Ділення натуральних чисел



Скачати 53.04 Kb.
Дата конвертації21.02.2016
Розмір53.04 Kb.
Розробки уроків по темі: "Множення і ділення натуральних чисел"

5 клас

Урок 6

Тема: Ділення натуральних чисел.

Мета: Формування розуміння означення ділення через множення, повторення назв компонентів ділення, формування навичок ділення багатоцифрових чисел, розкриття властивостей нуля й одиниці при діленні.

Розвивати самостійність міркувань, логічне мислення, творчість, інтерес до математики. Виховати акуратність запису, культуру поведінки. Тип уроку: Засвоєння знань і вмінь.



Обладнання: таблиця «Властивості натуральних чисел».

План уроку



  1. Аналіз самостійної роботи.

  2. Актуалізація опорних знань.

  3. Вивчення нового матеріалу.

  4. Закріплення матеріалу.

  5. Підсумок уроку.

  6. Домашнє завдання.

Хід уроку

    1. Аналіз самостійної роботи.

Роздаю зошити з перевіреною самостійною роботою і розглядаю завдання, в яких учні зробили типові помилки, відповідаю на запитання.

    1. Актуалізація опорних знань.

Фронтальне опитування

Завдання записані на дошці. Опитування проводиться усно, учні відповідають з місць. За результатами, виставляю оцінки двом - трьом учням.



      1. Який зміст мають вирази?

  1. 1) 20*6;

  2. 2) 13*4;

  3. 3) 40*3+12*6;

  4. 4) 4х + 2х.

  5. 2. Обчислити:

  1. 10*5+ 0;

  2. 0+ 6*3;

  3. 39*1-39;

  4. 36*1+ 0*36;

  5. (18*1-1)*0.

    1. Який добуток більший - 42*5 чи 42*6?

    2. Доведіть, що 17*20 < 21*25 < 25*30.

    3. При яких значеннях змінної рівність буде правильною?

1) (7 — k)(k — 2) = 0 2) (39 - х)(х - 11) = 0?

    1. Розташуйте у порядку зростання добутки, не виконуючи множення:

16*24;

49*63;


13*16;

63*87;


24*19;

13*15.


Підсумок.

III. Вивчення нового матеріалу.

Оголошую тему і мету уроку і звертаю увагу учнів на те, що дія ділення обернена до дії множення.

Формально з дією ділення натуральних чисел і її властивостям учні ознайомилися в початковій школі: окрім цього на кінець 4 класу всі вони вміють виконувати ділення багатоцифрового числа на двоцифрове число і ділення двох круглих чисел. Тому, основне завдання на цьому уроці полягає в тому, щоб:



      1. Сформувати розуміння дії ділення як дії, що допомагає знайти невідомий множник за відомим іншим множником і добутком;

      2. Повторити і закріпити назви компонентів ділення;

      3. Пояснити, чому саме ділення на 0 (відомий учням з початкової школи) неможливе;

      4. Реалізувати властивості 1 під час ділення;

      5. Відпрацювати навички ділення багатоцифрових чисел, у тому числі й круглих чисел на круглі.

Звернути увагу учнів на випадки ділення з нулями в частці, коли доводиться зносити одночасно по 2 і більше цифр. Досвід показує, що в цих випадках учні часто припускаються помилок. Щоб запобігти цьому, треба на перших порах пропонувати учням дотримуватися такого правила: «Виконуючи ділення, знось по одній цифрі».

ділення.jpg

Основний зміст матеріалу уроку схематично поданий у таблиці



ділення натуральних чисел.jpg

Ділене дільник частка а : b показує, у скільки разів а більше за b; b менше за а

0 : а = 0, якщо а 0 а : а = 1

а:0 = -неможливо а:1=а

125.jpg



                1. Закріплення матеріалу. Формування навичок використання термінології.

                  1. Закріплення означення дії ділення: № 460,461,462.

                  2. Ділення багатоцифрових чисел: № 463(1 - 5), 465(1 - 4).

                  3. Числові вирази на всі арифметичні дії з натуральними числами: № 467, 468 (повторити порядок виконання арифметичних дій), № 474 (1).

Якщо базовий матеріал засвоєння учнями в початковій школі на достатньому рівні, на цьому уроці можна запропонувати учням деякі вправи на специфічні властивості ділення:

(а + b):с = а:с + b

(аb):с = а :с*b або а : (b*с) = а: b : с.



Тоді виконати вправи № 522,523, 526.

                1. Підсумок уроку.

Спираючись на таблицю № Ділення натуральних чисел», учні відповідають на запитання № 459 (1 - 5).

                1. Домашнє завдання.

П. 17, №464 (1 - 5), 466 (1 - 3), 469, 475 (1), 525 (1 - 6)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка