Чумак Тетяна Іванівна – вчитель математики, вища категорія, стаж 32 роки. Проект «Проектна технологія на уроках математики»



Скачати 64.29 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір64.29 Kb.

Чумак Тетяна Іванівна – вчитель математики, вища категорія, стаж 32 роки. Проект «Проектна технологія на уроках математики» .c:\documents and settings\вчитель\рабочий стол\різне\фото\img_1046.jpg

Тиждень математики

Увага! Всіх, хто знає математику, всіх, хто цікавиться математикою всіх, хто не знає, але хоче знати математику, запрошуємо у 5 денну подорож до незвичайної країни, де розмовляють мовою цифр і чисел, де панує порядок і логіка, система і стабільність, вишуканість і творчість, до Королівства Цікавої Математики.

Мета: Зацікавити учнів математикою, встановлюючи зв’язки між математикою та іншими сферами життя; розвивати логічне мислення, самостійність, поглиблювати знання учнів з математики; виховувати пізнавальний інтерес до предмета.

План проведення тижня математики

І день. Повідомлення на лінійці. Слово вчителя. Математика – цариця всіх наук. Математика – наука велика, пречудовий витвір однієї з найблагородніших здібностей людського розуму. Математика – наука молодих. Інакше й не може бути. Заняття математикою – це така гімнастика розуму, для якої потрібні вся гнучкість і вся витривалість молодості. Хто в дитинстві займається математикою, той розвиває увагу, тренує мозок, волю, виховує в собі наполегливість і завзятість у досягненні мети. Яку б науку ви не вивчали, у якій галузі ви не працювали, всюди обов’язково потрібні математичні знання.

Учні читають вірші про математику. Сонет « Математика»,» Наука і науковці »

ІІ день. Розгадування кросвордів: українських, угорських, ребусів, математичних вікторин, історико-математичних вікторин.

ІІІ день. Турнір « Математичні перегони (5-7 кл) ( Зал святково прикрашений; вислови про математику, математичні газети).

Ведучий 1. Любі друзі! Ми раді у цьому залі вас всіх привітати, щиро успіхів вам побажати.

Нехай ніхто не знає втоми. Ми починаємо «Математичні перегони». Дві команди будуть участь у змаганнях брати, тож є за кого вболівати. А щоб нікому не довелося помилитися, мудрі судді будуть за всім дивитися. (Представлення журі)



Ведучий 2. І нарешті зустрічайте. Команди наші привітайте! Команда дівчат – «Доньки Архімеда»,команда хлопців – «Хлопці-мудреці». Наші математики сміливі,математики кмітливі!

І конкурс «Математика навколо нас»

Дайте відповідь на запитання.(звучить музика)



  1. Наука про числа, їх властивості, дії над ними? Арифметика

  2. Що є у кожного слова, рослини, рівняння? Корінь

  3. Назва якої держави схована в математичному виразі ? Куба

  4. Які геометричні фігури товаришують із Сонцем? Промені

  5. Місто України, яке складається зі 100 імен? Севастополь

  6. Йшли гуртом: теща із зятем, далі чоловік з дружиною, мати з дочкою та бабуся з онукою, ще донька з батьком. Скільки всіх? 4

  7. Запитання англійською мовою:

Як правильно сказати «Two and four is five» ? чи «Two and four are five» ( ні те, ні інше, бо 2+45)

ІІ Конкурс. «Трикутник, шифрувальник, ребуси»

1)Скільки трикутників? 2) Розмістити літери по порядку натуральних чисел



у

к

и

а

р

в

ч

а

к

2

8

6

9

1

5

7

4

3

3) Ребуси

7я, 40а, 3мати, с3бати, пі2л, ві3на, 100вп, 100лиця.

«Частушки» виконує команда «Доньки Архімеда»

ІІІ Конкурс «Малюнок-аплікація» Із геометричних фігур викласти малюнок-аплікацію (звучить музика)

Гра з глядачами. Запитання-відповідь


  1. Один чоловік купив трьох кіз і заплатив 300 гривень. По чому кожна коза пішла? (по землі)

  2. У якому місяці діти найменше плачуть? (лютий)

  3. У Махмуда було 10 овець. Всі, крім 9, здохли скільки залишилося? (9)

  4. У якому слові можна знайти цілий метр «о»? (метро) ІV Конкурс “Сірники»

  1. Скласти 2 рівних квадрати із 7 сірників

  2. Скласти 2 рівних трикутники із 5 сірників

  3. Рак повзе вгору. Перекласти 3 сірники так, щоб рак повз вниз. V Конкурс «Художник» (з кожної команди по 2 учасника)

Маємо одночасно лівою і правою рукою кольоровою крейдою. Ліва – коло, права – квадрат.

Гумореска «Як уперте осля математику вивчало» - виконують «Хлопці-мудреці»

VI конкурс «Уважність» Намалювати картинку , не відриваючи олівця . Вгору – 3 , вліво – 1 , вниз – 1 , вправо – 4,вгору – 1, вліво - 1 , вниз – 7, вправо – 1, вгору – 2 , вправо – 2, вниз – 2 , вправо – 1 ,вгору – 5 , вправо – 1 , вниз – 1 , вліво – 7.

Слово журі , підсумки , призи . IV день. Виставка математичних газет (учасники всі класи школи ).



V день. Тематичний вечір "У світі чисел "

(прикрашений актовий зал , учні сидять за столами , об’єднані в групи )

Ведучий . Добрий вечір всім присутнім у цьому залі ! Ми раді вас вітати у математичному світі , світі науки давньої і точної !

Ведучий . Математика – найстародавніша з усіх наук . Поняття числа – одне з основних понять математики – виникло з практичних потреб людини на світанку історії людства .

Ведучий . Сучасні цифри виникли в Індії . Коли Індію підкорили араби , вони запозичили там і цифри . І тому за цифрами закріпилась назва – арабські цифри. У Європі цифри набули сучасного вигляду в XV столітті .

Ведучий . Любі діти ! Погляньте , які красиві цифри , а скільки цікавого вони про себе розкажуть (виходять учні з цифрами ) . Хто з вас почне , шановні цифри?

Цифра "1" Мабуть я , бо я – одиниця

Знайте всі : без одиниці ,

Хоч вона така й мала ,

Не могло на світ з’явитись

Ні єдиного числа

Числам тісно , їх чимало ,

Збільшенню межі нема .

Та всі числа , щоб ви знали ,

Одиниця нам дала .

Це невтомна трудівниця

Міря небо й океан ,

Наша скромна одиниця –

Чисел славних капітан .

Цифра "4" Подумаєш капітан . Я от самому імператорові служила . Імператор Римської імперії Карл IV дуже любив цифру "4" . У країні було 4 столиці , жив він у 4 палацах , по 4 кімнати .У кімнатах було по 4 вікна , 4 дверей ,4 столи, 4 світильники . Імператор їздив у кареті з 4 кіньми , носив одяг 4 кольорів , розмовляв 4 мовами , 4 рази на день і було у нього 4 дітей.

Цифра "3" Навколо числа «3» створювалися різні легенди, повір’я. Так, у Вавилоні поклонялися трьом головним божествам: Сонцю, Місяцю, Венері. «3» вважали числом божественним, священним. Від релігій і міфів Стародавнього світу християнська релігія запозичила також триликого Бога: Бог Батько, Бог Син, Бог Дух Святий.

Цифра «7» Роль граничного числа відіграє число «7». Про це свідчать прислів’я та приказки: Сім раз відмір, раз відріж. Семеро одного не ждуть. Один з юшкою, семеро з ложкою. Сім п’ятниць на тиждень. Міцно, як сім. На сьомому небі. На його честь було запроваджено семиденний тиждень.

Цифра «8» Число «8» вважали символом смерті, бо сума цифр добутків чисел від 1 до 8 зменшується від 8 до 1.

8·18 8 8ˑ540 4

8·216 7 8ˑ648 12 3

8·324 6 8ˑ756 11 2

8·432 5 8ˑ864 10 1

Цифра «9» Число «9» вважали символом сталості, мудрості долі, бо сума цифр добутків першого десятка на 9 стала, дорівнює 9.

9·19 9 9ˑ654 9

9·218 9 9ˑ763 9

9·327 9 9ˑ872 9

9·436 9 9ˑ981 9

9·545 9



Ведучий. Дякуємо, шановні цифри за вашу розповідь, а зараз до вашої уваги перегляд презентації. «Натуральні числа»

Ведучий. Проникаючи в зоряні далі,в таємниці земної кори,

математика всіх закликає: «Ти міркуй, фантазуй і твори»!

Запрошуємо до конкурсів

І Конкурс «Вікторина»


  1. У якому європейському місті знаходиться пам’ятник нулю?

  2. Яке число завжди катається у електричці?

  3. Найвищий бал у школяра України?

  4. Чому дорівнює добуток всіх цифр десяткової системи?

  5. Коли частка дорівнює 1 ?

ІІ Конкурс. Із слова «паралелограм» скласти якнайбільше слів. ІІІ Конкурс «Юний художник» За допомогою геометричних фігур намалювати тварину. (під час конкурсів звучить музика). Підсумки конкурсів. Призи групам.

Ведучий. Танцюємо математичні танці

І танець «Формули скороченого множення»

На червоних жетонах написані формули скороченого множення, а на зелених - відповідь до формули. Учні шукають пару. Переможці танцюють танець румба.



ІІ танець «Танго графіків»

На жовтих жетонах формули, на червоних - графіки. Учні знаходять до формули графік. Переможці танцюють танго.



Ведучий. На цьому математичний вечір закінчуємо. Дякуємо за увагу. Бажаємо успіхів у математиці!


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка