Алгоритми. Виконавці алгоритмів



Скачати 47.59 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір47.59 Kb.
УРОК 20

Тема: Алгоритми. Виконавці алгоритмів

Цілі уроку:

Розширити й поглибити поняття “алгоритм”. Сформувати поняття “виконавець алгоритму”. Учити складати алгоритми.

Розвивати вміння робити висновки, міркувати за аналогією; застосовувати знання в подібній і новій ситуації.

Виховувати організованість, відповідальність за виконану роботу.


Хід уроку

І. Самовизначення до діяльності

Правильно сідайте діти,

Домовляймось не шуміти.

Руку гарно піднімати,

На уроці не дрімати

І знання мерщій хапати.

Щоб не було нам мороки

Всі готові до уроку?

Тож гаразд – часу не гаймо

І урок наш починаймо

– Сьогодні ми з вами продовжимо подорожувати країною Інформатики. А на уроці виконуватимемо завдання нашого героя. Послухайте, що він про себе каже:

Гостроносий і малий,


Сірий, тихий і незлий.
Вдень ховається. Вночі
Йде шукать собі харчі.
Весь із тонких голочок.
Як він зветься?... (Їжачок)

– Сьогодні їжачок приніс для вас у кошику багато цікавих завдань, і щоб ми з вами нічого не забули, він позначив схемою нашу роботу на уроці. Ось ця схема: Перевірка домашнього завдання – Підсумок уроку – Засвоєння нового – Робота з комп’ютером – Робота з підручником – Робота в зошиті.

– Які недоліки ви помітили? Виправте (переставити таблички з написами етапів).
ІІ. Перевірка домашнього завдання


  • Озвучте послідовність дій приготування бутерброда із сиром (2-3 учні). Чи є відмінності?

  • Які недоліки ви помітили?

  • Що таке команда?

  • Хто такий виконавець?


ІІІ. Постановка цілей і завдань, загальна мотивація

Мотивація навчальної діяльності

Перегляд фрагмента мультфільму “Вовка у тридев’ятому царстві”.

Як ви вважаєте, чому Вовка не отримав очікуваного результату?

Мозковий штурм (робота в групах)

– Доберіть або придумайте слово, яким би ми могли вдало назвати істоту, для якої складено алгоритм (час на роботу – 2 хв.).



Відгадайте шараду.

Спочатку дві букви від імені Алла

За ними “гора ” другий склад заховала

Тепер вже нам перша частина відома.

І друга частина уже теж знайома.

У  “ритмі ” відскочила літера “і”.

Скоріше з’єднайте частинки оті!

Формулювання разом з учнями теми, цілей і завдань уроку.

– Визначте тему нашого уроку.

– Про що б ви хотіли дізнатися сьогодні на уроці?

– Чи знадобляться нам ці знання в житті?

Вивчення цього поняття і буде темою нашого уроку. Вам цікаво, що воно означає? Де ми можемо знайти точне значення цього слова?

За словниками з'ясовують поняття алгоритму.

Алгоритм - сукупність дій, правил для вирішення даної задачі. (Словник російської мови, С. І. Ожегов)

Алгоритм - система обчислень за суворо визначеними правилами, яка після послідовного їх виконання приводить до вирішення поставленого завдання. (Словник російської мови, Академія наук)



  • А хочете дізнатися, як з'явилося це слово? Учні нашої школи знайшли в Інтернеті інформацію про історію походження цього слова.

Розповідь, звідки з'явилося слово АЛГОРИТМ .

У далекі часи на Сході жив видатний учений Мухамед аль-Хорезмі, який написав «Книгу про індійську арифметику». Під час перекладу книги ім’я автора переклали як Ал-Горитмі. Тому, посилаючись на цю книгу, стародавні вчені говорили: «Так казав Алгоритмі». Згодом способи розв’язування різних завдань стали називати алгоритмами.

Кожен алгоритм розрахований на конкретного виконавця.


ІV. Засвоєння нових знань

– Ви запропонували багато цікавих назв. Людина назвала того, хто виконує команди, виконавцем.

– Хто (або що) може бути виконавцем?

– Одного разу зустрілися троє друзів. Один був художником, другий – композитором, третій – письменником. Маленька дівчинка, дочка одного з друзів, попросила “зробити” їй ведмежа. Кожен з них зробив це по-своєму. Що в них вийшло? Як виконав цю команду художник? Композитор? Письменник? Чим користувався кожен з них? (Фарбами, звуками, словами).

– А як би це зробив це артист? Продемонструйте.

– Як ми назвемо в цій ситуації художника, композитора, письменника та артиста? (виконавцями) [1, с. 93]



- Виконавцем може бути будь-яка істота або механізм, які спроможні виконати даний алгоритм.

Вправа «Знайди пару»




Алгоритм

Виконавець

Копання ями

пральна машина

Випікання хліба

екскаватор

Прання білизни

комп’ютер

Запуск програми

гончар

Виготовлення глечика

пекар


ФІЗКУЛЬТХФИЛИНКА (рухлива)
V. Систематизація й узагальнення

1. Робота з підручником (с. ).

2. Робота в зошиті з друкованою основою (за вибором учителя).

Гра “Так чи ні”.

  • Алгоритм складається з команд (Так).

  • Виконавцем алгоритму може бути будь-хто (Ні).

  • Виконавши останню команду, виконавець закінчує виконання всього алгоритму (Так)



VІ. Застосування нових знань

1. Повторення правил поведінки в комп’ютерному класі.

2. Робота з комп’ютерними програмами
ЗОРОВА ГІМНАСТИКА
VІІ. Підсумок уроку

  • З якими поняттями познайомилися на уроці?

  • Що таке алгоритм? команда? виконавець?

  • Пригадайте, які завдання ми ставили на початку уроку. Чи вдалося нам їх виконати? Про що нове дізналися? Чого нового навчилися? Про що хотіли б дізнатися?

  • Хто відчуває в себе сили самостійно складати алгоритми?


VІІ. Домашнє завдання

– Виконати завдання підручника (с. 69).



Проглянути мультфільм «Алгоритм» (из серии мультфильмов «Почемучка»)
Список використаних джерел

  1. Земляк І.В. Методичні рекомендації щодо викладання інформатики в 3-му класі: за програмою “Сходинки до інформатики”. – Кам’янець-Подільський, 2009. – 114 с.





База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка