Анкетні дані Клеша Надія Миколаївна



Скачати 142.56 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір142.56 Kb.
Анкетні дані

Клеша Надія Миколаївна

Вихователь , спеціаліст ІІ категорії дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу №23 м. Умані, Черкаської області.

20300 м.Умань, Черкаська область, вулиця Фрунзе,20

Телефон (04744) 3-44-04, (096)992-23-45

E-mail-адреса закладу: dnz23uman@bk.ru

Ткачук Антоніна Вячеславівна

Вихователь-методист дошкільного навчального закладу ясла-садок комбінованого типу №23 м. Умані, Черкаської області.

20300 м.Умань, Черкаська область, вулиця Фрунзе,20

Телефон (04744) 3-44-04, (096)592-58-22

E-mail-адреса закладу: dnz23uman@bk.ru

Назва роботи:

Формування базових якостей особистості в різних видах діяльності.

Анотація.

Дошкільне дитинство – великий і відповідальний період розвитку дитини – це вік початкового, фактичного становлення особистості. Дошкільні заклади першими відкривають перед дитиною світ соціально-суспільного життя. Дошкільний заклад разом з родиною беруть на себе функції виховання та формування особистості.

Базові якості: самостійність, працелюбність, людяність, самолюбність, спостережливість, відповідальність, розсудливість, справедливість, самовладання, креативність - допомагають дитині установлювати та підтримувати ділові та особистісні взаємини з дорослими, однолітками, дотримуватись моральних норм і правил поведінки у колективі, вміння керуватися загальними вимогами. Розвиток базових якостей особистості містить у собі здатність дітей, відповідно ставитись до дорученої справи, справедливо розв’язувати суперечки, виявляти взаємоповагу, елементи взаємодопомоги, уміння поєднувати свої інтереси з інтересами товаришів та дорослих, тобто вміння поводитись серед людей.

Сформованість базових якостей особистості є третім показником життєвої компетентності дошкільника. Базовими їх називають тому, що вони є сутнісними, найважливішими для особистісного зростання, свого роду «китами», на яких базується фундамент особистісної культури дошкільника.

Опис заняття



«Математична павутина»

( з логіко-математичного спрямування)

Заняття для старших дошкільнят

Мета: Розвивати базові моральні якості, пізнавальні здібності, логічно, послідовно, граматично правильно висловлювати свої думки, здатність аналізувати. Виховувати людяність, відповідальність, спостережливість, самостійність, справедливість, креативність, позитивне ставлення до усього живого. Спонукати дітей піклуватися про комах, розширювати знання про їх ознаки, зокрема про їх взаємозв’язок. Вчити логічно мислити під час вирішення логічних задач та загадок, під час проходження лабіринту орієнтуватися на. площині. Спонукати (вербалізувати ) коментувати свої дії, аргументувати думку. Вправляти в умінні робити усвідомлений вибір між добром і злом; радіти власним вчинкам. Закріпити знання про кольори веселки, вмінні диференціювати (добирати) предмети (фігури)залежно від їх ознак (кольору), вміння розв’язувати логічні завдання, вправно та швидко відповідати на ряд запитань (бліцтурнір). Удосконалювати координацію рухів дітей, під час точкового масажу. Активізувати словник прикметниками-властивостями води та цукру (прісна, прозора, жива, чиста, рідка; сипучий, смачний, кристальний), та словами - компліментами: чуйний, добрий, відзивчивий, м’який.

ОБЛАДНАННЯ: різнокольорові стрічки, малюнки до загадок, набір іграшкових комах, макет павутиння, запитання, вода, цукор, умовні мірки, трубочки, цифри від 1до 6, кольорові геометричні фігури, 10 конвертів з завданнями, лабіринти,веселка,макет квіткової клумби ,музичний супровід.

ХІД ЗАНЯТТЯ.

Вихователь: Діти,що це тут у нас на шляху? Хто його змайстрував? Як називається цей витвір?

Діти: Павучок. Павутиння.

Вихователь: Хто тут є?

Діти: Комахи: муха, метелик, джміль, жучок,бджола;

- давайте ми їх струсимо. Чому вони сюди потрапити? Не летять далі?(приклеїлися)



Діти: Павук плете свою павутинку із слини, павутиння дуже липке, пахне і до неї летять усі комахи,бо у них розвинені нюхові якості, тому вони приклеїлися і не летять далі.

Вихователь: Скільки тут комах? (5). Їм треба допомогти , але павук так не хоче їх відпускати, він підготував нам конверти з завданнями, і відпустить у тому випадку, якщо ми їх виконаємо. Скільки завдань треба виконати? ( 5).А конвертів скільки? (10)

- Кого б ви першого хотіли визволити з павутиння?

- Знову павук не погоджується на наші прохання ,і пропонує першим визволити ту комаху у якої на спині є 1 краплинка. Який нам треба відкрити конверт?( №1)
Завдання №1.

Загадка


Тільки дощик прошумів

Над лужком, над лісом.

Хтось у небі рушничок

Вишитий повісив. (Веселка).

Вихователь: Так, це – веселка. А скільки кольорів має веселка? (Сім). Давайте їх пригадаємо. У кожного з вас на столі лежать різнокольорові стрічки. Викладіть їх так, як розміщені кольори у веселки. (робота в тиші)

Коли діти виклали, вихователь запитує:

- Який перший колір?( червоний)

- Який останній? (фіолетовий)

- Який колір знаходиться між зеленим і синім? (голубий)

- На якому місті жовтий колір? (3) Оранжевий? (2) Фіолетовий? (7)

- Який колір веселки найбільше подобається вам і чому?

- Які кольори веселки найчастіше зустрічаються восени?



Вихователь: А зараз ми з вами пограємося з кольоровими стрічками. У кожного з вас є картки з цифрами від 1 до 6. Уважно слухайте завдання: (індивідуально)

а) покладіть червону стрічку до цифри, яка показує кількість сонечок на небі (1);

б) оранжеву стрічку до цифри, яка показує кількість їжачків на моєму малюнку (2);

в) зелену стрічку до цифри, яка означає кількість коліс в автомобілі (4);

г)жовту – до цифри, яка менша за цифру 4 на один (3);

д) голубу – до цифри, яка більша за цифру 4 на один (5);

е) синю – до цифри, яка показує кількість яблучок на малюнку (6).

Є) фіолетову – до цифри, яка показує кількість томатів на малюнку (7)



Вихователь: Ось і отримали ми такий чудовий орнамент. А на що він схожий? (Відповіді дітей: на райдугу, на небо , землю, яка вкрита листочками і т. д.) який колір тобі найбільше подобається? Чому? ( 3-4 відповіді).

Вихователь: Молодці діти! Ось ми і виконали перше завдання павучка, і визволили з вами першу комаху – метелика.
2 завдання. (парами)

Вихователь:А щоб врятувати другу комаху,треба знайти конверт з потрібним номером. Павучок приготував загадки, в яких ми будемо відгадувати предмети за формою, кольором і властивостями. (На дошці виставляються картинки, на яких відображено властивості предмета, який треба відгадати. Внизу – малюнки – відгадки).

Вихователь пропонує дітям уважно розглянути значки властивостей і серед малюнків-відгадок знайти предмет, який відповідає цим властивостям.

Перша загадка – трикутник, круг зеленого кольору, їжак ( ялинка).

Друга загадка – круг, квадрат оранжевого кольору, вогонь (сонце).

Третя загадка – круг, фарби різнокольорові, жаба (м’яч).

Четверта – конус, прямокутник білого кольору, сніжинка, торт (морозиво).

Пояснення дітей чому так підібрали відгадку.

Вихователь: Ось ми і визволили з вами ще одну комаху – муху.
3 завдання.

Вихователь: За наступну комаху нам треба попрацювати над виготовленням нектару для усіх комах. Адже всі комахи до нас позлітаються з усіх лугів.

(Діти стають біля столів. На столах пусті прозорі ємкості, умовні мірки (стаканчики), трубочки, вода, цукор,цифри.) Що таке нектар? Хто ним харчується? Яка пташка також ним ласує? (Колібрі)

Попереду себе діти викладають цифру 4, 1. Біля них ємкості :кришка, стаканчик, скільки чого набирати.

Дослідження властивостей : Діти умовною міркою відміряють , 4 порції цукру:

Який він? кристальний, білий, сипучий, солодкий, смачний.

Стаканом відміряють 1 порцію води.

Яка вода? : прісна, прозора, чиста,холодна, без смаку, рідка.

( Змішують трубочкою) . Чому довго розчиняється цукор? (тому що вода холодна, а в гарячій це проходить швидше. Чи змінився колір води? Який він?



Вихователь: Ось ми і визволили ще одну комаху – джмеля.

Фізхвилинка . Під музику. (навколо макета з квітами) Ми підемо на галявинку і зробимо точковий масаж.

Замліли лапки і крильця у комах без рухів.

(точковий масаж стоячи на колінах у колі дістаючи один одному спину).

Починається дощ: маленький, сильніший, злива з градом; грім і блискавка; слабшає дощ, з’явилося сонечко і діти пішли далі рятувати комах.
4 завдання

. (колективна робота) яку комаху ми будемо виручати (дивляться на спинки і рахують краплинки)



Вихователь:Щоб виконати наступне завдання, нам потрібно пригадати усі геометричні фігури. Перед вами фігури та цифри, які треба з’єднати лінією, за кольором? (Діти виконують завдання. Перевіряється правильність його виконання)

. Кого ми відішлемо знімати жука?

Павук каже нам комплімент (які ви майстри яку чудову павутину намалювали) і ми йому скажемо.

"Скажи комплімент" (ти став: чуйним,лагідним, добрим, м’яким, пухнастим.)
5 завдання.

Вихователь:Кого тепер нам потрібно виручати за бажанням павука? (бджолу) він нам підготував цікаві питання , хоче перевірити чи знаємо ми про інших живих істот. Ви повинні швидко на них дати відповідь.

1.які тварини сплять стоячи? (слони)

2.який ссавець найбільший? (синій кит)

3.чи вміють слони плавати? (так, і пірнають.)

4.яка тварина найвища? (жирафа)

5.що їсть узимку жаба? (нічого, вона спить)

6. кого із тварин називають «королем швидкості»? (гепарда)

7.які звуки вимовляє жирафа? (ніякі. Вона мовчить)

8.які тварини мешкають лише в Австралії? (кенгуру, качкодзьоб)

9. яка тварина є символом Всесвітнього фонду охорони природи?(панда)

10. яку рибу називають «річковий вовк»?(щука)

11. яка риба найбільша?(китова акула)

12.які риби носять назви тварин?(акула-носоріг, бичок, тигрова акула, морський коник, риба-їжак.)

13. який птах найменший у світі?(колібрі)

14. який птах найбільший у світі?(страус)

15.який птах будує своє гніздо із рибних кісток?(зимородок)

16. Який птах піднімається найвище в небо?(орел)

17. хто чує ногами?(стрибунець)

18. яка змія найотрутніша?(морська кобра)

19. яка змія найдовша?(анаконда)

20. які тварини сплять з відкритими очима?(змії)

О і визволили ми останню комаху - бджолу.



Вихователь:Погляньте на павука . як він себе почуває? (самотньо). Пожаліємо його? Розгубився і не може знайти дорогу до своїх діток, тому ,що у нього на павутинні лабіринти. Тож візьмемо по 1 лабіринту і знайдемо доріжки до них.

Кожна дитина вішає на павутиння свою роботу.

Малята, чиї завдання ви сьогодні виконували? Яке завдання вам найбільше сподобалося? Яке було важко виконувати? Кого ви сьогодні визволили? Як ви гадаєте, ми з вами зробили добру справу? Що вам допомагало правильно виконувати завдання?

Що ви відчуваєте? (радість). Тож давайте порадіємо разом з комахами. (парами беруть по 1 комасі і садять їх на квіткову галявину), а самі танцюють танець веселки.

Завершення заняття.

Висновок. Аналіз очікуваного та отриманого результату.

Діяльність є життєвим контекстом, простором розгортання дитиною свого особистісного буття; форми активності – способом прояву її ставлення до світу та самої себе; базові якості особистості – результатом, продуктом її активних дій. Тож перед педагогами стоїть стратегічне завдання – створити розвивальні умови для відповідального самовизначення дитини, становлення продуктивних форм її активності, різних видів діяльності, формування системи ціннісних ставлень до природи, культури, людей, власного «Я».

Дошкільний вік – період бурхливого накопичення дитиною досвіду, знань, необхідних, як основа для її пізнавальної діяльності. Щоб виник задум, дитині важливо мати яскраве враження, певні уявлення, джерелом яких є предметний та природний світ, соціальні явища, література, різні види діяльності. Сприймання навколишнього середовища в малюків здебільшого поверхове, неусвідомлюване, мало результативне. Саме тому важливо наповнювати життя дітей враженнями, створювати умови для їх глибшого ознайомлення з довкіллям, формувати уміння бачити характерні особливості предметів, явищ.

Всі діти мають потребу у самостійності, оволодінні навколишнім середовищем і відчутті власної компетентності, здатності досягти успіху. Якщо задоволення цих потреб періодично блокується, це може несприятливо позначитися на розвитку особистості дитини. Якщо зусилля дітей досягти умілості і компетентності спричиняють багато неприємностей вони можуть облишити свої спроби і стати пасивними.

Спостережливість – це цілеспрямоване сприймання, сплав уваги та мислення, окладний пізнавальний процес, в якому проявляється єдність, чуттєвого та раціонального. Здатність до спостережливості дуже важлива у всіх видах практичної діяльності. Без уміння спостерігати неможливо розв’язати жодну проблему. Спостережливість, вміння розглядати об’єкти водночас з різних точок зору – дуже важлива складова розумового розвитку дитини. Протягом усього дошкільного періоду відбуваються зміни – від простих спроб розгледіти та відчути до прагнення планомірно і послідовно обстежити та описати предмет, виділяючи найпомітніші особливості. Організація спостережень дітей за навколишнім життям, знаходження того, що може бути відображено ними – важлива педагогічна передумова формування творчості. Розвиток способів «вислуховування», «вдивляння», в образний світ мистецтва, в звуки та фарби природного та предметного світу – шлях яким розвивається творчість дитини.

Вирізнити серед інших людину з розвиненою самоповагою, самолюбністю з першого погляду складно. Лише після тривалого спілкування з нею, взявши участь у спільних справах, можна відчути особливості її внутрішнього світу та побачити специфіку самовідчуттів. Власне, людина з розвиненою самоповагою – це особа, яка цінносно ставиться насамперед до оточуючих, здатна розуміти й приймати різних людей. Вона самостійна, впевнена в собі, в цілому задоволена життям, схильна приймати відповідальні рішення. Якщо трапляється невдача, саме повага до себе змушує таку людину ретельно оцінити ситуацію, мобілізувати зусилля на подолання перешкод та почати все заново.

Самолюбивість у дошкільному віці – це розвиненість і відповідність різних сторін особистості специфічним віковим закономірностям, їх гармонійна збалансованість, яка забезпечує дитині позитивні самовідчуття до свого Я, та здатність до активної життєдіяльності. Створюючи умови для розвитку цієї базової якості варто враховувати можливі педагогічні підходи в родині та дошкільному закладі, які можуть спричинити формуванню позитивного Я – образу. Потрібно допомогти дитині зрозуміти себе, свої сильні та слабкі сторони, накопичити необхідний досвід переживань щодо свого Я, гармонізувати процеси самозбереження та захисту свого Я.

Дитина переживає почуття самоповаги не стільки завдяки розумінню своєї цінності і знанню своїх основних достоїнств і переваг, скільки завдяки відчуттям, що її роблять, шанують, з нею рахуються, їй довіряють. Тому доцільно насамперед звернути увагу на збагачення дитини, а вже потім вести з дитиною конкретні розмови про її особливості, відмінності від інших, чесноти та переваги тощо. Основою довіри дитини до вихователя є справедливість. Справжня педагогічна «виховуючи» справедливість тісно пов’язана з індивідуальністю, із особистими інтересами, пристрастями і пориваннями кожної дитини.

Відповідальність. Дитина навчається відповідати за свої дії, вчинки, вибори, рішення, їхні наслідки для оточення, успішні – неуспішні справи не лише перед іншими, а й перед собою. В неї починає формуватися совість, як внутрішня етична інстанція, вона навчається поводитися відповідно до нормальних норм, не лише тоді коли контролює дорослий. Зароджується відповідальність, як базова якість особистості, важливий морально-етичний регулятор між людських стосунків, стимулятор активної діяльності, запорука продуктивного життя.

Виховання такої базової якості, як самовладання є однією із провідних у вихованні дошкільників. Вміння розуміти інших людей, піклуватися про них, регулювати спалахи гніву, свідомо керувати власними почуттями має виступати основним здобутком дошкільного дитинства. Переважну більшість цих соціальних дій діти просто запозичують у дорослих та можуть зростати внаслідок навчання через наслідування, а також завдяки заохочування. Дошкільники виявляють підвищену чутливість до заохочень і зауважень старших, хоча не завжди вміють підпорядкувати свої дії зовнішньому контролю, і співвідносити їх із цими зауваженнями. Завдання вихователя – сформувати у дітей навички взаємин із дорослим: готовність відкликатися на звертання дорослого, уважно вислухати його, відповісти на запитання, а також уміти звернутися до нього, запитати, якщо щось незрозуміло, ввічливо завершити розмову. Але не толерантність вихователів до будь-яких проявів негативних емоцій дитини створює в неї стан хронічного емоційного напруження, робить її збудливою, дратівливою, невдоволеною. У той же час негативні емоції, як і будь-які спонтанні емоційні прояви,необхідні для нормального розвитку дитини мають право на існування.

Розсудливість. Старший дошкільник у своїх вчинках та діях дедалі діє обдумано, виважено, поводиться помірковано; аналізує різні життєві обставини, розмірковує з приводу доцільності рішень та ймовірних наслідків, виробляє елементарні самостійні судження, пригадує схожі ситуації, вдається до асоціативних зв’язків, покладається на здоровий глузд, послідовно викладає свої думки, будує умовисновки, дотримуючись елементарних законів логіки; охоче обговорює з дорослими та однолітками різні проблеми та шляхи їх розв’язання, стримує імпульсивні поривання, уникає негативних емоцій, чітко висловлюється, виробляє елементарні припущення. Слово стає можливим засобом регуляції поведінки; з його допомогою дошкільник налаштовує себе на потрібний лад, обґрунтовує доцільність певних дій, формулює елементарні висновки, ставить запитання коли щось не розуміє, намагається самостійно відповісти на них. Властива дітям попередніх вікових періодів емоційність поступово збалансовується внутрішньою розумовою роботою – дитина навчається планувати свої дії, виробляти елементарні прогностичні оцінки їх результату, ретроспективно оцінювати процес власного просування до мети. Формується розсудливість, як одна з важливих базових якостей особистості.

Розвиток креативності, як здатності до творчості набуває особливої значущості, бо вона є базовою якості особистості, її ядром, центральною характеристикою. Оскільки заявлена концепцією освіти 21 століття особистісно- орієнтована модель має впроваджуватися у життя, час повернутися обличчям до природної здібності дитини творити, підтримати її створивши для її прояву сприятливі умови, стимулювати прагнення дошкільника робити по-своєму, виявляти оригінальність. Щоб дитина виявляла творчу активність слід насамперед з довірою поставитись до її природної схильності діяти на власний розсуд, сприймати життєві враження покладаючись на власний досвід.

Як відомо, у процесі діяльності перед малюком постають не лише репродуктивні, а й творчі завдання. Він вчиться вигадувати нові ігри, малювати, конструювати, тобто розвиває творчі здібності, що сприяє формуванню креативності, як базової якості особистості.

Людяність є базовою особистісною якістю, ознакою соціальної компетентності, яку можна охарактеризувати за такими складовими: пізнавальний, ціннісний, емоційний, оцінний, поведінковий компоненти.

Базова програма орієнтує освітян на формування у дошкільнят якостей, як загальних здібностей, творчості як здатності до конструктивної перетворювальної активності.

Використані джерела інформації.

Зміст дошкільної освіти в межах Базового компонента реалізується через програми та навчально-методичне забезпечення, що затверджуються Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України. На сьогодні при організації освітнього процесу в дошкільних навчальних закладах, за рішенням педагогічної ради можна використовувати такі програми, джерела:



  • програма розвитку дітей старшого дошкільного віку «Впевнений старт», кер. проекту Жебровський Б.М. (схвалена рішенням колегії МОНмолодьспорту від 01.03.2012, затверджена наказом МОНмолодьспорту від 21.05.12 р. № 604);

  • освітня програма «Дитина в дошкільні роки», наук. кер. проф. Крутій К.Л. (лист МОН про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» від 08.12.2010 № 1 /11 -11178);

  • програма виховання і навчання дітей від 2 до 7 років «Дитина», наук. кер. Проскура О.В., Кочина Л.П., Кузьменко В.У., Кудикіна Н.В. (лист МОН про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки України» від 08.12.2010 № 1/11- 11177);

  • регіональна програма розвитку дітей дошкільного віку «Українське дошкілля», авт.- упор. Білан О.І. (лист МОНмолодьспорту про надання грифа «Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України» від 09.12.2011 №1/11-11601).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка