Анотований каталог передового педагогічного досвіду Черкаси 2011 Зміст



Скачати 476.63 Kb.
Сторінка1/3
Дата конвертації08.03.2016
Розмір476.63 Kb.
  1   2   3


Міський методичний кабінет установ освіти


Анотований каталог передового педагогічного досвіду

Черкаси - 2011

Зміст


  1. Інноваційні підходи до управління сучасною школою 3

  2. Інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі 5

  3. Шляхи реалізації профільного навчання та допрофільної підготовки 9

  4. Дослідницько-експериментальна діяльність сучасного закладу освіти 13

  5. Педагогіка розвитку особистості 14

    1. початкова школа; 14

    2. дошкільне виховання; 17

    3. українська мова та література; 20

    4. світова література; 21

    5. російська мова; 22

    6. англійська мова; 23

    7. німецька мова; 24

    8. французька мова; 24

    9. географія; 24

5.10. математика; 25

5.11. хімія; 25

5.12. біологія; 26

5.13. історія та правознавство; 27

5.14. обслуговуюча праця; 27

5.15. образотворче мистецтво; 27

5.16. ГПД; 28

5.17. виховна робота; 28

5.18. бібліотечна справа; 29

5.19. позашкілля 30



  1. Інноваційні підходи до навчання дітей з особливими потребами 30

  2. Психолого-педагогічний супровід навчально-виховного процесу 31

  3. Шляхи реалізації Програми духовного розвитку Черкащини у контексті підготовки

до 20-й річниці Незалежності України 33

1. Інноваційні підходи до управління сучасною школою

Тема досвіду: Шляхи і засоби гуманізації особистості.

Автор досвіду: Білан Людмила Валентинівна

Адреса досвіду: Черкаська гімназія №31

Анотація досвіду: У навчально-методичному посібнику вміщено сценарії засідань педагогічних рад виховного спрямування.

Автор запропонував теоретичний та практичний матеріал сучасних нестандартних форм підготовки і проведення педрад.

Рекомендовано для директорів, заступників директора навальних закладів.

Тема досвіду: Робоча книга класного керівника

Автор досвіду: Білан Людмила Валентинівна

Адреса досвіду: Черкаська гімназія №31

Анотація досвіду: У Навчально-методичному посібнику представлені методичні рекомендації для організації та проведення виховної роботи класними керівниками.

Рекомендовано для класних керівників, заступників директора навальних закладів.

Тема досвіду: «Школа розвитку особистості»

Автори досвіду: Пивоваров Василь Миколайович, Фрідман Лариса Семенівна, Білан Людмила Валентинівна

Адреса досвіду: Черкаська гімназія №31

Анотація досвіду: У навчально-методичному посібнику розкривається система роботи педагогічного колективу щодо розвитку обдарованих дітей за допомогою впровадження інноваційних освітніх технологій.

В посібнику запропоновано досвід роботи гімназії з реалізації різноманітних освітніх проектів та програм, науково – методичної та дослідно – експериментальної роботи з формування гуманістичних цінностей учнів. Рекомендовано для директорів навчальних закладів, заступників директорів з навчально-виховної, науково-методичної та виховної роботи, педагогів організаторів та вчителів-предметників.

Тема досвіду: Інноваційний розвиток полілінгвістичної гімназії. Опис педагогічних інновацій з теми

Автор досвіду: Ананьєва Надія Василівна

Адреса досвіду: Перша міська гімназія

Анотація досвіду: Інноваційна розробка вміщує концепцію діяльності полілінгвістичної гімназії, модель діяльності полілінгвістичної гімназії, модель науково-методичного забезпечення діяльності полілінгвістичної гімназії, програму науково-методичної та виховної роботи «Діалог культур», положення про центр полілінгвістичного і полікультурного розвитку особистості та міжнародного співробітництва.

Тема досвіду: Аспекти інноваційної діяльності Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №3

Автори досвіду: Ткаченко Тетяна Єгорівна, Барсукова Лариса Михайлівна

Адреса досвіду: Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №3

Анотація досвіду: В роботі вміщено планування роботи школи на 5 майбутніх років згідно вимог чинного законодавства та аспектів інноваційної діяльності школи.
Тема досвіду: Контроль науково-методичної діяльності навчального закладу

Автори досвіду: Гайдук Віктор Гаврилович, Карпенко Ніна Володимирівна

Адреса досвіду: ГПЛ

Анотація досвіду: У посібнику представлено контроль науково-методичної діяльності навчального закладу в таблицях.

Тема досвіду: Форми методичної роботи в закладі. Конкурс професійної майстерності як один з нетрадиційних методичних технологій

Автори досвіду: Хрипко О.М., Рудова Н.М.

Адреса досвіду: НВР НВО «ДНЗ – СЗОШ №37»,

Анотація досвіду: Робота містить теоретичні відомості з організації методичної роботи в навчальному закладі, що спрямована на професійне зростання вчителя та вдосконалення навчального процесу, а також матеріали з досвіду проведення традиційних і нетрадиційних форм методичної роботи з педагогічним колективом закладу з вадами слуху.

Тема досвіду: Методичне портфоліо заступника директора з навчально – виховної роботи, який відповідає за викладання іноземних мов

Автори досвіду: Чередніченко В.В., Бочковська О.І.

Адреса досвіду: Черкаська спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №17

Анотація досвіду: Збірка вміщує матеріали з нормативно – правового забезпечення організації роботи з учителями – стажистами та молодими педагогами. Досить цікавою є підборка «Вузлики на пам’ять» із серії «Пам’ятка молодого вчителя», яка викликає неабиякий інтерес не лише в молодих, але і досвідчених учителів.

  1. Інформаційно-комунікаційні технології в освітньому процесі



Тема досвіду: Використання комп’ютера на уроках української літератури (дидактичні матеріали для 5 -6 класів)

Автор досвіду: Грекало Тетяна Дмитрівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №32

Анотація досвіду: Посібник містить дидактичні матеріали, які словесники можуть використовувати на уроках та в позаурочний час.

Тема досвіду: Інформаційно-комунікаційні технології та сучасний урок

Автор досвіду: Кулєшова Любов Іванівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №13

Анотація досвіду: У даній роботі розроблені мультимедійні презентації, які включають слайди з динамічними об’єктами, що дозволяє вчителеві домогтися зацікавити учнів постаттю митців різних епох; засвоєння учнями особливостей художньої літератури, розкрити її місце серед інших видів мистецтва, організувати ефективне вивчення предмета «Світова література».

Тема досвіду: Матеріал до курсу «Художня культура» 9 клас.

Автор досвіду: Бондар Світлана Василівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №8

Анотація досвіду: Текстовий документ, презентація PowerPoint, колекція слайдів для демонстрації на DVD. Методика аналізу політичних плакатів, фотокарток та карикатур на уроках історії. Текстовий документ, колекція слайдів для демонстрації на DVD. Може використовуватись при вивченні відповідних тем у 10-11 класах.

Тема досвіду: Бісероплетіння. М’яка іграшка. Батік. Розвиток творчих здібностей (матеріали гурткової роботи)

Автори досвіду: Демочка Віра Григорівна, Агапова Валентина Михайлівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №32

Анотація досвіду: Представлені матеріали містять творчі роботи учнів, які дозволяють формувати мистецькі здібності учнів, додатково до програмного матеріалу з предметів образотворчого мистецтва та обслуговуючої праці

Тема досвіду: День Святого Валентина St.Valentine’s Day

Автор досвіду: Полякова Світлана Володимирівна

Адреса досвіду: Приватна загальноосвітня школа„Перлина”

Анотація досвіду: Навчально - методичні матеріали за темою „День Святого Валентина” мають на меті забезпеченню учнів цікавою та пізнавальною інформацією про історію, традиції та звичаї святкування дня закоханих в англомовних країнах. Джерелом поданої інформації є автентичні матеріали з американських і британських видань. Матеріали подаються окремими блоками і включають тексти та завдання, що допомагають учням усвідомити засвоїти одержану інформацію. Крім цього, до посібника включено вірші, ігри, тести, головоломки, що можуть використовуватись вчителями в позакласній роботі за вказаною темою.

Тема досвіду: Організаційно – педагогічні умови використання комп’ютерних технологій при вивчення іншомовного спілкування

Автори досвіду: Карпенко Ніна Володимирівна, Чередніченко Валентина Михайлівна

Адреса досвіду: ГПЛ

Анотація досвіду: В посібнику розглянуто напрямки досліджень з теорії і практики використання новітніх технологій та проведення уроків з комп’ютерною підтримкою.

Тема досвіду: Нетрадиційні форми уроку англійської мови

Автор досвіду: Хорсун Марія Михайлівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №11

Анотація досвіду: Посібник містить цікаві форми проведення занять з досвіду роботи, а саме: урок -вистава, урок - свято, урок – екскурсія, відео урок, які допоможуть урізноманітнити вивчення іноземної мови.

Тема досвіду: Збірник тестових завдань «Meine Grammatik» («Моя граматика»).

Автор досвіду: Шелест Людмила Володимирівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №18

Анотація досвіду: Збірник граматичних завдань з німецької мови призначений для 6 класу при вивченні німецької мови як другої іноземної. Збірник охоплює базові граматичні явища німецької мови і цілком відповідає програмним вимогам. Матеріал збірника носить контрольно-тренувальний характер і сприяє швидкому та міцному засвоєнню граматики. Цей посібник може бути широко використаний як довідник для вчителів, учнів школи для роботи в класі, самостійного опрацювання.

Тема досвіду: Задачі на рух

Автор досвіду: Кикоть Людмила Іванівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №27 ім. М. К. Путейка,

Анотація досвіду: Дана презентація містить анімаційні ілюстрації до задач на Рух. Матеріал можна використовувати для супроводу уроків математики для 5-6 класів.

Тема досвіду: Опорні конспекти: Геометрія 7. Алгебра 7

Автоир досвіду: Антонова Світлана В’ячеславівна, Павлик Катерина Володимирівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №32

Анотація досвіду: Роботи містить теоретичні відомості для узагальнення та систематизації знань учнів з тем «Алгебри 7» та «Геометрії 7»

Тема досвіду: Використання ІКТ на уроках та позакласних заходах з біології

Автор досвіду: Громова Тетяна Василівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів № 33 ім. В.Симоненка

Анотація досвіду: У посібнику представлено можливості використання інформаційно-комунікаційних технологій на уроках та в позакласній роботі з біології. Тестові завдання, розроблені вчителем відповідно до програми My Test, можна використовувати для поточного та узагальнюючого контролю знань учнів 9-го класу. Запропоновані до уваги матеріали з позакласної роботи можуть застосовуватися у практичній діяльності вчителів біології.

Тема досвіду: Історія баскетболу (теоретичний матеріал для 2 класу)

Автор досвіду: Старова Ольга Анатоліївна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №13

Анотація досвіду: Запропонована презентація включає слайди з динамічними об’єктами, дозволяє ознайомити учнів з історією виникнення гри, її особливостями; зі станом шкільного баскетболу у м.Черкаси.

Тема досвіду: Правові норми та їх використання у повсякденному житті

Автор досвіду: Баштан Ірина Олександрівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №13

Анотація досвіду: У даній роботі звертається увага на стадії, систему, заходи і засоби, способи, механізм, правові норми, методи, форми правового виховання, які використовуються у навчально-виховному процесі на уроках правознавства.

Тема досвіду: Використання DVD матеріалів на уроках історії України у

8 класах

Автор досвіду: Пасічна Тетяна Іванівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №24

Анотація досвіду: Матеріал допомагає повно розвивати вміння аналізувати і оцінювати історичні події та свідчення минулого.

Тема досвіду: Бібліотека – інформаційний осередок школи

Автор досвіду: Думаленко Ніна Василівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №32

Анотація досвіду: Даний посібник містить в собі матеріали, та електронні презентації, які можливо використовувати під час проведення бібліотечних уроків та позакласних заходів.

Тема досвіду: Алгоритмізація та варіанти розв’язку систем лінійних рівнянь

з використанням програми MS Excel та математичних способів

Автор досвіду: Сіденко О.М.

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №21

Анотація досвіду: Можливості MS Excel дуже великі і для їх розгляду було б потрібно багато часу, але це завдання перед нами і не стоїть: в цій публікації необхідно звернути увагу на стандартні функції, їх призначення та порядок роботи з ними. Варто розглянути традиційні методи розв’язання СЛАР

Тема досвіду: Інформаційно-комунікаційні технології як основа розвитку інноваційного закладу

Автор досвіду: Добровольський Валерій Володимирович

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №13

Анотація досвіду: Застосування інформаційних технологій є важливим інструментом поліпшення якості освіти, оскільки дають змогу необмежено розширити доступ до інформації, урізноманітнити технології, докорінно змінити роль і місце педагога та учня в системі «вчитель – інформаційна система – учень».

Тема досвіду: Методика проведення уроків із застосуванням ІКТ на снові середовища Net місто Україна та платформи Abode Connect Pro

Автор досвіду: Добровольський Валерій Володимирович

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №13

Анотація досвіду: У роботі представлена методика проведення уроків із застосуванням ІКТ. Діагностика та корекція знань безпосередньо прямо на уроці.

Тема досвіду: Використання інформаційно-комунікативних технологій в методичній роботі з педагогічними кадрами

Автори досвіду: Міська творча група: Цегвінцева Альоша Володимирівна, Шиш

Ольга Василівна, Дорошенко Ольга Валентинівна, Валовенко Ніна Миколаївна, Кум панська Лариса Леонідівна, Надоложко Любов Володимирівна



Адреса досвіду: міський методичний кабінет установ освіти

Анотація досвіду: Практично-методичний посібник по використанню

інформаційно-комунікативних технологій в методичній роботі з педагогічними кадрами дошкільних закладів.


  1. Шляхи реалізації профільного навчання та допрофільної підготовки



Тема досвіду: Міфічні герої українців

Автор досвіду: Журенкова Лариса Василівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №28

Анотація досвіду: Вивчаючи твори українських письменників, зустрічаємо назви знайомих і незнайомих міфічних персонажів. Чи хотіли б ви дізнатися, де, за віруваннями наших предків, живе казкова Жар-птиця, хто такі потерчата, вурдалаки та чугайстри, чому не можна гнівати домовика і руйнувати гнізда лелек? Тоді прочитайте цю книгу і ви поринете у цікавий, незабутній світ.

Тема досвіду: На вітрилах дитячих мрій. Ігрові елементи на уроках світової літератури (з досвіду роботи)

Автор досвіду: Пилюченко Валентина Володимирівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №28

Анотація досвіду: У збірці наводяться зразки ігор у вигляді кросвордів, головоломок, схем, криптограм, зашифровок тощо. Посібник стане в нагоді вчителям світової літератури, студентам філологічних спеціальностей, учням.

Тема досвіду: Активізація профільного навчання як засобу гуманітарного підходу до виховання особистості в умовах позашкільного навчального закладу

Автор досвіду: Забєлін Олег Павлович

Адреса досвіду: Центр дитячої та юнацької творчості

Анотація досвіду: В роботі розкриті шляхи активізації профільного навчання в умовах позашкільного навчального закладу як засобу гуманістичного підходу до виховання особистості. Оскільки позашкільна освіта моє яскраво виражену власну специфіку, що дає їй певні переваги перед іншими засобами навчання і виховання. Дана програма створена з метою поліпшення якості профільного навчання в закладі.


Тема досвіду: Японська література ХХ ст. Факультативний курс 11 клас

Автор досвіду: Малигіна Любов Миколаївна

Адреса досвіду: колегіум «Берегиня»

Анотація досвіду: Розробка програми та уроків факультативного курсу «Японська література» для учнів 11 класу гуманітарного профілю.

Тема досвіду: Формування духовності засобами мистецтва в процесі навчання грі на народних інструментах

Автор досвіду: Ганжа Андрій Вікторович

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №20

Анотація досвіду: У збірнику вміщено статті «Проблемні ситуації в навчанні баяніста», «Систематизація штрихів на баяні», «Психологічна підготовка учня перед концертом», матеріал яких ґрунтується на фундаментальних працях відомих педагогів- психологів і експериментальному досвіді роботи відділу народних інструментів Черкаської спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №20; плани-конспекти уроків з класу баяна. Збірник доповнено фотоматеріалами. Рекомендовано для використання вчителям спеціалізованих шкіл та викладачам ДМШ.

Тема досвіду: Науково-технічний переклад. Американська література. Країнознавство США. Тести. 11 клас

Автори досвіду: Червоненко Єва Федорівна, Джура Ніна Іванівна, Науменко Наталія Всеволодівна

Адреса досвіду: Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №28

Анотація досвіду: У даному збірнику запропоновано тести з англійської мови з відповідних спецкурсів для 11 класу. Тести призначені для перевірки рівня засвоєння навчального матеріалу учнями 11-х класів гімназій, ліцеїв, шкіл з поглибленим вивченням англійської мови. Тести розроблено згідно вимог Програми для профільного навчання. 10 – 11 класи (Навчальна книга, 2004) і апробовані викладачами спецкурсів.

Тема досвіду: Збірник текстів з англійської мови для аудіювання (5 -8 класи)

Автор досвіду: Білецька Віталіна Станіславівна

Адреса досвіду: Черкаська гімназія №31

Анотація досвіду: Методична розробка інтерактивних навчальних матеріалів з англійської мови на тему «Зимові свята» для учнів 7-11 класів спеціалізованих та загальноосвітніх шкіл.

Тема досвіду: Рейтингова система оцінювання

Автор досвіду: Євтушевська Тамара Анатоліївна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №7

Анотація досвіду: У даній роботі розглянуто питання про впровадження рейтингової системи оцінювання в навчальний процес. При вивченні окремих тем («Координати і вектори в просторі», «Многочлен від однієї змінної») представлені рекомендації щодо застосування рейтингового оцінювання на уроках математики. На основі досвіду проведений аналіз та переваги даної системи, а також розкриті основні принципи та загальні положення оцінювання.

Мета роботи – запропонувати вчителям використовувати поряд з традиційними системами оцінювання рейтингову систему.

Тема досвіду: Збірка тестових завдань з хімії для 11 класу за новою програмою 11-річної школи

Автори досвіду: Супрунович Ю.В., Овсієнко Н.І., Гаврилюк О.А., Зима Г.М., Смаглюк Ю.І., Верховська І.С., Биченко Т.М.

Адреса досвіду: Міський методичний кабінет установ освіти

Анотація досвіду: У збірці представлені тестові завдання для підготовки учнів до ЗНО.

Тема досвіду: Практикум з хімії для профільних класів (10-11 класи)

Автори досвіду: Рудь Є. О., Заболоцька О.В. Головачова Л.О., Коваль І.В., Будавіцька С.В.

Адреса досвіду: Міський методичний кабінет установ освіти

Анотація досвіду: Практикум включає 37 практичних робіт різного рівня складності, додаткові завдання різного рівня.

Тема досвіду: Методична розробка спецкурсу з хімії для 9-го класу "Розрахунки з розчинами"

Автор досвіду: Стеценко Ірина Володимирівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №15

Анотація досвіду: У даній розробці представлено уроків та дидактичний матеріал для уроків курсу за вибором з хімії для 9-го класу

Тема досвіду: Розробка сучасних уроків хімії. 11клас

Автор досвіду: Овчаренко Ірина Юріївна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №32

Анотація досвіду: Розробки уроків за новою програмою по інтегрованим технологіям. Використані інноваційні методики, ІКТ, проектні технології

Тема досвіду: Групова діяльність учнів при проведенні нестандартних уроків з хімії

Автор досвіду: Грабова Юлія Павлівна

Адреса досвіду: Загальноосвітня школа І-ІІІ ступеня №19

Анотація досвіду: Дана робота містить приклади використання групових методів роботи при проведення нестандартних уроків з хімії у 7-11 класах

  1   2   3


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка