Для учнів 2 – 5 класів Який місяць 200 ? року має 29 число?



Скачати 185.95 Kb.
Дата конвертації03.03.2016
Розмір185.95 Kb.




(для учнів 2 – 5 класів)

  1. Який місяць 200 ? року має 29 число?

  2. Треба 50 яблук розкласти на три купки так, щоб число яблук у кожній купці було непарним. Чи можливо це зробити?

  3. Виключити зайве слово:

  1. коло, число, обєм, стіна.

  2. Хвилина, літр, секунда, доба

  1. Маса коробки з цукерками 550 грам. Коли

Половину цукерок зїли, то маса коробки з цукерками стала 300 грам.

Яка маса порожньої коробки?

  1. Чи може просте число закінчуватися парною цифрою?

  2. Поставте замість зірочок такі цифри, щоб утворені числа ділилися на :

  1. 1*8 на 18; 2) 3*8*2 на72.

  1. Знайди і виправ помилки:

  2. 36 + 2 = 72; 57- 51 = - 6 .

(Приз – 11 балів з математики)

Математичний К В К для учнів 6-8х класів

Мета: розвивати логічне мислення, винахідливість, кмітливість учнів, уміння поводити себе в нестандартних ситуаціях; розвивати інтерес до математики; вчити грамотно розмовляти; виховувати впевненість у собі, наполегливість.


Ведучий 1. Добрий день, дорогі друзі! Ми раді вітати вас у цьому залі на конкурсі

веселих і кмітливих, який присвячений прекрасній науці - математиці.



Ведучий 2. Залишіть уроки, і кабінет, і клас.

Вітає математика сьогодні в залі вас. Ведучий 1. Ти визнана давно главою всіх наук,

Потрібна нам ти завжди, скрізь і всюди.

Без математики ми нині як без рук.

З тобою з казки дійсніть творять люди. Ведучий 2. Освоївши тебе, рвемося у політ,

Створили вже розумні ми машини

Штурмуємо космічний світ,

І різних фактів узнаємо причини. Ведучий 1. З тобою ми невпинно ростемо,

З тобою підкоряємо природу,

Свої досягнення ми віддаємо

На благо українського народу.

Ведучий 2. Не всі ви у майбутньому станете математиками, але математика потрібна і

в науці, і в техніці, і в повсякденному житті.



Ведучий 1. Нехай ті учні, яким математика досі здавалася нудною та нецікавою наукою,

сьогодні переконаються, що вона весела та захоплююча.



Ведучий 2. Сьогодні перед вами розгорнеться цікава та запекла боротьба серед самих

кмітливих, допитливих, спритних математиків 7-х класів.



Ведучий 1. Заповзятими гравцями будуть і вболівальники, бо без їх підтримки жодна із

команд не здобуде перемогу.



Ведучий 2. Але в нашому залі не можна вигукувати з місця, підказувати.

Ведучий 1. Щоб змагання було чесним, вибрали журі почесне.
Ведучий 2. Погляньмо разом з вами, друзі, хто буде в цім почеснім крузі.
Ведучий 1. Повага вам, судді! Честь і шана журі!

Та тільки суворо ви нас не судіть.

І смійтеся з того, що викличе сміх, Сміятися, кажуть, і суддям не гріх.
Ведучий 2. Увага! Увага! Клуб веселих і кмітливих вважається відкритим. На сцену

запрошуються команди.



Ведучий 1. Шановні гості, на сцені - дві команди, які покажуть математичні знання,

ерудицію, вміння логічно міркувати, знаходити вихід із складних ситуацій. Ведучий 2. Успіхів командам, вдалого старту і перемоги!



Ведучий 1. Найвищий бал, який отримує команда під час перемоги у конкурсі - 5.

Також, члени команди переможців отримають по 11 балів, а ті, хто їм поступиться по 9 балів до класного журналу.


Ведучий 2. Перший конкурс «Привітання».Кожна команда приготувала свою візитку :

учасники розкажуть про себе.

Команди по черзі показують свої візитки.


Ведучий 1. Наступний конкурс «Розминка».

Ведучий 2. Розминка - це початок змагання, проба ваших сил.

Ведучий 1. Цей конкурс ми проведемо у вигляді лотереї : члени команди по черзі будуть підходити і витягувати лотерейку-запитання, потім давати на нього відповідь. За кожну правильну відповідь журі нараховує 2 бали (враховуючи правильність та швидкість відповіді ).

Ведучий 2. Питання є серйозні, а є і жартівливі.

Тож будьте ви уважні, і будьте ви кмітливі!



Питання «Лотереї» :

  1. Назвіть найменше натуральнее число. (1)

  2. Числа, що використовують під час лічби, (натуральні)

  3. Число, що стоїть над рискою дробу, (чисельник)

  4. Сума довжин усіх сторін многокутника, (периметр)

  5. Чому дорівнює сума суміжних кутів? (180°)

  6. Що таке відсоток? (одна сота частина цілого)

  7. Горіло 5 свічок, 2 загасили. Скільки свічок залишилося? (5)

  8. На одній руці 5 пальців, на двох руках - 10. А скільки їх на 10 руках? (50)

  9. Двоє коней пробігли 200 м. Скільки пробіг кожен кінь? (200м)

  10. Одне яйце вариться 4хв. Скільки хвилин треба варити 5 яєць? (4 хв.)

  11. 20% від 40. (8)

12. Що таке многочлен? (Многочлен це сума одночленів)
Ведучий 1. Третій конкурс «Вірю - не вірю». Кожній команді по черзі я читатиму твердження, а члени команди повинні вирішити - правдиве воно чи ні . За кожне правильно вгадане твердження команда отримає 1 бал.

Ведучий 2. Твердження для команди Трикутник

  1. Вірите, що Шарль Перро, автор «Червоної шапочки», написав казку «Любов циркуля та лінійки», (так, є така казка)

  2. Вірите, що Наполеон Бонапарт писав математичні праці? (так, один геометричний факт носить назву «Задача Наполеона»)

  3. Вірите, що одна із мов програмування називається Ада, на честь Ади Байрон, дочки відомого англійського поєта? (так, Ада Байрон займалася математичними машинами і була одним із авторів теоретичного створення програмованої обчислювальної техніки)

  1. Вірите, що брати Гримм, автори казки «Бременські музиканти», написали Казку «Цікаві пригоди трикутника»? (ні)

  2. Вірите, що іспанського математика Паоло Вальмеса за те, що він розв'язав рівняння четвертого степеня, спалили на вогнищі. (Так. Він був першою людиною, яка змогла розв'язати рівняння четвертого степеня)

Ведучий 1. Твердження для команди Квадрат

  1. Вірите, що Рене Декарт першим запропонував метод нумерації крісел в театрі по рядах і місцях? (Так. Аристократи-театрали, навіть, просили короля нагородити вченого, та король відповів:»Так, те, що винайшов Декарт - чудово, так, це заслуговує на орден! Але дать його філософу!? Ні, це вже занадто!)

  2. Вірите, що великий російський поет М.Ю.Лермонтов захоплювався математикою і міг до пізньої ночі розв'язувати яку-небудь математичну задачу? (Так ,про це писав його товариш по кавалерійському училищу О.ОЛопухін)

  3. Вірите, що якщо кожного дня по десять годин переписувати праці Леонардо Ейлера, не вистачить і 76 років? (Так. Зібрання його праць становлять 75 великих томів. Про нього говорили, що він «рахує так, як люди дихають»)

  4. Вірите, що Піфагор приймав участь в кулачному бою на 58 Олімпіаді. (Так. Він був чемпіоном з цього виду спорту )

  5. Вірите, що будь-який прямокутний трикутник називають єгипетським?

(Ні. Тільки такий прямокутний трикутник, в якого сторони пропорційні числам 3,4,5)
Ведучий 2. Слово надається журі.

(Оголошуються результати перших 3-х конкурсів)


Ведучий 1. Наступний конкурс - «Командний», під час якого кожна команда покаже не тільки знання з математики, а й уміння працювати у колективі, поважати думку один одного, знаходити вихід із складної ситуації. Цей конкурс складатиметься із кількох етапів.

Ведучий 2. Зараз ми перевіримо, чи вміють наші математики малювати. Завдання таке :

команді КВАДРАТ намалювати людину лише з нулів, а команді Трикутник Намалювати людину лише з одиничок. Поки команди працюють, до вашої уваги «Гімн одиниці» :


«Гімн одиниці»

Знайте всі : без одиниці, хоч вона таки й мала,

Не могло б на світ з'явитись ні єдиного числа.

Числам тісно, їх немало, збільшенню межі нема.

Та всі числа, щоб ви знали, одиниця нам дала.

Щоб узнать потужність вала, швидкість птаха, вітру міць, Треба взятий нам чимало різнойменних одиниць.

Ця невтомна одиниця міря небо й океан,

Наша скромна одиниця - чисел славних капітан!



Ведучий 1. А тепер вірш про не менш важливе число «Нуль».

Дорогі вболівальники, пригадайте за допомогою вірша деякі правила пов'язані з нулем, а потім нам їх назвете.



«Нуль»

Нуль серед чисел - не король.

Одначе знає свою роль.

Навіть мільйони-королі йдуть старцювати без нулів.

А зараз слухайте про те, який в нуля авторитет.

Колись давно, та вже пройшло, нуль не вважали за число. Сміялись з нього, ображали, і, як не дивно, зневажали,

Нумо, спробуйте відняти, до числа той нуль додати.

Вже готово? Щоб там не було, те саме матимем число.

А як множником нуль стає, то все поставить на своє.

Як не мудруй, як не крути,в добутку нуль одержиш ти.

На нуль ділити вам охота?

Діліть-діліть - наб'єте гуль.

Даремна, друзі, ця робота. Ніщо не ділиться на нуль.

Причина? Можу пояснити у чому справа, в чому суть.

Немає сенсу щось ділити на те, чого не може буть.
Ведучий 2. Про які правила йшлося у вірші? Молодці, всі правила

пригадали.



Ведучий 1. Наступний етап конкурсу «Командний» називається «Ланцюжок» . Кожна
команда отримує приклади , в яких відповідь попереднього є початком
наступного. Переможе та команда, яка першою правильно виконає завдання.
Приклади для першої команди: Приклади для другої команди:

1) 3-+8- =а; 2) а: 4 + 7,5 = Ь; 1) 18- - 14- + -= а ; 2) а-6,1 + 5,5= Ь;

8 8 999

3) Ь • 2 - 14 — =с; 4)с+—+1,2 =сі; 3) Ь : 0,9- 29-= с ; 4)с+--1,4=ё;



11 11 5 5

5) сі: 4,1 +13,6 = е; 6) е : 0,3 - 5,2 = і. 5) сі: 0,3 : 10 = е ; 6) е • 2 - 6,4 = £





Відповіді : 15,6; і=0)

11 5



(а=12; Ь=10,5; с=6 ; с1=8,2; е=15,6; і=0) (а=5; Ь= 36; с=10-, а=9,6; е=3,2; 1=0)

Ведучий 1. Поки команди рахують послухайте гумореску у виконанні

учнів 5 класу

Ведучий 2. Ми хочемо повідомити вам деякі цікаві факти.

1) Якщо муху збільшити в мільйон разів, вона могла б накрити своїм тілом місто шириною 7 км.


Ведучий 1. 2) Книга в мільйон сторінок мала б товщину 50 м
Ведучий 2. 3) Щоб зібрати 100 г меду, бджола повинна облітати мільйон квіток
Ведучий 1. 4) Мільйон днів - це 27 століть; від початку нашої ери ще не пройшло

мільйона днів.


Ведучий 2. А зараз гра для глядачів «Ряд слів».

Я починаю ряд слів,а ви повинні його закінчити :



  1. Доба, година, хвилина,... (секунда) - час

  2. Квадрат, трапеція, прямокутник,... (ромб) - фігура

  3. Діаметр, радіус, центр,... (хорда) - коло

  4. Тонна, кілограм, грам,... (центнер) - маса

  5. Лінійка, косинець, циркуль,... (транспортир) - креслярське приладдя

  6. Гострий, тупий, прямий,...(розгорнутий) - кут

7. Арифметика, інформатика, алгебра,... (геометрія) - наука

8. Клавіатура, мікрофон, миша,... - комп'ютер


Ведучий 1. Нарешті прийшов час для конкурсу «Капітанів» . Капітани, приготуйтеся! Не поспішайте відповідь давати навмання Нехай допомогають вам розум і знання

Ведучий 2. Перший етап конкурсу називається «Рибалка» . Капітани по черзі будуть ловити рибу і давати відповіді на запитання, що знаходяться на кожній рибині.

Питання:

  1. Одиницею маси є : а) 1ц; б) 1л; в) 1км

  2. Кут, градусна міра якого 30°, називають: а) тупим; б) гострим; в) розгорнутим

  3. Півень стоїть на одній нозі і важить 6 кілограмів. Скільки буде важити півень коли буде стояти на двох ногах.

а) 6 кг; б) 12 кг; в) 3 кг.

  1. Що означає розв'язати рівняння?

  2. Який кут утворюють година і хвилинна стрілки, коли годинник показує 6 годин? а) розгорнутий; б) прямий; в) тупий

  3. Що таке бісектриса кута?

  4. У кімнаті чотири кутки, у кожному кутку сидить кіт, протии кожного - ще три коти. Скільки котів у кімнаті? а) 12; б) 4; в) 1

  5. Що означає риска дробу? а) множення; б) ділення; в)додавання

9. Яку частину години триває урок? А) половину; б) четверть; в) 3/4

10.У батька 5 дочок і кожна дочка має брата. Скільки дітей у батька: а) 10; б) 6; в) 5
Ведучий 1. Другий етап конкурсу капітанів - «Бліц-турнір». Правила прості : на запитання відповідь дає той з капітанів, хто першим підніме руку. За правильну відповідь 1 бал, а за неправильну - мінус 1 бал.

Ведучий 2. Питання :


  1. Як називають натуральне число, що має тільки два дільники? (просте)

  2. Як називаються компоненти дій при відніманні? (зменшуване, від'ємник, різниця)

  3. Як називаються числа над рискою і під рискою дробу? (чисельник, знаменник)

  4. Скільки діб у 72 годинах? ( 3)

  5. Сума протилежних чисел (нуль)

  6. Одиниці вимірювання кутів ( градуси)

  7. Які прямі називають паралельними прямими ?(Ті що не перетинаються)

  8. Чому дорівнює число (3,14)

  9. Яку геометричну фігуру вивчає покарана дитина? (кут)

Ведучий 1. Наступний конкурс «Придумай вірш з математики». Кожна команда

придумує вірш з математики і його зачитує.

Ведучий 2. А поки команди придумують вірш, ми вас трохи розвеселимо Веселі історії:

Проста арифметика

Викликає вчитель Люду, слабшу серед дітвори, І питає : - Скільки буде: десять поділить на три?

Розв'язать вона не може, звісно, знітилась, мовчить... Вчитель каже:- Так не гоже, прості дроби треба вчить!

Хай картоплі є десяток, - вчитель далі річ веде,

-Розділи на трьох дівчаток, то по скільки припаде?

Люда каже:

- Зайвий клопіт, і на що мені це знать?

Я зварю картоплі горщик, натовчу і хай їдять.


Пісня («Зайка моя» Кіркорова) Крестик ты мой, я твой нолик Квадратик ты мой, я твой ромбик. Катет ты мой с гипотенузой, Формулы все для меня не обуза. Площадь моя,я твой периметр. Я твой обьем, хоть и невидим. Косинус ты, я твой синус. Плюсик ты мой, я твой минус

Припев : Мы ночами плохо спим, математику зубрим, Огорчать плохим ответом нашу маму не хотим. Та даєш нам всем советы, как дать правильный ответ, И любимее предмета в этой школе для нас нет



Ведучий 1. Гра для глядачів «Підказка». Я даю вам підказки, а ви повинні вгадати відповідь. Починаємо.

  1. За це знижують оцінки

  2. Відмінники їх роблять рідко

3) На них вчаться (Помилки)


Ведучий
2. 1) Запам'ятати їх всі неможливо

2) За ними обчислюють



3) їх багато у довідниках (Формули)


Ведучий
1. 1) їх формулюють математики

  1. Є про трикутники, є про кути

  2. їх треба доводити (Теореми)


Ведучий 2. 1) Звичайно буває в центрі населенного пункту

2) Вимірюється в квадратних одиницях

3) В прямокутнику - добуток довжини на ширину (Площа)


Ведучий
1. А зараз кожна команда зачитає свій вірш з математик який вона

склала.

Ведучий 2. Для всіх присутніх в залі звучить музичний подарунок від учнів _____ класу
Ведучий 1. Шановні члени журі, оцініть останні конкурси та підведіть підсумки наших змагань.
Ведучий 1. Якщо хочеш досягнути у житті своїм вершин,

Математику збагнути мусиш тонко до глибин.

Калькулятор і комп'ютер - хто сьогодні їх не зна?

Та над ними взяти гору може світла голова

Якщо хочеш бізнесменом після школи, друже, стать,

Аксіоми й теореми мусиш добре пам'ятать.

Не махай на все рукою, не лінуйся, а учись.

Бо чого навчишся в школі, знадобиться ще колись.
Ведучий 2. Дякуємо за увагу.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка