Дошкільний навчальний заклад №2 санаторного типу туберкульозного профілю



Скачати 280.98 Kb.
Дата конвертації28.03.2016
Розмір280.98 Kb.
Дошкільний навчальний заклад № 2

санаторного типу

туберкульозного профілю

ПСИХОЛОГО – ПЕДАГОГІЧНИЙ

ПРОЕКТ

(середня група)


Тривалість: два тижні

Підготували:

вихователі:

Онищенко В. Л.

Астаніна Н. В.

Тунік А. В.



музичний керівник

Вздорова О. В.



інструктор з фіз. виховання

Куновська І. М.



психолог

Мироненко М. М.


м. Прилуки

2008 рік
МЕТА: Розвивати у дітей бажання дізнаватися про особливості

пташиного світу. Виховувати любов та турботливе відношення до

птахів. Учити дітей розпізнавати птахів, спостерігати за їхньою

поведінкою: як пересуваються, живляться, захищаються від

небезпеки, будують гнізда. Уточнити знання про різноманіття

птахів, їхню класифікацію (зимувальники, перелітні, свійські,

декоративні); особливості їхньої будови, поведінку в різні пори року.
ЗАВДАННЯ:


  • Розвивати інтерес та цікавість до птахів;

  • Виховувати організованість, дисциплінованість, працьовитість, любов до птахів, бажання допомагати їм;

  • Вчити розпізнавати і класифікувати птахів за місцем їх проживання, поведінкою, способом життя.



І ЕТАП

Мотиваційний

Девіз: «Можна все зробити, якщо захотіти»

Мета: Викликати у дітей бажання створити спільний проект.

Визначити завдання, зміст та форми діяльності, спрямовані на

його реалізацію. Розвивати мовлення, уяву, мислення.

Виховувати у дітей дбайливе ставлення до птахів. Викликати

бажання більше дізнатися про пташиний світ. Поцікавитися,

що знають діти про птахів. З׳ясувати як і де і з чого

здобуватиметься нова інформація з цієї теми. Виготовити

«дерево цілей», записати завдання туди, які виконуватимуться

протягом всього циклу. Використовувати методи та прийоми

інтерактивного навчання: «дослідницький фартух»,

«побудуємо ланцюжок», «творчі здібності»; «навмисні

помилки».


Перший день

І половина дня

Сюрпризний момент: вихователь заносить на долоньці пір’їнку.

  • Хто її загубив? (прийом навмисних помилок)

  • Можливо, загубив зайчик. А як вважаєте ви?

  • Що ви знаєте про птахів і щоб хотіли дізнатись?


Завдання, що поставили перед собою діти:

  • чим більше дізнатися про птахів: де живуть, чим харчуються, де знаходять собі затишок, коли холодно;

  • чому саме восени, а не в іншу пору року багато пташок відлітають в теплі краї;

  • яку користь приносять;

  • як допомагати птахам, коли настануть холодні та голодні дні.


Спостереження:

* за пташкою (горобець)



  • Як називається птах?

  • Що він робить?

  • Який зовнішній вигляд має? (голова, тулуб, крила, хвіст, лапи)

  • Як пересувається?

  • Як співає?

  • Яку користь приносить?

  • Який це птах? (зимуючий)

Проблемне запитання: Чому пташки засумували?

  • за вороною та синичкою (порівняння)

  • Як називаються?

  • Чим відрізняються?

  • Чим клюють їжу?

  • Дзьоб – це рот чи ніс?

  • Чим вкрите тіло птахів?

  • Якого кольору пір׳я у синички, у ворони?

  • Як пересуваються птахи?

Проблемне запитання: Чому птахів потрібно оберігати?
Заняття Правове виховання + екологія

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Тема: «Ми природі вірні друзі»

Програмовий зміст: Розвивати мислення, мову, пам’ять, уяву. Виховувати любов до природи, бережливе ставлення до неї. Створити сприятливі умови для становлення в дошкільника компетенції у сфері життєдіяльності, сформувати в дітей усвідомлення співпричетності до життя природи, забезпечити чуттєве сприйняття природи.

Матеріал: картини із зображенням птахів, тварин; музичний супровід, пейзажі, правові знаки.
Заняття У світі музики

Тип заняття: групове

Вид заняття: ігрове

Тема: «Веселі горобчики»

Програмовий зміст: Розвивати в дітей творчу активність малят. Виховувати емоційне сприймання мистецтва. Вчити розрізняти характер музики в танці, чи грі, їх структуру, відповідно рухатись. Учити інтонаційно правильно передавати мелодію в піснях. Навчити співати з музичним супроводом і без нього. Вчити дітей виразно передавати характерні особливості різних образів. Створити умови для творчої активності.


Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: «Чия пісенька?», «Відгадай та покажи», «Порівняй».

Рухливі ігри: «Горобчики», «Горобці та автомобіль», «Пташки та кіт».

Сюжетно – рольова гра: «На пташиному дворі»

Гра – медитація «Я – пташка»

Етюд «Подаруй пір’їнку»

Казкотерапія «Чарівна пісенька»
Робота поза заняттям:

Читання оповідання М. Слабошпицького «Горобці»; загадка про горобця, ворону, синицю; розучити скоромовку «Летів горобчик»; читання оповідання О. Копиленка «Синичка».

Енциклопедичні знання про птахів.

ІІ половина дня

Самостійна художня діяльність: «Виготовлення древа цілей»

Мета: Розвивати фантазію у дітей. Виховувати акуратність під час роботи. Формувати вміння ставити перед собою мету, добирати потрібний матеріал для роботи. Закріпити навички викладання та наклеювання готових форм.

Матеріал: паперові кружечки різних кольорів, силуети птахів, клей, пензлик для клею, серветки, розетки, клейонка.
Індивідуальна робота: продовжувати з’ясування знань дітей з даної теми.
Робота з батьками: повідомити батьків про початок опрацювання нової теми. В батьківському куточку помістити папку – пересувку «Птахи нашої місцевості»

Домашнє завдання: запропонувати батькам поспілкуватися з дітьми, дізнатися в них, що нового відбувалося у групі сьогодні. Пошукати вдома і принести в групу цікавий матеріал про птахів.




ІІ ЕТАП

Інформаційний

Девіз: «Не кажи не вмію, а кажи навчуся»

Мета: Розвивати у дітей мислення, пам’ять, увагу, спостережливість, мову, творчість та фантазію. Виховувати у дітей інтерес та бажання до отримання нової інформації, любов та бережливе відношення до природи. Формувати вміння дітей вчитися, здобувати знання шляхом самостійних пошуків у різних інформаційних джерелах. Використовувати інноваційні технології.
Другий день

І половина дня

Знайомство з традиціями українського народу: птахи – символи

  • ластівка – символ домовитості;

  • пара голубів – це родинна пара;

  • ворон, пугач – вісник нещастя.

Легенда «Як мати зозулею стала»
Спостереження:

* Пішохідний перехід до тополиної алеї (спостереження за воронячими гніздами)



  • Хто зробив ці гнізда?

  • Хто знає, як називаються ці птахи?

  • Чим вони особливі?

  • Навіщо птахи будують гнізда?

  • Як ви гадаєте, чому птахи не будують гнізда на землі?

  • Які вороги у птахів?

Проблемна ситуація: «Пташеня випало з гнізда»
* спостереження за ластівками

- Які птахи називаються перелітніми?

- Чому ці птахи зібралися зграєю в одному місці?

- До перелітніх чи зимуючих належить ластівка?

- Чим вони живляться?

- Де будують свої гнізда? З чого?

Енциклопедичні знання про ластівку.

Проблемне запитання: Чому ластівку називають живим барометром?



Заняття Малювання + природа

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Тема: «Пташечка» (декоративна)

Програмовий зміст: Розвивати відчуття кольору й ритму, вміння прикрашати готові форми (пташка). Виховувати інтерес до народного декоративно – прикладного мистецтва. Вчити дітей малювати візерунок на готових формах. Показати варіанти сполучення елементів за кольором і формою (крапки, круги, лінії прямі й хвилясті). Показати залежність орнаменту від форми (знайомство з основним принципом декоративно – прикладного мистецтва). Продовжувати вчити дітей цікавитися життям птахів; продовжувати знайомити дітей із зовнішньою будовою птахів; виховувати шанобливе ставлення до природи. Використовувати методи інтерактивного навчання для кращого засвоєння матеріалу дітьми: Метод вирішення проблеми, метод творчих здібностей.

Матеріал: паперові форми птахів, гуашеві фарби, пензлі, тички, серветки паперові та з тканини, баночки з водою; іграшка – свистулька (пташка), ілюстрації пташок, аудіо запис співу птахів.
Заняття Розвиваюче

Тема: «Подорож до осіннього лісу» психогімнастика

Програмовий зміст: Сформувати систему знань, умінь та навичок, необхідних для проявів творчості і фантазії. Поглибити, розширити, поповнити знання дітей про природу та дати їм можливість усвідомити набутий досвід. Спонукати дошкільнят до пізнання нового, стимулювати абстрактне мислення. Продовжувати знайомити дітей з елементами виразних дій: міміка, жести, постава, хода. Створити середовище розкутості, природності, спонтанності. Підвищувати емоційний стан і настрій дітей. Виховувати самооцінку, відчуття гармонії із самим собою та природою.
Робота поза заняттям:

Читання вірша М. Підгірянки «Діти і ластівка»;

Розучити загадки про ластівок; заслухати пісеньку Ю. Щуровського «Горобчики»; розгляд ілюстрацій із зображенням птахів



Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: «Яка пташка?»; «Добре – погано»

Дидактична вправа: «Чого людина навчилася від пташок?»

Рухливі ігри: «Пташка» (народна), «Пташка і пташенята», «Горобчики».

Гра – емпатія «Я – пташка»

Вправа «Грайливі пташки»


ІІ половина дня

Трудова діяльність:

Художня праця

Тема: «Пташка» (природний матеріал)

Мета: Розвивати фантазію та творчість під час виконання завдання. Виховувати акуратність в роботі бажання створювати власні художні образи. Вправляти у добиранні і викладанні з листочків силуету пташки.

Матеріал: папір, сухе листя, клей, пензлик, серветки.
Тема: «Годівничка для птахів» (робота з папером)

Мета: Розвивати інтерес до роботи з папером. Виховувати у дітей бажання турбуватися про птахів. Вправляти в різанні за накресленими лініями та згортанні картону; продовжувати працювати з папером, ножицями.

Матеріал: різнокольоровий картон, кожиці, нитки, клей, серветки.
Індивідуальна робота: розучити з дітьми прикмети:

* « Птахи довго не скидають пір׳ я – осінь буде сухою».



  • «Горобці дружно цвірінькають – на тепло».

Запропонувати скласти описову розповідь про пташку за картиною.

Промовляння чистомовок (імітація голосу птахів).



Третій день

І половина дня

Спостереження:

  • за папугою в куточку природи (цей птах відноситься до декоративних)

  • Як звати папугу?

  • Якого кольору в нього пір’ячко?

  • Як співає?

  • Що він любить їсти?

Проблемна ситуація: «Папуга вилетів у вікно. Чи зможе він там сам прожити? Чому?»

  • за журавлями (ключем журавлів у небі)

  • Як називаються птахи?

  • Чому говорять, що журавлі летять ключем?

  • Коли ці птахи повернуться на рідну землю?

  • Чому навесні їх називають веселиками, а восени – журавлями?


Заняття Фізкультура

Тип заняття: фронтальне

Вид заняття: сюжетно - ігрове

Тема: «Веселі горобчики»

Програмовий зміст: Сформувати систему знань, умінь та навичок, необхідних для реалізації спільного проекту, використовуючи фізкультурно – оздоровчі заходи. Розвивати окомір, спритність, координацію рухів, уміння діяти за сигналом вихователя. Виховувати дружні взаємини. Вправляти в стрибках із обруча в обруч, підкиданні м’яча вгору двома руками. Знайомити з вправами кун – фу.
Робота поза заняттям:

Читання вірша «Папуга» А. Шамрай

Загадка «Друг мій воду набирає,

А я у вирій відлітаю.» (журавель)

Розучити вірш «Журавлі летять» М. Познанської

Читання оповідання «Відлітають журавлі» за К. Наріжним

Читання твору Є. Чарушина «У нашому дворі»
Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: «Скільки пташок на гілочці?»; «Відлітає – не відлітає?»; «Опиши пташку».

Дидактична вправа «Пісенька птахів».

Рухливі ігри: «Ой у перепілки…», «Качечка», «Переліт птахів».

Етюд «Пташка мала, а й та добре серце має».

Настільно – друкована гра «Склади пташку» (з двох частин).

Гра на розвиток психічних процесів «Знайди двох однакових пташок»

ІІ половина дня



Розвага: (зображувальна)

«Підгодовуйте птахів

На своєму ганку

Хай до вас з усіх країв

Прилітають зранку…»

Індивідуальна робота:

  • розучити загадки про птахів;

  • розглянути ілюстрації із зображенням пташок та закріпити їх назву;

  • скоромовка «Ворона воронятку дала зернятко»



ІІІ ЕТАП

Репродуктивний

Девіз: «Це ж просто, в тебе вийде. Той, хто впевнений у собі, в своїх силах, багато чого може зробити для себе і для людей.»

Мета: Розвивати в дітей бажання випробовувати свої можливості, спів ставляючи їх з бажаннями. Викликати відчуття впевненості в своїх силах, приймаючи результат своєї діяльності з радістю і гордістю. Надати дошкільнятам можливість не колись, в далекому майбутньому, а сьогодні практично застосувати набуті на інформаційному етапі знання, навички та вміння, відбираючи серед них необхідні для вирішення нових, нестандартних ситуацій, які виникають в процесі реалізації даного спільного задуму.
Четвертий день

І половина дня

Спостереження:

  • за свійськими птахами: кури, гуси.

  • Як називаються птахи?

  • Які вони: свійські чи дикі?

  • Чому ми їх називаємо свійськими?

  • Чи вміють вони літати?

  • Що люблять їсти?

  • Чим відрізняються кури від гусей?

  • за дятлом

  • Що це за птах?

  • Чим він особливий?

  • Чи відлітають дятли у далекі краї?

  • Навіщо дятел стукає по стовбуру дерева?

Логічна задача «Про що розповів дятел?»
Заняття Мовленнєве спілкування + природа

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Тема: «Птахи поруч з нами»

Програмовий зміст: Розвивати у дітей артикуляцію, навчати вимовляти скоромовки, закріпити чітку вимову звука Р. Виховувати бережливе відношення до природи. Продовжувати активізувати словник дітей за допомогою розглядання малюнків та читання художніх творів, Продовжувати ознайомлювати дітей з природою рідного краю, Використати методи інтерактивного навчання – полілог, мікрофон; прийом навмисних помилок.

Матеріал: малюнки із зображенням птахів, аудіо запис, мікрофон, художнє слово.
Заняття Фізкультура

Тип заняття: фронтальне

Вид заняття: сюжетно - ігрове

Тема: «Ворона Каркуша в гостях у малят»

Програмовий зміст: Сформувати систему знань, умінь та навичок необхідних для реалізації спільного проекту, використовуючи фізкультурно – оздоровчі заходи. Розвивати координацію рухів, рівновагу, вміння орієнтуватися на місцевості. Виховувати інтерес до фізичних вправ.Через інтерактивний метод перевтілення вправляти в підлізанні під дугу та ходьбі по ребристій дошці. Продовжувати знайомити із вправами оздоровчої гімнастики кун – фу.
Робота поза заняттям:

Читання художнього слова О. Єрошкіна «Свійські птахи»

М. Пономаренко «Гусак», «Півник»

Розгляд ілюстрацій свійських птахів


Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: «Нагодуємо птахів», «Загубилися мами», «Впізнай за ходою»;

Дидактична вправа «Щоб ви зробили, якби побачили…»


  • …пташеня, яке випало з гнізда?;

  • … хлопчика, який руйнує пташині гнізда?;

  • … хлопчика з рогаткою в руках?

  • … пташку, яка сіла до вас на підвіконня?.

Настільно – друкована гра «Пташине доміно»

Рухливі ігри: «Качечка», «Пташки та кіт», «Лисиця в курнику»

Сюжетно – рольва гра «На пташиному дворі»

Гра – емпатія «Курочка»


ІІ половина дня

Самостійна музична діяльність:

Тема: « Заспіваємо як соловейко»

Мета: Розвивати у дітей музичний слух, силу голосу. Виховувати бажання співати, вміти отримувати задоволення від пісні. Продовжувати вчити дітей співати під музику (фонограму), дотримуватись відповідних пауз. Викликати у дітей бажання рухатися під музику, позитивні емоції.
Індивідуальна робота:

Вивчити скоромовку: «Кури клювали крупу у кориті.

Катя клопоче, щоб всі були ситі.»

Промовляння чистомовок: «У бабусі на подвір’ї»

Малювання пташки фломастерами

Складання описової розповіді про домашніх птахів.


Робота з батьками:

Сімейна вікторина «Пернаті друзі»

Консультація для батьків: «Як привчати дітей любити природу?»

П’ятий день

І половина дня

Спостереження:


  • за сорокою

  • Що за птах?

  • Чи перелітня сорока?

  • Яке оперення мають ці птахи??

  • Як в народі називають цих птахів?

  • Яку пісню співає сорока?

  • Цільова прогулянка до місць гніздування птахів (ластівок, шпаків)

  • Покажіть будиночок шпака, гніздо ластівки.

  • Чому зараз у цих «домівках» ми не чуємо пташиного співу?

  • Чому птахи відлетіли?

  • Як їх називають?

  • А які пташки залишилися?

  • Чим вони зайняті?

  • Чи чуємо ми їхні голоси?

Проблемне запитання: Як діти можуть допомогти зимуючим птахам?

Енциклопедичні знання про шпаків.



  • Чи завжди шпаки жили коло людини, в шпаківнях?

  • Чим корисні шпаки?

  • за птахами, що прилітають на майданчик дитячого садка

  • Які птахи прилітають на майданчик?

  • Як поводяться птахи?

  • Чи співають пісеньки?

  • Коли пташкам жити веселіше: восени чи влітку?

  • Чому взимку птахи поселяються поблизу людських помешкань?


Заняття Математика + конструювання = природа

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Тема: «Пташина математика»

Програмовий зміст: Розвивати мислення, уважність, зосередженість, конструктивні здібності. Виховувати увагу, кмітливість, самостійність. Формувати знання дітей про число та цифру 1. Закріплювати вміння розрізняти і називати геометричні фігури попри різницю в кольорі, величині. Уточнити знання про свійських та диких птахів (чому так називаються, де живуть?). Продовжувати вчити дітей встановлювати цеглинки вертикально, рівним рядом, щільно одну до одної на вузьку довгу сторону, самостійно вирішуючи конструкцію – загорожа для свійських птахів. Використовувати інноваційні технології та методи інтерактивного навчання: «ранкові зустрічі», «метод синектики».

Матеріал: ілюстрації птахів, силуети дерев, смужки, цифра 1, роз даткові курчата, сови; цеглинки, іграшки (свійські птахи).


Заняття У світі музики

Тип заняття: групове

Вид заняття: сюжетне

Тема: «Хто на гілочці сидить?»

Програмовий зміст: Розвивати в дітей вміння співати без крику, природним голосом, прислуховуючись до співу дорослого та звучання музичного інструменту. Виховувати в дошкільнят естетичні почуття, бажання брати участь у різних видах музичної діяльності. Вчити розрізняти та називати темп і динаміку музики. Навчити малят своєчасно брати дихання між короткими фразами. Вчити чітко вимовляти слова під час співу, прислуховуючись до акомпонементу. Формувати вміння виконувати різноманітні танцювальні рухи під музику (виставляння ноги на п’ятку, притупи…) Створи умови для творчої активності.
Робота поза заняттям:

Пригадати забавлянку «Сорока – ворона»

Розучити віршик А. Шамрай «Сорока»

Прислів’я та приказки: «Вересень птахів у дорогу підганяє»

«Видно птаха по пір’ю».

Читання віршиків М. Ігнатенко «Шпаки», Н Забіли «Ластівочка».

Відгадування загадок про птахів.
Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: „Домашні та дикі птахи”, „Знайди зимуючих птахів”, „Відгадай за голосом”;

Рухливі ігри: „Воронята”, „Ой у перепілки”, „Горобчики та автомобіль”

Конструктивно – будівельна гра „Годівничка для птахів”

Гра на розвиток психічних процесів у дітей „Знайди такі самі лапки”

Етюд „Подаруй пір’їнку”


ІІ половина дня

Художньо – мовленнєва діялтність:

Тема: „Пригода у пташиній їдальні” (читання казки та драматизація)

Мета: Розвивати у дітей мислення, пам’ять, увагу, мову. Виховувати бажання слухати невеличкі художні твори. Продовжувати вчити дітей за допомогою мовних засобів передавати характер персонажів казки. Викликати у дітей позитивні емоції під час драматизації казки.
Індивідуальна робота:

Виразне промовляння вивчених віршиків про птахів;

Вправляти дітей у звуконаслідуванні птахів;

Малювання фломастерами силуетів птахів.



ІV ЕТАП

Узагальнення, аналіз і систематизація отриманих знань

Девіз: „Мудрим ніхто не родився, а навчився”

Мета: Узагальнити і систематизувати знання, навички та вміння, набуті дітьми протягом попередніх етапів.
Шостий день

І половина дня

Спостереження:

  • за дикими голубами

  • Як називаються ці птахи?

  • Чим вкрите тіло птаха?

  • Як птахи пересуваються?

  • Які звуки вони видають?

  • Що їдять?

Проблемне запитання „ Чи змогли б птахи літати без пір’я?”

  • за горобцями

  • Чому горобчик настовбурчив пір’ячко?

  • Де ховаються горобці під час негоди?

  • Як ми можемо допомогти горобчикам перезимувати зиму?

Енциклопедичні знання: „Чи знаєте ви, що горобців існує два види – домові та польові...”

  • порівняння голуба та горобця

  • Якого розміру горобець? А голуб?

  • Як пересувається голуб? (ходить поважно, літає)

  • А горобець? (стрибає, швидко літає)

  • Яку пісеньку співають птахи? (горобець цвірінькає, а голуб – туркоче)

Логічна задача „Що трапилося в парку?”
Заняття Природа + Дитина та навколишній світ

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Тема: „Господарі неба”

Програмовий зміст: Розвивати мислення, вміння порівнювати, виділяти основні ознаки; виховувати бажання досліджувати, спостерігати за птахами, піклуватися про них. Продовжувати формувати знання дітей про птахів; вчити виділяти ознаки, які відрізняють птахів від інших живих істот; мати уявлення про спосіб пересування, про те, яку користь вони приносять; встановлювати взаємозв’язок в природі. Використати методи та прийоми інтерактивного навчання: „асоціативний кущ”, „перевтілення”, „ланцюг взаємозв’язку”.

Матеріал: іграшка Водяний; ілюстрації із зображенням кажана та птаха, картинки із зображенням різних представників різних тваринних груп; силуетне зображення птахів (розрізане на дві частини); пір’я, картинки із зображенням літаючих птахів, картинки на ланцюжок взаємозв’язку в природі.
Заняття У світі музики

Тип заняття: групове

Вид заняття: сюжетне

Тема: „Зозуленька”

Програмовий зміст: Розвивати у дітей творчу активність (виконувати нескладні творчі завдання). Виховувати в дошкільнят естетичні почуття, бажання брати участь у різних видах музичної діяльності, толерантне ставлення до успіхів та невдач однолітків. Прищеплювати любов до природи, бережне відношення, активізувати і розширювати словник дітей.
Заняття Логіка

Тема: „Осінній бал”

Програмовий зміст: Розвивати мислення, фантазію, уяву. Виховувати бережне ставлення до навколишнього світу. Створити сприятливу атмосферу для розвитку творчого потенціалу дітей, заохочувати оригінальність їхніх ідей. Стимулювати креативність та активність дошкільників. Створити умови для формування у дітей передумов до самовдосконалення.
Робота поза заняттям:

Загадка: „Вранці вийду я із хати, щоб пташок нагодувати,

Як матуся, вони ніжні, чорні, сірі, білосніжні,

Сиві, світло – голубі. Це туркочуть... (голуби).

Читання оповідання О. Маландій „Пташиний одяг”

Розучити скоромовку „Летів горобець...”

Розмальовування розфарбовок про птахів

Спів дитячої пісеньки „Веселий горобець”


Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: „Порівняй”, „Відгадай за описом”, „Великі та малі”;

Дидактична вправа „Закінчи речення”

Настільно – друкована гра „Який птах заховався?”

Вправа на саморегуляцію поведінки „Заспокоїти пташечку”

Етюд „Пригости”

Рухливі ігри: „Птахи”, „Горобейко”, Пташки та кіт”

Сюжетно – рольова гра „Птахоферма”.


ІІ половина дня

Самостійна зображувальна діяльність:

Тема: „Кольорові пташки” (малювання за віршем В. Лучук)

Мета: Розвивати у дітей творчість, фантазію, уяву. Виховувати бажання малювати за змістом вірша, охайність в роботі. Продовжувати вчити дітей вірно тримати олівець, підбирати відповідний колір, вірно розміщувати малюнок на аркуші паперу. Заохочувати дітей доводити розпочату справу до завершення, іміння отримувати позитивні емоції від своєї творчості.

Матеріал: аркуші паперу, кольорові олівці, вірш, малюнки птахів.
Індивідуальна робота:

Запролонувати дітям пострибати „як горобчики” (стрибки на двох ногах з просуванням вперед – фізкультура);

Промовляння чистомовок „Заспівай пісеньку пташки”

Виконання музично – ритмічних рухів „як чапельки” (виставляння ніжки на носочок вперед – всторону).



Сьомий день

І половина дня

Знайомство з традиціями українського народу:

  • поглибити знання дітей про лелеку – народний оберіг; виховувати шанобливе ставлення до народних символів.

  • Що ви знаєте про лелеку?

  • Чи потрібно оберігати лелек?

  • Як у народі називають цих птахів? (бусли, чорногузи, бузьки, чугайстри)

Дати дітям знання із народного календаря.
Дитячий міні – туризм:

Тема: „Подорож до осіннього парку”

Мета: Розвивати у дітей уважність, спритність, вміння здійснювати недалекі подорожі, йдучи парами та в колоні по одному, долаючи перешкоди на своєму шляху. Виховувати бажання займатися фізичними вправами, любов до природи, вміння помічати її красу незалежно від пори року та погоди. Закріплювати знання дітей про осінні явища в природі, характерні особливості для пізньої осені. Поспостерігати за птахами, що літають у парку (яка поведінка у пташок, чим вони стурбовані, як їм допомогти?).Викликати у дітей бажання піклуватися про живу природу, адже ми також її частинка.
Спостереження:

  • розглянути ілюстрації із зображенням водоплаваючих птахів

  • Назвіть відомих вам птахів.

  • Чому вони плавають у воді і не мокнуть?

Дослідницька діяльність: (з пір’їнкою)

  • Візьміть пір’їнку, умокніть її у воду. Чи змокла вона?

  • Що відбувається? (вода краплинками скочується з пір’їнок)

  • Отже, водоплавні птахи мають на хвості спеціальні залози, що змащують пір’я жиром, і воно не мокне. Тож тіло цих птахів постійно захищене від води.


Заняття Малювання

Тип заняття: групове

Вид заняття: домінантне

Тема: „Веселі горобчики”

Програмовий зміст: Розвивати естетичне сприймання, відчуття ритму в кольорах, лініях, помічати їх виразні засоби. Виховувати у дітей емоційно – естетичне ставлення до птахів, бажання відображати їх в малюнку. Вчити дітей малювати горобчиків, добиваючись виразності характерних признаків птаха. Називати їх частини і форму (тулуб – овальний; голова – кругла; дзьоб, хвіст). Продовжувати вчити дітей вірно тримати олівець. Закріпити якого кольору горобець (сірий, коричневий). Розміщувати малюнок на всьому аркуші паперу. Під час роботи використовувати методи внтерактивного навчання: творчі здібності та вирішення проблем.

Матеріал: олівці сірого та коричневого кольорів, аркуші білого паперу; іграшка – пташка (горобчик), аудіозапис.
Заняття Розвиваюче

Тема: „Чаруючий світ природи”

Програмовий зміст: Розвивати мову, мислення, увагу, уяву, креативність. Виховувати любов до природи та бажання зберегти її. Впонукати дітей до усвідомлення ними потреби регулювати свою поведінку в колективі, позитивно ставитися один до одного та до природи. Допомогти дітям осмислити та сприйняти набутий досвід.
Робота поза заняттям:

Читання оповідання „Птах сонця” (народні оповідки)

Читання вірша Д. Білоуса „Лелека”

Відгадування загадок про птахів

Чому так говорять? „Горобці розцвірінькалися на відлигу” (перевірте)

Читання казки В. Сухомлинського „Сильніше за силу”, розгляд ілюстрацій.


Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: „Відлітає – не відлітає”, „Де живуть?”, „Художник помилився”

Вправа „Перетворення”

Рухливі ігри: „Совонька”, „Жаби та журавлі”, „Квочка” (народна)

Фізкультхвилинка „Літала сорока”

Етюд „Лелека”

Настільно – друкована гра „Знайди будинок”.

Хвилинка сюрпризів „Я хочу подарувати...”


ІІ половина дня

Трудова діяльнвсть:

Художня праця

Тема: „Годівничка для птахів” (поробки з використаних матеріалів)

Мета: Розвивати творчі здібності; виховувати бажання виготовляти поробки, акуратність, бажання піклуватися про птахів. Продовжувати вчити працювати з папером, ножицями; вдало поєднувати покидьковий матеріал (яєчна шкаралупа, пластиковий матеріал, коробки з – під цукерок).

Матеріал: папір, ножиці, покидьковий матеріал.
Тема: „Килимок для пташки”

Мета: Розвивати у дітей фантазію, уяву, мислення, старанність в роботі. Виховувати турботливе ставлення до птахів. Вправляти у викладанні готових форм на аркуші паперу; спонукати до гармонійного поєднання клаптиків тканин.

Матеріал: клаптики тканини різні за кольором та величиною.
Індивідуальна робота

Спів пісеньки „Зозуленька”;

Складання сюжетної розповіді „Птахи на моєму подвір’ї”;

Малювання олівцями горобчика.



Восьмий день

І половина дня

Спостереження:

  • за канаркою (в куточку природи)

  • Що за пташка живе у нашому куточку природи?

  • Яка вона?

  • Якого кольору у неї пір’ячко?

  • Що їсть?

  • Чи подобається вам, як канарка співає?

Проблемне запитання: „Як ви гадаєте, чи подобається птахам, коли ви шумите у групі? Що може трапитися?”

  • за синичкою

  • Чому синичка невесела?

  • Чому синичка не може дістати комах?

  • Як їй допомогти?

  • Як вона нам допомагатиме весною?

  • Заспівайте пісеньку синички.

Енциклопедичні знання „Чи знаєте ви, що у наших краях живе декілька видів синиць. Найбільша з них так і називається велика синиця.”

  • за пір’ям різних птахів

  • Чиє це пір’я?

  • Чим воно схоже?

  • Чим різниться?

  • Яке пір’я на дотик?

  • Як довести, що воно легке?

Дослідницька діяльність:

  • Давайте розріжемо пір’їну. Що ви побачили всередині стрижня?

  • Для чого птахам пір’я?

Ігрова екологічна задача „Як поводитися в природі?”
Заняття Зображувальна діяльність + природа+ художня література

Тип заняття: групове

Вид заняття: інтегроване

Тема: „Качечка”

Програмовий зміст: Розвивати у дітей вміння фантазувати, творчо мислити, уявляти завдяки методу творчих здібностей; інтерес до художнього слова; акуратність в роботі з тістом. Виховувати любов до природи та турботливе відношення до неї. Продовжувати вчити дітей акуратно користуватися матеріалом, ліпити на спеціальній дощечці. Закріплювати знайомі прийоми ліплення: прямі рухи долонь, притискання, колові рухи долонями, сплющування. Використання методу внтерактивного навчання „метод каруселі”.

Матеріал: тісто, дощечки, стеки, серветки; малюнки із зображенням свійських птахів; віршик та оповідання про качечку; іграшкова качка.
Заняття Фізкультура

Тип заняття: фронтальне

Вид заняття: сюжетно – ігрове

Тема: „ Казка про пташку”

Програмовий зміст: Узагальнити і систематизувати знання, навички та вміння набуті дітьми протягом попередніх етапів, через фізкультурно – оздоровчі вправи, використовуючи інтерактивні методи відтворення світу птахів. Розвивати спритність, уміння наслідувати птахів. Виховувати допитливість, любов до природи, викликати інтерес до виконання фізичних вправ. Вправляти у підлізанні під шнуром (висота 40 см) з м’ячем у руках та прокочуванні м’яча по доріжці. Повторити вправи оздоровчої гімнастики кун – фу.
Робота поза заняттям:

Читання оповідання М. Сладкової „Ми тільки подивимось”;

Розучити віршик „Біля годівниці”;

Повторення приказок та прислів’їв про птахів;

Розглядання фотографій пташок в енциклопедії „У світі дикої природи”
Ігрова діяльнвсть:

Дидактичні ігри: „Птахи”, „Чия пісенька?”, „Впільне і відмінне”;

Сюжетно – рольова гра „Птахоферма”;

Ріхливі ігри: „Пташки та кіт”, „Качечка”, „Лисиця в курнику”;

Конструктивно – будівельна гра „Погодуємо птахів”;

Гра на розвиток психічних процесів у дітей „Відшукай птаха, який заховався”;

Вправа „Добра господиня”
ІІ половина дня

Розвага (музична)

Тема: „ Пташині серенади”
Індивідуальна робота:

Промовляння скоромовок та чистомовок;

Закріплення умов життя птахів у куточку природи;

Насипати зерняток у годівничку (індивідуальне доручення).



V ЕТАП

Творчий

Девіз: „Не бійся мріяти і фантазувати”

Мета: Реалізувати спільний творчий задум, до якого готувалися попередні чотири етапи. Наповнити процес його втілення спалахом позитивних емоцій. Придумувати, творити в процесі різних видів діяльності.

Дев’ятий день

Спостереження: (спонукати дітей проявляти творче мислення)

  • розглянути ілюстрацію із зображенням сови

  • Хто це?

  • Що ви знаєте про сову?

  • Де вона живе?

  • На кого полює?

  • В яку частину доби вона відпочиває, а коли полює?

  • Які звуки відтворює сова?

Логічна задача „Чому Сову називають мудрою?”

  • запропонувати насипати їжі у годівничку, посповтерігати, які пташки прилітають до неї

  • Що спільног у всіх птахів?

  • Чому потрібно підгодовувати птахів?

  • Які птахи прилітають до нашої годівниці?

  • Чим ми їх годуємо?

Ігрова екологічна задача „Хто обідав у пташиній їдальні?”

  • за граками

  • Як називається цей птах?

  • Що є у нього?

  • Що є на голові у птаха?

  • Скільки має лап? Скільки крил?

  • Чим вкрите тіло птаха?

  • Як грак пересувається?

Проблемне запитання: „Чим корисні ці птахи?”
Заняття Мовленнєве спілкування + природа+ художня література

Тип заняття: фронтальне

Вид заняття: інтегроване

Тема: „Пташине царство” (складання казок за власними малюнками, виконаними вдома разом із батьками; створення спільної книжечки)

Програмовий зміст: Формувати вміння дітей зосереджуватися, фантазувати, а також вміння доводити розпочату справу до логічного завершення. Викликати бажання придумувати казки за власними малюнками і створювати колективну книжечку. Закріпити вміння зв’язно й логічно послідовно будувати свої розповіді з допомогою вихователя, використовуючи прикметники та дієслова, будуючи складні речення. Стимулювати вживання епвтетів, порівнянь, образних виразів. Вчити дотримуватись структури казки.

Матеріал: малюнки птахів, намальовані вдома разом із батьками
Заняття Фізкультура

Тип заняття: фронтальне

Вид заняття: сюжетно – ігрове

Тема: „ Пташиний світ”

Програмовий зміст: Розвивати швидкість, витриманість, спритність. Виховувати інтерес до фізкультури. Вправляти в стрибках із обруча в обруч, пролізанні під дугою, перекиданні м’яча через мотузок. Усвідомити набутий досвід. Порадіти своїм і чужим успіхам. Повторити вправи оздоровчої гімнастики кун – фу. Рухлива гра „Горобчики”.
Робота поза заняттям:

Читання оповідання В. Едігеєм „Мудра сова”;

Розучити загадку про грака: „Що це за птах – сам увесь чорний і дуже моторний? Завжди кричить: „Крак!” Здогадалися? Це ж ... (грак);

Розгляд книжечки „Пташине царство, яку створили діти, батьки та вихователь.


Ігрова діяльність:

Дидактичні ігри: „Впізнай за ходою”, „Нагодуємо птахів”, „Загубилися мами”

Дидактична вправа „Підбери потрібне слово”

Рухливі ігри: „Совонька”, „Ой у перепілки”, „Літала сорока”

Гра – медитація „Я – пташка”

Етюд „Сова”

Вправа „Я люблю пташку”

Настільно – друкована гра „Знайди будиночок”


Трудова діяльність:

Виготовлення декорацій та атрибутів для майбутньої вистави, прикрашання зали.


ІІ половина дня

Театралізована діяльність:

Вистава „Крилатих кличе небо”

Мета: Розвивати акторські здібності у дітей, творчість, впевненість у собі. Виховувати бажання приймати участь у театралізації творів. Формувати вміння відповідально ставитися до поставленого завдання, бажання зробити приємне оточуючим. Створити у дітей святковий, піднесений настрій для реалізації спільного творчого задуму, до якого готувалися. Викликати бажання радіти самому й давати втіху своїм друзям, одноліткам, батькам, вихователям, коли успішно реалізується проект. Вчити радіти разом з іншими дітьми, які перевтілилися у казкових персонажів.

Матеріал: декорації, костюми, музичний супровід.
Індивідуальна робота:

малювання птахів за бажанням;

складання власної казки на довільну тематику;

виразне промовляння віршів про птахів.


VІ ЕТАП

Рефлексивно – оцінювальний

Девіз: „Помічаємо і радіємо найменшим успіхам кожного”

Мета: Усвідомити набутий за попередні п’ять етапів досвід. Порадіти своїм і чужим успіхам.

Десятий день
Спостереження:

Пригадати здітьми, за чим вони спостерігали протягом опрацювання теми; які досліди проводили, щоцікавого дізналися?


Заняття Рідна природа

Тема: „Подорож у зворотному часі”

Мета: Запропонувати дітям здійснити подорож у зворотному часі за тематичним циклом „Пернаті наші друзі”. Вчити оцінювати свою діяльність протягом усього циклу. Викликати бажання подякувати дорослим за його успішну реалізацію.

Запитання до дітей:



  • З чого все починалося?

  • Як придумали „древо цілей”?

  • Які завдання були поставлені?

  • Що нового цікавого дізналися за цей час?

  • Що кому найбвльше запам’яталося?

  • Чи сподобалася вистава й спільно створена книжечка?

  • Чим саме?

  • За кого з товаришів ти найбільше порадів?

  • Кому і як віддячимо за допоиогу?

Матеріал: всі роботи, які були виготовлені протягом циклу.
Ігрова діяльність:

З’ясувати, які ігри найбільше сподобалися та запам’яталися дітям. У які ігри хотілося б пограти ще? Яких ігор можна б було навчити своїх батьків та друзів?


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка