Аналіз обсягу знань студенток про здоровий спосіб життя



Скачати 28.58 Kb.
Дата конвертації18.03.2016
Розмір28.58 Kb.
Лілія Сергієнко

Донецький національний технічний університет



АНАЛІЗ ОБСЯГУ ЗНАНЬ СТУДЕНТОК ПРО ЗДОРОВИЙ СПОСІБ ЖИТТЯ

В умовах прискореного соціально-економічного прогресу сучасного суспільства і зростаючої ролі людського фактора задачі по збереженню і зміцненню здоров'я мають першорядне значення. Важливу роль у рішенні даних задач представляють заходи по формуванню здорового способу життя (ЗСЖ) кожного студента.

Важливим компонентом у вихованні ЗСЖ є прилучення студентів до фізичної активності. Рішення даної задачі першорядно лежить на викладачах фізичного виховання вузів, тому що саме педагог бачить стан здоров'я студента на кожному занятті. Фізичне виховання є унікальний показник здоров'я людини [1,73]. Необхідно пам'ятати, що сучасному суспільству потрібні не тільки професійні, але і здорові фахівці: інженери, економісти і та ін. Формування ЗСЖ у студентської молоді стало актуальною проблемою, що вимагає свого нового рішення.

Метою даної роботи було вивчення загального рівня знань про ЗСЖ студенток 1-4 курсів. Робота виконана згідно Зведеного плану НДР у сфері фізичної культури на 2001-2005 рр. за темою 2.1.5. "Динаміка стану здоров'я студентів у процесі навчання у вищих навчальних закладах".

Задачі роботи. 1. Визначити загальний рівень знань студенток про ЗСЖ.

2. Забезпечити якісне становлення фізичної культури за допомогою розвитку загальної культури студенток і знаннями про ЗСЖ.



Методи дослідження. Нами проведене анкетування серед студенток Донецького національного технічного університету для визначення загального рівня знань про ЗСЖ і реалізацію його у режимі дня. В анкетуванні взяли участь 296 студенток 1-4 курсів, що віднесені до основної медичної групи і не займаються спортом, середній вік - 19,0 років.

Результати дослідження. Результати анкетування розподілилися таким способом: 64,5% студенток мають середній рівень знань про ЗСЖ, 27% - низький. І всього лише 8,5% студенток мають високий рівень знань про ЗСЖ. (рис 1)

Рисунок 1




Аналіз анкетування показав - більшість студенток не мають повного представлення про ЗСЖ. Студентки недооцінюють загартовування, активний відпочинок, застосування засобів фізичної культури в повсякденне життя.

Висновки. Таким чином, отримані дані свідчать про те, що студентки не мають достатні знання про ЗСЖ, і недооцінюють необхідність їх використовувати, що свідчить про низьку освіченість студенток в області фізичної культури. Через низький рівень освіти о ЗСЖ відбувається недооцінка корисності рухової активності, що визначає пасивне відношення деяких студенток до занять фізичними вправами.

Необхідно забезпечити якісну фізичну підготовку студенток за допомогою знань про свій організм, уміння усвідомлено впливати на нього з одночасним самоконтролем [2, 54].



Щоб поліпшити відношення студенток до зміцнення свого здоров'я необхідно:

  • В основу занять фізичним вихованням покласти загальний методологічний принцип педагогіки, що припускає єдність процесів навчання, освіти і виховання.

  • Виховувати стійкий інтерес і звичку до систематичних занять фізичними вправами.

  • Підвищити загальний рівень освіченості студенток в області самої фізичної культури, а також в області валеологічної освіти. Використовувати засоби і методи нетрадиційних видів фізичної активності.

  • Підвищити рівень знань про ЗСЖ.

  • Використовувати заняття по інтересам - спеціалізації.

Література.

  1. Недашковская А.Г. Роль физического воспитания в оздоровлении студенческой молодежи. //Матеріали науково-методичної конференції. – Донецьк: ІПШІ „Наука і освіта”.–2003. С.73.

  2. Жданов Ю.Н. Психофизическая подготовка единоборца. - Донецк: Дон ИЖТ, 2002. – 605с.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка