«Будь природі другом. Причина і наслідок. Василь Сухомлинський «Не забувай про джерело»»



Скачати 35.95 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір35.95 Kb.
Літературне читання 4 клас

Тема: «Будь природі другом. Причина і наслідок. Василь Сухомлинський


«Не забувай про джерело»»

Мета: активізувати знання дітей про життя і творчість видатного українського педагога і письменника; розвивати вміння аналізувати, передбачати, структурувати текст, висловлювати свою думку, виділяти головне; розвивати мовленнєву компетентність; удосконалювати вміння виділяти й пояснювати зв’язок між причиною та наслідком; відпрацювати навички правильного читання; коригувати мовлення учнів; виховувати в учнів відповідальність за власні вчинки.

Обладнання: - мультимедійна презентація вчителя до теми уроку;

- презентація дітей.

Хід уроку

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Продзвенів уже дзвінок,

Всі зібрались на урок.

Сядуть першими дівчатка,

А за ними і хлоп´ятка.

ІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ

1. Бесіда

- Який розділ вивчаємо?

- Що було задано додому?

2. Виразне читання вірша В. Лучука «Скільки річок в Україні?»

3. Гра «Знайдіть речення за початком»

«Під Карпатами Дністер…»

«І на Ворсклі…»

«України крайній…»

«Крізь Донбас…»

- А яка з названих річок протікає в нашій місцевості? Зачитайте, як про Дніпро говориться у вірші. («Ось Дніпро…»)

- Так чому ж Дніпро називають символом України? (Розповідь учнів за презентацією). Учні задають запитання: «Як називалась річна Дніпро в давні часи?»

4. Читання напам’ять вірша Л. Костенко «Я хочу на озеро Світязь»

Гра «Хто краще?»

ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

За допомогою малюнків слайду поясніть вислів «Вода – джерело життя»

ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ

1. — Багата наша Україна на річки, озера. Цю красу слід оберігати, щоб і майбутні покоління могли нею милуватися.

Сьогодні ми будемо працювати над твором Василя Сухомлинського «Не забувай про джерело».

2. Завдання уроку: (Слайд)

а) Розширити знання про життя і творчість видатного українського педагога і письменника В. Сухомлинського.

б) Вдосконалювати навички свідомого читання.

в) Вчитись пояснювати зв´язок між причиною і наслідком.

г) Розвивати вміння передбачати, аналізувати, виділяти головне.

д) Виховувати бережливе ставлення до водних ресурсів.

— Що вам відомо про В. Сухомлинського? (Повідомлення дітей)

— Які його твори ми вже читали?

V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Робота над заголовком. Гра «Передбачення»

— Прочитайте заголовок твору.

— Яке це речення за метою висловлювання?

— До чого спонукає нас автор?

— Як ви вважаєте, про що може йтися в оповіданні, яке має такий заголовок?

2. Виразне читання оповідання вчителем і учнями.

— Чи сподобався вам твір?

— Які почуття він у вас викликав? Чому?

3. Словникова робота (Слайд)

Читання колонок слів «луною» за вчителем, потім — напівголосно в парах

Мулу призвід

балку чистіший

підлітків нинішньої

задоволення неприкаяними

Призвід — приклад для наслідування.

4. Фізкультхвилинка

5. Читання тексту учнями «естафетою»

— Від чийого імені ведеться розповідь?

6. Аналіз змісту оповідання з елементами вибіркового читання

— Що показав учитель дітям?

— Що було на місці пустиря багато років тому?

— Зачитайте, яким був ставок і природа біля нього?

— Хто викопав ставок?

— Зачитайте, що ухвалили селяни на своїй раді?

— Як люди дотримували цієї ухвали?

— Хто приїхав до села?

— Як прозвали сім’ю? Чому?

— Що стали помічати старі люди?

— Як ви розумієте вислів «лихий призвід — людям заохота»?

— Що сталося зі ставком унаслідок бездіяльності людей?

— У яких словах виражена головна думка твору?

VI. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ

1. Зачитайте, у яких словах виражена головна думка твору?

2. Робота в групах

І група: складання плану і переказування тексту за планом.

ІІ група: гра «Я – тобі, ти – мені» (Діти придумують запитання до твору і задають один одному)

VІI. ПІДСУМОК УРОКУ

— З яким твором ознайомилися на сьогоднішньому уроці?

— Хто його автор?

— До чого закликає нас Василь Сухомлинський?

— Який вид діяльності для тебе був сьогодні найцікавішим?

VIІI. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

І група: (с. 75–76), відповідати на запитання.

ІІ група: (с. 75-76), переказувати за планом.



ІІІ група: творче завдання с. 76, підготувати презентацію про музей води у Києві.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка