Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Обчислення значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух



Скачати 78.55 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір78.55 Kb.




Тема: Ділення багатоцифрових чисел на одноцифрові. Обчислення значень виразів на сумісні дії. Задачі на зустрічний рух.

Мета: Закріплювати вміння учнів ділити багатоцифрові числа на одноцифрові; удосконалювати навички обчислення виразів на сумісні дії; вчити розв’язувати задачі на зустрічний рух; повторити правила дорожнього руху; виховувати самостійність, відповідальність, формувати пізнавальний інтерес.

Обладнання: комп’ютерний клас, навчально-ігровий комплекс «Сходинки до інформатики» тренажер «Дорога до школи», презентація зі слайдами які ілюструють доповіді учнів, картки для роботи в парах, конверти з геометричними фігурами для роботи в групах, таблиці для самостійного оцінювання.

Тип уроку: інтегрований урок.
Хід уроку
І. Організаційна частина

Учитель:


Учні:

  • Добре того вчити, хто хоче все знати!

Очікування від уроку

  • Що ви очікуєте від уроку? (Учні дають відповіді)


ІІ. Перевірка домашнього завдання

На минулому уроці ми познайомились з історією суднобудування. Допомагав нам кіт Матроскін. На жаль, він вирушив у подорож на одному з кораблів і виконав тільки завдання 619. Перевірте, чи правильно Матроскін розв’язав приклади. (Приклади записані на дошці з помилкою)


2600 : 10 + 27840 = 28100 8244 : 9 + 4708 · 7 = 33872

90 + 348 · 100 = 34890 (8244 : 9 + 4708) · 7 = 33872 (39368)


- Як ви гадаєте, чому в останньому прикладі кіт зробив помилку?

А от задачу 618 кіт Матроскін не встиг розв’язати, бо дуже поспішав. (Перший учень зачитує розв’язання задачі з поясненням кожної дії. Другий учень записує на дошці розв’язання виразом.)

Кіт Матроскін пропонував провести вдома дослід. Що сталось зі шматочком пластиліну, коли ви кинули його у воду?


  • Що сталось із човником, який виліпили з цього шматка пластиліну?

  • Який висновок можна зробити? (Площа човника більша за площу шматка пластиліну, тому він не тоне.)


ІІІ. Актуалізація опорних знань

  1. «Мозковий штурм»

Усно розв’язати задачі на рух, повторити правила знаходження швидкості, часу, відстані.





V швидкість

t час

S відстань

Велосипедист

15 км/год

2 год

?

Мотоцикліст

60 км/год

?

180 км

Автобус

?

4 год

320 км




  1. Логічні задачі

Пара коней пробігла 10 кілометрів. Скільки кілометрів пробіг кожен кінь?

З міста виїхав автомобіль з трьома пасажирами. Назустріч йому їхав шкільний автобус, в якому сиділо 5 хлопчиків і 8 дівчат. Скільки дітей виїхало з міста?




  1. Усний рахунок






  1. «Асоціативний кущ»

З якими предметами асоціюється круг?


ІV. Мотивація навчальної діяльності.

Під час уроку повторимо порядок виконання дій при обчисленні виразів, закріпимо уміння ділити багатоцифрові числа на одноцифрові, повчимось розв’язувати задачі на зустрічний рух, повторимо правила дорожнього руху. Учні з довідкового бюро познайомлять нас з історією автомобіля. Ви самі будете конструкторами машин.

Оцінки за кожне завдання виставте в таблицю (вона є в кожного учня)

Номер завдання

1

2

3

4

5

6

Загальний бал

Оцінювання






















2 бали – правильно виконане завдання, 1 бал – з помилкою, 0 балів - неправильно виконане.

V. Розвиток математичних знань.
Перше повідомлення.

(Кожне повідомлення супроводжується малюнками)

В сиву давнину людина почала будувати перші засоби пересування. Їх головним елементом стало колесо. Перші вози оснащували суцільними дерев’яними колесами. Потім з’явилися колеса зі спицями і залізним ободом, який згодом замінили шиною.

Колеса потрібні і для простих засобів пересування і для складних: тракторів, тягачів, автокранів. Про цю техніку іде мова в задачі 624.



Проаналізувати задачу. Скласти скорочений запис. Розв’язання записати виразом.

48 : (14 + 10) = 2 год


Друге повідомлення.

Ще у 150 р. до н.е. Герон Олександрійський мріяв про створення нового засобу пересування і заміну кінської сили силою пари.

У 1769 р. французький військовий інженер Ніколя Жозеф Кюньо створив паровий візок, який був спроможний перевозити вантаж понад 3,5 т.

Під час першого випробування машини трапилась перша в світі автомобільна аварія. Паровий візок невдало в’їхав у стіну одного з будинків. Це сталось тому, що Кюньо не встановив надійні гальма. З того часу всі розрахунки він неодноразово перевіряв.

Ми розв’яжемо приклади 620 письмово і зробимо перевірку множенням. Самостійна робота.
Третє повідомлення.

Першим винахідником автомобіля вважається німецький інженер Карл Бенц. Для свого автомобіля він усе майстрував власними руками. У 1885 р. з’явився перший автомобіль з бензиновим двигуном. З часом автомобіль ускладнювався, ввібравши в себе кращі винаходи багатьох інших конструктарів.

Чим складнішим ставав автомобіль, тим складнішими були і розрахунки. Деталі автомобіля збирали в певній послідовності.

Перш, ніж обчислювати вирази 621, пригадайте порядок виконання дій. Самостійне розв’язання за варіантами.


Музична фізкультхвилинка («Пісенька про машини» з м/ф «Казки про машини»)


Четверте повідомлення.

Одна з головних ролей розвитку автомобілів належить першій гонці Париж – Руан, яка відбулась 22 липня 1884 р. У 1898 р. відбулася перша міжнародна гонка. В ній вперше брала участь гонщиця - жінка Каміла дю Гаст.

Сучасні спортивні автомобілі розвивають швидкість до 300 км/год. У 1997 р. Енрі Грін на автомобілі з реактивним двигуном розвинув швидкість 1127 км/год і вперше подолав звуковий бар’єр.
За поданою схемою складіть і розв’яжіть задачу.

125 км/год ? км/год

2 год
514 км


П’яте повідомлення.

Перше такси з’явилось в Англії у 1897р. Його швидкість була 14 км/год.

Для того часу існувала серйозна проблема – проблема одягу для водіїв, адже їм доводилося працювати цілий день на відкритому повітрі. Для гарної погоди одяг шили із тканини, а для дощу – з каучуку та драпу, що не промокав.

Цікаво, що жінки-водії мали бути не тільки захищені від пилу, вітру та дощу, а й залишатися привабливими.

Робота таксистів була важкою, тому вони працювали в парі з іншим водієм.

Робота в парах по картках. Порівняти значення виразів, не виконуючи обчислень. Назвати марки легкових автомобілів.


285·17



285·15




127·15



15·127




365·24



365·34

14·250



252·14




10·318



320·10




217·12



12·217

325·10



10·325




426·24



426·21




52·173



170·52

>

=

<




<

>

=




>

<

=

Б

В

М




А

З

Г




З

У

А


Шосте повідомлення.

З кожним роком кількість пасажирів збільшувалась і на початку двадцятого століття з’явились перші автобуси.

Весь час конструктори удосконалюють моделі автобусів і легкових автомобілів. Найдовший у світі лімузин має 26 колес і навіть плавальний басейн. А електромобіль працює на сонячних батареях і не забруднюю навколишнє середовище.

Робота в групах.

Зараз ви будете працювати конструкторами. Кожна група отримає конверт з геометричними фігурами, з яких треба скласти автомашину. Виберіть бригадира, який доповість про виконану роботу.


1 група зібрала легковий автомобіль.

2 група зібрала вантажівку.

3 група зібрала автобус.
Робота за комп’ютером.

Поки що ви пішоходи. Пригадайте правила пішохода за допомогою тренажера «Дорога до школи» (Навчально-ігровий комплекс «Сходинки до інформатики»)


VІ. Підсумок уроку. Оцінювання результатів уроку.

Метод «Голосування ногами»



  • Як ви оцінюєте роботу всього класу на уроці?

  • 3, 7, 11

  • Оцініть свою роботу протягом уроку. (Учні підраховують загальний бал і виставляють в таблицю)

  • Підніміть руки учні, які отримали 12 балів? 11 балів? і т.д.

  • Що ви очікували від уроку і чи справдились ваші сподівання? Чому?


VІІ. Домашнє завдання.

Обчислити приклади 627.

Розв’язати задачу 628.

1 група – намалювати карту автомобільних автомобільних доріг.



2 група – зібрати з деталей конструктора іграшковий транспорт.

3 група – виліпити з пластиліну пішоходів.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка