Анкетні дані піб: Погрібна Оксана Юр'ївна Місце роботи



Скачати 230.09 Kb.
Дата конвертації20.02.2016
Розмір230.09 Kb.
Анкетні дані

ПІБ: Погрібна Оксана Юр'ївна

Місце роботи: Миколаївська загальноосвітня середня школа І-ІІІ ступенів №28

Стаж роботи: 23 роки

Контактні дані: м. Миколаїв, вулиця Садова 15, кв. 64 , телефон : 46-42-33;

моб. (093)448-60-05

Предмет «Основи здоров’я» – унікальне досягнення сучасної української школи. Він дає дітям шанс запрограмувати своє майбутнє на успіх. Адже в наш час недостатньо бути лише хорошим фахівцем. Треба набути багатьох навичок: уміти продемонструвати гідність і самоконтроль, високі моральні якості, здатність долати труднощі, уміння спілкуватися, мотивувати і переконувати, працювати в команді й досягти успіху.

За призначенням предмет відрізняється від інших, тому що допомагає учням сформувати цінності, особисті якості і життєві компетентності, необхідні для здоров'я, безпеки і особистого успіху. Уроки основ здоров’я передбачають не тільки засвоєння теоретичних знань, а й формують певні вміння й навички поводження школярів у надзвичайних ситуаціях природного, техногенного, соціального характеру. Практичні навички допомагають учням перебороти стрес у разі виникнення небезпеки в реальних умовах, прийняти правильне рішення, що дозволить звести до мінімуму травми, загибель людей, матеріальні втрати, допоможе захистити себе.

Важливі вміння, отримані на уроках основ здоров'я знадобляться не лише у роботі, а й в особистому житті. Толерантність, здатність до співчуття, уміння домовлятися, уникати непорозумінь, конструктивно розв’язувати конфлікти, вести здоровий спосіб життя – це ті важливі життєві уміння, які допоможуть зберегти дітям здоров’я, гармонійно розвиватись і в майбутньому стати успішним, стійким до викликів сучасного світу.

Важливим складником шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров'я. Саме на досягнення цієї мети й спрямований курс "Основи здоров’я".

Його завданнями є формування в учнів свідомого ставлення до свого життя і здоров’я, оволодіння основами здорового способу життя, життєвими навичками безпечної та здорової поведінки, формування в учнів здоров’язберігаючої компетентності.

Навчання учнів має бути спрямованим на опанування ними навичками, що сприяють здоровому способу життя:

- санітарно-гігієнічними навичками;

- навичками раціонального харчування, рухової активності, режиму праці та відпочинку;

- навичками ефективного спілкування, співчуття, розв’язання конфліктів, поведінки в умовах тиску, погроз, дискримінації;

- навичками самоконтролю, аналізу проблем і прийняття рішень, визначення життєвих цілей та програм тощо.

Школа має відігравати провідну роль у формуванні у дітей життєво важливих компетенцій, необхідних для збереження власного здоров’я.

У своїй діяльності як вчителя предмету «Основи здоров’я» я виділяю такі пріоритетними напрямками:



  • формування в учнів мотивації на здоровий спосіб життя;

  • вироблення навичок безпечної поведінки;

  • всебічне використання місцевого матеріалу;

  • екологічна спрямованість знань учнів.

До найбільш оптимальних форм проведення занять з основ здоров’я виділяю такі: урок – дискусія, урок – консультація, урок – практикум, урок – конференція (брифінг), тренінг. Добираючи додаткові матеріали до уроків, особливу увагу звертаю на відповідність їх змісту віковим особливостям, реальним потребам учнів та їх навчальним можливостям.

Одним із нетрадиційних підходів є інтегровані уроки. Сам по собі предмет «Основи здоров'я» є інтегрованим курсом, його можна поєднувати з іншими навчальними дисциплінами. Ефективність таких уроків велика. Інтегровані уроки з основ здоров'я сприяють ефективному навчанню і приносять задоволення дітям. Взаємозв'язок двох навчальних дисциплін у рамках уроку має бути гармонійним і зрозумілим учням.

Інтегрований урок з основ здоров'я, біології

d:\мама\фото 1\dsc04979.jpg d:\мама\фото школа\фото 1\dsc04978.jpg

Інтегрований урок з основ здоров'я, Основ медичних знань





glbwarm

Інтегрований урок

(основи здоров'я, географія, Захист Вітчизни)

«Передбачати.

Уникати.

Діяти»

Вчитель основ здоров'я

Миколаївської ЗОШ №28

Погрібна О.Ю.

Мета: доповнити й розширити знання учнів про правила безпечної поведінки в надзвичайних ситуаціях, навчати учнів знаходити вихід з різноманітних небезпечних ситуацій; формувати вміння правильно діяти під час виникнення екстремальної ситуації; практично перевірити вміння користуватися засобами індивідуального захисту, надавати першу медичну допомогу; розвивати пізнавальні інтереси ( використовувати аргументи, цікаві факти); виховувати в дітей впевненість у своїх силах, взаємодопомогу, уважність, самостійність, почуття відповідальності за свої вчинки.

Форма проведення: інтегрований урок – казка ( основи здоров'я, географія, Захист Вітчизни).

Обладнання: комп’ютерна презентація,фізична карта України,музичний супровід, картки із завданнями, аркуші паперу, протигази, медична аптечка.

Рекомендації до проведення уроку: урок за участю вчителів основ здоров'я, географії, Захисту Вітчизни, запрошуються учні старших класів, які продемонструють вміння користуватися засобами індивідуального захисту та надання першої медичної допомоги; розподілити ролі між учнями. Підготувати костюми казкових героїв. Перед уроком учитель готує учнів, які будуть виконувати ролі, пояснює їхні дії та завдання. Учні класу заздалегідь об’єднані в чотири групи (королівства «Карпати», «Кримське королівство», «Атомне», «Рятівник»). Кожна з них отримала завдання зібрати відповідний матеріал для виступів.

Хід уроку

На екрані монітора висвічується назва уроку « В королівстві Безпеки», з'являється зображення планети Земля.

Виходить ведуча.

Нехай почують

Дорослі й школярі

Бо знають люди, що життя

Усім потрібне на Землі.

Ну що ж історію звичайну

Дозвольте всім вам показати

Мабуть такий важливий час

Не будемо більше ми втрачати.

Колись у давнії часи

Велася дивна ця розмова.

Лунає музика з мультиплікаційного фільму « Бременські музиканти». Виходять король, принцеса, міністр.

Король: ( до принцеси) Скільки разів тобі можна повторювати, що поряд з тобою повинна бути людина, яка тебе захистить від різних небезпечних ситуацій. Подивись, що робиться на білому світі: землетруси, повені, селі, лавини, підвищений рівень радіації. Тобі потрібно вийти заміж за мужнього, сміливого чоловіка.

Принцеса: Тату! Мені вже все набридло! Скільки можна одне і теж!

Міністр: Можу наречених запропонувати.

Король: А хто у вас там є?

Міністр: Є декілька розумних і красивих. Приберіг спеціально для принцеси.

Принцеса: Не хочу розумного! Не хочу красивого! Сміливого, мужнього, ерудованого хочу!

Король: С-мі-ли-во-го! Е-ру-до-ва-но-го! Та де ж тобі його взяти!?

Міністр: Зараз це модно. Погоджуйтесь. Що не-будь придумаємо. ( до принцеси). Це дефіцит, принцеса.

Принцеса ( тупотить ногами) Хочу! Дістаньте! В інших королівствах усі женихи сміливі, ерудовані, а у нас тільки розумні та гарні.

Король: А як розпізнаємо, що він ерудований?

Принцеса: Протестуємо його, тату. В сусідніх країнах усі женихи тестовані.

Король: Про-тес- ту-є-мо?

Міністр: Зараз це модно. Погоджуйтесь.

Король: Ну добре. Пиши наказ.

Виходить глашатай і читає королівський наказ:

Всім! Всім! Всім!

Слухайте наказ короля!

Король віддасть доньку заміж і пів-королівства в додачу тому, хто пройде всі відбіркові тури і виявиться самим ерудованим,

сміливим і мужнім.

Підпис: Король.



Лунає музика з мультфільму « Бременські музиканти» «Мы к вам приехали на час»

( представлення учасників)

Глашатай: Розпочинаємо фінал нашого відбіркового конкурсу. Всі претенденти будуть змагатись за руку принцеси, і лише один із них стане переможцем. Представляємо наших конкурсантів:

  • принц із королівства «Карпати»;

  • принц із «Кримського королівства»;

  • принц із « Атомне»;

  • принц із королівства МНС «Рятівник».

Міністр: Ми запрошуємо нашого королівського аналітика, який буде проводити конкурсний відбір.

Аналітик ( вчитель основ здоров'я).

Ми з вами живемо в той час, коли людина, відчувши в собі силу, приручила атом, підкорила космічний простір, відкрила нові сполучення металів, нові матеріали для того щоб полегшити собі життя розширити кругозір. Та поруч із добрими намірами трапляться випадки, коли винаходи людства переходять на службу війни, людська безпечність призводить до аварій і катастроф, природа не вибачає втручання людини у її сфері і, як наслідок: стихійні лиха. Тоді з’являються жертви не тільки серед військових , а й серед цивільного населення. . Ці лиха виникають раптово, руйнують будівлі, виводять з ладу обладнання, спричиняють численні травми та людські жертви. Громадяни України мають право на захист свого життя і здоров’я від наслідків аварії, катастроф, пожеж, стихійного лиха. Держава, як гарант цього права, створила систему Цивільного захисту, яка має своєю метою захист населення від небезпечних наслідків техногенного, природного, воєнного характеру.

Але дуже важливо, щоб кожна людина володіла знаннями, уміннями та навичками, які допоможуть їй врятуватися під час надзвичайних ситуацій , допомогти іншим.

Вчитель проводить конкурси.

Конкурс №1.

Якомога швидше і правильніше скласти із запропонованих слів визначення терміна « надзвичайна ситуація».

Конкурс № 2 « Ерудит».

Кожній команді задається по три запитання.

Запитання королівству «Карпати»


  1. Без нього немає диму.

  2. Речовина, яку вивергає вулкан.

  3. Затоплення водою великої частини суші навесні, коли річка виходить з берегів при розтаванні снігу, льоду або від тривалих дощів чи великих злив.

Запитання «Кримському королівству» .

  1. Небезпечний чинник грози.

  2. Стрімкий рух води, каміння та ґрунту.

  3. Випадання шматочків льоду під час грози.

Запитання королівству «Атомне».

  1. Метод масового захисту населення від НС природного походження.

  1. Раптові струси земної кори.

  2. Наслідок небезпечної гри дітей з вогнем та сірниками.

Конкурс № 3.

Яке це стихійне лихо?

МЕРСЧ АДРГ ФАЙТУН АВИНАЛ ОПЕАЖЖ ГАРАУН

Король: Які ви молодці! Всі добре впорались із завданнями. Ну, донечко, тобі вибирати.

Міністр ( пошепки до короля) . А ви запитайте, що вони можуть цікавого розповісти про свої королівства.

Король: А ну, ж бо представте нам свої королівства.

Кожна група розповідає про свою територію, показує місцезнаходження на карті; виступи супроводжуються показом слайдів.

Виступ представників королівства «Карпати»

Карпати - велика і своєрідна за своїми природними властивостями гірська країна, частина поясу молодих складчастих альпійських споруд. Загальна площа Карпат становить 188 тис.кв.км. Це середньовисокі гори, найвищі масиви яких рідко перевищують 2500 м. Загальна довжина Карпатської дуги понад 1300 км. Від Дунаю біля м. Братіслави починаються Західні, широтно орієнтовані Карпати.

Центральним масивом їх є Високі Татри з максимальними (2663 м, г.Герлаховскі-Штіт) для всіх Карпат висотами. У верхів`ях річок Дунаєць і Попрад дуга гір повертає на південний схід. Тут починається найбільш знижена і звужена частина Карпат - Східні, або Лісисті, Карпати. Їх вершини рідко перевищують 2000 м. Східні Карпати складаються із Східних Бескидів, Українських Карпат і Молдово-Семиградських Карпат. Найвищий масив їх - Роднянські Альпи - піднімається до висоти 2305 м (г. П`єтрос ). Біля р.Прахови дуга Карпат різко вигинається на південь, а потім на захід. Це Південні Карпати, або Трансільванські Альпи, вершини яких сягають понад 2500 м. Закінчуються Карпати Банатськими горами, які підходять до самого Дунаю, який відділяє Карпати від Балканських гір.

«Далекі гори одкривали один за одним свої верхи, вигинали хребти, вставали, як хвилі в синьому морі. Здавалось, морські буруни застигли саме в ту мить, коли буря підняла їх з дна, щоб кинути на землю та залляти світ. Вже синіми хмарами підпирали крайнебо буковинські верхи, оповились блакиттю близькі Синиці, Дземброня і Біла Кобила, курився Ігрець, колола небо гострим шпилем Говерла, і Чорногора важким своїм тілом давила землю». Саме такими

словами у своїй повісті "Тіні забутих предків" змалював Карпати класик української літератури Михайло Коцюбинський.

Карпати – гірська система оригінальна тим, що на її території збереглися унікальні для Центральної Європи праліси. Самі ж гори являють собою "м''які", без скельних виступів гірські вершини - полонини. Це є частина гори вище 1400м., на якій не росте ліс. На плоскогір''ї ростуть чорниця і брусниця. Трохи нижче, на схилах гір, завжди можна зустріти зарості ожини. Влітку гірський пейзаж доповнюють численні отари овець. Попутно відбувається збір овечого молока з якого вівчарі відразу роблять овечий сир (який використовується для виготовлення найсмачнішої карпатської бринзи).

Основна частина Карпат вкрита хвойними і буковими лісами. Крім ялини і бука в Карпат також ростуть дуб, граб, сосна, модрина, вільха, черешня, горіх а також тис - дерево, період життя котрого біля тисячі років. У складі букових пралісів зростають клен гостролистий, ясен звичайний та ільм гірський, які майже зникли у багатьох районах Карпат і трапляються лише у важкодоступних місцевостях. На верхніх схилах гір — альпійські луки, багаті рідкісними видами флори. Зокрема, ендемічною рослиною — рододендроном східнокарпатським. Завдяки рожевим барвистим квітам у народі його називають альпійською трояндою. Тут беруть початок багато рік Західного регіону України: Прут та Черемош, Лімниця, яку вважають однією з найчистіших рік Європи.

Виступ представників королівства «Крим»

Кримські гори розміщені на півдні Кримського півострова і безпосередньо прилягають до глибоководного Чорного моря (мал. 94). Це — єдина гірська система на великому приморському прикордонні нашої країни. Вона відіграє важливу кліматотвірну роль, захищаючи від холодних північних впливів вузьку приморську смугу Південного берега Криму.

Кримські гори простягаються на 180 км з південного заходу на північний схід, від мису Фіолент поблизу Севастополя до мису Іллі біля Феодосії. Найбільша ширина гір — 60 км. В північно-східній частині вони звужуються до 4-10 км. Це унікальна гірська країна. За особливістю тектонічних процесів, форм рельєфу, площею вони істотно відрізняються від інших гір альпійської епохи горотворення. Площа Кримських гір у кілька разів менша від площі Карпат чи Кавказу, між якими вони розміщені. З горами Криму і прилеглими до них територіями пов'язана багата історія корінних жителів Криму — кримських татар. Саме в межах Кримських гір знаходилися столиці кримськотатарського ханства Старий Крим (Солхат) і Бахчисарай («Палац у садочку»). На північному сході передгір'я розміщена Феодосія (колишня Кафа) — добре знаний з історії морський порт і в минулому великий центр работоргівлі.

Виступ представників королівства «Атомне»

Південно -Українська АЕС — атомна електростанція, розташована в степовій зоні на лівому березі ріки Південний Буг, при Ташлицькому водосховищі, неподалік (на схід) від міста Южноукраїнська, що в Миколаївській області. Збудована у 1975–1982 роках.

Енергетичне підприємство офіційно називається ВП «Южно-Українська АЕС», входить до складу державного підприємства — Національної атомної енергогенеруючої компанії «Енергоатом» України. Є частиною Південноукраїнського енергетичного комплексу.

Щорічне вироблення електроенергії на АЕС перевищує 17 млрд кіловат-годин, що перевищує 10% загальнодержавного виробництва електроенергії і близько 25% її виробництва атомними електростанціями України. Південноукраїнська АЕС обсягом генеруючої енергії забезпечує умови для життя і роботи регіону з населенням понад 5 мільйонів людей. Потужності АЕС достатньо, щоб задовольнити потреби в електроенергії населення, промисловості та сільського господарства Миколаївської, Одеської, Херсонської областей та Автономної Республіки Крим на 96%.



Між виступами міністр задає питання королівствам:

  • А що робити, коли повінь чи паводок?

  • Але ж там можуть бути землетруси?

  • А якщо раптом станеться викид радіації?

Після виступу трьох груп – виступ принца із королівства МНС ( це вчитель Захисту Вітчизни):

  • Я прибув сюди не просто так. Зі мною – спеціалісти, які добре розуміються на наданні першої медичної допомоги та вміють користуватись первинними засобами захисту населення.

(Учні демонструють вміння надавати першу допомогу та користування протигазом).

Надягати респіратор треба так, щоб підборіддя і ніс добре розмістилися усередині маски, потім пригорнути кінці затиску до носа. При користуванні респіратором варто періодично перевіряти щільність прилягания напівмаски до обличчя. Для видалення вологи з-під масочного простору через видихальний клапан потрібно нагнути голову, а при рясному виділенні вологи (у залежності від обстановки) на 1-2 хв. зняти респіратор, видалити вологу з внутрішньої порожнини напівмаски і протерти її.

Респіратор зберігається в поліетиленовому пакеті, але перед тим, як зібрати, його очищають від пилу, внутрішню поверхню протирають сухою ганчіркою, просушують і тільки після цього укладають у пакет і закривають кільцем. Він переноситься в сумці для протигаза.

Король: Ви всі сміливі, ерудовані. Кожний із вас заслуговує на руку моєї доньки. Нам потрібно ще подумати.

Аналітик: Ви всі добре впорались із завданнями. Давайте уквітчаємо нашу землю. Запишіть на квіточках свої поради і рекомендації стосовно поведінки людей в різних надзвичайних ситуаціях. Нехай цей плакат нагадує нам “Тільки якщо ти знатимеш, як поводитися в складній ситуації, ти впораєшся з нею”.

Лунає пісня про Україну, учні прикріплюють квіти на карту України.

Учениця читає вірш про Україну.

Наша Батьківщина

- Леонід Полтава

Там, де море є глибоке,

Де заквітчані Карпати,

Де степи такі широкі,

Що очима не обняти, -

Там є наша Батьківщина -

Україна!
Там, де сонечко іскриться,

Де весняний вітер віє,

Де на горах є столиця -

Наш великий, славний Київ,

Там є наша Батьківщина -

Україна


d:\мама\фото школа\фото\dsc04006.jpg


d:\мама\фото школа\фото\dsc04010.jpg

d:\мама\фото школа\фото\dsc04036.jpg

d:\мама\фото школа\фото\dsc04057.jpg

Додатковий матеріал
Селі, повені, лавини.

За даними ЮНЕСКО, від повеней у XX столітті загинуло 9 мільйонів осіб. Недарма в народі кажуть, що найстрашніші для людини – це вода і вогонь.

Повені виникають через сильні та тривалі дощі. У деяких регіонах повені відбуваються періодично. Повені бувають ще при відлигах, якщо випадає багато снігу. Крім того, через вирубування лісу почастішали повені в гірських районах.

Наслідки повеней: затоплення значної площі землі, ушкодження і руйнування будівель та споруд, знищення комунікацій, загибель свійських тварин, знищення урожаю, загроза інфекційних захворювань, погіршення якості питної води, загибель людей.

Повені відрізняються від інших стихійних лих тим, що деякою мірою прогнозуються. Але прогнозувати ймовірність повені набагато легше, ніж передбачити момент їхнього початку. При загрозі повені здійснюються попереджувальні заходи: своєчасно інформується населення про стихійне лихо і правил поведінки, перевіряється стан дамб, мостів. Для зменшення збитків у небезпечних районах інколи проводять евакуацію населення, вивозять матеріальні цінності. У першу чергу це стосується дитячих закладів та лікарень, а також інвалідів і людей похилого віку. Людей і матеріальні цінності вивозять, звичайно, автотранспортом, тварин переганяють. У крайніх випадках використовуються катери, баржі, човни та інші плавзасоби.

В Українських Карпатах з гір на міста і села часто сходять селі, а взимку можливі снігові лавини. На дороги та будівлі обрушуються швидкі потоки води з грунтом, уламками дерев, камінням. Небезпека селів не тільки в їх руйнівній силі, а й у раптовості їх появи. Засобів прогнозування селів на сьогодні, на жаль, не існує.



При повенях та селях необхідно:

  • отримавши повідомлення про затоплення, необхідно відключити газ, воду, електроприлади та терміново вийти в безпечне місце – на височину;

  • якщо повінь розвивається повільно, необхідно перенести майно в безпечне місце;

  • якщо оголошено евакуацію, треба прибути на пункт збору, взявши з собою документи, запас харчових продуктів, води, медикаментів та теплий одяг;

  • для того, щоб залишити місце затоплення, можна скористатися човнами, катерами та всім тим, що здатне утримати людину на воді ( бочки, автомобільні камери);

  • якщо повінь та сель застають зненацька, потрібно намагатися не потрапити у воду, особливо у стрімкий водний чи грязьовий потік. Слід дістатися до найближчого пагорба чи залізти на міцне дерево, щоб не змило водою;

  • коли людина опинилася у воді, їй необхідно скинути важкий одяг та взуття, скористатись плаваючими поблизу засобами й чекати на допомогу;

  • слід надавати допомогу людям, які потрапили в селевий потік, використовуючи дошки, палиці, мотузки;

  • при захопленні сніговою лавиною необхідно зробити все, щоб опинитися на її поверхні (звільнитись від вантажу, намагатись рухатись угору, рухи, як при плаванні), якщо ні, то потрібно намагатися закрити обличчя курткою, щоб створити повітряну подушку (коли сніговий пил потрапляє в ніс і рот – людина задихається). Необхідно мати при собі лавинні мотузки яскравого кольору, мотузку намагатися викинути на поверхню, щоб людину могли знайти.

Землетрус

Землетрус – найстрашніше стихійне лихо на планеті. Воно виникає зненацька. І хоча тривалість основного поштовху не перевищує кількох секунд, його наслідки сягають величезних масштабів. Попередити землетрус, зупинити його чи уникнути неможливо. Люди не вміють точно передбачати його початок. На земній кулі щороку відбувається понад 100 тисяч землетрусів, більшість з них призводять до загибелі тисяч людей і до різноманітних руйнувань.

У європейських країнах для визначення інтенсивності землетрусів використовується 12-ти бальна шкала. Умовно землетруси за цією шкалою поділяються на:

Слабкі – 1-3 бали

Помірні – 4 бали

Достатньо сильні – 5 балів

Дуже сильні – 7 балів

Руйнуючі – 8 балів

Спустошуючі – 9 балів

Знищуючі – 10 балів

Катастрофічні – 11 балів

Дуже катастрофічні – 12 балів

При сильних землетрусах порушується цілісність грунту, руйнуються будинки і споруди (мости, шляхи), виходять з ладу комунально-енергетичні мережі (водопровід, каналізація, газ, електрика, опалення).

Першість за кількістю землетрусів утримують Японія та Чилі: понад 1000 на рік, або 3 на день. В Україні землетруси трапляються рідко. Лише в Карпатах (Львівська область) та Кримських горах може статися землетрус. На решті території України можливі відлуння землетрусів, які відбуваються в Туреччині, Румунії, на Кавказі.

При оповіщенні про загрозу землетрусу необхідно діяти швидко, але спокійно і без паніки:


  1. залишивши приміщення, не забудьте виключити електроприлади, газ;

  2. необхідно взяти запас продуктів харчування, необхідні речі, ліки, документи;

  3. як можна швидше відійти від будинку убік площі, широкої вулиці або пустиря;

  4. якщо вийти з будинку не встигли, то необхідно встати в дверному чи віконному прорізі.

Якщо під час землетрусу ти перебуваєш на вулиці:

  • відійди на відкрите місце, подалі від будівель, щоб уникнути ударів уламків, які падають;

  • не підходь до стовпів електромережі, обірваних проводів;

  • не повертайся додому, поки землетрус не закінчиться;

  • якщо ти знаходишся в автомобілі, що рухається, слід повільно загальмувати подалі від високих будинків, мостів чи естакад.

Якщо землетрус застав тебе вдома:

  • не намагайся вийти з будівлі до припинення сильних поштовхів;

  • не вибігай на сходи, вони найшвидше руйнуються;

  • не користуйся ліфтом, він може застрягти чи обірватись;

  • тримайся подалі від вікон, дзеркал та важких предметів, які можуть тебе травмувати;

  • перекрий газ, відключи електричний струм;

При викиді радіації

Для захисту органів дихання людини від впливу отруйних речовин використовуються засоби індивідуального захисту - протигази, що по своїй захисній дії підрозділяються на фільтруючі й ізолюючі. У крайньому випадку, можна використовувати ватно-марлеву пов'язку, носову хустку, змочену водою.

Висновок

Отже, інтегровані уроки сприяють:



  • вироблення в учнів умінь, навичок грамотно й чітко діяти у різних надзвичайних ситуаціях для захисту свого здоров'я та життя;

  • виховання впевненості в ефективності заходів, що проводить цивільна оборона;

  • формування і розвиток в учнів високих морально-психологічних якостей: відваги, витримки, ініціативи та кмітливості, взаємної виручки; постійної готовності виконати завдання цивільної оборони;

  • конструктивно поєднувати різні форми організації навчальної діяльності: спостереження, слухання, розповідь, практичні дії, дослідницькі завдання, ігрові ситуації, діалоги, інсценізації, парні та групові види роботи; досягнення емоційності і гнучкості змісту та структури навчальних занять.

  • постійно мотивувати дітей до уважного ставлення до свого здоров’я, заохочення їх успіхів в опануванні умінь і навичок здорового способу життя і безпеки життєдіяльності.

Уроки основ здоров'я впливають на розвиток соціально – психологічних навичок в учнів, а саме:

  • емоційно – вольові (самоконтроль, мотивація успіху, гартування волі);

  • інтелектуальні навички ( самосвідомість, самооцінка, усвідомлення загальнолюдських цінностей, планування власного майбутнього, прийняття виважених рішень, критичне і творче мислення);

  • соціальні навички ( впевнена і гідна поведінка, ефективне спілкування, співпереживання, розвиток дружніх стосунків, колективна робота, запобігання і протидія дискримінації).

Необхідно використовувати інтерактивні методи навчання під час викладання основ здоров'я, тому що вони впливають на формування позитивної мотивації дітей та учнівської молоді на здоровий спосіб життя, сприяють моделюванню ситуацій та дають можливість відпрацюванню алгоритму дій поведінки в надзвичайних ситуаціях.
Список використаної літератури:

1. Деревянко В.В., Кондратенко Т.Г., Негрієнко А.О., Семінович А.М., «Дитячій безпеці – «Школа безпеки», навчально-методичний посібник, Київ – 2008.

2. Закон України "Про Цивільну оборону України" від 24.03.1993 №1859-ХІІ.

3. Закон України "Про захист населення і території від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру" від 08.06.2000 №1809-ІІІ.

4.Пєхота О. Освітні технології. Навчально-методичний посібник. Київ, Пометун О. Сучасний урок. Київ, «А.С.К», 2006 р.

5. Жадан О.М., Яненко О.Д. Інтегровані уроки основ здоров'я – фактор якості викладання предмета.

6. Андрощук Н.А. Основи здоров’я і фізична культура (теоретичні відомості) / Н.А.Андрощук -Т. : Підруч. і посіб., 2006. - 160 с.

7. Богданова, Г. Підготовка вчителів до формування в учнів життєвих навичок / Г. Богданова // Здоров’я та фізич. культура. -2007.-№ 9. - с. 6-7.

8. Горащук В.І. Теоретичні підходи до формування культури здоров’я школярів / В.І. Горащук // Безпека життєдіяльності. - 2005.- № 5.-С. 58-61.

9. Новикова Н.І. Проблеми валеологічного виховання учнів / Н.І.Новикова // Педагогіка і психологія. – 1996. - №2. – с.103-107.



x.blogspot.com/p/blog-page.html

http://geoknigi.com/book_view.php



http://uk.wikipedia.org/wiki/Південноукраїнська_АЕС


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка