А. Дімаров «Для чого людині серце» (продовження)



Скачати 66.63 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір66.63 Kb.
Урок літературного читання у 3 класі

Тема: А. Дімаров « Для чого людині серце » (продовження).

Мета: Вдосконалювати навички свідомого виразного читання; розвивати зв’язне мовлення, вміння аналізувати, узагальнювати, робити посильні висновки; виховувати доброту, чуйність, турботливе ставлення до домашніх улюбленців.

Обладнання: таблиця для розчитування «Впіймай м’яч», конверти з роздатковим матеріалом, повітряні кульки, матеріал до вправи «Добре –погано» та «Займи позицію», серця доброти, кролик у клітці, кошик із харчами, презентація.

Хід уроку

І. Організаційний момент

У народі кажуть : «Добрий гість – дому радість». Тому я рада бачити в нашому класі гостей.

Усі ми в світ прийшли, щоб жити,

Добро творити на землі,

Учіться, дітоньки, любити,

Навчайтеся, поки малі.

Заплющіть очі! Побажайте в думках своєму товаришеві чи подрузі чогось приємного і хорошого, торкніться долоньками один одного, передайте і поділіться теплом і добром своїх думок та сердечка.

Працюватимемо ми сьогодні під девізом :

Нехай не погасне бажання у вас

творити добро на планеті Земля!

Сьогодні на урок до нас завітав ще один незвичайний гість.

Це кролик руденький

Наче іграшка гарненький.

Любить весело стрибати

І травою ласувати.



  • Він хоче почути, як ви читаєте, міркуєте, а також дізнатись чи можете самостійно доглядати за такими тваринками. Тому він дасть поради, як піклуватися потрібно за ним, чим годувати. Адже на Україні кроликів розводять з ХІ століття.

ІІ. Мовленнєва розминка

  • Так як кролики акуратні, люблять жити у великій просторій клітці, вистеленій сінцем, так і ми на уроках читання повинні старатися, читати правильно, виразно, інтонаційно,тому приступаймо до виконання завдань.

  1. Проартикулюйте без голосу а о у и е і.

  2. Вправи для легень .

  • Надуйте кульку.

  • Охолодіть чай

  • Пийте з блюдця.

  1. Розчитування за таблицею «Впіймай м’яч».

4.Скоромовка

Хто людям добра бажає,

Той сам його здобуває.

5.Інтонування

На доброті існує світ

І добротою пахне хліб,

І мирне небо, в школу йти

Це також вияв доброти.



  • Прочитайте спокійно, з питальною інтонацією, весело.

  • Молодці ! Дружно працювали! Тому наш кролик отримує сіно. А як звати родича кролика?

  • Зайчики – родичі, але суттєво відрізняються від кролів. Їх зайчата народжуються уже зрячими і з шерстю, а кроленята – сліпі і лисі. Кролики в природі живуть у складних норах, а зайці – у простих гніздах, розташованих на землі. Кроликів людина приручила, а зайців – ні.

  • Пригадайте, що було задано додому?

ІІІ. Перевірка домашнього завдання.

(Технологія «Кубування».)

Завітала нині в клас

На урок до нас,

Наша скринька чарівна,

що закріплює знання.



  • Молодці! Потішили кролика, не забувайте давати йому водичку, та чистити клітку від залишків їжі, змінювати воду в поїлках.

ІV. Оголошення теми і мети уроку.

- Ми познайомились із героями літературної казки, а сьогодні спробуємо розібратись для чого людині серце? В цьому нам допоможе казка

А. Дімарова.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1) Складання асоціативного куща.

Як ви думаєте, для чого людині серце?

( жити, жаліти, цінувати, радіти, любити, сумувати, турбуватися, відчувати)

2) Фізкультхвилинка ( технологія «Логоритміка» ).

Все життя воно в нас б’ється.

Буває радіє, буває сміється,

Інколи плаче, часом сумує,

Світить, як сонце, всіх нас дивує.

Якого розміру наше серце?

- Добре, а кролику потрібно принести морквинку.

3) Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

- А тепер помандруємо разом з дівчинкою та дерев’яним чоловічком до лікаря?

(На дошці прикріплені таблички.)

зла



добра



егоїстична



байдужа

- Прочитайте, яке серце в такої людини? Відшукайте і прикріпіть відповідне сердечко.

- Чим ще ми можемо погодувати кролика, щоб у нього була енергія? Це черствий хлібчик.

4) Робота в парах.

- Зберіть слова таким чином, щоб утворилось прислів’я чи твердження.



Моя хата скраю – я нічого не знаю.

  • Життєва позиція якої людини відповідає даному прислів’ю? Прикріпіть його. Зробіть свій висновок про таку людину.

( Байдужа, боязлива, лінива, не торкається чужа біда)

Мені добре, коли іншому погано.

  • Життєва позиція якої людини відповідає даному прислів’ю? Прикріпіть його. Зробіть свій висновок про таку людину.

( Злість, заздрість, злорадство, дратівливість)

Роби добро , воно добром вернеться.

  • Життєва позиція якої людини відповідає даному прислів’ю? Прикріпіть його. Зробіть свій висновок про таку людину.

( співчуття, милосердя, любов до ближнього, служіння людям, дружба, допомога)

Я лише хочу, щоб все завжди було по – моєму.

  • Життєва позиція якої людини відповідає даному прислів’ю? Прикріпіть його.

(байдужість, лінь, боягузтво )

  • Добре, а кролику потрібно принести овес.

  1. Інсценізація уривку « У лікаря»

  • Кролики ще люблять смакувати пшеничкою.

  1. Аналіз змісту з елементами вибіркового читання.

  • Чому не хотіли назвати адресу лікаря? Прочитайте.

  • Яке серце спочатку дуже сподобалось чоловічку? Прочитайте.

  • Прочитайте, як почував себе чоловічок, коли йому лікар вклав серце доброї людини?

  • Кого знайшли дерев’яні чоловічки взимку у лісі? Прочитайте.

  • Що могло статися з хлопчиком?

  • Чи можна самому відправлятися в такі далекі мандрівки?

  • Прочитайте, що сталося із серцем чоловічка від розпачу?

  • Прочитайте, чому очі були сумні?

  • Як розумієте останнє слово героя казки?

*Фізкультхвилинка

Добре те, що сонце світить!

Добре те, що вітер віє.

Добре те, що ось цей ліс

Разом з нами ріс і ріс.

Добре те, що в нашій річці

Чиста, не брудна вода,

І мене яскраве сонце

після школи обійма!

Добре гратися надворі,

Добре вчитися у школі,

Добре плавати в ставку,

Добре те, що я живу!


  1. Вправа «Кому належать ці слова?»

  • Ти хочеш вибратися з лісу?

  • Люди мають різні серця.

  • Я хочу мати це серце!

  • Це коли ллються сльози.

  • Молодці, а кролику потрібно принести яблучко.

  1. Мовно-логічне завдання.

  • Чи все правильно? Чи в такому порядку відбувалися події?

План

  1. Життя чоловічка із серцем.

  2. Незвичайна гостя.

  3. Полум’яне серце зігріває хлопчика.

  4. Плем’я дерев’яних чоловічків.

  5. Лікар, що міняє серця.

  6. Нелегкий вибір.

  1. Гра « Добре – погано». ( Із повітряними кульками, які добрі вчинки підносять у повітря)

  2. Узагальнююча бесіда.

  • Чому дерев’яні чоловічки сприйняли сльози дівчинки за дощ? Що спільного між дощем та слізьми?

  • За яких обставин людина плаче?

  • А ви плакали, коли відчували співчуття до інших? Якщо ви відчуваєте жаль , то це свідчить, що ви небайдужі до інших.

У тексті все просто. Обрав добре серце, та маєш. Але одних слів мало, треба підтвердити вчинками, що серце добре.

  • Який вчинок доводить, що серце стало невід’ємною частиною чоловічка?

  • Так ми дізнались для чого людині серце?

  • А в кролика, на вашу думку, яке серце?

( це травоїдна тварина, нікому шкоди не зробила, має турботливе серце, тому що в разі небезпеки сильно б’є лапою в землю, попереджуючи своїх родичів. Тому батьки діткам обирають кролика, як домашнього улюбленця, щоб вони росли добрими і з дитинства піклувались про живу тваринку.)

  1. Вправа « Займи позицію»

  • Покажіть нашому кролику, що ви зрозуміли для чого людині серце. Займіть позицію.

Серце людині для того, щоб жити.

Серце людині для того, щоб любити інших.

Серце людині для того, щоб любити себе.

VI . Підсумок уроку.



  • Які чарівні перетворення описані в казці?

  • Чи можна назвати її чарівною?

  • Чи хочете бути добрими? Візьміть сердечко в долоньки. Заплющіть очі, подумайте про добрих людей, про своїх рідних, про тих, хто любить вас. Ваші сердечка в цю хвилину сповнені любов’ю, ніжністю. Тепло вашого сердечка ви відчуваєте в долонях. Нехай тепло і доброта не затримуються в ваших долоньках. Передайте, їх іншим людям. Разом із цим символічним серцем ви віддаєте частинку свого серця.

Хай серце не знає спокою,

Веде у незнані світи.

Ти серце віддай, і тобою

Пишатися будуть завжди!



VII. Домашнє завдання.

Переказувати казку.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка