Алгоритм підготовки та проведення батьківських зборів готуємось до батьківських зборів



Скачати 35.23 Kb.
Дата конвертації17.03.2016
Розмір35.23 Kb.
Алгоритм підготовки та проведення батьківських зборів

ГОТУЄМОСЬ ДО БАТЬКІВСЬКИХ ЗБОРІВ

1. За 2-3 тижні до проведення батьківських зборів слід оголосити про них учням, підкресливши необхідність відвідин батьками цих зборів, повідомивши тему зборів, і перевірити, чи зробив учень запис про це в щоденнику. Такий термін дозволить батькам вирішити питання про звільнення цього вечора і створить психологічний настрій на обов’язковість відвідин. А за 3-4 дні в щоденниках робиться повторний запис-нагадування.

2. До підготовки зборів, як правило, залучаються члени батьківського комітету або актив батьків. Необхідно продумати, хто з батьків зможе виступити по темі зборів. З кожним виступаючим потрібно поговорити, відзначивши позитивні моменти у вихованні дітей і підкресливши основні напрями повідомлення. До зборів готується виставка робіт учнів, яка відображає їх класну або позакласну діяльність (зошити, реферати, конспекти, малюнки, вироби і т.п.). Великим успіхом користуються виставки учнівських стінних газет, з яких батьки дізнаються про громадське життя класу. До підсумкових зборів можна підготувати концерт учнів або виступ агітбригади. До початку зборів батьки можуть ознайомитися з виставкою педагогічної літератури з теми зборів.

3. Виступ класного керівника на зборах повинен бути добре підготовленим, емоційним, доброзичливим.

Виступ класного керівника перед батьками обов’язково повинен починатися з розповіді про позитивні факти в житті класу, містити аналіз негативних явищ і включати такі реальні пропозиції, які створили б у батьків установку на можливість виправлення даного несприятливого становища. У жодному випадку у виступі класного керівника не повинен бути висловлений сумнів у непоправності становища в класі в цілому й окремих учнів. На зборах можна доводити до відому всіх батьків тільки такі факти (позитивні і негативні) поведінки учнів, відносно яких у класного керівника існує повна ясність. Не можна постійно згадувати одні і ті ж прізвища учнів в позитивному і негативному плані.

Задача вчителя полягає в тому, щоб підтримати інтерес кожного батька до загальної роботи в процесі самих зборів. Це можливо тоді, коли батьки на фоні загальних справ бачать діяльність своїх дітей. Абсолютно неприпустимо «відчитувати» батька за промахи його дитини або зачитувати оцінки того або іншого слабкого учня. Така поведінка вчителя призводить до того, що батьки слабоуспішного учня перестають відвідувати збори. Проте необхідно повідомляти батьків про недоліки в роботі їх дитини, підказувати шляхи їх подолання. Конкретну інформацію про успіхи й особливо недоліки своєї дитини батьки отримують і від вчителя тут же, на зборах, письмово, Кожному батькові дається згорнутий удвічі лист паперу, на внутрішній стороні якого зроблені записи тільки для цього батька. Наприклад: «Саша став займатися краще. Проте прошу підсилити увагу до занять математикою. Прошу прийти на консультацію в середу о 16.00», «Мишко став розсіяним, неуважним. Чом би це? Прошу Вас залишитися після зборів для бесіди».

4. Класний керівник може практикувати лекції-виступи батьків, педагогів, юристів, медиків. Після виступу класного керівника можна організувати обговорення проблеми «за круглим столом», практикум, обмін досвідом сімейного виховання, відповіді на наперед поставлені питання і т.д.

З ряду питань, обговорюваних на зборах, ухвалюється рішення, яке доводиться до всіх батьків. Періодично батьківський комітет звітує про виконання ухвалених раніше рішень.

5. Чим більше батьків братимуть участь у підготовці батьківських зборів (навіть тільки повідомляючи про них іншим), тим активніше вони будуть поводитися на самих зборах.

На батьківських зборах слід подякувати і тим батькам, хто його готував, і тих, хто надавав допомоги школі між двома батьківськими зборами. У підготовці і проведенні зборів дуже допомагає анкетування батьків. У анкетах батьки пишуть про те, які питання виховання їх хвилюють, яку інформацію хотіли б одержати, яку допомогу у вихованні дітей можуть надати. Хочеться, щоб батьки частіше приходили на класну годину, словом, жили інтересами своїх дітей і класу в цілому.

Залучайте батьків до шкільного життя, запрошуйте їх до співпраці, на уроки, влаштовуйте з ними зустрічі.

Дякуйте батькам за все, навіть за найменші дрібниці.

Дякуйте багато разів за одне й те саме, бажано прилюдно.

Ніколи не докоряйте батькам, які не відвідують батьківських зборів — це не сприятиме їхньому бажанню зустрічатися з вами частіше. Завжди щиро (без тіні сарказму) радійте їх появі в класі.

Називайте батьків по іменах та по батькові, не вживайте поширених фраз «мама Петра Іванчука», інакше в батьків складеться враження, що вони вам цікаві лише в такому статусі.

На батьківських зборах наголошуйте на проблемі, а не на конкретній дитині. Водночас хваліть учнів персонально й обов’язково всіх. Знайдіть кілька теплих слів для кожної дитини.

Аналізуйте досягнення дитини з часу останньої зустрічі з батьками. Конструктивно окреслюйте проблеми та визначайте потрібну допомогу з боку батьків для її вирішення. Коли батькам пропонують посильну і конкретну модель докладання своїх зусиль, то віддача від них підвищується. Вони частіше звертаються по пораду до вчителя, а той, у свою чергу, має чудову можливість стежити за розвитком дитини в сім’ї.



Пишіть батькам листи з позитивними відгуками про вчинки дитини, з най меншого приводу, який може заслуговувати на схвалення.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка