Чи готова дитина до школи ?



Скачати 69.68 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір69.68 Kb.
Чи готова дитина до школи ?

Тест
 Чи хоче Ваша дитина йти до школи?


 Чи думає Ваша дитина про те, що у школі вона багато дізнається й навчатися буде цікаво?
 Чи може Ваша дитина самостійно сидіти над якоюсь справою, яка потребує зосередженості впродовж 30 хвилин (наприклад, збирати конструктор)?
 Чи Ваша дитина у присутності незнайомих анітрохи не соромиться?
 Чи вміє Ваша дитина складати розповіді за картинкою не коротші, ніж із п’яти речень?
 Чи може Ваша дитина розповісти напам’ять кілька віршів?
 Чи вміє вона відміняти іменники за числами?
 Чи вміє Ваша дитина читати по складах або цілими словами?
 Чи вміє Ваша дитина рахувати до 10 і назад?
 Чи може вона розв’язувати прості задачі на віднімання й додавання одиниці?
 Чи правильно, що Ваша дитина має тверду руку?
 Чи любить вона малювати і розфарбовувати картинки?
 Чи може Ваша дитина користуватися ножицями і клеєм (наприклад, робити аплікації)?
 Чи може вона зібрати пазли з п’яти частин за хвилину?
 Чи знає дитина назви диких і свійських тварин?
 Чи може вона узагальнювати поняття (наприклад, назвати одним словом овочі: помідори, морква, цибуля)?
 Чи любить Ваша дитина самостійно працювати – малювати, збирати мозаїку тощо?
 Чи може вона розуміти і точно виконувати словесні інструкції?
Кожна позитивна відповідь оцінюється в 1 бал. Результати тестування залежать від кількості позитивних відповідей на запитання тесту. Отже, якщо їх:
15 – 18 – дитина готова йти до школи. Ви не дарма з нею працювали, а шкільні труднощі, якщо і виникнуть, можна легко подолати;
10 – 14 – ви на правильному шляху, дитина багато чого навчилася, а запитання, на які ви відповіли “ні”, підкажуть Вам, над чим іще потрібно попрацювати;
9 і менше – почитайте спеціальну літературу, постарайтеся приділяти більше часу заняттям з дитиною і зверніть увагу на те, чого вона не вміє.

Результати можуть Вас розчарувати. Але пам’ятайте, що всі ми – учні у школі життя. Дитина не народжується першокласником, готовність до школи – це комплекс здібностей, що піддаються корекції. Вправи, завдання, ігри, обрані Вами для розвитку дитини, легко і весело можна виконувати з мамою, татом, бабусею, старшим братом – з усіма, хто має вільний час і бажання навчатися разом з дитиною. Добираючи завдання, зверніть увагу на слабкі місця розвитку дитини.

Анкета для батьків першокласників
Шановні батьки!
Просимо Вас заповнити анкету‚ що дозволить нам більше дізнатися про вашу дитину і знайти до неї індивідуальний підхід.

1. П.І.П. дитини ____________________________________________


2. Дата народження _________________________________________
3.Домашняадреса‚телефон ___________________________________
4. Дані про батьків (П.І.П., вік‚ освіта‚ ким працює):

• Мати ___________________________________________________________ • Батько ___________________________________________________________ Чи є брати‚ сестри‚ їхній вік‚ які взаємини з ними? ___________________________________________________________ 6. До кого з членів родини дитина більше прив’язана? ___________________________________________________________


7. Чи були труднощі в дошкільному періоді розвитку дитини (важкі пологи‚ травми‚ часті захворювання)? _______________________________________________________
8. Хронічні захворювання, відхилення в органах зору‚ слуху‚ дефекти мовлення, інші особливості _______________________________________________________
9. Чи відвідує дитина дитячий садок? Як ставиться до його відвідування?
_________________________________________________________
10. Які в малюка стосунки з дітьми? Чи є труднощі, які? _________________________________________________________
11. Основні види ігор‚ занять удома _________________________________________________________
12. Чи ведуться розвивальні заняття удома‚ які‚ як часто? _________________________________________________________
13. Чи вміє дитина бути уважною упродовж тривалого часу (понад З0 хвилин)? ______________________________________________________
14. Як швидко стомлюється дитина в процесі роботи‚ чи посидюча вона? Підкресліть по- трібне:

• може працювати довго (понад 30 хвилин), навіть якщо робота не дуже подобається;• може довго займатися тільки тим‚ що подобається;• ні‚ навіть якщо справа і подобається.


15. Які гуртки‚ секції додатково дитина відвідує? _____________________________________________________________
16. Чи часто до вашої дитини приходять гості? _____________________________________________________________
17. Як часто ви з дитиною ходите куди-небудь? _____________________________________________________________
18. Які іграшки любить‚ хто їх прибирає? _____________________________________________________________
19. Як ви караєте дитину? Яка міра покарання найдієвіша? _____________________________________________________________

20. Чи з задоволенням йде до школи? Що її найбільше вабить: шкільна атрибутика, звання "школяр", можливість навчитися писати‚ рахувати, читати? ____________________________________________________________


21. Чи вважаєте ви‚ що ваша дитина добре підготовлена до школи?
• Так.
• Ні.
• Скоріше «так»,ніж «ні».
• Скоріше «ні»,ніж «так».

1. Чи є у вас якісь питання чи побажання до нас?

Анкета для визначення шкільної мотивації першокласників

Школа №____ Клас____ Прізвище, ім'я дитини __________________ Чи подобається тобі в школі? не дуже; подобається; не подобається. Вранці, коли ти прокидаєшся, із яким настроєм ідеш до школи? частіше хочу залишитися вдома; буває по-різному; хочу йти до школи. Якби вчитель сказав, що завтра до школи необов’язково йти всім учням, а бажаючі можуть залишитися вдома, чи пішов би ти до школи? не знаю; залишився б вдома; пішов би до школи. Чи тобі подобається, коли немає якогось уроку? не подобається; буває по-різному; подобається. Чи хочеш ти, щоб не було домашніх завдань? хочу; не хочу; не знаю. Чи хочеш ти, щоб у школі залишились лише перерви? не знаю; не хочу; хочу. Чи часто ти розповідаєш про школу батькам? часто; рідко; не розповідаю. Чи хочеш ти, щоб у тебе був менш суворий учитель? точно не знаю; хочу; не хочу. Чи багато у тебе в класі друзів? багато; мало; нема друзів. Тобі подобаються твої однокласники? подобається; не дуже; не подобається.



Чи знаєте ви свою дитину? (тест для батьків молодших школярів)
Кожна дитина має свої творчі задатки. Найповніше вони розкриваються при читанні художньої літератури. Читання будить уяву, загострює почуття, активізує розум, розвиває асоціативне мислення. Усі ці якості, що вказують на творчу обдарованість, мають свої зовнішні прояви. Ось тут і може зробити послугу запропонований тест, розрахований на вашу спостережливість стосовно читаючої дитини. Тест складається з 16 питань, кожне з якого має дві відповіді. Поставте знак + біля того варіанта відповіді (поруч з буквою «А» чи «Б»), що більше відповідає якості читання вашої дитини.
1. Коли Ваша дитина навчилася читати?
а) До школи;
б) у школі.
2. Яку літературу вона прагне читати?
а) Художню;
б) науково-пізнавальну.
3. Читання для Вашої дитини процес скоріше:
а) емоційний;
б) раціональний.
4. Читання Вашої дитини звичайно:
а) цілком її захоплює;
б) вона читає з неохотою, часто відволікається.
5. Чи траплялося, що під впливом читання ваша дитина:
а) намагалася сама скласти казку, оповідання, вірш;
б) такого не бувало.
6. Чи грала вона коли-небудь у персонажів прочитаних книг?
а) Так, грала;
б) ні, такого не було.
7. Чи стимулювало читання у дитини бажання що-небудь намалювати?
а) Так, вона часто малює після прочитаного;
б) такого прагнення не помічалося.
8. Чи траплялося, що дитина плакала над прочитаним?
а) Так;
б) ні.
9. Чи ділиться Ваша дитина з ким-небудь своїми враженнями про прочитане?
а) Так;
б) ні.
10. Переказуючи прочитане, Ваша дитина:
а) доповнює текст своїми вигадками, подробицями;
б) точно дотримується прочитаного тексту.
11. Стежачи за літературними конкурсами по радіо чи телебаченню, Ваша дитина:
а) разом з конкурсантами шукає відповіді на поставлені питання;
б) не намагається відповідати.
12. Виконує творчі завдання з літератури:
а) Охоче;
б) неохоче.
13. Чи перечитує Ваша дитина свої улюблені книги?
а) Так, вона любить це робити;
б) вважає, що це не потрібне заняття.
14. Міркуючи про життєві явища, Ваша дитина:
а) нерідко звертається до літературних прикладів, аналогій, образів;
б) ніколи не посилається на прочитане.
15. Як вона ставиться до мови і стилю твору, що читає?
а) Дуже чуйно реагує;
б) не звертає на це уваги.
16. Якщо дитина веде записи про прочитане, то який вони мають характер?
а) Виписує поетичні описи, свої враження;
б) записує оригінальні думки і незвичайні факти.
Якщо знаків + більше біля відповідей «А», то значить, Ваша дитина винятково талановита, у неї явно виражені гуманітарні здібності, вона мислить образами, картинами, асоціаціями, і Вам треба подумати про те, як далі організувати її читання, щоб розвинути її обдарованість ще більше. Спонукайте її до усних і письмових висловлювань про прочитане, до ігор у персонажів, до малюнків та інших творчих робіт, заохочуйте її фантазії, викликані після прочитання книги, подбайте, щоб у репертуарі її читання була класика дитячої літератури.
Якщо знаків + у Вас більше біля відповідей «Б», то Ваша дитина талановита в іншому плані: у неї пізнавальна спрямованість інтересів, вона схильна до точності у вираженні думки, до наукового аналізу явищ. Не виключаючи кращих художніх творів з репертуару її читання, Вам треба подбати про підбір для неї гарних науково-пізнавальних книг

Анкета для виявлення читацьких умінь і навичок учнів 1 класу

1. Чи сам ти читаєш книжки?

2. Чи читають тобі книжки вдома? Які?

3. Про що ти з них дізнався?

4. Чи любиш ти слухати казки, оповідання, вірші? Що більше?

5. Що більше любиш: читати сам(а), чи слухати, як тобі читають?

6. Чи є у вас домашня бібліотека? Які там книжки? Спробуй розповісти про одну із них.

7. Розкажи усе, що ти знаєш про книжку.

8. Де можна брати книжки для читання?

Анкета для учнів початкових класів

1. Чи любиш ти читати книги? Які саме?

2. Скільки книг прочитуєш протягом місяця?

3. Яким чином вибираєш книги для читання?

4. Чи береш книги в сільській (районній) бібліотеці?

5. Чи вмієш користуватися бібліотечними каталогами?

6. З якою швидкістю читаєш? Кількість слів за одну хвилину.

7. Чи робиш будь-які записи під час чи після читання?

Анкета для виявлення сформованості читацьких інтересів учнів 2—3 класів

1. Яка тема наступного уроку позакласного читання?

2. Як ти добираєш книги: сам(а) чи з допомогою батьків, вчителя, бібліотекаря?

3. Яку книжку ти читаєш зараз? Розкажи все, що ти про неї знаєш.



4. Про що тобі подобається читати?

5. Назви прізвища своїх улюблених письменників.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка