Читання оповідання В. Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти»



Скачати 23.56 Kb.
Дата конвертації09.03.2016
Розмір23.56 Kb.
Читання оповідання В. Сухомлинського «Як Сергійко навчився жаліти»(старша група)

Вихователь Миколенко Т.В.

Програмовий зміст: продовжувати вчити дітей уважно слухати літературний твір, зокрема на морально-етичну тематику, вдосконалювати вміння узагальнювати почуте, висловлювати власну думку, давати оцінку герою. Закріплювати в словнику назви основних почуттів, емоцій, розповідати про ситуації, пов’язані з ними. Розвивати загальнолюдські моральні якості: милосердя, співчуття, чуйність. Виховувати доброзичливість ставлення до інших людей, що мають фізичні вади.

Матеріал: портрет В. Сухомлинського, збірка «Джерела доброти», картинки із зображенням різних емоційних станів, картинки із зображенням різних предметів.

Хід заняття

Педагог пропонує дітям закрити міцно очі і запитує:


  • Що ви бачите?

  • Що відчуваєте?

Пропонує пройти декілька кроків.

  • Вам було легко йти? Чому?

  • А скажіть, що я роблю (показує будь-який рух)?

  • Ви здивовані?

Пропонує відкрити очі, сісти на стільчики і поглянути на портрет, запитує:

  • Хто це?

  • Які твори В. Сухомлинського ви вже знаєте?

  • Сьогодні ми послухаємо його оповідання «Як Сергійко навчився жаліти» і ви зрозумієте чому заняття розпочиналося із заплющення очей.(читає оповідання)

Запитання до тексту:

  • Про кого розповідає автор?

  • Куди пішов Сергійко?

  • Кого хлопчик зустрів?

  • Якою була дівчинка?

  • Чому її слова дивували Сергійка?

  • У який момент він зрозумів і поспівчував дівчинці?

Педагог проводить дидактичну гру «Мовчазний актор». З поданих зображень емоційних станів ( сум, страх, жаль, радість, байдужість, злість, здивування) першим бажаючим дітям-акторам пропонується вибрати знайоме, відтворити його перед однолітками не називаючи, а тим потрібно відгадати, назвати та показати. В кінці гри вибирається найкращий актор та знавець почуттів (той що найкраще відгадував).

  • На вашу думку, які почуття відчував хлопчик?

  • А які дівчинка?

  • Чи є негативні герої у оповіданні?

  • Якби у вашому дворі була така дівчинка чи хлопчик, ви хотіли б їм допомогти?

  • Як це можна зробити? (роздуми дітей)

Педагог пропонує потренуватися гуляти разом – фізхвилинка в парах, де одна дитина поводир, а інша незряча. Діти за бажанням діляться на пари, вибирають відповідні ролі, за вказівкою вихователя виконують різні рухи (стрибки, присідання. Обходження предметів та інше).

За вказівкою педагога діти парами сідають за столи, проводиться дидактична вправа « Опиши предмет». Дітям « поводирям» пропонується описати предмет так, щоб «незрячий» друг міг відгадати. Після обміну ролями, вправа повторюється. Вкінці вихователь пропонує всім закрити очі і уявити як шумить листям вітер, дзюрчить струмочок, хлюпочуть хвилі, їде автомобіль.



Педагог пропонує вправу «Малюємо разом», діти взявши олівець у двох (поводир та незрячий) малюють знайомий обом предмет або сюжет. Далі всі разом вибирають кращу роботу.

  • Як називалося оповідання, що ви слухали?

  • Хто його написав?

  • Чи сподобалося воно вам?

  • Вам сподобалося гратися у двох?

  • Що вашій парі вдавалося робити найкраще?

  • Хто на вашу думку працював сьогодні найкраще?

  • Пропоную вам придумати продовження оповідання і розповісти нам усім на прогулянці.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка