Ботанічні замальовки



Скачати 47.53 Kb.
Дата конвертації02.03.2016
Розмір47.53 Kb.
Урок №4

Тема: Ботанічні замальовки

Мета: ознайомити учнів з поняттями «замальовка», «натура»; навчити уважно спостерігати за природою, малювати з натури об'єкти природи; розвивати вміння насолоджуватися природою, аналізувати природні форми; формувати естетичні почуття, смак; активізувати творчу ініціативу учнів; виховувати любов до природи та творів образотворчого мистецтва.

Матеріали та інструменти: будь-які графічні матеріали (олівці, гелеві (кулькові) ручки, фломастери та ін.), гумки, альбоми.

Зоровий ряд: різні рослини та їх графічні замальовки, листки різних дерев, репродукції картин К. Моне «Соняхи», Дж. Родефер де Кемп «Троянди», І. Шишкін «На дачі».

Тип уроку: комбінований урок.

Хід уроку

І Організаційний момент

1.Привітання. Перевірка готовності учнів до уроку



ІІ Актуалізація опорних знань

•   Поясніть, що таке графіка.

•   Які твори ми називають графічними ?

•   Які матеріали та інструменти використовує художник-графік?



ІІІ Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми й мети уроку

Вчитель: Послухайте, будь ласка вірш «Осінь» Катерини Перелісної.

Листячко дубове.                                 Айстри похилились,

Листячко кленове                                Ніби потомились,—

Жовкне і спадає                                   Сонечка немає.

Тихо із гілок.                                       Спатоньки пора!

Вітер позіхає,                                       А красольки в'ялі

В купу їх згортає                                 До землі припали.

Попід білу хату                                    Наче під листочком

Та на поріжок.                                     Вітер догоря.

ІV Викладення нового навчального матеріалу

1.Розповідь вчителя

Учитель: Сьогодні ми поговоримо про матінку-природу. Ми рідко замислюємося над багатством форм у навколишньому середовищі. А між тим, якщо уважно придивитися, всі предмети мають певну форму — просту або складну.

Погляньте на різноманітність природних форм. Усі вони різняться, проте дуже цікаві. Зверніть увагу на дерева. Усі вони мають стовбур певної форми й розміру; кору, що відрізняється за малюнком; певне розташування гілок; певну форму листя.

Також рослини мають листя, схоже на мереживо (як полин чи амброзія), маленькі чи великі квіти (як волошка, соняшник чи ромашка).

А чи помічали ви, що вигляд рослини залежить від положення споглядача? Вигляд та розмір квітки змінюються, якщо подивитись на неї чи то згори, чи то лежачи на землі, чи то з вікна другого поверху. Форма квітки (ромашки, соняшника, лілії) хоча й залишається незмінною, але змінюється її сприйняття художником залежно від місця його розташування.

Уявіть себе справжніми художниками і придивіться до квітів, листя. Чи змінюється їх форма, якщо роздивлятися її з різних боків? Які зміни ви помічаєте?

Зауважте, як змальовує соняхи Клод Моне, як по-різному повернуті до глядача їхні голівоньки.

А які чарівні букети троянд змалював Джосеф Родефер де Кемгії Учитель демонструє згадані репродукції художніх творів.

•   Як ви вважаєте, чи цікаво було б дивитися на ці букети, якби всі троянди були однаково повернені до глядача?

•   Чи трапляється таке в житті?

•   Чи хотілося б вам передати у рисунку красу гілочки або квіточки, що ви бачите?

Тому сьогодні ми робитимемо ботанічні замальовки. Що ж таке замальовка?

Замальовка — малюнок з натури, виконаний переважно поза майстернею з метою збагачення матеріалу для значнішої роботи або задля практичного вправляння (може бути дуже деталізованою).

Часто художники, щоб закріпити навички у зображенні квітів (рослин), замальовують ту саму квітку (рослину) у різних положеннях. У такий спосіб вони працюють над натурою. Це ще одне нове для вас поняття, тому запишімо його до словничків.

Натура (у практиці образотворчого мистецтва) — те, що є предметом зображення для художника. {Запис до словничків.)

Старанне вивчення натури — одна з важливих умов переконливого, живого втілення митцем будь-якого реалістичного задуму.

Як ви зрозуміли, ми замальовуватимемо об'єкти природи з натури.



2.Фізкультхвилинка

V Практичний блок

1. Інструктаж

Послідовність виконання роботи

•   Визначте місце майбутнього зображення на аркуші паперу.

•   Уважно роздивіться те, що маєте зобразити (визначте пропорції частин та загальну форму квітки або листочка).

•   Легкими рухами олівця намітьте майбутнє зображення, постійно порівнюючи його з натурою.

•   Видаліть за допомогою гумки всі зайві лінії.

•   З'ясуйте найсвітліші та найтемніші місця натури та тонові переходи між ними.

•   Не захоплюйтеся зображенням деталей, дивіться на зображення взагалі, постійно порівнюйте створюване зображення з натурою.



2. Самостійна практична робота учнів

Виконання ботанічних замальовок графічними матеріалами



3. Актуалізація набутих знань

♦   Що таке замальовка?

♦   Замальовки яких об'єктів ви сьогодні робили?

♦   Які матеріали використовували під час роботи?



VІ Підсумок уроку. 

1. Підбиття підсумків (загальна оцінка уроку).



2. Визначення завдання для підготовки до наступного уроку: розгляньте у книгах, журналах, газетах, на листівках роботи художників-графіків; принести кольоровий папір, гуашеві фарби, мило (або засіб для миття посуду), пензлі.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка