Число і цифра Написання цифри Порівняння кількості предметів. Послідовність чисел у межах Складання і обчислення значень виразів



Скачати 56.95 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір56.95 Kb.


Тема: Число і цифра 7. Написання цифри 7.Порівняння кількості предметів. Послідовність чисел у межах 7. Складання і обчислення значень виразів.

Мета:Ввести поняття числа «сім»,познайомити з написанням цифри 7;учити порівнювати предмети; закріплювати вміння співвідносити кількість предметів і число; вправляти в лічбі предметів; узагальнити вміння записувати й розв*язувати приклади на додавання; розвивати мислення, пам*ять; виховувати уважність,повагу до товаришів.

Тип уроку : Комбінований.

ХІД УРОКУ

І. Організаційний момент

- Доброго дня,діти! Ой,а хто це стукає до нас у двері? Давайте подивимось хто ж там. Це листоноша,він приніс нам посилку. Подивимось, що в ній? Тут лист і ключі. Давайте прочитаємо цього листа.

Здрастуйте ,діти!

Пишуть вам із чарівної країни Математики. У нашому королівстві нещастя: злий чаклун зачарував всіх жителів. Коли настає день, жителі країни не можуть рухатися,тому що не світить корона королеви Математики. Зняти чари з нас можуть тільки діти,які зможуть виконати всі завдання чаклуна.

Тому будьте уважні,щоб не припускатися помилок,інакше ви не зможете зняти чари. Допоможіть нам,будь – ласка! Ми надсилаємо вам багато ключів,щоб ви змогли відчинити двері нашої країни.

До зустрічі! Чарівні чоловічки.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів

- Вирушаємо в путь. А дорога в нас складна й небезпечна,тому ми всі повинні бути дружними, уважними, допомагати одне одному.

1. Лічба від 1 до 10.

- Давайте всі разом полічимо від 1 до 10,і навпаки,від 10 до 1.

- А тепер Даяна рахує від 1 до 6; Коля – від 1 до 7; Ганна – від 7 до 1.

- я бачу ,що ви вмієте лічити ,тому в дорогу вирушаємо всі разом!

- Але що це?

Стоїть красень – теремок,

А на дверях,висить замок.

Це все приказка.

А казка теж коротка.

От,будь-ласка,

Вам ключів в*язка,

Ключик потрібний ви знайдіть,

І швидко двері відчиніть.

2. Повторення понять «наступне» і «попереднє» число

- Давайте дізнаємось,які номери в наших ключиків.

- Назвіть число,попереднє до числа 2.

- Назвіть число,яке стоїть між числами 1 і 3.

- Назвіть число,наступне до числа 2.

- Назвіть число попереднє до числа 5.

- Назвіть число ,наступне до числа 4.(Ключі з номерами)




5

4

2

3

1




  • Ми повинні дібрати ключики,щоб при додаванні номерків,які на них написані,утворювалося число 6.( на замках : 5 і 1; 4 і 2; 2 і 4; 1 і 5; 3 і 3).

  • Отже ,ми дібрали ключики до наших замків, і замочки вже відчинилися.

  • Але що це в теремку? Скринька,і теж зачарована. А щоб зняти з неї чари,ми маємо розв * язати задачі чаклуна.

3.Весела лічба.

Білка сушить на мотузці

Два гриби і три морквини.

Прибіг їжачок,забрав грибок,

А зайчата – три морквини.

Що залишилось на мотузці?

До сірої чаплі на урок

Прилетіло 6 сорок.

А із них лише дві сороки

Приготували уроки.

Скільки ледарів – сорок

Прилетіло на урок?



  • Молодці, діти! Ми зняли чари із скриньки,а в ній,подивіться маршрут,яким ми повинні рухатися. Але Математична країна дуже далеко. Хто ж нам допоможе до неї дістатися? Ой, ви чуєте,хто це?Це гуси –лебеді. Попросіть їх,щоб вони прийняли нас на свої крила.

Гуси,гуси,гусенята,

Візьміть ви нас на крилята.(Двічі)

ІІІ .Ознайомлення з новим матеріалом.


  1. Ознайомлення зі складом числа 7.

  • Гуси нас почули і прилетіли. Давайте порахуємо їх! (6)

  • А маленьке гусеня дуже втомилося й пізніше прилетіло до нас. (Додамо ще одне гусеня).

  • Так скільки стало гусей,діти?(7)

  • Як же їх стільки стало? (До 6 + 1)

  • Отже,щоб дістати число 7,потрібно до 6 додати 1. Число 7,як і всі інші,має свій знак,позначається цифрою 7, «сімкою» (показ цифри).

  • Це число буде дороговказною зіркою в нашій подорожі. Тож вивчимо вірш про цифру 7.

Розкажу тепер усім:

Прапорець то цифра «СІМ».

Дуже схожі в нас вони.

Ну ж бо спробуй розрізни!

Число 7 символізує секрет, а також знання,які ми прагнемо одержати сьогодні на уроці.

2.Ознайомлення з друкованою і рукописною цифрою 7.

- пояснення написання цифри;

- написання цифри 7 у зошиті.

Фізкультхвилинка.

Гуси сірі летіли, (біг на місці,

Так,летіли. Так летіли рухи руками,як крильми)

І присіли ,посиділи,

Та й знову полетіли, (Продовження бігу.)

А потім знову присіли. (знову біг)

( повторити 2-3 рази)

3.Гра « не помились» (робота з кружечками)

- Перед тим ,як узяти нас на свої крила,гусенята прагнуть погратися. Для цього ви повинні викласти на своїх столах кружечки,кількість яких відповідає цифрі ,яку я вам покажу.( показ цифр)

- Вирушаємо далі в путь.

4. Порівняння чисел.

- І ми приземлилися біля Математичної країни. Але подивіться,не тільки ми приїхали допомогти жителям країни. Тут уже є багато наших друзів,і вони зовсім розгубилися,тому що погано знають математику.

Першим розгубився Незнайко. Злий чаклун сказав,щоб він порівняв кількість будиночків на одній і другій вулицях Математичної країни. І він ніяк не може зрозуміти,де будиночків більше,а де – менше. Давайте йому допоможемо!




  • Скільки будиночків на першій вулиці?(6)

  • А на другій? (7)

  • На першій вулиці вулиці будиночків менше чи більше ,ніж на другій?

(менше)

-Отже, 6 < 7.

- Скільки будиночків стало на першій вулиці? (7). А на другій?(5). На першій вулиці будинків більше ,або менше,ніж на другій? ( Більше).

- Отже, 7>5.

5. Лічба в межах 7.

Ми допомогли Незнайкові роз*язати задачу чаклуна,а Мальвіні дісталася ще складніша задача. Чаклун прагне,щоб вона розмістила будиночки відповідно до їх номерів від 1 до 7. Допоможемо їй!



  • Мальвіні ми допомогли!

6. Складання і розв*язування прикладів на додавання.

- Не може впоратися зі своїм задачами й Буратіно. Він прагне порахувати кількість будиночків на вулицях де він зупинився.

Фізкультхвилинка.

ІV. Закріплення вивченого матеріалу.

1.Гра «Знайди кожній цифрі відповідне місце» (дидактичний матеріал)


1

5

3

2

4

6

7




  1. Гра «Покажи цифру 7 за допомогою руки»

V. Підсумок уроку. Рефлексія.

- А от і замок Чаклуна. Ми виконали всі його завдання і можемо ввійти до замку.

Подивіться,от і корона королеви Математики.

- Тепер давайте розповімо королеві Математики, хто нам допоміг знайти корону.

- Скільки друзів нам допомагало?

- А кого ми зустріли першим, другим і т.д.?

- З яким числом ми сьогодні познайомилися?

- А як утворюється число сім?



- Королева Математики дуже задоволена й вдячна вам за ваші знання.

-


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка