Цикл оглядів художньої самодіяльності



Скачати 192.03 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір192.03 Kb.
Цикл оглядів художньої самодіяльності

Перед сучасною школою стоїть питання не тільки навчити, а й виховати всебічно розвинену особистість. А це неможливо без пробудження у дитини прагнення до прекрасного, до його творення. Зважаючи на реалії сьогодення слід зазначити , що для досягнення цієї мети школа повинна приділяти значну увагу художньо-естетичному розвитку підростаючого покоління. Однією із форм роботи у вказаному напрямку є залучення дітей до проведення оглядів художньої самодіяльності.

Представлений цикл оглядів художньої самодіяльності охоплює тривалий проміжок часу і має на меті:


  • розкриття творчого потенціалу учнів та педагогів школи, розвиток артистизму, театральних якостей, сценічної культури;

  • виховання почуття патріотизму , національної свідомості , гордості за свій рідний край, державу, предків;

  • розвитку особистісних якостей учнів таких як ініціативність, комунікабельність, креативність, здатність своєрідно сприймати світ, вміння дарувати світ прекрасного оточуючим;

Актуальними питаннями сьогодення є питання естетичного виховання і розвитку культури підростаючого покоління в невеличких селах та селищах . Так як діти обмежені у виборі місць відпочинку, можливості відвідувати гуртки та спортивні секції . А підготовка до таких масштабних заходів як огляди художньої самодіяльності частково вирішує проблеми зайнятості учнів у позаурочний час, розвитку творчих здібностей, артистизму, театральних якостей, сценічної культури тощо.

Виховуючи у дітей під час підготовки та проведення оглядів художньої самодіяльності уміння сприймати красу і емоційно відгукуватися на неї, ми формуємо естетичну свідомість, вчимо визначати прекрасне в житті та мистецтві.



Рідну землю, де живемо, Україною зовемо!

Ведучі: Оксанка і Миколка

Оксанка:

Українська земля! Де є краще? Де миліше, як не в Україні?

Щасливі ми, що народилися і живемо на такій чудовій, багатій, мальовничій

землі – в нашій славній Україні. Тут живуть наші діди, наші батьки –

тут корінь роду українського.

Миколка:

Сьогоднішнє наше свято присвячене нашій рідній землі, на якій живемо.



Микола і Оксанка разом:

Рідну землю, де живемо, Україною зовемо!



Пісня про Україну.

Оксанка:

З давних давен так повелося, що кожен народ має свої обереги.

А чи знаєш ти, Миколка, обереги нашого народу?

Миколка:

Так,знаю. Це дідух, рушник, соняшник, верба,калина.



Оксанка:

Ой, Миколка, як би я хотіла зараз зібрати всі обереги до купи.



Миколка:Та що може бути простіше?

Всі дівчата і хлоп’ята дуже люблять мандрувати

Вирушаємо і ми нині в подорож по Україні.

Оксанка і Миколка відправляються в подорож наспівуючи на мотив пісні «Облака белогривые лошадки» наступні рядки:

Ми йдемо по безкраїй по землі,

Ми йдемо по країні мандрувати,

Щоб зібрати свої обереги

І щасливою щоб країну мати.

(Ведучі йдуть зі сцени.)

На галявині з’являються 7 гномів, вони бігають, граються, до них підходить Барвінок.

Барвінок: Ох, зморився я з дороги, вже мене не держать ноги ( сідає)

Діставайте молотки – попрацюймо залюбки.

Будьмо дружно майструвати, побудуймо нову хату.

Гном: Гей, брати, берись за діло, щоб робота закипіла.

Ти ж, барвінку, відпочивай, про нас пісню заспівай.



Пісня «Семеро гномів»

(музика та слова А.Житкевича)

По закінчені пісні гноми виставляють Дідуха.

Миколка:

Дивись, Оксанка, ось і перший оберіг – Дідух.



Оксанка:

Так, а який гарний! На Україні Дідух не скільки не поступався ялинкам.

Він – оберігає рід!

Миколка:

Любі гноми, любі друзі, подаруйте нам Дідуха.

Дайте здійснитися мрії: усі обереги докупи зібрати.

Гноми:

Так чому ж не подарувати! Якщо справа добра, то беріть!

Оксанка і Миколка.:Дякуємо!

( Встановлюють Дідух.)

На сцену вибігають дівчата, збирають квіти, плетуть віночки

Оксанка ( шепоче):

Миколко, мені здається, що ми знайшли ще один оберіг.



Миколка: Який?

Оксанка: Та віночок.

Танок з віночками.

Миколка: Дівчатка, подаруйте моїй Оксанці віночок!

Дівчата дають Оксанці віночок.

1 дівчинка: Хто вміє вінок вити, той вміє життя любити.

2 дівчинка: Вінок – це обличчя дівчини.

На сцені з’являються козаки.

Пісня «Розпрягайте хлопці коней»

(Українська народна пісня)

Оксанка: Хлопці, скажіть, будь ласка, де мені знайти вербу і калину?

Хлопець: А навіщо вони тобі, красуня?

Оксанка: Та хіба ви не знаєте, що без верби і калини нема України!

Хлопець: Ну, якщо така дівчина просить…( дістає гілочки верби і калини) тримай!

Оксанка прикрашає Дідіха.

Заходить Миколка, розглядає Дідуха.

Оксанка: Де ти був? Я тут одразу два обереги знайшла

Миколка: Та я з дівчатами ще про один оберег домовився.

Відгадай про який?



Загадує загадку про соняшник

Оксанка: Ой, Миколко, невже соняшник?

Танок «Соняшник»

Миколка: Оксанко, дивись, до нас летить лелека. Недарма люди кажуть:

« У хаті. На якій поселились лелеки, будуть добро і злагода».



Лелека виходить під музику і читає вірш.

У дитячому будинку.

(Микола Луків)

Од болю і сорому світ пломенів,

Життя вивергало приховану драму:

Покинуті діти живих матерів

Співали про сонце, і небо, і маму.

І лунко, і дзвінко розносився спів,

І сумно, і гірко було відчувати,

Що жоден з маленьких отих співаків

Не знав і не знатиме, що таке мати.

Пісня про рушник

(слова А.Малишка, музика П.Майбороди)

Оксанка і Миколка виносять рушник з хлібом – сіллю.

Всі учасники огляду виходять на сцену.

Всі: Ми новий вік вітаємо щиро, стрічаймо з хлібом, любов’ю і миром.

Оксанка:

Символи – обереги повинні бути завжди з нами, переходити у спадок нашім дітям, онукам з піснею на вустах.



Миколка:

Не вивітрити з пам’яті, зберегти ці символи людського духу від забуття й байдужості – ось наша задача, бо саме ми повинні зробити крок у третє тисячоліття з нашими оберегами.



Пісня «Зеленеє жито, зелене…»

(Українська народна пісня)
Родинне дерево

Оформлення сцени:

Край сцени стоїть родинне дерево з закритими світлинами. Після кожного виступу учасники огляду відкривають світлини.

1 ведучий. Ми раді всіх гостей стрічати у нашій школі – інтернаті.

Бо кожен рік в цей день і час ми щиро всі вітаєм вас.



2 ведучий. Коровай у день святковий на столі почесний гість,

Завжди він несе чудову і приємну світлу вість.



Ведучі підносять хліб-сіль почесним гостям.

Підходять до родинного дерева,

беруть кошики з зерном імітують рухи сіячів.

1 ведучий. Сіємо щедро, сіємо рясно, сіємо радість, сіємо щастя,

Щоб здіймалися росточки, щоб росли сини і дочки.



2 ведучий. І щоб з нашого насіння дерево росло родинне,

Щоб його ми шанували, корінь роду пам’ятали.



Пісня «Козацькому роду нема переводу»

( слова М.Воньо та П.Карася, музика М.Балеми)

Співки підходять до родинного дерева відкривають дві світлини.

1 ведучий. Любі друзі, хоч маленькі, ми вже добре про це знаємо,

Що звемося українці, українських предків маємо.



2 ведучий. Треба знати те, як предки на землі оцій жили,

Як її грудьми своїми заступали, боронили.



На сцені три танцюючі вальс пари і патефон.

Музика припиняється, пари завмирають.

Вірш Расулла Гамзатова «Балада про випускників»

Звучить уривок пісні «Священная война»

(музика О.Олександрова, слова Лебєдєва-Кумача)

Танцюючі пари одягають на голову пілотки, шикуються і виходять зі сцени

1 ведучий.

Ах, война, что ж ты сделала подлая. Стали тихие наши дворы,

Наши бабушки, наши дедушки все ушли воевать до поры.

( Б.Окуджава « Ах, война, что ты сделала подлая»)



Ведучий підходить до родинного дерева, відкриває світлини.

На сцену выходят солдаты и садятся возле импровизированного костра.

Песня «Синий платочек»

(музика Є.Петербургського, слова Я.Галицького, М Максимова)

2 ведучий.

С берёз не слышен, не весом слетает жёлтый лист

И для товарищей своих играет гармонист

(слова М Ісаковського)



Выступление гармониста.

1 ведучий.

Не дымят курганы, пыль черна от слёз,

Ни одной медали дед мой не принёс.

Только в этом самом нет его вины,

Потому что сам он не пришёл с войны.

(В. Дворянський)



Песня «Красные маки»

(слова та музика Ю Антонова)

Дівчатка у білих сукнях зі свічками підходять до родинного дерева

і ставлять біля нього свічки.

1. ведучий.

Весь под ногами шар земной.

Живу. Дышу. Пою.

Но в памяти всегда со мной

Погибшие в бою.

2 ведучий.

Пусть всех имён не назову

Нет кровнее родни

Не потому ли я живу,

Что умерли они.

(С Щіпачов)



Танок зі свічками

Дівчатка під музику «День перемоги» підходять до родинного дерева і

ставлять біля нього свічки.

Відкривають світлини.

1 ведучий. Хай пісня лірична, прекрасна весела,

Летить, звеселяє міста і оселі.

Ми Батьківщину свою прославляємо,

Хай пісня про неї над краєм лунає



Пісня про Батьківщину.

1 ведучий. Всі діти в моїй Україні повинні щасливими бути

На дереві цьому верхівка – це діти, це ваше майбутнє.



Відкриває останні світлини.

Український танок

1ведучий. Це корінь наш і світлоносні перли (показує на дерево)

В них вищий зміст, духовності краса.

Я йду до дерева, щоб пам'ять не померла,

Народу рідного жива душа.



2 ведучий. Райдуга в небі висне, граючись в плесах вод,

Поки живе наша пісня, доти живе народ.



Фінальна пісня.
Подорож країною.

На сцені вагон, на задньому плані карта України, на якій позначені міста, обласні центри маршруту «Львів – Краснодон».

На сцену виходять хлопчик і дівчинка, вбрані в українські костюми,

з хлібом- сіллю.

Дівчинка : Ми кожен рік в цей день і час

Гостей запрошуємо до нас.



Хлопчик: Друзів ми вітаємо

І короваєм зустрічаємо.



Діти вручають коровай почесним гостям.

На сцені звучить пісня про подорож

Голос за сценою. Увага !Увага! Шановні пасажири, з першої колії відправляється потяг «Львів – Краснодон» ! Пасажирам і поїзній бригаді бажаємо щасливої дороги!

Вірка Сердючка виходить і стоїть у дверях вагону. По перону йде бабуся з хлопчиком

Бабуся: Скажіть, шановна, це перший вагон?

Сердючка: Так. Мій вагон завжди перший! Ваш квіток, будь – ласка.

Хлопчик подає квіток

Сердючка: Проходьте, проходьте, займайте своє місце.

Хлопчик прощається з бабусею, йде у вагон, а бабуся домовляється з Сердючкою

Бабуся: Ви ж пригляньте за моїм Сергійком, це ж мій найменший онучок, щоб і чайку попив і пиріжечків поїв. Дуже прошу. Їхати йому до Краснодону, щоб не вийшов раніше, а то відвезти його не можу, бо справа важлива є, ріпку тягти треба, велика –превелика виросла.

Сердючка: Добре, добре пригляну, не турбуйтеся, не хвилюйтеся. Ідіть вже по своїм справам.

Чути звуки від’їжджаючого поїзда. Хлопчик, і бабуся махають руками.

Інценування казки «Ріпка»

Сердючка: Як тебе звати, хлопчику?

Хлопчик: Сергійко.

Сердючка: Так куди тобі їхати?

Хлопчик: До Краснодону.

Сердючка: Так тобі ще їхати та їхати. Влаштовуйся зручніше, тобі сьогодні так пощастило, у мене сьогодні свято – сотий рейс. Поїзд піде без зупинок – я відпочиваю.

Дзвонить телефон.

Сердючка:

Ой, ти диви, племінниця дзвонить!

Здрастуй, моя кицю. Що, кажеш вірша написала. Слухаю тебе, моя лялю!

Вірш « Моя Україна»

(авторський)

Сердючка:

Ах, які вірші, які вірші, щиро дякую, далеко підеш! Цьомаю тебе, моя кицю.

Оце наше майбутнє. Майбутня Леся Українка! ( Звертається до хлопчика)

Знаєш, я колись у школі і вірші писала і співала, а танцювала як гарно… Вальс!



Хлопчик: Та що таке вальс, вальс – це відстій, а от реп, хіп – хоп, брейк – оце клас, оце супер!

Сердючка: А що таке реп?

Хлопчик: Та давайте я краще покажу.

Танок «Романтік Дрімс»

Сердючка: Так, цікаво! А котра година? Зараз же моя улюблена передача

« Від усієї душі». Вмикай телевізор будемо дивитися.



Голос за сценою: Наступне поздоровлення для провідниці першого вагону потягу « Львів – Краснодон» Вірки Сердючки з нагоди сотого рейсу, передаємо її улюблену пісню «Як хотіла мене мати».

Сердючка: Ой та диви, мене поздоровляють, от молодці, от уже вгодили.

Пісня « Як хотіла мене мати»

(українська народна пісня)

Хлопчик: А скажіть, чи важко бути провідницею?

Сердючка: Ой, важко. Цілий день на ногах, всім посміхайся, двері у вагон всім то відчиняй, то зачиняй, на кожній зупинці. Але я про свою роботу все життя мріяла.

Хлопчик: Мрії, мрії. Я теж мрію.

Сердючка: А про що?

Хлопчик: Про море, про моряків. Як виросту стану капітаном.



Пісня про море.

Сердючка: Сергійко от уяви:

Море, гори, лани неозорі,

Степи безкраї, пташки у гаї,

В саду калина, стоїть дівчина,

Музики грають, танок починають.

А ноги самі у танок просяться.



Український танок

Хлопчик: Бачу рідні шахтні терикони, мій рідний Донбас.

Сердючка: Ось і приїхали. Ну, що ж, Сергійко, бувай, було приємно з тобою спілкуватися.

Вагон від’їжджає, Сергійко залишається з рюкзаком на сцені

Хлопчик: Безкраї простори з вікна бачив я

То все Україна – Вітчизна моя.

Які чудові люди, талановиті діти,

Вони уміють співчувати і на весь світ радіти.

Рости ж їх, Вітчизно, виховуй, бережи:

Якими стануть діти, такою будеш й ти!



Усі учасники огляду виходять на сцену

  1. Про неї, про рідну, луна наша пісня,

Що з серця дитячого ллється сама.

  1. Прославимо в пісні любиму Вітчизну

Ріднішого краю від неї нема.

  1. Привільна й привітна у дружбі єдина

Ми з малечку любим її недарма

  1. Милішого краю за нашу країну

На білому світі немає, нема!

Фінальна пісня «Пісня про Україну »

( Слова та музика Н.Май)
Я люблю Україну.

На сцену виходять хлопчик і дівчинка, вбрані в українські костюми,

з хлібом- сіллю.

Хлопчик:

Допоки хліб - допоки світ,

3 ним щастя і великі справи.

Подоба в нього від землі

А сутъ від правди.

Дівчинка:

Даруєм хліб на рушнику -

І ніби між серцями сонце сходить,

Таке ясне, неначе згода

Між всіх людей і між народів.

Діти дарують хліб - сіль

3вучить пісня « Волшебный цветок».

(Слова М. Пляцковського, музика Ю.Чичкова)

Дівчинка поливає квітку, з'являється барвінок.

Дівчинка:

Глянь , гарнесенький який

Ти барвінок, любий мій .

3 пуп'яночка розвивався,

До сонечка піднімався.

Пелюсточки ніжні маєш,

Мою хату прикрашаєш.

Барвінок:

Хоч малий я, невеликий

Барвіночком звуся.

Хто ти, дівчинко, скажи?


Дівчинка: Мене звуть Ганнуся?

Барвінок:

А куди потрапив я

Ти мені підкажеш?

Як піти в широкий світ

Ти мені розкажеш?

Дівчинка:

Я маленька українка

Розкажу про небо ясне

І про сонечко прекрасне

Про життя дітей в країні,

Моїй рідній Україні.

Чим живе і поле й гай.

і про наш чудовий край!



Український танок

Дівчинка:

Ось казка - як без неї жити?

Із задоволенням вона іде до всіх.

Веселим жартом може насмішити,

Несе здоровий ,життєдайний сміх!

Казка « Пан Коцький»

Барвінок :

Дощова краплинка –

Неповторна мить.

Ніби пелюстинка

На листку бринить.

Дівчинка:

Мати друзів гарних

Завжди рада я.

З гномами не хмарно,

Гноми – радість дня.

Танок гномів.

Барвінок:

Біля білих лілій човен проплива

І везе цілунки, ніжності слова.

Дівчинка:

Біля білих лілій хлюпає весло.

І сама не вірю, що це все було.
Пісня « Я тебе, конечно, верю»

(Слова І.Кохановського, музика О.Рибнікова)

Барвінок:

Погляньте, погляньте, яка благодать!

Дивіться метелики з неба летять!

Дівчинка:

Над полем завмерла метеликів низка.

Були золоті, голубі,краплисті,

Із смужками, плямками, сині та білі

Оранжево – чорні, сріблясті, мов хвилі!

Танок метеликів

Дівчинка:

Яка краса у світі! Подивіться!

Не поспішайте, стиха озирніться!

Тут щастя сяє, радість людям світить,

У цій країні завжди буде літо !

Пісня « Маленький принц»

(Слова М. Добронравова, музика М. Тарівердієва)

Барвінок:

Зазирнуло сонечко у наше віконечко.

Курчатка всі збираються, і танок починається!

Танок курчат.

Дівчинка:

У ріднім краї і серце співає,

Лелеки здалека весну нам несуть,

У рідному краї і небо безкрає,

Потоки; потоки, мов струни течуть.

Пісня «Аист на крыше»

(Слова А. Поперечного, музика Д. Тухманова)
Дівчинка:

Робить добро мене навчила маги

І чисту совість не віддають за шати.

Благословенний мамин заповіт.

Ніхто в мені не зможе поламати.

Вірш Б. Олійника

« Пісня про матір»


.
Барвінок:

Лунає музика дзвінка ,

Бо танцювати час.

І кавалерам треба дам

Запрошувать на вальс.

Танок « Вальс»

Дівчинка:

Нехай музика заграє.

Наше свято тут триває.

Зараз клоуни станцюють,

Звеселять і пожартують.

Танок клоунів.

Всі учасники виходять на сцену і говорять слова:

Дитинство - це безмежне диво,

В якому пощастило жити нам

Живем у світі радісно й щасливо,

Берем наснагу нашим почуттям.

Цвітінням трав, чарівного світанку,

Коли дзвенять пташині голоси,

Із чистих рос, що землю миють зранку

У цьому світі стільки є краси.

Фінальна пісня «Вместе весело шагать ».

(Слова М. Матусовського , музика В. Шаінського


Маша и Медведь

На сцену з хлібом- сіллю виходять діти, одягнені в українські костюми

Дівчинка: Для гостей відкрита школа наша рідна,

Тільки б жодна кривда в неї не забігла.



Хлопчик: Хліб ясниться в залі, сяють очі щирі.

Щоб жилось по правді, щоб жилось у мирі.



Занавес открывается

Звучит песня «Страна чудес»

(Слова и музыка неизв.автора)

На сцене появляется Машенька, смотрит в зал

- О-о-о, приехали! Какие симпотненькие.

- Над-о-о, надо подружиться!

Достаёт зеркало, прихорашивается

- Вот и стала еще красивей



Подходит к жюри:

- Давно приехали?

- В пути не укачало?

- Может уже познакомимся, уже?!



Знакомится с жюри.

-Ой, какие чудные манеры!

- Зовите меня просто Маша….

К Маше подходит Медведь, пытается оттащить её от жюри.

Маша:

-Да, ну-у, куда?!?

-Я в школу хочу, я школу хочу!

Песня «Наша мама»

(Слова В. Попкова, музика В. Шаинского)

На сцене появляються Маша и медведь с инструментами
Медведь имитирует строительство, показывает на экране вывеску «Школа»

Маша: Школу лесную Я открываю

И всех зверей я сюда приглашаю.

Вместе всегда танцевать веселей,

Милые звери, спешите скорей!!!



Танец зверей

Звенит звонок на урок

Голос за кадром: В школе прозвенел звонок

А какой сей час урок?

На английский он зовет

Итак Машенька вперёд!


Маша: Евро двадцять двенадцать,

Скоро нам предстоит.

И нам с иностранцами надо общаться,

Такая задача стоит!

Все учат английский, французкий, немецкий.

И каша тепер в голове,

Попробуй тепер с продавцом пообщаться,

Поймеш ты его не вполне!!!


Гумореска Павла Глазового

« Зубрить дід англійську мову»

На сцене появляется Маша с коляской, обращается к куклам

Маша: Ваша мама пришла тра-ля-ля, тра-ля-ля.

И наряды принесла тра-ля-ля, тра-ля-ля

У-ти пути мои девочки

У-ти мои розочки.

Помните! Главное красиво поклониться.



Танец кукол

На сцене Маша и Медведь

Маша: А я так считаю – главное в любом деле красиво приодется.

Обращается к Медведю. Мишка! Мишка! А наряды то мои забыли!?!?

Мишка хватается за голову и убегает, Маши бежит за ним.

Песня «Модница»

( Группа «Непоседы»)

На сцене Мишка играет на пианино, Маша подъезжает на велосипеде.

Маша: Ты что же Сам играешь???

А меня не учишь?!

Надо-о-о, надо-о-о научиться

Ужас как люблю Я пианины.

Ну-у, где тут форте, где пиано

Ух-ты как же я жила без пианино

Как же я без музики жила

Учи! Ух щас как стану знаменитой!!!



Песня «Хороше настроение»

(Слова Н. Осошник, музика В. Осошник)

На сцене марширует Маша в военной фуражке:

Военную фуражку нашел я у отца,

И сразу стал похожим на храброго бойца.

Раз-два, раз-два, армия идёт,

Вперёд шагает армия, а командир поёт

Песня «Закаты алые»

(Слова Н. Осошник, музыка В. Осошник)

Голос за кадром: Ніхто не забутий, на попіл ніхто не згорів.

Солдатські портрети на вишитих крилах пливуть,

І доки є пам'ять в людей і живуть матері,

Допоки й сини що спіткнулись об кулі, живуть.



Стихотворение о маме

Голос за кадром: Мама!Найдорожче слово в світі!

Де б не був ти, що б ти не робив,

Назавжди вона твій шлях освітить

Ніжним серцем, відданим тобі.



Песня «Чорнобривці»

(Слова: М.Сингаївський Музика: В. Верменич)

На сцену выбегает Маша ( показывает танцевальные движения):

Люди-и-и, смотрите

Я и так могу, и так

Эх, какой номер пропадает.



Танец рок-н-ролл

На сцену выходят все учасники смотра

Мишка: В нашей школе мы живем,

Вместе учимся поём.


Маша: С мишкой учимся добру

И встречаем детвору.



Финальная песня

Подаючи на розгляд та обговорення громадськості, колег та батьків цикл оглядів художньої самодіяльності маємо на меті надання допомоги при проведенні таких заходів. Слід зазначити, що в усіх представлених розробках є одна, загальна тема, розкриттю якої присвячені всі підібрані номери. Згідно теми продумуються оформлення сцени, добирається реквізит, готуються костюми. Така форма проведення оглядів художньої самодіяльності дозволяє педагогічному колективу школи вирішувати наступні питання:



  • розвиток комунікативної компетентності учнів;

  • формування свідомої громадянської позиції, гордості за державу, свій рідний край, селище, школу, її учнів;

  • вміння гідно триматися та поводити себе під час публічних виступів;

  • розкриття та подальший розвиток творчих здібностей учнів ( вміння танцювати, співати, читати вірші тощо).

Учні починають приймати участь у огляді з першого класу. З року в рік ми спостерігаємо за їх творчим злетом і розуміємо, що в тому, що наші випускники такі артистичні, талановиті, розкуті на сцені, комунікабельні є частина нашої невтомної копіткої праці.

Використані джерела:
1.http://azbyka.kz/ustnyy-zhurnal-pismo-neizvestnomu-soldatu

2. http://www.glazovoj.ru/

3. http://stalinism.narod.ru/vieux/m-project/v_lesu.htm

4. http://www.stihi-rus.ru/1/shhipachev/31.htm


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка