«Диференціація звуків [Л, Р] в словах»



Скачати 56.93 Kb.
Дата конвертації21.03.2016
Розмір56.93 Kb.
Індивідуальне заняття з дитиною старшого дошкільного віку

ТЕМА: « Диференціація звуків [Л , Р] в словах»
МЕТА: вчити дитину правильно вимовляти і диференціювати звуки [Л і Р] в словах , закріпити правильний артикуляційний уклад для вимови звуків [Л і Р] , закріпити правильний видих для вимови даних звуків , вчити виділяти звуки з ряду інших звуків, складів , слів; розвивати фонематичні сприйняття , розвивати дрібну моторику пальців рук , розвивати психічні процеси , закріпити вміння узгоджувати іменники з числівниками ; закріпити вміння ділити слова зі звуками [Л і Р] на склади , формувати посидючість і контроль за своєю мовою .
Методичні прийоми: вправи ; ігрова мотивація ; гри; заохочення.
Матеріали та обладнання: предметні картинки зі звуками [Л і Р] , артикуляційна гімнастика в картинках , сніжинка , дзеркало , смайлики жовтого і червоного кольору , звукова доріжка , два будиночки , сніговики , ялинка з тканини з іграшками.
Попередня робота:
Відпрацювання вправ дрібної і загальної моторики.
Вироблення артикуляційних умінь і навичок , необхідних для правильної вимови звуків [Л і Р] .
Постановка звуків [Л і Р] .
Автоматизація звуків [Л і Р] в складах, словах , чистомовках , фразах , текстах.
Диференціація звуків у складах .
Подальша робота : .
Диференціація звуків [Л і Р] в чистомовках , фразах , реченнях , зв'язного мовлення .
                              Хід заняття
1 . Організаційний момент .
- Показ картинок літака і трактора. Дитина згадує і називає : Як гуде літак в небесах? - Л -Л -Л ;
Як гуде в поле трактор? - Р -Р -Р ;

d:\надя\работа\3.jpg

2.Виконання артикуляційної гімнастики перед дзеркалом по картинках.



d:\надя\работа\4.jpg

3 . Характеристика звуків по артикуляційним і акустичним ознаками , порівняння .


- Давай подумаємо , як же вимовляється звук " Л" .
У якому положенні губи ? (В посмішці ; вони не округлюються )
Відкритий або закритий рот ? ( Рот відкритий , відстань між верхніми і нижніми зубами 1 палець)
Де знаходиться кінчик язика ? ( Кінчик мови впирається зсередини у верхні зуби)
Звук голосний або приголосний ?
Звук твердий або м'який ?
Звук дзвінкий або глухий?
- А тепер давай подумаємо , як же вимовляється звук " Р". Не забудьте проконтролювати себе , дивлячись у дзеркало.
У якому положенні губи ? (В посмішці )
Відкритий або закритий рот ? ( Рот відкритий )
Де знаходиться кінчик язика ? ( Кінчик язика піднімається до бугоркам за верхніми зубами)
Сильна або слабка цівка повітря ? ( Сильна , вона змушує тремтіти кінчик язика )
Звук голосний або приголосний ?
Звук твердий або м'який ?
Звук дзвінкий або глухий?
4.Дихальна вправа « Здуй сніжинку з рукавички ».

d:\надя\работа\dscn6150.jpg

5.Д / І на розвиток фонематичного слуху «Смайлики»


Дитині пропонується ряд звуків, складів. Коли він чує звук [Л] - піднімає жовтий смайлик, коли [Р] - червоний смайлик.

d:\надя\работа\dscn6155.jpg

Д / І «Який звук однаковий?»


Логопед називає слова, дитина повинна назвати, який звук він чує в цих словах (Лак, лопата, ложка, лижі - звук [Л]; ракета, робот, рука, рот - звук [Р]).
6.Ігра із звуковою доріжкою.
На звуковій доріжці є картинки зі звуками [Л і Р]. Жовтими смайликами закриваємо картинки зі звуком [Л], а червоними смайликами - зі звуком [Р].

d:\надя\работа\dscn6159.jpg

7. Гра - застібка «Прикрась ялинку» на розвиток дрібної моторики пальців рук.



d:\надя\работа\dscn6160.jpgd:\надя\работа\5.jpg

8.Д / І «Паровозик».


Дитині пропонується два паровозика [Л і Р] і вагончики на яких намальовані картинки з цими звуками. Дитина повинна правильно приєднати вагони до паровозика.

d:\надя\работа\dscn6164.jpgd:\надя\работа\dscn6136.jpg

9.Д / І «Що не так?» На розвиток уваги, пам'яті, мислення.


Дитині пропонуються шість сніговиків, майже однакових, але в них є відмінності. Потрібно знайти відмінності.

d:\надя\работа\dscn6170.jpgd:\надя\работа\dscn6137.jpg

10. Д / І «Полічи» на формування вміння узгоджувати іменники з числівниками. Пропонуються картинки зі звуками [Л і Р]. У логопеда картинка з одним предметом, а у дитини, наприклад, три предмети. Логопед говорить: - «У мене один помідор». Дитина - «А у мене три помідора» і показує картинку.



d:\надя\работа\dscn6176.jpg

11.Д / І «Будиночки» на формування складової структури.


Дитині пропонуються три будиночки. Один одноповерховий, другий двоповерховий будинок, третій - триповерховий. Потрібно розкласти картинки з одним складом в перший будинок, з двома складами - у другій, з трьома складами - в третій будинок.
Зображення пропонуються зі звуками [Л і Р].

d:\надя\работа\6.jpg

12. Підсумок заняття.


Логопед: ​​Молодець! Згадаймо, чим ми сьогодні займалися. Сьогодні на занятті ми з тобою розрізняли на слух звуки Л і Р і намагалися їх правильно вимовляти. Вважаю, що із завданнями ти впорався.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка