Ціннісне ставлення до себе



Скачати 63.23 Kb.
Дата конвертації06.03.2016
Розмір63.23 Kb.
Матеріали опису виховної форми діяльності

в 4 класі

Грушинської загальноосвітньої школи І – ІІІ ступенів

ЦІННІСНЕ СТАВЛЕННЯ ДО СЕБЕ”


Підготувала заступник директора

з виховної роботи

Грушинської ЗОШ І-ІІІ ступенів

Чиж Ірина Анатоліївна

План виховної роботи розрахований на 4 роки навчання учнів в початкових класах з урахуванням їхніх вікових, індивідуальних та психолого – педагогічних особливостях. 4 клас – завершальний етап виховного впливу на учнів початкової школи.


Тема - “Я і моя сімя”, розділ програми – “Ціннісне ставлення до себе”, молодша школа, 4 клас.

Форма виховної діяльності – колективна: уроки – подорожі, години спілкування.

Відповідність віковим особливостям - дотримання навичок особистої гігієни,

руховий режим, гра як основний вид діяльності учнів.



Мета та завдання – виховання почуття гідності, самоповаги, самоконтролю, морального обовязку, взаємоповаги, формування навичок здорового способу життя.

План підготовки виховного заходу:

  1. Мотивація заходу – звязок з життям, опора на життєвий досвід, покращення взаємин в сімї та з друзями, емоційного стану учнів (за результатами анкетування дітей та батьків, спостереження за поведінкою учнів під час спілкування з однолітками та дорослими тощо).

  2. Відбір методів і методичних прийомів з врахуванням вікових особливостей молодших школярів – використання елементів інтерактивних технологій (рольова гра, гра – подорож, мікрофон), колективної та групової форм роботи.

  3. Попередні доручення:

    • підготовка сімейних фотографій (1 група)

    • виготовлення “родовідного дерева” (2 група)

    • підготовка віршів, розучування пісень (3 група)

  4. Вибір оргкомітету із складу учнів, батьків та старших учнів.

  5. Розробка сценарію, визначення прав та обовязків усіх учасників заходу, визначення орієнтовних результатів проведення заходу:

    • покращення мікроклімату в класі

    • зміна статусу “аутсайдерів”

    • покращення взаємин між батьками та дітьми, особливо в проблемних сімях

    • розвиток моральних якостей

    • продовження роботи в цьому напрямку на рівні школи

  6. Робота з наочністю та літературою – виготовлення плакатів ( “Добре в тій сімї живеться, де гуртом сіється і жнеться”, тощо), опрацювання статей журналів “Позакласний час”, “Розкажіть онукові”, іншої методичної літератури.

  7. Естетичне оформлення класу – плакати, квіти. Клас оформлений під українську хату.

  8. Структура виховного заходу – урок – подорож “Я і моя сімя”.

  9. Форми організації діяльності учнів:

    • інтерактивне спілкування (під час підготовки заходу – дискусія, робота в групах)

    • під час проведення – проблемні завдання, відверта розмова “Розкажи мені про мене”, рольова гра, “круглий стіл”

  10. Зміст діяльності педагога:

    • на етапі підготовки до заходу – створення оргкомітету, добір літератури, анкетування, коректування роботи оргкомітету

    • на етапі проведення заходу – спільна діяльність з учнями та батьками. Вчитель – активний учасник заходу.

    • на етапі рефлексії – допомога в підведенні підсумків, аналізі позитивних моментів та прогалин в ході підготовки та проведенні заходу.

  11. Форма проведення підсумків – “круглий стіл” разом з усіма учасниками заходу, анкетування “Враження від участі в заході”

  12. Рефлексія – відверта розмова з учнями про зміни, які відбулися в їхній свідомості щодо оцінювання ними себе як особистості – “ціннісне ставлення до свого психічного, фізичного та соціального Я”.

  13. Реалізація розвиваючих, виховних та пізнавальних можливостей даної виховної діяльності

      • усвідомлення цінності власного життя

      • повага до інших

      • прагнення зберегти своє здоровя

      • дотримання правил гігієни

через активну участь у подальших заходах, покращення мікроклімату в класі, створення Законів особистості (ціннісних орієнтирів та завдань для подальшого самовдосконалення).
УРОК – ПОДОРОЖ

Я І МОЯ СІМ'Я

Мета. Ознайомити дітей з значення нових слів, понять; навчити складати схему родовідного дерева і ша­нувати рідних, пробуджувати пізнавальний інтерес до історії свого родоводу, української нації, виховувати глибокі почуття до своїх батьків, бажання примножувати родинні традиції, берегти свою національну культуру.

Обладнання. Виставка сімейних фотографій, грамзаписи пісень, таблиця «родовідне дерево», макет сонечка з промінчиками та космічного корабля, плакат «Добре в тій сім'ї живеться, де гуртом сіється і жнеться.», «Тільки той щастя має, хто свій рід любить і прославляє.»

Хід уроку


I. Організація класу.

Встали, діти, підтягніться,

Один одному всміхніться.

На урок старання не забудьте взяти.

Сіли всі рівненько, будем працювати.

II. Повідомлення теми та мети уроку.

- Сьогодні на уроці ми з'ясуємо значення нових слів, понять; вчитимемося складати схему родовідного дерева і ша­нувати рідних. Роботи у нас багато, і щоб усю її подолати, ви повинні бути: уважними, розумними, організованими, кмітливими. Звичайно, нам потрібний помічник. Ним бу­де сонечко з незвичайними промінцями, по яких ми бу­демо подорожувати космічним кораблем. (Показує корабель).

- Сіли всі рівненько, приготувалися до цікавої подорожі по сонячних промінчиках. Подорож космічним кораблем.

1-й промінь — «Сім'я, склад сім'ї»

- У кожного з нас є найдорожчі нам люди. Хто це? Звичайно ж, тато, мама, братик, сестричка — це найрідніші на світі люди, які один одного шанують, люблять і є членами єдиної сім'ї. Сім'я, мов сонечко, зігріває дитину від народження і до кінця днів. Родина — це гніздечко любові й тепла для кожного з нас , у ній панує злагода, повага до старших, особливо бабусь і дідусів. Адже вони — коріння сім'ї, прожили довге жит­тя, багато знають, вміють. Кожна сім'я — це частинка ве­ликого українського народу.

А чи знаєте ви вірші про членів своєї родини? (Діти декламують вірші)

Мамо, матусенько, мамочко, ненько,

Матінко, усміх твій ніжний ловлю.

Мамочко рідна, моя дорогенька,

Над усе тебе в світі люблю!

Татку, татусеньку, таточку, тату,

Кращого в світі немає навкруг!

Таточку, хочу тебе я обняти.

Ти — мій порадник, заступник і друг!

Я й до бабусі з любов'ю звертаюсь:

Бабусю, бабуню, бабуню моя!

І до бабусиних рук притуляюсь

Та відчуваю в них лагідність я.

І до дідуся іду по науку:

Діду, дідуню, навчи в світі жить!

Він на голівку кладе свою руку,

Голос сріблястий струмочком біжить.

Донечко, синку, сестрице, братусю

Дружна, велика, весела сім'я!

Таточку, мамочко, бабусю, дідусю

Мій оберіг і родина моя!

Гра «Телефон»


Один іграшковий телефон знаходиться у вчителя, інший — в учня.

Бесіда. - Алло, Юрко, добрий день! Будь добрий, розкажи мені про себе. Де ти живеш?

- Як звати твою маму, тата, братика, сестричку, дідуся, бабусю?

- Кого називають берегинею сім'ї? (Гра проводиться з кількома учнями).

Вчитель. Молодці. Дуже добре ви попрацювали з першим промінчиком. Тож вирушаємо в подорож на другий промінець.

2-й промінь — «Родовід»

Вчитель. Космічний корабель летить дуже швидко, а тому ми приземлились на другий промінчик «Родовід».

- Чи знаєте ви, що означає слово рід? Рід — це бага­то-багато поколінь. Це кілька родин від давніх часів і до сьогоднішніх днів. Що ж таке родина?

Родина — це група людей або рідня, що складається з батьків, дітей, онуків і близьких родичів. Якщо ви прослідкуєте шлях від себе до ваших прабабусь і прадідів, то побачите свій родовід. (діти заповнюють родовідне дерево)

Вчитель. Ну що ж, подорожуємо далі.

3-й промінь — «Сімейний альбом»

Вчитель. Попереду на нашому шляху третій промінь «Сімейний альбом».

В Андрійка є одна давня фотографія. Вона пожовкла від часу, але хлопчик любить її розглядати. На ній зобра­жені родичі.

- А чи є у вас такі фотографії?

Чи є у вашій родині сімейний альбом? (Так)

Це дуже добре, адже він має велике значення для сім'ї. Сімейний альбом — це історія родини.

Що ви знаєте про своїх батьків, родичів? Подивіться їхні фотографії, і ми спробуємо уявити, як утворилася ваша сім'я?

Що ви можете про них розповісти?( діти розповідають про знайомство своїх батьків)

Ось закінчилася подорож і з третім промінчиком.

Пря­муємо далі.

4-й промінь — «Сімейний календар»

Вчитель. Наш космічний корабель приземлився на чет­вертий промінь, що має назву «Сімейний календар».

— Які свята у ваших сім'ях найулюбленіші?

Чи святкуєте ви дні народження, іменини?

Кого з рідних запрошуєте на сімейні свята?

На які свята збирається вся ваша родина?

IV. Підсумок уроку.

- Ось і закінчується наша подорож. Ми повертаємося з неї з новими враженнями. Діти, пригадайте, на які помічники ви потрапляли?

- Що нового ви дізналися?

- Що треба робити, аби стати гідним продовжувачем сво­го роду?

- Які прислів'я про сім'ю ви знаєте?

Діти, запам'ятайте слова В.О. Сухомлинського: «Бути хорошою людиною, принести щастя матері й батькові, не допускати, щоб старість їхня стала горем, — нехай все це стане бажанням всього вашого життя».



(Лунає пісня «Родина»).


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка