Члени мшмо світової літератури в 2014-2015 н р



Скачати 38.69 Kb.
Дата конвертації13.03.2016
Розмір38.69 Kb.
Одним з головних завдань вивчення курсу «Зарубіжна література» в загальноосвітній школі є формування широкої читацької компетентності у старшокласників, яка базується на знаннях, уміннях пізнавального і творчого характеру, соціальних навичках, світоглядних переконаннях тощо. Також цей курс сприяє формуванню в учнів уявлень про єдність світового літературного процесу з культурним та соціальним і водночас про самобутність національних особливостей.

Члени МШМО світової літератури в 2014-2015 н.р. працювали над формуванням в учнів критичного мислення через запровадження компетентнісного підходуу навчанні та проблемного виразного читання, як одним із дієвих засобів підвищення ефективності навчання на уроках літератури.

Організація системи методичної роботи - це впровадження у практику вчителів інноваційних технологій, викликаних необхідністю оптимізації методичної роботи. Тому ми ставимо перед собою такі умови – це мотивація до підвищення професійної майстерності; використання форм і методів методичної роботи, які відповідають різним стилям і технологіям навчання; раціональне використання педагогічних здібностей учителя; створення ситуації успіху; можливість використання нових знань на практиці. Виходячи із вище зазначеного, вчителі методичного об’єднання взяли особистісно-зорієнтовано модель навчання, умовою ефективного застосування якої є використання таких методичних підходів, які передбачають позицію учня як активного співтворця уроку, самого процесу вивчення світової літератури. Така позиція формування завдяки системному використанню між літературних зв’язків і між предметної інтеграції, створенню системи проектної діяльності (дослідницької, творчої) й умов самопізнання особистості учня в процесі вивчення зарубіжної літератури.

Одним із питань, що розглядалися членами методоб’єднання було питання специфіки діалогічного підходу до викладання зарубіжної літератури. При проведенні уроку за баладою Стівенсона «Вересковий трунок» в 7 класі (вчитель Шеремета С.В.) було використано елементи різних видів діалогу : вчитель-учень, діалог з художнім текстом. Читаючи поетичні рядки, вчитель звертала увагу й на виразне читання твору. Учні навчалися прийомам виразного читання та складали партитуру тексту за допомогою графічних знаків.

З органі цією групової діяльності ознайомились відвідавши урок Грищук С.М. в 9 класі за комедією Мольєра «Міщани-шляхтич».

Фонові знання сприяють поглибленому сприйняттю художнього твору. Вони охоплюють дуже широкий і різноманітний обсяг інформації. Саме такі відомості допомогли дев’ятикласникам ознайомитись не тільки із художнім зображенням гетьмана Мазепи в поемі Байрона, а й зрозуміти чому цим образом зацікавились поети інших країн чому так по-різному зобразили цю особистість Пушкін та Байрон в своїх творах.(вчитель Ємчик Т.М.)

Обговорюючи практичну роботу по використанню активних форм у проведенні уроку зарубіжної літератури, члени методичного об’єднання прийшли до висновку, що в результаті підготовки учнів до таких уроків, в них підвищується інтерес до тексту художнього твору, виникає потреба в роботі з додатковою літературою, з’являються навички самостійної діяльності, розвивається мовлення. Так було проведено урок за повістю Бальзака «Гобсек» (вчитель Нарихнюк Л.І.), де учні показали своє вміння працювати над випереджальними завданнями, складанням схем до характеристики героя, сенканів, за допомогою яких учень показує своє знання тексту, розуміння важливості, створення автором літературного героя в різних життєвих ситуаціях.

Вчителі методоб’єднання не залишили по за увагою методику проведення лекційних, семінарських занять, диспутів, конференції, справедливо оцінюючи великій потенціал можливостей таких уроків.

Пошуки нових шляхів у роботі методичного об’єднання дають свої хороші результати. Творчий підхід до праці видно з того, що зростає методичний рівень вчителя, а це в свою чергу відбивається на якості знань учнів. Хочу відмітити і те, що вчителі зацікавленістю взяли участь в роботі обласного семінару вчителі світової літератури, який проходив на базі ЗОШ І-ІІІ ст. с. Горішнє. Було висвітлено питання комунікативно-діяльнісного підходу у формуванні ключових компетентностей учнів на уроках світової літератури з використанням інформаційно-комукаційних технологій.

Формування творчої особистості школяра залежить безпосередньо від творчої діяльності вчителя. Так вчитель Малесик Т.Р. із своєю ученицею Тимчушин Дариною(10 клас) взяли участь у роботі МАН. Разом обрали тему для свого дослідження, воно звучить так «Образ щита в античній літературі».

Вчитель зуміла зацікавити ученицю пошуковою роботою, як наслідок цього, Тимчушин Дарина почала займатися науковим дослідженням. В районі ця робота отримала найвищий бал, в області посіла 6-те місце. Ще одна робота учениці 10 класу Процюк Маргарити на тему «Тема вибору пари і одруження у весняних календарно-обрядових піснях Західного Полісся та Західної Волині» (керівник Нарихнюк Л.І., секція фольклористики, відділення «Літературознавство») зайняла 3-є місце в обласному конкурсі-захисті.

В минулому навчальному році члени МШМО активізували роботу з обдарованими дітьми. Результатом співпраці з ними є призові місця на районній та обласній олімпіадах з російської мови. Призером обласного етапу стала учениця 11 класу Киселюк Дарина (3 місце) а Конопацька Олександра (9кл.) була учасницею(6 місце).

Вчителі МО брали участь у районних семінарах та майстер-класах, що проходили протягом року у Горішнянській, Бранівській та Ржищивській загальноосвітніх школах.

В роботі МШМО вчителів зарубіжної літератури існують також і проблеми. Це часткова відсутність художніх текстів, не систематичне використання мультимедійних технологій з об’єктивних причин. Але вчителі і в подальшому будуть робити все для того, щоб покращити якість знань своїх вихованців, розвитку їх творчих здібностей.



В цьому навчальному році наше методичне об’єднання буде працювати над проблемою розвитку образного асоціативного мислення та творчих здібностей школярів. Основним напрямком роботи вчителів стане вдосконалення форм, методів і прийомів інтерактивних технологій навчання, за допомогою яких можна зацікавити учнів із художнім текстом, створити таку ситуацію, при якій кожен з них захотів би висловити свою думку, своє розуміння та бачення тієї чи іншої події.



База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка