Центр моніторингу забудови міста



Скачати 171.96 Kb.
Дата конвертації10.03.2016
Розмір171.96 Kb.
ЦЕНТР МОНІТОРИНГУ ЗАБУДОВИ МІСТА

Що було?

  • Значна кількість самочинних будівництв, будівництв всупереч вимограм міста, ДБНам

  • Поява нових фінансових пірамід

  • Несплата коштів до бюджету

  • Нереагування правоохоронних органів

  • Самозахоплення землі

Відсутністть механізму захисту міста та відшкодування збитків

Що зроблено?

- законом повернуто право контролю над забудовниками, які залучають кошти третіх осіб

- налагоджено міжвідомчу взаємодію

- створено Центр моніторингу забудови м. Києва

- розроблено та впроваджено систему виявлення самочинних будівництв та реагування влади на них

- запущено публічний портал monitor.mkk.kga.gov.ua, на якому можна дізнатись про незаконні будівництва

- ініційовано та проконтрольовано відкриття кримінальних справ по 73 об’єктах

- накладено судові арешти на 14 земельних ділянок, щодо інших процес триває

- підготовлено 8 судових позовів щодо знесення об’єктів самочинного будівництва і компенсації завданих збитків на користь громади, що взагалі зроблено вперше

- знесено 5 самочинних будівництв

- превентивне реагування зупинило появу нових самочинних будівництв, самозахоплень землі

- налагодили взаємодію з «Асоціацією допомоги постраждалим інвесторам»



Що робимо?

- наповнюємо базу даних Центру моніторингу забудови міста Києва даними ДАБІ, Мінюсту, Держземагенства, вимагаємо широкої взаємодії, контролю, недопущення ігнорування потреб міста

- проводимо кампанію «Купуй обережно!», чим призупинили продаж квартир аферистами

- розробляємо зонінг (план зонування) м. Києва; - судове (несудове) переслідування усіх самочинних будівництв задля відшкодування збитків міста

- формування позиції невідворотності покарання порушниками


Що буде зроблено?

- реалізовано механізм зворотнього зв’язку з киянами які зможуть залишати інформацію про будівельні об’єкти безпосередньо на порталі

- кияни отримуватимуть в режимі онлайн інформацію про зміни, що відбуваються з будівельними об’єктами;

- максимально автоматизовано процедури взаємодії між столичною владою, киянами, правоохоронними органами

- впроваджено систему електронного звітування перед громадою.


ВПОРЯДКУВАННЯ ТИМЧАСОВИХ СПОРУД

Що було?

  • Захаращені пішохідні зони

  • Небезпечні переходи та перехрестя

  • Ненадходження до бюджету

  • У Києві від 20 до 30 тисяч кіосків (тимчасових споруд).




Що зроблено?

- зупинено появу нововстановлених ТС

- створено механіізм тимчасової сплати до бюджеті міста як спосіб «відсікти» нововстановлені ТС

- впроваджено нову електронну систему прийому та опрацювання документів, яка не передбачає безпосереднього контакту підприємця і чиновника

- створено програмний комплекс для обміну в онлайн режимі інформацією з баз даних розміщення ТС усіх структурних підрозділів КМДА та РДА;

- забезпечено доступ громадськості до інформації про легалізацію ТС на території міста за допомогою порталу Містобудівного кадастру м. Києва

- укладено договори пайової участі з понад 6 000 підприємцями – власниками тимчасових споруд, надійшло до бюджету міста 53,8 млн грн (2013 р. - 34,9 млн грн, 2012 р. - 41,9 млн грн);

- запроваджено QR-коди, завдяки яким кожен киянин за допомогою смартфона може дізнатись про легальність кіоска;

- створено Комісію при КМДА з метою вирішення спірних питань щодо розміщення ТС. До складу комісії увійшли представники органів влади, громадських об’єднані підприємців. Комісія працює у відкритому режимі (15 засідань, на яких розглянуто понад 800 заяв власників ТС, по яким виникли спірні питання, 441 – власнику ТС була надана можливість укласти договори).

- спільно з громадськістю розроблено та затверджено Комплексну схему розміщення тимчасових споруд;

- Демонтовано та не видано дозволів - понад 3 тисячі ТС

- Демонтовано 40% ТС, які не сплатили пайову участь, зачищено 3 райони міста

- розроблено Комплексну схему розміщення ТС, де будуть визначені місця розміщення ТС, їх функціональне призначення, затверджені види зовнішнього архітектурного вигляду ТС та зазначені усі наявні зони обмежень


Що робимо?

- Проведимо конкурси для надання 5-річних документів добросовісним підприємцям

- Заміна існуючих ТС відповідно до нового архітипу ТС

- Переміщення ТС відповідно до Комплексної схеми розміщення тимчасових споруд

- Збір надходжень до бюджету до 50 млн грн додатково.


Що буде зроблено?

- буде проведено відкритий конкурс щодо визначення осіб, якім буде надано право на оформлення документів щодо розміщення ТС в межах комплексної схеми;

- механізм захисту прав добропорядних підприємців;

-розподіл вільних місць у Комплексній схемі шляхом відкритого аукціону

- видача документів дозвільного характеру на функціонування ТС строком на 5 років;

- буде створено унікальний програмний комплекс прямого діалогу між представниками влади та громадськістю в питаннях контролю за благоустроєм міста, зокрема щодо законності розміщення ТС.

- завершено демонтаж незаконних ТС та впроваджено механізм попередження появи нових незаконних ТС


ВПОРЯДКУВАННЯ РЕКЛАМИ В МІСТІ

Що було?

  • Надвеликий обсяг візуального сміття в місті (реклама, вивіски, конструкціі на фасадах будівель)

  • Відсутність стандартів «як має бути», довільне та упереджене ставлення до розгляду документів

  • Надскладні андмінпроцедури, що породжували системну корупцію

  • Зловживання на рівні КП Киівреклама щодо стягнення сплати, опрацювання документів, недемонтажу незаконних носіів

  • Неймовірне зростання захаращення та перенасичення рекламного ринку зовнішньої реклами




Що зроблено?

- розроблено комплекс реформ, що мають на меті покласти край як явищу незаконна реклама, знищення архітектурного статку, захаращення міста неякісною візуальною продукцією, впровадити прогресивні стандарти якості, так і суттєво збільшити надходження до бюджету міста.

- реорганізовано КП «Київреклама» : нова інспекція, демонтаж за 6 місяців 2014 річний обсяг, за 6 міс 2015 року – річний обсяг 2014 року.

- вперше оприлюднено повну базу виданих дозволів на порталі Містобудівного кадастру - створено проектний підрозділ для планування міського простору



Що робимо?

- розроблено міський проект «Комфортне місто» для схвалення Київрадою, що реально створює механізми якісного відновлення міського середовища (в т.ч. ремонт)

- нові процедури, бізнес-процеси – виключно через портал

- проектуємо вуличні схеми розміщення реклами (усе місто – до кінця 2015 року)

Чистимо місто (за липень цього року 1600 демонтажів (це річний обсяг усього 2014 року)) і так щомісяця, доки місто не стане чистим;

- Запроваджено електронний документообіг, механізми відслідковування руху дозвільних документів

- Впроваджено передовий досвід організації роботи інспекції (Field Force Management (FFM)), що унеможливлює зловживання назавжди


Що буде зроблено?

- дозволів на розміщення вивіски за 7 днів замість 60, реклами за 14 замість 120;

- розроблено схеми розміщення рекламних засобів по вулицям;

- розроблено паспорти фасадів стосовно можливості розміщення рекламних засобів на фасадах;

-запущений Київський стандарт «Довідник з облаштування простору міста Києва»;

- буде запущено новий шар на порталі Містобудівного кадастру з ідентифікацією кожного рекламного засобу;

- Дозвіл за принципом «єдиний контакт» буде впроваджено прийом та розгляд заяв абсолютно в електронному вигляді на порталі Містобудівного кадастру

- електронний білінг платежів.





ЄДИНИЙ РЕЄСТР ВУЛИЦЬ МІСТА КИЄВА

Що було?

  • невпорядкованість назв вулиць міста

  • дублювання назв та помилки в реєстрах нерухомості, загроза правам власності (існували окремі власники за старими та новими назвами вулиць)

  • Досі існує (юридично) назва «Площа імені Ф.Дзержинського» замість «Либідська»




Що зроблено?

- створено єдиний реєстр топонімів міста Києва

- затверджено офіційний довідник “Вулиці міста Києва”; що містить інформацію про більш ніж 2,5 тисячі вулиць, алей, бульварів, набережних, площ, провулків, узвозів, тощо;

- електронна версія довідника інтегрована до Містобудівного кадастру Києва, а також забезпечено доступ зі сторінок друкованого довідника до порталу МКК через QR код, що дозволяє отримувати актуальну інформацію, а також додаткову інформацію – історію перейменувань вулиць, доступ до електронних документів, тощо.



Що робимо?

- присвоюємо поштові адреси;

- надаємо довідки про присвоєння назв вулицям, проспектам, тощо - здійснюємо постійний моніторинг та контроль за новими назвами в місті.

- підготовлено список вулиць з назвами комуністичної доби для їх перейменування



Що буде зроблено?

- готується до друку другий випуск довідника.

- відкритий АРІ, який дозволить Мін’юсту інтегрувати та використовувати дані реєстру топонімів Києва у роботі сучасних систем, реєстрів




МЕМОРІАЛІЗАЦІЯ ПОДІЙ РЕВОЛЮЦІЇ ГІДНОСТІ

Що було?

  • Очевидна потреба увіковічнення подвигу українського народу у процесі боротьби за демократичне майбутнє в подіях 2013-2014 років на території центру міста

  • Ініційовано конкурс «Територія Гідності»




Що зроблено?

Проведено конкурс:

- розроблено та затверджено Програми та умови конкурсу; - визначено 4 номінації

І номінація. Громадський простір Майдану та центрального ядра м. Києва. ІІ номінація. Меморіалізація подій Революції Гідності та увічнення пам`яті Героїв Небесної Сотні. ІІІ номінація. Міжнародний культурний центр «Український Дім на Європейській площі». IV номінація. Багатофункціональний музейний комплекс «МУЗЕЙ МАЙДАНУ / МУЗЕЙ СВОБОДИ».

- широке інформування населення (більш як 20 000 унікальних відвідувачів сайту з 93 країн світу, більш як 400 публікацій ЗМІ, більш як 160 тисяч відвідувань сторінок в соціальних мережах); - розробка програми та умов Конкурсу проходили відкрито і прозоро (35 публічних заходів, 1650 відвідувачів);

- створено Раду Громадських експертів;

- на конкурс подано 149 проектів

- проекти представляли 15 країн світу;

- проведено народне голосування серед мешканців

на Інтернет ресурсі demos.org.ua (10 000 відвідувачів);

- встановлено виставку поданих проектів на Майдані Незалежності (157 планшетів).

- відбулося засідання міжнародного журі;

- підведено результати конкурсу;

- визначено переможців конкурсу. Переможці конкурсу представляють 7 країн світу



Що робимо?

- готується широке публічне обговорення проектів-переможців конкурсу;

- проводимо виставку проектів на Майдані Незалежності просто неба.

- розробляємо шляхи впровадження результатів конкурсу, визначено джерела фінансування, забезпечено громадський контроль за реалізацією проектів



Що буде зроблено?

- буде проведено широке громадське обговорення проектів - переможців;

- реконструкція території та створення окремих об’єктів

- Пам’ять Героїв Майдану буде втілено дійсно всенародно.




ФЕСТИВАЛЬ МІСЬКИХ ПРОЕКТІВ «PRO МІСТО»

Що було?

  • невідповідність дій влади очікуванням громади

  • недолучення великої кількості ініційованих спільнот до розвитку міста

  • недолуга співпраця влади з громадськістю

  • формальні канали зворотнього зв’язку у процесі розвитку




Що зроблено?

- проведено фестиваль «PRO місто»

- організовано та проведено відкритий конкурсу на кращий міський стартап-2015 м. Києва «Best Urban Social Startup»;

- визначено кращі стартапи (проекти на стадії ідеї), які вирішують конкретні проблеми міського життя, відповідають на актуальний суспільний запит та спрямовані на покращення громадського простору Києва;

- 31 травня 2015 року проекти фіналісти були представлені на фестивалі «PRO місто»;

- визначено переможця конкурсу - проект «ОЦІУМ - бібліотека. Мережа публічних просторів.»

- міські департаменти вперше разом відзвітували громаді про свої досягнення

- створено майданчик пошуку найкращих ідей

- меценатами та спонсорами було відібрано для запуску 4 проекти


Що робимо?

- проект-переможець доопрацьовується авторами задля якомога швидшої реалізації

- проект готується до реалізації до кінця 2015 року

- створюємо на базі Департаменту містобудування та архітектури комунікативного центру для роботи з громадськими ініціативами «Urban hub», де будуть переговорні, лекторії, офіс для проведення обговорень, експозиції проектів. активностей



Що буде зроблено?

- регулярна практика конкурсного впровадження соціально значущих проектів

- лабораторія впровадження передових практик

- на базі бібліотек будуть створені осередки розвитку районів, тощо.

- фестиваль «PRO місто» буде щорічним

- буде насичена робота між фестивалями.





РОЗВИТОК ТРАНСПОРТУ, «НОВА ТРАНСПОРТНА СТРАТЕГІЯ»

Що було?

  • Рішення з транспортного планування приймались кулуарно, без використання сучасних інструментів

  • - аргументація транспортних рішень на рівні технологій минулого століття

  • Перевитрати бюджету, неякісні транспортні рішення

  • Нерозв’язання транспортних проблем на фоні різкого зростання рівня автомобілізації

Що зроблено?

- інтегрований план розвитку транспортної інфраструктури;

- налагоджено співпрацю із Всесвітнім Банком та їх консультантами з компанії ITP у сфері транспортної політики

- завдяки волонтерам-студентам та викладачам трьох київських вишів: Київського авіаційного університету, Київського національного університету будівництва і архітектури та Національного транспортного університету під керівництвом компанії «А+С Україна» проведені дослідження пасажиропотоків громадського наземного транспорту;

- розроблено транспортну модель міста; - створено перші експериментальні транспортні моделі (Лук’янівка, Шулявка, Європейська площа), які показали свою ефективність;

- розроблено Концепцію зупинок громадського транспорту;

- розроблено нову транспортну схему для проекту Генерального плану м.Києва, що включає веломережу та пішохідні зони (за рекомендаціями експертів Світового банку);

- Запроектовано реконструкцію мережі Лук’янівського транспортного вузла за рахунок взаємодії із інвесторами, що дає змогу створити Лук’янівську площу пішохідною.



Що робимо?

- Запроваджуємо систему прогнозування наслідків при прийнятті містобудівних рішень у транспорті

- Створюємо механізми прийняття найбільш раціональних (ефективних) рішень при плануванні транспортних систем (проектів, розв’язок)

- Інтегуємо передовий світовий досвід у київську практику

- Розробляємо інвестиційну програму із експертами Світового банку

- Розробляємо Нову транспортну стратегію

- Розробляємо новий міський стандарт транспортного обслуговування


Що буде зроблено?

- обгрунтовано вирішити питання впровадження швидкісного громадського транспорту (автобусного BRT чи рейкового LRT) на Троєщину;

- створити кільцевий швидкісний автобусний маршрут, інтегрований з основними транспортно-пересадочними вузлами

- відновити систему річкового транспорту, враховуючи сучасні потреби киян; - увести зональні швидкісні обмеження на кшталт європейських міст.

- рівень мобільності киян: у будь-яку точку Києва за 45 хвилин, максимум 2 пересадки

- завершено «епопею» з обіцянками та реальне вирішення проблеми транспортного обслуговування Троєщини;4

- замість Лук’янівської автомобільної розв’язки – Лук’янівська пішохідна площа



ВІДТВОРЕННЯ СТАРОГО МІСТА ПОДОЛУ, РЕКОНСТРУКЦІЯ КОНТРАКТОВОЇ ПЛОЩІ

Що було?

  • захаращений громадський простір Контрактової площі

  • Поділ – недружній до людей

Що зроблено?

- організовано та проведено архітектурний бліц-конкурс на визначення кращої концепції організації громадського простору на Контрактовій площі;

- до участі запрошено 14 провідних архітектурних бюро з різних міст України;

- до Оргкомітету надійшло 18 заявок на участь у конкурсі;

- отримано 14 конкурсних проектів;

- проведено виставку в Києво-Могилянській академії та на фестивалі «PRO місто»;

- проведено опитування студентів Києво-Могилянської академії;

- переможцем стало архітектурне бюро з Києва;



Що робимо?

- проводимо широке громадське обговорення проекту переможця; - збираємо пропозиції та зауваження від громадськості;

- проектуємо площу;

- Проектуємо реорганізацію руху транспорту на Подолі;

- створюємо пішохідну вулицю Сагайдачного для сполучення двох площ – Контрактової і Поштової

- стадія «проект» та робоча документація з урахуванням думки громадськості

- розробляємо стадійність реалізації проекту


Що буде зроблено?

- перший етап реалізації вже у 2015 році.

- завершення робіт з реконструкції площі у 2016 році




ДРУЖНІЙ ДО ВЕЛОСИПЕДИСТІВ КИЇВ

Що було?

  • Відсутня велосипедна інфраструктура

  • Велосипед не є повсякденним транспортним засобом

  • Вороже до велосипедистів місто




Що зроблено?

- залучено провідних експертів Світового банку та агенції GIZ (ФРН) для розробки проектів велоінфраструктури

- керівник найбільшого громадського об'єднання адептів велоруху «Асоціація велосипедистів Києва» Ксенія Семенова призначена радником Київського міського голови з питань розвитку велоінфраструктури;

- розроблено програму розвитку велоінфраструктури

- розроблено проект рекреаційного велосипедного маршруту «житловий масив Троєщина – Європейська площа»; - до Дня Києва 2015 облаштовано рекреаційний велосипедний маршрут для крос-кантрі на Трухановому острові довжиною 4,7 км;

- проведено зустріч із представниками Світового банку та отримано попередню згоду на фінансування програм з розвитку велоінфраструктури



Що робимо?

- реалізація рекреаційного веломаршруту через Труханів острів (21,6 км, у т.ч. 4,7 км крос-кантрі маршруту) – до кінця липня;

- створення велосипедної навігації на рекреаційному веломаршруті.

- організовуємо взаємодію з потенційними інвесторами, які готові запропонувати коисні для розвитку велоінфраструктури бізнес-проекти

- доопрацьовуємо нову транспортну стратегію із Світовим банком, щоб розпочати фінансування усієї програми розвитку велоінфраструктури


Що буде зроблено?

- веломаршрут «житловий масив Троєщина – Європейська площа»;

- створимо систему веломагістралей, що сполучатимуть усі парки міста, значущі громадські місця, туристичні об’єкти

- створимо систему веломагістралей, які сполучатимуть спальні масиви та середмістя

- Надмета: до 2025 року 10% киян використовують велосипед як повсякденний транспорт.




КИЇВСЬКІ ПАРКИ

Що було?

  • Парки без господаря

  • парки без людей

  • парки без сенсу перебування в них




Що зроблено?

- розроблена нову систему управління парками, яка передбачає, в першу чергу, залучення людей у парки, організацію їх дозвілля та активності;

- визначено 23 парки, які буде облаштовано у першу чергу;

- утворено КП "Київський центр розвитку міського середовища";

- на конкурсній основі з числа більш як 400 претендентів було обрано директора КП - облаштовано парк ім. О. Пушкіна, парк «Нивки», парк на Трухановому острові, а також парк Дружби народів; - підтримано

- 24 травня в Маріїнському парку пройшов Європейський День парків. Головною ідеєю заходу було привернення уваги громадськості до природної краси Європи та її культурної спадщини, а також отримання громадської підтримки ініціативи.



Що робимо?

- підготовка до проведення конкурсів на кращу концепцію організації паркового простору для 10 парків Києва;

- проведення фестивалю Kyiv Open Air в Маріїнському парку на постійній основі;

- організовуємо взаємодію з меценатами (у парку Шевченка коштом меценатів встановлено нові дизайнерські лави, а у парку Пушкіна – покладено більш як 400 кв.м. рулонного газону) - постійна робота з громадськими активістами та територіальними громадами - збір пропозицій, спільне проектування, спільні проекти;

- спільно з активістами волонтерського руху створюється благодійного фонду задля підтримки розвитку парків.


Що буде зроблено?

- на базі парку ім. О. Пушкіна планується створити міський дитячий освітньо-культурний комплекс, а приміщення будинку культури «Більшовик» – реконструювати у центр дитячої творчості на основі проекту «Арт-пікнік Слави Фролової». У самому парку будуть облаштовані доріжки, громадські вбиральні, освітлення, паркувальні майданчики, стенди з навігацією. Загалом на ці роботи з міського бюджету планується витратити 1,2 млн. грн.; - протягом 2015-2016 року провести реконструкцію 23 парків першої черги,

- налагодити співпрацю з усіма ініціативними групами, що опікуються парками міста

- бюджетна підтримка парків має бути мінімізована.





МІСЬКИЙ ПРОЕКТ: КОМФОРТНЕ МІСТО

Що було?

  • міський простір м. Києва розвивається хаотично, без врахування потреб киян

  • не сформовані базові принципи розвитку міського простору

  • відсутня нормативно правова база, що регламентує розвиток міського простору




Що зроблено?

- Розроблено Концепцію комплексного впорядкування міського простору «Комфортне місто»; - змінено пріоритети від транспорту на користі людини

- розроблено міський стандарт щодо середовища «Довідник з облаштування міського простору м.Києва»

- нові правила, вимоги щодо впорядкування ТС, реклами, вуличних меблів, організації паркувальних майданчиків, систем сміттєвидалення, освітлення фасадів, вуличної навігації, організації зупинок громадського транспорту, безбар’єрного середовища,тощо

- розробляється бібліотека типових рішень стандартних елементів міського благоустрою


Що робимо?

- готуємо набір програм та проектів для втілення перетворень вже зараз, адже це можна робити, виправляючи помилки, захаращеність

- створюємо платформу долучення меценатів, спонсорів, громади

- налагоджуємо якісну взаємодію міських служб при роботі з вулицями, тротуарами.



Що буде зроблено?

- впроваджено принципи та механізми, закладені в концепції комплексного впорядкування міського простору та довіднику з облаштування міського простору м. Києва; - по всьому місту з’явиться щонайменше 20 площа, перетворених на місце безпечного відпочинку людей

- тротуари без візуального сміття, належать пішоходам, а не автівкам

- громада своєю участю формує перелік місць капітального ремонту, реконструкції, тощо.





ДЕПАРТАМЕНТ ВІДКРИВАЄ ДВЕРІ

Що було?

  • відсутня комунікація влади та громади м. Києва

  • громада не має реального інструменту діалогу з владою




Що зроблено?

- у 2014 році Департаментом містобудування та архітектури започатковано програму заходів «Департамент відкриває двері!»;

- проведено біільш як 10 заходів з різних питань: розвиток велоінфраструктури, шляхи та перспективи зовнішньої реклами у Києві, відродження Києвського велотреку, обговорення довідника з організації міського простору тощо.

В 2015 р. проведено перший фестиваль міських проектів PRO-місто” як майданчик для відкритого діалогу влади, громади і бізнесу.

- в середньому три зустрічі ініціативних груп щотижня проходить у приміщенні Департаменту. Незважаючи на те, що такі зустрічі проходять переважно після 18-ої години, працівники Департаменту беруть в них активну участь.


Що робимо?

- налагоджуємо постійні контакти з міськими активістами та бізнес ініціативами для подальших спільних проектів;

- підтримуємо створення нових ініціативних груп, діяльність окремих активістів, що направлені на вирішення нагальних потреб розвитку міського середовища

- розробляємо проект “Урбан-хаб” як майданчика для постійної взаємодії з мешканцями на базі Департаменту містобудування та архітектури.



Що буде зроблено?

- буде запущено “Урбан-хаб”;

- проведення фестивалю міських проектів PRO-місто” на щорічній основі.

- проведення заходів у рамках програми «Департамент відкриває двері» на постійній основі.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка