Аналіз виховної роботи за 2014/2015 навчальний рік



Скачати 211.84 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір211.84 Kb.
Аналіз виховної роботи за 2014/2015 навчальний рік
Виховна робота у гімназії протягом 2014/2015 навчального року була спрямована на виконання завдань, поставлених Національною доктриною розвитку освіти в Україні, законів України „Про освіту”, „Про охорону дитинства”, Концепції громадянського виховання особистості в умовах розвитку української держави, Концепції виховання дітей та молоді в національній системі освіти, національній програмі „Діти України”, Загальнодержавними та обласними програмами з питань формування здорового способу життя, профілактики ВІЛ – інфікування, Загальнодержавними та обласними програмами з питань попередження насильства над неповнолітніми, профілактики дитячої бездоглядності та злочинності, правової та психологічної підтримки дітей, які потрапили в складні соціальні умови тощо.

Протягом 2014/2015 навчального року методичне об’єднання класних керівників здійснювало змістовну роботу згідно річного плану. Під час засідань розглянуто основні нормативно-правові документи, що визначають політику держави в сфері виховання. На засіданнях методичного об’єднання класних керівників розглянуто наступні питання:



  • Аналіз виховної роботи гімназії за 2013/2014 навчальний рік (доповідач заступник директора з НВР Глібова А.В.)

  • Затвердження плану роботи методичного об'єднання класних керівників на 2014-2015 навчальний рік.

  • Основні орієнтири виховання учнів 1 – 11 класів загальноосвітніх навчальних закладів. (доповідач заступник директора з НВР Глібова А.В.)

  • Практикум: «Виховна система», «Адаптація шестирічних дітей до навчання в школі», «Робота з дітьми девіантної поведінки», «Виховання культури спілкування та толерантності в учнів початкової школи», «Гра як метод виховання», «Формування морально-етичних цінностей в урочній та позаурочній діяльності», «Формування здорового образу життя школярів». «Толерантна педагогіка в освітньому і виховному просторі школи» (доповідачі вчителі: Семісал Т.В., Москаленко Н.М. Шендрик Д.В., Долгополова С.М., Орлова К.І., Чубарова І.Є., Савельєва О.В., П'ятенко О.В.)

  • Зміцнення і збереження здоров’я учнів в умовах сучасного навчального закладу. (доповідач педагог-організатор Белих Ю.М.)

  • Організація спільної діяльності педагогів, батьків і учнів. (доповідач заступник директора з НВР Глібова А.В.)

  • Практикум: «Формування здорового образу життя в урочній та позаурочній діяльності молодших школярів», (доповідачі вчителі: Гранкіна І.В., Балан О.П., Ніщименко С.В.. Дубініна І.В., Остроумова Н.Г.)

  • Учнівське самоврядування, як засіб соціалізації школярів. (доповідач Рибіна Ю.О.)

  • Формування навичок самоврядування, соціальної активності та відповідальності у процесі практичної громадянської діяльності школярів. (доповідач Омелянчук О.С.).

  • Про заходи з попередження дитячого травматизму під час навчально-виховного процесу. (доповідач заступник директора з НВР Фурсов М.С.)

  • Практикум: «Створення сприятливих умов для розвитку дитини», «Патріотичне виховання молодших школярів на традиціях українського народу» (доповідачі вчителі: Дабдіна О.С., Онищенко Н.М., Літвін Д.М., Тарасенко С.О., Муравйова І.П., Валентієнко В.В., Гриценко О.А., Гуртова О.О.)

  • Про результати перевірки стану відвідування учнями навчальних занять та причини пропусків. (доповідач заступник директора з НВР Глібова А.В.)

  • Профілактична робота з дітьми «групи ризику» (доповідач практичний психолог ХГ №14 Півоварова Н.А.)

  • Практикум: «Виховання як загальна та вічна категорія людського життя», «Вдосконалення духовно-морального виховання в сучасній школі», «Підтримка позитивного мікроклімату в колективі», (доповідачі вчителі: Приходько Т.Т., Юрченко Т.І., Єкимова Н.А., Кондратенко О.В., Зарицька Г.В.)

  • Про результати контролю за якістю проведення виховних годин, годин спілкування. (доповідач заступник директора з НВР Глібова А.В.)

  • Аналіз роботи МО класних керівників за 2014\2015 навчальний рік. (доповідач заступник директора з НВР Глібова А.В.)

Педагоги представляли свій досвід з виховання школярів на сторінках професійних видань:

-Рибіна Ю.О., Чоломбитько Т.Л., стаття «Ми – за здоровий спосіб життя» ( 6 клас), журнал «Основи здоров’я» №12, Харків, Основа, 2014 рік ;

-Лістовська Е.Й., Дєрягіна В.І., « Борис Чичибабин: помним… любим… чтим…» ( до 20-річчя з дня загибелі), журнал «Шкільний бібліотекар» №12, Харків, Основа , 2014 рік;

-Глібова А.В., «Сценарій свята «Останній дзвоник» , « Учительский журнал он-лайн», Харків, Основа, жовтень 2014 ;

- Глібова А.В., «Сценарій випускного балу» , « Учительский журнал он-лайн», Харків, Основа, жовтень 2014

Досвід педагогів представлений в районній виставці-презентації педагогічних ідей та технологій-2015 :

-Пивоварова Н. А., психолог ХГ№14 , робота на тему: Навчально-розвиваючий тренінг для педагогів по роботі з соціально обдарованими дітьми «7 інтелектів»;

-Глібова А. В., заступник директора з НВР, роботи на тему:

1) Національно – патріотичне виховання молоді через традиційні загальношкільні свята;

2) Система виховної роботи гімназії – шлях до реалізації основних принципів виховання;

Учні гімназії брали активну участь у конкурсах, турнірах, фестивалях різного рівня та посіли призові місця, а саме:


  • Черенов В., учень 10-А класу посів ІІІ місце у районному турі конкурса , присвяченого 200-річчю з дня народження М.Ю.Лермонтова;

  • Кажевіна П, учениця 10-А класу, посіла ІІІ місце у районному конкурсі знавців української мови та ІІ місце у міському конкурсі знавців української мови;

  • Смілянська О., учениця 8-Б класу, посіла І місце у районному конкурсі знавців української мови та ІІІ місце у міському конкурсі знавців української мови;

  • Садковий Д., учень 5-А класу , посів ІІ місце у районному етапі міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської молоді ім.Т.Шевченка серед учнів 5-11 класів;

  • Білик А., учениця 8-Б класу, посіла ІІІ місце у районному етапі міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської молоді ім.Т.Шевченка серед учнів 5-11 класів;

  • Олєйник П., учениця 9-Б класу, посіла ІІІ місце у районному етапі міжнародного мовно – літературного конкурсу учнівської молоді ім.Т.Шевченка серед учнів 5-11 класів;

  • Корсун С., учениця 3-А класу, посіла ІІІ місце у районному етапі міжнародного конкурсу знавців української мови ім.. П. Яцика серед учнів 3-4 класів;

  • Черенов Володимир, учень 10-А класу, посів ІІІ місце у районному етапі Всеукраїнської учнівської олімпіади з правознавства;

  • Зубченко Катерина, учениця 11-А класу, посіла І місце на районному етапі Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів-членів МАН України у секції правознавство.

Команда учнів 10-11-х класів гімназії брала участь у районному етапі міського турніру з правознавства, учениця 10-А класу Трубаєва А. барала участь у фестивалі ораторського мистецтва за темою « Тарас Шевченко – взірець українського патріотизму». Нажаль призових місць учні не посіли.

Виховний процес у гімназії був організований відповідно до річного плану роботи і планів виховної роботи класних керівників, у яких відображена робота з ціннісного ставлення особистості до себе (моральне виховання), до праці (трудове виховання), до суспільства та держави (національне, громадянське, військово-патріотичне виховання, правове), до природи (екологічне виховання), до культури та мистецтва (художньо-естетичне виховання). Велика увага приділялась роботі з ціннісного ставлення особистості до суспільства та держави, формуванню в учнів правової культури, індивідуальній роботі з учнями, які потребують постійної уваги як у навчанні, так і відносно поведінки, а також з учнями, які добре вчаться і потребують до себе уваги як обдаровані діти

Напрями виховання у 2014 / 2015 н.р. здійснювалися відповідно до Основних орієнтирів виховання учнів 1-11 класів загальноосвітніх навчальних закладів освіти, затверджених наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України від 31.10.2011 №1243.

Протягом навчального року педагогічний колектив гімназії продовжив роботу над реалізацією виховної теми: «Формування життєвих компетентностей як ресурсу соціальної успішності особистості в умовах функціонування закладу як полікультурного середовища, дружнього до дитини».

З метою формування в учнів ціннісного ставлення до себе, попередження дитячого травматизму протягом 2014\2015 навчального року в гімназії працювали гуртки ДЮПР та ЮІР. Команда учнів гімназії посіла ІІ місце у районному конкурсі дружин юних пожежних та ІV місце у міському змаганні загонів юних інспекторів руху.

Одним із провідних напрямів виховної роботи є формування ціннісного ставлення до суспільства та держави (національне, громадянське, військово-патріотичне, правове виховання). Багато уваги приділено при плануванні виховної роботи та проведенні виховних заходів адміністрацією гімназії та класними керівниками формуванню в учнів високоморальних якостей, вихованню патріотизму, любові та поваги до традицій українського народу. У зв’язку із ситуацію, що склалася в державі, пріоритетним в системі виховної роботи є героїзація суспільства, виховання поваги до воїнів, учасників АТО.

Протягом року учні гімназії неодноразово надавали гуманітарну допомогу воїнам АТО, Харківському військовому госпіталю. З метою вшанування пам’яті випускників гімназії, що віддали своє життя за щасливе майбутнє України, в читальній залі бібліотеки гімназії постійно діє виставка «Випускники – герої». В червні 2015 року в гімназії проведено мітинг – реквієм з нагоди відкриття меморіального стенду на честь героя АТО , випускника Харківської гімназії №14 Ткаченка Олександра.

З нагоди визнання 2014 року , як року Тараса Шевченко, з метою гідного відзначення 200-річного ювілею Кобзаря, підтримки заходів із вивчення і популяризації його спадщини , однією із провідних ліній виховання учнів гімназії обрано національно – патріотичне виховання молоді. На виконання Концепції національно – патріотичного виховання проведено наступні загальношкільні заходи

- до Дня пам’яті жертв Голодомору 1932-1933 рр., зокрема урочиста лінійка у вестибюлі гімназії;

- до Дня партизанської слави та відзначення 72-ї річниці початку підпільно-партизанського руху в Україні проведено літературний конкурс, мистецький конкурс «Партизанський рух в Україні» (малюнки, стіннівки та інші витвори за даною тематикою), години пам’яті та уроки мужності, уроки історії за даною тематикою, лінійка пам’яті до Дня партизанської слави;

- до Міжнародного дня громадян похилого віку та Дня ветерана, а саме: проведено тематичні годин „Ветерани – наша слава, наша гордість” (1-11 класи), тематичні виставки літератури „Ветеран мешкає поруч” (1-11 класи), бесіди, виховні години: «Витоки толерантності» (1-11 класи), конкурс малюнків „Мої улюблені бабуся та дідусь” (6-7 класи);

- з метою вшанування героїв АТО «Мітінг – реквієм» (10-11 класи);

- до Дня соборності України та відзначення річниці трагедії під Крутами літературну композицію «Єднаймось ж, брати наші»;

- у рамках Місячника патріотичного виховання у січні 2015 року проведено:


  • Класні години до Дня Соборності України (1-11 кл.);

  • Свято «Козацькому роду нема переводу» (6-7 кл.);

  • Гра «Україна – невідомі факти» (7 кл.);

  • Конкурс «Історія моєї гімназії» (5 кл.);

  • Виставка сімейних реліквій «Харків та Харківщина в історії моєї родини»(5-7 кл.);

  • Виставка тематичних буклетів, аматорських фільмів «З Харковом у нас одне серцебиття» (8-10 кл.);

  • Конкурс «Харків – моє рідне місто » (7 кл.);

  • Поетичне свято «Харків – місто, яким я пишаюсь» (3-4 кл.);

  • Заочна екскурсія-презентація «Вулицями рідного міста» (1-2,9 кл.);

  • до Міжнародного дня рідної мови творчий конкурс "Збережемо наш скарб - рідну мову";

  • до Дня Чорнобильської трагедії літературний вечір-реквієм «Під полиновою зорею» (10-11кл.), години спілкування «Чорнобильські дзвони» (1-11 кл.);

  • до Дня Примирення та з метою вшанування героїв ІІ світової війни привітання ветеранів району, літературно-музична композиція «Шляхами перемоги».

Взагалі гімназія активно співпрацювала з радою ветеранів Фрунзенського району, комітетом Міжнародного Українського Союзу ветеранів війни .

З метою створення умов для самореалізації учнівської молоді, формування навичок самоврядування, вироблення соціальної активності, відповідальності в процесі практичної громадської діяльності в гімназії створена система учнівського самоврядування, де наявні:



  • план роботи шкільного парламенту по семестрах;

  • план засідань шкільного парламенту помісячно;

  • плани роботи центрів шкільного Парламенту;

  • правила та положення діяльності органів учнівського самоврядування.

Дитяча організація діє згідно статуту, розробленого положення, що регламентують їх діяльність, мають власну атрибутику.

До роботи в органах учнівського самоврядування залученні учні 1-11 класів, а саме класне самоврядування (1-11 кл.) та загальношкільне (шкільний Парламент).

Шкільне самоврядування, як і класне, складається з 7 центрів:

- милосердя;

- дозвілля;

- дисципліна і порядок, правозахисна група;

- шефський сектор;

- прес-центр;

- інтелект;

- спорт і здоров’я.

На базі класних дитячих організацій створено шкільну організацію, членами активу якої є голови центрів класного самоврядування. Станом на 01.12.2014 актив шкільного самоврядування знаходиться в стадії формування.

Основні напрямки діяльності учнівського самоврядування:



  • організація та проведення шкільних акцій;

  • творчі майстерні, ігри, тренінги та майстер-класи;

  • волонтерський рух;

  • медіаосвіта та журналістика.

У 2014/2015 навчальному році проведено цикл загальношкільних та класних заходів. З метою формування навичок колективної діяльності та діалогового спілкування, сучасного світосприйняття, активної життєвої позиції «День доброти» (5-11 класи). 28 листопада 2014 року проведено ІІІ Фестиваль короткометражних фільмів (5-11 класи), медіаурок «Суд над рекламою» (10, 11 класи). Переможці та номінанти фестивалю взяли участь у міському проекті «Засідання творчої лабораторії»

Учнівське самоврядування із захопленням організує і проводить творчі майстерні, ігри, тренінги та майстер-класи.

Окремим напрямком роботи учнівського самоврядування у Харківській гімназії №14 є волонтерський рух, метою якого є формування в учнівської молоді морально-етичних норм, свідомого ставлення до сімейного виховання, формування почуття відповідальності за свій вибір по відношенню до протилежної статі.

. Протягом 2014/2015 навчального року за ініціативою активу учнівського самоврядування було проведено наступні заходи:



1. установча конференція лідерів учнівського самоврядування, на якій було розглянуто наступні питання:

- визначення складу та голів центрів;

 -планування роботи організації на 1 семестр;

-організація роботи «Школи вожатих»;

2. рейд «Дисципліна гімназиста» :

- організація та проведення чергування, закріплення територій за групами;

- контроль за учнями, які постійно запізнюються;

- контроль за поведінкою на перервах.

3. рейд «Чиста гімназія»

- контроль за наявністю змінного взуття в учнів.

4. конкурс «Кращій інформаційний стенд «Правила для учнів ХГ№14»

5. участь у місячнику з правил дорожнього руху «Увага! Діти на дорозі!»:

- практичне заняття для середньої школи «Знання правил дорожнього руху» - 5-8 класи;

6. акція « Вірний друг – надійний тил» (психологічна підтримка бійців АТО листами та дитячими малюнками);

7. виставка робіт з природного матеріалу «Осінь нам подарувала…»;

8. акція «Подаруємо тепло дітям» по збору речей (одягу, канцтоварів, іграшок, книжок тощо) для дітей вимушених переселенців ;

9. акція «Від серця до серця» по збору речей (одягу, канцтоварів, іграшок, книжок тощо) для дітей, які навчаються в обласному дитячому притулку «Гармонія», школах-інтернатах №3, 14;

10. акція «Милосердя» по збору продуктів харчування (крупи, консерви, овочі) для дітей вимушених переселенців , які навчаються в ХГ№14;

11. проведення Всесвітнього дня толерантності:



  • Рухливі перерви;

  • Тренінг «Планета толерантності»;

  • Конкурс малюнків «Як я розумію толерантність»;

  • Конкурс плакатів «Я поважаю людей різних національностей»;

  • Акція «Не словом, а справою» - толерантне ставлення до людей інших національностей»;

12. цикл заходів пам’яті жертв голодомору та політичних репресій:

  • Лінійка, присвячена до Дня пам’яті жертв Голодомору «Дзвони зраненої пам’яті»;

  • «День пам яті жертв голодомору»;

  • Загальношкільна акція «Запали свічку пам’яті»;

13. гра-тренінг «Доброта справжня та фальшива» ;

14. фабрика Діда Мороза :

-виготовлення ялинкових прикрас «Майстерня Діда Мороза»;

- конкурс малюнків про зиму;

- конкурс «Найкраща новорічна листівка - привітання».



Представники шкільного самоврядування брали активну участь у засіданнях дебатного кдуба, де на кожному із занять піднімались актуальні проблеми підлітків. З нагоди тижня знань правил пожежної безпеки наприкінці лютого проведено конкурс малюнків «Вогонь - ворог,вогонь- друг!»

Членами Прес-центру створено проекти що були представлені на 2-му етапі Всеукраїнського фестивалю-конкурсу «Молодь обирає здоров’я».

Протягом 2014/2015 навчального року активно працював гурток «Юний журналіст», результатом роботи якого є випуск номеру шкільного дитячого журналу «School life».

03.10.2014 в гімназії було проведено День самоврядування – учні старшої школи виконували обов’язки адміністрації гімназії та вчителів.

Учениця 11-А класу Басова Анна посіла І місце у районному етапі та стала лауреатом міського етапу конкурсу «Учень року 2015» у номінації «Лідер року».

Учень 10-А класу Черенов Володимир посів І місце у районному етапі і став призером міського етапу конкурсу «Учень року 2015» у номінації «Творча особистість року».

Протягом 2014/2015 навчального року певна увага приділялась формуванню у школярів ціннісного ставлення до себе та заходам з безпеки життєдіяльності. Особлива увага класними керівниками зверталась на виховні заходи, що сприяли б формуванню у школярів умінь і навичок правомірної поведінки.

З 08.12.2014 по 12.12 2014 у рамках Всеукраїнського тижня права було проведено низку заходів, а саме:

- турнір «Конвенція про захист прав людини і основоположних свобод»

( 8 кл);

- правовий брей-ринг «Чи знаєш ти Конституцію України?» (10-11 кл);



  • книжкова виставка «На сторожі закону і захисту людини»;

  • вікторина «Правова освіта громадянина» (9 кл);

  • конкурс малюнків «Що ми знаємо про свої права» (1-5 кл);

  • виховні години  «В країну прав», «Сторінками Загальної декларації прав людини» (5-11 кл);

  • літературний конкурс « Права очима дітей» (6-7 кл);

  • всеукраїнський урок «Права людини» (1-11 кл);

  • лекторій «Закон і ми» (9-11 кл);

  • засідання круглого столу «Профілактика негативних явищ у дитячому середовищі» (8-9 кл);

  Класними керівниками проведено години спілкування (1 раз на місяць) на морально-етичну та правову тематику для учнів 1-5 класів: ”У нас одна Батьківщина – наша рідна Україна”, „Я – громадянин України”, „Повага до національної символіки”; для учнів 6-8 класів: „Як ви розумієте поняття „аморальний вчинок?”, „Основні права та обов’язки учнів”, „Що таке правопорушення і їх види?”; для учнів 9-11 класів: ”Захищеність особи в правовій державі”, „Що таке громадська зрілість?”.

У вересні місяці проведено місячник Правил дорожнього руху, в межах якого проведено:

- оформлення куточків з безпеки життєдіяльності «Збережи своє здоров’я!» (1-11 класи);

- 01.09.2014 єдиний урок з Правил дорожнього руху «Збережемо своє життя!» (1-11 класи);

- кіноурок «Обережно, діти на дорозі!» (3-5 класи);

- гра «Знай правила дорожнього руху » ( 5-6 класи );

- конкурс малюнку «Бережись автомобіля!» (3-7 класи, вчителі ОБМ Остапенко О.В. та Золоташко Я.В.);

- класна година «Знай правила дорожнього руху» (1-11 класи);

- бесіди з попередження дитячого травматизму «Знай правила дорожнього руху!», «Ти – пішохід!», «Обережно, діти на дорозі!».

У рамках місячника морально-етичного виховання «Жити в мирі і злагоді» у листопаді 2014 було проведено:

- класні години «Етикет і ми»(1-11 кл.);

- уроки-тренінги «Щирість справжньої доброти» (2 кл.);

- свято «Етикет і ми» (3 кл.);

- конкурс плакатів «Я поважаю людей різних національностей» (1-11 кл.);

- гра-тренінг «Доброта справжня та фальшива» (4 кл.);

- літературний вечір « Душа сповнена добром» (6 кл.);



  • Конкурс шкільних кімнат « чистота – запорука здоров’я» (5-11 кл.);

  • Класні години «Здоров’я і шкідливі звички» (1-4 кл.);

  • Класні години «Культура користування мобільним зв’язком» (5-7 кл.);

  • Класні години « спілкування через інтернет» (8-10 кл.);

  • Психологічний бумеранг « Моє здоров’я» (6 кл.);

  • В рамках Тижня знань правил пожежної безпеки з 23.02 по 27.02

  • Тематичні уроки, уроки спілкування на теми: «Як уберегтися від пожежі?»; «Вогонь – ворог, вогонь – друг!» (1-11 кл.);

  • Єдиний урок з правил пожежної безпеки безпеки (1-11 кл.);

  • Розміщення на інформаційних стендах інформаційних листівок (1-11 кл.);

  • Розміщення на сайті ХГ№14 інформаційних листівок для батьків (1-11 кл.);

  • Виступ команди ДЮП (7-8 кл.);

  • Конкурс малюнків «Від маленького сірника до великої пожежі» (1-5 кл.)

Значна увага протягом року приділялась формуванню ціннісного ставлення учнівської молоді до мистецтва. Проведено конкурс «Міні-міс гімназії» серед учнів 4 класів, виставку-ярмарок «Багряніє, де не глянь, осені намисто», осінній марафон у початковій школі, заходи до Міжнародного дня музики, свято «Етикет і ми» (3-ті класи), святковий концерт «Учителю, світлим ім’ям твоїм…» до Дня працівника освіти, конкурс на найкращу новорічну прикрасу «Фабрика Діда Мороза», концертну виставу «Святого Миколая разом зустрічаймо!» (4-ті класи), новорічну виставу «Казка про Новий рік на новий лад», свято Нового року «Новий рік у стилі диско» (ретро-вечірка у стилі 70-х років ХХ сторіччя), Новорічний бал-маскарад (10-11 класи).

Протягом 2014/2015 навчального року учнями гімназії відвідано культурні установи м.Харкова, а саме:

- Слобожанська ліга КВК у ККЗ «Україна» (9-11 класи);

- вистава у ККЗ «Україна» (5-ті класи);

- вистави у ХПДЮТ (1-4 класи);

- вистави у театрі «Мадригал» (6 класи);

- вистава «Бал Снігуроньки» в ХНАТОБі;

- новорічні вистави в Харківському Академічному театрі музичної комедії;

- - вистави у Харківському Державному планетарії.

Проведено наступні заходи:



  • Конкурс презентацій «Сучасна українська пісня» (5-11 кл.);

  • Фестиваль мистецтв «Місто майстрів» (5-10кл.);

  • Конкурс плакатів до 8 березня (1-11 кл.);

  • Святковий концерт до Міжнарожного жіночого дня 8 березня (5-11 кл.);

  • Відзначення Всесвітнього дня поезії. Літературна вітальня (6 кл.);

  • Свято «День Бантика» (1-11 кл.);

  • Гуморина (5 кл.);

  • Конкурс крашанок та писанок «Світле свято Великодня » (1-8 кл.);

  • Світле свято Великодня .Благодійний ярмарок . (1-1 кл.);

  • Свято вальсу до Міжнародного дня танцю (9-11 кл.);

  • Гумористична програма «Сміхопанорама  по-харківські» (7-8 кл.);

  • Фольклорне свято веснянок та гаївок «А вже весна прийшла» (6кл.);

  • Свято «Прощавай, початкова школо!» (4 кл.);

  • Свято Останнього Дзвоника (9-11 кл.);

  • Свято випускного вечора (11 кл.);

  • Свято до Дня захисту дітей (1-11 кл.);

  • Свято «Мамусин день» (2 кл.);

  • Свято «Прощавай, 1 класе!» (1 кл.);

  • Конкурс казок «Гімназія моєї мрії» (6 кл.) та ін.

Певна увага приділялась формуванню у школярів ціннісного ставлення до природи. Проведено:

- акцію «Чисте довкілля»;

- трудові десанти «Гімназія – наш дім»;

- конкурс малюнків «Природа очима дітей»;

- навчальні екскурсії до кінологічної служби МВС;

- наукова конференція «Екологічні проблеми Харківщини» (11кл.);

- виставка літератури «Екологія в твоєму житті» (1-11 кл.);

- в рамках Екологічного двомісячника



  • Біологічна гра «Зоряний час» (6кл.);

  • Гра «Екологічний калейдоскоп» (1 кл.);

  • Он-лайн екскурсія «Перлини України» (9 кл.);

  • Гра «Чарівний світ природи» (2 кл.);

  • Фотовиставка «З малого потічка починається річка» (1-11 кл.);

  • Екскурсія екологічною стежкою школи (5-9 кл.);

  • Гра «Екодетектив року» (7 кл.);

  • Гра «Найрозумніший географ» (8-9 кл.);

  • Інтелектуальна гра «Цікава біологія» (7 кл.);

  • Операція «Чистодвір» (5-11 кл.);

  • Екологічний дайджест для учнів 4 класу;

  • Усний журнал «Професії географічні – професії романтичні» (1 кл.);

  • Урок – гра «У світі птахів» (3 кл.);

  • Презентація проекту «Жива і мертва вода»(6-7 кл.);

  • Відеофільм «Чорнобильський реквієм» (8-9 кл.);

  • Ательє «Барвінковий світ» (конкурс костюма з екологічно чистих матеріалів) (7 кл.);

  • Екологічна абетка «Природа в небезпеці» (2 кл.);

  • Акція «Найкраща зелена кімната гімназії» (1-11 кл.);

  • Конкурси малюнків «Природа очима дітей » (1-8 кл.);

  • Гра «Екологічна стежина» (8 кл.);

  • Свято для учнів початкової школи «Природа – це казка, яку потрібно берегти всім серцем»(4 кл.);

  • Свято «Цей прекрасний світ квітів» (1 кл.);

  • Конкурс проектних робіт «Мій всесвіт без обмежень» (8 кл.);

  • Конкурс на найкраще видання екофлаєра «Раціональне використання сміття»(9 кл.);

  • Конкурс малюнків «Як моя родина поводиться з відходами» (1-4 кл.).

Протягом 2014/2015 навчального року значна увага приділялась фізкультурно-спортивній роботі. Учні брали участь у районних та міських змаганнях відповідно до Положення про проведення районної Спартакіади. Крім того, проведено шкільні спортивні змагання, зокрема – легкоатлетичне багатоборство до Дня працівника фізичної культури та спорту, шкільний етап Малих Олімпійських ігор «Діти Харківщини».

Учні неодноразово ставали переможцями та призерами районних змагань, зокрема – І, ІІ та ІІІ місця у районних змаганнях з футболу «Шкіряний м’яч» у різних вікових категоріях, ІІ місце у районних змаганнях з міні-футболу, І місце у районних змаганнях з баскетболу 3х3, ІІ місце у районній легкоатлетичній естафеті, ІІ місце у Кубку РК «Легіон ХІІІ» з рухливої гри регбі-5.

Гімназія Продовжує роботу за міжнародними програмами «Open Fun Football Schools» («Відкриті розважальні футбольні школи»), «Respect Your Health», «Euroschools 2012» («Поважай своє здоров’я», «Єврошколи 2012»), бере участь у міжнародному соціальному проекті «Давай разом!», «Fairplay - чесна гра» (Навчання футболу та життєвим навичкам). Учні гімназії приймали участь у спортивному ярмарку, який відбувся у вересні 2014 року на площі Свободи, де презентували для усіх мешканців Харкова навички отримані завдяки вищевказаним міжнародним проектам.

Проведена суттєва робота по залученню учнів до занять у спортивних секціях на базі гімназії: з футболу (тренери КДЮСШ №16 Баламутов В.В. та Кучеренко С.В.), художньої гімнастики (тренери КДЮСШ №16 Глушко І.В., Гурильова Л.Г.), шахів (тренер МКДЮСШ №7 Бондаренко М.П.), дзюдо (тренер КДЮСШ №2 Макаренко В.І.).

Протягом 2014/2015 навчального року певна увага приділялась формуванню ціннісного ставлення до людей, що спрямоване на прищеплення навичок толерантного ставлення до оточуючих, виховання загальнолюдських цінностей, принципів співіснування, громадянської гідності, доброзичливості у відношеннях з оточуючими. Класними керівниками організовано проведення годин відкритого спілкування на морально-етичну тематику, виховних годин, диспутів.

17 листопада 2014 року у гімназії у рамках Міжнародного Дня толерантності було проведено низку заходів, а саме:

- акція «Малюємо радість спілкування!»;

- акція «Візьмемося за руки!»;

- створення проектів «Місто справедливості» учнями 5-х класів;

- тренінг «Світ толерантності» для учнів 7-х класів;

- захід на англійській мові «Прощавай, осінь!»;

- виховні години за даною тематикою;

- для учнів 9-х класів засідання круглих стілів з питань молодіжних субкультур «Бережи честь з молоду!» та з питань шкідливих звичок «Суд над НАРКОМАНІЄЮ!».

Для розповсюдження інформації про проблеми, пов’язані зі СНІДом та з метою профілактики ВІЛ/СНІДу 01 грудня 2014 року на базі гімназії, за підтримки адміністрації навчального закладу та за участю практичного психолога, координатора «Маршруту Безпеки» Пивоварової Н.А. було проведено кампанію боротьби проти СНІДу. Цю кампанію плідно підтримали весь педагогічний колектив та учні гімназії. Ученицями 10-А класу було проведено інтерактивну виставку «Маршрут безпеки», яку відвідали учні 9-х класів гімназії. Також було проведено низку заходів, а саме:



  • Круглий стіл "Ми – творці власного життя" (5 кл.);

  • Бесіди до міжнародного дня пам’яті жертв Голокосту (1-11 кл.);

  • Альбом «Видатні вчені України, рідного краю» (8 кл.);

  • Дні культур національних меншин (Дні країни) (1 кл.);

  • Свято «Людина без друзів - що дерево без коріння.» (2 кл.);

  • Свято «Дружба – справжній скарб. Бережи її» (5 кл.);

  • Дебати "Громадянське суспільство - гарантія дотримання прав людини" (9кл.);

  • Рольова гра «Парламент. Сучасний політик — який він?» (10-11 кл.) та ін.

Протягом навчального року учні знайомились з рідним краєм під час екскурсій.

Кількість проведених екскурсій всього

Всього охоплено ними учнів

%

Екскурсій за межі міста

Ними охоплено учнів

%

Екскурсії по місту

Ними охоплено учнів

%

35

1754

163

3

151

14

32

1603

149

Вищезазначені дані свідчать про те, що всі учні гімназії із захопленням знайомляться з історією Харківщини, з традиціями та звичаями рідного народу.



Незважаючи на проведену змістовну роботу, залишається невирішеним ряд проблем. Переважна більшість класних керівників 1-11 класів однією із головних форм організації виховної роботи обирають бесіди та години спілкування, що є неефективною формою роботи. Обрані форми виховної роботи не завжди відповідають віковим особливостям учнів та специфіці класного колективу. Мало уваги приділяється класними керівниками розробці та удосконаленню виховної системи класу. Тематика та форма проведення виховних заходів не завжди відповідає меті та задачам виховання, поставленим на поточний рік, виховній системі. Під час організації загальношкільних заходів більшість класних керівників не беруть активної участі у підготовчій роботі. Однією із вагомих проблем є розвиток класного учнівського самоврядування.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка