«Дорожня грамота»



Скачати 435.93 Kb.
Дата конвертації19.02.2016
Розмір435.93 Kb.
http://www.fotokanal.com/images/71/scroll.jpg



Новопразький Будинок дитячої та юнацької творчості

Відділу освіти Олександрійської райдержадміністрації





Збірка

по проведенню Тижня безпеки життєдіяльності

на тему

«Дорожня грамота»


Підготувала:

культорганізатор Коваленко Т.О.


прророорл



ЗМІСТ

Відкриття Тижня знань дорожнього руху.

Бесіда по гуртках «Правила дорожнього руху»…………..3

Безпека на зупинках громадського транспорту…………10

Дорожній «Єралаш»……………………………………….14

Будь пильним уважним на дорозі…………………………20

Бесіда «Це повинні знати всі діти»……………………….25

Вікторина з правил дорожнього руху…………………….31

Виховний захід «Я йду містом»…………………………..34

Бесіда «особливості безпеки руху взимку»……………...38

Фотозвіт про проведення Тижня знань Правил дорожнього руху………………………………………………………….41



Підсумки Тижня знань правил дорожнього руху.

http://www.chastnik.ru/wp-content/uploads/2013/04/139.jpg

Бесіда «Правила дорожнього руху»

Мета: дати поняття про те, що безпечний шлях — це найкращий шлях до школи. Вчити дітей орієнтуватися у довкіллі і вміло обирати конкретний маршрут. Розвивати навички свідомого користування Правилами дорожнього руху. Виховувати у дітей бажання бути уважними на вулицях і дорогах.
Учитель. Життя людини, її здоров’я — це головне. У кожної людини воно одне. Втратити здоров’я або життя дуже просто і легко, а от повернути його назад іноді буває неможливо. Тому про це треба завжди пам’ятати. Кожен з вас іде вранці до школи, а після уроків повертається додому. Це — дорога до школи. Вибір такої дороги треба обдумати і обговорити з дорослими, щоб вони знали, де вас зустрічати, коли виникне потреба. Дорога ця повинна бути якомога безпечнішою, щоб по можливості не переходити вулицю або переходити її найменшу кількість разів по підземному чи регульованому переходу, щоб була ця дорога освітлена і люки всі були міцно закриті, а у дворах не було бродячих собак. Як же вибрати саме такий безпечний маршрут? Виявляється, що просто. Кілька разів треба з мамою або татом пройти до школи різними маршрутами, підрахувати, скільки часу йде на кожен з них, які перешкоди трапляються на шляху, скільки разів ви переходите дорогу і чи можна цього уникнути і т. д. Тоді вибираєте найбезпечніший маршрут і ходите лише ним, щоб батьки знали, де вас зустрічати, коли раптом ви затримаєтеся у школі. Безпечна дорога — це життєва необхідність. І ваш маршрут повинні знати найближчі люди, щоб у разі необхідності надати допомогу.
Любіть себе та інших поважайте,
 Своє життя й здоров’я бережіть.
 І правильну дорогу вибирайте,
 Якщо до старості бажаєте дожить.
 Щоб не спізнитись — ви не поспішайте.
 Раніше вийдіть, щоб спокійно йти.
 А по дорозі рот не роззявляйте,
 Щоб і життя, й здоров’я зберегти.
 Бо їде транспорт, всюди перехожі.
 Хтось на роботу, хтось з роботи йде.
 Чи сіє дощ, чи дні стоять погожі,
 А рух не зупиняється ніде.
 Летять машини, швидкість в них висока.
 Миттєво транспорт цей не зупинить.
 І хоч дорога, може, й не широка,
 Та через неї, діти, не біжіть.
 Спіткнутись можна чи перечепитись...
 Летять машини, вам несила встать.
 Автомобіль не може зупинитись,
 Страшне нещастя може вас спіткать.
 Дорогу виберіть до рідної вам школи,
 Щоб світлою й безпечною була.
 І навпростець теж не ходіть ніколи,
Собі й нікому не бажайте зла.

- Тепер зупинимося на тому, як треба переходити дорогу, оскільки кожній людині в житті доводиться багато разів переходити її. Для цього на дорогах є спеціально встановлене місце, яке називається пішохідний перехід. Про нього нам сповіщають знаки.

http://klasnaocinka.com.ua/uploads/editor/3355/148362/blog_/images/1111_1.bmp

-  На проїжджій частині намальована дорожня розмітка «зебра», по якій можна переходити, коли зупиняться транспортні засоби. Треба бути дуже уважним, коли збираєтеся переходити дорогу, і зачекати, доки не зупиняться машини. Є ще регульовані переходи, де стоїть світлофор. Він регулює рух транспорту, і в потрібний момент транспорт зупиняється — тоді для нього горить червоне світло, яке забороняє рух. У цей самий час для пішоходів горить зелене світло, що дозволяє їм переходити дорогу. А на другорядних дорогах, де машини проїжджають рідко, нема встановлених місць для переходу. Як бути? Треба пам’ятати такі правила: ніколи не перебігайте через дорогу перед транспортом, який їде близько. Старайтеся не переходити дорогу перед транспортом, який знаходиться недалеко від вас, бо ви можете не розрахувати його швидкість і віддаль. Тому найкраще переходити дорогу тоді, коли поблизу немає машин. Ніколи не стійте на середині дороги, бо дороги бувають вузькі, з поворотами, а машини важкі, великі та ще й з причепами, який може вас зачепити, а водій і не побачить. А якщо ви кудись поспішаєте, то раз і назавжди позбавтеся від поганої звички — запізнюватися. Краще прийдіть на хвилину раніше, ніж на секунду пізніше. А хочете почуватися завжди комфортно, то заздалегідь сплануйте свій час так, щоб не спізнюватися, і тоді вам не треба бігти через дорогу, доганяти автобус чи вистрибувати на ходу. Хочеш усе встигати, треба менше спати.

- А зараз дізнаємося, що таке недостатня видимість і що таке обмежена видимість.

- Недостатня видимість — це видимість дороги менше 300 метрів під час туману, сильного дощу чи граду або снігопаду і сутінків. Ось тоді треба бути особливо уважним і не тільки уважно придивлятися до дороги, а ще й добре прислухатися, щоб не потрапити, бува, під колеса. В такі дні треба бути дуже обережним і старатися по можливості менше ходити вулицями.

- Обмежена видимість — це коли частину дороги заважає бачити якийсь предмет: машина, будинок, дерева або кущі за крутим поворотом. Тоді треба бути дуже уважним, переконатися, що назустріч не їде інший транспортний засіб, і лише тоді переходити дорогу.

- А тепер ознайомимося з терміном «гальмівний шлях». Це шлях, який продовжує долати транспортний засіб після того, як водій уже загальмував і колеса не крутяться. Водій натиснув на гальма, а машина ще рухається вперед. Це подібно до того, як ви спускаєтеся з гори на санчатах, хочете зупинитися, але не можете і перекидаєтеся. Те саме відбувається з машиною.

- Якщо водій різко натисне на гальма, то він може перекинутися, але все одно він не зупиниться миттєво, а продовжує їхати далі, як на санках, бо колеса не крутяться, а автомобіль іде. Це і є гальмівний шлях. Він навіть є в людини, коли вона біжить чи швидко йде. І якщо під час бігу вам скажуть різко зупинитися, то ви цього відразу не зробите, бо можете впасти.

- Хоча ноги і стануть, однак тіло ще рухатиметься за інерцією. Гальмівний шлях у різних транспортних засобів буває різний і залежить від виду транспортного засобу: чим важчий автомобіль, тим більший гальмівний шлях; чим більша швидкість, тим довший гальмівний шлях; якщо дорога слизька чи мокра, то гальмівний шлях ще довший. Знаючи це, пам’ятайте, що в дощову погоду або взимку, коли на дорозі сніг і лід, треба бути вдвічі уважнішим на дорозі і не переходити її перед транспортом ні в якому разі.


Надворі зима чи спека,
 Знай: дорога — небезпека!
 А тому про себе дбай,
 Добре правила вивчай!
 Хочеш все в житті встигати,
 Треба дисципліну мати.
 Більше діла — менше слів!
 От дивись і все успів.
 По дорозі йдеш до школи,
 Не лови ворон ніколи.
 А завжди подумай ти.
 Як дорогу перейти.
 І ніколи не біжи,
Завжди з розумом дружи.
 Про своє життя подбай,
 Тому Правила вивчай.
 Якщо ти не вивчив вірша —
 Це для тебе трохи гірше,
 А як Правил ти не знав,
 То вважай, що вже пропав.
 Злая доля не мине,
 А життя у всіх одне.
 Тому думай, як робити,
 Щоб свій вік не вкоротити.
Питання для повторення.
Що таке дорога до школи?
Як вибрати безпечний маршрут?
Як переходити дорогу?
Що таке обмежена видимість?
Що таке недостатня видимість?
Що таке гальмівний шлях?

- Чому треба вивчати Правила дорожнього руху?

- А зараз спробуємо скласти вірш. Останнє слово в другому рядочку добирайте в риму за змістом.



 


Щоб на дорогах жертвою не стати,
Потрібно Правила ... (вивчати).


Тож знати треба сину й доні,
Що рух у нас ... (правосторонній).


І пам’ятайте в чому справа:
Всім рухатися треба ... (справа).


Де по дорозі мчать машини,
То це ... (проїжджа) є ... (частина).


А де прогулюються пари,
Де люди йдуть — це ... (тротуари).


На гальма вже на тис водій,
Машина мчить — шлях ... (гальмівний).


Машину раптом не спинити.
Це ви повинні ... (розуміти).


Дорогу не перебігайте,
А краще трішки ... (зачекайте).


Щоб не було нікому шкоди,
Завжди ідіть на ... (переходи).


І теж хвилинку зачекайте,
І не біжіть,... (не поспішайте),


Бо завжди той, хто поспішає,
Усіх смішить і... (звеселяє).


Самому ж не до сміху буде,
Над ним сміятимуться ... (люди).


Та щоб у світі добре жити,
То треба Правила ... (учити)


Й виконувати їх завжди,
Тоді не трапиться ... (біди).




Безпека на зупинках громадського транспорту

Мета: поглиблювати знання учнів про безпеку на зупинках громадського транспорту; сприяти виробленню навичок дотримання правил поведінки пасажира під час очікування транспортного засобу; розвивати вміння аналізувати власний досвід (як позитивний, так і негативний); виховувати потребу у всебічному самовдосконаленні.

Обладнання: предметні малюнки «Види громадського транспорту»; сюжетні малюнки «Правила користування громадським транспортом»; шаблони дорожніх знаків.

Вправа «Знайди відповідність»

Безпека пішохода – це…

…одно смугова й багатосмугова

Дорога буває…

…бордюри, огорожі тощо

Пішохідний перехід може бути…

…стрілки, острівці, «зебра» тощо

Дорожня розмітка горизонтальна -…

…надземний і підземний

Дорожня розмітка вертикальна - …

…дотримання вимог Правил дорожнього руху щодо пішохода

  • Як сісти до транспортного засобу, якщо зупинка знаходиться посередині вулиці?


Вправа «Мозковий штурм»

  • Які риси характеру дозволять людині уникнути небезпек?

  • Як їх можна розвинути (здобути) кожному із нас?

  • Чи доводилось комусь із вас бути свідками небезпечної поведінки людей на зупинках громадського транспорту?

  • Від чого вас завжди застерігають батьки, коли ви перебуваєте самі чи разом із ними на зупинках?

Розповідь педагога «Види громадського транспорту» (супроводжують демонструванням предметних малюнків)

Громадський транспорт буває наземним (автобус, тролейбус, трамвай, маршрутне таксі) і підземним (метро).



Вправа «Який знак зайвий?»

Педагог демонструє дорожні знаки зупинок громадського транспорту, серед яких є «зайвий» (наприклад, один із вивчених раніше: «автомагістраль», «напрямок руху транспорту по смугах» тощо). Завдання: видалити з групи «зайвий» знак.



  • Чому ви обрали саме цей знак?

  • Поясніть, що об’єднує в групу решту дорожніх знаків?

Оздоровлювальна вправа. Гімнастика для очей.

Уяви, що ти стоїш на перехресті біля світлофора. Транспорт рухається з різних боків, у різних напрямках. Ти спостерігаєш за ним. Ось з ліва їде авто, проїжджає прямо, потім повертає праворуч. Наближається вантажівка, що перевозить обладнання для циркових вистав. Що ще ти побачив на дорозі? Який транспортний засіб тобі сподобався? Опиши його маршрут.



(Учні коментують рух уявного транспорту.)
Гра «Так - ні» (на правильні твердження діти плещуть у долоні)

  • Чекати транспорт треба на посадочних майданчиках, тротуарах або узбіччі.

  • Треба поспішати під час посадки до транспортного засобу, розштовхуючи інших пасажирів.

  • Заходити й виходити із транспорту слід лише після повної його зупинки.

  • У салоні не затримуватися біля дверей.

  • Якщо їдете стоячи, міцно триматися за одяг пасажира, що стоїть поруч.

  • Вийшовши із транспорту, переходити дорогу тільки тоді, коли інші транспортні засоби зупинилися.

Вправа «Пантоміма»

Завдання: зобразити пішохода, який переходить вулицю на червоне світло світлофора; пасажира, який порушує правила посадки в громадський транспорт.

Вправа «Мікрофон»

  • Яка додаткова небезпека існує в громадському транспорті, що працює з використання електричного струму?

  • Що треба пам’ятати під час користування метро, трамваєм, тролейбусом?

Висновок: у разі пошкодження корпусу салону, порушення ізоляції пасажирів може уразити електричним струмом. Якщо ти помітив дим у салоні чи відчув неприємний запах, терміново повідом про це водія або кондуктора. Виходь, не доторкуючись до металевих частин.

Аналіз змісту прислів’я

Той, хто про себе не дбає, здоровішим не стає.

Вправа «Мені важливо…»

Назвіть по черзі, «ланцюжком», що із почутого сьогодні, для вас найважливіше?



http://moi-portal.ru/uploads/images/00/00/02/2012/05/24/d873fa.jpg


Дорожній «Єралаш»

Мета: залучення гуртківців до участі в роботі, спрямованій на запобігання дитячому дорожньо-транспортному травматизму; прищеплення неповнолітнім поваги до професії працівника міліції.
Біжать дороги стрімко, наче ріки,

Гудуть на вулиці авто,

Спішать у нашу школу діти

По тротуарах, не в метро.
Буває, часом і не бачать,

Де світлофор, де перехід,

Не знають, що ті знаки значать,

Шусть на паркан,— та й переліз.
А місто, в якому ми з вами живем,

Можна по праву назвать букварем:

Азбуку вулиць розкривши для нас,

Місто уроки дає повсякчас.
Ось вона, азбука,— треба всю знать!

В нашому місті знаки стоять.

Азбуку міста завчи до ладу,

Щоб не потрапити раптом в біду.
Тож, любі друзі, завітайте,

У цю країну непросту

І разом з нами приступайте

Міську вивчати азбуку.
Звучить пісня (па мотив треку до кіножурналу «Єралаш» )

Дівчатка і хлоп’ятка,

А також всі дорослі,

Історії про правила

Послухати не хочете?
Про правила дорожні

БДЮТ розкаже наш.

Увага! Приготуйтесь!

Дорожній «Єралаш»!


(Продовження декламування учасниками команди агітаційних віршів)

Хоч малий він, знак дорожній,

Ставиться не так собі,

Подружитись треба з кожним,

Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,

Шанувати треба знаки.

Якщо будеш їх вивчати,

Не треба нам буде тебе рятувати!

От є у мене оцей знак,

І знак оцей не для зівак!

Побачиш «зебру» тільки ти —

Сміливо тут переходи!

Сміливо ти іди, як слід:

Тут пішохідний перехід!
Всі подивіться-но сюди:

Тут заборонена їзда.

А коло тут, дивись, висить,

І значить це, що шлях закритий.

Сюди дивись, запам’ятай:

Світ нових знаків відкривай!
Водію, стоп, дивись сюди,

Бо діти ходять тут завжди.

Побачиш це — ти швидкість скинь,

Буде все без проблем, о’кей!

Водію! Не тисни на газ!

Щоб було в нас усе гаразд!
Пріорітету знаків шість.

Та чи господар ти, чи гість —

Першочерговість визнають,

Про перевагу руху дбають.

Ти знак цей добре пам’ятай

І головну дорогу дай!
Його команди виконай,

І на дорозі не зівай!

І для людей, і для машин

Потрібний буде він завжди,

Нема важливіше за нього.

Скажіть ви нам скоріш, кого?

Світлофор

Чую: здалека гукають мене.

Ваш світлофор, діти, вас не мине!

Я — світлофор!

Познайомимось, діти?

Я вас навчу по дорозі ходити.

http://ucitelskoli.ucoz.ru/_tbkp/777.jpg


Дорогу переходь, як слід,

Маю три ока, ними моргаю:

По черзі вмикаю і вимикаю.
Оком червоним блимну,

То знайте: йти небезпечно.

Тож зачекайте!
Як моргну жовтеньким оком,

Слід увагу нагострить,

Бо зелене чи червоне око буде говорить.
Бачиш — зелене світиться око:

сміливо іди,

не буде мороки.
А хто ще тут, на дорозі,

Керувати рухом в змозі?
Таце — наш регулювальник.

На дорозі він — начальник.

Рухом жезла, рук і тіла

Він розкаже все до діла.

Він магічну силу має:

Світлофори заміняє.


Регулювальник

Ми задоволені — чудово!

Такий для вас поставим бал.

Тепер спитаєм: чи готові

Про поведінку на дорозі розказать?
Аякже, можем розказати,

Тому й не будем зволікати!

Всім треба, перш ніж мандрувати,http://www.ozedu.ru/files/u1331/risunok3.png

Дорожню грамоту вивчати!
Йдеш тротуаром — не штовхайся

І краю правого тримайся!
Дорогу переходь, як слід,

На пішохідний перехід!
По «зебрі» йди, це вкрай важливо,

На перехрестях — особливо!
Навскіс ніколи не ходи,

Щоб не накликати біди.
На світлофор дивись: ні кроку,

Як не горить зелене «око»!
Без світлофора перехід —

Поглянути наліво слід,

Направо також, безперечно:

Спішити дуже небезпечно!
Машина близько чи трамвай,—

Нехай проїдуть, зачекай.
Де рух стрімкий і небезпечний, Підземний перехід доречний!
Отож, на вулиці пильнуйте!

Дорожні правила шануйте!
Минає майже вже століття,

Як на посту стоїть ДАІ.

Вона рятує нас від лихоліття,

А сила цих людей — у мужності й добрі.
Десь спокій їхній розтина тривога,

Бо на дорозі сталася біда.

Тримайтесь, хлопці, ми вам допомога —

Надійна, рішуча, та ще й молода.

Будь пильним уважним на дорозі

Мета: вивчення та повторення попереджувальних, заборонних, наказових, інформаційно-вказівних знаків, знаків сервісу та пріоритету, та їх значення в житті людини.

Жодних аварій не допустити,

Правила руху з населенням вчити.

Знаки дорожні вивчаєм з дітьми,

Від ДТП захищаємо ми.

Сценка

1-й учень.

А якщо відсутній знак,

Треба нам зробити так:

При дорозі зупинитись

І ліворуч подивитись.

2-й учень

Бачиш транспорту немає,

До середини рушаєш.

Є тут лінія чудова,

Незвичайна, розділова.

3-й учень

Знов на ній ти зупинись

І праворуч подивись.

Як машини всі пройдуть -

Пішоходу вільна путь!

4-й учень

Як поводитись на вулиці, на трасі

Ми вам розказали вже на часі.

А якщо цікаво далі знати,

То ходімо у "Дорожні знаки".
Попереджувальні знаки

1-й учень

Дітлахи, як ти та я -

Знак помітно цей здаля -

Поспішають-чемчикують,

Водії хай пригальмують.

2-й учень

"Небезпеки усілякі!" -

знай, Такі також є знаки.

Обережно йди і їдь,

Де знак оклику стоїть!

3-й учень

Паровозик - дим хмаринкою.

За цією, знай, картинкою

Без шлагбаума є скрізь

Залізничний переїзд.
Знаки пріоритету

4-й учень

Зупинись на мить, тоді - рушай,

Знак оцей, будь-ласка, поважай.

Він, що позирає із картинки,

Рух забороняє без зупинки.
Знають всі червоне -

сувора заборона.

Увімкнеться жовте світло -

наче сонечко розквітло.

А зелене як засяє,

немов щастя мить,

Воно тепло привітає і скаже:"Ідіть!".
Гори, гори, світлофор,

Вказуй всім дорогу.

Гори, гори, світлофор -

Надійна підмога.

На шляху не стане нам

Ні дощ і не злива.

Хто вивчає правила -

Може йти сміливо!


Заборонні знаки

1-й учень

Натискаєш на педалі

Мчить велосипед все далі.

Та не їдь на нім ніяк -

Де оцей побачиш знак.

2-й учень

Хтось тут поставив людину у колі -

Знак цей знайомий в садочку і в школі.

Запам'ятай його, друже мій, згода -

Тут рух заборонено пішохода.
Наказові знаки

3-й учень

Переходити нам слід,

Тільки там, де перехід.

А доріжку пішохідну,

Наче зебру, добре видно.

4-й учень

Що за стрілки вправо-вліво

У кружечках скрізь висять?

А вони нам хочуть вміло

Напрям руху показать.
Знаки сервісу

1-й учень

Поясніть, щоб далі знати,

Як цей знак мені назвати,

Він знайомий всім, та все ж,

На "швидкій" такий є теж.

- Пункт медичної допомоги.



2-й учень

Телефон до послуг

І малих й дорослих,

Будемо ми знати -

Телефонувати.

3-й учень

Завурчало в животі -

Їсти хочеться в путі.

Раптом знак: там вилка й ніж,

Хоч бери й відразу ріж.

4-й учень

У поході ми стомились,

На красоти подивились..

Раптом знак - це ковдра й ліжко!

Відпочинемо там трішки?
Інформаційно-вказівні

1-й учень

Пішохідний перехід

Простелився слід у слід.

Пригальмуйте тут машини,

Перехід цей для людини.http://www.buratinki.ru/images_products/00008923.jpg

Знак

Я край підземної споруди

Повідомляю: «Знайте, люди,

Ось тут – підземний перехід,

До нього завжди вільний вхід».
Я – знак важливий, безперечно,

Всіх інформую: «Тут безпечно»

Шосе перейде пішохід,

Бо тут підземний перехід.
http://img3.board.com.ua/a/2002085610/wm/1-dorozhnyie-znaki-razmetka-probleskovyie-mayachki.jpg

Бесіда «Це повинні знати всі діти»

Мета: розширити поняття дітей про правила безпечної поведінки на вулицях і дорогах. Розвивати увагу дітей, уміння переходити дорогу, правильно ходити по тротуарах у різну погоду. Виховувати бажання бути в безпеці на дорогах.

Обладнання: малюнки, таблиці.
1-дитина.

Для чого правила учить?

Для чого їх нам знати?
2-дитина.


А щоб в безпеці завжди жить,
В біду не потрапляти.
Бо на дорогах тих пригод —
Не можна всі злічити.
Звільни себе від перешкод
І буде легше жити.
А перешкода — незнання,
Це завжди заважає.
Іти по світу навмання
Погано. Кожен знає.


Учитель

Тому ми будемо наполегливо вивчати Правила дорожнього руху, щоб уберегти себе від небезпеки. А правил тут не так і багато, лише є обов’язкова вимога до кожного з вас — всі, без винятку, повинні чітко виконувати їх. А чому так категорично? Відповім вам на це так. От у школі вам задали вивчити правило. Ви не відразу сіли його вчити. Минув день, другий... А про правило ви вже й забули. У школі згадали, але подумали, що «пронесе». А на уроці учитель запитав вас це правило... Ви червонієте, бо соромно, що діти знають, а ви — ні. Але таку прикру помилку ви можете виправити, якщо завтра вивчите і розкажете це злощасне правило. Ну, поставить вам учитель одиницю, вам соромно і вдома може тато чи мама наказати і перед друзями ніяково, але все це можна виправити... А от коли ви не вивчили Правил дорожнього руху або не захотіли їх виконувати, то робите ви в даному разі величезну помилку, бо вас може спіткати страшна біда. Яка саме? Не прикра одиниця, ні! Біда буває страшною, коли людину збиває машина. Вона може втратити руку чи ногу, одержати страшні розриви тканин і внутрішніх органів, струс мозку і ще безліч болючих травм, від яких може залишитися калікою на все життя або й померти. Чи доводилося комусь із вас бачити людину після ДТП? Вона страждає від нестерпного болю, від свого каліцтва і неповноцінності, а найстрашніше, коли така людина залишається прикутою до ліжка. Тому треба завжди пам’ятати про це і робити відповідні висновки: Правила треба знати і виконувати — це найголовніше і найважливіше для вашого життя і здоров’я.

Це треба знати...

У нашій країні правосторонній рух. Тому автомобілі рухаються з правого боку по проїжджій частині. А пішоходи також дотримуються правої сторони на тротуарі.

На проїжджій частині людям стояти і розмовляти, ходити і кататися на роликах та інших спортивних знаряддях заборонено.

Дітям до 14 років на проїжджу частину на велосипедах виїжджати суворо заборонено.

Влаштовувати ігри на дорозі категорично забороняється, бо діти, які біжать за м’ячем, нічого іншого не помічають і досить часто потрапляють під колеса.

Переходити дорогу треба лише у встановленому місці — на переходах. Якщо таких нема, то треба стежити за дорогою і переходити лише тоді, коли поблизу нема транспортних засобів, а також слідкувати за світловими сигналами повороту, що їх подають машини.

На залізничних коліях не можна гратися і ходити по них — це небезпечно.

Треба пам’ятати про обов’язки пасажира, коли ви знаходитесь у громадському транспорті.

Ніколи не перебігай дорогу! Це дуже небезпечно, бо ти можеш перечепитися, спіткнутись або послизнутись і впасти, а тим часом швидко наближається автомобіль, який не може відразу зупинитися.

Навіть на відведених місцях для переходу ніколи не метушись і не біжи, а спочатку добре подивися, чи всі транспортні засоби зупинились, бо і водії бувають різні: один безпечний, а другий втомлений і увага у нього притупилась, інший не роздивився світло світлофора і продовжує їхати, а ще інший хоче швидше проскочити, бо поспішає.

Ніколи не переходь дорогу по проїжджій частині, якщо є підземний перехід. Він для того й існує, щоб вільно рухався транспорт, а пішоходи йому не заважали. Підземний перехід для людей досить зручний і безпечний.

На деяких дорогах є споруда у вигляді моста для підняття вгору шляхів сполучення, для переходу чи переїзду через залізниці і т. ін. Це — естакада.

Ніколи не показуй свого «геройства», перебігаючи дорогу перед транспортом, який рухається. Це може для тебе трагічно закінчитися.

Найголовніше при переході дороги — це твоя зосереджена увага!

А от іще правила для учнів, які вирішили піти на екскурсію. Тут усі повинні рухатися «синхронно». Уявіть собі, що цілий клас веде вчитель, а діти йдуть, як їм заманеться: один летить уперед, а інші відстають, хтось кричить, інший голову задер і налетів на стовп. «Один — в ліс, другий — по дрова» — так каже про таких дітей народна мудрість. І вчителеві соромно, що діти не вміють поводитися. Щоб цього не сталося, то треба йти парами, на один крок одне від одного, щоб на тротуарі ви могли вільно розминутися з людьми, котрі йдуть вам назустріч. Не можна вириватися вперед і відставати, відходити без дозволу вбік, голосно розмовляти, бо нікого не цікавлять ваші розмови.

Коли дорога мокра і слизька, також треба правильно ходити. Ніколи не можна йти по бордюрах, бо вони слизькі, ви можете посковзнутися і ненароком потрапити під колеса. І якщо тротуар слизький, то не можна в сніжну чи морозну пору розганятись і їхати, бо ви можете не лише самі впасти, але й збити перехожих. А коли на тротуарах є калюжі від дощу, то їх треба обминати, щоб не забруднити ані себе, ані інших людей. Отже, треба вчитися жити серед людей, щоб ні собі, ні іншим не приносити неприємності. Це не лише правила поведінки на дорозі, а й правила культури.


Питання для повторення

  • Як треба переходити дорогу?

  • Для чого потрібно вивчати Правила дорожнього руху?

  • Як потрібно рухатися вздовж тротуару?

  • Як поводитися в салоні громадського транспорту?

  • Як правильно сідати в автобус, тролейбус та інший транспорт і виходити з нього?

  • Як обходити транспорт, з якого ти вийшов, щоб перейти на інший бік дороги?

  • Як рухатися групами вздовж тротуару?

  • Як іти, коли тротуар слизький, мокрий?

Є один секрет, який ти мусиш знати! Якщо ти вийшов за місто (а там немає тротуарів), то рухатися треба узбіччям назустріч транспорту, щоб бачити його і зійти на бік у разі потреби.



Загадки

Прив’язаний за вусики знайомий жук повзе,

А в череві великому той жук людей везе. (Тролейбус).
По вулицях хатинки малесенькі біжать,

Щоднини пасажири у тих хатках сидять. (Автомобілі).



http://www.orel-adm.ru/images/dorozh_znaky.jpeg

http://www.algachelny.ru/pic/821c79217defa0df620995d6a495dd57.jpg

Вікторина з правил дорожнього руху

Ведучий. Сьогодні до нас завітали дорожні знаки, які допоможуть нам зорієнтуватися у місті.

1-й знак

Шлях безпечно перейти

На шумній дорозі

Три яскраві кольори

Стануть у підмозі.

2-й знак

Водії нехай всі знають

І дорогу цю минають,

Бо цей знак попереджає,

В’їзд сюди забороняє.

3-й знак

Ось зебру бачиш на дорозі?

То знай, що це місто.

Через потік машин він проведе –

Біду від тебе відведе.

4-й знак

Якщо треба подзвонити

І про щось поговорити,

Чи щось трапилось в дорозі,-

Стане знак цей у підмозі.

5-й знак

Виделка є десь близько й ложка –

Пообідаємо трошки,

Нагодуємо собаку

Та подякуємо знаку.

6-й знак

Маленький знак дорожній

Стоїть не просто так,

Він нам допомагає

Знайти потрібний шлях.

Запитання до вікторини

  1. Для кого призначені тротуари?

  2. Де повинен рухатися транспорт?

  3. Де і як потрібно переходити вулицю?

  4. Якщо немає світлофора на перехресті, то як потрібно переходити вулицю?

  5. Зі скількох років дозволяється їздити на велосипеді (мопеді) по проїжджій частині? (з 14 років на велосипеді, з 16 - на мопеді)

  6. Які групи дорожніх знаків ви знаєте? (заборонні, наказові, пріоритету, інформаційно-вказівні, попереджувальні, знаки сервісу, таблички)

  7. Людина, яка їде у транспорті? (пасажир)

  8. Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді?

  9. До якої групи належать круглі знаки на білому фоні у червоному крузі? (заборонні)

  10. Людина, яка іде по тротуару?

  11. Як називаються круглі знаки, що зображені у блакитному колі? (наказові)

  12. Пристрій для регулювання руху транспорту і пішоходів? (світлофор)

  13. Особа, яка перебуває поза транспортним засобом на дорозі? (пішохід)

  14. Частина дороги призначена для руху пішоходів? (тротуар)

  15. Випередження одного або кількох транспортних засобів? (обгін)

  16. На який сигнал світлофора пішоходу забороняється переходити через дорогу?

  17. Місце, де перетинаються дороги?

  18. Особа, яка керує автомобілем?

  19. Будь-яка частина вулиці, що використовується для руху транспортних засобів?

  20. На який сигнал світлофора можна рухатися?

  21. Двоколісний механічний транспортний засіб?

  22. Як потрібно обходити автомобіль, автобус і тролейбус?

Ігри та змагання

Гра «Світлофорик»

9 учасників, кожен із них отримує різні кружечки (червоні, жовті, зелені), розділяються на три команди

Після свистка діти мають побудувати світлофор.

Гра «Сигнали світлофора»

На червоний сигнал світлофора всі діти сидять, на жовтий – встають, на зелений – крокують. Хто допустив помилку – вибуває згри.



http://freedrakon.net.ua/image/ahr0cdovl3d3dy5hymmwms5yds9pbwfnzxmvcgxha2f0l2jpzy9yb2fkx3ryywzmawnfzm9yx2noawxkcmvuxzkuanbn

Виховний захід «Я йду містом»

Мета. Перевірити й закріпити набуті учнями знання дорожнього руху; навчити дітей використовувати набуті знання в реальних умовах, заходити правильне рішення в нестандартних ситуаціях; виховувати почуття відповідальності за свої дії, вчити співчуттю, підвести до усвідомлення самого себе як невід’ємної частки суспільства, чиї дії впливають на загальну безпеку.

Обладнання. Книга «Правила дорожнього руху», ілюстрації комплекту «Дорожні знаки».

Захід доцільно проводити в два етапи: теоретичний та практичний.

Практичні завдання краще проводити групами і не більше 10-13 осіб.
І етап. Теоретичний

  1. Вступне слово керівника.

Діти, сьогодні ми з вами проведемо захід, який допоможе кожному з вас визначитися, чи достатньо ви знаєте «Правила дорожнього руху», чи правильно ви використовуєте ці знання на практиці. А зараз давайте перевіримо, чи готові ми до опрацювання сьогоднішньої теми.

Що таке «Правила дорожнього руху»?

Навіщо потрібні ПДР?

Кого конкретно вони стосуються?

Кому ПДР не потрібні?

Що це за знаки (показ знаків)?

  1. А тепер заслухаємо доповідь на тему: «Що повинен знати пішохід згідно з ПДР?»

Що повинен знати пішохід згідно з «Правилами дорожнього руху»

  1. Пересуватися вулицями міста слід спеціальними пішохідними тротуарами.

  2. Якщо на вулиці немає пішохідного тротуару - слід йти зліва, назустріч руху, щоб бачити транспорт та дати водіям змогу вчасно побачити пішохода.

  3. Щоб безпечно перейти вулицю, слід користуватися:

  • підземним пішохідним переходом;

  • наземним переходом - «зеброю» - згідно із сигналом світлофора;

  • якщо «зебра» не обладнана світлофором - уважно подивіться наліво, потім направо, і тільки за відсутності транспорту швидко переходьте вулицю;

  • не обирайте для переходу місця відразу за поворотом - не встигнете побачити небезпеку;

  • не перетинайте вулицю відразу за нерухомим транспортом великого розміру – ви не бачите зустрічного.

  • Не біжіть із зупинки громадського транспорту якнайшвидше - зачекайте, поки автобус поїде: краще будете бачити дорогу. Якщо ж дуже поспішаєте - йдіть позаду автобуса, тролейбуса і попереду, якщо їхали трамваєм.

  • Ні в якому разі не рухайтеся вулицями в навушниках: не почуєте біди!

  • Якщо ви йдете з молодшим братом чи сестрою - міцно тримайте малечу за руку, пояснюйте, чому не можна гратися та пустувати біля дороги.

  • Якщо ви граєте в футбол, катаєтеся на роликових ковзанах чи скейтборді - знайдіть місце, де мінімум небезпеки, та ні в якому разі не на дорозі!

  1. Керівник ділить клас на малі групи. Демонструє плакати з комплекту «Правила дорожнього руху для дітей» із різними типовими порушеннями, що їх часто роблять пішоходи. Кожна група отримує окремий плакат, обговорюють ситуацію

Керівник.

  1. Але все ж таки інколи виникають непередбачені ситуації, коли ми стаємо свідками дорожньо-транспортної події. Що ж робити, якщо став свідком ДТП?

Доповідь на тему: «Що робити, якщо став свідком ДТП?»

Що робити, якщо ти став свідком дорожньо-транспортної події

  1. Спробувати запам’ятати номер авто, що стало учасником ДТІІ, якщо водій намагається втекти. Але ні в якому разі не намагатися самому його зупинити!

  2. Зателефонувати «102» і повідомити чітко і голосно, де трапилася подія. Міліція викличе «швидку» сама!

  3. Якщо постраждали люди - ні в якому разі не намагатися піднімати чи витягати! Можна тільки спробувати заспокоїти, повідомити, що допомога викликана і зараз буде на місці. Якщо поряд немає дорослих - їх треба якнайшвидше кликати!

  4. Не лишайте місце події, поки не будете певні, що дорослі взяли справу у свої руки.

  1. Моделювання ситуацій: кожна мала група отримує картку із завданням, де описана конкретна ДТП. Декілька хвилин на обговорення і група пояснює свій варіант поведінки свідка ДТП.

  2. Доповідь «Найбільш небезпечні для пішохода зони'нашого міста».

Після доповіді - коротке обговорення.

  • Чи згодні ви з доповідачем?

  • Які ще є небезпечні, з вашої точки зору, місця на вулицях нашого міста?

  1. Підбиття підсумків теоретичної частини.


II етап. Практичний

Постановка завдання: уявна екскурсія картою міста (як будемо пересуватися).

Пішохідна екскурсія містом (мікрорайоном). По черзі діти ведуть групу, пояснюють свої дії з огляду на ПДР. Інші оцінюють. При переході через проїжджу частину вулиць вчитель «страхує» учнів червоним прапорцем. До школи бажано повертатись іншим шляхом, ведучи безперервне опитування дітей (знаки, повороти, переходи, світлофори, тротуари та їхня відсутність). Підбиття підсумків.

Бесіда «Особливості безпеки руху взимку»

Головне правило поведінки на дорозі взимку— подвоєна увага і обережність!

Взимку день коротший. Сутеніє рано і дуже швидко. У сутінках значно легше помилитися у визначенні відстані. Близькі предмети здаються далекими, і навпаки. Нерухомий предмет можна прийняти за такий, що рухається, або навпаки. Тому і водіям, і, звичайно, нам, пішоходам, у сутінках слід бути особливо уважними.

Під час снігопаду помітно погіршується видимість, обмежується і ускладнюється рух пішоходів та транспорту. Сніг заважає пішоходам добре обдивитись дорогу. Для водія видимість на дорозі також погіршується.

Яскраве сонце, як не дивно, може іноді стати на заваді. Яскраве сонце і білий сніг створюють ефект відблиску, і людина немов би сліпне. Тому і в цьому випадку потрібно бути надзвичайно уважними.

Під час ожеледі на дорозі також небезпечно, адже дорога стає дуже слизькою. Тому при переході через проїжджу частину краще зачекати, доки машини проїдуть. У жодному разі не можна бігти через дорогу, навіть на переході. Переходити вулицю можна лише кроком. Узимку заважають побачити транспорт, що наближається:



  • намети на узбіччі;

  • звуження дороги через неприбраний сніг;

  • засніжена машина, яка стоїть.

Отже, потрібно бути надзвичайно обачними. Спочатку треба зупинитися і, лише впевнившись у тому, що поблизу немає транспорту, переходити проїжджу частину.

Теплий зимовий одяг заважає вільно рухатися, сковує рухи. Послизнувшись, у такому одязі складніше втримати рівновагу. Окрім того, капюшони, хутряні коміри та зимові шапки також заважають огляду.

Якщо ви підсковзнулися і відчуваєте, що падаєте — підігніть ноги: так доведеться падати з меншої висоти. А отже, і удар буде слабкішим. У момент падіння згрупуйтеся, напружте м’язи, притисніть підборіддя до грудей.

Автомобілі також на засніженій дорозі часто втрапляють у небезпеку. Не стійте поруч з машиною, що буксує — це небезпечно! З-під колес можуть вилетіти шматки криги та каміння. А головне — машина може раптово вирватися із снігового полону і рвонути у будь-який бік.



Дітям на замітку

  1. Обирайте безпечне місце для ігор та розваг: майданчик біля будинку, дитячий парк, тобто місце, що знаходиться якнайдалі від проїжджої частини.

  2. Сніг, що потрапив на лобове скло автомобіля, може стати причиною дорожньо-транспортної пригоди, тому що заважає водієві побачити вас.

  3. Пам’ятайте! Розковзані крижані доріжки на тротуарі чи на пішохідних переходах можуть призвести до серйозних травм.

  4. Виходячи із автобуса, тролейбуса, трамваю у зимову пору, будьте особливо уважними: сходи транспорту можуть бути вкриті льодом.

Пам’ятайте: ваша безпека залежить лише від вас!
ЦЕ ПОТРІБНО ЗНАТИ!

Кататися на велосипедах, роликах, самокатах дозволено лише в дворі, а краще — на спеціально відведених майданчиках.

Вибігати на проїжджу частину дороги за м’ячем чи собакою небезпечно!

Діти-дошкільнята мають переходити дорогу тільки в супроводі дорослих.

Головне правило пішохода: підійшов до дороги — зупинись, щоб оцінити дорожню обстановку. І тільки якщо немає небезпеки, можна переходити дорогу.

При переході дороги слід бути дуже уважним! Найбезпечніші переходи — підземний та надземний. Якщо їх немає, краще перейти по «зебрі».

Переходити вулицю можна лише на зелений сигнал світлофора. Але навіть при зеленому сигналі ніколи не розпочинайте рух одразу, не впевнившись, що поблизу немає машин.

Якщо на зупинці стоїть автобус, не обходьте його ані спереду», ані ззаду. Слід зачекати, доки він від’їде, і тільки тоді починати перехід.



Особливо уважним треба бути, коли огляду дороги заважають перешкоди. Машини, припарковані біля тротуару, кіоски або кущі можуть приховувати автомобіль, що рухається. Тому спочатку слід упевнитись, що небезпеки немає, і тільки потім рушати.

ФОТОЗВІТ

про проведення Тижня знань Правил дорожнього руху

l:\4dzxetdnj3g.jpg

l:\bopbyolr_k8.jpg

l:\ggsomipyjpi.jpg


k:\dcim\camera\2013-09-09 13.14.59.jpg

k:\dcim\camera\2013-09-09 13.04.27.jpg


k:\dcim\camera\2013-09-09 13.18.54.jpg

d:\googlechrome\фото1823 (1).jpg
k:\dcim\camera\2013-09-14 10.56.32.jpg

d:\googlechrome\фото1817 (1).jpg

k:\dcim\camera\2013-09-09 13.03.36.jpg

k:\dcim\camera\2013-09-14 10.56.03.jpg

k:\dcim\camera\2013-09-14 09.56.55.jpg

d:\googlechrome\фото1822 (2).jpg
http://ucitelskoli.ucoz.ru/_tbkp/777.jpg




База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка