Ангел Каралійчев "Сорок братів та їхня сестричка"



Скачати 45.63 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір45.63 Kb.

Відкритий урок вчителя вищої категорії, вчителя-методиста Горобець Галини Миколаївни.

Вишнівська ЗОШ І-ІІІст. №2

19 грудня 2012р.

Дивовижний світ казок народів Європи

Не стомлюйся робити добро

Літературні казки



Тема уроку: Ангел Каралійчев “Сорок братів та їхня сестричка” (Болгарська казка)

Мета: ознайомити з життєвим та творчим шляхом болгарського письменника; розвивати навички швидкочитання, уміння висловлювати свою думку; виховувати дружні стосунки, взаємодопомогу, формувати шанобливе ставлення до рідних та близьких людей.

Обладнання: карта Європи; державний прапор Болгарії; картки для роботи в парі.

Хід уроку:

1. Організаційний момент.

Вчитель: Любі діти, у нас сьогодні ніби свято, гостей зібралося багато а ну ж на мене подивіться і веселенько посміхніться, а тепер поверніться до гостей і привітайтесь з ними

Учні: Добрий день вам, люди добрі, ми вітаємо щиро вас і запрошуємо ласкаво на урок у другий клас (повертаються обличчям до мене)

Вчитель: Продзвенів дзвінок, починається урок працюватимемо старанно, щоб почути у кінці, що у нашім другім класі діти просто молодці


2. Мотивація навчальної діяльності.

Вчитель: діти, щоб почути у кінці уроку слова “просто молодці”, якими ж ви повинні бути під час уроку

У — уважними

Р — розумниками

О — організованими

К — кмітливими


3. Актуалізація опорних знань учнів

Вчитель: діти, щоб читання ваше було виразним і чітким нам слід до нього підготуватися.

- Розчитування за складовими таблицями

- Скоромовки

Скоромовки:

- Босий хлопець сіно косить, роса росить ноги босі

- Ворона проворонила вороненя



- Бліц-опитування

Вчитель: діти, до якого жанру належать твори, які ми з вами читаємо на заняттях з зарубіжної літератури? (казки)

Які ж бувають казки?

Казки: народні; авторські

Народні казки створив народ, вони часто існують у кількох варіантах. Мова близька до народної.

Авторські казки — це одноваріантні казки, літературні. Вони мають автора.

Що спільного мають народні і авторські казки? (носять повчальний характер: добро перемагає зло)

Поміркуйте, чому ми читаємо казки і за що їх любимо (відповіді учнів)

Так, дійсно казка — це літературний твір у якому описуються події, яких не буває насправді. Усі народи світу складають казки. До жанру казки зверталося багато письменників світу.

Пригадайте, хто перший написав книгу літературних казок для дітей у Європі (Шарль Перо, Франція, “Казки моєї матінки гуски, або історії та казки з повчанням”)
4. Повідомлення теми і мети заняття

Вчитель: сьогодні ми продовжуємо подорожувати країнами Європи і познайомимося з новими письменниками. А в якій країні він живе, прочитає той, хто складе разом перші букви слів:



Брати

Одсунь

Листя

Година

Автор

Рум’яне

Імена

Ялинка

Отже, ми познайомимося з казкарем Болгарії Ангелом Каралійчевим.



Довідкове бюро.

Учні з довідкового бюро підготували повідомлення про життя і творчість цього письменника.

1уч.: Ангел Каралійчев — один із кращих казкарів Болгарії. Закінчив Тернівську гімназію і Софійський університет. Дуже любив читати вірші Пушкіна та казки Андерсена. Сам почав писати дуже рано.

2уч.: Ще коли навчався в гімназії почав друкувати свої вірші та оповідання. Для дітей письменник переказував народні болгарські казки і писав свої, літературні.

3уч.: В 1929р. вийшла збірка літературних казок Каралійчева “казковий світ”. Ці казки перекладені багатьма мовами світу.

4уч.: До збірки увійшли казки: “Материна сльоза”, “Осіння казка”, “Колібрі і слон”, “Ведмідь і мурашки”

5уч.: Ангел Каралійчев писав також короткі оповідання про добро та справедливість. Його твори відзначені почесною грамотою Андерсена
Ознайомлення з новою казкою

Словникова робота (прочитати на листочках пояснення слів)

Слухання казки (комбіноване читання казки)

Обговорення прочитаного за запитаннями.

- Скільки дітей було в батька?

- Як господарював батько з синами і донькою?

- Яким було останнє бажання батька?

- Що заповів він синам?

- Чому брати не виконали батькової волі?

- За що він їх прокляв?

- Чому дівчинка пішла шукати своїх братів взявши 40 яблук?

- Чому саме яблука допомогли братам позбутися чар?

Робота в парах (завдання на листочку)

Вказати цифрами послідовність подій у творі 40 братів та їхня сестричка


Характеристика головних героїв казки

Назвіть головних героїв казки

Що ви можете сказати про синів, про доньку, про батька?
Яка головна думка цього твору? (що в сім’ї потрібно поважати одне одного, допомагати, виручати, думати не тільки про себе, а й про інших членів родини)

То ж яке серце мала дівчинка? (побудова асоціативного куща)



Добре серце: виручка, щедрість, мир, злагода, розуміння, вдячність, чесність, любов.

Чого вона навчила братів?

Які ви знаєте прислів’я про добро? Про доброту?

А які добрі справи зробили ви?

Чого ж навчається казка? (ця казка навчила мене:...)
Виберіть із наведених прислів’їв те, яке на ваш погляд передає головну думку казки.

- шануй батька й неньку, то буде тобі скрізь гладенько

- на що ліпший клад, коли в сім’ї лад?

- всяка пташка своє гніздо знає



5. Рефлексія. Завдання “Вищий пілотаж”

Гра: “З якої казки малюнки?” (діти називають казку, автора та країну)



6. Підсумок уроку

Вчитель: діти, наш урок добігає кінця. Чого він вас навчив? (виразно читати казку, оцінювати поведінку людей, цінувати взаємоповагу, доброту)

Вірш про добро (двоє учнів)

Вчитель: молодці, ви сьогодні гарно працювали. Сподіваюся, що у вас у всіх добре серце і ви завжди допоможете тому, хто потребує цього.



Дякую за урок.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка