Донецький інститут післядипломної освіти



Сторінка1/34
Дата конвертації11.03.2016
Розмір4.73 Mb.
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   34


Академія педагогічних наук України

Донецький інститут післядипломної освіти


інженерно-педагогічних працівників


ОСНОВНІ АСПЕКТИ
ПЕДАГОГІКИ ПРОФТЕХОСВІТИ
(Навчальний посібник)



Донецьк-2006


ББК 74.56 я722

О-75


Основні аспекти педагогіки профтехосвіти. Навчальний посібник /Нікуліна А.С., Молчанов В.М., Верченко Н.В., Торба Ю.І. – Донецьк: ДІПО ІПП, 2006. – 296 с.

Навчальний посібник спрямований на поглиблення теоретичної та практичної підготовленості викладачів з питань педагогіки навчання та виховання у професійно-технічних навчальних закладах. В посібнику надано широкий огляд ключових засад дидактики та теорії виховання у сучасній професійній школі. Важливим джерелом набуття педагогічного досвіду є ознайомлення з сучасними педагогічними технологіями, завдяки чому формується інноваційна культура педагогів. Даний навчальний посібник дозволяє педпрацівникам ПТНЗ отримати системні змістовні знання та уміння для використання їх у навчально-виховному процесі.

Навчальний посібник має теоретичне та практичне значення і рекомендований для педагогів професійної школи.


Рецензенти:
Кучерявий Олександр Георгійович, д.п.н., завідувач кафедри педагогіки Донецького національного університету;

Лебідь Віктор Кирилович, директор Донецького обласного навчально-методичного центру профтехосвіти.
ББК 74.56 я722

О-75
Друкується за рішенням редакційно-видавничої ради ДІПО ІПП,



протокол № 1 від 28 березня 2006 р.


@ Видавництво ДІПО ІПП, 2006

Зміст
Стор.
Вступ………………………………………………………………………….6
Розділ I. ПРЕДМЕТ І ЗАВДАННЯ ПЕДАГОГІКИ

ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ……………………………7
Педагогіка профтехосвіти як наука………………………………………………...7

Основні педагогічні категорії……………………………………………………….9

Зв’язок педагогіки профтехосвіти з іншими науками………………………...14

Професійно-технічна освіта в Україні………………………………..17

Історія розвитку професійно-технічної освіти в Україні………………………..17

Перспективи розвитку ПТО……………………………………………………….22

Становлення і розвиток педагогічної майстерності……………….26

Освітньо-кваліфікаційні вимоги до викладачів спеціальних дисциплін

та майстрів виробничого навчання ПТНЗ……………………………………..26

Педагогічні майстерність і здібності.......................................................................31



Педагогічна самоосвіта………………………………………………………39

Післядипломна освіта педагогічних працівників профтехосвіти……………….44




    Розділ II. ТЕОРЕТИЧНІ ОСНОВИ

    ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОЇ ОСВІТИ……………………48


Основи дидактики…………………………………………………………48

Дидактика як галузь педагогіки…………………………………………………...48

Основи дидактики, її концепція і теорія……………………………………….50

Завдання дидактики в контексті національної освіти……………………………54



Зміст профтехосвіти………………………………………………………56

Загальна характеристика змісту освіти в ПТНЗ………………………………….56

Критерії вибору змісту освіти в ПТНЗ………………………………………...60

Навчальні плани та програми…………………………………………..............62



Процес навчання і його функції…………………………………….....66

Закони і закономірності навчального процесу…………………………………...66

Функції процесу навчання…………………………………………………………69

Компоненти та структура процесу навчання……………………….70

Компоненти процесу навчання……………………………………………………70

Структура процесу навчання………………………………………………………71

Призначення і структура діяльності педагогічного працівника

у навчальному процесі ПТНЗ. Мотивація навчальної діяльності

учнів ПТНЗ………………………………………………………………………...74

Потреби особистості і їх зв'язок з мотивацією навчання………………………..74

Проблема мотивації навчальної діяльності учнів ПТНЗ………………………..76

Класифікація мотивів, діючих у системі ПТО……………………………………80

Педагогічні прийоми стимуляції мотивації особистості учнів ПТНЗ…………..84

Прийоми мотиваційного забезпечення навчального процесу…………………..89

Формування мотивів в процесі навчання…………………………………………91

Поради педагогам з вивчення і розвитку мотивації………………………….....94

Програма формування мотивів……………………………………………………94

Активізація пізнавальної діяльнсті учнів у навчальному процесі…………95

Виховання на уроках………………………………………………………...103

Принципи навчання……………………………………………………..108

Принципи виховання і всебічного розвитку учнів у процесі навчання……….108

Принцип науковості навчання…………………………………………………...108

Принцип доступності……………………………………………………………..109

Принцип систематичності та послідовності навчання…………………………109

Принцип зв'язку навчання з життям……………………………………………..110

Принцип свідомості й активності учнів у навчанні…………………………….110

Принцип наочності навчання…………………………………………………….111

Принцип міцності засвоєння знань, умінь і навичок…………………………...111

Принцип особистісно-орієнтованого підходу до учнів………………………...112

Принцип позитивного емоційного фону навчання……………………………..113

Організаційні форми навчання……………………………………….115

Характеристика форм організації навчальної роботи…………………………..115

Класно-урочна форма організації навчання……………………………………..116

Інноваційне навчання та його необхідність……………………………………..121



Методи навчання………………………………………………………...123

Поняття методів та прийомів навчання…………………………………………123



Методи активного навчання…………………………………………..135

Основні ознаки методів активного навчання……………………………………135


  1   2   3   4   5   6   7   8   9   ...   34


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка