Анотований каталог обласної педагогічної виставки «Опорні школи Кіровоградщини», проведеної в рамках обласної науково-практичної конференції



Скачати 424.13 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації24.02.2016
Розмір424.13 Kb.
  1   2   3


Кіровоградський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти

імені Василя Сухомлинського



Анотований каталог

обласної педагогічної виставки «Опорні школи Кіровоградщини», проведеної в рамках обласної науково-практичної конференції

Кіровоград

2010

23 листопада 2010 року відповідно до плану роботи КОІППО імені Василя Сухомлинського та наказу управління освіти і науки обласної державної адміністрації від 17.12.2009 р. № 515 (пункт 105 додатку до наказу) відбулася обласна науково-практична конференція «Опорна школа в системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами: досвід функціонування, перспективи підвищення ефективності».

В рамках конференції була розгорнута тематична виставка «Опорні школи Кіровоградщини», на якій був широко представлений досвід роботи опорних шкіл, презентовані різні форми використання їх творчого потенціалу в системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами.

Пропонуємо вашій увазі огляд поданих центром координації КОІППО та районними (міськими) методичними кабінетами (центрами) для експозиції на виставці матеріалів з досвіду роботи опорних навчальних закладів області.


Бобринецький район
Бобринецький РМК (завідуюча Крячко К.І.).
Брошура «Творчий потенціал опорних шкіл в дії» (автори Половенко О.В., Постельняк А.І.) презентує досвід роботи методичного кабінету відділу освіти Бобринецької (завідуюча РМК Крячко К.І.) з питань використання потенціалу опорних навчальних закладів району в системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, організації системного навчання керівників опорних шкіл.
НВК «Бобринецька гімназія – загальноосвітня школа I-III ступенів № 1».

Опорний з проблем управління, вдосконалення методичної роботи, впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, громадянського виховання.

Директор Борисова Т.П.

Заступники Карпук В.В., Зайцева Н.В., Штурко В.М., Ніколенко Л.Д.

Творчий доробок педколективу опорного навчального закладу представлено:

● буклетами «З досвіду роботи з обдарованими учнями», «Творча обдарованість», «Від творчості – до успіху»;

● учнівськими проектами «Минуле і сучасність. Сторінки історії закладу» (керівник Бібік Н.С.); «Місто майбутнього», «Місто просить допомоги», «Схиляємо голови низько»;

● творчими роботами учнів «Нарис з історії школи «Тут вічно панує любов …», «Країна любові і добра», «Незгасна пам'ять», «Уклін переможцям»;

● матеріалами дослідницької роботи учнів групи «Пошук» музею Бойової Слави «Пам’ятати. Відродити. Зберегти» (Велика Вітчизняна війна в історії моєї сім’ї», «Лист на війну»).
Бобринецька загальноосвітня школа I-III ступенів № 5».

Опорна з питань впровадження інноваційних технологій навчання, виховання, управління.

Директор Богданова А.Є.

Заступник Залуженко Т.В.

Представлені на виставку збірки, тематичні папки розкривають досвід роботи педколективу з питань удосконалення уроку («Сучасний урок: використання ІКТ на уроках в початковій школі», «Впровадження інтерактивних технологій»), розвитку здібностей і обдарованості школярів («Шкільна система роботи з обдарованими учнями», «Як виховати успішну людину»), моніторингового супроводу управління («Моніторингові дослідження діяльності і розвитку навчального закладу за 2009-2010 навчальний рік», «Пам’ятки. Анкети. Тести»), організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами («Система роботи шкільного методичного об’єднання вчителів природничо-математичного циклу», «Методичні новації»), безпеки життєдіяльності школярів («Абетка безпеки»).
Новоградівська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з питань демократизації управління школою, організації методичної роботи з педагогічними кадрами, творчого впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, гуманізації початкової освіти.

Директор Безрученко В.М.

Заступник Компан Л.П.

Брошура «Імпульс до творчості» (автор Постельняк А.І.) розкриває досвід роботи заступника директора опорної школи Компан Л.П. з питань організації методичної роботи з педагогічними кадрами в сільській школі, творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.
Гайворонський район

НВК «Гайворонська гімназія - загальноосвітня школа I-III ступенів № 5».

Опорний з проблем творчого впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського, апробації навчальної літератури, реалізації превентивного проекту «Школа проти СНІДу».

Директор Поліщук В.П.

Заступник Мацібора Н.О.

«Педагогіка творчості В.О.Сухомлинського, досвід А.Б.Рєзніка в дії. Феномен Гайворонської п’ятої» (автор Постельняк А.І.) розкриває досвід роботи педколективу з питань творчої реалізації гуманістичних ідей В.О.Сухомлинського і досвіду педагога-новатора А.Б.Рєзніка в практиці вдосконалення системи розумового виховання, розвитку пізнавальних інтересів, здібностей і обдарувань дітей, формування навичок самоосвіти, читацької культури школярів.
Голованівський район

Розкішненська ЗШ I-II ступенів.

Опорна з питань впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.

Директор Зем’янкевич Д.І.

Брошура «Храм науки й доброти» презентує у віршованій формі досвід роботи педколективу опорної школи з питань творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського у практичній діяльності з розвитку пізнавальної активності учнів (уроки мислення серед природи, клуб «Чомучки», «Літературна свічка», Свято Казки, конкурс казкарів, клумба здоров’я та ін.).



Добровеличківський район

Добровеличківський РМК.

Завідуюча Калашник О.А.

● Методичний посібник «Інноваційність як стиль професійної діяльності» (автор Постельняк А.І.) розкриває досвід Добровеличківського РМК з питань підвищення інноваційного потенціалу науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, побудованої на основі діагностування, особистісно орієнтованого підходу, широкої диференціації, ефективного науково-методичного супроводу впровадження педагогічних інновацій, розвитку творчих зв’язків з науково-дослідними установами, науковцями вузів, ОІППО імені Василя Сухомлинського, педагогами-новаторами, широкого використання інтерактивних методів навчання, створення системи стимулювання творчої активності педагогів.

● Буклети, брошури з описом досвіду педколективів і керівників опорних навчальних закладів.


Добровеличківська ЗШ I-III ступенів № 1.

Опорна з проблем «Система роботи з обдарованими дітьми», «Впровадження моделі Школи сприяння здоров’ю», «Впровадження проекту «Школа проти СНІДу», апробації навчальної літератури, викладання історії та географії.

Директор Панченко Т.І.

Заступник Токмонцева С.І.


У тематичному збірнику, брошурах, методичних бюлетенях презентовано досвід роботи педколективу з питань:

● створення оптимальної моделі виховної системи школи;

● впровадження інноваційних технологій та інтерактивних методів навчання і виховання;

● науково-методичного супроводу впровадження моделі «Школа сприяння здоров’ю», проекту «Школа проти СНІДу».


Помічнянський НВК № 1.

Опорний з проблем формування сучасної творчої особистості, організації науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, викладання зарубіжної літератури.

Директор Коваленко С.П.

Заступник Токмовцева С.І.


Представлені матеріали з досвіду створення оптимальної структури науково-методичної роботи з педагогічними кадрами, планування та організації роботи творчих груп, проблемної лабораторії, творчої майстерні вчителів початкових класів, зарубіжної літератури та ін.
Помічнянський НВК № 2.

Опорний з проблем впровадження методів формування критичного мислення, створення системи громадянської освіти і виховання школярів, викладання української мови та літератури.

Директор Трибко Ю.Д.

Заступник Таулян Л.А


Матеріали збірника презентують досвід:

● вчителів початкових класів з питань формування критичного мислення школярів;

● творчої групи вчителів математики з питань створення оптимальних умов для розвитку і самореалізації особистості;

● створення системи громадянської освіти школярів;

● формування громадянина-патріота України.
Помічнянський НВК № 3.

Опорний з питань науково-методичного забезпечення впровадження інноваційних технологій, профілізації старшої школи, моніторингового супроводу освітнього процесу.

Директор Гринюк О.М.

Заступник Осипенко Т.О.

У тематичній папці представлені матеріали, які розкривають досвід роботи заслуженого вчителя України Гринюк О.М. з питань:

● управління інноваційною діяльністю педколективу;

● створення ефективної системи підвищення якості й ефективності уроку;

● моніторингового супроводу управління;

● створення моделі сучасної методичної підтримки молодого вчителя;

● керівництва роботою районної школи професійної адаптації молодих вчителів «Становлення педагога».


Перчунівська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з питань розвитку сучасної сільської школи, впровадження інноваційних технологій навчання.

Директор Наумова М.Й.

Заступник Калашник С.П.

Матеріали з досвіду роботи:

● педколективу опорної школи з питань створення ефективної моделі сучасної сільської школи;

● творчої групи «Управління інноваційною діяльністю педколективу» (керівник Наумова М.Й.).


Тишківська ЗШ I-III ступенів № 1.

Опорна з питань екологічного виховання школярів, викладання основ здоров’я та безпеки життєдіяльності.

Директор Врадій Н.М.

Заступник Чабаненко О.І.


Методичний збірник презентує досвід екологічного виховання школярів на уроках та в системі позакласної виховної роботи, впровадження здоров’язберігаючих технологій навчання.
Долинський район
Долинська СЗШ I-III ступенів № 3.
Опорна з питань управління, організації методичної роботи, впровадження інноваційних технологій, моніторингових досліджень, роботи з обдарованими дітьми.

Директор Свічкарьова І.Б.

Заступники Олійник Т.М., Тарасова І.А.
Представлена добірка матеріалів презентує досвід організації науково-методичної роботи в навчальному закладі, ефективного впровадження інноваційних технологій навчання, нетрадиційних форм і методів організації навчального процесу.
Долинська ЗШ I-III ступенів № 4.

Опорна з питань формування здорового способу життя, профілізації старшої школи.

Директор Мигуль С.М.

Заступники Гулькова Л.Г., Матвійчук Т.І.


Тематична папка «Формування позитивної мотивації здорового способу життя» презентує досвід роботи педколективу з питань створення й успішного функціонування нової моделі школи – Школи сприяння здоров’ю, формування у школярів свідомого ставлення до здоров’я.
Першотравнева ЗШ I-III ступенів.

Опорна з проблем національного виховання.

Директор Акаєвич Н.В.

Заступник Бапах В.П.

Фоторепортаж «Національне виховання у змісті, формах і методах навчально-виховного процесу» знайомить з досвідом роботи педколективу з питань громадянсько-патріотичного виховання школярів.
Маловодянська ЗШ I-III ступенів та Суходільська ЗШ I-II ступенів.

Опорні з питань становлення Школи сприяння здоров’ю, формування здорового способу життя в контексті громадянського виховання.

Директори Райкович О.В., Колісніченко Л.Д.

Заступники Ревесз Л.П.

Тематична папка «Головний скарб життя – здоров’я» представляє створену в опорних школах систему впровадження здоров’язберігаючих технологій навчання і виховання підростаючого покоління.
Кіровоградський район
Бережинська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з проблем підвищення ефективності управлінської діяльності в умовах модернізації освіти.

Директор Буртак К.В.

Заступник Мазурцова О.В.

Доповідна записка про досвід роботи опорної школи.

Опис досвіду системного управління; планування роботи педагогічної ради, здійснення контролю, моніторингових досліджень, управління методичною роботою.

Досвід роботи ШППД очолюваної Буртак К.В. з питань реалізації системно-діяльнісного підходу в управлінні сучасною школою.

План роботи ШППД (4 заняття, завдання між заняттями).


Веселівська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з питань збереження і зміцнення здоров’я дітей.

Директор Хлань В.Г.

Заступник Зубіцька О.Л.

У збірці «Структура роботи Школи сприяння здоров’ю» представлено досвід роботи педколективу з розв’язання проблеми «Плекання здорової, компетентної творчої особистості громадянина України»:

● мета і завдання Школи сприяння здоров’ю;

● шляхи реалізації;

● напрямки діяльності (медико-оздоровчий, спортивно-масовий, виховний);

● система роботи з педагогічними кадрами;

● опис структурних моделей дошкільної освіти, початкової ланки навчання (введення курсів «Логіка», «Розвиток мислення», «Казкотерапія», «Уроки добрих знань», «Релаксація танцем», «Введення в шкільне життя»; ранкові зустрічі, хвилини радості, таблиця настрою, динамічні паузи, факультатив з фізкультури, ГПД);

● середньої ланки навчання (програми «Увага! П’ятикласник», «Здоров’я», психологічний супровід шляхом реалізації програм «Гармонійний учень», «Ефективність спілкування», «Профілактика ВІЛ-інфекції»);

● старшої ланки навчання (курс валеології, факультатив з фізичної культури, програми «Самовизначення. Контакт, границі контакту», тренінгові заняття, програма «Здоров’я». Допоможи собі сама, людино»);

Роботи з батьками (лекторій «Родина як соціальна група» та «Здорова родина – здорова дитина»).
Катеринівська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з проблеми «Створення сприятливих умов для розвитку фізичної та психічно здорової, інтелектуально і духовно розвиненої особистості.

Директор Теніченко О.М.

Заступник Вітряченко Л.І.

У брошурі представлена комплексно-цільова програма Школи основ здоров’я, охарактеризовано особливості діяльності всіх підсистем: управлінської, дидактичної, виховної, науково-методичної, суспільно-педагогічної.

У додатках представлені розвивальні заняття з першокласниками та тренінгові заняття з підлітками «Ти і твоє здоров’я», «Здоров’я та здоровий спосіб життя».


Первозванівська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з питань громадянської освіти і виховання школярів шляхом упровадження інноваційних навчально-виховних технологій.

Директор Курілов Л.С.

Заступники Ворона О.В., Зінченко Н.В.


У збірці представлено досвід роботи педколективу опорної школи з упровадження «Основних орієнтирів виховної роботи» та реалізації загальношкільної проблеми, досвід організації роботи творчої групи.

У додатках подані:

● шляхи реалізації проблеми;

● тренінг «Молодь усвідомлює» (Що значить бути громадянином України), підготовлений вчителем історії Митрофаненком Ю.С.

● конспекти уроків Ю.С.Митрофаненка з громадянської освіти;

● тренінг педагога-організатора О.Ворони «Ми –лідери»;

● година спілкування Л.К.Гончаренко «Я – маленький громадянин»;

● правовий ринг «Вчимося бути справжніми громадянами» класного керівника І.А.Тарасенко;

● інтелектуально-розважальна гра «Нащадки козацького роду» класного керівника Л.В.Мармалюк;

● засідання сесії шкільного парламенту дітей «Громадянська відповідальність – норма мого життя» (Н.В.Зінченко);

● структура громадянської освіти;

● напрямки програми «Людина»;

● проекти «Створюємо буклети» («Калейдоскоп шкідливих звичок» (керівник О.Бондаренко), «Юні волонтери» (Зінченко Н.В.), «Первозванівські первоцвіти» (І.Я.Гореленко).
Созонівська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з питань вивчення і творчого впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.

Директор Золотоверх Л.І.

Заступники Гришина Н.О., Грищук М.В.


Брошура «Без пошуку немає розвитку» (упорядники Золотоверх Л.І., Титова О.М., Грищук М.В., Іванко В.С.) розкриває систему роботи педколективу опорної школи з питань творчого використання спадщини видатного українського педагога В.О. Сухомлинського в практиці вдосконалення навчально-виховного процесу, впровадження інноваційних технологій, розвитку здібностей і обдарувань учнів, зміцнення співдружності школи, сім’ї і громадськості.
Компаніївський район
Компаніївська ЗШ I-III ступенів.

Опорна з проблем атестації педагогічних кадрів, комплексного розв’язання питань безпеки в сучасній школі.

Директор Нарівна Л.М.

Заступник Кондрашова О.І.


У тематичній збірці «Комплексне розв’язання проблем безпеки життєдіяльності в сучасній школі» (Нарівна Л.М., Кондрашова О.І.) представлені матеріали з досвіду роботи педколективу опорної школи:

● Положення про кабінет основ здоров’я та безпеки життєдіяльності;

● основні напрями методичної роботи;

● перспективний план роботи над проблемою;

● компоненти реалізації програми курсу «Основи здоров’я» та ін.

Панорамно представлені:

● побудована на основі гуманістичних ідей В.О.Сухомлинського виховна система школи;

● структура, зміст і форми методичної роботи з педагогічними кадрами;

● плани роботи опорної школи, творчої групи з питань вивчення і впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського;

● шкільні традиції.

Буклети «Зі знаннями – до учнів, з учнями – до знань» та «Віримо у талант і творчі сили кожного вихованця» презентують шляхи реалізації науково-методичної проблеми школи «Підвищення ефективності і якості навчально-виховного процесу та розвиток творчих здібностей учнів в умовах оновлення школи» та досвід роботи педколективу з обдарованими дітьми.
Нечаївська ЗШ I-III ступенів імені Ю.І.Яновського.

Опорна з питань вивчення і впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.

Директор Ткаченко А.В.

Заступник Діхтяр С.В.


Досвід роботи педколективу опорної школи представлено брошурами:

«Творча реалізація педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в сучасному освітньому просторі»;

«Тиждень Казки в школі»;

«Свято Квітів у школі»;

фоторепортажем «Дослідники природи».
Маловисківський РМК

Завідуюча Грек Н.В.


Серія матеріалів методиста РМК Романич Н.В. розкриває

● систему роботи районного методичного об’єднання вчителів української мови та літератури;

● досвід роботи творчої групи;

● матеріали науково-практичної конференції «Сходинки до майстерності»;

● творчий доробок спілки юних літераторів «Мелодії весни у творчості юних».

У «Скарбничці методиста» представлено структуру і форми методичної роботи, матеріали проведених семінарських і практичних занять, фотовернісаж «Зустрічі з членами спілки «Степова криниця», дайджест районної газети учнівської творчості «Перші ластівки».


Маловисківська ЗШ I-III ступенів № 3.

Опорна з питань творчого впровадження педагогічної спадщини В.О.Сухомлинського.

Директор Лойтра Л.І.

Заступники Щусь І.С., Білецька Т.Д.

Брошура «Навчаємо, творимо, виховуємо» (автор Лойтра Л.І.) презентує досвід роботи педколективу опорної школи з питань творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського:

● цикли уроків мислення, розроблені членами творчої групи вчителів початкових класів;

● досвід проведення уроків мислення вчителями рідної мови та літератури, біології;

● досвід впровадження програми «Крок за кроком», проведення ранкових зустрічей;

● технології підготовки і проведення громадських оглядів знань і читання;

● досвід роботи вчителів Заводової З.В., Підгорної Н.Л., Нестеренко Л.А., Паливоди О.Л., Хлопенко Л.М.


Смолінська загальноосвітня школа I ступеня №3

Опорна з питань методичної роботи.

Директор Курбатова В.В.

Заступник директора Гордієнко Т.О.


У методичному посібнику «Нетрадиційні форми методичної роботи» представлено досвід роботи керівників опорної школи з питань організації методичної роботи з педагогічними кадрами шкіл району на основі диференційованого підходу та врахування індивідуальних особливостей вчителів (робота шкіл молодого вчителя та молодого керівника, проведення семінарів-практикумів, тренінгів та ін.).

Посібник «Формування критичного мислення учнів молодшого шкільного віку» розкриває досвід роботи творчої групи.

У посібнику «Інтерактивні дидактичні ігри на уроках читання» представлено досвід роботи вчителів Діхтяренко Л.В., Чабан Л.Г., Познякової О.В.
Хмелівська ЗШ I-III ступенів

Опорна з питань національного виховання.

Директор Тутаєва М.О.

Заступник Дульська А.Д.

Збірка нарисів з етнографії під назвою «Про звичні речі» презентує досвід роботи юних етнографів щодо створення літопису рідного краю (керівник проекту Шевченко З.Ф.).
Маловисківська гімназія

Опорна з питань розвитку творчих здібностей і обдарувань учнів.

Директор Онипсенко В.М.

Заступники Кісіль С.І., Крячко Н.В.

Методичні посібники презентують досвід роботи вчителів гімназії:

Крячко Н.В., Крячко В.І. з проблеми «Контроль навчальних досягнень учнів: нестандартний підхід»;

Івченко Т.А. «Тренувальні вправи з фізики у 10-11 класах».
Новгородківський район
Новгородківський РМК

Завідуюча Шаповалова В.М.


Брошура «Виховуємо творчу особистість» презентує досвід роботи районної творчої групи вчителів української мови та літератури з розвитку творчих здібностей школярів.
Новоандріївський НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад»
Опорний з проблем управління становленням Школи сприяння здоров’ю, громадянського виховання школярів на основі використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.

Директор Пасічна Л.А.

Заступник Ковалик В.О.
У брошурі «Здорова людина – здорова країна» розкривається досвід роботи директора навчального закладу Пасічної Л.А. та її заступника з управління процесом створення Школи сприяння здоров’ю, творчі здобутки педколективу опорної школи з розвитку здібностей та громадянської активності учнів на основі творчого використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.

Інгуло-Кам’янська ЗШ I-III ступенів

Опорна з питань розумового виховання школярів, утвердження загальнолюдських моральних цінностей, розвитку духовної культури учнів на основі впровадження педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.

Директор Бондаревська Т.М.

Заступник Дудник С.М.


У брошурах «Золоті розсипи ідей В.О.Сухомлинського – в життя!» та «З любов’ю до дітей …» представлено досвід роботи педколективу опорної школи з питань виховання громадянських рис особистості на основі використання педагогічних ідей В.О.Сухомлинського.
Петрокорбівський НВК «Загальноосвітня школа I-III ступенів – дошкільний навчальний заклад».

Опорний з проблем «Громадянське виховання особистості на основі використання народних традицій, історії рідного краю, педагогічних ідей В.О.Сухомлинського» та «Розвиток творчого потенціалу педагогічних кадрів шляхом застосування інтерактивних технологій у методичній роботі».

Директор Баланенко А.Г.

Заступник Буйволенко М.В.


Брошура «Щоб діти стали народом» розкриває досвід роботи педколективу опорної школи з питань виховання національної самосвідомості, громадянського становлення школярів на основі використання народних традицій, історії рідного краю.

У брошурі «Навчаючи, вчитися» представлено досвід роботи дирекції опорної школи з питань розвитку творчого потенціалу педагогічних кадрів на основі піднесення ефективності методичної роботи, застосування інтерактивних технологій, творчого підходу до проведення атестації вчителів.


Новоархангельський район
Ганнівська ЗШ I-III ступенів

Опорна з проблем управління

Директор Хомич Ю.П.
У збірках представлені:

● історія становлення і розвитку школи;

● управлінський вектор діяльності директора Ю.П.Хомича (планування роботи, основні форми навчально-виховної роботи, співпраці з агрофірмою «Авангард ЛТД», досвід організації методичної роботи з педагогічними кадрами, реалізації загальношкільної проблеми);

● сучасний погляд на технологію управлінської діяльності (модель структури управління, класифікація управлінських рішень та алгоритм організації їх виконання, схема поетапної реалізації науково-методичної проблеми школи);

● опорна школа в системі науково-методичної роботи з педагогічними кадрами;

● інноваційні технології контрольно-організаційної діяльності;

● структурні модулі сприяння розвитку якісної освіти;

● проект розвитку школи;

●основні напрямки організації самоосвіти керівника;

● т оцінювання професійної діяльності педколективу;

● рейтинг педпрацівника серед колег.

● педагогічна спадщина В.О.Сухомлинського – джерело творчого пошуку педагогів школи (досвід творчої реалізації педагогічних ідей В.О.Сухомлинського в навчально-виховному процесі школи, проведення уроків мислення серед природи, уроків зв’язного мовлення та ін.).


  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка