Чи розуміємо ми природу?



Скачати 316.92 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір316.92 Kb.
Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.№8

Бабій Олена Іванівна

Розробка уроку читання в 3 класі

Розділ «Цікава книга природи»

Тема: Чи розуміємо ми природу?

Мета: розвивати образне бачення поетичних картин, уміння простежувати взаємозв’язок людини з природою, знаходити спільне й відмінне в його зображенні в різних віршах; удосконалювати вміння читати діалоги; знаходити рими.

Матеріал до уроку: Г. Черінь «Чи ми з природою єдині …»; І.Драч «В товаристві джмеля»; Д Білоус «Пісенька про куличка»; К Перелісна « Песик і хлопці».

Таблиці Шульте, картки з тестовими завданнями для роботи в групах.


1. Оргмомент.

А) - Наш урок читання розпочинаємо з розминки. Спочатку очі попрацюють по таблиці Шульте. (Робота в парах: показ цифр від 1 до 25 за 15 секунд. Двічі.) З метою розширення кута зору учнів.

Б) - Вимовляйте приказки на одному видиху тричі, щоразу пришвидшуючи темп (скоромовки подано на екрані) (Можна записати на дошці, або на плакаті)

Жовтень ходить по краю та виганяє птиць із гаю.

Осінь сумна, а жити весело.
2. Повідомлення теми й мети уроку

Розповідь учителя.

- Земля – це край, де ти народився й живеш, край неповторної краси й багатства. Кожне дерево, квітка, тваринка – це частина природи.

Природа подарувала їх людям. Людина живе й працює серед природи, а тому зобов’язана її берегти. Людина й природа єдині. Простежте, як цей вічний зв’язок розкрито у віршах, які ми будемо опрацьовувати.
3. Вправляння у виразному читанні вірша Ганни Черінь (підручник, с.47)

- Чи згодні ви зі словами автора? Чому?


4. Опрацювання вірша І.Драча «В товаристві джмеля»

А) Вправа на розвиток техніки читання та словникова робота. Прочитайте стовпчики слів і висловів, щоразу збільшуючи темп читання. Якщо незрозумілий зміст якогось слова чи вислову, поставте біля нього крапочку олівцем. (робота над картками)


Ще

Вже


Від

Тихо


Його

Гуде


Осонні

У нього


Шепчу

життя


підраненим

Джміль гудів

Крилята задубілі

Тоскно дивиться

Щире сонце

З рукава стартує

Важка земля

Чорно-золотий

Груди ніжні

Щирозлоті

Грому-бомбовозу

розігрівся


Сьогодні вже нема

Застиг від холоду

Ледь лапками він меле

Крилята не здійма

В затишок осоння

Літаки собі гудуть

З рукава собі стартує

Вітер ним гордує

Бо нам життя не в льоді

Летить джмелем

Навстріч зимі й морозу



Б) Самостійне читання вірша учнями.

- Прочитайте вірш мовчки. Назвіть дійових осіб твору.



В) Вправляння у виразному читанні.

Г) Словесне малювання картин до вірша.

5. Опрацювання вірша Д.Білоуса «Пісенька про куличка»

А) Розповідь вчителя

- Ви вже знаєте про те, що поет Дмитро Білоус пише про красу й багатство мови. А ще він спостережливий і щирий співець природи. Сьогодні ми прочитаємо вірш з його збірки «Пташині голоси».



Б) Самостійне читання вірша «Пісенька про куличка» + система «Помітка»

В) Словникова робота.

- Які слова чи вирази вам були незрозумілі? (пояснення вчителя, інших учнів, допомога із тлумачного словника)

- Хто з вас бачив цю пташечку? Опишіть її.

(Учні розглядають малюнок. Учитель доповнює: ці птахи середнього розміру. Маса до 550г. Поширені на берегах річок Дніпра, Десни, Прип’яті. Коли сполохані людиною чи твариною, гучно кричать «кік-кік-кік».

Птахи корисні, знищують багато комах. Потребують охорони.)
Г) Виразне читання вірша.

- Як можна довести, що автор добре знає цього птаха і прихильно до нього ставиться?



Д) Читання вірша в особах.

- Назвіть дійових осіб. При читанні намагайтеся голосом передати своє добре ставлення до цього птаха.


6. Опрацювання вірша К. Перелісної «Песик і хлопці»

А) Мовчазне читання вірша учнями.

Б) Перевірка розуміння прочитаного.

- Виберіть правильні відповіді на запитання тесту:




  • Дійові особи вірша а) дівчатка і собака; б) хлопці і песик.

  • Головна дійова особа а) здорова собака; б) діти; в) мале цуценя.

  • А) Песика ведуть за собою; б) песик від дітей не відстає.

  • А) Песик вміє тихо дрімати на риболовлі; б) вміє плавати; в) тільки заважає.

  • А) хоч малий, проте знає дорогу додому; б) блукає.


В) Виразне читання вірша.

Г) Складіть план вірша.

Д) Бесіда за малюнком.

- Порівняйте малюнок і текс т вірша. Які ви бачите відмінності?


7. Підсумок уроку

- Що нового дізналися, прочитавши ці твори?

- Чому необхідно охороняти природу?

Запам’ятайте:

Вам у походи ходити

І мандрувать, любі діти.

Вмійте ж природу любити,

Кожній стеблинці радіти!
8. Домашнє завдання: навчитися виразно читати вірші та виконати завдання у зошиті на с. 19.

Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.№8

Бабій Олена Іванівна

Розробка уроку читання в 3 класі

Розділ «Цікава книга природи»

Тема: Образ дівчинки, для якої ліс – наче рідний дім

Мета: розвивати уміння знаходити у тексті описи, роздуми; характеризувати головну героїню з опорою на текст і малюнок; уудосконалювати уміння складати план і стисло переказувати прочитане; розвивати фантазію дітей; виховувати любов до природи.

Матеріал до уроку: Олесь Донченко «Лісовою стежкою».

Обладнання: запис скоромовки, складова таблиця, картки для розвитку техніки читання.
1. Організаційний момент

- Ми продовжуємо знайомитися з творами про природу. Працюватимемо за планом:

1. Перевіримо домашнє завдання. 2. Познайомимося з новим текстом. 3. Пофантазуємо.
2. Розчитування

А) Читання рядків і стовпчиків складової таблиці ( робота в парах)

Б) Читання з різною силою голосу скоромовки:

В’ється стежка-побережка

Повз ріку по бережку.

Обережно в’ється стежка,

Щоб не впасти у ріку.
3. Повідомлення теми й мети уроку.

- Сьогодні ми знову завітаємо до лісу. Подивимось, який він у новій чарівній одежі. Спробуємо описати зовнішність дівчинки, розкрити її ставлення до природи. А допоможе нам у цьому Олесь Донченко, автор оповідання «Лісовою стежкою»


4. Розповідь вчителя про автора

- Олесь Донченко народився на Полтавщині в сім’ї вчителя. Його творчість для дітей розпочалася 1928 року, коли він почав писати віршовані оповідання та казки. Чудовими є його оповідання «Галаганчик», «Кулемет», «Голубий гвинтик», «Золоте яєчко», «Лісовою стежкою».


5. Робота над оповіданням

А) Підготовча робота до читання. Вправа на розвиток швидкочитання та словникова робота.(робота за картками)

Зненацька

Засмагле


Відтіняти

Хрускати


Навпростець

Палахкотять

Підборіддя

Припечений

Пухирі

стьожки


Ледве помітною

Років тринадцяти

Картата кофтина

Кирпатенький ніс

Безшумним кроком

Перекинуто кладку

Ворушилась трава

Руки шершаві

Льняне волосся

Не чують привіту



Звивалась між старезних дубів

Хустинка, як терен-цвіт

Блимають, як світлячки

Вистигла проти сонця

Обминаючи круту гору

Кора на дереві зійшла

Задумливо бовтатись у воді

трава – як пучки волосся

свічками палахкотять

продираючись крізь ліщину





Б) Вправа «Прогнозування за заголовком»

- Прочитайте заголовок нашого тексту. Як ви гадаєте, про що буде в ньому йти мова? (діти висловлюють думки)

- Розгляньте ілюстрацію до тексту. Опишіть місце події та її героїв. (висловлювання учнів)

В) Самостійне читання першої частини твору.

Тест-перевірка розуміння прочитаного:

- Запишіть позначки правильних відповідей на запитання до першої частини.



  • 1. Описані події відбувалися а) на початку жовтня; б) у кінці жовтня; в) у вересні.

  • 2. Дійова особа а) дівчинка; б) хлопчик; в) білочка.

  • 3. Скільки років було героїні? А) 10; б) 7; в) 13.

  • 4. Дівчинка бігла у а) платті; б) у спідниці і кофтині; в) у джинсах і куртці.

  • 5. Дівчинка йшла а) до магазину; б) до школи; в) зі школи.

  • 6. Вона несла а) портфель; б) рюкзак; в) книжки й зошити.

- Який заголовок можна придумати до цієї частини оповідання? (… Дівчинка повертається зі школи) (найбільш вдале записати на дошці)
Г) Читання «ланцюжком» по одному реченню другої частини (читають сильніші учні)
Д) Вибіркове читання – відповіді на запитання.

- Дівчинка йшла шляхом чи стежкою? Підтвердіть словами з тексту.

- Які дерева переважно росли в лісі? (дуби)

- Який одяг мала дівчинка?

- На що схожі були очі?

- Якими словами автор списав личко дівчинки?

- Як вона рухалася лісом?

- Якими словами описано кладку? З чим порівняв кладку автор?

- Що робила дівчинка біля струмка?

- Які руки мала дитина? Як гадаєте, чому?

- Як подружки називали дівчинку в школі і чому саме так?
- Придумайте заголовок до другої частини тексту. (Зустріч зі струмочком.)
Е) Самостійне ознайомлення з третьою частиною

Перевірка розуміння прочитаного:

- Що приємно здивувало Улянку?

- Як дівчинка звертається до берізок? (сестри-берізки) до лісу? (лісе-брате)

- Чому так говорила дівчинка? (міркування учнів): часто бувала, він їй рідний)

- Якою дорогою пішла Улянка далі додому? (навпростець)

- Чим пригощав її ліс? (ліщиновими горіхами)


Придумайте заголовок до третьої частини. ( Ліс у жовтні)
6. Підсумок уроку.

- Чи справдились ваші прогнозування? Що підтвердилось?

- Що нового ви дізналися з тексту?

- Які вислови сподобались?

- Якій частині твору відповідає малюнок?

- Чи схожа дівчинка з ілюстрації на описану в тексті?


7. Домашнє завдання: скласти план до твору, вчитися стисло переказувати текст за планом, придумати продовження оповідання.

Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.№8

Бабій Олена Іванівна

Розробка уроку читання в 3 класі

Розділ «Цікава книга природи»

Тема: Пригоди з друзями-дослідниками

Матеріал до уроку: О.Буцень «Наше відкриття» (І урок)

Мета: розвивати вміння характеризувати дійових осіб; знаходити у тексті описи, роздуми, припущення; розвивати почуття гумору.

Обладнання: вірш, загадка, картки для розчитування.
1. Організаційний момент

- Сьогодні на уроці ми з вами знову помандруємо до лісу. Але не для того, щоб милуватися його красою, а щоб робити наукові відкриття. Та спочатку перевіримо домашнє завдання.

- Зараз дізнаємося, як продовжили оповідання «Лісовою стежкою» наші діти.
2. Перевірка домашнього завдання

(Учні зачитують або розповідають свій варіант продовження розповіді).


3. Мовна розминка

- Прочитати повільно, мелодійно вірш.

Осіннім ранком стелиться туман,

Блищить роса на кучерявих травах,

І журавлі, курликаючи, вдаль

Летять, немов останній літа спалах.
4. Повідомлення теми й мети уроку

- Відгадайте загадку:

Стежиною, де лісу буйні шати,

Трудівничок вертається до хати.

Його й не видно від землі малого,

А тягне більш від себе він самого. (мураха)
- Живуть у лісі в мурашнику руді мурахи. Високі купи з ґрунту, хвої, дрібних гілочок – це верхня частина мурашника. Де б не повзали мурашки, вони завжди знаходять свій «дім» за запахом. Цих комах називають санітарами лісу або шестиногими друзями лісу. Рудих комах потрібно оберігати. Вони корисні.

Про цих тваринок ми і будемо читати.



5. Підготовчі вправи до читання тексту: робота за картками для розчитування та словникової роботи.

Справді величезний

Висотний дім

Приглушений гомін

Як порозумітися

Без перекладача

Будівельний матеріал

Африканські крокодили

Одскочив назад

Коли нараділися

Штани знадобилися

Метушиться Максимко

Кинулись розкладати




Відкриття

Морочитись

Полуденик

Подалися


Впоперек

Опускається

Навколішки

Мурашня


Обтрусились

Прислухається

Незчулися

Нашорошив




Справді величезний

Висотний дім

Приглушений гомін

Як порозумітися

Без перекладача

Будівельний матеріал

Африканські крокодили

Одскочив назад

Коли нараділися

Штани знадобилися

Метушиться Максимко

Кинулись розкладати






6. Ознайомлення з текстом за планом:

А) читання тексту вголос (сильніші учні).

Б) Визначення головної думки уривка тексту.
7. Підсумок уроку.

- Що нового довідалися ви з цього оповідання про мурах?

- Чи присутній у тексті гумор?

- А як ви вважаєте, чи насправді хлопці зробили наукове відкриття?

- Яка риса характеру властива хлопчикам? (спостережливість, наполегливість)
8. Домашнє завдання: прочитати ще раз текст, вміти знаходити відповіді на запитання та виконати завдання в зошиті на с. 20-21.

Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.№8

Бабій Олена Іванівна

Розробка уроку читання в 3 класі

Розділ «Цікава книга природи»
Тема: Пригоди з друзями-дослідниками

Матеріал до уроку: О.Буцень «Наше відкриття» (ІІ урок)

Мета: розвивати вміння характеризувати дійових осіб; знаходити у тексті описи, роздуми, припущення; вчити розповідати за малюнками; розвивати почуття гумору.

Обладнання:скоромовка, картки для розчитування, складова таблиця.
1. Організаційний момент та оголошення теми і мети уроку.

- На попередньому уроці читання ми познайомилися з науковим відкриттям двох друзів.

А сьогодні самі будемо дослідниками. Спробуємо «дослідити» наш текст. Які відкриття ми зробимо для себе – покаже ваша робота.
2. Мовна розминка

А) Скоромовка:

Чорні мурашки гуляли в шашки,

Руді мурахи грали в шахи.
Б) Читання складової таблиці зі збігом приголосних ( з метою подолання регресій під час читання)
В) Читання з прискоренням у стовпчику.


Справді величезний

Висотний дім

Приглушений гомін

Як порозумітися

Без перекладача

Будівельний матеріал

Африканські крокодили

Одскочив назад

Коли нараділися

Штани знадобилися

Метушиться Максимко

Кинулись розкладати




Відкриття

Морочитись

Полуденик

Подалися


Впоперек

Опускається

Навколішки

Мурашня


Обтрусились

Прислухається

Незчулися

Нашорошив

закляк


Справді величезний

Висотний дім

Приглушений гомін

Як порозумітися

Без перекладача

Будівельний матеріал

Африканські крокодили

Одскочив назад

Коли нараділися

Штани знадобилися

Метушиться Максимко

Кинулись розкладати





3. Перевірка домашнього завдання

- Дайте відповіді на запитання:



  • Як назвали своє відкриття хлопчики з оповідання Олега Буценя? (мурашник, що розмовляє)

  • Поясніть значення слів: тюпати (…), сновигають (…), нашорошили (…), строкатий(…), скрушно(…), тямити(…).

  • Які слова близькі за значенням до слова говорити?

  • Продовжити порівняння словами з тексту: «Мурашник, наче (висотний дім)», «Щелепи, як у (африканських крокодилів)», «Радий-радісінький, як (вареник у сметані)».

  • Якими словами ви можете охарактеризувати хлопчиків?


4. Робота над текстом (дослідження)

Вибіркове читання – відповіді на запитання.

- Що здивувало хлопчиків у лісі? ( завеликий мурашник, незвичайний «дощ»)

- Як обмірковували свої припущення юні дослідники?

- Яке припущення хлопчиків щодо мурашиної мови?

- Які відкриття для себе зробили діти біля мурашника?

- Які риси характеру виявили юні дослідники?

- Які ситуації викликали у вас сміх?

- Що повчального в цьому оповіданні?


5. Робота з ілюстраціями

- Чи сподобалися вам ілюстрації? Якими ви побачили хлопчиків на них?

- Які уривки з тексту проілюстровано?

- Які почуття передано у виразі облич хлопчиків?

- Це реалістичний твір чи казка? Чому?

- Що на одній із ілюстрацій зображено так, що хочеться думати, дивлячись на малюнок, що це казка? (драбинка на мурашнику)

- А які ще картинки ви намалювали б до цього тексту?
6. Узагальнення роботи над текстом

- На скільки частин можна поділити весь текст?

- Придумайте заголовки до кожної частини.
7. Підсумок уроку:

- Які відкриття вам вдалося зробити на сьогоднішньому уроці?

- Як ви гадаєте, чи насправді герої оповідання зробили наукове відкриття?

- а яку користь дають такі відкриття для кожного з нас? ( поповнюються знання, здобуваємо досвід)

Чи сподобалось вам оповідання?

- Чи хотіли б ви побувати в осінньому лісі?

- Запам’ятайте: натрапивши на мурашник, не завдавайте йому шкоди
.8. Домашнє завдання: записати план до тексту та навчитися переказувати стисло.


Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.№8

Бабій Олена Іванівна

Розробка уроку читання в 3 класі

Розділ «Цікава книга природи»
Тема: Людина серед природи

Матеріал до уроку: Н.Забіла «Журавлик»; Леся Українка «Мамо, іде вже зима…»; О.Олесь «Довго хмарами небо покрите було …»; М.Рильський «Дівчина».

Мета: Розвивати естетичні почуття дітей, розуміння стану людей, які є чуйними до природи; збагачувати образне мислення й мовлення.

Обладнання: портрети поетів, малюнок із зображенням журавля; анаграми, таблиці для розвитку навички читання.
1. Організаційний момент. Повідомлення теми і мети уроку

- Природа – це ніби цікава книга, а кожна її стежинка, стеблинка, тваринка – сторінки цієї книги. Сьогодні познайомимось із поетичними картинами природи, спробуємо читанням передати той настрій, який відчували поети, споглядаючи красу природи.


2. Перевірка домашнього завдання

- Та спочатку перевіримо домашнє завдання: стисло переказати текст Олега Буценя «Наше відкриття» ( 2-3 учні)


3. Мовна розминка перед читанням

а) Створення асоціативних кущів. Гра «Придумайте осінні слова» (поширити словосполучення):

І ряд - дощ (дрібний, холодний, непривітний) ; ІІ ряд - вітер (сирий, холодний, лагідний, безжалісний); ІІІ ряд – листя (жовте, опале, золоте, дрібне, багряне)

1 хвилина на роботу в групах, ще 2 хвилини – презентація матеріалу від кожної групи.
Б) Прочитайте закодовані слова (анаграми). Робота в групах.

Ятащт (щастя); лкоун (клоун); анюлид (людина); вельжура (журавель), каптич (птичка), нийприруче (не приручений), каздале (здалека).


В) Гра «Без зупинок» - «Блискавка»

- Читайте чітко, швидко, без зупинок. Картка висвітлюється 1 секунду. За цей час треба прочитати пару слів.

Син – тин, ніс – віз, діло - тіло, голос- колос, мова – нова, куб – клуб, сова – слова, день – пень, тихо – лихо.
4. Розповідь вчителя про поетів

- Наталя Забіла – відома українська дитяча поетеса. Вона народилася в Петербурзі у дворянській сім’ї у 1903 році. У 1917 році Наталя разом з матір’ю опинилася на Україні в селищі Люботин, неподалік від Харкова. ЇЇ перший вірш надрукували в газеті в 1924 році. Вам добре відомі її вірші, лічилки («У сороки- білобоки», «Раз, два – дерева…», А сьогодні ми прочитаємо її вірш «Журавлик»

- Леся Українка – українська поетеса. Народилася в місті Новоград- Волинському. Надрукувала збірку «Дитячі ігри, пісні, казки». ЇЇ вірші «На зеленому горбочку…», «Мамо, іде вже зима…», «Вишеньки» ввійшли до золотого фонду української дитячої літератури.


5. Словникова вправа + розчитування

Завжди з нами

Понад морем

Раптом вдарила

Понад кручами

Попід хмарами

Повернись до нас



Ті сиві пташки

З теплих сонячних земель

Отам біля хати

З нами грався та гуляв

Краще хай у нас

Не байдуже цій пташці




6. Опрацювання вірша Н.Забіли «Журавлик»

А) Читання напівголосне за вчителем «на буксир»;

Б) Перевірка розуміння змісту прочитаного:


  • Діти знайшли журавлика а) у лісі; б) на полі; в) на болоті.

  • Яким був птах? А) сумним, б)кумедним; в) веселим.

  • Чому діти взяли до себе журавлика? А) він просився; б) у нього було поламане крило; в) щоб ним гратися.

  • Що раптом змінилося у природі? А) випав сніг; б) настала весна; в) осінь вдарила.

  • Про що діти просили журавля? А) щоби він заспівав; б) щоб він залишився з ними; в) щоб він повернувся весною здалека.

В) Виразне читання вірша. Г) Вибіркове читання:

- Прочитайте опис місця, де знайшли журавлика. Чому саме там, яка ваша думка? ( бо він там живе)

- Прочитайте опис пташки.

- Чому журавель залишив дітей, хоч йому у них було добре?


7. Опрацювання вірша Лесі Українки «Мамо, іде вже зима…»

А) Самостійне читання вірша учнями. Б) – Між ким відбувається розмова?

- Чи боїться горобчик морозу?

- А чому ж він залишився зимувати тут, а не полетів у вирій? ( він тут живе, йому є взимку тут що з’їсти)

В) Читання в особах

- Назвіть ще раз дійових осіб.

- Що робить дитина? (запитує) – запитальна інтонація.

- Яким голосом треба читати слова матері? Чому? (повчальна інтонація, розповідні речення) Вправляння у читанні в особах (двічі)


8. Опрацювання вірша О.Олеся «Довго хмарами небо покрите було…»

А) Виразне читання вірша вчителем

- Як ви думаєте, про яку пору року йдеться у вірші?



Б) Читання вірша вголос сильнішими учнями.

- Чому зрадів поет?

- Як автор пише про зиму? Прочитайте про зміни у природі, які помітив поет.

- Що йому здавалося?

- Які почуття охопили поета? Чому він зрадів?

В) Читання ланцюжком (по 1 строфі)
9. Опрацювання вірша М.Рильського «Дівчина»

А) Читання вірша мовчки.

- Про яку дівчину пише поет? Як її звати?



Б) Словникова робота:

- Прочитайте слово вголос, поясніть його значення, доберіть до нього спільнокореневе.

Перлисті(перлини), зіткане (ткати),сяєво (сяє), ллється (литися).

В) Виразне читання вірша учнями.

- Як поет описує літо в образі красивої дівчини?

Фарби яких кольорів потрібно взяти, щоб намалювати картину за цим віршем?

- Які почуття передано у вірші?


10. Підсумок уроку

- Яке ставлення дітей до птахів описано у віршах?

- А чи любите ви птахів і як допомагаєте їм у крутну хвилину?

Що об’єднує твори, які ми сьогодні читали?


11. Домашнє завдання: навчитися виразно читати вірші, виконати завдання в зошиті на с. 20-24, підготувати відповіді на запитання з підручника на с. 63 – 64(підсумок по темі)

Новоукраїнська ЗШ І-ІІІст.№8

Бабій Олена Іванівна

Розробка уроку читання в 3 класі

Розділ «Цікава книга природи»
Тема: Урок-узагальнення за темою

Матеріал до уроку: В.Сухомлинський «Сергійкова квітка»; «Чи уважно ти читав?»; «Пригадайте, поміркуйте!»

Мета: формувати уявлення про справжню красу; розвивати уважність до тексту; розширити знання про авторів творів із прочитаної теми.

Обладнання: виставка творів В.О.Сухомлинського, завдання для роботи в групах, тестові завдання по темі для кожного учня.
1. Організаційний момент та оголошення теми уроку

- Сьогодні ми завершуємо знайомство з творами, які розкривали нам таємниці природи і спробуємо уявити справжню красу природи. А допоможе нам у цьому оповідання В.Сухомлинського.


2. Мовна розминка

А) Тренувальна вправа «Фото на згадку» Завдання: утворити і прочитати слова з подовженням, запам’ятати їх правопис. (Збірник «Читаємо швидко», с. 49)
Б) Знайдіть зайву літеру і прочитайте один одному речення правильно: (О.В.Ісаєнко, І.Г.Гламаздіна. Читання, і частина, 3 клас,2006р.; с. 40)

Посідлали підл вислокилм длуболм і плочалли хвлалитился балтьківсьлкимли подарунками. Пелтро полказав хлопцям нолжик.
В) Словникова робота і вправляння у швидкочитанні


День

Був


Мій

Його


Кінь

Щось


Мною

стане


Петро

Гриць


Птаха

Хлопці


Кишені

Вершник


Максим

сказали


Навчання

Батьківськими

Подарунками

Доторкнувся

Намальований

Чагарник


Рано-ранесенько

вирізьблено




3. Розповідь вчителя про автора твору.

- Василь Сухомлинський – заслужений вчитель. Народився в с. Павлиш Кіровоградської області. Він написав збірки оповідань і казок для дітей «Гаряча квітка», «Куди поспішають мурашки», «Пшеничний колосок», «Казки школи під голубим небом», «Чиста криниця».

- Які твори цього автора ви вже читали?

4. Самостійне читання оповідання учнями.

- а) Перевірка розуміння прочитаного:



  • З’єднай стрілочками, які подарунки отримали хлопчики.

(Петро ліхтарик

Максим - прекрасна квітка,

Гриць - ножик

Сергійко - металевий соловейко)



  • Познач, коли відбувалися події, описані в оповіданні:

У перший день навчання;

В останній день навчання;

У передостанній день навчання;

На другий день навчання.



  • Познач, які дійові особи потрібні, щоб читати це оповідання в особах.

Квітка; Петро; автор; Гриць.

- Якої дійової особи не вистачає? (Сергійка)


- Які подарунки від батьків отримали хлопчики?
Б) Читання оповідання в особах.
В) Вибіркове читання – відповіді на запитання.

- Який незвичайний подарунок зробив Сергійко?

- Чи зрозуміли це друзі?

- Знайдіть опис квітки.

- Квіти часто називають очима землі. Не знищуйте цю красу.
5. Підсумок за темою «Цікава книга природи»

Форма проведення брейн-ринг. Грають команди по 6 учасників. За правльну відповідь отримують 1 бал. Перемагає команда, яка набрала найбільшу кількість балів.

А) «Чи уважно ви читали?»

- З якого твору ці слова?

«Осінь золотая тихо-ніжно ходить…»(«Золота осінь» К. Перелісна)

«Дощик, дощик, ти вже злива…» («Соловейко застудився» Л.Костенко)

«Висне небо синє, синє, та не те…!» («Осінь» Я.Щоголів)

«Де лісова гілка – там і білка» («Осіння гра» М.Сингаївського)

«Куличок, куличок! Він у нас не новачок…» («Пісенька про куличка» Д.Білоус)

«Стежка зненацька повернула праворуч…» («Лісовою стежкою» О.Донченко)

«Прощавай, лети, журавлику!» («Журавлик» Н. Забіла)

«Яке диво! – зітхнули хлопці…» («Наше відкриття». О.Буцень)

«Спів пташині – потіха одна…» («Мамо, іде вже зима…» Л.Українка)

«В квітах барвистих дівчина сяє…» («Дівчина», М.Рильський)
Б) Конкурс «Знавців про природу»

- Назвіть твори та їхніх авторів.

Автор вірша «Вже брами літа замикає осінь» (Л.Костенко)

Хто з поетів написав «Пісеньку про куличка»? (Д.Білоус)

Хто автор вірша, який закликає «Ми кожну річку і горбок від лиха зберегти повинні» (Ганна Черінь)

Хто з поетів завершує вірш словами «Дівчина літом веселим зоветься»? (М. Рильський)


В)- Про кого йдеться?

  • Хто «важко віддає плоди»? (шипшина)

  • Хто «грається променем, грається листом, не розлучається з нашим дитинством»? (вітер)

  • Кого діти знайшли «на болоті біля річки… із пораненим крилом»? (журавлика)

  • Хто « застудився, а тепер лежить під пледом, п’є гарячий чай із медом»? (соловейко)

Г) Підсумок брейн-рингу.
6. Підсумкова тестова робота по темі «Цікава книга природи»

А) Самостійне виконання тесту учнями.

Б) Взаємоперевірка правильності виконаної роботи і оцінювання.
3 клас, читання, тема: Цікава книга природи _________________

1. Твір «Лісовою стежкою» - це … а) вірш; б) казка; в) оповідання.

2. Автором оповідання «Наше відкриття» є …а) Олесь Донченко; б) Василь Сухомлинський; в) Олег Буцень.

3. Які слова з вірша Ліни Костенко пропущені?

«Осінь … свої замикала …,

Погубила у небі … ключі» а) двері, вранці, солов’їні; б) ворота, вночі, зозулині; в0 брами, вночі, журавлині.

4. Яку мову хотів би вивчити один із хлопчиків з оповідання «Наше відкриття»? а) англійську; б) мурашину; в) латинську.

5. Синонімами до слів «дати драла» є слова … а) дременути; б) кинутись навтікача; в) повільно піти.

6. У віршах «Журавлик», «Мамо, іде вже зима…», висловлено … а) вболівання за долю пташок; б) байдужість пташки; в) бажання допомогти.

7. Слова «Дуже нам кортіло з Максимком зробити відкриття» належать до … а) зачину оповідання «Наше відкриття»; б) основної частини оповідання; в) кінцівки оповідання.

8. Які слова пропущено з вірша «Вже брами літа замикає осінь» пропущені? «… й … припинили концерт»…а) соловейко, кулик; б) джміль, бджола; в) цвіркуни , перепілочки.

9. Хто домовлявся між собою, «кому що робити, в яку зміну працювати, де будівельний матеріал брати»? а) хлоп’ята; б) мурашки; в) джмелі.

10. Що найбільше здивувало хлопчиків з оповідання «Наше відкриття»? а) Мурашник, який вміє розмовляти; б) краплини, які падають; в) горіхи.

11. Слова «Вона пішла навпростець, продираючись крізь ліщину, зриваючи інколи золотавий горіх …» належать до …а) зачину оповідання «Лісовою стежкою»; б) основної частини; в) кінцівки оповідання.

12. Синонімами до слова «верещати» є слова… а) горланити, кричати, галасувати; б) веселитися, тішитися; в) вирувати, бурувати, клекотіти.
7. Підсумок уроку.

- Любіть природу, бережіть її, бо ми ж її частинка.

8. Домашнє завдання: виконати завдання в зошиті на с. 23.

Результати підсумкової роботи учнів 3 класу по темі «Цікава книга природи»



Прізвище та ім’я

учня


1


2


3


4


5


6


7


8


9


10


11


12


оцінка

1

Албот Анастасія

+

+

-

+

+

+

-

+

+

+

-

+

9

2

Балаур Дмитро

-

+

-

+

+

-

-

-

+

+

+

+

7

3

Білокопитова Дар’я

-

+

-

+

+

+

-

-

+

+

+

+

8

4

Бондаренко Жанна

н

н

н

н

н

н

н

н

н

н

н

н

н

5

Бубнов Денис

-

-

-

+

+

+

+

-

-

+

-

-

5

6

Бубнов Святослав

+

+

-

+

+

+

+

+

+

+

-

+

10

7

Голобородько Яна

+

+

-

-

+

+

+

-

-

-

-

-

5

8

Горескул Марія

+

+

+

+

+

+

+

+

+

+

-

+

11

9

Гучек Дарина

+

-

+

+

+

+

+

+

+

+

-

+

10

10

Зеленкова Анна

+

+

+

+

-

-

+

+

+

+

+

+

10

11

Іванов Ілля

+

-

+

+

+

+

-

+

+

+

-

+

9

12

Куртушан Карина

+

-

+

+

-

-

-

-

+

+

-

+

6

13

Ляшков Богдан

-

-

-

+

-

-

+

-

+

+

-

-

4

14

Микитяк Денис

+

-

+

+

-

+

-

-

+

-

+

+

7

15

Мошняга Антон

+

-

-

+

-

+

+

-

+

+

-

+

7

16

Пильщик Антоніна

+

+

-

+

+

+

+

-

+

-

-

+

8

17

Пильщик Іван

+

+

+

+

+

+

-

-

+

+

-

+

9

18

Роженко Анна

+

-

-

-

+

+

-

-

+

-

-

-

4

19

Романова Наталія

+

+

+

+

+

+

-

-

+

+

+

+

10

20

Тарасенко Карина

-

-

+

+

-

+

-

+

-

+

-

+

6

21

Татарчук Юлія

-

-

-

+

-

+

-

-

-

+

-

-

3

22

Федоренко Вікторія

+

-

+

+

+

+

+

+

+

+

-

+

10

23

Фусар Аліна

+

+

+

+

+

+

-

-

+

+

-

+

9

24

Щербатюк Юлія

+

-

-

+

+

+

+

-

+

+

-

+

8

25

Якимчук Ксенія

+

+

+

+

+

+

-

-

+

+

+

+

10




















































Високий рівень

Достатній рівень

Середній рівень

Початковий рівень

бал

12

11

10

9

8

7

6

5

4

3

2

1

учнів

-

1

6

4

3

3

2

1

2

1

0

0



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка