Чому діти залежні від телевізора ?



Скачати 75.84 Kb.
Дата конвертації05.03.2016
Розмір75.84 Kb.
Тема уроку: Чому діти залежні від телевізора ?

За В.Кавою. Я і мій телевізор.



Мета уроку: формувати навички смислового аналізу літературних творів, творчого

переосмислення тексту;

розвивати уміння аналізувати, пояснювати, аргументовано доводити

власну думку;

виховувати критичне ставлення до власних вчинків і вчинків інших людей.

Тип уроку : комбінований

Урок критичного читання (за нетиповою структурою).



Методи і прийоми : розповідь, бесіда, самостійна робота; методи та прийоми критичного читання тексту; читання з позначками, читання та обговорення в парі, мозковий штурм, коло ідей, прес, дискусія.

Обладнання : Підручник Савченко О.Я. Читанка: Підручник для 4 класу - К.: Освіта, 2004, с.131-135, мультмедійний проектор, екран, картки

І. Опрацювання системи доказів як стимулу до майбутньої діяльності

- Сьогодні на уроці ми з вами поговоримо про дорослі речі

- А ви дорослі?

- Тоді я зможу довірити вам дорослі секрети.

- Скажу вам по секрету: всі дорослі хочуть бути успішними.

- А чи хочете ви бути успішними?

- А що для вас означає успіх?

Складання асоціативного куща




мати друзів

добре вчитися




УСПІХ




бути щасливим

бути здоровим




досягти мети




  • Сьогодні ми з вами всі разом дослідимо деякі секрети успіху. І ось один із них.

Перевірка домашнього завдання

В. Чемерис. «Чорна кішка, або магічне число сім».

- Пригадайте цей твір, подумайте і дайте відповіді на тестові запитання. Запишіть відповіді на аркушах паперу.

(На екрані з’являється тест).


Тест

  1. Чому Василькові перестало щастити?

а) у дворі з’явилася чорна кішка;

б) хлопчик не вчив правил;

в) був зайнятий домашніми справами.

2. Яку таємницю розкрила Василькові сусідка насправді?

а) про магічність числа сім;

б) щоб не забути правило, треба підстрибнути тричі на кожній нозі;

в) для того, щоб знати, потрібно вчити правила.

3. Василькові заважало вчитися те, що:

а) він не знав магічного числа;

б) він знав інше магічне число, ніж 7;

в) хлопчик вірив у прикмети,

4. Що насправді допомогло хлопчику вчитися?

а) магічне число 7;

б) хлопчик почав вчити правила;

в) чорна кішка перестала перебігати йому дорогу.

Перевірка тесту (самоперевірка). 1.б; 2. в; 3. в; 4.б.


  • У кого всі відповіді правильні? У кого інша відповідь у 1 (2,3,4) запитанні?

  • То герой твору Василько, на вашу думку, був успішним? (Тоді, коли почав вчити, тоді до нього й прийшов успіх).

  • Можете використати для відповіді схему (метод «Прес»):

Я вважаю, що …

тому що…


… наприклад…

Тому я вважаю …



  • Що вам допомогло успішно справитись із завданням? Можливо теж магічні числа чи чорна кішка?

(Бо старанно працювали, вчилися на уроках і вдома).

  • Ось ми і досягли першого успіху на уроці.

Актуалізація опорних знань

Повідомлення мети і теми

Бесіда-роздум:


  • Що може заважати людині у досягненні успіху?

(Лінь, байдужість, немає знань, мети, бажання).

  • Які речі можуть бути заважати бути успішними?

  • На що ви втрачаєте найбільше часу, вільного від навчання? (Відвідування гуртків, заняття спортом, танцями, дивимось телевізор, комп’ютер).

  • Добре це чи погано?

  • Сьогодні на уроці спробуємо дослідити, що може заважати досягненню успіху, а, можливо, й впливати на наше життя. Починаємо нове дослідження…


ІІ. Сприймання інформації та аналіз її змісту

Вступна бесіда за змістом оповідання В.Кави «Я і мій телевізор».

  • Яку назву має твір, зі змістом зі змістом якого ви познайомились попередньо вдома?

(Учні попередньо отримали завдання прочитати текст оповідання вдома з позначками; тобто визначити для себе: відому (невідому) інформацію, інформацію, яка здивувала; інформація, з якою не погоджуються, а також поставити власні запитання до тексту (відкриті та закриті).

  • Чи була у тексті інформація, з якою ви не погодились?

  • А чи знайшли щось таке, що особливо здивувало і викликало інтерес?

  • Поставте запитання один одному у парі. (Робота в парах).

  • Чи залишилися питання, на які не знайшли відповіді? (Якщо є – слухаємо, даємо відповіді колективно).

  • У мене теж є питання.

Словникова робота

  • Як ви зрозуміли слова?

Гангстери (бандити)

Знічев’я (від нічого робити)



  • Поясніть значення висловів:

Вхопив слова вухами.

Пропустив повз вуха.

Кров з носа треба.


  • Молодці! Знову успішно!

ІІІ. Розробка системи доказів, прийняття рішень

Аналіз тексту з вибірковим читанням. Аналіз дій і вчинків героя.

- Пропоную дослідити, як проходили канікули хлопчика.




- Яке завдання отримав Вітя Таран на канікули?

- Чи можемо ми вже сказати, чи справився з ним хлопчик успішно?

- Отже, вже можемо назвати його успішним? Чому?

- Продовжимо дослідження далі.

-Прочитайте, як розгорталися події з початку твору.

(3-4 учні читають вголос до слів:

«Вітя трусив головою…»)


  • Отже, коли Вітя пише твір?

  • З чого починає роботу хлопчик?

  • Чому згадує вчительку?

  • Знайдіть і прочитайте вголос, що пише Вітя спочатку?

  • Він пише правду?

  • Знайдіть і прочитайте, кого він звинувачує у тому, що канікули пройшли так? (До слів : «Вітя задоволено усміхався…»)

  • Отже, Вітя шукає винних.

Прочитайте мовчки текст далі і дайте відповідь на запитання:

  • Що робить хлопчик всі наступні дні канікул?

  • Скажіть, що сталося четвертого дня канікул?

  • Прочитайте останній абзац тексту вголос разом.

  • То твір дописано?

  • Отже, Вітя виконав завдання?

  • Якого результату він досяг?

Завдання:

Написати твір про свої канікули.

Вітя пише твір в останній день канікул.

Згадує канікули і свою вчительку?


Починає писати неправду.

Шукає винних.

Перед телевізором сидить всі наступні дні канікул.

Телевізор поламався.

Нарешті твір дописано!


Дописано правдивий твір.

Молодець Вітя Таран: закінчились канікули, твір дописано.



  • Хлопчик успішно їх провів? Чому?

  • Хто винний у тому? Чому?

(Сам хлопчик, тому що …)

  • То може й не досяг він успіху?

  • Спробуємо дослідити, яким був хлопчик.

Характеристика поведінки і вчинків хлопчика.

Дискусія (фронтальна).

Учні першого ряду наводять аргументи, шукаючи позитивні характеристики поведінки і вчинків Віті Тарана..

Учні другого ряду – наводять контраргументи, заперечують цьому.

Учні третього ряду (експерти) уважно слухають, аналізують, роблять висновки про те, чи можна назвати Вітю Тарана успішним.

(Повторюємо правила проведення дискусії).
Дискусія


Я вважаю…

Хлопчик був відповідальним, тому що написав заданий твір.

Вітя поважав свою вчительку, бо не міг скривдити її тим, що не напише твір.

Він слухав маму, бо бігав в магазин по хліб.

Вмів дружити, бо часто зустрічався з другом Митьком.


Але…

… не завжди він міг написати твір раніше.

але він хотів її обманути, бо почав писати твір з неправди.

Але обманював її, коли тільки мочив взуття в калюжі.

Але так треба дружити?

Експертна група робить висновок.



(Ми не можемо назвати Вітю успішним на канікулах, тому що він неправильно, на нашу думку, провів їх, тому що змарнував свій час біля телевізора, можливо, втратив своє здоров’я…)
ІV. Рефлексія

- Хлопчик став залежним від телевізора. Добре це чи погано? Чому добре? Чому погано?



  • Можливо, телевізор забрав той час, коли хлопчик більше часу провів би у спілкуванні з друзями; коли можна оздоровитись, допомогти мамі, прочитати цікаву книжку. Час – велика цінність, яку має людина. Час потрібно вміти планувати. Це і є ще один секрет успіху.

- Що ще у вашому житті забирає багато вільного часу?

(Комп’ютер)

  • То може таких речей не потрібно вдома?

  • Ви маєте право і можливість вибирати між телевізором і прогулянкою, комп’ютером і допомогою мамі, але вибирайте головне для себе. Дорослі називають це словом «пріоритет».

  • Чи знайоме вам це слово? Що воно означає?

(Головне, важливе).

  • Які для вас життєві пріоритети важливі?

(Бути здоровими, щасливими, чесними, доброзичливими, добре вчитися, мати друзів, досягати мети…).

  • А тепер повернімося до асоціативного куща «Успіх».

(Це ті секрети успіху, про які ми говорили на початку уроку).
V. Домашній порадник

  • Прочитайте ще раз оповідання В.Кави «Я і мій телевізор»», с. 131-135 підручника.

Визначте, що для вас особисто є головним у житті; спроектуйте свої зимові канікули, що незабаром настануть або канікули Віті Тарана (за вибором).

VІ.Підсумок уроку. Релаксація

Можливо, сьогоднішній урок змусив вас замислитись над питаннями, які хвилюють і дітей, і дорослих, що допоможе вам у майбутньому. Бажаю вам всім бути успішними, уміти розподіляти свій час, не витрачати його марно і ніколи не бути залежним ні від яких речей.



Дякую вам за ваші успіхи на уроці.




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка