Аналітичний матеріал за підсумками роботи галузі освіти району в 2012-2013 навчальному році дошкільна освіта дитинство, дитячий світ – це світ особливий



Сторінка1/4
Дата конвертації09.03.2016
Розмір0.86 Mb.
  1   2   3   4
Аналітичний матеріал за підсумками роботи галузі освіти району в 2012-2013 навчальному році
ДОШКІЛЬНА ОСВІТА

Дитинство, дитячий світ – це світ особливий.

Щоб мати доступ до цього казкового палацу, ім'я якому – Дитинство, ми повинні перевтілитись, стати певною мірою дитиною – тільки за цієї умови нам доступна буде мудра влада над людиною – дитиною.

В. Сухомлинський

Нормативно-правове підґрунтя функціонування сучасної системи дошкільної освіти визначається основними положеннями Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про дошкільну освіту», «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу», «Про охорону дитинства» та інших чинних актів вищих органів державної влади.

Дошкільну освіту району представляють10 дошкільних навчальних закладів із яких 6-ясла-садок (збільшилося на 4 в порівнянні з минулим роком ), та 7 навчально-виховних комплексів, в складі яких функціонують дошкільні групи, де здобувають освіту 528 вихованців, що складає 73,9% від загальної кількості дітей в районі від 1 до 6 ( 7) років ), ( місто-60,1 %, село-86,2 % ), з 3-6 років- 95,3 % (місто- 80,7 % , 97 % ) .

Аналіз стану охоплення дошкільною освітою свідчить, що простежується тенденція до підвищення попиту батьків на дошкільну освіту, необхідності дошкільної освіти при переході дітей до початкового навчання.

Дошкільна освіта в районі є обов’язковою первинною складовою частиною безперервної освіти та займає пріоритетне місце.

Головні завдання над якими працюють дошкільні навчальні заклади це фізичний, психічний і духовний розвиток дитини, виховання любові до України, поваги до народних традицій і звичаїв, національних цінностей, розвиток творчих здібностей, набуття соціального досвіду, виконання вимог Державного стандарту дошкільної освіти – «Базового компонента».

Навчально-матеріальна база дошкільних установ відповідає напрямкам роботи, постійно поповнюється, на базі закладів проводяться районні семінари, навчання для всіх категорій дошкільних працівників.

Згідно ст. 13 Закону України «Про дошкільну освіту, всі дошкільні заклади функціонують відповідно чинного законодавства. Мають Статут, штамп, печатку, вивіску зареєстровані в установленому порядку ( крім Вищевеселівського дошкільного навчального закладу « Берізка» )

Забезпечується реалізація державної політики у сфері дошкільної освіти на відповідній території. Щорічно проводиться облік дітей від 0 до 6 років, складається реєстр дітей дошкільного віку.

В районі організоване безоплатне медичне обслуговування відповідно ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту». Введені посади медичних сестер , крім Рябинівських дошкільних навчальних закладів « Мрія» та « Рябинка» , Вищевеселівського ДНЗ

« Берізка» , але не вистачає фахівців ( с. Яблучне , с. Пожня )

Районною санітарно-епідеміологічною станцією, здійснюється постійний супровід виконання санітарно-гігієнічного режиму в дошкільних закладах району.

Аналізуючи виконання ст. 35 Закону України «Про дошкільну освіту», яка передбачає забезпечення якісним, збалансованим харчуванням дітей, дотримання натуральних норм, виконання санітарно-гігієнічних умов зберігання продуктів, слід зазначити, що харчування в дошкільних закладах здійснюється згідно «Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» затвердженої наказом Міністерства освіти і науки України, та Міністерства охорони здоров’я України від 17.04.2000 за №298/227.

Щорічно на сесіях сільських та селищних рад приймається рішення засновників про встановлення вартості харчування однієї дитини в день.

Так з 10 дошкільних навчальних закладів( при вартості відповідно норми 15-17 грн. ) , вартість становить 8-12 гривень .

Виконання натуральних норм харчування на одну дитину в день складає 72 % (місто-73 %, село-71 % )

В оздоровчий період (червень-серпень) вартість харчування однієї дитини в день не збільшено на 10% для закупівлі свіжих овочів та фруктів.

Врегульовано систему оплати батьків за утримання дітей в дошкільних установах. Батьківська плата не перевищує 50% у міській місцевості та 30% у сільській від вартості харчування дитини в день.

Виконується Закон України «Про мови».

У системі дошкільної освіти працює 54 педагогічних працівників із них мають повну вищу освіту – 21чол.- 39 % , 31 – базову вищу- 57,4 %. 2 вихователів працюють без освіти _-Рябинівський ДНЗ « Мрія»-вихователь Мальцева В.І. , Братеничанський НВК- вихователь Макарова Ольга Олександрівна .

Однією із форм підвищення фахового рівня є атестація педагогічних працівників. Атестація педагогічних працівників в 2012–2013 навчальному році проведена згідно нового Типового положення та змін до нього.

В 2012-2013 навчальному році проатестовано 4 вихователя , 2 за результатами атестації підвищено тарифний розряд( Пожнянський та Попівський НВК ).

Ведеться активна робота по створенню в дошкільних закладах розвивального життєвого простору, як одного з найголовніших чинників освітнього процесу по забезпеченню якісної дошкільної освіти.

Активно працюють в даному напрямку педагоги Кириківського ясла-садка « Світлячок » (завідувач Костюк В.М. ), Заводського ясла-садка « Барвінок » (завідувач Мірошниченко К.О. ).

Педагоги використовують технології фізичного виховання М.Єфіменко

« Театр фізичного розвитку та оздоровлення дітей –проведення фізкультурних занять у формі ігрових дійств ( Кириківський ясла-садок « Світлячок », вихователь Герасименко Т.Г.,) саморозвитку Марії Монтессорі – де створено предметно-просторове середовище , в якому дитина найповніше реалізує свої природні здібності. Задатки- розвиток дрібної моторики руки дитини, її сенсорики

( Іванівський дитячий садок « Зірочка»), інтелектуального розвитку дітей родини Нікітіних та теорії розв’язання винахідницьких завдань ( Великописарівський дитячий садок « Оленка» вихователь Материнська Г.С.). Вихователі більшості закладів використовують спадщину В.Сухомлинського : проводять заняття- мислення й милування природою та їх вплив на розвиток ( Великописарівський дитячий садок « Ромашка», вихователь Мокієнко Л.М., Рябинівський дитячий садок « Мрія »вихователь, Мальцева В.І.).

Належна увага приділяється питанню підвищення професійного рівня кожного педагога.

Сьогоднiшнi дошкільнята розвиваються набагато швидше, всупереч відомим «віковим нормам» психічного розвитку, та й сучасні батьки бажають більшого від своїх дітей.

Розглядаючи психолого-педагогічний аспект проблеми наступності, безперервності у роботі дитячого садка i школи, ми орієнтуємося на наступні напрямки безперервності:

- розвиток допитливості, зацікавленості у дошкільника, як основи пізнавальної активності майбутнього школяра;

- розвиток здібностей дитини як засобів самостійного розв'язання завдань;

- формування здібностей – навчання дитини просторовому моделюванню, використання схем, планів, символів;

- формування творчої уяви, як напрямку інтелектуального i особистого розвитку дитини;

- розвиток комунiкативностi – вміння спілкуватися з дорослими та однолітками, що є однією з необхідних умов навчальної діяльності.

Засобами збереження перерахованих орiєнтирiв є педагогічні технології безперервного (дошкiльного-початково-шкiльного) навчання i виховання.

Вчителі початкової ланки відмічають достатній рівень підготовки дітей до школи : вміння дітей логічно мислити, знання цифр в межах 10, порядкова та кількісна лічба, поняття – більше, менше, орієнтування в часі, в просторі , діти знають кольори та геометричні фігури, роблять звуковий аналіз слова .

Вчителі проводять індивідуальні та групові бесіди з дошкільниками та їх батьками , що будуть йти в перший клас. Вчителі виступають на батьківських зборах в дитячому садку з питань підготовки до навчання в школі, відвідують заняття в дитячому садку з метою ознайомлення з формами роботи вихователя дитячого садка , а також рівень знань, умінь та навичок набутих в дитячому садку , проводиться спільне обговорення та вивчення програми першого класу та Програми дитячого садка, глибоке осмислення їх наступності, в усіх закладах.

Найкраще організована робота зв’язку колективів в Великописарівському дитячому садку «Ромашка» (завідувач Бокань Н.В.) , Ямненському дитячому садку «Сонечко» (завідувач Статівка О.Л , Заводського ясла-садка « Барвінок» (завідувач Мірошниченко К.О. ) та навчально-виховних комплексів .

Відповідно до ст.. 21 Закону України «Про дошкільну освіту» здійснюється державний контроль за діяльністю дошкільних навчальних закладів, основною формою якого є державна атестація, яка проводиться 1 раз в 10 років.

Проатестовано 9 дошкільних навчальних .

У 2012-2013 навчальному році у дошкільних навчальних закладах працювали 54 педагогічних працівника Із них : завідувачі – 10 ( освіта вища дошкільна- 4 – 40 %, вища інша педагогічна – 2 20 % , неповна вища , дошкільна – 4 40 %.,

вихователі – 32 чол – із них вища дошкільна 7 (22 %), вища інша педагогічна – 6 ( 19 %), неповна вища - 18 (56 %), середня загальна -2 ( 3 %).

Підвищенню фахової майстерності педагогів сприяли методичні об’єднання ,семінари, майстер-класи , проведення яких було спрямоване на знаходження неординарних шляхів удосконалення якості педагогічного процесу на задоволення вимог сьогодення та запитів батьків на якісну дошкільну освіту. Це, насамперед, семінар «Удосконалення і підвищення ефективності управлінської діяльності керівника дошкільного навчального закладу », на якому розглядалося питання стимулювання і підвищення педагогічної майстерності та творчості педагогів , систематизація та узагальнення цілеспрямованої роботи методичної служби ДНЗ в формуванні креативності.

На виконання наказу відділу освіти , молоді та спорту Великописарівської районної державної адміністрації від 04.02.2013 року № 63-ОД « Про організацію та проведення першого туру Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів «Вихователь року» у 2013 році » проведено очний тур конкурсу в Великописарівському д/с « Ромашка». На очний тур журі визначило п’ять учасників:

1. Воскобойник О.І.- вихователь Великописарівського дитячого садка « Ромашка»

2.Пасюга В.П.- вихователь Великописарівського дитячого садка « Оленка»

3. Ахромєєва Н.С.- вихователь Кириківського ясла-садка « Світлячок »

4. Богатир Л.В. вихователь Заводського ясла-садка « Барвінок»

5. Крамська В.М.- вихователь Добрянського НВК.

За результатами конкурсу переможницею стала Ахромєєва Н.С.- вихователь

Кириківського ясла-садка « Світлячок » .

Освітня діяльність дошкільних навчальних закладів здійснюється відповідно до програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі».

Визначені опорні дошкільні навчальні заклади, що координують методичну роботу з педагогічними кадрами щодо впровадження Базової програми розвитку дітей дошкільного віку «Я у Світі і ДНЗ Великописарівський ДНЗ «Ромашка» , Кириківський ДНЗ «Світлячок» .

Внаслідок проведення дворічної обласної акції «Іграшці – нове життя» забезпеченість іграшками збільшилася у районі - на 18 і становить 61 відсоток.

У групових приміщеннях Великописарівських ДНЗ «Ромашка» , «Оленка», Кириківського я/с «Світлячок» створено предметне розвиваюче середовище, яке відповідає психолого- педагогічним вимогам та максимально використовується педагогами для організації різноманітних видів дитиячої діяльності. У Великописарівському дитячому садку «Ромашка», Яблучненському я/с «Струмочок» виділено та облаштовано окремі кімнати для організації сюжетно-ролоьвої гри дітей. У всіх закладах облаштовано етнографічні осередки , що сприяє реалізації принципу національної спрямованості і позитивно впливає на формування національної свідомості дошкільників.

Педагогічними колективами дитячих садків створено та оновлено розвивальне середовище. Для опанування дошкільниками сфери життєдіяльності «Природа»» на території дошкільних закладів Рябинівського я/с «Рябинка», Великописарівського дитячого садка «Ромашка» створені штучні водойми з елементами ландшафтного дизайну.

Придбані виносні іграшки, спортивний інвентар для ігор на свіжому повітрі. Слід відмітити нетрадиційне обладнання ігрових майданчиків Рябинівського я/с «Рябинка» , Кириківського я/с « Світлячок»

Заслуговує на увагу організація навчально-виховного процесу в різновіковій групі ДНЗ Яблучненського ясел-садка « Струмочок» (вихователь Цихмістро Ю.В.).

Педагогічним колективом Кириківського ясла-садка» Світлячок» розроблено власну систему роботи з екологічного виховання.

Протягом двох років зменшилось чисельність дітей на 100 місць із-за відкриття додаткових приміщень для дітей дошкільного віку в Пожнянському , Вільненському НВК та переобладнані додаткові кімнати для ігор дітей дошкільних навчальних закладах.

В 2012 році введено посади сестер медичних старших в Яблучненському дитячому садку « Струмочок »та Ямненському дошкільному навчальному закладі « Сонечко», Пожнянському , Вільненському, Попівському, Солдатському НВК. Не введені дані посади в Рябинівських дошкільних навчальних закладах « Мрія » та « Рябинка».

На виконання «Регіональної програми « Дитячі меблі Великописарівщини » на період до 2015 року за 2012 рік використано 28 тис. 920 грн (придбано- стільців-62, столів дитячих- 17, ліжок-18 та 5 лав.) - з обласного бюджету виділялось-7,8 тис.грн. з місцевого бюджету- 21,12 тис.грн.

Протягом останніх років значно покращилась матеріально-технічна база дошкільних навчальних закладів.

У районі створено альманах « Дошкілля Великописарівщини», де кожний відвідувач має можливість ознайомитися з діяльністю будь-якого дошкільного навчального закладу, проблемою, над якою працює заклад, оснащенням предметно-ігрового середовища, досягненням педагогів та вихованців .
З огляду на зазначене, визначено ключові проблеми, які потребують покращення роботи, вирішення проблем:

- збільшення показників охоплення дітей дошкільного віку з урахуванням реальних потреб і можливостей активно запроваджуючи різні форми охоплення дітей дошкільною освітою ( особливо міські дошкільні навчальні заклади );

- забезпечення роботи по 100% охопленню дітей п’ятирічного віку дошкільною освітою;

- з метою підвищення якісної дошкільної освіти вживати заходи щодо подальшого зміцнення навчально-матеріальної бази;

- активізація роботи по створенню в дошкільних навчальних закладах розвивального життєвого простору, як одного з найголовніших чинників організації освітнього процесу;

- оснащення освітнього процесу комп’ютерною технікою;

- підвищення освітнього рівня педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів шляхом вступу до вищих навчальних закладів;

- забезпечення виконання натуральних норм харчування дітей, організацію збалансованого харчування;

- створення сприятливих умов для збереження фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей;

- удосконалення форм роботи по забезпеченню наступності по підготовці дітей до школи.

- кожному закладу працювати над питанням вивчення передового педагогічного досвіду

НАУКОВО – МЕТОДИЧНА ДІЯЛЬНІСТЬ
«Організовувати роботу так, щоб усе підлягало вивченню, вивчалось легко, швидко,ґрунтовно»

Я. Каменський

Зміст методичної роботи в 2012-2013 навчальному році головним чином був орієнтований на реалізацію єдиної науково-методичної проблеми району «Методичне забезпечення навчально-виховного процесу в закладах освіти на сучасному етапі» спільний творчий пошук педагогами та учнями шляхів формування життєвої компетентності.

У 2012-2013 н.р. в системі методичної роботи на районному рівні в напрямку підвищення майстерності педагогічних працівників працювало 32 методичних підрозділи, основні з них - районні методичні об’єднання та семінари – практикуми для всіх категорій педагогічних працівників, які проводились відповідно до затвердженого графіка.

Слід відмітити високий рівень підготовки навчальних закладів до проведення районних семінарів. Це і мультимедійні презентації школи, друкована продукція, виставки дитячих робіт, екскурсії до музеїв, і безсумнівно творчий підхід до проведення уроків та виховних заходів.

Протягом навчального року методичним кабінетом проводився ряд моніторингових досліджень, в яких взяли участь педагогічні, учнівські та батьківські колективи навчальних закладів району. А саме: моніторингове дослідження мотивації навчальної діяльності учнів початкових класів ЗНЗ (жовтень 2012), моніторинг готовності ЗНЗ та педагогів до дослідно – експериментальної діяльності (листопад 2012), моніторингове дослідження запровадження інформаційно-комунікаційних технологій у ЗНЗ (січень 2013), моніторингове дослідження якості математичної освіти учнів 9-х класів ЗНЗ (лютий 2013) та деякі інші.

У лютому 2013 року на базі Великописарівської спеціалізованої школи відбувся обласний методичний порадник «Координуюча роль відділу освіти, методичної служби щодо організації та проведення роботи з керівними кадрами», в якому взяли участь всі керівники навчальних закладів району. А також Рябинівська, Заводська ЗОШ та Заводський ДНЗ «Барвінок» були задіяні під час проведення обласного методичного порадника «Проблема наступності дошкільної та початкової освіти».

16 квітня 2013 року на базі нашого району проведено обласний науково-практичний семінар керівників методичних об’єднань, творчих груп , шкіл ППД дошкільних навчальних закладів на тему « Умови організації трудової діяльності у дошкільному навчальному закладі на сучасному етапі» . Були присутні працівники дошкільних навчальних закладів з 4 міст та 8 районів області – 36 осіб.

Колективи дошкільних навчальних закладів Кириківської селищної ради презентували свій досвід роботи з даного питання.


Семінар був проведений на високому організаційному та методичному рівні. У підготовці та проведенні даного заходу взяли участь всі ДНЗ району (підготовлена та проведена презентація виставок методичних доробок вихователів, творчих матеріалів та «М’яка іграшка руками батьків»). У тому , що семінар пройшов на високому рівні заслуга методиста з дошкільної освіти Пономароьвої Т.А.

Активно працювали школи: молодого та малодосвідченого керівника ЗНЗ, молодого вчителя початкових класів та англійської мови, професійного зростання заступника директора, молодого педагога та педагогічної майстерності вчителів української мови та літератури.

Підчас проведення різних форм методичної роботи методисти намагаються використовувати мультимедійні презентації по висвітленню певних питань ( підсумки ЗНО 2012, підготовка до ЗНО 2013, документація навчального закладу та інші).

У січні 2013 року проведено виставку –презентацію творчих доробок вчителів, що атестуються «Вернісаж педагогічних ідей». У даному заході свої творчі надбання представили 62 педагогічні працівники ДНЗ та ЗНЗ.

Творчі надбання переможців у номінаціях поповнили медіа теку ППД методичного кабінету.

Проведено 4 районних фахових конкурси: «Золоте серце», «Класний керівник», «Учитель року» та «Вихователь року». В обласному турі Всеукраїнського конкурсу «Інноваційний урок фізичної культури та урок фізичної культури з елементами футболу» в номінації «Кращій урок фізичної культури з елементами футболу» Середи С.П. (учитель фізичної культури Добрянського НВК) , визначений лауреатом.

У грудні 2012 році підписана угода по співпраці у сфері освіти з управлінням освіти Грайворонської райдержадміністрації, Росія. В рамках підписаних заходів, на базі Великописарівської спеціалізованої школи 20 березня 2013 року проходив районний семінар заступників директорів з виховної роботи «Краєзнавство як один із ціннісно- мотиваційних компонентів формування світогляду юних громадян України», на якому були присутні колеги з Грайворонського району. Цікаві презентації були представлені заступниками з виховної роботи Грицай Л.В.(Великописарівська спеціалізована школа), Батрак Т.В. (Яблучненська ЗОШ ) та Морозова О.І.(Добрянський НВК:ЗОШ ), незабутні враження залишили екскурсії до української світлиці, картинної галереї та проведений майстер клас керівниками гуртків Обідець К.О. та Артюшенко Т.М.. Для гостей із Росії був презентований проект «Мій рідний край, моя Великописарівщина», підготовлений вчителем Веркасової Л.І. та учнями 8 класу.

Організація роботи методичного кабінету з виявлення, вивчення та упровадження передового педагогічного досвіду у 2012-2013 навчальному році здійснювалась відповідно до плану. Спільно з адміністраціями навчальних та позашкільних закладів формувався опис досвіду кандидатів на занесення до районного банку даних. Так, надходили робочі матеріали стосовно узагальнення досвіду роботи Кобзєвої Т.М., керівника екоголічного гуртка СЮН, Суховєєвої А.В., вчителя російської мови Кириківської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Мальцевої А.О., вчителя англійської мови Вільненського НВК, Воліної В.Я., вчителя біології Ямненської ЗОШ І-ІІІ ступенів.

У 2012-2013 навчальному році був здійснений контроль за станом викладання іноземної мови, фізики, фізичної культури, основ здоров'я та правознавства, про що були видані відповідні накази.

Протягом навчального року методичним кабінетом проводилось ряд заходів щодо впровадження Державного стандарту початкової та середньої освіти. До проведення акції «Нові стандарти нова школа» були задіяні всі навчальні заклади, а делегацію освітян Лебединського району приймали Вищевеселівська, Рябинівська та Заводська ЗОШ І-ІІІ ст.. Адміністрації названих навчальних закладів приклали максимум зусиль, щоб на високому методичному рівні показати впровадження Державного стандарту.

У червні 2013 року на обласну виставку методичних матеріалів щодо впровадження Державного стандарту початкової загальної освіти направлені роботи Синянської Т.І. та Векленко С.М. (Кириківська ЗОШ І-ІІІ ст..), Новікової О.П. (Заводська ЗОШ І-ІІІ ст..), Бірюкової М.М. (Ямненська ЗОШ І-ІІІ ст..), Пісклової І.В. (Вищевеселівська ЗОШ І-ІІІ ст..), Клизуб А.П. (Великописарівскої спеціалізованої школи І-ІІІ ст...)

Протягом 2012-2013 н.р. у Кириківській ЗОШ І-ІІІ ст.. тривала підготовча робота до впровадження інноваційного проекту «Школа дружня до дитини»

Організація методичної роботи з педагогічними та керівними кадрами освітніх установ Великописарівського району у 2013-2014 н. р. буде реалізовуватись у контексті науково-методичної теми області «Забезпечення якісної освіти шляхом формування інноваційної культури педагога як важливого чинника в реалізації державних освітніх стандартів , творчому та інтелектуальному розвитку учнів» та єдиної науково-методичної проблеми району « Методичне забезпечення зростання інноваційної культури сучасного педагога шляхом упровадження державних стандартів освіти, розвитку здібностей учнів».


КАДРОВА РОБОТА

Ключ до освітнього зростання і розвитку –

це насамперед бажання керувати процесом змін.

М.Фуллан

Протягом навчального року робота з педагогічними кадрами була направлена на залучення працівників до різних форм і методів підвищення фахового рівня та зростання їх педагогічної майстерності.

Відповідно до частини четвертої статті 54 Закону України «Про освіту», частини першої статті 27 Закону України « Про загальну середню освіту» та з метою стимулювання цілеспрямованого безперервного підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників, росту їх професійної майстерності в навчальних закладах району пройшла атестація педагогічних працівників. У 2012 -2013 навчальному році відповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України за № 930 від 06.10.2010 року (із змінами , внесеними згідно з наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України), робота атестаційних комісій І та ІІ рівнів велась відповідно до вимог. Так, був виданий наказ відділу освіти за № 324- ОД від 04.09.2013 року «Про атестацію педагогічних працівників навчально-виховних закладів району у 2012-2013 навчальному році та затвердження складу атестаційної комісії ІІ рівня» , яким передбачалось виконання пунктів цього Положення. Відповідно до вимог протягом року відбулось 4 засідання атестаційної комісії ІІ рівня і по 3-5 засідань атестаційних комісій І рівня. Підтвердженням проведення засідань атестаційних комісій є протоколи, які оформляються у відповідності до вимог у районному методичному кабінеті та в навчальних закладах.

На засіданнях атестаційних комісій І та ІІ рівня розглянуто 47 кандидатур на підтвердження та присвоєння кваліфікаційних категорій, що становить 19,7% від загальної кількості педпрацівників. Підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» 14 учителям (28,8%), присвоєно вищу кваліфікаційну категорію 3 учителям ( 6,4 %); І кваліфікаційну категорію підтверджено 16 педпрацівникам (34%), присвоєно – 6 ( 12,8 %), ІІ кваліфікаційну категорію підтверджено 1 вчителю ( 2,1 %), присвоєно – 5 (10,6 %). Кваліфікаційну категорію «спеціаліст» підтверджено 3 вчителям ( 4,8 %). Педагогічне звання «старший учитель» підтверджено 8 учителям (17 %), присвоєно – 1 (1,6 %). З середньою спеціальною освітою проатестовано 2 педагогічних працівники. Пройшли атестацію 4 вихователів дошкільних навчальних закладів: 2 з вищою освітою (одному присвоєно ІІ кваліфікаційну категорію, другому – підтверджена І кваліфікаційна категорія) і 2 з середньою спеціальною освітою (одному вихователю підтверджено 9 кваліфікаційний розряд, ще одному – 8 кваліфікаційний розряд). Директорів про атестовано 2, заступників директорів – 3.

Робота атестаційних комісій І рівня у 2012- 2013 навчальному році була досить ефективною. Адміністрації навчальних закладів відповідально поставились до введення в склад атестаційних комісій відповідальних і принципових педпрацівників та вивчення досвіду роботи вчителів, які атестувались. У більшості навчальних закладів велась робота щодо ознайомлення з творчими лабораторіями вчителів та матеріалами, які підтверджують зростання їх професійного рівня у міжатестаційний період. Учителі вищої та І кваліфікаційних категорій навчальних закладів району за підтримки адміністрацій навчальних закладів провели узагальнення власного досвіду і надали вагомі аргументи підвищення свого професійного зростання. Це традиційно відбулось у Великописарівській спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів, Рябинівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Вищевеселівській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Заводській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Попівському НВК, Пожнянському НВК, де при сприянні адміністрацій навчальних закладів атестаційна комісія працювала протягом навчального року відповідно до плану, а саме: своєчасно проводились засідання, вивчався досвід роботи вчителів, що атестувалися, відвідувалися уроки членами атестаційної комісії. Документи, які підтверджують це, наявні.

У всіх навчальних закладах створена нормативно – правова база з підготовки і проведення атестації. Переважна більшість педагогічних працівників, що атестувались, провели творчі звіти про роботу з підвищення фахового рівня. Єдині вимоги щодо атестації стали беззаперечним фактором виконання пунктів Типового положення про атестацію педагогічних працівників , їх професійного росту на шляху до освіти майбутнього та об’єктивного оцінювання роботи вчителів за між атестаційний період. Результативною була також діяльність атестаційних комісій Кириківської, Ямненської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Солдатського та Добрянського навчально-виховних комплексів, де виконана робота також знайшла підтвердження в документах. Велась відповідна робота і в Яблучненській ЗОШ І-ІІІ ступенів, Тарасівському та Вільненському навчально-виховних комплексах.

У матеріалах, наданих до районного методичного кабінету, робота атестаційних комісій висвітлена повністю, у відповідності до вимог. Однак до документів з вище зазначеного питання у навчальних закладах є деякі зауваження. В окремих навчальних закладах рекомендації відділу освіти та районного методичного кабінету не зберігаються і не завжди виконуються, матеріали на підтвердження роботи атестаційної комісії не систематизовані за роками й носять формальний характер. У деяких навчальних закладах творчі звіти вчителів не відображають систему роботи вчителя, не повністю демонструють його надбання, за ними у повному обсязі не прослідковується підвищення фахового рівня. Крім цього, не виконується районне Положення про шкільну виставку «Я атестуюсь». Протоколи засідань атестаційної комісії пишуться інколи формально, не відображають вивчення повної системи роботи вчителів, що атестуються.

Атестаційна комісія ІІ рівня у 2012 -2013 році працювала відповідно до плану. Робота розпочалась у вересні місяці і триватиме до вересня наступного навчального року. Ознайомлення членів атестаційної комісії ІІ рівня з системою роботи вчителів, які атестувались на кваліфікаційну категорію «спеціаліст вищої категорії» та педагогічне звання «старший учитель», в основному, відбулось своєчасно. На засіданнях розглядались заплановані й нагальні питання. На підсумкові засідання запрошувались вчителі, які проходили атестацію. Їм надавалась можливість коротко презентувати свої досягнення за між атестаційний період. Атестаційні матеріали оформлені відповідно до вимог. Книга протоколів засідань атестаційної комісії ІІ рівня ведеться у відповідності до рекомендацій. Атестаційні листи оформлені й вручені вчителям, що атестувались, під підпис.

Однак, атестаційна комісія ІІ рівня все ж не стовідсотково виконала свою функцію щодо ознайомлення з системою роботи педагогічних працівників, що атестувались. Дні методистів в навчальних закладах не завжди відбувались відповідно до плану у зв’язку з відсутністю можливості своєчасно виїхати в школи.

На виконання наказу управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації № 511-ОД від 12.06.2013 р. «Про підвищення кваліфікації педагогічних працівників області у 2012- 2013 навчальному році» районний методичний кабінет відділу освіти, молоді та спорту Великописарівської райдержадміністрації протягом навчального року забезпечив направлення на курси підвищення кваліфікації до Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти педагогічних працівників району. Таким чином, протягом 2012-2013 навчального року курсову перепідготовку пройшли 94 працівники навчальних закладів району ( в т.ч.5 кухарів). Педагоги району для проходження курсової перепідготовки обрали прийнятні для них форми навчання. Розподіл працівників за вибором форм навчання наступний: очно – дистанційна – 39 осіб ( з них 5 кухарів); очна -12; кредитно – модульна -2; експрес – курси -24; дистанційна форма-9; проблемно – тематичні курси -5.

Відділом освіти, молоді та спорту Великописарівської райдержадміністрації було видано наказ № 28-ОД від 17.01.2013 року «Про здійснення диференційованого підходу до виплати коштів за відрядними посвідченнями на курси та обласні заходи педагогічним працівникам району у 2013 році», у якому з метою стимулювання переходу навчання на курсах педагогічних працівників за сучасною і менш витратною формою вказано, що виплата коштів тим, хто обрав дистанційну форму навчання, відбувається стовідсотково. А іншим педагогічним працівникам виплата за відрядними посвідченнями - часткова ( це пояснюється виділеною обмеженою сумою коштів в бюджеті відділу освіти на 2012 та 2013 роки).

В основному, педагогічні та інші працівники ЗНЗ району у 2012-2013 навчальному році справились із завданнями курсової перепідготовки . Після І заїзду ( очно – дистанційні, кредитно – модульні та проблемно- тематичні курси) учителі працювали над поставленими творчими завданнями , ними розроблено визначені напрямки методичних досліджень тощо. Кредитно-модульна система також передбачає роботу слухача курсів як в інституті, так і по Інтернету.

Ті, хто обрав дистанційну форму навчання, зареєструвавшись в СОІППО, працювали протягом майже трьох місяців в Інтернеті, виходячи в чати для спілкування та виконуючи визначені викладачами завдання.

Розподіл за спеціальностями працівників району, які пройшли курсову перепідготовку, наступний: учителі англійської мови - 4, хімії,біології – 4; учителі, що викладатимуть іноземну мову в початковій школі -1, інформатику -1; особливості організації навчально – виховного процесу в 1-4 кл. – 2; розвиток ІКТ – компетентності вчителів початкових класів -5; тренери ДЮСШ -1; учителі біології та основ здоров’я за програмою ВІД/ СНІД -7, історії -2, української мови, літератури та рос. мови і світової літератури -2, фізкультури, ЗВ -2; вихователі ЗНЗ -9; учителі початкових класів -11, укр. мови та літератури -3, етики -1; заступники директора -2; практичні психологи -2; учителі математики -2; музичного мистецтва і художньої культури -1; трудового навчання, фізкультури, ЗВ -2; кухарі – 5; завідуючих ДНЗ - 1; вихователі – предметники шкіл – інтернатів -4; учителі художньої культури -1; керівники гуртків технічного напрямку -1; учителі основ здоров’я -4; інклюзивної освіти -3; директорів шкіл -4; розвиток ІКТ - компетентності вчителів інформатики-3; учителі російської мови та світової літератури -2; математики й фізики -1.

Переведено на індивідуальну форму навчання у 2012-2013 році 2 особи ( завідувач ДНЗ-1, вихователь ДНЗ -1). План замовлення на курсову перепідготовку в СОІППО на 2012-2013 навчальний рік виконано…

Зростанню фахової майстерності педагогічних працівників району сприяє також і їх участь в обласних методичних заходах. 88 учителів та практичних психологів і соціальних педагогів протягом 2012-2013 навчального року підвищили свій професійний рівень завдяки активній участі в семінарах, нарадах, «круглих столах», тренінгах тощо.



Розподіл виїздів на обласні заходи за категоріями наступний: методисти РМК -26, завідувач РМК – 9, учителі фізики -4, заступники директорів -4, учителі інформатики -4,учителі фізичної культури – 2, учителі трудового навчання – 2, практичні психологи – 4,директори ЗНЗ – 4, учителі історії – 3, учителі початкових класів- 4, педагоги – організатори-1, учителі математики – 6,учителі хімії – 2, учителі англійської мови -1, учителі географії-1, учителі української мови та літератури -2, соціальні педагоги – 5, учителі ДПЮ -1, учителі біології і хімії -1, учителі світової літератури -1, учитель за програмою «Рівний рівному» -1.


Результати ДПА

Важлива не кількість знань, а їх якість.

Можна знати дуже багато, не знаючи найпотрібнішого

Л. Толстой

У 2012-2013 навчальному році державна підсумкова атестація проводилась в 4-х, 9-х та 11 класах

УЗАГАЛЬНЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ

державної підсумкової атестації з української мови

учнів 4 – их класів загальноосвітніх навчальних закладів Великописарівського району







чол..

%



1.

Загальна кількість навчальних закладів, в яких організоване навчання учнів 4 класів

14

93

2.

У них учнів 4 класів станом на 16.05.2013

162

100

3.

З них не виконували ДПА

5

0,3




У тому числі з причин:










- хвороба

5

0,3




- поважна причина










- невідвідування занять







4.

Виконували ДПА

157

96

5.

Рівень навчальних досягнень:










- високий

33

21




- достатній

74

47,1




- середній

50

31,8




- низький

-




6.

Правильно виконали:










- усі завдання

22

14,0




- завдання закритого типу (1-3)

89

56,6




- завдання на встановлення відповідності (4)

54

34,3




- завдання відкритого типу(5)

45

28,6




- списування(6)

43

27,3




- творче завдання(7)

26

16,5

7.

Не приступили до виконання :










- завдання закритого типу(1-3)










- завдання на встановлення відповідності(4)

2

0,1




- завдання відкритого типу(5)










- списування (6)










- творче завдання(7

10

0,6













8.

Розділи і теми навчальних програм, на які було допущено найбільше помилок










Займенник. Вживання особових займенників у текстах.

41

26,1




Розвиток зв’язного мовлення. Висловлення власної думки.

35

22,2


УЗАГАЛЬНЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ

державної підсумкової атестації з української мови ( читання)

учнів 4 – их класів загальноосвітніх навчальних закладів Великописарівського району







чол..

%



1.

Загальна кількість навчальних закладів, в яких організоване навчання учнів 4 класів

14

93

2.

У них учнів 4 класів станом на 15.05.2013

162

100

3.

З них не виконували ДПА

4

0,2




У тому числі з причин:










- хвороба

4

0,2




- поважна причина










- невідвідування занять







4.

Виконували ДПА

158

97,5

5.

Рівень навчальних досягнень:










- високий

54

34,1




- достатній

75

47,4




- середній

29

18,3




- низький

-




6.

Правильно виконали:










-усі завдання

43

27,2




-завдання закритого типу(1-5)

86

54,4




-завдання відкритого типу(6-7)

81

51,2




-творче завдання (8)

47

29,7

7.

Не приступили до виконання :










- завдання закритого типу(1-5)










- завдання відкритого типу(6-7)

2

0,2




- творче завдання(8)

10

0,6

8.

Розділи і теми навчальних програм, на які було допущено найбільше помилок










Визначення жанру тексту.

17

10,7




Розвиток зв’язного мовлення. Висловлення власної думки.

33

20,8

УЗАГАЛЬНЕНІ РЕЗУЛЬТАТИ

державної підсумкової атестації з математики

учнів 4 – их класів загальноосвітніх навчальних закладів Великописарівського району







чол..

%



1.

Загальна кількість навчальних закладів, в яких організоване навчання учнів 4 класів

14

93

2.

У них учнів 4 класів станом на 14.05.2013

162

100

3.

З них не виконували ДПА

9

0,5




У тому числі з причин:










- хвороба

9

0,5




- поважна причина










- невідвідування занять







4.

Виконували ДПА

153

93,2

5.

Рівень навчальних досягнень:










- високий

47

31,1




- достатній

59

39




- середній

44

29




- початковий

-




6.

Правильно виконали:










- усі завдання

33

21,8




- завдання закритого типу(1-5)

72

47,6




- завдання з короткою відповіддю (6-7)

53

35




- завдання з розгорнутою письмовою відповіддю (8)

46

30,4

7.

Не приступили до виконання :










- завдання закритого типу(1-5)










- завдання з короткою відповіддю (6-7)

2

0,2




- завдання з розгорнутою письмовою відповіддю (8)

13

0,8

8.

Розділи і теми навчальних програм, на які було допущено найбільше помилок










Множення і ділення . Множення і ділення багатоцифрових чисел на двоцифрове число.

23

15,2




Величини. Площа прямокутника.

11

0,7




Задачі. Складені задачі на 2-4 дії.

36

23,8

На виконання наказу управління освіти і науки Сумської облдержадміністрації від 01.04.2013 № 272-ОД « Про проведення державної підсумкової атестації у початкових класах загальноосвітніх навчальних закладів та організованого закінчення 2012-2013 навчального року» відділом освіти, молоді та спорту була здійснена певна робота. Так укладена

  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка