Анотація роботи



Скачати 217.54 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір217.54 Kb.


Анотація роботи

Мета: створювати умови вихованцям для використання свого творчого потенціалу, для розвитку і підтримання талановитих і обдарованих дітей; розвивати творчу активність та творчі здібності вихованців; виховувати творчу особистість.

Актуальність. Метою сучасної освіти є створення умов для перетворення учня на суб’єкт навчання, де педагог повинен виступати лише в ролі організатора, лідера групи вихованців. Під час навчання повинна створюватися атмосфера співробітництва, творча взаємодія. Такий перехід відбувається через нинішню систему навчання, що вимагає від педагога охоплення великого об’єму інформації. Але одній людині знати все, навіть у якійсь вузькій царині знання, неможливо. Тому і виникає необхідність вчити учнів думати, розуміти суть речей, осмислювати ідеї та концепції і вже на основі цього вміти шукати потрібну інформацію, практикувати її та застосовувати в конкретних умовах, формулювати і відстоювати особисту думку. В цьому допомагає застосування методу проекту під час навчально-виховного процесу в позашкільному навчальному закладі.

Практична значимість. Навчально-виховні проекти, розроблені працівниками КДЮТ «Орлятко» є творчими та творчо-пошуковими, основна частина роботи яких здійснюється під час гурткових занять. Робота над проектом орієнтує вихованців на створення освітнього продукту під час самостійного здобуття і вивчення певної інформації. Під час роботи над проектом свої творчі здібності можуть розвивати як обдаровані діти, так і вихованці з середнім та низьким рівнем творчого потенціалу. Крім того виконання проектів сприяє розвитку пізнавальних інтересів та згуртованості колективу. Робота над проектом дає учням практичні навички в організації власної діяльності, плануванні часу і роботи за визначеним графіком; дає змогу під наглядом педагога контролювати своє навчання; створює можливості співпраці вихованців одне з одним; допомагає набувати практичних навичок публічної презентації та захисту своїх надбань та досягнень.

Навчально-виховні проекти керівників гуртків Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко»
Збережемо зелену красуню

творчо-пошуковий проект
Радченко І.О., керівник гуртка

«Фітодизайн»


Мета проекту: формувати у вихованців внутрішню потребу берегти і примножувати багатство природи, забезпечувати формування практичних вмінь і навичок для створення новорічно-різдвяних композицій; розвивати творчу активність, аналітичне мислення, творчу уяву; пробудити в учнів почуття особистої відповідальності за охорону навколишнього середовища, виховувати любов до рідного краю, естетичний смак.

Тип проекту: пошуково-творчий.

Вид проекту: груповий.

Завдання проекту:

  • залучення учнів до збереження природного середовища;

  • формування у вихованців правильних навичок поведінки в природі, пропагування бережного і екологічно грамотного ставлення підростаючого покоління до природних об’єктів та природи в цілому;

  • активізація проведення пошукової роботи з вивчення особливостей хвойних рослин та їх роль в житті людини;

  • ознайомлення вихованців з особливостями складання новорічно-різдвяних композицій;

  • задоволення потреб учнів у творчій самореалізації.

Організатор і керівник проекту: керівник гуртка «Фітодизайн» Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко» Радченко Ірина Олександрівна.

Учасники проекту:вихованці гуртка «Фітодизайн» Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко».

Термін реалізації : 2 місяці (листопад-грудень)

Етапи реалізації проекту:

  1. Підготовчий: ознайомлення з темою, метою і завданнями проекту.

  2. Організаційний:

  • визначення інформаційних джерел;

  • планування роботи над проектом;

  • поділ дітей на творчі групи;

  • розподіл завдань між групами та окремими учасниками;

  • встановлення критерій оцінки результату;

  • визначення потреби в матеріалах, інструментах, обладнанні.

  1. Діяльнісний:

  • збір і обробка матеріалу про хвойні рослини та їх значення в природі і житті людини;

  • збір інформації про історію появи новорічної ялинки в оселях;

  • збирання фотокарток, ілюстрацій та листівок з зображенням новорічних композицій;

  • оволодіння способами обробки природного матеріалу для новорічних композицій та виготовлення новорічних композицій з природного матеріалу.

  1. Узагальнюючо-підсумковий:

  • аналіз і обробка зібраного матеріалу про хвойні дерева та появу новорічної ялинки в оселі;

  • створення ескізів новорічно-різдвяних композицій для власних творчих робіт;

  • проведення презентації проекту;

  • оцінка результатів діяльності над проектом.

Кінцевий продукт:

  1. колекція новорічних листівок з зображенням композицій, виготовлених вихованцями;

  2. організація виставки новорічно-різдвяних композицій «Зимовий букет замість ялинки»;

  3. реферат «Про появу новорічної ялинки в оселі людей»;

  4. реферат «Хвойні рослини та їх значення в природі та житті людини».

Очікувані результати:

  1. набуття учнями навичок дослідницької роботи;

  2. удосконалення уміння орієнтуватися в інформаційних джерелах;

  3. формування навичок працювати в колективі;

  4. розвиток пізнавальних інтересів у вихованців;

  5. формування екологічно правильного ставлення до природних ресурсів;

  6. розвиток вмінь і навичок створювати новорічно-різдвяні композиції;

  7. розвиток творчих здібностей.

Критерії оцінювання виконаного проекту:

  • обґрунтування потреби, практичне спрямування проекту й значущість виконаної роботи;

  • рівень якості виконання (обсяг, точність, ретельність);

  • рівень розуміння суті справи, аргументованість прийнятих рішень і відповідей на запитання;

  • рівень творчості, потенціал, індивідуальність;

  • оригінальність матеріального втілення й представлення проекту.

Критерії оцінювання виконаного проекту:

  • якість доповіді: композиція, повнота представлення роботи, підходів, результатів;

  • обсяг і глибина знань з теми;

  • культура мови, використання наочних засобів, відчуття часу, утримання уваги аудиторії;

  • прагнення використати відповіді на запитання для успішного розкриття теми;

  • уміння оцінити власну діяльність та її результати.

Друге життя новорічної ялинки

екологічно-творчий проект
Радченко І.О., керівник гуртка

«Фітодизайн»


Актуальність проекту. Хвойні рослини кожного року радують дорослих і дітей на новорічно-різдвяні свята своїми вітами і смолистими пахощами. Та минають свята – і деревця, які ще вчора вабили око, сьогодні стають непотребом, і їх викидають на сміття, справа не в тому, що гинуть щороку сотні, тисячі зелених мешканців лісу, зрештою, це усталена віками традиція. До того ж ялинки на продаж здебільшого вирощують в лісництвах спеціально. А справа ось у чому: нераціонально, не по-господарськи, просто-таки збитково спалювати і викидати таку величезну кількість ялинок і сосен. Проте можна збирати новорічні ялинки для повторного використання: переробляти хвойну сировину на тирсу, з тирси отримувати кормові дріжджі і борошно для худоби, для опалення, підстилка худобі, утворити снігозахисті смуги, виготовляти декоративні вироби.

На основі деревини новорічної ялинки кожен може створити різні декоративні вироби, поєднуючи з іншими матеріалами. Такі вироби надають можливість створити друге життя новорічної ялинки і будуть гарною окрасою оселі, подарункам для близьких і друзів. А «новорічна ялинка» буде радувати нас не тільки на новорічні свята, а впродовж декількох років.



Мета проекту: формувати у вихованців внутрішню потребу берегти і примножувати багатство природи; пробудити в учнів почуття особистої відповідальності за охорону навколишнього середовища; розвивати творчу уяву; виховувати естетичний смак.

Завдання проекту:

  • залучення учнів до збереження природного середовища;

  • формувати екологічно грамотне ставлення підростаючого покоління до природних ресурсів та природи в цілому;

  • задоволення потреб учнів у творчій самореалізації.

Організатори проекту: Шосткинський міський клуб дитячої та юнацької творчості «Орлятко».

Учасники проекту: учні, вихованці загальноосвітніх, позашкільних навчальних закладів м. Шостки Сумської області.

Терміни реалізації: січень-лютий .

Етапи реалізації проекту:

І. Організаційний. Ознайомлення з темою, метою і завданнями проекту.

ІІ. Практичний:

  • проведення лекцій, бесід на теми: «Хвойні рослини та їх значення в житті людини», «Повторне використання новорічної ялинки» тощо;

  • створення творчих робіт з деревини новорічного дерева на заняттях гуртків декоративно-ужиткового напряму та уроках трудового навчання.

ІІІ. Узагальнюючо-підсумковий:

  • організація загальноміської виставки творчих робіт;

  • підбиття підсумків роботи учасників щодо реалізації проекту;

  • висвітлення результату роботи над проектом в засобах масової інформації.

Очікувані результати:

  • формування екологічної свідомості та екологічної культури в учнів , вихованців;

  • виховання почуття відповідальності за навколишнє природне середовище;

  • створення оптимальних умов для самореалізації обдарованих учнів, всебічний розвиток їхніх творчих здібностей.



Моя улюблена казка

творчий проект
Ворошило О.Ю., керівник гуртка

«Літературно-драматичний»


Мета: вчити вихованців аналізувати, узагальнювати інформацію про драматичний твір; розвивати на основі театралізованої діяльності моральні почуття (справедливість, чесність, вихованість, співпереживання); мовленнєві здібності (емоційність, виразність); виховувати у дітей інтерес до народних казок та театралізованої діяльності.

Тип проекту: творчий.

Вид проекту: груповий.

Завдання проекту:

  • надання вихованцям знань та умінь, які вчать самостійно мислити, фантазувати та закріплювати все на роботі з драматичним твором;

  • розвивати естетичний досвід роботи дітей на основі знань про театр;

  • виховувати загальнолюдські цінності засобами народних казок.

Організатор і керівник проекту: керівник гуртка «Літературно-драматичний» Ворошило Ольга Юріївна.

Учасники проекту: керівник гуртка, діти, батьки.

Термін реалізації проекту: чотири місяці (січень-квітень)

Етапи реалізації проекту:

І. Підготовчий

Ознайомлення дітей та батьків з темою, метою та завданнями проекту.



ІІ. Організаційний

  • Провести бесіду про улюблені народні казки.

  • Словесна гра «Опиши улюбленого героя з казки» (його ім’я, друзі, вороги, що приваблює).

  • Визначити помічників у організації казки та глядачів.

ІІІ. Діяльнісний

  • Вправа «Який ти голос маєш – я тебе пізнаю» - розпізнавати героїв казок за характерним їм тембром голосу.

  • Вправа «Концерт» - приспівування відомих пісень казкових героїв, впізнаючи їх за мелодією.

  • Вправа «Зайчик сіренький у темному лісі» - підлізання, ходьба на носочках і п’ятах.

  • Вправа «Впізнай, який я» - визначення стану людини виразом обличчя (добрий - злий, веселий – сумний…)

  • Вправа «Передражни мене» - граючись попарно, одна дитина показує свій стан, інша навпаки (плаче – сміється…).

  • Пантоміма «Впізнай, хто я» (за допомогою рухів, жестів, виразу обличчя створити образ героя).

  • Вибір та читання казки (мовленнєве спілкування, художня література).

  • Слухання музики до казки – музичне заняття.

  • «Що я роблю» - відтворення дій, притаманних актору, режисеру, костюмеру і т. д. (Бесіда та практична робота з дітьми).

  • «Що потрібно для роботи» (узагальнення знань про театральні професії).

  • «Театральна майстерня» (виготовлення нескладних атрибутів до казки.

  • Розподіл ролей і репетиції до казки.

Узагальнюючо-підсумковий

  • Ігрова ситуація «Збираємося до театру».

  • «З казкою – веселіше» - малювання героїв казки.

  • Виготовлення запрошень на виставу.

В позаурочний час:

  • спілкування, співпраця з батьками по виготовленню рольових костюмів;

  • уточнення знань про моральні вчинки героїв казки;

  • виготовлення запрошень на виставу;

  • огляд костюмів, обговорення декорацій;

  • виставка дитячих малюнків «З казкою веселіше»;

  • творчі ігри за казкою (домашня робота учнів);

  • підбір рухів під музику до казки (самостійна робота учнів).

Кінцевий результат:

  • показ казки для батьків;

  • «До нас приїхав театр» - вистава для дітей.

Очікувані результати:

  • формування комунікативних навичок, емоційної виразності мови та акторської майстерності;

  • збагачення естетичного досвіду дітей на основі знань про театр та театралізовану діяльність;

  • зростання інтересу до народних казок, розуміння їх моральної цінності.

Сучасний танець

творчо-пошуковий проект
Алпанова Н.М., керівник гуртка

«Аеробіка»



Мета проекту: формувати у вихованців прагнення до реалізації їх творчого потенціалу; розвиток творчих здібностей вихованців та творчої уяви, пізнавальної та дослідницької діяльності; забезпечувати формування умінь та навичок необхідних для самостійного створення танцювальних композицій вміння орієнтуватися в інформаційному просторі; виховувати естетичний смак.

Тип проекту: пошуково-творчий

Вид проекту: груповий

Завдання проекту:

  • створення у гуртку комфортних умов для творчої роботи вихованців;

  • підвищення інтересу вихованців до занять аеробікою шляхом залучення їх до роботи над сучасними танцями;

  • активізація проведення пошукової роботи з вивчення сучасних танців та сучасних танців інших країн;

  • ознайомлення вихованців з особливостями складання сучасних танцювальних композицій;

  • розвиток уміння вихованців планувати свою діяльність;

  • задоволення потреб вихованців у творчій самореалізації.

Організатор і керівник проекту: керівник гуртка «Аеробіка»

Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко»



Алпанова Надія Михайлівна.

Учасники проекту: вихованці гуртка «Аеробіка» Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко».

Термін реалізації проекту: 5 місяців (листопад – березень).

Етапи реалізації проекту:

  1. Підготовчий : ознайомлення з темою, метою і завданнями проекту.

  2. Організаційний:

  • визначення інформаційних джерел;

  • планування роботи над проектом;

  • поділ дітей на творчі групи;

  • розподіл завдання між групами та окремими учасниками;

  • встановлення критеріїв оцінки результату.

  1. Діяльнісний:

  • збір і обробка матеріалу про сучасні танці та сучасні танці інших країн;

  • збирання аудіо і відеоматеріалів;

  • оволодіння вміннями складати та виконувати сучасні танці.

  1. Узагальнюючо-підсумковий:

  • аналіз і обробка зібраного матеріалу про сучасний танець та сучасні танці інших країн;

  • створення танцювальних композицій для виконання вихованцями творчих робіт;

  • оцінка результатів діяльності над проект

Кінцевий продукт

  • Колекція аудіо і відео матеріалу про сучасні танці;

  • Реферат «Сучасні танці»;

  • Реферат «Сучасні танці інших країн»;

  • Виступ на концерті до 8 Березня.

Очікувані результати:

  • набуття учнями навичок дослідницької роботи;

  • удосконалення вміння орієнтуватися в інформаційних джерелах;

  • формування навичок працювати в колективі;

  • розвиток пізнавальних інтересів у вихованців;

  • розвиток умінь і навичок створювати танцювальні композиції;

  • розвиток творчих здібностей.

Критерії оцінювання виконаного проекту:

  • обґрунтування потреби, практичне спрямування проекту значущість виконаної роботи;

  • рівень якості виконання (обсяг, точність, ретельність);

  • рівень розуміння суті справи, аргументованість прийнятих рішень і відповідей на запитання;

  • рівень творчості, потенціал, індивідуальність, оригінальність матеріального втілення й представлення проекту.

Критерії оцінювання захисту виконаного проекту:

  • якість виконаного танцю: підбір рухів, складність, кількість повторів виконаних рухів, якість виконання рухів, пластика;

  • синхронність виконання танцю;

  • культура поведінки на сцені;

  • відповідність обраного музичного супроводу;

  • уміння оцінити власну діяльність, її результати.


Рідну землю, де живеш, Україною зовеш

творчо-пошуковий проект
Ганцева І.В., керівник гуртка

«Умілі руки»


Актуальність проекту. Державна політика в галузі виховання дітей та молоді визначає стратегічні завдання: виховання в особистості любові до Батьківщини, усвідомлення нею свого громадянського обов’язку на основі національних і загальнолюдських духовних цінностей, утвердження якостей громадянина-патріота України як світоглядного чинника. Для реалізації цих завдань необхідно створення оптимальних умов для саморозвитку та самореалізації особистості. Відповідно необхідним є пошук нових моделей виховного процесу, який би сприяв становленню особистості фізично і морально здорової, здатної протистояти впливам асоціального середовища.

Мета проекту: відроджувати в підростаючого покоління гордість за свою державу, прищеплювати повагу до давніх українських звичаїв, обрядів; залучати вихованців до оволодіння кращими надбаннями української культури і мистецтва.

Тип проекту: творчо-пошуковий.

Вид проекту: груповий.

Завдання проекту:

  • ознайомлення з історією національної культури;

  • оволодіння практичними навичками з різних видів мистецтва, поширених на Україні;

  • сприяти активній участі у вивченні відповідного матеріалу;

  • виховувати любов до українського народного мистецтва, інтерес і повагу до народних традицій, шанобливе ставлення до родини;

  • розширювати, поглиблювати та закріплювати знання, отримані на заняттях гуртків, в позаурочний час.

Організатор і керівник проекту: керівник гуртка «Умілі руки» Ганцева Ірина Вікторівна Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко».

Учасники проекту: вихованці гуртків, їх батьки, педагогічний колектив Шосткинського міського клубу дитячої та юнацької творчості «Орлятко»

Термін реалізації: 3 роки (2012-2014 р. р.)

Етапи реалізації проекту:

І. Підготовчий. Ознайомлення з темою, метою і завданнями проекту.

ІІ. Організаційний:

  • вивчення інформаційних джерел;

  • планування роботи над проектом;

  • поділ дітей на творчі групи;

  • розподіл завдання між групами.

ІІІ. Практичний:

  • проведення лекцій, бесід на теми: «Україно! Це твої символи», «Історична постать Івана Мазепи», «Історії української національної символіки України», «Народнопоетичні символи України», «Стежками незалежності нашої держави» та ін.

  • проведення занять по гурткам національного спрямування;

  • проведення загально клубних і гурткових виховних заходів: «Дівочі посиденьки», «З писанки почався світ», «Природа наша мати, треба її оберігати», «Моя родина - це вся Україна», «А я просто Українка», «Різдвяні привітання», «Сторінками українського народу» тощо;

  • проведення міських та загально клубних виставок декоративно-ужиткового напряму;

  • проведення фотовиставок;

  • проведення творчо-пошукової роботи: «Вишивка Сумщини», «Народні ігри та забави», «Види великодніх яєць», «Історія народної вишивки на Україні» тощо.

ІV. Узагальнюючо-підсумковий:

  • обробити, систематизувати зібрані матеріали;

  • організація загально клубної виставки творчих робіт;

  • презентація проведеного проекту;

  • підбиття підсумків роботи учасників щодо реалізації проекту;

  • висвітлення результатів роботи над проектом в засобах масової інформації.

Кінцевий результат:

  • оформлення сценаріїв виховних заходів, бесід, лекцій, вікторин;

  • оформлення рефератів «Історія народної вишивки на Україні», «Народнопоетичні символи України», «Види великодніх яєць»;

  • оформлення науково-практичної роботи «Вишивка Сумщини»;

  • постанова мініатюри на сучасний лад за мотивами М. Котляревського «Наталка-Полтавка»;

  • організація виставок творчих робіт декоративного напряму;

  • організація фотовиставки «Мій рідний край»;

  • організація екскурсій по кімнаті-музей «Світлиці» в закладі.

Очікувані результати:

  • набуття учнями навичок пошукової роботи;

  • удосконалення уміння орієнтуватися в інформаційних джерелах;

  • формування навичок працювати в колективі;

  • розвиток пізнавальних інтересів у вихованців;

  • розвиток творчих здібностей;

  • створення педагогами умов для культурного дозвілля дітей та підлітків, для спілкування з однолітками у різних формах виховної діяльності;

  • формування національної свідомості учнів з усвідомленою патріотичною позицією;

  • створення спільної діяльності педагогів і учнів з розвитку сукупних моральних почуттів і рис поведінки (любов до Батьківщини, відданість їй, активна праця на благо вітчизни, примноження звичаїв рідної країни, прагнення до зміцнення честі та гідності своєї держави, прив’язаність і любов до рідного краю, готовність захищати Батьківщину;

  • формування шанобливого ставлення до родинних цінностей;

  • удосконалення знання рідної мови, природи рідного краю, народних традицій, ремесел під час занять.

Критерії оцінювання виконаного проекту:

  • обґрунтування потреби, практичне спрямування проекту, значущість виконаної роботи;

  • рівень якості виконання (обсяг, точність, ретельність);

  • рівень розуміння суті справи проекту;

  • рівень творчості, індивідуальність.


Аплікації з соломи

творчо-пошуковий проект

Жидченко З.І., керівник гуртка



«Сувенір»

Мета проекту: вчити дітей проектувати та виготовляти творчі роботи з соломи, дослідити історію аплікації соломою, популяризувати народну творчість; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію, творчий смак; виховувати дбайливе та шанобливе ставлення до народних традицій, почуття прекрасного, бажання творити красу власними руками, ціннісне ставлення до народного мистецтва через власний досвід.

Тип проекту: пошуково-творчий.

Вид проекту: груповий.

Завдання проекту: збереження і поширення декоративного мистецтва аплікації соломою в нашому краї. Оволодіння теоретичними знаннями та найпростішими видами аплікації соломою. Розвинути навички самостійної роботи, уміння працювати з різними інформаційними джерелами. Створення умов для розвитку здібностей обдарованих гуртківців, забезпечення можливостей для їх постійного самовдосконалення та саморозвитку. Створити виставку творчих робіт, написати реферативні роботи, упорядкувати альбом ілюстрацій аплікацій соломою.

Актуальність проекту: український народ зберіг прадавні традиції. Знай свої звичаї, обряди, традиції, а відтак не забувай їх і розвивай свою Україну. Без знання традицій, звичаїв, ремесел, історії рідного краю неможливо виховати справжнього громадянина суверенної держави.

Організатор і керівник проекту : керівник гуртка «Сувенір» Жидченко Зоя Іванівна.

Учасники проекту: вихованці гуртка «Сувенір» (15 чол.)

Термін реалізації проекту: листопад-грудень.

Етапи реалізації проекту:

І. Підготовчий: визначити тему, мету та завдання проекту.

ІІ. Організаційний:

  • визначити джерела інформації;

  • укомплектувати групи учнів, скласти списки з урахуванням здібностей, віку, рівня сформованості навичок та вмінь;

  • конкретизувати завдання кожної групи;

  • розподілити обов’язки та завдання між членами групи;

  • сформувати уявлення про бажані результати;

  • встановити критерії оцінки результату.

ІІІ. Діяльнісний:

  • збір та опрацювання теоретичної інформації про солому та аплікації з неї (пошук спеціальної літератури, відвідування бібліотек міста);

  • підбір різноманітних зразків ілюстрацій з аплікацією соломкою;

  • створення ескізів малюнків для аплікацій соломою;

  • дослідження стилю малюнків;

  • підбір індивідуальних тем для колективних творчих робіт (анімалістка, натюрморт, портрет, фрагмент із життя);

  • виконання творчих робіт.

ІV. Узагальнюючо-підсумковий:

  • обробити, проаналізувати, систематизувати зібрані матеріали та узагальнити результати;

  • створити технічний опис виробів;

  • проаналізувати виконання роботи;

  • провести презентацію проекту;

  • оцінити результати діяльності над проектом;

  • захист проекту.

Кінцевий продукт:

  1. виставка творчих робіт аплікацій соломою;

  2. реферат «Підготовка соломи до роботи»;

  3. реферат «Історія аплікацій у світі. Аплікація соломою»;

  4. альбом ілюстрацій аплікацій соломою.

Очікувані результати:

  1. розвиток пізнавальних інтересів;

  2. удосконалення вміння користуватися в інформаційному просторі;

  3. набуття навичок дослідницької роботи;

  4. розвиток навичок робити ескізи малюнків, їх поділ на частини, наклеювання соломи на основу;

  5. формування навичок працювати в команді.

Критерії оцінювання виконаного проекту:

  • аргументованість вибору теми, значущість виконаної роботи;

  • обсяг і повнота розробок, самостійність, закінченість, матеріальне втілення й представлення проекту;

  • рівень творчості, оригінальність теми; оригінальність матеріального втілення й представлення проекту;

  • якість оформлення, відповідність стандартним вимогам.

Критерії оцінювання захисту виконаного проекту:

  • якість доповіді: композиція, повнота представлення роботи, результатів;

  • обсяг і глибина знань з теми;

  • культура мови;

  • відповіді на запитання;

  • ділові й вольові якості доповідача: відповідальне ставлення, прагнення досягнути високих результатів.


ВИСНОВКИ

В результаті впровадження методу проектів в навчально-виховний процес вихованці здобувають знання і навички не теоретично у готовому вигляді, без практики, а в процесі виконання конкретного завдання. Причому діти вчаться працювати з різними джерелами інформації: підручниками, посібниками, періодичними виданнями, альбомами, відеоматеріалами, електронною бібліотекою тощо.

Під час роботи над проектами вихованці активно включаються у процес творчої діяльності, набувають навичок дослідницької роботи; формують навички працювати в колективі, вміння інтегрувати знання з різних галузей науки, вміння виступати перед аудиторією; розвивають пізнавальні інтереси та творчі здібності. Також через проект відбувається процес засвоєння знань, формування вмінь визначати та знаходити шляхи вирішення проблем, що сприяє розвитку творчості і відповідальності.

В процесі виконання роботи над проектом та його презентації можна визначити талановитих та обдарованих дітей. Визначивши їх керівники гуртків створюють умови для розвитку їх творчих здібностей, забезпечуючи участь в конкурсах і заходах різних рівнів.

Здійснювати роботу над проектом в позашкільній освіті в умовах реалізації методики позашкільної освіти доцільно за трьома етапами, а саме: концептуальним, основним та підсумковим. Так, концептуальний етап передбачає визначення об’єкта дослідження, постановку мети і завдань, вибір методики та необхідних для реалізації проекту ресурсів. Також на цьому етапі необхідно оформити документацію. На основному етапі здійснюється безпосередня реалізація проекту, коригування й уточнення плану, контроль за ходом роботи, фіксація результатів. Підсумковий етап включає обговорення і презентація результатів проекту, а також визначення об’єкта на теми наступного проекту.

Під час реалізації проекту педагог позашкільного навчального закладу повинен пам’ятати, що його діяльність на кожному етапі можна охарактеризувати дієсловами: навчити, спрямувати, допомогти, а не виконувати роботу самому. Отже, він виконує такі функції: допомагає учням у пошуку джерел. Необхідних їм для роботи над проектом; сам виступає джерелом інформації; координує весь процес роботи над проектом; підтримує і заохочує вихованців; забезпечує безперервну участь дітей у роботі над проектом.


ЛІТЕРАТУРА

  1. Асєкєєнко Т. Благодійні проекти: реалізація в малих групах школярів // Позашкілля, - 2009, № 5 – с. 5-7.

  2. Давидюк Н. Проектна діяльність – шлях до майстерності методиста // Позашкілля. – 2009. - № 8.

  3. Крилова Н,Б. Проектная деятельность школьников и нове задачи педагогов // Дополнительное образование и воспитание. – 2007. - № 3.

  4. Кушнєрова Т. Виготовлення світильника. Етапи розробки творчого проекту // Позашкілля – 2009, № 12 – с. 21-22.

  5. Липецький О. Навчальні проекти і розвиток творчих здібностей // Позашкілля , - 2009, № 4- с.8-14.

  6. Рожнятовська І, Зоц В. Сучасні шкільні технології (частина 2). – Київ: Редакції загально педагогічних газет, 2005. – с. 31-53.

  7. Тимошенко В. Метод проектів у гуртковій роботі // Позашкілля. – 2010. - № 5. – с. 42-46.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка