Баранська М. В., вчитель математики Проблемна питання



Дата конвертації03.03.2016
Розмір35.9 Kb.
Баранська М.В., вчитель математики

Проблемна питання «Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках математики шляхом впровадження інтерактивних методів навчання»

Вчителькою розроблені рекомендації та система уроків з данох проблеми.Намагається так побудувати урок, щоб він сприяв виробленню в школярів самостійних навичок здобуття знань. На уроці йде творча робота, яка заставляє кожного брати участь в навчальному процесі, виробляє навички самоосвіти і формування на цій основі вмінь і навичок дослідницької роботи. Навчити дітей мислити, аналізувати, вміло застосовувати набуті знання на практиціц, зробити заняття жвавими, цікавими, які б приносили задоволення учням- основне в діяльності вчителя. Головним вважає викликати в учнів інтерес до предмета, а потім постійно його підтримувати, розвивати, поглиблювати. Математику люблять одиниці, хочуть знати десятки, а навчити треба всіх. Вчителька переконана, що найбільша цінність – це особистість дитини і все, що робиться, робиться для неї, для її навчання, виховання, розвитку. А розкрити особистість учня можна, якщо на урок ідеш не лише зі знаннями навчального матеріалу, методів і прийомів навчання,набором задач і вмінням їх майстерно розв’язувати, але й з різноманітними і цікавими способоми організації роботи учнів на уроці.

В процесі роботи вчителька ставить перед собою мету привчити учнів працювати самостійно в міру їх здібностей. Працює над формуванням умінь учнів спостерігати, узагальнювати, формулювати гіпотези, ставити запитання, висловлювати і відстоювати свою думку, оперувати навчальним матеріалом. Велику увагу приділяє розвитку уяви, нестандартного мислення, уяви, уваги, пам’яті учнів.

На уроках у 5-6 класах можуть бути присутні казкові герої: Всезнайко, Незнайко, Мудра Сова, яким учні допомагають вийти зі складних ситуацій. Всі учні залюбки пробують себе в ролі вчителів, консультантів, знавців, контролерів. Практикує проведення нетрадиційних уроків (подорожі, вікторини, огляді, конкурси, математичні турніри тощо). З метою стимулювання пізнавальної діяльності учнів використовує ігрові прийоми і завдання, які розвивають інтерес, свідоме ставлення до навчання, активність діяльності на уроках. Ігровими моментами на уроках активізую думку учнів, допомагає їм зосередитись і виділити основне, найважливіше, спрямовує увагу на самостійну діяльність. Для активізації опорних знань пропонує ігри «Хто швидше?», «Знайди помилку», доручає учням складати вправи, казки, кросворди самостійно до вивченої теми, спробувати себе в ролі вчителя.

Значну роль в удосконаленні навичок і розвитку особистості відіграє робота з підручником. Часто вчителька прпонує учням самостійно опрацювати матеріал і дати відповіді на запитання; скласти план до прочитаного; розбити доведення теореми на кроки; скласти алгорнитм; за змістом прочитаного скласти діалог з товаришем по парті.

У своїй роботі застосовує вчителька взаємоопитування і взаємоперевірку, що активізує роботу учнів, а також самоконтроль. У процесі формування самоконтролю учні набувають досвід подолання інтелектуальних труднощів, визначають різницю між результатами своєї праці і особистим потенціалом, розвивакють потребу і мотиви до самовдосконалення і самоосвіти, породжують дух суперництва і прагнення до здобуття перемоги. Самостійно здобуті знання є найбільш міцними. Залучення учнів до самостійної пізнавальної діяльності є спонукальним до розвитку творчих здібностей. Для цього практикує проведення нестандартних уроків. Наприклад, урок-дослідження «Периметр і площа геометричних фігур» у 9 класі, урок брейн-ринг «Розкладання многочленів на множини» у 7 класі, урок-подорож «По прямокутній системі координат» у 6 класі, урок-презентація «Площі геометричних фігур» у 8 класі, урок-гра «Додатні і від’ємні числа» у 6 класі.

Сприяє розвитку творчих здібностей застосування технологій інтерактивного навчання..Використовуючи елементи інтерактивного навчання на своїх уроках створює умови, за яких кожен учень залучається до роботи і відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Так , під час вивчення теми «Площі геометричних фігур» у 9 класі для виконання завдань учні об’єднуються в пари, малі групи, застосовуються прийоми «Мікрофон»,»Карусель», «Мозковий штурм». Учні працюють над проектом з даної теми. На основі зібраних матеріалів створено довідник-посібник «Площі геометричних фігур».

Щоб забезпечити глибоке засвоєння теми вчителька застосовує логічно витриману систему вправ, дає можливість учням відчути необхідність використання набутих знань у прцесі розв’язування задачпрактичного змісту, а також задач, які склали самі. Пропонує вправи, які вимагають не лише знань, а й певних пошуків, роздумів, логічних міркувань. При цьому широко використовуються теореми та задачі, які можна розв’язувати кількома способами і вибрати найбільш раціональний.

Часто пропонує вчителька на кмітливість, задачі з помилками в умові, задачі підвищеної складності, ребуси. Сприяють розвитку пізнавальної активності і такі завданн, як складання казок, кросвордів математичного змісту. Вчителька уклала збірник таких кросвордів.



Устарших класах організовує дослідницьку роботу учнів, залучає старшокласників до зібрання додаткового матеріалу, написання і захисту рефератів.

Не залишається поза увагою і позакласна робота, де учні знайомляться з математичною довідковою літературоюю, вчаться складати опорні конспекти, схеми, алгоритми. Разом з тим учні знайомляться з новими математичними теоріями, типами задач і способами їх розв’язання, розв’язують нестандартні , логічні задачі, задачі підвищеної складності.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка