Добукварний період



Сторінка1/12
Дата конвертації19.02.2016
Розмір3.37 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12
Українська мова

(навчання грамоти: мова і читання)

За підручником М.Д. Захарійчук, В.О. Науменко



(7 годин на тиждень)


п/п

Дата

п/п

Дата

Тема уроку

Добукварний період

1.










Вступ. Ознайомлення з «Букварем». Державний Гімн України. Опрацювання вірша Г. Чубач «Рідна мова».

2.










Ознайомлення із зошитом для письма, письмовим приладдям. Правила сидіння за партою під час письма. Розмальовування малюнків.

3.










Практичне ознайомлення зі словом, реченням. Спосіб умовного позначення речення. Складання речень за поданою графічною схемою.

4.










Правила користування письмовим приладдям. Положення ручки (олівця) в руці під час письма. Розфарбування малюнків штрихами відповідної форми (прямими, півовальними).

5.










Закріплення знань про речення. Ознайомлення учнів зі складовою будовою слова. Поділ слів на склади. Складання речень за поданою графічною моделлю.

6.










Розташування зошита на парті під час письма. Рух кисті уздовж рядка у процесі виконання графічних вправ.

7.











Практичне уявлення про немовні звуки. Складання речень за малюнками і поданими графічними схемами.

Тематична №1 (7год)

8.










Основний рядок сітки зошита (верхня, нижня, рядкові лінії). Зображення хвилястих ліній перервними і неперервними рухами руки. Письмо прямих ліній у рядку в напрямку зліва – направо і згори – вниз.

9.










Практичне уявлення про мовні звуки. Поняття «наголос». Наголошений склад. Голосні та приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками. Ознайомлення зі словами, що є назвами предметів.

10.










Закріплення уміння писати в рядку. Зображення хвилястих та петельних ліній перервними і неперервними рухами руки. Письмо ламаних і півовальних ліній у рядку.

11.










Розвиток умінь відповідати на запитання хто це?, що це? Тверді та м’які приголосні звуки. Позначення їх умовними знаками. Вправляння у звуковому аналізі мовлених слів.

12.










Міжрядкова (допоміжна) лінія сітки зошита. Складання речень за малюнком. Письмо коротких і довгих вертикальних ліній, ліній із заокругленням.

13.










Ознайомлення зі словами, що є ознаками предметів. Вправляння у звуковому аналізі мовлених слів. Складання речень. Робота з дитячою книжкою «Я і моя родина»

14.










Обведення контурних малюнків та їх розмальовування. Закріплення вміння писати в рядку з міжрядковою лінією короткі та довгі вертикальні лінії, лінії із заокругленням. Розвиток зв’язного мовлення Вивчення найпростіших українських формул мовленнєвого етикету: «Прощання,вітання, прохання». «Мої друзі»

15.










Ознайомлення із словами, що означають дії. Вправляння у звуковому аналізі мовлених слів. Складання речень.

16.










Похила лінія сітки зошита. Письмо прямих похилих ліній, прямих із заокругленням унизу в основному рядку і за його межами. Складання речень за малюнком і графічними схемами.

17.










Закріплення вмінь виконувати мовний аналіз слів та речень. Складання речень за поданими графічними схемами. Бесіда на тему «Лісова школа».

18.










Письмо похилих ліній, прямих із заокругленням вгорі та внизу. Наведення елементів малюнка. Складання речень за малюнком і графічними схемами.

19.










Розвиток умінь відповідати на запитання хто?, який? що робить? Звуковий аналіз слів. Складання речень. Бесіда на тему «Мої книжки».

20.










Підготовчі вправи до написання букв. Письмо великих і малих півовалів. Розмальовування малюнків.

21.










Моделювання звукової структури слів. Складання речень за поданою графічною схемою.

22.










Підготовчі вправи до написання букв. Письмо великих і малих овалів. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів.

23.










Складання речень, зв’язаних за містом. Звуковий аналіз мовлених слів. Бесіда на тему «Моя країна - Україна».

24.










Підготовчі вправи до написання букв. Письмо прямих похилих ліній із верхньою та нижньою петлями. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів.

25.










Узагальнення знань учнів. Звуковий аналіз слів. Складання речень і графічних моделей речень.

26.










Підготовчі вправи до написання букв. Безвідривне поєднання елементів. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами.

27.










Узагальнення знань учнів. Звуковий аналіз слів. Складання речень і графічних моделей речень. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Колосок»

28.










Закріплення вмінь писати вивчені елементи букв. Звуковий аналіз слів. Побудова звукових моделей слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами. Розвиток зв’язного мовлення

Букварний період.

29.










Звук [а], позначення його буквою «а». Виділення звука [а] в складах і словах. Звуковий аналіз слів.

30.










Письмо малої букви а. Підготовчі графічні вправи. Звуковий аналіз слів.

31.










Закріплення звукового значення букви «а». Звуковий аналіз слів. Закріплення вміння відповідати на запитання який? яка? яке? які?

32.










Письмо великої букви А. Написання буквосполучень аа, Аа. Підготовчі графічні вправи.

33.










Звук [у], позначення його буквою «у». Звуковий аналіз слів, його моделювання. Складання речень за поданою графічною схемою.

34.










Письмо малої букви у. Написання буквосполучень. Виділення вивчених букв у словах.

35.










Закріплення звукового значення букви «у». Розподіл предметів за семантичними групами «хто? – що?». Складання речень за графічними схемами і малюнком.

36.










Написання великої букви У в поєднанні з вивченими буквами. Підготовчі графічні вправи.

37.










Звук [о]. Позначення його буквою «о». Звуковий аналіз слів, його моделювання. Розділові знаки наприкінці речення. Словниково-логічні вправи.

38.










Письмо малої букви о. Поєднання її з вивченими буквами. Виділення вивчених букв у словах.

39.










Закріплення звукового значення «о». Складання діалогу за малюнками. Звуковий аналіз слів.

40.










Письмо великої букви О. Поєднання її з іншими буквами. Диктант вивчення букв.

41.










Звук [и]. Позначення його буквою «и». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнком і графічними схемами. Робота з дитячою книжкою. Казка «Лисися і сорока» Е.Шим

42.










Письмо малої букви и. Безвідривне з’єднання букв. Розвиток зв’язного мовлення.

43.










Закріплення звукового значення букви «и». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками та графічними схемами.

44.










Письмо великої букви И. Написання буквосполучення Ии. Звуковий аналіз слів. Диктант вивчених букв.

45.










Звук [м], позначення його буквою «ем». Читання складів із вивченими буквами, звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.

46.










Письмо малої букви м. буквосполучень. Написання прямих і обернених складів із буквою м, слів.

47.










Закріплення звукового значення букви «ем». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками і графічними схемами. Прислів’я.

48.










Письмо великої букви М. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою М.

49.










Звук [і], позначення його буквою «і». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів.

50.










Письмо малої букви і. Написання буквосполучень, складів. Розфарбовування малюнків.

51.










Закріплення звукового значення букви «і». Буква «і» в ролі окремого слова. Велика буква на початку речення. Складання речень за малюнками і графічними схемами.

52.










Письмо великої букви І, поєднання її з вивченими буквами. Написання слів і речень.

53.










Звуки [н], [н’], позначення їх буквою «ен». Написання імен з великої букви. Читання складів, слів. Читання і доповнення речень.

54.










Письмо малої букви н, буквосполучень, складів із нею. Списування буквосполучень, поданих друкованим шрифтом.

55.










Закріплення звукових значень букви «ен». Читання складів, слів. Складання речень за малюнками і графічними схемами. Робота з дитячою книжкою. « Рослини – національні символи України: калина»

56.










Письмо великої букви Н. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень. Диктант складів. Розвиток зв’язного мовлення.

57.










Звук], позначення його буквою «ве». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.

58.










Письмо малої букви в. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень, складів та слів.

59.










Закріплення звукового значення букви «ве». Особові займенники, їх вживання в реченнях. Читання і доповнення речень.

60.










Закріплення вміння писати малу букву в. Письмо буквосполучення вв. Написання складів та слів із малою буквою в. Звуко-буквений аналіз слів.

61.










Звуки [л], [л’], позначення їх буквою «ел». Звуковий аналіз слів із твердими й м’якими приголосними. Читання складів, слів.

62.










Письмо великої букви В. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів та речень.

63.










Закріплення звукових значень букви «ел». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи. Анаграми.

64.










Письмо малої букви л. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів із буквою л.

65.










Звуки [с], [с’], позначення їх буквою «ес». Закріплення аналітико-синтетичних умінь. Читання слів. Читання і доповнення речень.

66.










Письмо великої букви Л. Написання складів, слів із літерами л, Л. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.

67.










Закріплення звукових значень букви «ес». Читання слів. Опрацювання тексту. Анаграми.

68.










Письмо малої букви с. Підготовчі графічні вправи. Написання складів і слів із буквою с. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.

69.










Звук [к], позначення його буквою «ка». Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Курочка Ряба»

70.










Письмо великої букви С, складів та слів із нею. Складання і записування речень. Розвиток зв’язного мовлення.

71.










Закріплення звукового значення букви «ка». Складання речень за малюнками і графічними схемами. Ребуси.

72.










Письмо малої букви к. Підготовчі графічні вправи. Написання букви к у поєднанні з вивченими буквами.

73.










Звук [п], позначення його буквою «пе». Удосконалення навичок звукового аналізу слів. Читання складів, слів. Словниково-логічні вправи.

74.










Письмо великої букви К. Підготовчі графічні вправи. Написання буквосполучень. Складання і записування речень.

75.










Закріплення звукового значення букви «пе». Аналітико-синтетичні вправи з вивченими буквами. Читання слів і речень.

76.










Письмо малої букви п. Підготовчі графічні вправи. Написання складів. Складання і записування слів із вивчених букв.

77.










Звуки [р], [р’], позначення їх буквою «ер». Читання складів, слів. Виконання словниково-логічних вправ.

78.










Письмо великої букви П. Написання буквосполучень, слів та речень.

79.










Закріплення звукових значень букви «ер». Читання слів. Анаграми. Складання речень за малюнками та графічними схемами.

80.










Письмо малої букви р, складів і слів із нею. Списування слів, поданих друкованим шрифтом.

81.










Звуки [т], [т’], позначення їх буквою «те». Читання складів, слів. Звуковий аналіз слів. Словниково-логічні вправи.

82.










Письмо великої букви Р. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів та речень. Списування із завданням вставити пропущені букви.

83.










Закріплення звукових значень букви «те». Читання слів. Опрацювання тексту. Робота з дитячою книжкою. Українська народна казка «Коза-дереза»

84.










Письмо малої букви т. Підготовчі графічні вправи. Письмо складів та слів із буквою т. Розвиток зв’язного мовлення.

85.










Звук [е], позначення його буквою «е». Звуковий аналіз слів. Читання складів, слів. Опрацювання тексту.

86.










Письмо великої букви Т. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень.

87.










Закріплення звукового значення букви «е». Читання слів, тексту. Словниково-логічні вправи.

88.










Письмо малої букви е. Написання складів, слів і речень. Диктант складів.

89.










Звуки [д], [д’], позначення їх буквою «де». Практичне засвоєння дзвінкої вимови звуків у кінці складів, слів. Зіставлення звуків [д] - [т]. Читання слів.

90.










Письмо великої букви Е. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів та речень.

91.










Закріплення звукових значень букви «де». Складання розповіді за серією малюнків.

92.










Письмо малої букви д. Підготовчі графічні вправи. Написання букви в складах і словах.

93.










Звуки [з], [з’], позначення їх буквою «зе». Дзвінке вимовляння цих звуків у кінці слів і складів. Читання слів.

94.










Письмо великої букви Д, складів та слів із нею. Написання речень.

95.










Закріплення звукових значень букви «зе». Читання слів. Опрацювання тексту.

96.










Письмо малої букви з. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів і буквою з. Складання і записування речень.

97.










Буква «знак м’якшення» (ь), позначення нею на письмі м’якості приголосних. Звуко - буквений аналіз слів. Робота з дитячою книжкою. Українська казка «Рукавичка»

98.










Письмо великої букви З. Підготовчі графічні вправи. Написання складів, слів і речень із буквою З. Розвиток зв’язного мовлення.


99.










Закріплення букви «знак м’якшення». Звуковий аналіз слів. Складання речень за малюнками на тему «Малі помічники».

100.










Письмо букви ь окремо та у поєднанні з іншими літерами. Написання буквосполучень, слів і речень.

101.










Звук [б], позначення його буквою «бе». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.

102.










Письмо малої букви б. Підготовчі графічні вправи. Складовий диктант. Написання речень.

103.










Закріплення звукового значення букви «бе». Читання слів. Опрацювання тексту. Словниково-логічні вправи.

104.










Письмо великої букви Б, складів, слів та речень із нею. Навчальний диктант.

105.










Звук [г], позначення його буквою «ге». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.

106.










Письмо малої букви г. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою г.

107.










Закріплення звукового значення букви «ге». Читання слів. Опрацювання вірша А. Камінчука «Гарбузи». Словниково-логічні вправи.

108.










Письмо великої букви Г. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою Г. Складання і записування речень.

109.










Звук [г’], позначення його буквою «г’е». Звуко-буквений аналіз слів. Читання складів, слів.

110.










Письмо малої букви г. Підготовчі графічні вправи. Написання складів та слів із буквою г.

111.










Закріплення звукового значення букви «г’е». Розподіл слів на семантичні групи. Опрацювання вірша О. Орача. Словниково-логічні вправи. Робота з дитячою книжкою. «Новий рік на поріг». Заучування колядок, щедрівок, віршів…

112.










Письмо великої букви Г. Підготовчі графічні вправи. Написання слів, словосполучень і речень. Розвиток зв’язного мовлення.



























































































































Навчання грамоти

урок № 1 (читання)

Тема: Ознайомлення з букварем. Бесіда «Україна — рідний край». Вірш «Рідний край».

Мета: Познайомитися з учнями, з рівнем сформованості їхнього мовлення; розширити їх знання про рідний край, школу, клас; ознайомити з правилами поведінки в Школі;

розвивати бажання вчитися;

виховувати бережне ставлення до шкільного приладдя, почуття дружби.

Обладнання. Виставка підручників для першого класу; ілюстрації про школу, клас, малюнок казкового героя Зайчика; предмети до гри «Допоможи Зайчику»; олівці; макети квіточок.

Хід урока.

І. Організаційний момент.

1. Привітання вчителя.

— Діти! Ось і стали ви школярами. Усі ви чекали цього щасливого дня. І я дуже рада, що ви прийшли до нас. Я ваша перша вчителька (вчитель повідомляє своє ім'я та по батькові, учні повторюють). Сьогодні у вас радісний день — ваше перше шкільне свято. Вас радо зустріла школа. Подивіться, який гарний клас, які чистенькі парти. Тут ви будете навчатися, дружити, відпочивати.



ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Колективне заучування вірша зі слів учителя.

Ось і школа, ось і клас, він давно чекає нас.

Вчитись ми прийшли сюди, щоб розумними рости.

2. Знайомство з учнями.

— Для того, щоб ви швидше запам'ятали одне одного і стали дружити, ми «сплетемо» віночок дружби.

Вчитель дає кожній дитині квіточку, на якій написано її ім'я і прізвище. Учні по черзі виходять до дошки і в прорізи на плакаті вставляють квіточки, називаючи своє ім'я і прізвище.

3. Ознайомлення учнів з правилами поведінки на уроці та в школі. Вчитель повідомляє про основні правила поведінки на уроці (які коли вставати та сідати, в яких випадках піднімати руку, як відповідати на запитання вчителя).

Учні вправляються у засвоєнні цих правил.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

1. Ознайомлення з підручниками. Відгадування загадки.

— Відгадайте загадку, і ви дізнаєтеся, що допомагатиме вам у навчанні.

Бачить — не бачить.

Чути — не чує,

Мовчки говорить,

Добре мудрує.

Діток навчає, втоми не знає. (Книга)

2. Робота з виставкою книг. http://www.wz.lviv.ua/image/3899/articles/70824-178x122.jpeghttp://www.machaon.kiev.ua/media/catalog/image_448.jpg

— Розгляньте виставлені книги.

- Хто може прочитати їх назви?

- Які з цих книг вам відомі?

- Чи є книги у вас удома?

Вправи для очей:

"Маятник" — рух очей вправо-вліво.

"Стовпчик" — рух очей вгору — вниз.

"Квадрат" — рух по "квадрату".

Подивитися на далекий предмет, а потім на близький.

3. Перші помічники у навчанні.

Цю найпершу книжку

Знає будь-який школяр.

До усіх книжок доріжку

Прокладає наш ... («Буквар»)

Буквар — найперша і найголовніша книжка у вашому житті. Бо саме з неї починається чарівне слово — навчання.

А в наш час, щоб будувати, Космос вічний підкоряти. Треба в школі дуже добре Математику вам знати. (Вчитель показує підручники «Математика» і «Буквар» .) — Ці книги називаються підручниками. Вони допомагатимуть вам у навчанні і завжди будуть у вас під руками. Тому й називають їх — підручники.

(Вчитель коротко розповідає, як створювали підручники, скільки праці у них вкладено, як треба ставитися до цих книжок.)

І\/. Фізхвилинка. Встаньте, діти, посміхніться,

Землі нашій поклоніться

За щасливий день вчорашній

І до сонця потягніться,

В різні боки похиліться,

Веретеном покрутіться.

Раз присядьте, два присядьте

І за парти тихо сядьте.



\/. Закріплення вивченого.

1. Робота за «Букварем» (с. З).



Розгляд обкладинки «Букваря».

— Розгляньте обкладинку «Букваря». Що на ній зображено?



Бесіда про рідний край.

— Як називається наша країна?



  • Як називається головне місто нашої країни?

  • Як називається наше місто?

  • На якій вулиці ви живете?

Україна — це край, де ми народилися і живемо. Край чудовий, багатий, мальовничий. Тут жили наші діди і прадіди, тут живуть наші батьки, тут — корінь українського народу.

Висновок: Україна — це і наша школа, і наш дім, в якому живемо, і наше місто, і наша вулиця, і та стежина, якою поспішаємо до школи. Україна — це наша Батьківщина.



Колективне заучування вірша «Рідний край».

2. Виконання завдань у зошиті «Супутник Букваря від А до Я» (с.З).

. Складання речень за малюнками (завд. І). усна робота

. Ознайомлення з шкільним приладдям.

На столі — книги, зошит, пенал, лялька, лінійка, м'яч, портфель, іграшковий автомобіль.

— Назвіть речі, що лежать на столі.

- Які з цих предметів не потрібні школяреві для навчання?

- Як їх назвати одним словом?

- А що візьме хлопчик до школи? (Речі, необхідні учням у школі, називаються навчальним приладдям.)



3. Гра «Допоможи Зайчику зібратися до школи». http://demiart.ru/forum/uploads3/post-102733-1252158411.jpg

— До нас на урок завітав Зайчик. Він теж хоче ходити в школу. Допоможемо йому зібрати портфель.



http://forum.htt.p.modelfan.ru/uploads/posts/2009-10/1254845203_xxwj.jpghttp://3.bp.blogspot.com/-9vwf3tfflem/upo4v09ibci/aaaaaaaage8/3uk85ogbork/s1600/dsc_0311.jpg http://inetauto.ru/uploads/posts/2009-07/thumbs/1248618879_1192436078_3.jpg http://www.stoklasa.ru/fotkymaxi/090778_01.jpg?20120906070031 http://first-ever.ru/images/2009/11/d181d0b0d0bcd18bd0b5-d0bfd0b5d180d0b2d18bd0b5-d0b2-d0bcd0b8d180d0b5-d0bdd0bed0b6d0bdd0b8d186d18b.jpg http://upload.wikimedia.org/wikipedia/ru/thumb/d/d6/%d0%9a%d0%bb%d0%b5%d0%b9_%d0%9f%d0%92%d0%90.jpg/200px-%d0%9a%d0%bb%d0%b5%d0%b9_%d0%9f%d0%92%d0%90.jpg

Учні стрілками з'єднують малюнки речей, які візьме Зайчик до школи, з малюнком портфеля.

— Молодці! Ви впорались із завданням. Отже, Зайчик теж став школярем. Він ходитиме до лісової школи.

\/І. Підсумок уроку.
Гра «Мікрофон»

— Хто був гостем нашого першого уроку?



  • Що вам найбільше сподобалося?

  • Про що ви дізналися?...


Урок № 2

Тема: Письмове приладдя. Правила сидіння за партою.

Мета: Дати початкове поняття про письмове приладдя;

ознайомити із зошитом для письма, правилами сидіння за партою; вчити орієнтуватися на сторінці зошита ;

формувати уважність.

Виховувати бережливе ставлення до шкільного приладдя, любов до школи.
Обладнання: Плакат "Правильно сиди за партою"; казковий герой Зайчик. аркуш; паперу формату А4 із завданнями; корона; таблички з малюнками знака оклику, питання; малюнки про правильне та неправильне сидіння під час письма; чарівна скриня Бабака (картонна коробка, у якій лежать однакові ручки за кількістю учнів у класі, зошити-прописи), музичні уривки, магнітофон.

Хід уроку.

І. Організаційний момент.

(На партах у дітей лежить лише аркуш паперу формату А4 із завданнями для творчої роботи.)


— Ось і пролунав перший дзвоник. Відсьогодні ви — школярі. Ця радісна звістка облетіла все місто. Але ж у вас є друзі в інших містах чи селах нашої держави. Чи не так? Як же сповістити їм про цю новину? Так, можна зателефонувати і розповісти про свято Першого дзвоника. А раптом у них не працює телефон? Що ж тоді робити? Відповіді дітей.
— Справді, можна завітати до них у гості на вихідні і розповісти про свій святковий настрій, поділитися враженнями. А ще можна повідомити через Ін-тернет. А легше за все взяти і написати листа. Так роблять усі дорослі, бо вони вміють писати. А чи вмієте писати ви? (Ні.) Та нічого страшного в цьому немає, бо через півроку ви вже самі зможете написати листа бабусі чи своєму найкращому другу і розповісти в ньому про свої успіхи у навчанні, про свої досягнення, перемоги. А я намагатимусь навчати вас писати так, щоб вам було цікаво, І обіцяю, що через кілька місяців кожен з вас напише свого першого листа.
Кожен урок буде у нас незвичайним, бо на кожному уроці ви будете вчитися писати нову літеру. А ще ми будемо подорожувати різними країнами, цікавими містами, навіть планетами. От і сьогодні ми перенесемося до іншої країни, яка називається Письмолякдією. Давайте заплющимо очі й уявимо, що ми — чарівні зірочки і зараз полинемо у політ на пошуки цієї невеличкої, але гарної, квітучої, веселої, цікавої країни. Вона знаходиться недалеко, на відстані вашої фантазії.

Учні заплющують очі. Звучить музика. Учні, сидячи на місцях, імітують рухи польоту зірки.



c:\documents and settings\user\рабочий стол\фото\0ebcd7b37508.jpg

ІІ. Актуалізація опорних знань.
1. Бесіда про значення письма, про важливість уміти писати.

— Наш Зайчик дуже зрадів, що став школярем. Цією радістю він вирішив поділитися із зайчатами сусіднього лісу, а бігти далеко. Як бути? Діти, скажіть Зайчику, що треба для цього зробити. (Написати листа.)

Учитель коротко розповідає учням про важливість уміння писати, про значення письма, про те, що вони робитимуть на уроках письма.
2. Ознайомлення з письмовим приладдям. .
Гра "Допоможи Зайчику".

- У портфелі Зайчика ручки, олівці, зошити, фломастери, підручники, але пін не знає, як ними користуватися. Давайте допоможемо йому.

Учні розповідають про призначення цих предметів. Учитель виправляє, доповнює відповіді дітей, розказує, що необхідно мати для уроків письма: зонт і ручку, олівці. Повідомляє, що речі, необхідні для письма, називаються письмовим приладдям.

-А як назвати речі, які є у портфелі зайчиковому? (Навчальне приладдя.) Ознайомлення із зошитом для письма (прописи №І, №2). Зошит — це зшиті аркуші паперу. І сама назва про це говорить: зошит — він. У ньому ми вчитимемося писати. Діти розглядають зошит, визначають, де обкладинка, де сторінки. Розповіло зображено на обкладинках.


Пальчикова гімнастика Ми писали, ми трудились, (Стискання пальців рук.)

Наші пальчики втомились,

А щоб гарно написати, (Струшування кистями рук.)

Треба пальці розім’яти.

Раз, два, три, чотири, п’ять —

Будем знову ми писать. (Колові рухи кистями обох рук.)

Відпочивши дружно,

Приступив до праці клас.



ІІІ. Вивчення нового матеріалу.
1. Ознайомлення з правилами сидіння за партою.

Учні розглядають плакат "Правильно сиди за партою". Учитель розповідає іти за партою під час письма.



http://1-4.by/wp-content/uploads/2012/02/osanka-300x237.gif http://massage-pomogu.ru/wp-content/uploads/2012/04/%d0%bf%d1%80%d0%b0%d0%b2%d0%b8%d0%bb%d1%8c%d0%bd%d0%b0%d1%8f-%d0%be%d1%81%d0%b0%d0%bd%d0%ba%d0%b0.jpg

Учні вправляються у засвоєнні цих правил.


2. Відгадування загадок. Не сорочка, а зшитий,

Не кущ, а з листочками. (Зошит)

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець? Це, звичайно, ... (олівець).

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька... (ручка).

— Як назвати зошит, олівець, ручку? (Письмове приладдя)


І\/. Фізхвилинка Важко зайчику сидіти,

Треба трішки відпочити.

Скік-скік, скік-скік, скік-скік.

Треба трішки пострибати.

Скік-скік, скік-скік, скік-скік.

Пострибавши, працювати.



\/. Закріплення вивченого.
1.Самостійна робота в зошиті. Обведення по контуру.
2.Вправи на орієнтування в зошиті.

  • Що треба намалювати , щоб прямокутник став зошитом

( прямі лінії) . Давайте й ми проведемо прямі лінії на однаковій відстані.

\/І. Підсумок уроку.
Рефлексія.

— З чим ми сьогодні ознайомилися?



  • Що потрібно для уроків письма?

  • Що вам найбільше сподобалося?

  • Про що ви дізналися?


Урок № 5 (читання).

Тема: Закріплення знань про речення. Слухання і розповідь казки.

Мета: Закріплювати вміння графічно позначати речення, добирати речення до схем; формувати уміння виділяти речення із зв'язної розповіді;

вчити давати короткі та повні відповіді на запитання; слухати казку і відтворювати її зміст;

виховувати почуття дружби і взаємодопомоги.

Обладнання. Картки зі схемами речень, дитяча книжка з казкою «Ріпка», ілюстрації до казки «Ріпка».

Хід урока.

І. Організаційний момент. Пролунав уже дзвінок,

Всім пора нам на урок.

Встаньте всі рівненько,

Привітаємось гарненько:

«Добрий день!».

— Я дарую усім усмішку, гарний настрій, тепле слово. Поділіться і ви своєю усмішкою з другом.


ІІ. Актуалізація опорних знань.

1. Відгадування загадок.

темнім лісі проживає,

Хвіст рудий, пухнастий має, їй на місці не сидиться. Як зовуть її? (Лисиця)

*Я маленька, я сіренька — котика боюся. Тільки з'явиться він поряд — в шпарці опинюся. Відгадайте, як я звуся? (Мишка)

*В нього ніс в сметані й ротик. Відгадайте, хто це? (Котик)



2. Складання речень зі словами-відгадками. Графічне позначення цих речень на дошці.
ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Розгляд ілюстрацій на с. 6-7 «Букваря».

Читання вірша вчителем та бесіда за ілюстраціями.


Пальчикова гімнастика «Замок»

На дверях висить замок. (Руки в замку.)

Хто б його відкрити зміг? (Пальці тягнемо, не розтискаючи.)

Потягнули, (Потягнули.)

Покрутили, (Обертаємо руки.)

Постукали (Стукаємо реберцем долоні.)

І — відкрили! (Руки розтискаються.)
4. Вікторина «З якої казки?»

http://0lik.ru/uploads/posts/2010-10/1286988795_0lik.ru_5.jpg http://otvetin.ru/uploads/posts/2009-08/1251311011_kolobok03.jpg
http://t0.gstatic.com/images?q=tbn:and9gcte7vjqigzvvq4_9-ezrl8pjjptwsrhgnuyho_p7obrkk53dbst http://detskijsadik.ru/images/p229_1_00.jpg
http://illustrators.ru/illustrations/371707_original.jpg?1318265884
Бесіда стосовно ілюстрацій
1. Розповідь казки «Ріпка» вчителем.
2. Бесіда за змістом казки.

— Назвіть героїв казки. Хто посадив ріпку? Яка виросла ріпка? Хто першим прийшов рвати ріпку? Хто прийшов другим? і т. д. (Один учень відповідає реченням з одного слова, а другий на це ж запитання відповідає реченням з кількох слів.)



3. Складання речень за ілюстрацією та схемами. Складання схем до речень за змістом казки.

І\/. Фізхвилинка. Трава низенька-низенька.

Дерева високі-високі.

Вітер дерева колише-гойдає.

Птахи летять - відлітають.

А дітки тихенько за парти сідають.
\/. Закріплення вивченого.
1. Робота в зошиті «Супутник Букваря від А до Я» (с. 5).

Складання речень за ілюстраціями до казок. Графічне позначення цих речень у зошиті. І


2. Виділення речень з мовного потоку.

— Діти, Буратіно просить вашої допомоги. Йому треба дізнатися, скільки речень він прочитав.



Настала осінь. Листя пожовкло. Трава зів 'яла. Птахи відлетіли.
3.. Гра «Що переплутав Вітя?»

Геть усе на світі Переплутав хлопчик Вітя. Каже: «Діти вчаться в полі, А комбайн працює в школі. Всіх людей стрижуть в лікарні, А лікують в перукарні. Ми книжки берем в аптеці, Ліки—у бібліотеці». Ой, який Вітьок дивак! Ти ж бо знаєш — це не так!



Вчитель: Діти, звісно, вчаться в А комбайн працює в .. Ми лікуємось в... А стрижемось в... Ліки беремо в... А книжки в...
\/І. Підсумок уроку.

— Хто був гостем нашого першого уроку?



  • Що вам найбільше сподобалося?

  • Про що ви дізналися?

Урок №6.


Тема: Розташування зошита на парті під час письма. Рух кисті уздовж рядка у процесі виконання графічних вправ.

Мета: вчити учнів правильно класти й пересувати зошит під час письма; виробляти навички правильно та зручно сидіти; правильно та вільно тримати ручку при письмі; розміщувати зошита навкіс (під кутом 65°);вчити обводити по контуру,виховувати у дітей охайність, уважність.

Обладнання: малюнок сонечка, плакат «Правильно сиди під час письма»,казковий герой Буратіно– іграшка, монети-шаблони.

Хід уроку



І.Організаційний момент.

- Уявіть, що вам на долоньки опустилося сонечко, яке воно?

Вірно, воно тепле, жовте, веселе, добре...

Скажіть, а у вас гарний настрій? Давайте поділимося своєю усмішкою і гарним настроєм один з одним і з сонечком.

А тепер, давайте піднімемо ручки вгору і відпустимо сонечко нехай подивиться, як ми будемо працювати на уроці.

ІІ.Вступна бесіда вчителя про значення письма, про важливість уміти писати.

-З нами на уроці сьогодні буде вчитися Буратіно,який дуже зрадів ,що він нарешті став школярем.(вчитель показує іграшку).



  • Діти , давайте розкажемо Буратіно для чого потрібно ходити до школи та яке шкільне приладдя потрібно носити у портфелі?

1.Відгадування загадок.

Не сорочка,а зшитий,

Не кущ, а з листочками. (Зошит)

Всяк школяр його шанує,

Бо він пише і малює.

Хто ж цей славний молодець?

Це , звичайно,… (олівець).

Виводить букви і слова

Ота цікава штучка,

В руці виблискує здаля

Нова, гарненька…( ручка).

- Як називаються ці предмети?(письмове приладдя).

2.Ознайомлення з правилами користування ручкою,олівцем,зошитом.

- Згадайте,як звуться пальці на руці?(Учні повторюють назви пальців.)

Візьміть ручку в праву руку. Підніміть її, ставлячи лікоть на парту. Ручку тримають три пальці – великий, вказівний, середній, великий та середній пальці тримають ручку, а вказівний лише притримує ручку зверху, його можна підняти, при цьому ручка буде втримуватися великим та середнім пальцями. Ручку слід тримати вільно, не стискуючи пальцями, вказівний палець не повинен пригинатися, кінець ручки під час письма має бути направленим до правого плеча;

Олівець в руках качаю,

Серед пальчиків кручу.

Неодмінно кожний пальчик

Будь слухняним я навчу.


3.Пальчикова гімнастика.Вкласти олівець між розпрямленими вказівним, середнім і безіменним пальцями. Крутити олівець, передаючи його з пальця на палець. Діти повторюють вправу, декламуючи хором. Потім уточнюють, як потрібно тримати олівець під час роботи з ним.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   12


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка