Бойко Тетяна Василівна у барвах сонячного літа 2014 р



Сторінка1/7
Дата конвертації07.03.2016
Розмір0.98 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7
Бойко Тетяна Василівна

У барвах сонячного літа




2014 р.
Відділ освіти Білоцерківської райдержадміністрації

Методичний кабінет

Розглянуто і схвалено на засіданні методичної ради

Узинської загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 5

(протокол № 1 від 30 серпня 2011 року)

Автор: Т.В.Бойко, вчитель початкових класів Узинської

загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 5

Рецензент: С.М. Роєнко, методист РМК відділу освіти

Пришкільний табір відпочинку,

Узин, 2014, 86с.

Матеріал рекомендовано, як зразок звіту про роботу в пришкільному таборі відпочинку.

Т.В.Бойко, 2014



Методичні рекомендації

щодо організації роботи в пришкільному таборі відпочинку
Конституція України визнає життя і здоров’я людини найвищими соціальними цінностями. Відповідно до Основного Закону держава несе відповідальність перед людиною за свою діяльність і зобов'язана ефективно розв'язувати завдання виховання здорового покоління. Особлива цінність дозвілля полягає в тому, що воно може допомогти дітям реалізувати все найкраще, що в них потенційно закладене. Дозвіллєва діяльність може бути важливим підґрунтям для формування фундаментальних дитячих потреб. Завдяки формам дозвіллєвої активності можна підтримувати емоційне здоров’я, переборювати власні недоліки, формувати волю й характер. Однією з форм оздоровлення учнів є створення пришкільного літнього табору відпочинку.

Дитячий табір відпочинку - це насамперед діти. Різного віку, різного рівня освіти й культури, різного виховання й кожен зі своїм характером. Звичайно, один начальник, хоч би яким розумним він був, не в змозі з усім цим упоратися, якщо йому не допомагатимуть його колеги, насамперед вихователі загонів.

Основні завдання, які ставить перед собою колектив співробітників пришкільного табору відпочинку:


  • Формування у дітей потреби здорового способу життя;

  • Забезпечення умов медичного та оздоровчого нагляду дітей;

  • Організація змістовного й безпечного дозвілля дітей та підлітків.

  • Розвиток творчих здібностей та інтересів школярів.

  • Надання можливостей кожному з активістів випробувати себе в різних справах: виконанні окремих індивідуальних та колективних дорученнях, роботі в творчих групах.

Планування роботи пришкільного літнього табору відпочинку містить відповідну систему заходів, спрямованих на всебічний розвиток особистості учнів. Поряд із моральним, естетичним, трудовим, інтелектуальним вихованням дітей та підлітків найважливішим питанням у роботі табору залишається охорона життя та здоров’я дітей. Медичний персонал повинен постійно стежити за станом здоров’я дітей, повноцінним харчуванням, вести контроль за гігієнічними процедурами.
Особливу увагу слід приділяти відпочинку дітей. Тому під час планування виховної роботи слід підбирати комплекс заходів, спрямованих на відновлення фізичних та психічних функцій дитячого організму, соціальної активності. Спортивні розваги та змагання, походи до парків та лісосмуг, конкурси моди, „бантиків", малюнків на асфальті і інше повинні піднімати настрій дітей та бажання відвідувати табір.
Але, як кажуть: „Скільки таборів - стільки планів їхньої роботи." Та обов'язковими в кожному таборі є:

  • План роботи табору на зміну.

  • План роботи гуртків.

  • План роботи вихователів.

  • Щоденний план роботи.

Під час складання планів слід орієнтуватися на документи, матеріали з питань роботи з дітьми, наявні в Україні; необхідно враховувати знаменні та пам'ятні дати, події в світі, своїй місцевості, в своєму таборі. Грамотно складений план роботи - запорука чіткої та продуктивної діяльності дорослих і дітей усього табору. Вимоги до аналізу роботи дня за планом: безперервність, систематичність, конструктивність, глибина, об'єктивність.

ОБОВЯЗКОВО:



  • Грамотно оберіть назву загону: «Як Ви човен назвете, так він і попливе» (Капітан Врунгель). Маючи власні версії назв краще придумуйте назву загону разом з дітьми.

  • Гасло загону повинно відповідати віку дітей, бути цікавим та зручним для вимовляння.

  • Оберіть лідера в кожному загоні – емоційного й інтелектуального помічника-організатора, який стане основною сполучною ланкою між Вами і дітьми.

  • Ознайомте дітей із загальноприйнятими правилами поводження в таборі та правилами безпечного відпочинку на воді:

    1. Відпочивай біля води тільки з дорослими.

    2. Захищай голову від сонячних променів.

    3. Не запливай за буйки. Буйки повинні бути для дитини сигналом для зупинки і розвороту в бік берега.

    4. Ігри у воді повинні носити спокійний характер.

    5. Тривале перебування у холодній воді є небезпечним.

    6. Стрибати у воду в незнайомих і неперевірених місцях – табу.

    7. Не пий сиру воду з річки, озера, ставка.

    8. Якщо дитина не вміє плавати, тоді вона повинна бути одягнена в надувний жилет і не заходити глибше, ніж по пояс.

    9. Дитина не повинна самостійно вирішувати, чи може вона піти у воду – нехай погоджує з вами кожен крок на пляжі, на березі річки чи ставка.

    10. Слово «Тону» повинно звучати лише в критичній ситуації, ігор із цим словом допускати не можна.

ВИХОВАТЕЛЮ НА ЗАМІТКУ
Вихователь має вміти все: організувати спортивне змагання й заспокоїти скривдженого малюка, зашити порвану в грі футболку і заспівати популярну пісню, залучаючи до загального хору навіть сором'язливих, очолити команду „веселих і кмітливих", розповісти дітям про історію свого міста. Він повинен бути готовим відповісти на будь-які запитання дітей, а отже, вихователь має стежити за місцевою та всеукраїнською пресою, регулярно дивитися по ТБ програму „Новини", багато читати, особливо новинки художньої літератури, стежити за спортивними подіями в країні та своїй області, знати популярних спортсменів. Отже, тому:

  • Розвивай у собі глибоке, дієве прагнення оволодіти принципами людських стосунків. Якщо я знаю, що знаю мало, зроблю все, щоб знати більше.




  • Шукай хороше в кожній дитині й дорослому - погане завжди зверху. Не створюй улюбленців у загоні, будь об’єктивним до всіх.



  • Умій усе бачити і все чути. Але вмій робити вигляд, що нічого не помічаєш. Якщо можеш, будь мудрішим за своїх вихованців, але не кажи їм про це.




  • Вихователь - арбітр, консультант, режисер, друг. Пам’ятай: єдиний шлях виграти у суперечці – уникнути її.



  • Знай закон дзеркальності - який ти, такий і твій загін. Хвали дітей чесно і щиро. Віддавши їм своє серце - отримаєш повагу сторицею.




  • Будь чесним з дітьми, не обіцяй того, чого не зможеш виконати, не викручуйся, не обманюй. Якщо ти не правий, визнай це швидко і щиро.



  • Будь уважним слухачем. Заохочуй дітей говорити про себе. Говори з ними про те, що цікавить їх найбільше. Примітивний той вихователь, що не має почуття гумору. Гумор - посланець
    правди.




  • Критикуй дітей не з задоволенням, а з болем. А краще – не критикуй їх, бо критика небезпечна. Оцінюй дитячу поведінку як щиру і безпосередню.



  • Ніколи не кричи на дітей, бо це ознака твого безсилля. Краще – посміхайся! Твоя посмішка, спалахнувши на мить, може залишити пам'ять про себе назавжди.




  • Звертайся до кожної дитини по імені, бо для неї звук її імені – найсолодший і найважливіший звук в людській мові.



  • Не сердься довго на дитину. Це не професійно. Вмій прощати! Краще запитай себе, які помилки ти сам зробив, які уроки ти засвоїв на майбутнє.




  • Будь з дітьми разом, поруч, але трохи попереду. Не намагайся бути кращим, ніж ти є насправді. Будь самим собою – і кожен буде щирим з тобою.



  • Не пищи: нам важко! «Терпіння і труд усе перетруть!».



* * *

Послухайте психолога!
Психолог, як штатна одиниця в дитячому таборі відпочинку, покликаний психологічно супроводжувати весь процес перебування там дітей, а також виконувати всі інші функціональні обов'язки. Необхідність у такому фахівці стає очевидною з огляду на:

  • Специфічну ситуацію перебування дітей у таборі;

  • Необхідність дотримання дітьми режиму дня;

  • Нове середовище спілкування дітей та їхньої діяльності,

  • Входження до нового тимчасового колективу.

До завдань психолога може входити стимулювання творчої активності дітей

( під час проведення тренінгів креативності, творчих ігор і вправ) та розвиток творчих здібностей кожної дитини.

Чим різноманітніше життя в таборі, чим більше завдань доводиться вирішувати дитині, тим більше збагатиться й розвинеться її особистість.


А одним з основних критеріїв оцінювання ефективності функціонування табору й роботи його співробітників є:

  • Констатація факту виконання завдань, поставлених перед колективом;

  • Задоволеність дітей перебуванням у таборі:

  • Можливість створення умов для відпочинку дітей, психологічно комфортних і наближених до звичної для більшості з них ситуації довірчого спілкування та взаєморозуміння.

  • Як ми, дорослі організатори таборів, вміємо усміхатися літу і, працюючи, відпочивати разом з дітьми.

  • Пам'ятати, що відпочинок починається...з кінця. Тобто, на підставі аналізу роботи пришкільного табору відпочинку за минулий сезон, вдало продумати і скласти план підготовки до нового сезону.

ДОЩ НАДВОРІ?

НЕ ЖУРИСЬ!

Краще ти йому вклонись,

хай напоїть нивку, квітку і стеблинку.
* * *

Вітер блискавку вистругав,

Хмара суне з-за гір, -

Перекидом, колесом, вистрибом

Вибігли діти надвір.

Топтали бузковий верес,

Трусили на голови хвощ.

Здіймали страшенний вереск,

Ласкаво просили дощ:

«Іди, іди, дощику!

Зварю тобі борщику

В полив’янім горщику,

В полив’янім горщику…»
Ліна Костенко
НАРОД ПРОГНОЗУЄ, А ТАБІР ПРАЦЮЄ!


  • Малий дощ вранці, до табору спіши – вдень гарна погода і награєшся ти.

  • Якщо при сонечку дрібен дощик іде – парасольку хватай, до табору поспішай, бо негоді не буде кінця, хоч край.

  • Дощ, що краплі великі має, швидше від нас втікає.

  • Пообідав смачно? Та дощ з полудня, тож гуляй в спортзалі, бо йтиме він до кінця дня.

  • Сильний дощ минув, небо швидко вияснилося, та до річки не спіши, бо мрячить дрібненький, він непогоді раденький.

  • В річці весело купатись, правил безпеки дотримуватись, та ось вода запінилась і гарна погода зупинилась.

  • Якщо ж вода в річці потемніла, стала бура, то скоро налетить буря. Тож часу не гай, до приміщення табору поспішай й про малечу не забувай.

  • Та сьогоднішній дощ – на зорі, добре буде в таборі дітворі.

Наше щасливе дитинство -

веселий відпочинок

в пришкільному таборі

«Сонячний

промінь»

Людина –найцінніший скарб.

Кожен із нас особистість.

Сценарій свята «У барвах сонячного літа»

Організатор. «Канікули! Канікули!»- співає все навколо.

Канікули, канікули у школі!

А що таке канікули? Це літні дні барвисті,

Це час, коли нам ніколи хоча б на мить присісти,

бо треба мчати босими наввипередки з вітром,

з густих лісів приносити горіхів повні відра.

Це час у річці хлюпатись, підсмажувати спини

і зранку в лузі слухати тонку струну бджолину.



Ведуча 1. Добрий день, любі малята, рада я усіх вітати.

У нас сьогодні відкриття пришкільного оздоровчого табору.

Кращої немає для нас долі,

Ніж провести дні веселі в таборі при рідній школі.



Ведуча 2. Наш табір шкільний - це країна маленька, Де весело живеться. І так романтично він „Сонячним променем" зветься.

Ведуча 1. Хоч обійдіть весь білий світ, хоч глобус швидко покрутіть. Не знайдете ніде такої країни доброї й від сонця золотої.

Ведуча 2. Ви, малята, будете тут про дружбу дбати,

А вихователі вас будуть ніжно промінчиками називати.



Разом. Є у нас Прапор, Герб і Гімн, тож струнко станемо під символом оцим. (Звучить Гімн України)

Слово надається директору школи: Добрий день, дорогі діти, шановні батьки та вихователі. Сьогодні дитяче свято – Міжнародний день захисту дітей, який у всьому світі відмічають 1 червня. Кожна сім’я, кожна держава повинні дбати про своїх дітей, про їх здоров’я, про відпочинок та соціально-культурне життя. Адже саме вона, нинішня дітвора, і є нашим майбутнім. Ми хочемо, щоб наші діти були здоровими, щасливими, розумними, жили в мирі, радості і були впевнені у завтрашньому дні. Звісно, на все це ви як і кожен громадянин України, як і кожен житель нашої прекрасної планети, маєте право. Це право гарантовано вам Конвенцією ООН про права дитини, яка набула чинності в нашій державі з вересня 1991 року. Та, окрім прав, кожен з нас має й обов’язки. Щиро хочеться вірити, що при взаємодії прав і обов’язків як дорослих по відношенню до дітей, так і дітей по відношенню до самих себе і дорослих у нас у всіх буде краще майбутнє, краще життя. Тож бажаю вам доброго здоров’я, мирного неба, радості від кожного прожитого дня в таборі. Любіть і поважайте батьків, землю, яка вас годує, посміхається і будьте щасливими. Гадаємо, що сьогоднішнє свято додасть вам хорошого настрою та радісних миттєвостей. Слово для привітання надаю групі шкільного театру «Ліра».

  • Все навкруги у квітах, променів сонця багато. На планеті Земля, діти, відмічають нині свято.

  • Ось ми й дочекалися літа, 1 червня – наша втіха, бо цей день у всьому світі приурочили нам, дітям!

  • Зустрічайте свято літа, сонця, світла. Сонце, грій тепліше, буде свято веселіше!

  • Може завтра, може, нині на догоду дням новим віддамо цей світ дитині – хай повік володіє ним!

  • Віддамо світанки сині, 100 веселок, 100 зірниць, віддамо повік дитині 100 найбільших таємниць.

  • Діти зійдуться на лузі слухать пісні солов’я. Всі вони – найкращі друзі, всі вони – одна сім’я.

  • В них усіх ясні обличчя, всі вони, немов брати, їх усіх майбутнє кличе мир і щастя берегти.

  • Нехай же лунає над світом: (разом) Мир на планеті! Щастя над світом!

(Вокальна група «Перлинка» виконує пісню «Барвінкові зорі» на слова С.Жупанина)
Ведуча 1. Зміну відкриваємо, тож нашу пісеньку заспіваємо.
Наш девіз:

„ Промінчики сонця зігріють теплом, будемо веселі й щасливі разом"



Ведуча 2. Щоб дозвілля було веселим, приємним, вживати будемо чарівні слова.
Які ж вони, відповідайте!

  • Розтопить серце всякого сердечне слово (дякую).

  • Зазеленіє старий пень, коли почує (добрий день).

  • Розтане навіть крига від слова теплого (спасибі.

  • Коли згасає сонце й зоря лягає на плечі. Серед знайомих голосів я чую
    (добрий вечір).

• Якщо ти їсти вже не в силах, то скажеш кухарю(спасибі).
Тож раджу вам, діти, частіше чарівні слова вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.

І кожен свій день у таборі починайте зі слів:

„Добрий ранок! Вітаю! Здрастуйте!"


Ведуча 1. Є ще закони нашої країни „Сонячних промінчиків".

Повторимо їх у грі „Так" чи „Ні"

Дружно хором відповідайте та часу не гайте!



  • Усміхнемось сонечку: " Здрастуй, золоте!", усміхнемось квіточці - хай
    вона цвіте! Друзям посміхнемося, побажаємо добра? (Так)

  • Галасуй, пищи, гукай, коли вихователь щось повідомляє! (Ні)

  • На екскурсіях в природу радісним, привітним поспішай до трав, до
    квітів, І щоб вони пройшли не марно - з усіма поводься гарно! (Так)

  • Після гри прибери мерщій в ігровій кімнаті: стільчики, ляльки, шахи,
    шахмати, різні пристрої будуть чекати вас щодня у доброму
    настрої. (Так)

  • Роби комусь зле, бери швиденько чуже, якщо цього ніхто не
    бачить. (Ні)

  • Друга в біді не залишай, друга щирим словом привітай. А якщо він
    не зрадливий - то й тебе він словом втішить.(Так)

  • Смикай дівчаток за кіски, став хлопцям підніжки.(Ні)

  • Без запрошення до їдальні ти влітай та обід голосно вимагай. Не
    вітайся там ні з ким, і нізащо слів „Будь ласка" і „Пробачте" не
    кажи. (Ні)

  • Грайся чесно, не дражнись, не вередуй, а краще посміхайся
    більше. (Так)


Ведуча 2. А ще Сонечко посилає вам на своїх промінчиках теж нехитрі, але важливі правила.

(Підійти до дітей, вони прочитають слова з


„промінчиків")


  • Самому ні до кого не чіплятися, не набридати.

  • Ніколи двічі не просити. Не бути ябедою.

  • Ніколи не бути замазурою.

  • Якщо керуєш грою - не принижуй інших.

  • Не ображайся без причини.

  • Не забирай чужого, але й не все своє віддавай.

- Давайте тричі скажемо серйозне слово:"Клянусь!" (Діти повторюють.)

Ведуча 1. А вихователі в свою чергу обіцяють:

  • Допомагати вам завжди долати труднощі та перешкоди.

  • Голубити й леліяти вас, ніби матуся.

  • Розв'язувати проблеми під час відпочинку чи й по необхідності.

  • Не карати, а любити.

Ведуча 2. Тепер - веселіться, а потім по загонах розійдіться для продовження
бесід та інструктажів по ТБ.

ОРІЄНТОВНИЙ ПЛАН

виховних заходів у пришкільному таборі відпочинку

«Сонячний промінь»



№ п\п

Дата

3 а х о д и

1




Відкриття табору в Міжнародний День захисту дітей.

2




Цікаві посиденьки (турнір екологів) «Цей великий, таємничий світ навколо»

3




Подорож в Країну ввічливості і доброти.

4




Країна мультляндія. Конкурс дитячого малюнку.

5




Екскурсія в природу. Інструктажі по ТБ.

6




Конкурс малюнків на асфальті « Мої мрії і уподобання»

7




Змагання з мініфутболу, «Влучний стрілець», «Ми -

пішоходи і пасажири», «Юні пожежники».



18




Конкурс « Яка у мене співуча пір'їнка!» (Я сам творю прекрасне)

9




Перегляд вистави театру Саксаганського

«Чарівна магія Паскаля»



10





Екскурсія в парк «Олександрія» м. Біла Церква.

11




Карнавал казкових героїв. Лялькова вистава «За здоровий спосіб життя»


12




Веселі старти « Ми до тебе, літечко, в гості завітали»

13




Як на Україні святкували «Майове свято»






14




Закриття табору. Святковий концерт «Ми - талановиті»




Начальник табору





Літні канікули зустрічаємо і

пришкільний табір

веселою піснею розпочинаємо.



Кращої немає для нас долі,

Ніж провести дні веселі в таборі

при рідній школі.

Бо він – як країна маленька, де весело живеться,

І так романтично „Сонячним променем» зветься.



День вітання і прощання

веселим таночком ми привітаємо.

І в таборі шкільному віднині

будемо жити у дружбі, щасті, мирі!




Ми всі звичайні діти,

Уміємо плакати й радіти.

Та в таборі відпочинку при школі

Будемо сміятися, веселитися доволі!



А начальниця табору часу даремно не гаяла;

відпочиваючи, план нашого дозвілля складала, і тому нам добре всім відпочивалось,

бо спортом ми щоденно займались: бігали, стрибали, повзали;

на екскурсії виїжджали та наш табір „Сонячний промінь"

добрими справам прославляли.

Всьому свій час,

своя пора буває!

Нам відпочити час –

в школі табір є у нас.

Закони, режим тут, і час дозвілля,

робота гуртків та графік роботи вихователів.

Щоб здоровими росли

і веселими були, Фрукти, овочі треба вживати,

щоб багато сили мати. Розпорядок дня – це важливо:

Будеш здоровим – будеш щасливим!

Наша кухар тьотя Люда смачно нас щоденно годувала,

Та для цього по телефону

смачненькі продукти замовляла.






  1   2   3   4   5   6   7


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка