Аналіз роботи дошкільного навчального закладу «Ромашка» м. Молочанськ за 2011-2012н р



Скачати 481.43 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації09.03.2016
Розмір481.43 Kb.
  1   2   3


Аналіз роботи дошкільного навчального закладу

«Ромашка» м. Молочанськ за 2011-2012н.р.
Лаба І.І. завідувач ДНЗ
Дошкільний навчальний заклад «Ромашка» загального розвитку.

У своєму складі має 8 груп, з них: 2 групи – раннього віку, 2 – різновікові, 1- перший клас, 3 – дошкільні групи.

У дошкільному закладі працює 40 працівників: педагогічного колективу – 18 педагогів, медичного персоналу – 1 працівник, технічного персоналу – 21 працівник.

З кожним роком в ДНЗ «Ромашка» підвищується рівень освіти, таким чином в порівнянні з попереднім навчальним роком кількість педагогів з повною вищою педагогічною освітою суттєво змінилась.

Так, вищу освіту мають 11 педагогів; відповідну середню-спеціальну – 9 педагогів.

За минулий навчальний рік на курсах при Запорізькому Обласному інституті післядипломної педагогічної освіти підвищили свою фахову майстерність 2 вихователі ( Лаба І.І., Камишенцева Ж.Г.). Проатестовано 2 педагоги (Гордєєва І.В., Іванченко Н.М.). За результатами атестації підтверджено кваліфікаційну категорію «спеціаліст» вихователю Гордєєвій І.В.; підтверджене педагогічне звання «вихователь-методист» та встановлена кваліфікаційна категорія «спеціаліст ІІ категорії» Іванченко Н.М.



За наслідками атестації педагоги ДНЗ «Ромашка» мають такі кваліфікаційні категорії: «спеціаліст вищої категорії» - 1 педагог, «спеціаліст 1 категорії» - 1 педагог, «спеціаліст 2 категорії» – 3 педагога, «спеціаліст» - 8 педагогів, педагогічне звання «вихователь-методист» - 4 педагога.

Підвищення професійної компетенції педагогів та результативності навчально-виховної роботи з дітьми дошкільного віку сприяє активна участь педагогів в методичній роботі ДНЗ та Токмацького району.

Педагоги ДНЗ «Ромашка» систематично відвідували районні методичні об’єднання (різновікових груп, раннього віку, старшого дошкільного віку,спеціалістів образотворчого мистецтва)

В 2012-2013 н. р. в ДНЗ «Ромашка» були проведені відкриті показові заняття для педагогів дошкільних закладів Токмацького Рай ВО: заняття раннього віку – Гордєєва І.В., комплексне заняття з навчання грамоти в старшій групі – Величко О. Ф., Камишенцева Ж.Г., комплексне заняття з математики в середній групі – Іванченко Н.М.

В 2010-2011 році була розпочата робота творчої групи обласного масштабу «Гармонізація дитячо-батьківських відносин» під керівництвом Каплуновської О.М., а в 2011-2012 н.р. – результат роботи ДНЗ «Ромашка» - досвід з даної теми систематизовано та представлено на обласному заході «Рік взаємодії з сім’єю» , де дошкільний заклад отримав нагороду та відзначений грамотою Запорізького обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
Вихователем ДНЗ «Ромашка» Іванченко Тетяною Юріївною в 2011-2012 н.р. результативно впроваджено інтернеттехнології в практику роботи ДНЗ(не зважаючи на те, що ДНЗ «Ромашка» не підключено до інтернетмережі, робота велась на достатньо високому рівні та з творчими здобутками).

ДНЗ «Ромашка» приймав участь:




  • Всеукрайнський конкурс від видавництва «Шкільний світ». Номінація «Сайти працівників дошкільної освіти» (вихователь Іванченко Т.Ю. нагороджена грамотою «Найкращий авторський освітній інтернет-сайт» 15.11.2011)

  • ІІ Всеукраїнський конкурс «Веб-сайт – обличчя успіху» в рамках 15 ювілейної міжнародної виставки навчальних закладів «Сучасна освіта України 2012». Отримали сертифікат на хостинг 1 Гб на рік від «Адамант» та подарункову підписку на журнал hi-Tech від ООО Софтпресс 17.02.2012.

  • Учасники російського конкурсу «Лучший интернет-сайт» в номінації «Сделал сам» 2012р.

  • Учасник Всеукраїнського фотоконкурсу передового досвіду дошкільних навчальних закладів України «Наш ДНЗ найкращий» 15.09.2012. організований Інтернет-порталом рейтингу освітніх закладів України

  • Іванченко Т.Ю, Лаба І.І.- автори статті журналу «Дитячий садок» «Сайт ДНЗ. Перші кроки в інтернетпростір»

  • Створено сайт ДНЗ «Ромашка суперсадочок» вихователем Іванченко Т.Ю.

Значна частина (80 %) методичних посібників, наочності для роботи з дошкільниками виготовляється та друкується власноруч в ДНЗ «Ромашка».

На базі ДНЗ «Ромашка» продовжує роботу місцевий осередок Асоціації дошкільних працівників. Завідувач ДНЗ «Ромашка»

Лаба І.І. очолює Асоціацію дошкільних працівників Запорізької області, є членом Координаційної Ради Асоціації дошкільних працівників України. В 2011-2012 н.р. проведена значна громадська робота Асоціації, в тому числі Лаба І.І. , а саме: прийнята участь в розширеному засіданні колегії Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України; проведенні Всеукраїнського Дня дошкілля; засіданні Координаційної ради Асоціації працівників дошкільної освіти України. Результативність роботи є у вирішенні законодавчих та нормативно-правових документі щодо сприяння розвитку дошкільної освіти в Україні.

Активна громадська позиція завідувача Лаби І.І. спостерігається і в роботі Молочанської міськради як місцевого депутата.
Керуючись основними положеннями «Національної доктрини розвитку освіти в Україні», Законом України «Про дошкільну освіту», «Положенням про дошкільний навчальний заклад», Базовий компонент дошкільної освіти в Україні, виконуючи завдання державної базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» та завдання на 2011-2012 н.р. колектив ДНЗ плідно працював над завданнями:

1. Художньо-естетичний розвиток дітей з використанням засобів театрального мистецтва.

2. Виховання гігієнічних та валеологічних знань, умінь та навичок у дітей раннього та дошкільного віку.

3. Гармонізація дитячо-батьківских відносин – запорука успіху дітей.
Працювала творча група ДНЗ над проблемою: «Пошук шляхів надання традиційній фізкультурно-оздоровчій роботі валеологічного спрямування та формування освіченої творчої особистості, становлення її фізичного, психічного , соціального та духовного здоров’я» у складі Іванченко Н.М., Коробова Н.В.,

Демухіна К.С., Камишенцева Ж.Г., Горчакова Л.І.

В кожного вихователя є тема поглибленої роботи, що відзначено в річному плані ДНЗ. Результативність роботи вихователів висвітлюють в журналах по самоосвіті, а також звітують перед колективом про хід та висновки роботи за навчальний рік.

Слід відзначити значну плідну роботу вихователя Гордєєву І.В., щодо сенсорного розвитку дітей раннього віку: проведені відкриті заходи, виготовлені цікаві неординарні посібники, атрибути, обладнання інноваційного характеру; в практику роботи впроваджені елементи новітніх методик розвитку дітей раннього віку (М.Монтесорі,

С. Лупан, Г. Домана, О.Воскобовича і т.д.). Даний напрямок роботи зацікавив і батьків, і працівників, тому в наступному навчальному році робота буде продовжена та вдосконалена.

З метою вирішення річних завдань були проведені такі заходи: педагогічні ради, консультації, диспути, семінари, практикуми, ділова гра і т.д. Найбільш пам’ятними, цікавими та результативними були такі форми методичної роботи в 2011-2012н.р.: педагогічна рада «Інноваційна компетентність педагогів», «Художньо-естетичне середовище – основа розвитку», педагогічна година «Гуманистічні тенденції освіти Японії», ділова гра «Я знаю», педгодина «Активізуємо родину заради мовлення дитини», семінар-практикум «Збагачення освітнього середовища для успішної реалізації креативного розвитку дитини», семінар-практикум «Арттерапія», проблемний семінар «Від творчості педагога до творчості дитини»…

Використовувалися в роботі з педагогами різні методи: гра-мікрофон, консультація-парадокс, педагогічний місток, гра – дискусія «Оціни ситуацію» …

Серед різноманіття проведених в дошкільному закладі виставок заслуговують на увагу виставки новорічних прикрас та ялинок, виготовлених з різного матеріалу; «Макаронні фантазії», «Чарівний клубочок», «Пряникове містечко», що були проведені під керівництвом мистецтвознавця Демухіної А.В.

В дошкільному закладі працює психолог – Коробова Н.В. Робота ведеться в різних напрямках з батьками, з працівниками, дітьми, громадськістю. Проведено чимало батьківських зборів, міні-занять, семінарів і т.д. Досвід проведення тренінгів та консультацій психологічного напрямку дав змогу зробити висновок: «Батьки цікавляться психологією дитини, проте соромляться заявляти про проблеми дитини відкрито», тому найбільш дієвими методами роботи були індивідуальні: анкетування, консультації, бесіди… Дані досліджень та спостережень свідчать про те, що є за необхідність продовжувати, вдосконалювати роботу щодо просвіти батьків; розвивати громадську активність дорослих та дітей.
В колективі проведені виробничі наради («Підготовка до осінньо-зимового періоду», «Зміцнення здоров’я та знижування захворюваності», «Підготовка до літнього оздоровчого періоду») , наради при завідувачі, екскурсія до музею м. Токмак, екскурсія «Природа та історія рідного краю» с. Терпіння Мелітопольського району.

Вивчення стану організації життєдіяльності дітей сплановано та проведено відповідно до нормативно-правових вимог. Проведені перевірки рівня сформованості культурно-гігієнічних навичок дітей; роботи по фізвихованню, роботи гуртків, студій, тематичні перевірки: «Інтегрований підхід до організації художньо-естетичного виховання та розвиток творчих здібностей у дітей», «Робота з родинами по вихованню у дітей національної свідомості, любові до рідного краю, надбань народу»; тематичні перевірки по лініям розвитку; готовність дітей до школи і т.д.



Документація ведеться відповідно до вимог. Аналіз перспективно-календарного планування засвідчив, що педагоги закладу застосовують широку палітру методичних засобів для виконання вимог Базової програми. Під час відкритих заходів було виявлено, що існують загальні проблеми у вихованні культури спілкування, навчання мовленнєвого етикету, формування у дітей навичок діалогічного та полі логічного мовлення під час діяльності у дорослих та дітей. Тому даний напрямок роботи необхідно розвивати та вдосконалювати.

Поповнення методичного кабінету здійснювалось за рахунок коштів батьків та працівників, чимало виготовлено посібників власноруч. Оновлений тіньовий театр, настільний театр, придбані лялькові театри (пальчиковий , «Топотушки»), дидактичні ляльки, музичні інструменти. Доповнені каталоги методичної та психолого-педагогічної літератури з журналів, виготовлені папки-пересувки, інформаційні стенди для батьків. Заслуговують на увагу неординарні неповторні батьківські куточки кожної групи. Особливо цікавим і дієвим були матеріали щодо навчально-виховного розвитку дітей, психологічні тести, інформація про здоров’язберігаючі технології. В батьківських куточках є доповнено тематичні сторінки спеціалістів: мистецтвознавця, психолога, фізкерівника, медичної сестри. Проте є необхідність додати інформацію музичного керівника.



Батьківські збори та конференції проводились в зазначений час та згідно порядку денному. Відвідування батьками склало 85 %, проте одним із важливих завдань на новий навчальний рік ставимо відвідування батьків – 100 %. Питання , які розглянуті батьками на зборах втілені в практику роботи ДНЗ. Головне питання 2011-2012н.р. – покращення харчування дітей ДНЗ за рахунок підняття суми на харчування з 8 до 12 грн. Стан харчування з 1.01.2012р. суттєво поліпшився, збільшились відсотки виконання норм харчування на 1 дитину, а деякі види продукції стали вперше використовувати: твердий сир, фрукти (банани, апельсини), кисломолочна продукція (йогурти, ряжанка), кондитерські вироби (зефір, мармелад), сушена фрукта (родзинки…)і т.д. Контроль та аналіз стану харчування систематично розглядається на виробничих нарадах, батьківських зборах, нарадах при завідувачу. В ДНЗ працює рада з харчування відповідно плану, до складу входять і батьки, і працівники. Головна мета – сприяння організації якісного харчування дітей в ДНЗ. Токмацькою Рай СЕС проводились неодноразово контрольні перевірки щодо санітарно-гігієнічного стану та якості харчування. Як свідчать результати перевірки, суттєвих порушень не виявлено. В плані корекції в 2011-2012 н.р. оновлено повністю посуд для дітей (тарілки мілкі, глибокі, чашки, чайники) та сушарки для посуду в групах.

Стан харчування літньо-оздоровчого періоду 2011-2012 н.р. відзначився суттєвими позитивними змінами щодо показників виконання норм харчування та різноманітністю продукції в порівнянні з попередніми літніми періодами. Кожен день були проведені цікаві заходи для дітей: «Літнє свято», розвага «Острів скарбів», День бантика, День капелюшка, «Клоунада», дитячі лялькові вистави, спортивні змагання, літній дитячий карнавал, досвід проведення яких заслуговує на увагу та відзначається авторським, творчим підходом.



Робота щодо наставництва в ДНЗ «Ромашка» проводилась систематично. Допомога молодим вихователям стала своєрідним стимулом в підвищенні рівня професійної компетентності як молодих, так і досвідчених педагогів.

В групі раннього віку проведено моніторинг щодо сенсорного розвитку дітей, розвитку мовлення та ознайомлення з довкіллям і природою. На підставі отриманих результатів: 90 % дітей раннього віку показали високий рівень сенсорного розвитку, що в порівнянням з початком навчального року на 28% вище, дітей з низьким рівнем розвитку зменшилось на 23 %. Підвищення рівня засвоєння програмового матеріалу з художньо-мовленнєвої діяльності, ознайомлення з довкіллям та природою складає 21 %. Проте в спілкуванні дітей переважає російська мова. Батьки потребують допомоги щодо просвітницької роботи в впровадженні української мови. Предметно-розвивальне середовище групи на найвищому рівні, постійно оновлюється, вдосконалюється. Робота вихователя Гордєєвої І.В. та помічника вихователя Агаркової С.І. заслуговує на увагу.

В групах молодшого дошкільного віку порівняно з вереснем наприкінці навчального року рівень засвоєння програми з розвитку мовлення має такі показники: високого рівня – збільшилось на15 %, середнього – на 12 %, низького – на 10 %. Більшість дітей показали достатній рівень знань з логіко-математичної компетентності та рівень оволодіння основними рухами з фізичного виховання. Мовлення дітей покращилось, проте значна кількість дітей потребує доповненої допомоги логопеда.

В різновікових групах № 1, №2 виховувались діти трьох суміжних віків. Як досвід показав, рівень соціалізації дітей різновікових груп значно вищий, ніж в одновікових групах. Заняття проводились відповідно до віку дітей та програмових завдань. Рівень засвоєння знань достатній та середній (60 %).

В групах середнього дошкільного віку показники засвоєння української мови та ознайомлення з народознавством поліпшилися на 18 %. Спостерігається позитивна динаміка у засвоєнні програмового матеріалу з музичного виховання, ознайомлення з навколишнім, опанування м’язово - руховою вправністю, оволодіння основними рухами. Проте потребують вдосконалення морально-вольові якості та корекції поведінки.

В групах старшого дошкільного віку , порівняно з попереднім навчальним роком підвищився рівень засвоєння програмового матеріалу з навчання дітей грамоти та математики. З високим рівнем засвоєння програмового матеріалу відзначено 82 % дітей, з достатнім – 10 %, з низьким – 8 % (2 дитини). Значна увага приділялась всебічному розвитку дітей - п’ятирічок та покращенню якості навчально-виховного процесу. Діти проявили високий рівень музичних здібностей, фізичних показників, етики та етикету, соціальної адаптації. Систематичність проведених заходів, загальне мотивування діяльності, цілеспрямованість на розвиток творчих здібностей дітей мають певну результативність (15 дітей старшого дошкільного віку відвідували доповнено Молочанську школу мистецтв по класу хореографії при ДНЗ «Ромашка»; 5 дітей ст.. дошк. віку - по класу гри на музичних інструментах; 2 дітей – класу вокалу; 5 дітей – художню школу; 27 дітей відвідували ДЮСШ зі спортивної акробатики). Даний результат свідчить про поступовість, систематичність та далекозорість перспективи розвитку дитини - від ДНЗ до спеціалізованих закладів мистецтва, спорту, освіти.

Плідно проводиться робота з наступності дошкільного закладу та школи № 2 міста Молочанськ. Проводяться спільні заходи (свята, змагання, взаємовідвідування…). Відповідно до загальнодержавної програми «Подай руку, першокласнику» та на підставі аналізу роботи психологічної служби ДНЗ, спостережень за рівнем засвоєння знань можна зробити висновок, що найкращі умови для першокласників та психологічний комфорт дитини – шестирічки створений саме в дошкільному закладі. А саме:



1. При умові що дитина-першокласник при ДНЗ – відсутній або скорочений термін адаптації до нових умов, тому даний період не має негативного впливу на якість навчально-виховного процес у.

2. Психологічний імідж дитини-першокласника – «найстарший – приклад для молодших дітей» і т.д.

3. Створено розвиваюче середовище: куточки читача, образотворчої діяльності, сюжетно-рольової гри, експериментально-дослідницької роботи, конструювання, музичний, спортивний, театральний для всебічного розвитку дитини.

4. Створено відповідні побутові та санітарно-гігієнічні умови.

5. Оптимальний режим дитини-першокласника в ДНЗ - це комплекс сполучення навчання, сну, гри, спостережень, самостійної діяльності, розваг, свят і т.д. (Сон має важливу відновлювальну функцію для діяльності нервової системи та здоров’я дитини).

6. При ДНЗ «Ромашка» створена мережа гуртків та секцій що дають змогу дитині-першокласнику розкрити свої здібності та талант.

7. Харчування дитини 3- разове, збалансоване, відповідає санітарно-гігієнічним нормам.

8. Медичне обслуговування в ДНЗ.

9. Створені умови для першокласників при ДНЗ зручні, ефективні та комфортні для дітей і для батьків (працює ДНЗ з 6.30 до 17.00, діти значну частину дня знаходяться в педагогічно сприятливих, зручних умовах.

Обстеження стану готовності дітей до школи показало, що діти-випускники мають: на достатньому рівні (67 %) розвинуті психологічні процеси, добрі потенційні можливості щодо розвитку пізнавальних процесів.; 50 % середній рівень працездатності; достатній і середній рівень розумової активності (69%) дітей. Діти мають достатній рівень саморегуляції і самостійності, вміють слухати, виконувати вказівки дорослого, контролювати себе, оцінювати свої відповіді та відповіді однолітків; на достатньому рівні розвинуті дії мислення: класифікація, серіація, абстрагування. 20 % дітей мають порушення в звуковимові, які ускладнюють процес засвоєння грамоти.



Загальна ефективність системи підготовки дітей до школи (високий та достатній рівні) – 71 %.

Відзначилась позитивна динаміка щодо готовності дітей до школи. Аналіз психологічної готовності до школи показав, що:



  • високий рівень готовності мають 70 %;

  • достатній рівень – 17 %;

  • середній рівень – 13 %;

  • низький рівень – 0 %

Результативність роботи медичної служби закладу складається з регулярного обстеження дітей, проводився постійний контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних та медичних вимог, організації харчування дітей та умов навчально-виховного процесу. Проте потребує корекції контроль за організацією фізкультурно-оздоровчої роботи в дитячому садку. Медичним працівником Павленко О.Є. проводились консультації, індивідуальні бесіди з батьками; просвітницька робота серед працівників. Регулярно проводиться обстеження дітей спеціалістами поліклініки, щеплення проводяться тільки за згодою батьків в письмовому вигляді під наглядом лікаря та батьків.

Задля здоров’я дітей налагоджений зв'язок з товариством Червоного хреста (проводились зустрічі з громадськістю, працівниками, забезпечували наочністю; надавались первинні засоби первинної медичної допомоги).

Протягом навчального року роботу ДНЗ оцінювали батьки наших вихованців. В анкетах зазначалось оцінка роботи колективу, пропозиції щодо діяльності, також впроваджена така форма роботи – «Скринька довіри», де батьки мали змогу запитати фахівців, працівників, адміністрацію. Відповіді по даним питанням розглядались на батьківських зборах, конференціях і т.д.

Було проведено чимало відкритих заходів для батьків (свята, конкурси, виставки, заняття ...). Проте на контрольно-підсумкових заняттях кількість присутніх батьків була незначною в порівнянні з іншими відкритими заходами. Тому на майбутній навчальний рік бажано буде використовувати особисті запрошення для батьків.



Спільна робота із загальносадковим, груповими батьківськими комітетами дала можливість зробити косметичні ремонти в усіх групах, харчоблоці, медичному кабінеті, музичній залі, спортивній залі; замінити сантехніку (частково унітази та комплектуючі, крани), замінити вхідні двері на харчоблоці, придбати меблі для першокласників (парти, стільці); оновлено повністю посуд для дітей (тарілки мілкі, глибокі, чашки, чайники) та сушарки для посуду в групах. Відремонтували дитячі ігрові майданчики та ігрове обладнання.

Більшість батьків вихованців (82 %) відзначає що діти з задоволенням відвідують дитячий садок, повертаються додому в гарному настрої.

Батькам подобається стиль спілкування педагогів, які працюють з дітьми та їх ставлення до дітей (79 %).

87 % сімей вихованців із задоволенням та зацікавленням спілкуються з педагогами; Умови створені для розвитку, навчання та виховання дітей оцінюють позитивно;



88 % опитаних батьків мають високий рівень задоволення роботою ДНЗ і його педагогічним колективом,

середній рівень – 12 %.

Варіативність використаних методичних заходів, співпраця всіх служб закладу, підвищення рейтингу закладу в місті, районі, області, на державному рівні є певними чинниками, які впливають на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань річного плану. Поряд із цим суттєвою загальною проблемою педколективу є створення україномовного простору, у мовленні працівників нерідко зустрічаються «росіянізми».

Таким чином, аналіз роботи ДНЗ «Ромашка»

за 2011-2012 навчальний рік показав, що обрані форми і методи, об’єднані зусилля адміністрації та педагогічного колективу позитивно впливають на результативність роботи з кадрами та досягнення дітей. Річний план за минулий навчальний рік виконано. Роботу педагогічного колективу за минулий навчальний рік оцінено на « добре».

Основними питаннями, що треба вирішити в наступному

2012-13н.р. :



  • створення україномовного простору та формування у дітей граматично правильної мови, навичок діалогічного і політологічного мовлення;

  • удосконалення роботи щодо виховання культури спілкування, мовленнєвого етикету, формування самостійної, комунікативно розвиненої особистості дошкільника засобами мистецтва;

  • вдосконалити фізкультурно-оздоровчу роботу та медико-педагогічний контроль;

  • продовжити роботу з наставництва серед досвідчених та молодих педагогів;

  • формування знань про себе та про значення здорового способу життя;

  • вдосконалювати сенсорно-пізнавальний розвиток дітей ;

  • формувати громадську активну позицію батьків, як приклад для дітей.

Враховуючи підсумки навчально-виховної роботи за минулий рік педагогічний колектив ДНЗ «Ромашка» спрямовує свою діяльність у наступному 2012-2013 навчальному році на вирішення таких річних завдань:
  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка