Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) та числами



Скачати 70.78 Kb.
Дата конвертації26.02.2016
Розмір70.78 Kb.

вчитель:Кумка О.М.

Рівненська ЗОШ І-ІІІ ступенів

Урок української мови 4 клас

Тема: Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) та числами.

Мета: Закріпити знання правопису ненаголошених особових закінчень дієслів теперішнього і майбутнього часу. Формувати поняття про змінювання дієслів минулого часу за числами і родами (в однині). Розвивати вміння робити висновки, сприяти розвитку пізнавальної активності, комунікативної компетентності і виховувати бережливе ставлення до часу.

Тип уроку: комбінований урок з використанням технологій критичного мислення та проблемного викладу навчального матеріалу.

І. Організація класу

Привітання: Є у нас предмет чудовий

Урок….


Ласкаво просимо до нас

На урок…..



Девіз уроку : Думати - …..

Виконувати -

Працювати - …..

Писати - ………

ІІ. Перевірка д\з

Індивідуальне опитування 2 учні (зачитування казки)

а) доповнити правила

б) вставити пропущені букви

Фронтальне

Сигнальні картки почитаєш, записуєш, побачиш,

побіжимо, працюємо, ростемо,

ходимо, стоїмо

-е, -є, -и, -ї



Висновок: алгоритм перевірки.

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

1)Мозковий штурм (Встановлення рівня знань з теми) На дошці створюється серпантин.

2)Гронування

Дієслово

час

теп. майб. минул.

змін. за особами ?

і числами
ІV.Оголошення теми і мети уроку

Як змінюються дієслова минулого часу?

Я помітила, що ви всі вчасно прийшли до школи, підготувалися до уроку, не витрачаючи жодної хвилини даремно. А от з одним моїм знайомим на жаль трапилась така історія.


  • читання слів з дошки Продзвенів. Вимкнув

Повалявся.Глянув – вжахнувся. Підхопився. Спізнився.


  • Чому на вашу думку, хлопчик спізнився?

  • Що незвичайного ви помітили в тексті?

  • До я кого часу відносяться дані дієслова?

V. Проектування (план уроку) Спочатку, щоб з нами не сталося так, як із моїм знайомим, щоб ми все встигли зробити пропоную скласти план уроку:

  • Спостереження за мовним матеріалом

  • Дослідницька робота в групах

  • Хвилинка каліграфії

  • Перевірка висновків

  • Фізкультхвилинка

  • Робота з прислів’ями

  • Творча робота в парах

  • Презентація завдання

  • Рефлексія (завершення гронування) висновки.

На кожному етапі роботи ви обираєте відповідну смужку. Свою роботу в кінці уроку ви будете оцінювати самі,проаналізувавши рівень за етапами.






3.


VI. Етап виконання плану діяльності.

  • Пригадаємо мого знайомого який спізнився. Ось він стояв під дверима, що з ним відбувалося?

Хвилювався Плакав

1)дослідницька робота в групах:

Змінити за особами і числами дані дієслова мин. часу

2)висновок:



я вважаю що

дієслова минулого часу за особами не змінюються



тому що

закінчення не змінюється



отже ? за числами і родами

  • Як визначити рід дієслів?

  • Як визначити число?

3) перевірка висновку за таблицею впр. 137

-Що ще ви помітили за таблицею?

- Виражають завершену і незавершену дію.

- Яку дію виражають дієслова які ви досліджували?

- Визначити дію (коло знань) дієслів з дошки.

4) Каліграфічна хвилинка

Щоб правильно писати хвилинку каліграфії треба розпочати.

Сядемо рівненько. Букви виведем гарненько.



по про за до спав дзвеніла летіла сміялись

5) Тренувальна вправа 138. Взаємоперевірка.

- Поставити подані дієслова в усіх формах мин. часу.

- З 1 дієсловом скласти речення.

6) Фізхвилинка (виконувати дію, яка стоїть в мин. часі)

ж.р. – дівч., ч.р. – хл., множ. – всі.

присідали. тремтіти, стрибала, літав, нахилялась, сидить. слухатиме, гойдало, повертались,ховається, сіли, посміхалися, зосередилися.

7) Робота з прислів’ями.

- Учень, наш спізнився до школи. Він потрапив на урок але емоції в нього негативні і він не може впоратися з завданням, тому що пропустив пояснення.

- Прочитати прислів’я, пояснити його значення.

- Записати поставивши дієслова в минулий час (визначити число, рід, вид)

Слово не горобець: випустив – не впіймав.

Пташку пізнали у польоті, а людину у роботі.

Емоції змінилися на протилежні і хлопчик:

Заспокоївся Сміявся

8) Словникова робота.

1. Розгадати ребус.(кипіти)

2. Пояснити пряме і переносне значення

Кипіти від гніву

Кипить робота

Кипить вода

3.Скласти речення використовуючи дієслова в минулому часі.


VII. Підсумок уроку.

Давайте узагальнимо те про що ми з вами дізналися:






  1. Круги Венна теп. мин.

майб. рід

особа


Висновок

Як змінюються дієслова минулого часу?



  1. Рефлексія.

- Подивіться на ваші смужки і проаналізуйте свою роботу на уроці.

- Чи задоволені ви своїми досягненнями?

-Що вам потрібно зробити щоб покращити свої результати?

VIII. Д\З за вибором



  1. Текст – міркування (викор. дієслова минулого часу)

  2. Скласти вірш – пораду для мого друга

….прокидається

….займається

….не боїться

….добре вчиться



  1. Робота над прислів’ям (прочитати – пояснити)

Згаяного часу – конем не доженеш.

Література

1. Інтерактивні технології навчання у початкових класах/Авт.-упор.І.І.Дівакова.-Тернопіль:Мандрівець,2007.-С.6-52.

2. Прометун О., Пироженко Л. Інтерактивні технології навчання:теорія,практика,досвід.-К.,2002.-135с.

3. Каменєва І.Л.Активізація розумової діяльності учнів засобами стратегії розвитку критичного мислення //Початкове навчання.-2009.-№13(197).-С.4-13.

4. Бирка О.Б. Групова робота як одна із форм організації колективної роботи учнів на уроці // Початкове навчання.-2010.-№19-21.-С.39-50.

5. Стебна О.В., Соценко А.О. Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи.-Х.:ВГ «Основа», 2008.-176 с.

6. Марченко О.Г. Формування критичного мислення школярів.-Х.,2007.

Аналіз уроку української мови в 4 класі

Тема: Дієслова минулого часу. Змінювання дієслів минулого часу за родами (в однині) та числами.Урок комбінований з використанням технологій критичного мислення та проблемного методу викладу навчального матеріалу.

Урок починається з створення сприятливого психологічного клімату (психологічне розвантаження учнів). Перевірка домашнього завдання за рівнями (індивідуальна і фронтальна). Узагальнення у вигляді алгоритму перевірки (правопис ненаголошених особових закінчень дієслів теп. і майб. часу).

Актуалізація опорних знань складається з інтерактивного методу «Мозкового штурму»,закінчується «Гронуванням». Під час відтворення знань учні зіткнулися з проблемою (активізується пізнавальна діяльність). Учні залучаються до визначення завдань уроку. Формуються вміння контролювати послідовність роботи за планом, здійснювати самооцінку своєї діяльності.

Навчання діалогічного характеру в дослідницькій роботі формує вміння спілкуватися під час групової роботи – зробити загальний висновок,виділити головне, суттєве. Результат аналізу та узагальнення нової інформації записується до «Гронування». Здобута інформація зіставляється з інформацією поданою в підручнику.Формуються компетентності учнів працювати з інформацією самостійно,розвивається вміння порівнювати,робити висновки.

Закріплення здобутих знань відбувається відтворенням інформації з елементами логічної обробки матеріалу. Використовуючи здобуті знання діти виконують творчу роботу.



Рефлексія у вигляді створення Кругів Венна розвиває здатність підсумовувати інформацію встановлюючи протиставлення понять ( визначення спільного та відмінного).

Аналіз зробила: Поляк Ольга Павлівна( вчитель Виноградівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Баштанського р-ну)


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка