кунтуш, десниця;

Г) шурупати, кльовий, тусівка.

11. Виділене слово є підметом у реченні:

А) Весело щебетали в лісі пташки.

Б) Слово, чому ти не твердая криця?

В) Собор збудували вже давно.

Г) Книга — морська глибина.

12. У якому рядку всі слова утворено одним способом:

А) прийти, переговорити, назбирати;

Б) вистрибнути, водяний, черговий;

В) пролісок, перехожий, земляний;

Г) майбутнє, черговий, сільський.

13.Позначити , у якому рядку всі слова іншомовного походження :

А) вітряно , борг , доробок;

Б) мішечок , колода , насадження ;

В) мотовило , перелік , печеніг ;

Г) вояж , дегазація, ідальго.

14.Позначити рядок , у якому всі слова належать до офіційно – ділової лексики:

А)олень ,двір , жити;

Б)дієздатний , вищезгаданий , сумісництво;

В) кошик, копиця , мисник;

Г) сніжок , вівця , халамидник .

15.У якому рядку всі подані слова - іменники :

А) залізо , віск , променіти ;

Б) звертання , сміливість , читання;

В) рух , бігати ,радість ;

Г) канікули , бігати , малювати.

16.Визначте, у якому реченні вжито звертання.( Розділові знаки пропущено. )

А) Найкраще мабуть в лісі тільки восени!

Б) Поглянь золотокоса берізко яка краса навкруги!

В) Золотаві листочки здаються яскравими метеликами.

Г) Тихо шепочуться клени про осінню незрівнянну красу.

17. Визначте, у якому рядку всі слова належать до іменників чоловічого роду.

А) Какаду, меню, Борнео.

Б) Сан-Франциско, месьє, ательє.

В) Капрі, піаніно, Токіо

Г) Шимпанзе, поні, маестро.

18. Визначте, у якому рядку в усіх словах пишеться літера щ:

А) Полтав..ина, Київ..ина, Оде..ина.

Б) Доне..ина, Німе..ина, Черка..ина.

В) Дніпроперов..ина, Прилу..ина, Чернігів..ина.

Г) Туре..ина, Житомир..ина, Сум..ина.

19. Прикметником виражено залежне слово в усіх словосполученнях у рядку:

А) звичайний план, абсолютний слух, абсолютно чистий;

Б) члени речення, романтична бесіда, берег моря;

В) чекати перерви, козацькі звичаї, стигле колосся;

Г) рідна земля, художнє означення, узагальнювальне слово.

20.Однорідними членами ускладнено речення:

А) Неси ж мене, коню, по чистому полю .

Б) Тягнуться до сонця і квіти, і трави, віти кучеряві, гори голубі.

В) Вже біло осінь дише з-над ріки, прозоре небо світиться промінно.

Г) Олександр про це мовби й не думає, думка сама кружляє луговою стежкою.

21. В усіх утворених прикметниках писатиметься суфікс –зьк- (ий):

А) Париж, козак, Ладога;

Б) Гадяч, Сілезія, Кавказ;

В) Буг, Запоріжжя, Норвегія;

Г) Нюрнберг, Умань, студент.

22.Лише застарілі слова наведено в рядку:

А) волость, дзиґар, канделябр;

Б) фортеця, боротьба, сонечко;

В) кошеня, інформація, сорока;

Г) губернія, газета, футляр.

23.У якому рядку наведено іменники, що вживаються лише в однині?

А) клас, двері, санчата;

Б) волосся, космос, оптимізм;

В) знання, книга, жирафа;

Г) ворожість, напій, старість.

24.Через дефіс слід писати усі складні слова в рядку:

А) міні (диктант), кімната (музей), фото (альбом);

Б) міні (спідниця), чар (зілля), шеф (кухар);

В) Кабан (Іклан), п'яти (річний), міні (вистава);

Г) лікар (ортопед), євшан (зілля), гори (цвіт).

25.Словосполученнями є всі поєднання слів у рядку:

А) сонячна днина, сонце й вітер,побачити білку;

Б) пішли до лісу, старий дуб, стрибали спритно;

В) прозоре повітря, співали пташки, співати голосно;

Г) переді мною, світить сонце, берези й клени.

26. Познач речення, в якому є вставне слово (розділові знаки пропущено);

А) Весняного ранку співай моя люба співай!

Б) У птахів кажуть можна запитати.

В) Зроби голубчику я вже чимось віддячу.

Г) Жовтень окраса осені.

27. Усі слова належать до запозичених у рядку:

А) компанія, ватага, група;

Б) об’єкт, суб’єкт, філософія;

В) кумир, біологія, зразок;

Г) книга, книголюб, бібліотека.

28. Допущена помилка при написанні слів з пів- у рядку:

А) пів- Харкова, півстола, півозера;

Б) півогірка, пів- Європи, пів’яблука;

В) пів-Одеси, пів’юрти, півпарти;

Г) півКиєва, пів-острів, пів-ящика.

29. У якому рядку відбувається чергування в кожному слові при творенні прикметників за допомогою суфікса –ськ-:

А) Острог, Париж, студент;

Б) птах, товариш, комендант;

В) козак, Гадяч, Лохвиця;

Г) Рига, пропагандист, Запоріжжя.

30. У якому рядку перераховані іменники, що вживаються тільки у множині:

А) Карпати, кияни, школярі;

Б) ворота, окуляри, двері;

В) солі, води, дерева;

Г) снігурі, зорі, малята.

31.У котрому рядку всі словосполучення – дієслівні?

А) щасливий батько, зустріти товариша, вечірня зоря;

Б) працювати сумлінно, відвідати людей, розповісти про подорож;

В) пізня осінь, радісне свято, подякувати друзям;

Г) дивовижна подорож, йшли вздовж дороги, швидко втомилися.

32. Укажіть рядок із складним реченням(розділові знаки пропущено):

А) Весна – це безумовно найкраща пора року.

Б) Хай розквітне веселково у невиданій красі наша мова калинова наче сонце у росі.

В) Карпати зачарували нас своєю величною красою неповторність не залишила нікого байдужим;

Г) І все-таки до тебе думка лине…

33. Позначте рядок, у якому всі слова є застарілими:

А) очіпок, свита, жупан;

Б) курінний, отаман, країна;

В) воєвода, осавула, боєць;

Г) східці, дах, хата.

34. Допущено помилку при творенні прикметника в рядку:

А) Бахмут – бахмутський, Кавказ – кавказький, Сиваш – сиваський;

Б) брат - брацький, Лохвиця – лохвицький, Гадяч – Гадяцький;

В) Карпати – карпатський, чумак – чумацький, Рига – ризький;

Г) студент – студентський, ткач – ткацький, Париж – паризький.

35. Форму кличного відмінка утворено неправильно в рядку.

А) слухачу, стороже, пісне;

Б) мріє, круче, фантазіє;

В) кобзарю, мово, сестрице;

Г) долю, Василе, читаче.

36. Усі іменники в рядку в О.в. мають закінчення –ею:

А) земля, верба, книга

Б) груша, чаша, бабуся

В) країна, межа, ручка

Г) листоноша, Ганна, мрія

37. Дієсловом виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:

А) теплий дощик, голос тисячоліть, манера спілкування;

Б) подякувати другові, довести до відома, оголосити план;

В) паралельні прямі, члени речення, дати пораду;

Г) виголошення промови, читання вголос, укладання завдань.

38. Ускладнено вставним словом речення (розділові знаки пропущено) у рядку:

А) З щастя та горя скувалася доля (Панас Мирний).

Б) На щастя літак ішов по курсу майже на схід (М. Шумило).

В) Щастя з нещастям на одних лижах їздять (Народне прислів’я).

Г) Щастя біжить, а нещастя летить (Народне прислів’я)

39.Визначити, у якому рядку вжиті історизми:

А) жандармерія, гайдамака, хлоп;

Б) аероплан, тяжкий, планета;

В) прапор, кваша, швець;

Г) хвіртка, лишенько, добридень.

40. Укажіть рядок, у якому всі іменники – чоловічого роду:

А) собака, рушник, пензель;

Б) повінь, підприємство, тополя;

В) хутір, коментар, доповідь;

Г) сусіда, учитель, пустомеля

41. У якому рядку наведено іменники, що вживаються лише в однині?

А) клас, двері, санчата;

Б) волосся, космос, оптимізм;

В) знання, книга, жирафа;

Г) ворожість, напій, старість.

42. Через дефіс слід писати усі складні слова в рядку:

А) пів (Львова), сиво (бородий), Заєць (Вухань);

Б) міні (спідниця), світло (жовтий), життє (дайний);

В) чар (зілля), диван (ліжко), міні (вистава);

Г) лікар (ортопед), Кабан (Іклан), дев'яти (сил).

43.Визначити рядок, де всі сполуки є словосполученнями:

А)Весняний ранок; на подвір’ї; брат і сестра.

Б)Зеленіють трави; погожий день; золота осінь

В)Прочитати оповідання; йти до друзів; уважно слухати.

Г)У місті; напоїти землю; урок мови.

44.Визначити речення зі вставним словом (розділові знаки пропущені):

А)Спасибі предки за духовний спадок.

Б)Проста здається думка, але цінна.

В)Вечорова тишо добре так мені.

Г)У степу криниця з чистою цілющою водою.

45.Виділити рядок, в якому всі слова є застарілими:

А)Ремікс, імідж, ноутбук.

Б)Тренер, футбол, часопис.

В)Мистецтво, промисловість, телефон.

Г)Борисфен, рало, сотник.

46.Укажіть рядок, де всі слова записані правильно:

А) Бузький, уманський, гадяцький;

Б) молодетство, парижський, чеський;

В) пражський, Полтавщина, козацький;

Г) Туречина, товариський, волноваський.

47. Укажіть рядок, де всі складні слова пишуться через дефіс:

А) життє/діяльний, військово/морський, міні/диктант;

Б) блідо/рожевий, чар/зілля, п'яти/значний;

В) десяти/метрівка, червоно/гарячий, пів/Полтави;

Г) сніжно/білий, військово/морський, Заєць/Вухань

48.Укажіть рядок, у якому всі іменники відносяться до однинних:

А) люди, веселощі, кохання;

Б) залізо, будинок, листя;

В) колосся, дружба, радість;

Г) молоко, дріжджі, стіл.

49. НЕ є словосполученнями всі сполуки слів у рядку:

А) словосполучення і речення, протягом тижня, білий цвіт;

Б) уквітчали хату, однорідні означення, ваші мрії;

В) птахи прилетіли, хлопці і дівчата, за партою;

Г) синє море, на озері, обробка деревини.

50. Позначити, у якому рядку всі слова іншомовного походження:

А) вітряно, борг, здавна;

Б) мішечок, колода, насадження;

В) мотовило, перелік, печеніг,

Г) вояжер, едиція, ідальго.

51.Правильно розставлено розділові знаки в реченні з прямою мовою:

А) У народному прислів’ї говориться: Гостре словечко коле сердечко.

Б) «Гостре словечко коле сердечко,» — говориться в народному прислів’ї.

В) «Гостре словечко коле сердечко» — говориться в народному прислів’ї.

Г) У народному прислів’ї говориться: «Гостре словечко коле сердечко».

52.Спосіб творення слів слова: кобзар, ранній, міський названо у рядку:

А) переходу з однієї частини мови в іншу;

Б) префіксальний;

В) суфіксальний;

Г) безафіксний.

53.Правильно записано всі іменники в рядку:

А) Житомирщина, Луганщина, Кіровоградчина;

Б) Рівненчина, Миколаївщина, рекруччина;

В) Черкащина, Сумщина, Полтавщина;

Г) Харківщина, кріпатчина, солдаччина.

54. Вибрати рядок, у якому всі складні слова записано правильно:

А) Середньовіччя, перекотиполе, пів-міста;

Б) пів'ящика, авіа-мотор, антивоєнний;

В) розрив-трава, кімната-музей, пів-Гадяча;

Г) міні-диктант, твір-опис, дво-поверховий.

1.У якому рядку усі подані сполуки слів є словосполученнями:

А) дівчинка малює, весела казка, мудра порада;

Б) мудра дівчина, говорити тихо, відвідати хворого;

В) хлопець і дівчина, коло хати, веселі дзвіночки;

Г) навколо лісу, прогулянка до лісу, побачити здалека.

55.Виділене слово є звертанням у реченні (розділові знаки пропущено):

А) Діти, безумовно, люблять морозиво.

Б) На жаль, зустріч відмінили.

В) Він може мене зрозуміти.

Г) Спасибі, земле, за твої щедроти.

56. Всі іменники мають форму тільки однини в рядку:

А) Молоко, книжка, Україна.

Б) Честь, дітвора, оцет.

В) Поле, молодь, стіна.

Г) Цукор, ліс, Київ.

57.Укажіть рядок, у якому всі слова є застарілими:

А) автомобіль, козак, комп’ютер;

Б) клавіатура, книга, корзина;

В) чадо, кожум’яка, волость;

Г) каганець, війт, будинок.

58. Форму кличного відмінка утворено неправильно в рядку:

а) слухачу, стороже, пісне;

б) мріє, круче, фантазіє;

в) кобзарю, мово, сестрице;

г) долю, Василе, читаче.

59.Рід іменників правильно визначено в рядку:

А) таксі (ч.р.), листя (с.р.), пальто (с.р.);

Б) біль (с.р.), кенгуру (ч.р.), вікно (с.р.);

В) повидло (с.р.), задавака (ж.р.), сирота (ж.р.);

Г) степ (ч.р.), ліс (ч.р.), сирота (сп.р.).

60. Укажіть рядок, у якому всі сполуки слів не є словосполученнями:

А) біля двору, сонце встає, тихий вечір;

Б) миліший від усіх, коло ставу, ламати стереотипи;

В) мрії не сплять, брат і сестра, на вулиці;

Г) велич народу, любити батьків, чудовий ранок.

61. У якому рядку є речення із вставним словом (розділові знаки пропущено):

А) Видно шляхи полтавські і саму Полтаву;

Б) Мені осіння ніч короткою здається.

В) Здається ми вже десь бачились.

Г) Дівчина сподівалась на велике щастя.

62. Укажіть рядок, у якому всі іменники написані правильно:

А) вірш «Заповіт», книжка Кобзар, журнал «Соняшник»;

Б) Чорне Море, День Учителя, Різдво;

В) верховна рада, Колобок, Леся Українка;

Г) дитсадок «Веснянка», Європа, Карпати.

63. У якому рядку всі складні слова пишуться разом:

А) пали/вода, міні/диктант, аеро/порт;

Б) контр/удар, євшан/зілля, сон/трава;

В) теле/шоу, радіо/станція, п’яти/річний;

Г) шести/значний, боли/голова, пів/Дунаю.

64. Укажіть рядок, у якому знаходяться лише запозичені слова:

А) арфа, піанісимо, сопілка;

Б) техніка, граматика, фільм;

В) пісня, земля, батько;

Г) кавун, джерело, нафта.

65. Правильно утворено обидва іменники в рядку:

А) козак – козацький, ткач – ткачський;

Б) Прага – празький,Кривий Ріг – криворізький;

В) Бахмач –бахмацький, Гадяч – гадячський;

Г) товариш – товаришський, друг—дружній.

66.НЕ є словосполученнями всі сполуки слів у рядку:

А) день і ніч, хліб і сіль, розумний учень;

Б) весняний дощ, краса і сила, випав сніг;

В) на столі, пояснення вчителя, спільність ідей;

Г) у домі, на відпочинку, батько і мати.

67. Позначити, у якому рядку відсутні архаїзми:

А) вагало, світоч, суцвіття;

Б) говорило, піїт, зірки;

В) ватра, виживне, передзвони;

Г) пташки, калинонька, жита.

68. Виберіть рядок, у словах якого при творенні прикметників відбувається чергування:

А) студент, Умань, Гадяч;

Б) кріпак, товариш, Париж;

В) Прага, парубок, брат;

Г) гігант, ткач, кравець.

69. До однієї відміни належать усі іменники в рядку:

А) куля, весілля, плем’я;

Б) теля, пісня, козеня;

В) тінь, радість, ніч;

Г) сіль, біль, крохмаль.

70. Позначте рядок, у якому всі іменники є збірними:

А) птаство, сирота, відкриття;

Б) жіноцтво, вороння, цибулиння;

В) колосся, знання, двері;

Г) окуляри, молодь, збіжжя.

71. Позначте рядок, у якому всі складні слова пишуться разом:

А) водо/лікарня, пів/Києва, ломи/камінь;

Б) десяти/річчя, здійми/голова, євшан/зілля;

В) авіа/конструктор, пів/лимона, само/вчитель;

Г) рудо/волосий, пів/ящика, школа/садок.

72.Визначити рядок зі словосполученнями:

А)Весняний ранок; на подвір’ї; брат і сестра.

Б)Зеленіють трави; погожий день; золота осінь

В)Прочитати оповідання; йти до друзів; уважно слухати.

Г)У місті; напоїти землю; урок мови.

73.Визначити речення зі вставним словом (розділові знаки пропущені):

А)Спасибі предки за духовний спадок.

Б)Проста здається думка, але цінна.

В)Вечорова тишо добре так мені.

Г)У степу криниця з чистою цілющою водою.

74.Виділити речення, в якому вжито звертання:

А)Ви прагнете слави й багатства?

Б)Скажіть, земля без сонця може існувати?

В)Я знаю, що журавлі іще на рідну землю прилетять.

Г)Ой, сонечко ясне, невже ти стомилось?

75.Виділити речення, в якому правильно розставлені розділові знаки:

А)Земля уквітчалася рястом барвінком, і жовтоокою кульбабою.

Б)Слухає зелена трава зелене поле і зелений гай пісеньку зеленого коника.

В)Уві сні побачив серце рідне: кущ калини, мальви, нашу хату.

Д)Гасне зірка найясніша долає свій небесний шлях.

76.Виділити рядок, в якому всі слова неологізми:

А)Ремікс, імідж, ноутбук.

Б)Тренер, футбол, часопис.

В)Мистецтво, промисловість, телефон.

Г)Борисфен, суспільство, довкілля.

77.Виділити рядок, в якому всі слова належать до офіційно-ділової лексики:

А)Мітинг, звукозапис, молекула.

Б)Закон, інструкція, протокол.

В)Словник, орнамент, паркет.

Г)Паляниця, лиман, жалюзі.

78. Укажіть рядок, де головним словом у всіх словосполученнях є іменник:

А) слова пісні, вірні друзі,теплий вітер;

Б) надворі смеркало, працювати дружно, рідне слово;

В) зимовий день, смачний обід, куштувати обід;

Г) дитяча посмішка, співати голосно, працьовита бджола

79. Позначте рядок, у якому всі слова є застарілими:

А) магазин, гостинець,універсал;

Б) гетьман, ярмарок, сором;

В) баталія, уста,повітка;

Г) пелюстка, хіт, булава

80. Позначте рядок, у якому всі слова утворені префіксальним способом:

А) прадід, написати, премудрий;

Б) перехід, прадавній, невесело;

В) безмежний, прамова, контрудар;

Г) насип, передбачити, безкоштовний.

81.У якому рядку всі подані слова - іменники :

А) залізо , віск , променіти ;

В) звертання , сміливість , радість;

Б) рух , бігати , радість ;

Г) канікули , бігати , малювати;

82.У якому рядку в усіх словах правильно утворено форми імені по батькові :

А)Ігоревич , Юріївна , Олегівна ;

В) Григоріївна , Микитович , Андрійовна ;

Б) Іванівна , Іллівна , Анатоліївна;

Г) Сергіївна , Миколаївна , Васильовна;

83.Укажіть рядок, де всі складні слова пишуться через дефіс:

А) шафа/купе, крає/вид, купівля/продаж;

Б) семи/поверховий, телефон/автомат, зерно/сховище;

В) три/річний, міні/диктант, віце/президент;

Г) салон/перукарня, євшан/зілля, міні/твір.

84.Оберіть рядок, у якому всі словосполучення іменникові. А). Сонячний день,вірш про осінь, хоровий спів . Б). До солодощів, перший у черзі, добре розуміти. В). Готовий до праці, повернутися додому, дівчина з веслом. Г). Пять років, хист до малювання, швидко бігати.

85. Укажіть речення, ускладнене звертанням (розділові знаки пропущено): А). Кажуть життя прожити – не поле перейти.

Б). Стояв липневий день тихий сонячний.

В).Ой чого ти земле молодіти стала...

Г).Він може добре вчитися. 86.Позначте речення, що містить застарілі слова.

А). Мова – універсальна, але користування нею вкрай індивідуальне. Б). Мова – зброя, як усяку зброю, його треба чистити і доглядати. В). Тут всякії були цехмістри , і ротмани, і бургомістри.

Г). Говори мало, слухай багато, а думай ще більше.

87. Мають форму лише однини всі іменники в рядку:

А) острів, пальто, програма

Б) листя, космос, слово

В) молоко, колосся, сум

Г) Вінниця, радість, Черкаси

88.Укажіть рядок, де всі іменники відносяться до ІІ відміни:

А) лікар, лелека, степ;

Б) жито, кисіль, казкар;

В) снігур, собака, теля;

Г) вугляр, хліб, поле.

89.Укажіть рядок, де всі складні слова пишуться разом:

А) аеро/порт, фото/альбом, розрив/трава;

Б) кімната/музей, анти/герой, пів/озера;

В) пів/Гадяча, гори/цвіт, анти/воєнний;

Г) фото/спалах, лісо/степ, ясно/окий.

90. У якому рядку виділені слова є залежними:

А) сьогодні вітряно, старий в'яз,шукаєш очима;

Б) закутатись тепліше, журавлиний поклик, тужливі сурми;

В) рипить лунко, прощальний перегук, тримається впевнено;

Г) читати голосно, ввічливий учень, стояти струнко.

91.Професійними є всі слова в рядку:

А) телевізор, шафа, книга;

Б) продюсер, оператор, зйомка;

В) свічка, морепродукти, корова;

Г) ключ, телефон, компʼютер.

92. Чергування приголосних при словотворенні прикметників за допомогою –ськ(ий) відбувається в усіх словах рядка:

А) волох, чех, Сиваш;

Б) Бучач, латиш, брат;

В) Галичина, Кагарлик, село;

Г) Прага, парубок, студент.

93. Тільки множинні іменники складають рядок:

А) молоко, струна, канікули;

Б) колосся, парфуми, шахи;

В) Черкаси, кохання, коріння;

Г) хащі, надра, іменини.

94.Іменниками спільного роду є всі слова рядка:

А) капітан, граб, печиво;

Б) місяць, незграба, професор;

В) нікчема, задавака, осика;

Г) сновида, невдаха, писака.

95.Допущено помилки при написанні складних слів з у рядку:

А) пів-Харкова, льон-довгунець, краєвид;

Б) євшан-зілля, історико-політичний, пів’яблука;

В) пів-Одеси, мінідиктант, кисло-солодкий;

Г) півострів, екс-чемпіон, перекоти-поле.

96. Словосполученнями є всі слова в рядку:

А). Безмежно щасливий, через паркан, голосно розмовляти.

Б). Читати вголос, щира усмішка, брат і сестра.

В). Посадити калину, річка тече, п’ять зошитів.

Г). Любити Україну, щось цікаве, зустріч з другом.

97. Поширеним звертанням ускладнене речення (розділові знаки пропущено):

А). Неси ж мене коню по чистому полю.

Б). Квітни, міцній наша рідна Вкраїно.

В). Брате важко жити в чужій хаті, гірко.

Г). Шануй запах землі рідної сину.

98. Застарілими є всі слова в рядку:

А). Волость, хата, перст.

Б). Боярин, панщина, розмова.

В). Кольчуга, очіпок, рало.

Г). Калина, кріпак, чоло.

99. Всі іменники мають форму тільки однини в рядку:

А). Молоко, книжка, Україна.

Б). Честь, дітвора, оцет.

В). Поле, молодь, стіна.

Г). Цукор, ліс, Київ.

100. У якому рядку допущено помилку в усіх словах за чергування приголосних:

А) птахтво, чеський, узбецький;

Б) криворіжський, бучацький, черкаський;

В) козакський, збаражський, убогство;

Г) юнацький, казахський; товариський.

101. Усі складні слова пишуться через дефіс у рядку:

А) залізо/бетонний; ніжно/зелений, Кабан/Іклан

Б) очеретяно/сом'яний, пів/Києва, міні/диктант;

В) синювато/сірий, фізико/математичний, жовто/гарячий;

Г) кисло/солоний, давньо/руський, пів/яблука.

102.Визнач рядок із дієслівними словосполученнями:

А) українська мова, слухати уважно, дуже високо;

Б) читати книгу, махнути косою, помилився у сподіваннях;

В)маленька помічниця, покласти у торбинку, о шостій годині;

Г) давні пригоди, захищати себе, цікава пригода.

103. Укажіть речення, у якому правильно розставлені розділові знаки:

А) Мороз за ніс щипає, обпікає щоки залазить у рукавичку;

Б) І степ, і озеро, і лиман все закуталось у якийсь чарівний світ.

В) Повій, вітре тихесенький, з-за синього моря та принеси в Україну

козацькую волю.

Г) А хлібам колосистим, здається немає кінця.

104. Укажіть рядок, у якому всі слова є власними назвами:

А) (К, к)иївська (Р, р)усь, (З, з)апорізька (С, с)іч, (П,п)резидент (У, у)країни;

Б) (М, м)урка, (К, к)орова, (Г, г)рунь;

В) (П,п)підручник, (П,п)олтава, (В,в)улиця;

Г) (В,в)еликдень, (П,п)ланета, (Т,т)роянда.

105. Познач рядок, який містить тільки застарілі слова:

А) яблуневоцвіт, рамена, дощовий,

Б) яскравий, світлий, працювати;

В) мечник, кунтуш, десниця;

Г) шурупати, кльовий, тусівка.

106. Виділене слово є підметом у реченні:

А) Весело щебетали в лісі пташки.

Б) Слово, чому ти не твердая криця?

В) Собор збудували вже давно.

Г) Книга — морська глибина.

107. У якому рядку всі слова утворено одним способом:

А) прийти, переговорити, назбирати;

Б) вистрибнути, водяний, черговий;

В) пролісок, перехожий, земляний;

Г) майбутнє, черговий, сільський.

108.У котрому рядку всі словосполучення – дієслівні?

а) щасливий батько, зустріти товариша, вечірня зоря;

б) працювати сумлінно, відвідати людей, розповісти про подорож;

в) пізня осінь, радісне свято, подякувати друзям;

г) дивовижна подорож, йшли вздовж дороги, швидко втомилися.

109. У котрому реченні є вставні слова?

а) Весна – це, безумовно, найкраща пора року.

б) Хай розквітне веселково у невиданій красі наша мова калинова, наче сонце у росі.

в) Карпати зачарували нас своєю величною красою і неповторністю;

г) І все-таки до тебе думка лине…

110. Позначте рядок, якому всі слова є неологізмами.

а) монітор, тест, гармата;

б) скутер, рингтон, ноутбук;

в) буквар, телевізор, колона;

г) веб-сторінка, копірайтер, інженер.

111. Правильно утворено всі прикметники в рядку.

а) Козак-козакський, Кавказ – кавказький;

б) тюрки - тюрцький, Лохвиця – лохвицький;

в) Карпати – карпатський, чумак – чумацький;

г) студент – студентський, ткач – ткачський.

112. Закінчення -у(-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку.

а) смуток, меч, перець;

б) лимон, полин, очерет;

в) борщ, спосіб, посуд

г) дуб, слід, млин.

113. Форму кличного відмінка утворено неправильно в рядку.

а) слухачу, стороже, пісне;

б) мріє, круче, фантазіє;

в) кобзарю, мово, сестрице;

г) долю, Василе, читаче.

114.Дієсловом виражено головне слово в усіх словосполученнях у рядку:

А) читати книгу, бачити море, ходити швидко;

Б) народна пісня, співати пісню, усний твір;

В) любити землю, пекти хліб, политі квіти;

Г) вирощений урожай, косити траву, дарувати радість.

115. Звертанням ускладнено речення:

А) Тобі, моя земле, любов щиросердна наша.

Б) Не стало ні лугу, ні риби, ні соловейка, ні криниці.

В) Степ, озеро, море – усе закуталось у чарівний світ.

Г) Сонце яскраво освітило небо за гаями та дібровами.

116. Загальновживаними є всі слова в рядку:

А) земля, дерево, поле;

Б) предмет, зошит, суфікс;

В) омонім, молоко, хата;

Г) хліб, дерево, присудок.

117. Прикметники з суфіксом –ськ- (ий) утворяться від усіх іменників у рядку:

А) Карпати, матрос, чех;

Б) узбек, бахмач, латин;

В) адвокат, Калуш, гагауз;

Г) казах, черкес, Прага.

118. Лише в множині вживаються іменники:

А) двері, сани, ножиці;

Б) Суми, вікна, палиці;

В) рукавиці, ложки, граблі;

Г) ноги, вила, збори.

119. Разом потрібно писати всі складні слова в рядку:

А) земле(робський), п'яти(значний), хлібо(роб) ;

Б) школа(інтернат), гори(цвіт), шести(річний) ;

В) чорно(гуз), воле(любний), міні(диктант) ;

Г) сон(трава), фото(альбом), добро(дій).

120. Укажіть рядок, де пари слів не є словосполученням:

А) цікава розповідь, жити мирно, співати пісню;

Б) стояти струнко, читати книгу, золота осінь;

В) світить сонце, брат і сестра, ліс завмер;

Г) працювати наполегливо, дощові краплі, вдячно усміхатися.

121.Укажіть речення із вставним словом ( розділові знаки пропущено).

А).Видно шляхи полтавські і саму Полтаву.

Б).Мені осіння ніч короткою здається.

В).Здається ми вже десь бачились.

Г.Дівчина сподівалась на велике щастя.

122.Усі слова рядка належать до запозичених.

А).Компанія, ватага, група.

Б).Об’єкт, суб’єкт,філософія.

В).Кумир, біологія, зразок.

Г).Книга, книголюб, бібліотека.

123. Укажіть рядок, де всі складні слова пишуться разом.

А).Пали/вода, міні/диктант, аеро/порт.

Б).Контр/удар, євшан/зілля, сон/трава.

В).Теле/шоу, радіо/станція, п’яти/річний.

Г).Шести/значний, боли/голова, пів/Дунаю.

124.У кожному слові рядка відбувається чергування приголосних при творенні прикметників.

А).Запоріжжя, козак, студент.

Б).Париж, Кременчук, чумак.

В).Птах, Онега, люд.

Г).Рига, Чорнухи, брат.

125. Форми однини та множини мають усі іменники рядка.

А).Полісся, киянин, стежка.

Б).Добро, вчитель, село.

В).Князь, рушниця, місто

Г).Золото, ніжність, млин.

ІІ рівень:

1. Установити відповідність між словами та способом їх творення:

1) суфіксальний А) стінгазета, криголам, кінотеатр;

2) безафіксний Б) ставок, молодіжний, круглесенький;

3) префіксально- В) приміський, подорожник, непорушний;

суфіксальний Г) синь, молодь, перелаз;

4) перехід Д) черговий, майбутнє, колискова.

2. Установити відповідність між іменниками та групою, до якої вони відносяться:

1) І відміна А) лелека, собака, плакса;

2) ІІ відміна Б) дівча, плем'я, зайченя;

3) ІІІ відміна В) степ, хлоп'я, слоненя;

4) ІV відміна Г) мати, любов, піч;

Д) жито, зерня, кисіль.

3. Установіть відповідність між іменниками та родом, до якого вони відносяться:

1) ч.р. А) какаду, день, дідусь;

2) сп. р. Б) путь, вода, леді;

3) с.р. В) депо, село, поні;

4) ж.р. Г) забіяка, сирота, невдаха;

Д) бюро, вікно, Токіо.

4. Установіть відповідність між реченням та способом ускладнення у ньому(розділові знаки пропущено):

1. Однорідні члени А) Настала осінь і багряне листя вкрило землю.

2. Звертання Б) Журавлі курличуть Ми відлітаєм на чужину.

3. Вставне слово В) Мій рідний краю лечу до тебе серцем я.

4. Складне речення Г) І защемить засвітиться у серці осіння тиша.

Д) Здавалось папороті цвіт я відшукала.
5. Установіть відповідність між словом та способом,яким воно утворилося:

1 Префіксальний А) хлібороб, медсестра, стінгазета

2 суфіксальний Б) прикордонник, підберезник, пролісок

3 складання В) тропічний, веселіший, парашутист

4 префіксально-суфіксальний Г) перебити, приміський, прамова.

Д) біг, доповідь, перевіз.

6.Установіть відповідність між іменниками та відміною, до якої вони належать:

1 перша А) імʼя, цуценя, теля

2 друга Б) ніжність, мати, кров

3 третя В) груша, Микола, Марія

4 четверта Г) вікно, сон, завдання

Д) будинок, каша, любов

7. Установити відповідність між іменниками та приналежністю їх до відміни:

1)хата, доля, куля; А) І відміна

2) ягня, плем’я, дитя; Б) ІІ відміна

3) село, сонце, життя; В) ІІІ відміна

4) ніч, річ, сіль; Г) ІV відміна.

5) літо, весна, весло.

8. Установи відповідність між іменниками та їх приналежністю до роду:

1) бідолаха, сирота, задавака; А)чоловічий;

2) депо, бюро, ательє; Б) жіночий;

3) тюль, туш, шампунь; В) середній;

4) мрія, калина, земля; Г) спільний.

5) озеро, голуб, степ.

9. Установіть відповідність між групами приголосних та словами, в яких відбувається чергування:

1)[к, ч, ц]; А)Онега, Париж, Кавказ;

2) [г, ж, з]; Б) козак, ткач, кравець;

3) [х, ш, с] В) люд, студент, гончар;

4) суфікс –ськ- без змін Г) Чехія, товариш, Одеса;

Д) земля, весна, поле.

10. Установіть відповідність між іменником і відміною, до якої він належить.

1) Перша А) Ягня, теля, ім'я;

2) третя; Б) мати; любов, піч;

3) четверта В) краса; собака, сирота;

4) друга Г) Іван, поле, хліб;

Д) слоненя, колосся, вікно

11. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції ( розділові знаки пропущено) :

А) однорідні члени речення 1 Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.

2 Зігрій мене сонечко своїм теплом.

Б) звертання 3 Зима напевне буде суворою.

В) вставне слово 4 Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.

Г) дві граматичні основи 5 Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.

12.Установити відповідність між іменниками - загальними назвами та їх належністю до категорії роду :

1.Чоловічий А) Невдаха , ледащо , сирота;

2. Жіночий Б) ім’ я, плем’ я , курча ;

3. Спільний В) бутель , біль , собака ;

4.Середній Г) ваніль , сіль , емаль ;

Д) шосе, депо, кенгуру.

13. Установити відповідність між словами та способами словотвору:

1) осінній, малесенький, високо; А) префіксальний;

2) припічок; нарукавник; пролісок; Б) суфіксальний;

3) розмова, пречудовий, возз’єднання; В) префіксально-суфіксальний;

4) криголам, дит’ясла, звіробій. Г ) складання;

Д) безафіксний.

14. Установити відповідність між іменниками та відміною, до яких вони належать:

1) перша; А) ім’я, цуценя, теля;

2) друга; Б) ніжність, мати, кров;

3) третя; В) груша, Микола, Марія;

4) четверта. Г) вікно, сон, завдання;

Д) будинок, каша, любов.

15. Установіть відповідність між реченням та способом ускладнення в ньому (розділові знаки пропущено):

1) звертання; А) Казав сліпий Побачимо:

2) вставне слово; Б) Усе змішалося і земля і море і далекий обрій;

3) пряма мова; В) Тату наш лелека прилетів;

4) узагальнювальне слово. Г) І райдуга стоїть повірте на півсвіта;

Д) Дощ то переставав то йшов з новою силою.

16. Установіть відповідність між словами та способом їх творення:

1) префіксальний А) снігопад, кленовий, бандурист.

2) безафіксний Б) перелісок, нарукавник, безмежний

3) перехід В) вартовий, колискова, майбутнє.

4) префіксально- Г) приніс, схил, прочитати

суфіксальний Д) запал, зелень, переїзд

17. Установити відповідність між іменниками та відмінами, до яких вони відносяться:

1) І відміна А) ворота, табу, двері

2) ІІ відміна Б) ніч, любов, радість

3) ІV відміна В) перемога, староста, лелека

4) не належать до Г) хлоп'я, ім'я, лоша

жодної із відмін Д) здоров'я, друкар, море

18. Установити відповідність між словами та змінами приголосних у них при творенні прикметників за допомогою суфікса –ськ(ий) і іменників за допомогою суфікса –ин(а):

1) –ськ(ий) А) канівський, миколаївський, панський;

2) –щин(а) Б) Буг, Запоріжжя, Кавказ;

3) -зьк(ий) В) вояк, юнак, козак;

4) –цтв(о) Г) чех, Золотоноша, товариш.

Д) Прага, Гадяч, птах

19. Установіть відповідність між словом та способом творення:

1. дума, зелень, юнь А) префіксальний

2. криголам, юннат, пішохід Б) суфіксальний

3. непорушний,прибережний, заквітчана В) префіксально-суфіксальний

4. ставок, лісник, зайченя Г) безафіксний

Д) складання

20. Установіть відповідність між іменником і відміною, до якої він належить:

1) Перша А) ягня; поле, хліб;

2) третя; Б) мати, ніч, любов;

3) четверта В) краса, лелека, сирота;

4) друга Г) Іван, батько, подвір'я;

Д) плем'я, слоненя, хлоп'я.

21. Установіть відповідність між реченням та наявністю в ньому даної синтаксичної конструкції ( розділові знаки пропущено) :

А) однорідні члени речення 1. Я посміхнувся і ліс вже не був похмурим.

2. Зігрій мене сонечко своїм теплом.

Б) звертання 3 Зима напевне буде суворою.

В) вставне слово 4. Раптом вітерець прошумів над зимовим лісом.

Г) дві граматичні основи 5. Пролетіла ворона і змахнула сніг на доріжку.


22.Установити відповідність між словами та способом словотвору.

А)Блакитний, польова, гайок. 1.Префіксальний

Б)Прибережний, зв’язаний, відновлення. 2.Суфіксальний.

В)Водопровід, зорепад, юннат. 3.Префіксально-суфіксальний.

Г)Придбати, розрада, зневіра. 4.Складання основ.

Д)Краєвид, переклад, праліс.

23.Установіть відповідність між іменниками та їхньою відміною.

А) Мати, піч, кров. 1.І відміна

Б) Рілля, Наталка, сирота. 2.ІІ відміна

В) Поле, Іван, день. 3.ІІІ відміна

Г) Дівча, зайченя, гуся. 4.IV відміна

Д) Подвір’я, земля, край

24.Установити відповідність між іменниками та родом.

А)Листоноша, непосида, забіяка 1.жін.р.

Б)Ательє, бюро, меню. 2.ч.р.

В) Рукопис, Сибір, шлях. 3.с.р.

Г)Зозуля, земля, пшениця 4.спільний р.

Д)Художник, хата, листя.

25.Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:

1) ч.р. А) розкіш, путь, упряж;

2) с.р. Б) біль, насип, крижень;

3) ж.р. В) нездара, сирота, базіка;

4) сп.р. Г) чудовисько, мірило, рибисько;

Д) інженер, серп, канікули.

26. Установіть відповідність між словами та способами словотвору:

1) безафіксний А) перехід, предобрий, списати;

2) префіксально-суфіксальний Б) контрудар, юннат, юрисконсульт;

3) префіксальний В) міжпланетний, провідний, придорожній;

4) перехід Г) відповідальний, старий, вартові;

Д) перелаз, вибір, юнь.

27. Установіть відповідність між реченням (розділові знаки пропущено) та його характеристикою:

1) складне речення А) Зашуміла зашелестіла листям діброва на негоду.

2) із звертаннями Б) Ріднеє слово ти навіки нам надане в спадщину.

3) із однорідними членами В) Таким чином краса мови та її багатство нероздільні.

4) із вставним словом Г) Козацькому роду нема переводу співають в народі давно.

Д) На осонні соняшник підроста він до сонця голову поверта.

28.Установити відповідність між словами та способом словотвору:

А)Блакитний, польова, гайок. 1.Префіксальний

Б)Прибережний, зв’язаний, відновлення. 2.Суфіксальний.

В)Водопровід, зорепад, юннат. 3.Префіксально-суфіксальний.

Г)Придбати, розрада, зневіра. 4.Складання основ.

Д)Краєвид, переклад, праліс.

29.Установіть відповідність між іменниками та їхньою відміною:

А) Мати, піч, кров. 1.І відміна

Б) Рілля, Наталка, сирота. 2.ІІ відміна

В) Поле, Іван, день. 3.ІІІ відміна

Г) Дівча, зайченя, гуся. 4.IV відміна

Д) Подвір’я, земля, край

30.Установити відповідність між іменниками та родом:

А)Листоноша, непосида, забіяка 1.жін.р.

Б)Ательє, бюро, меню. 2.ч.р.

В) Рукопис, Сибір, шлях. 3.с.р.

Г)Зозуля, земля, пшениця. 4.сп. р.

Д)Художник, хата, листя.

31. Установіть відповідність між відмінами та іменниками :

1) Перша А).Каченя, курча , тигреня ;

2) Друга Б). Честь , річ , гордість ;

3) Третя В). Любов , листя , земля ;

4) Четверта Г). Тополя , Ілля , плакса ;

Д). Степ , сонце , подвір’ я;

8.Установити відповідність між іменниками - загальними назвами та їх належністю до категорії роду :

1.Чоловічий А) невдаха , ледащо , сирота , лівша ;

2. Жіночий Б) ім’ я, плем’ я , провалля , курча ;

3. Спільний В) бутель , біль , собака , ступінь ;

4.Середній Г) ваніль , сіль , емаль , розкіш ;

Д) кенгуру, ножиці, колосся, сани

32. Установити відповідність між словами та змінами приголосних у них при творенні прикметників за допомогою суфікса –ськ(ий) і іменників за допомогою суфікса –ин(а):

1) –ськ(ий) А) Миргородський, Одеський, Полтавський

2) –щин(а) Б) Париж, Рига, Кривий Ріг;

3) -зьк(ий) В) Іртиш, Чехія, Чорнухи;

4) –цтв(о) Г) козак, юнак, кравець;

Д) Нью-Йорк, казах, Гадяч

33. Установи відповідність між словом і способом його творення:

1)переліт; згин, дума А) префіксальний

2) перелітній; приморський, надмірний Б) суфіксальний

3) лісок; мудрець, осінній В) префіксально-суфіксальний

4) льодохід, пароплав, лісостеп Г)безафіксний

Д) складання.

34.Установи відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:

1) чоловічий; А) лікар, адвокат, суддя;

2) середній; Б) нероба, нездара, сирота;

3) жіночий; В) шимпанзе, поні, какаду;

4) спільний; Г) кашне, меню, кіно,

Д) зоря, жага, країна.

35. Установити відповідність між іменниками та відміною, до яких вони належать:

А) людина, хмара, Микола; 1. IІ відміна;

Б) пальто, плащ, вуж; 2. IIІ відміна;

В) ненависть, вартість, даль; 3. IV відміна;

Г) коліща, вим’я, пташеня; 4. I відміна.

Ґ) дріжджі, худоба, сани

36. Установити відповідність між іменниками та родом, до якого вони належать:

1) ж.р. А) шампунь, шимпанзе, рукопис;

2) с.р. Б) двері, щука, орля;

3) ч.р. В) незнайко, забіяка, ледащо;

4) сп.р. Г) ательє, дерево, гусеня;

Д) робітниця, туш, леді.

37. Установити відповідність між іменниками та відміною, до якої вони належать:

1) І відміна А) листя, зерно, степ;

2) ІІ відміна Б) Ілля, базіка, куля;

3) ІІІ відміна В) сани, депо, канікули;

4) ІV відміна Г) маля, зерня, тім'я;

Д) купіль, мати, справедливість.

38. Установити відповідність між реченням та його характеристикою (розділові знаки пропущено):

1) з однорідними чл. А) Латинським алфавітом користуються поляки і чехи

2) із звертаннями словаки і лужичани хорвати і словенці.

3) із вставними словами Б) Мово рідна слово рідне хто вас забуває

4) складне речення Той у грудях не серденько тілько камінь має.

В) Вона пішла за метеликом а бабуся спинилася на хвилинку.

Г) Нині на жаль скрипалі зустрічаються дуже рідко.

Д) Мова вважається найціннішим скарбом людства.

39. Установіть відповідність між іменниками та відмінами, до яких вони належать:

1. І відміна. А). Заметіль, мати, любов.

2. ІІ відміна. Б). Дівча, тім’я, теля.

3. ІІІ відміна. В). Сніг, поле, батько.

4. ІV відміна. Г). Гілка, Ілля, сирота.

Д). Лошатко, ведмідь, сіль.

40. Установіть відповідність між способами словотворення та словами:

1. Префіксальний. А). Веснянка, рученька, полтавський.

2. Суфіксальний. Б). Лісостеп, землетрус, ліворуч.

3. Безафіксний. В). Присісти, зібрати, розбити.

4. Складання. Г). Обніжок, підберезник, нарукавник.

Д). Синь, хід, зелень.

41. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать:

1. Чоловічий рід. А). Мрія, книга, ООН.

2. Жіночий рід. Б). Кінь, шимпанзе, дім.

3. Середній рід. В). Сирота, плакса, нероба.

4. Спільний рід. Г). Вуз, леді, волосся.

Д). Подвір’я, поле, меню.

42.Установіть відповідність між способом творення та словом:

1. Складання А) всюдихід, юннат, водогін;

2. Суфіксальний Б) вигук. відхід, молодь;

3. Префіксально-суфіксальний В) учительський; дощовий, лісопарковий;

4. Безафіксний Г) присадибний; обвітрений, написаний;

Д) місток, юнь, привід.

43. Установіть відповідність між іменниками відміною, до якої вони відносяться:

А) книжка, хата, тиша; 1. Перша відміна.

Б) теля, горня, маля; 2. Друга відміна.

В) ткач, батько, поле; 3. Третя відміна.

Г) мати, ніч, тінь; 4. Четверта відміна.

Д) дівча, знання, подорож

44.Установіть відповідність між видом чергування приголосних при словозміні чи словотворенні і прикладами:

1) г-ж-з; А) дух, муха, вухо;

2) х-ш-с; Б) рік, потік, лік;

3) к-ч-ц В) мазати, казати, возити;

4) з-ж Г) водити, ходити, сидіти;

Д)дорога, ворог, сторож.

45. Установіть відповідність між словами та способом творення:

1.Префіксальний А) Всюдихід, лісостеп, юннат.

2.Суфіксальний Б) Прабабуся, провесна, праліс.

3.Префіксально-суфіксальний В) Учительський, радість, білити.

4.Безафіксний Г) Присадибний, безсонний, придорожній.

Д) Перерозподіл, запис, потік.

46. Установити відповідність між іменниками та відміною, до яких вони належать:

1. Хата, доля, куля. А) І відміна

2. Ягня, плем’я, дитя. Б) ІІ відміна

3. Село, сонце, життя. В) ІІІ відміна

4. Ніч, річ, сіль. Г) ІV відміна

5. Літо, весна, небо, весло.

47.Установити відповідність між іменниками та родом, до якого вони відносяться.

1.Бідолаха, сирота, задавака. А) Чоловічий рід

2. Депо, бюро, ательє. Б) Жіночий рід

3. Тюль, колібрі, шампунь. В) Середній рід

4. Мрія, калина, земля. Г) Спільний рід

5. Озеро, голуб, степ.

48. Установіть відповідність між словом і способом його творення. 1. Перехід , перелаз, згин А) Префіксальний.

2. Міжпланетний, пролісок, прибережний Б) Суфіксальний. 3. Маленький, лісовий, козацький В) Префікс. – суфіксальний. 4. Контрудар, юннат, військкор Г) Безафіксний.

Д) Складання.

49. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони належать. 1. Чоловічий. А) Розкіш, путь, упряж.

2. Середній. Б) Друзяка, біль, насип.

3. Жіночий. В) Нездара, сирота, трудяга. 4.Спільний. Г) Інженер, біолог, поле.

Д) Чудовисько, мірило, ножисько.

50. Установити відповідність між словами та змінами приголосних у них при творенні прикметників за допомогою суфікса –ськ(ий) і іменників за допомогою суфікса –ин(а):словотворенні:

1. –ськ- А) гутник, мисливець, брат

2. –зьк- Б) парубок, ткач,Швеція;

3. –цьк- В) Сиваш, чех, Одеса;

4. –ств(о)- Г) Рига, Париж, Кавказ;

51.Установіть відповідність між іменниками та відмінами, до яких вони належать:

1) I А) мама,бідолаха, Микола;

2) II Б) кроленя,зайченя, дівча;

3) III В) море,батько,степ;

4) IV Г) ніч, мати, радість;

Д) поле,ведмежа,хлоп’я.

52. Установіть відповідність між іменниками та родами, до яких вони відносяться:

1) ч.р. А) бідолаха, сирота, задавака;

2) ж.р. Б) мадам, земля, Мері;

3) с.р. В) син, маестро, шимпанзе;

4) cп.р Г) бюро, село, поле;

Д) плакса, меню, життя.

53. Установіть відповідність між словами та способами їхнього творення :

1) префіксальний А) весняний, садочок, зимовий;

2) складання основ Б) льодохід, землемір,пароплав;

3) перехід В) військовий, черговий, вартовий;

4) суфіксальний Г) зшити, прадід, прийти;

Д) пролісок, припічок, нарукавник.

54.Установити відповідність між іменниками - загальними назвами та їх належністю до категорії роду :

1.Чоловічий А) Невдаха , ледащо , сирота ;

2. Жіночий Б) Ім’ я, плем’ я ,курча ;

3. Спільний В) Бутель , біль , собака ;

4.Середній Г) Ваніль , сіль ніч;

Д) путь, колібрі, какаду.

55.Установіть відповідність між словами та способами їх творення:

А) Префіксальний. 1. Нарукавник, підсвічник, підсніжник.

Б) Суфіксальний. 2. Виліт, вись, синь.

В) Префіксально-суфікс. 3.Праліс, безлад, прадід.

Г) Складання. 4. Журналіст, веселковий,школяр..

5. Землемір, дороговказ, хлібороб.

56. Установіть відповідність між іменниками та відмінами, до яких вони належать:

А) Перша. 1. Суддя, весна, насип.

Б) Друга. 2. Щастя, сузір’я, день

В) Третя. 3. Ім’я, плем’я, теля.

Г) Четверта. 4. Листоноша, круча, земля.

5. Радість, розкіш, любов.



ІІІ рівень.

Написати твір-опис на тему (6-8 речень):

1. «Краса рідної пісні»

2. «Обереги рідного краю»

3. «Барви українського слова»

4. «Зимова казка за вікном»

5. «Рослини-символи України»

6. «Зимовий ліс»

7. «Рідні моєму серцю краєвиди»

8. «Українська вишиванка»

9. «Вулиця мого дитинства»

10. «Зимовий день»

11. «Кущ калини»

12. «Барви осіннього лісу»

13. «Національне традиційне вбрання українців»

14. «Краса рідного слова»

15. «У зимовому парку»

16. «Державні символи України»

17. «Моя вишиванка»

18. «Барвінковий рідний край »

19. «Український рушничок»

20. «Зимовий ліс»



21. «Наше рідне подвір'я»


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка