Багатства Землі (старша група)



Скачати 32.78 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір32.78 Kb.
Ознайомлення з навколишнім. Багатства Землі (старша група)

Вихователь Миколенко Т.В.

Програмовий зміст. Уточнити знання дітей про те, що Земля має три основних значення: Земля – це планета, земля – це суша, земля – це ґрунт. Сприяти формуванню у дітей початкових уявлень про внутрішній склад Землі – корисні копалини. Дати знання про те, які корисні копалини видобувають в нашому регіоні. Продовжувати вправляти в умінні об’єднуватися в підгрупи, включатися в колективну працю, задавати запитання, оцінювати відповіді і висловлювання інших дітей. Формувати навички співробітництва та дослідницькі навички.

Матеріал: грудка чорного ґрунту, зразок залізної руди,бокситу, три картинки із значенням «земля» (планета, суша, ґрунт, карта Черкаської області.

для досліджень: зразки корисних копалин: граніт, глина, пісок, буре вугілля, торф, мінеральна вода; прості олівці, папір з алгоритмом дослідження з умовними позначенням, склянки з водою, маленькі молоточки.

.
Хід заняття.


  • Діти , щоб довідатись, про що ми сьогодні говоритимемо, потрібно скласти слово з поданих букв. (Педагог пропонує букви для вкладання слова «Земля». Діти виконують завдання самостійно)

  • Земля. Що це? (Під час пояснення дітьми вихователь викладає ілюстрації: планета, ґрунт,суша).

  • Отже, у землі є три основних значення: планета, суша,земля. Планета – це тоді, коли ми говоримо про космос, ґрунт говоримо коли висаджуємо рослини, суша, суходіл, в значенні беріг – коли виходимо з води.

  • Пропоную здійснити маленьку подорож по нашій рідній землі (звертаю увагу на карту).

  • На якій планеті ми живемо?

  • Як називається наша країна?

  • В якій області ми проживаємо?

  • Як називається наше рідне місто?

  • Отже, наш край називають Черкащина, а якщо ще точніше Уманщина.

Педагог пропонує дітям розглянути грудочку ґрунту, і пригадати, що ми знаємо про нього в вправі «Швидкі відповіді» (інтерактивна технологія «Мозковий штурм»)

  • Що це?

  • Який він на колір?

  • На дотик? Чому темного забарвлення?

  • Чим відрізняється від інших ґрунтів?

  • Пригадайте, як його називають?

Дорослий підсумовує: «Вірно діти, цей ґрунт називають чорноземом, він темного забарвлення , розсипчастий, багатий на поживні речовини і найбільш придатний для вирощування рослин. Ним багата наша Україна і наш рідний край Черкащина».

  • А чи єдине це багатство нашого краю? Вам цікаво дізнатися?

  • Пропоную вам стати дослідниками. Хто це такі?

  • Так, це науковці, що досліджують природу, а також її багатства - поверхню землі з її корисними копалинами. Корисні копалини використовують люди , а ось для чого ми з вами досліджуватимемо.

Педагог ділить дітей на 5 груп і пропонує кожній з них дослідити один із об’єктів не називаючи його. Закріплюються правила роботи в групі і надається алгоритм дослідження ( перевірка на твердість, крихкість, сипучість, колір, тоне чи розчиняється у воді).

  • Ви, працюватимете в групах, обов’язково обговорюйте, те що дізналися, якщо одна із зазначених особливостей властива ставте знак «+» навпроти умовного позначення.

  • Пропоную, дослідникам приступити до роботи.

Педагог слідкує за самостійною діяльністю дітей, при необхідності пояснює,допомагає назвати об’єкт дослідження (торф, буре вугілля, мінеральна вода).

Фізхвилинка.

- Діти, ви дослідили корисні копалини, можете розповісти про них та назвати. Послухаємо, у кого буде найкраща доповідь про об’єкт дослідження.

Діти розповідають про свій об’єкт. З’ясовується, що діти досліджували глину, пісок, граніт, торф, буре вугілля та мінеральну воду. Педагог запитує:



  • Де люди використовують граніт та пісок?

  • Для чого добувають глину?

Педагог доповнює відповіді дітей, розповідає про використання бурого вугілля, торфу та лікувальне значення мінеральної води, показує зразки різної глини, граніту, ознайомлює із зразком залізної руди та бокситом. Пропонує за допомогою умовних позначок позначити ці корисні копалини на карті Черкаської області. Дитина з кожної групи чіпляє позначку свого об’єкта дослідження. Вихователь доповнює тими, про які розповідала, бере ігровий мікрофон і пропонує пограти у гру «Інтерв’ю» (інтерактивна методика «мікрофон»).

  • Я кореспондент газети « У світі цікавого» і пишу статтю про наш рідний край. Дозвольте вас запитати?

  • Як називається наш рідний край?

  • Він красивий?

  • Чим він багатий?

  • Які матеріали добувають для будівництва?

  • Які ви знаєте мінерали?

  • Як їх можна назвати одним словом?

  • Молодці. Отже, наша рідна Черкащина красива та багата на корисні копалини.

По закінченню заняття діти можуть розглянути всі зразки корисних копалин.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка