Будемо здоровими я не боюся ще й повторювати : турбота про здоровя це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє здорове життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань



Дата конвертації05.03.2016
Розмір44 Kb.
Будемо здоровими
Я не боюся ще й повторювати : турбота про здоровя - це найважливіша праця вихователя. Від життєрадісності, бадьорості дітей залежить їхнє здорове життя, світогляд, розумовий розвиток, міцність знань, віра в своїй сили...

Робота з оздоровлення та фізичного виховання проводиться на основі спільних зусиль педагогів, медиків та батьків під час ігор, занять, бесід, екскурсій.

Найбільш ефективними заходами з виконання цих завдань є створення умов для емоційного благополуччя дитин; побутова навчальної діяльності в динамічному режимі; оздоровчі заходи: вправи з формування правильного дихання, за гартувальні процедури, профілактика плоскостопості. А також ароматерапія, різновиди масажу, психологічні ігри з розвитку рухової активності та розвитку пластики, спортивні свята, розваги.

Для успішної реалізації фізкультурно-оздаровчих заходів ДНЗ має задовільну матеріальну базу. У садку функціонують спортивна зала, фітобар, кімната де встановлено фізіотерапевту апаратуру, кабінет психологічного розвантаження. Окрім педагогів, у штатному розкладі закладу є хореограф, логопед, лікар.

Найголовнішим у проведені нетрадиційного оздоровлення ми вважаємо науково обґрунтований розпорядок дня максимальним урахуванням потреб дітей у русі та систематичний контроль за станом здоровя. Щомісячно педіатр проводить огляд малят. На кожну дитину заведено індивідуальну картку її фізичного розвитку та „Лист призначення дитини”, де міститься консультативна інформація для вихователів і батьків. Відтак призначається інгаляція, фізіопроцедури. За домовленістю з адміністрацією дитячої міської клініки один раз нарік дітей обстежують усі лікарі – спеціалісти.

Вихователі під керівництвом медпрацівників опанували методи первинної профілактики захворювань, поглибили свої знання з фізичного виховання дітей, накреслили основні завдання і засоби організації гігієнічного виховання. Практика проведення відкритих занять з метою обміну досвідом дала змогу побачити, як коректно враховується в організації навчальної діяльності індивідуальні особливості дітей, рівень їхнього розвитку та рухової активності. На даному етапі також вирішується проблеми взаємодії дитячого садка з родиною щодо формування здорової особистості. Батьків навчають, як створити вдома належні умови для повноцінної рухової діяльності дітей, проводять для них семінари – практикуми з різних видів масажу, загартування, фітотерапії.

Психоемоційний настрій або самопочуття – це живий барометр стану організму. Незадовільна оцінка самопочуття дитини (млявість, слабкість, пригніченість тощо) може свідчити про наявність певного захворювання або проблеми психічного характеру (страхів, комплексів, психологічної незрілості). Регулярні заняття з фізичної культури сприяють створенню доброго настрою, життєрадісності, бадьорості. Питання щодо корекційно – реабілітаційної роботи з дітьми постійно розглядається на семінарах з батьками у „Батьківський школі”.


Засоби фізичного виховання в ДНЗ „Калинка”:


  1. Режим дня: повноцінний сон (денний, нічний); прогулянки; гармонійне чергування навантаження та відпочинку; чіткий інтервал між прийомами їжі.

  2. Природні фактори: сонце; повітря; вода.

  3. Фізичні вправи: шикування; перешикування; рухливі ігри; загальнорозвивальні вправи; вправи спортивного характеру; масаж; прогулянка пішки.

  4. Харчування: дотримання чіткого інтервалу між харчуванням; кількісний і якісний розподіл їжі на окремі прийоми; дотримання умов прийому їжі, правил перевірки під час прийому їжі.

  5. Гігієнічні вимоги: гігієна одягу; відповідність одягу сезону; гігієна приміщення (достатність світла, чисте повітря, комфортна температура).

Одним з основних оздоровчих заходів є фізичне загартування. Окрім повітряних та сонячних ванн широко застосовується обливання ніг контрастною водою перед денним сном, ритмічна гімнастика, аеробіка, заняття на тренажерах. Перед денним сном діти проходять по „доріжці здоровя” - обливання ніг контрастною водою, ходіння по ребристий поверхні, по килимку з кісточками абрикосів, каштанів. Після сну вихователі також використовують загартування повітрям різної температури. Діти виконують гімнастику пробудження лежачі у ліжках, а потім переходять до виконання наступних вправ у груповій кімнаті, де температура після провітрювання нижча. Стимулюємо малят до ходіння босоніж на заняттях з фізкультури, під час ранкової гімнастики.



Точковий масаж. Попередньо з дітьми проводяться навчання техніки точкового масажу. Він застосовується під час ранкової гімнастики, фізкультхвилинок, на заняттях.

Фітотерапія. У ДНЗ „Калинка” функціонує фітобар, де лікування травами проводяться 1 раз на день протягом місяця. В осінньо – зимовий та весняний періоди, коли зростає загроза захворювань, курс продовжуємо на 3-4 місяці. Наші діти приймають фіточаї за 20 хв. до вживання їжі (перед сніданком), аби підвищити захисні функції організму, поліпшити роботу кишково-шлункового тракту. Також проходять курси інгаляції настоями ромашки, евкаліпту тощо. Постійно вживають у їжу часник, цибулю.

Ароматеропія. Під час денного сну діти дихають повітрям, насичений запахом трав, які знаходяться у духмяних подушечках під голівками дітей. добираються трави, що впливають заспокійливо і не викликають алергічних реакцій.

Полоскання горла – засіб, який використовується протягом багатьох років з метою профілактики захворювань. Складники полоскання постійно замінюється. Це може бути настої трав, розчин солі з йодом, розчин соди. Полоскання ротової порожнини кип’яченою водою діти проводять після кожного прийому їжі.

З метою проведення антистресової терапії у дитячому садку працює кімната психологічного розвантаження, де багато зелені, гарних іграшок, птахів. Тут проводяться аеротерапія під супроводом гарної заспокійливої музики. Вправи з психогімнастаки впроваджено у навчально-виховний процес.



Гімнастика. Крім ранкової гімнастики пробудження у ДНЗ функціонує гурток спортивної гімнастики.

Дихальна гімнастика. Використовується спеціальні вправи за методикою дихальної парадоксальної гімнастики, а також вправи, запозиченої з логопедичної методики. Проводяться така гімнастика на заняттях з фізкультури та під час фізкультхвилинок, а також на заняттях з театрально-ігрової діяльності.

У ДНЗ „Калинка” складено двотижневе збалансоване меню, яке погоджене з санепідемстанцією. щодня дошкільнята отримують полівітаміни, у осінньо – зимовий та весняний період – лимони, „Імунал”, ехінацею, елеутерокок.



Про результати проведення роботи свідчить стійка тенденція до зниження захворюваності дітей. Під час цьогорічної епідемії грипу понад 90 % дітей не хворіли, оскільки їхня імунна система зміцнила.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка