«Чарівна квітка сяє в душу кожному заглядає»



Скачати 46.51 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір46.51 Kb.
Методичні розробки уроків та заходів

Інтегрований урок

Тема: « Чарівна квітка сяє – в душу кожному заглядає».

  • Читання. Добра бажаєш, добро й твори. Урок позакласного читання. В. Катаєв « Квітка-семицвітка».

  • Трудове навчання. Аплікація методом напилення.

Мета: вчити учнів ставитись до книжки як до книжки як до джерела знань, мудрого порадника в житті; розвивати вміння ділитися своїми враженнями, виділяти головне, виділяти й описувати головних дійових осіб, робити аналіз прочитпного; вчити робити аплікацію з ниток методом напилення; розвивати творчу уяву і фантазію, створюючи власні композиції; враховувати естетичні смаки; розширювати уявлення про моральні риси людини, викликати бажання робити добро, допомагатм одне одному.

Тип уроку: інтегральний

Обладнання: книжка В. Катаєва « Квітка- семицвітка», портрет письменника, малюнки-ілюстрації до казки; зразок виготовлення квітки, папір, клей, ножиці, вовняні чи штучні нитки, простий олівець, касета із записом популярних дитячих мелодій.



Хід уроку

I. Організаційна частина

Учитель :

Сядьте , діти всі рівненько

І послухайте гарненько.

Свій урок ми починаєм,

А ось тему відшукаєм.

II. Повідомлення теми та мети уроку

На дошці записані прислів:



  1. За добро добром платять.

  2. Добра бажаєш, добро і твори.

  3. Час рікою пливе, а от добро було і буде.

- То як ви думаєте, про що йтиме мова на уроці ?

- Так, дійсно. Про добро та тих, хто його творить.

- Сьогодні нам потрібно виконати ряд завданнь:

1) ознайомитися з життєвим і творчим шляхом В. Катаєва;

2) відтворити зміст казки « Квітка-семицвітка»;

3) з ілюстрації скласти малюнкову книгу.



III . Ознайомлення з життєвим та творчим шляхом В. Катаєва

  • про автора книги « Квітка-семицвітка» повідомить «Довідкове бюро»

  • Валентин Петрович Катаєв народився в 1887 році в Україні, в місті Одесі. Батько його був учителем , мама викладала музику і співи. Все дитинство письменника пов’язане із морем та придністровськими степами, куди влітку він їздив відпочивати. Батьки виховували сина у світі казок, пригод, природи.

Вчили бути людяним, ввічливим, допомагати іншим, творити добро. Цього вчить Валентин Катаєв і нас. Тому більшість його творів присвячені моральним темам.

IV. Відомості про книгу

Автор – В. Катаєв . Назва – « Квітка-семицвітка» .

Казка для дітей молодшого шкільного віку.

Переклад українською – В. Ніколенко.

Художник – А. Василенко. Видана у видавництві «Веселка» у 19900 році.

V. Робота над змістом твору

- Вдома ви повинні були прочитати цю казку. Чи всі впорались із завданням? Якщо так, то одразу почнемо працювати.

- Хто головний герой казки?

- З чого почалась історія Жені?

- Як дівчинка потрапила в незнайоме місце?

- Кого зустріла дівчинка біла маленького будинку?

- Про яку рису характеру знала бабуся?

- Який подарунок одержала Женя?

- Чому у неї така назва?

- Які «чарівні слова» потрібно було при цьому промовляти?

- Як прореагувала Женя на подарунок?

- Яким було перше бажання дівчинки?

- Навіщо Женя використала червону пелюстку?

- Чи була вона якось пов’язана з вазою?

- А як називала Женю мама? Чи відповідає це прізвисько характеру дівчинки? Чому?

- Як використала Женя ще 4 пелюстки? Чи принесли вони їй користь?

- А останню, блакитну, пелюстку навіщо відірвала дівчинка?

- А яку користь вона принесла дівчинці?

- Тож чому цій пелюстці вона зраділа найбільше?

VI. Вибіркове читання

Читання за особами останньої частини казки.



VII. характеристика дій та вчинків головного героя. Судження дітей.

  • То чи стала Женя Людиною? Доведіть.

VIII. Книжка-ілюстрація

Учитель:

Вдома «Художній центр» зобразив цю казку в малюнках. Ось ці роботи. З них ми складемо малюнкову книжку.



  • Хто ж буде автором? Художником? Видавцем?

  • Що ще потрібно для книги?

Прочитайте пам’ятку про складання анотації, а потім напишіть її ( зачитування анотації до книги учням).

IX. Творча робота над казкою.

  • Як так сталося, що замість Жені були ви і бабуся подарувала цю чарівну квітку вам… Які пригоди трапилися б з вами?

X. Підведення учнів до виконання творчої роботи.

- Уявіть у своїх руках квітку- семицвітну. Яка вона за кольорами? На дотик, на запах?



XI. Оголошення теми художнього напрямку.

  • Ось сьогодні ми з вами і зробимо яскраву, різнокольорову, ніжну квітку з приємним запахом. Зобразимо її за допомогою аплікації способом «напилення».

XII. Повідомлення етапів виконання роботи.

Учитель:

Щоб квітка мала приємний і в той же час оригінальний вигляд , потрібно дотримуватись правил виконання роботі та технік безпеки.



  1. Спочатку потрібно намалювати простим олівцем на аркуші паперу малюнок-контур квітки.

  2. Потім нарізати з ниток напилення – «замш» . Різати потрібно обережно, уважно, щоб довжина ниток була 1-3 мм, щоб нарізані нитки мали вигляд замшу.

  3. Кожну частину квітки-контуру намазати клеєм.

  4. Нарізані нитки розмістити на пелюстках, відповідно до кольорів. Розрівняти.

XIII. Повторення правил техніки безпеки під час роботи з ножицями та клеєм.

XIV. Виконання роботи учнями

Звучать записи популярних мелодій дитячих пісень. За бажанням діти повторюють слова, співають.



XV. Аналіз дитячих робіт, влаштування виставки. Оцінювання учнів, їх активності на уроці.

XVI Підсумок уроку

Виростайте любі дітки, такі гарні, як ця квітка. Виростайте всі здорові, чуйні серцем, добрі, чесні, виростайте в дружбі й мирі!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка