«А над світом українська вишивка цвіте» О. М. Гнилицька, Кремінське обласне медичне училище, м. Кремінна, Луганської обл Мета



Скачати 199.87 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір199.87 Kb.
«А над світом українська вишивка цвіте»

О.М. Гнилицька, Кремінське обласне медичне училище, м.Кремінна, Луганської обл..

Мета:

  • відтворити історичні факти, пов’язані з розповсюдженням вишивки;

  • систематизувати сучасні рекорди, пов’язані з вишивкою;

  • продемонструвати легенди, балади про українську вишивку;

  • розвивати вміння співпрацювати в команді;

  • розвивати вміння презентувати свої захоплення, підбити підсумок роботи;

  • виховувати почуття гордості , глибокої поваги до предків, своїх рідних і близьких, що несли до наших днів і зберегли глибину української вишивки - духовного символу українського народу, рідного краю, батьківської оселі, тепла материнських рук , що захоплює красою, історією, значенням.

Знання і вміння, що формуються під час заходу:

  • студенти набувають знань з історичного минулого та сучасності нашого народу;

  • вміння співпрацювати в команді;

  • вміння виступати;

  • вміння підбити підсумок роботи.

Обладнання: мультимедійний пристрій, проектор, екран, аркуші зі смайликами, власні вироби (буклети, календарі, вишиванки, вишиті рушники), аркуші для проведення рефлексії їхньої комунікації, аналізу роботи в групі.

Випереджальне завдання студентам: підготувати повідомлення про вишивку, принести власні вироби.

Перебіг заходу

І Організаційний момент
Доброго дня. Дякуємо шановним гостям, що знайшли час та завітали до нас.

Спочатку перевіримо, чи всі налаштовані працювати? Будь ласка, візьміть на намалюйте вираз на обличчі, який відповідає Вашому настрою.

Отже, добре. Настій бадьорий, і ми починаємо.

ІІ Основна частина

Пропонуємо репортаж із зали суду.



Суддя1: Сьогодні на засіданні «Модного вироку» слухається справа про захват території та неприпустимі дії - розквітання на території всього світу та розповсюдження виробів власного виробництва з примушуванням людей їх носити. Підсудна-пані Вишивка.

Суддя2: Слово надається пані Звинувачувачу

пані Звинувачувач: Шановне товариство! Хочу звернути Вашу увагу на пані Вишивку. Вона захопила Україну та продовжує захоплювати світ. Примушує не тільки носити її вироби, а й виготовляти. На отримані кошти підкуповує людей. Вигадала обереги та напускає страх на людство. Знущається над робітницями: коле їх голками, порушує їм зір та насилає хвороби: глаукому, артрит, сколіоз.

Суддя1: Пані Вишивка! Що можете сказати на свій захист?

Пані Вишивка: Я не роблю ніякої шкоди. Люди носять мої вироби за власним бажанням. Я нікого не примушую. Я не винна.

Суддя2: Слово надається пані Захисту

Пані Захист: З далекого минулого прийшло до нас рукоділля – рук діло – життя, плетіння, в’язання, вишивання, ткацтво тощо. І виникло воно з любові до рідної землі і батьківської оселі, зі спілкування з навколишнім світом та потреби не стільки бачити красу, а й творити її власними руками. Вишивання як вид мистецтва існує з незапам’ятних часів.

Берегиня, прадавня слов’янська Богиня, символізує родовідну пам’ять, наші традиції, наші символи. Завдання її – зберегти символи духу людського від забуття і байдужості, зробити набутком для всіх. Богиня нам допомагала під час пошуку та опрацьовування матеріалу на захист підсудної.

Про цей вид мистецтва ( вишивку) згадується в Біблії та “Іліаді” Гомера. Нею, за свідченням Геродота, був прикрашений одяг скіфів. Арабський мандрівник Х століття у своїх розповідях свідчить, що руси теж носили вишитий одяг.

Пані Звинувачувач: Прошу слова, пані суддя.

Суддя1: Надається слово Пані Звинувачувачу.

Пані Звинувачувач: Отже, ми бачимо, вони носили, але їх немає, а повинні жити-бо носили вишитий одяг.

Суддя2: Звинувачення відхиляється. Надається слово пані Захисту.

пані Захист:А ви знаєте, що вишиванням споконвіку займалися жінки. Це чудово робила прекрасна Олена, винуватиця Троянської війни. Дар вишивання греки пов’язували з ім’ям мудрої богині Афіни. У середні віки вишивка стала улюбленим заняттям королев і принцес, придворних дам і черниць.

За часи Київської Русі мистецтво вишивки дуже цінували. Сестра Володимира Мономаха Ганна (чудова рукодільниця) організувала в Андріївському монастирі школу, де молоді дівчата вчилися вишивати золотом та сріблом.

Жаданою і дорогою гостею була вишивка і в селянській хаті. Ще “Домострой” радив жінкам займатися вишиванням, вважаючи, що це благотворно впливає на їх характер, виховуючи такі риси, як терпіння, вправність, майстерність, художній смак.

У XVI-XVII сторіччі починається відродженння української культури, у тому числі й вишивки. Майже в кожній хаті ткали полотно й шили з нього одяг, прикрашаючи його вишивкою. Займалися цим виключно жінки. Для цієї справи використовувався кожен зручний момент: вечорниці, посиденьки, на які збиралися дівчата . Довгими зимовими вечорами вони мережили узори, і від того, якими вони виходили, скільки встигла дівчина їх вишити, складалась думка про її працьовитість, вдачу.



Пані Звинувачувач: Прошу слова, пані суддя.

Суддя1: Надається слово Пані Звинувачувачу.

Пані Звинувачувач: З Вашої промови можна зробити припущення, що підсудна примушувала жінок сидіти вечорами та працювати. Тоді ж не було енергозберігаючих ламп. Отже, псувався зір, порушувалася постава

Суддя2: Звинувачення відхиляється. Пані Захист, продовжуйте, будь ласка.
Пані Захист:Після Введення (4грудня) матері привчали доньок до рукоділля. І якщо шити, то старою, ще бабусиною голкою, бо, за повір`ям, тоді в дитину вкладають усе родове вміння.

Готуючись вийти заміж, кожна дівчина, як правило, повинна була мати багато різних вишиванок. Більш заможні дівчата готували собі по 50-80, а іноді й понад 100 сорочок з тонко виробленого біленого полотна: для буденної роботи, свята, на весілля і навіть на смерть, тобто для потреб протягом усього життя.



Пані Звинувачувач: Прошу слова, пані суддя.

Суддя1: Надається слово Пані Звинувачувачу.

Пані Звинувачувач: Отже, має місце використання дитячої праці. Це жахливо.

Суддя2: Пані Звинувачувач , Ви маєте докази примусового використання дитячої праці?

Пані Звинувачувач: На превеликий жаль, не маю.

Суддя1: Пані Захист, продовжуйте, будь ласка.
Пані Захист: Мають рукодільниці й свою святу - Параскеву (П`ятницю).

У п`ятницю жінкам заборонялося працювати, але шити та вишивати було дозволено. Є версія, що не можна виконувати роботу (прясти) під час якої плюють на руки. Пояснювалося це тим, що Господь в цей день зазнав оплювання, а на пряжу необхідно плювати, коли її скручуєш. Говорять, що в хаті, де є ікона Параскеви, навіть голки , які повстромляли ся ким-небудь для порчі, не працюють.

Пані суддя, прошу викликати свідків по справі.

Суддя2: Викликаються свідки.

Свідок 1:Украінська вишивка -  це «молитва без слів», а сама вишиванка – це є оберіг людини. Ось, послухайте.


Одного разу хлопчик запитав у матусі .

Свідок 2: Матусенько, мила! У бабусиній скрині я знайшов ось цей рушничок. Смуток, печаль і журбу навіяв він у мою душу та серце. Чому всі рушники веселі, радісні, квітучі? А цей якийсь особливий - сумний і невеселий?

Свідок1: - Добре, синку. Розповім я тобі сумну історію цього рушника, який вишитий червоними і чорними хрестиками.

- Був час, як почав на землі люд вимирати. Від якої хвороби, того ніхто не знав. Не жалувала та хвороба ні молодих, ні старих. А жила собі в селі бідна вдова Марія. Забрала хвороба у неї чоловіка і п'ятеро діток. Лише найменша Іванка ще здорова. Пильнує матінка за донечкою, як за скарбом найдорожчим. Але не вберегла. Почала сохнути Іванка. Чахне на очах. А ще просить матінку:

- Врятуй, мамо, я не хочу помирати!

І так ті оченята блищать, що бідна жінка місця собі не знаходить.

Одного вечора до хати прийшла якась бабця старенька. Як і коли прийшла, Марія не чула.

- Слава Богові, - привіталася. - Що, помирає остання? - А могла б жити!

- Як? Бабуню сердечна, я Бога благаю, спаси, порятуй найменшу. Не лиши в самоті на старість!

Стара взяла до серця той плач і мовила:

- Повідаю тобі тайну тієї страшної хвороби. Але присягнись, що нікому не розкриєш цієї таємниці.

- Присягаю, - мовила Марія.

- Знай, послав чорну Смерть Господь Бог. Грішників багато розвелося, зла, заздрощів. На людях хреста нема. А чорти втішаються і всіх на кому не видно хреста убивають. Дам я тобі раду... Виший на рукавах, на пазусі і всюди хрести. Та ший чорні або червоні, щоб чорти здалеку бачили... Але не кажи нікому більше, бо смерть доньки побачиш на очах...

Вже за годину червона і чорна мережки оперезали дитячу сорочечку. Світять назавтра до сонця хрести і хрестики. І собі нашила. А донечка здоровшала щодень і просила маму:

- А виший іще терен і калину...

З тим вже Іванка здорова: і скаче, і сміється, і співає.

А Марійчине серце стискається від болю, як бачить, що люд помирає. Змарніла Марія, аж світиться. Все пестить та цілує донечку, а думи в голові, як чорні хмари... А люди мруть... Не витримала. Від хати до хати бігала:

- Шийте, шийте хрести... вишивайте... Будете жити! Рятуйтесь!

А люди не вірили їй.

Марія взяла на руки Іванку і побігла до церкви. Забила в дзвін на сполох. За хвилю всі зібралися.

- Не повірили! Думаєте, здуріла?

Миттю зірвала з Іванки сорочечку вишиту.

- Шийте, вишивайте сорочки дітям і собі, - та й впала мертвою біля доньки.

З того часу відійшла хвороба за ліси і моря. А люди ходять у вишиванках. Матері навчили дочок, а дочки своїх дочок, і вже ніхто не обходився без вишитої сорочки, фартуха чи блузки.



Свідок 2:- Матусю! То це сорочка бабці моєї?!

Свідок 1:-Так, так, синку! Це найдорожча реліквія нашої сім'ї. Ми свято бережемо цей безцінний скарб.

- Тепер, дитино, ти знаєш, звідки прийшла та краса до людей...


Пані Захист: Сумна балада, але це ще раз доводить, яке вагоме місце посідає вишивка в житті українського народу.

Пані суддя, прошу викликати свідків по справі.



Суддя 1: Викликається наступний свідок.

Свідок 3: Українська вишита сорочка здавна в Украіні служила як прикрасою, так і оберегом. Таємничою мовою вишивки вона передавала безліч побажань для сімейного благополуччя та щастя людини, яка її одягала. Вважають, що вона не тільки оберігає людину, а й допомагає їй.

Відео Ірина Сватовська

Чемпіонка Європи. Чемпіонка України. Чемпіонка конкурсу INTERNATIONAL OPEN. Сріблий призер категорії Superstar 2011р. Чемпіонка фестивалю "Art Talant Fest" Григорія Миколайовича Чапкіса

4 лютого 2013р.боксер Олександр Усик вийшов на бій під козацьку пісню в вишиванці с шаблєю та переміг.



Пані Звинувачувач: Пані суддя, надайте мені слово.

Суддя2: Будь ласка, пані звинувачувач.

Пані Звинувачувач: Наслідуючи старослов’янські традиції, чужу вишиванку одягати не слід, бо вважається, що таким чином можна «перебрати» на себе чужу долю.

У мене є свідок.



Суддя1: Запрошуємо свідка зі сторони звинувачення.

Свідок зі сторони звинувачення: Співачка на гастролях. Я її довірена особа.

Таісія Повалій придбала дорогі старовинні вишиванки. Згодом зі співачкою почали траплятися неприємності. Одного разу вона відчинила шафу і побачила, як на вишиванках лежав попіл, як начеб то хтось курив та струшував його на вироби. Але у домі ніхто не курить. Співачка звернулася до екстрасенса. За його словами, вишиванки багато років тому були прокляті. Таісія Повалій відразу їх викинула. Неприємності зникли.



Пані Захист: пані суддя , прошу слова.

Суддя1: Слово надається пані Захисту.

Пані Захист: Вишивкою-оберегом вишивалися воріт, манжети, поділ і розріз горловини. Існує повір’я, що якщо сорочка зроблена і вишита на добре життя, то вона буде надійно оберігати людину.

Кожен візерунок має своє значення та служить оберегом.

Пропоную запросити свідків.

Суддя2: Слово надається свідкам зі сторони захисту, будь ласка.

Свідок4:

Вся українська вишивка пов’язана зі знаками Води та Сонця. У вигляді восьмикутної розетки або квітки позначають сонце. Скручений вуж-знак води. Ці дві стихії, які створили земне життя, завжди разом. Їх треба розуміти як материнську та батьківську енергію.

Головний символ на рушникові-символ Матері (восьми кінцева зірка).

Свідок 5:

Геометричний орнамент є най розповсюдженим в українській вишивці. Ромби з загуголинками служили добрим символом – оберегом, який приносить щастя та сприяє родючості.

Калина символізує кров та безсмертя роду. Саме тому на всіх дівочих сорочках,весільних рушниках є китиці калини.

Свідок 6:

Українці вірили, що мак має магічну силу і може захистити від будь-якого лиха. Дівчата вишивала з любов`ю мак на сорочках, а на голову одягали вінок з семи маків для продовження та збереження свого роду.

Дуб- уособлення розвитку, чоловічої сили, мудрості.

Пані Захист: пані Суддя, прошу слова.

Суддя1: Слово надається пані Захисту.

Пані Захист:

І під руками народних майстринь звичайний шматок домотканого полотна ставав справжнім витвором мистецтва. Протягом багатьох віків у кожного народу виробляється певна методика виконання, колорит і характер орнаменту.

Майже кожна область, кожний район, а часто й окремі села з покоління в покоління, від матері до доньки, надавали перевагу тому чи іншому візерунку, барвам. Тому за кольором, орнаментом, способом розподілу орнаменту на виробах, фактурою вишивки можна визначити місце її виготовлення.

(робота Publisher «Особливості вишивки»)



Ми пропонуємо переглянути відеоматеріал( з різних регіонів).

  • Сторона захисту має свідків.

Суддя1: Будь ласка, запрошуємо свідків захисту.

Свідок 7:Сорочки на Полтавщині вишиваються переважно білими нитками, зрідка червоними та сірими. Манишка білих сорочок у старих взірцях оздоблювалася білим узором, що виконувався гладдю. Візерунок обводився чорними або кольоровими смугами. Техніка вишивання - стебнівка, хрестик, шов "позад голки".

Свідок 8: Техника вишивання Харьківскої області має багато спільного з установленними формами вишивки центральних областей України, але їй властиві й цілком своєрідні поліхромні орнаменти, що виконуються півхрестиком чи хрестиком. Ці орнаменти здебільшого вишивають грубою ниткою, завдяки чому узори справляють враження рельєфних.

Свідок 9: Вишивки Полісся прості й чіткі за композицією. Ромболамана лінія геометричного мотиву повторюється кілька разів. Вишивка червоною ниткою по біло-сірому фону лляного полотна графічно чітка.

Свідок 10: Своєрідною вишивкою здавна відома Волинь. Візерунки геометричні, дуже чіткі й прості за композицією. Чіткість ритму посилюється одноколірністю вишивок, виконаних червоною ниткою на біло-сірому фоні полотна. Вишивки північної Волині вражають своєю вишуканою простотою. У південних районах області переважають рослинні мотиви у доборі квіток, ягід, листочків. Вражає колоритність орнаменту.
Свідок 11: Для Чернігівщини характерні білі вишивки. Геометричний або рослинний орнамент вишивається білими нітками або из вкрапленням червоного та чорного. Набирування дуже дрібними суміжними стібками, що нагадує бісерні вишивки, характерне для чернігівских сорочок.

Свідок 12: Вишивкам Київщини властивий рослинно-геометризований орнамент зі стилізованими гронами винограду, цвітом хмелю, восьмипелюстковими розетками, ромбами, квадратами. Основні кольори вишивок - білий, коралово-червоний, відтінений чорним. Сорочки оздоблюються гладдю, занизуванням, набируванням та хрестіком.

Свідок 13: : Подільскі вишивки виділяються серед багатої мистецької спадщини вишивок всієї України своїм колоритом та орнаментикою, складною техникою виконання. Для них характерна барвистість і різноманітність швів. Найтиповішим є змережування "павучками", яким примережують уставки на рукава, клинці. Використовується і кольорова мережка - "шабак". В орнаментах подільських вишивок переважає один колір - чорний з більшим чи меншим вкрапленням червоного, синього, жовтого чи зеленого. Найбільш поширені одноколірні (червоні та чорні) вишивані сорочки, значно рідше - дво - та триколірні.

Свідок 14: На півдні Тернопільщини типовою є вишивка вовняними нитками зі згущеними стібками: окремі елементи обводяться кольоровими нитками, що забезпечує високий рельєф та кольоровий ефект. Такі вишивки розміщують вздовж усього рукава повздовжніми чи скісними смугами від пілочки до краю рукава.

Свідок15: Велике багатство технік вишивання характерне для Вінниччини: низь, хрестик, стебнівка, настилування, верхоплут, зерновий вивід, вирізування; різноманітні види чорних, білих та кольорових мережок. Поряд з основними швами застосовуються й допоміжні - штапівка, стебнівка, контурні шви, якими обрамляють та з'єднують окремі елементи композиції.

Пані Захист:

Вишиванка-це модно і стильно. Вона користується попитом серед політиків, співаків, спортсменів та молоді.

-Сторона захисту має свідків.

Суддя1: Будь ласка, запрошуємо свідків захисту.
Свідок 4: Петро Порошенко, Олександр Турчинов, Олександра Кужель, Арсеній Яценюк та багато інших політиків полюбляють носити вишиванки.

На Євро 2012 збірна України з футболу виступала у формі, головною «фішкою» якої стала вишита строчка у вигляді стрічки з дубового листя.

Боксери Костя Дзю, Віталій Кличко завжди одягають вишиванки.

Руслана, Олег Скрипка, Олександр Пономарьов, Таїсія Повалій, Настя Каменських, Катя Осадча та багато інших обов’язково мають у гардеробі вишиванки.


Пані Звинувачувач: Пані суддя, надайте мені слово.

Суддя2: Будь ласка, пані звинувачувач.

Пані Звинувачувач: можна носити вишиванку, але не перемогти. Збірна України, на жаль, не перемогла на Євро 2012. Таким чином, робимо висновок, що підсудна вводить в оману людей, аби вони носили її вироби.

Суддя1: Пані Звинувачувач, у вас є свідки, речові докази?

Пані Звинувачувач: маю речові докази-голку, окуляри. За допомогою їх підсудна наносить шкоду здоров`ю. На жаль, свідків немає.

Пані Захист: пані суддя, у мене є свідки та речові докази. Прошу дозволу їх надати.

Суддя: дозволяю.

(студенти з власними виробами).



Настя З.:

Ось декілька моїх виробів. Ці рушники вишиті у моїй родині мною, матінкою, бабусею. Рушник з давніх-давен був своєрідним обличчям оселі, відтак і господині. В тому, скільки і які були рушники, створювалась думка про жінку, її дочку. У моєї бабусі в оселі висить вгорі, у кутку рушник,який оберігає будинок.

Перед тим, як висаджувати рослини на городі, вся моя родина сідає за стіл, розташований під вишнею. На столі обов’язково є рушник з хлібом -сіллю, у кошику, накритому рушником - різне частування. Так робимо не тільки в перший день сівби, а й жнива. І маємо добрий врожай.
Візьму голку, клубок шовку,

Полотно біленьке,

Та й подамся у садочок,

Де сонце ясненьке.

У садочку подумаю,

Котру квітку рвати,

Щоб із неї добрий візерунок

Для вишивки взяти.


Гвоздики і розу красну

Буду я зривати,

Щоб роботу

Свою розпочати.

Ой, вишивки мої любі,

Я вас вишиваю,

Та про красу і про фарби

Думки не лишаю.


Катя Д.:

У моїй родині дуже багато рушників. Оцей вишивала я.

Виноград – це життєва нива, на якій чоловік є сіячем, а жінка має обов`язок ростити і плекати дерево їхнього роду.

Хвилясті лінії символізують воду – вона допомагає зміцненню родини.

Зелений колір означає життя.

Фіолетовий колір винограду повязаний із захистом, який поєднує володаря рушника з Вищими силами, з Богом.

Візерунок вишитий хрестиком.

Смужка візерунку означає постійне оновлення.


Катя К.:
Хочу представити вироб, який вишивала моя прабабуся.

На цьому рушникові зображені червоні троянди – символ кохання, символ життя, урочистості.

Це весільний рушник. З ним йшли під венець моя бабуся та моя мама. Чекає він і на мене.

Як у житті є смуга вдачі, кохання, є і смуга болю, смутку, журби, так і мій рушник гаптований червоним та чорним кольорами. Але червоного (любові) значно більше. Хочу зазначити, що якщо б не було «чорного», то не цінувалося «червоне» у житті. Так і на рушникові – небагато чорних ниток надають трояндам чарівності і краси.

Шлюбну пару символізують півні, які знаходяться в основі чаші по обидві сторони (символ міцності та незнищенності родини).

У чаші вигаптувані калина(символ невмирущого роду), мак, який має чарівну силу, що захищає від усякого зла. Ця ніжна квітка несе в собі пам`ять роду, символізує його продовження.

На рушникові є виноград –побажання міцної та щасливої родини.


Віолетта Ш.:

Під час створення візерунків, я використовую :

-калину – символ невмирущої краси. Вона сприймається як чудодійний оберіг життєдайної сили.

Мак – чарівну квітку, яка захищає від усякого зла.

Маю вишиту картину з павичами.

Хочу розповісти про сорочку. Це чоловіча сорочка є символом кохання, вірності. « Якою білою є сорочка на тілі, таким щоб і чоловік до жінки був». З цього вислову видно, що «білий - милий». Прикрашена сорочка на рукавах, комірі, подолі, бо вважалося, що саме там, де закінчувалася тканина, - найвразливіші місця для злих сил.

Візерунок складається з :

- квадратів (ромбів) – знаків удачі,родючості;

- колокресів (хрести у колі) – перешкоджає та відводить зло;

- трикутників – символів людського спілкування.

Червоний колір захищає опорно- руховий аппарат.

Блакитний - забезпечує творчий потенціал людини.



Синій – відповідальний за інтелектуальні здібності
http://www.molbuk.com/uploads/posts/2011-05/1305201811_vyshyvanka.jpg


Пані Захист: Хочу запросити свідків, які були учасниками Сучасних рекордів України

Свідок 5:

12 травня 2011року чернівчани встановили новий рекорд - 4 тисячі 189 чоловік. Він перевершив існуючий рекорд України в 3 тисячі 228 чоловік, які одночасно зібралися в вишиванках.такой вышиванковой цепи вы еще не видели. (фото od-news.com).
Свідок 6: В рамках Вишиванкового фестивалю 24 серпня 2012року в Одесі учасники фестивалю в вишиванках, взявшись за руки, зробили величезний живий ланцюг.


Свідок 7: У Луцьку люди в вишиванках утворили карту Україниу луцьку люди в вишиванках утворили карту україни. фото


24 серпня, 2013року, понад 2 сотні людей зібралися в центрі Луцька у День Незалежності і вибудувалися у фігуру, що нагадувала обриси України на карті.
http://s1.tchkcdn.com/g2-bbn5dges6iembcqc2ab2qw/news/640x480/f/0/1-3-1-9-15319/15.jpg

Свідок 8: Олег Скрипка організував рекордне фото у вишиванках!


Як розповів організатор акції (Олег Скрипка), на знімку - 200 людей в українських національних сорочках, серед яких є й іноземці. При цьому співак відзначив, що не агітував нікого приходити на акцію.



Свідок 9: 16 травня 2013року , рекорд України - "Масовий герб України». У Луцьку 2000 осіб у вишиванках вишикувалися в "живий" Тризуб площею 38 на 34 метри. 

в луцке создали вышитый рушник длиной 630 м


Свідок 10: У Луцьку мешканці міста створили вишитий рушник єднання довжиною 630 метрів і пройшли з ним вулицями міста.

Свідок 11: Тисяча українок вишили 7-метровий рушник


Пані Захист:

Пропонуємо Вашій увазі відеоматеріал

Вишита карта України (відео)

Вишивка на кам’яних меблях (відео).



Суддя: ми вислухали сторону захисту, сторону обвинувачення. Надається слово присяжним (гості-викладачі). Хочу почути відповіді на питання:

-Чи дійсно вишиванка захоплює території за допомогою грошей, погроз?

-Чи має право розквітати над світом?

-Чи винна вона?

-Чи модна та сучасна вона?

Присяжні (гості, що прийшли на захід) : Вона не винна. Модна та сучасна.

Суддя1: Під час судового засідання були заслухані факти, докази як обвинувачення, так і захисту. Аргументи з боку захисту були переконливіші. Узявши це до уваги, користуючись всілякими статтями, а найвищою мірою розумом та серцем, суд постановив:

Суддя2:


  • дозволити розповсюдження вишивки по всьому світові;

  • визнати пані Вишивку не винною ;

  • дозволити усім бажаючим не тільки носити її вироби, а й виготовляти;

  • визнати модною, сучасною, креативною.


Суддя1: Пані Вишивка, чи бажаєте виступити?
Пані Вишивка: Дякую всім. Мені дуже приємно, що на мій захист

стали домовички, Берегиня і ці свідки, які прийшли звідусіль.

Вишивка – це не тільки майстерне творіння золотих рук народних умільців, а й скарбниця вірувань, духовних устремлінь, інтелекту мого народу. Дам Вам декілька порад.

Коли вишиваєте - думки i бажання повинні бути чистими, добрими, радiсними. Тодi й у виробах буде чарiвна сила. Доведено сучасними дослідниками, що одяг має свою пам'ять, тому шити його треба тільки в гарному настрої.

На тижні, особливо у понеділок або п’ятницю, переодягатись в чисту сорочку не можна . Хто переступає засторогу, має неприємності.

Сорочку, яка сушиться, знімайте до заходу сонця, щоб в неї не вселився злий дух. Люди вірили, що рано одягнена сорочка – для Бога, в полудень – для людей, а ввечері – для нечистої сили.

Одягніть білу вишиту сорочку і відчуйте, як вона дає здоров’я і наснагу, красу і ніжність.

Одягайте сорочку вдома, коли немає гостей, радійте самі собі.


З вечора тривожного аж до ранку

Вишивала дівчина вишиванку.

Що тоненька голочка для сорочок,

А ще тонший в дівчини голосочок.


Вишивала дівчина, вишивала,

На полотно біле душу слала...

Вишивала дівчина, вишивала

Чорную і червоную нитку клала.


Що то чорная ниточка – розставання.

А червона ниточка – то кохання!

Що то чорна ниточка часто рвалась,

А червона ниточка легко слалась.


Тож вишивайте вироби на щастя, здоров`я, удачу!
Суддя2: На цьому засідання закінчено. Дякую всім .
ІІІ Підбиття підсумків

Студенти письмово висловлюють свої враження на аркушах для визначення їхньої комунікації, аналізу роботи в групі.

Сьогодні я дізнався…

Я відчув, що…

Я набув …

Мене здивувало…

Урок дав мені для життя….

Мені захотілося…

На ефективність роботи впливало…

Спілкування під час роботи здійснювалося…



Яких комунікативних труднощів зазнав…

Хто або що відіграло вирішальну роль у тому, що сталося


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка