Довідка щодо аналізу занять, проведених учасницями конкурсу «Моє краще заняття 2013»



Сторінка1/4
Дата конвертації09.03.2016
Розмір0.72 Mb.
  1   2   3   4
Управління освіти Шосткинської міської ради
МЕТОДИЧНИЙ КАБІНЕТ




З М І С Т :


  1. До уваги педагогів завідуючих, вихователів-методистів:




  • Про підсумки міського фестивалю - конкурсу «Моє краще заняття» (наказ управління освіти № 27 від 30.01.2013р.)

  • Про підсумки І (міського) туру Всеукраїнського конкурсу професійної

майстерності “Вихователь року - 2013” педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів (наказ управління освіти № 50 від 14.02.2013р.)

  • Про підсумки логопедичного обстеження дітей в дошкільних

навчальних закладах (наказ управління освіти № 118 від 29.03.2013р.)

  • Довідка щодо аналізу занять, проведених учасницями конкурсу «Моє краще заняття - 2013»

  • Інструктивно-методичний лист МОН «Про розроблення програм для дошкільної освіти»

  • Список педагогів дошкільних навчальних закладів, які атестувалися у 2013 р.

  • Перелік матеріалів, представлених на виставку «Я атестуюсь» дошкільними навчальними закладами м. Шостки (березень, 2013 н.р.)



м. Шостка, 2013


УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
Н А К А З
30.01.2013 м. Шостка № 27
Про підсумки міського

фестивалю - конкурсу

«Моє краще заняття»
На виконання плану роботи міського методичного кабінету на 2013 рік, наказу управління освіти від 24.12.2012 р. № 362 «Про проведення фестивалю-конкурсу «Моє краще заняття», з метою поширення практики занять з використанням інноваційних технологій педагогами дошкільних навчальних закладів упродовж січня 2013 року пройшов міський фестиваль-конкурс.

У конкурсі взяли участь 19 вихователів дошкільних навчальних закладів (додаток 1).

Найбільш оригінальним у плані побудови та емоційного забезпечення учасників освітнього процесу визнано заняття вихователя ДНЗ № 5 «Теремок» Михайленко Валентини Олександрівни з дітьми 6-го року життя за темою «Чарівний світ фарб», спрямоване на художньо-естетичний розвиток малюків. На занятті, опинившись у чарівній Країні Фарб, діти назвали фарби незвичними іменами (небесна, трав’яна, багряна, срібляста, золотиста), використали нетрадиційну техніку малювання, змішували різні фарби при малюванні хвоста півника, що сприяло вираженню їхніх почуттів через колористичну гаму, набуттю власного досвіду, розвитку творчих здібностей та власної пізнавальної активності.

Цікавими у плані активізації мовленнєвого розвитку дітей, пізнавальної активності, організації їх продуктивної творчої діяльності визнані інтегровані заняття вихователя ДНЗ № 2 «Іскорка» Соломко Олени Петрівни з дітьми 6-го року життя з теми «Маленькі таємниці холодної Арктики» з пріоритетом пошуково-дослідницьких завдань та вихователя ДНЗ № 7 «Горобинка» Рибачевої Ольги Леонідівни на тему “Їжачок та його друзі“ з дітьми 6-го року життя з пріоритетом логіко-математичних завдань .

Журі відзначило насиченість, практичну спрямованість, використання інтерактивних технологій, емоційність, вміння незвично зацікавити вихованців при проведенні інтегрованих занять з пріоритетом практичних, ігрових, мовленнєвих завдань на тему «В гості ниточка прийшла, дітям радість принесла», проведеного вихователем ДНЗ № 2 «Іскорка» Харченко Вікторією Вікторівною з дітьми 4-го року життя, заняття з дітьми такого ж віку «Подорож з чарівним клубочком», яке провела вихователь ДНЗ № 5 «Теремок» Осипенко Інна Петрівна у вигляді подорожі, та «Загадкова подорож», проведеного вихователем ДНЗ №29 «Колобок» Мороз Наталією Володимирівною з дітьми 6 року життя, метою якого була систематизація та поглиблення знань про зиму, зимові явища, їх вплив на об’єкти природи.

Враховуючи рішення журі фестивалю-конкурсу,



Н А К А З У Ю :

  1. Визнати переможцями міського фестивалю-конкурсу «Моє краще заняття» в номінації «вихователь» та нагородити дипломом управління освіти:

Михайленко Валентину Олександрівну, вихователя ДНЗ №5 «Теремок», - І місце,

Соломко Олену Петрівну, вихователя ДНЗ № 2 «Іскорка», – ІІ місце,

Рибачеву Ольгу Леонідівну, вихователя ДНЗ № 7 «Горобинка»- ІІ місце,

Осипенко Інну Петрівну, вихователя ДНЗ № 5 «Теремок» - ІІІ місце

Харченко Вікторію Вікторівну, вихователя ДНЗ № 2 «Іскорка»- ІІІ місце,

Мороз Наталію Володимирівну, вихователя ДНЗ № 29 «Колобок» - ІІІ місце

2. Визнати лауреатами міського фестивалю-конкурсу «Моє краще заняття» та нагородити дипломом управління освіти:

Архіпову Наталію Євгеніївну, вихователя ДНЗ № 1 «Дзвіночок»,

Чаус Олену Миколаївну, вихователя ДНЗ № 1 «Дзвіночок»,

Тертишну Мирославу Вікторівну, вихователя ДНЗ № 2 «Іскорка»,

Шевцову Тетяну Іванівну, вихователя ДНЗ № 3 «Ведмежатко»,

Коржавіну Олену Вадимівну, вихователя санаторного ДНЗ № 6,

Стасенко Ольгу Михайлівну, вихователя ДНЗ № 8 «Оленка»,

Коновалову Наталію Валеріївну, вихователя ДНЗ № 9 «Десняночка»,

Могилу Тетяну Борисівну, вихователя ДНЗ № 9 «Десняночка»,

Пилипенко Наталію Валеріївну, вихователя ДНЗ № 10 «Незабудка»,

Данченко Світлану Іванівну, вихователя ДНЗ № 10 «Незабудка»,

Кононенко Олену Миколаївну, вихователя ДНЗ № 11 «Казка»,

Родину Світлану Петрівну, вихователя ДНЗ № 12 «Росинка»,

Мандрикіну Світлану Анатоліївну, вихователя ДНЗ № 29 «Колобок».



  1. Контроль за виконанням даного наказу покладаю за собою.


Начальник управління освіти А.М.Наймитенко

Бокатова Н.Г., 4-62-73



УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ШОСТКИНСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ
НАКАЗ
14.02.2013 № 50
Про підсумки І (міського) туру

Всеукраїнського конкурсу професійної

майстерності “Вихователь року - 2013”

педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів


На виконання наказів управління освіти та науки Сумської обласної держадміністрації «Про організацію та проведення першого, другого турів Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності педагогічних працівників дошкільних навчальних закладів “Вихователь року» у 2013році ” та на виконання управління освіти Шосткинської міської ради від 29.01.2013 № 25 “Про організацію та проведення першого (міського) туру Всеукраїнського конкурсу професійної майстерності вихователів дошкільних навчальних закладів «Вихователь року» у 2013 році”, з метою виявлення і підтримки творчої праці вихователів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків з 11 по 15 лютого 2013 року пройшов міський конкурс, в якому взяли участь вихователі дошкільних навчальних закладів №№ 1 “Дзвіночок”, 5 “Теремок”, 6 та № 29 “Колобок”.

На розгляд журі конкурсу було подано 4 матеріали вихователів з досвіду роботи. Матеріали вихователів Бойко Т.І. (ДНЗ № 6) та Саприкіної С.М. (ДНЗ №5) найповніше розкривають тему, містять опис власного досвіду роботи з реалізації проблеми, над якою працюють, дидактичні напрацювання, методичні матеріали, які ілюструють результативність роботи, що й сприяло високим оцінкам.

Високо була оцінена мультимедійна презентація досвіду всіх конкурсанток, але найбільш повно, доказово, витримано в часі (до 10 хв.) презентували свій досвід вихователі Бойко Т.І. (ДНЗ № 6) та Саприкіна С.М. (ДНЗ №5).

У майстер-класі “Я роблю це так” вихователі Губенок О. П., (ДНЗ № 1 “Дзвіночок”), Ковтун І.Л. (ДНЗ № 29) та Саприкіна С.М. (ДНЗ №5) провели інтегровані заняття з «дітьми» (яких представляли на конкурсі молоді вихователі дошкільних закладів), моделювали з ними різні види роботи відповідно до обраної теми, використали сучасні інноваційні технології. Їх заняття відповідали освітнім завданням програми розвитку дитини, відзначалися різноманітністю використаних форм і методів, були витримані в часі. На високому професійному рівні була організована пізнавальна діяльність «дітей», створення проблемних ситуацій, що забезпечило високу активність та працездатність їх на занятті. Вдало здійснювався зв'язок пропонованого матеріалу з темою досвіду.

Кращими журі визнало вихователів Саприкіну С.М. (ДНЗ № 5) та Губенок О.П. (ДНЗ № 1). Їх заняття відрізнялись оригінальністю, підбором матеріалів, формами роботи, використанням ІКТ, пошуково-дослідницькою роботою, якістю та естетикою роздаткового матеріалу. Вихователі були артистичні, емоційні.

Найбільше балів за підсумками всіх етапів конкурсу за рішенням журі отримала вихователь Саприкіна С.М. (ДНЗ № 5 “Теремок”).

Значну організаційну роботу щодо участі у конкурсі вихователів проведено членами оргкомітету, керівниками дошкільних закладів № 1 “Дзвіночок” Неселевською О.В., № 5 “Теремок” (Бурнатною О.М.), санаторного № 6 (Єрко О.П.) та № 29 “Колобок” (Чепкасовою Т.О.).

Враховуючи зазначене вище та протоколи засідання журі міського туру конкурсу “Вихователь року - 2013”,

НАКАЗУЮ:


  1. Визнати переможцем І (міського) туру Всеукраїнського конкурсу “Вихователь року - 2013” Саприкіну Світлану Миколаївну – вихователя дошкільного навчального закладу № 5 “Теремок” і нагородити грамотою управління освіти.

  2. Визнати лауреатами конкурсу та нагородити дипломами управління освіти за високий рівень професіоналізму, ініціативу, творчість, впровадження ефективних форм і методів у навчально-виховний процес:

- Бойко Тетяну Іванівну, вихователя санаторного дошкільного навчального закладу № 6;

– Губенок Олену Петрівну, вихователя дошкільного навчального закладу № 1 “Дзвіночок”;



    • Ковтун Інну Леонтіївну, вихователя дошкільного навчального закладу № 29 “Колобок»”.

3. Оголосити подяку завідуючим навчальними закладами ДНЗ №№ 1, 5, 6, 29 (Неселевська О.В., Брунатна О.М., Єрко О.П., Чепкасова Т.О.) за значну організаційну роботу щодо залучення вихователів до участі в конкурсі, популяризацію їх творчих здобутків.

  1. Завідуючим дошкільними навчальними закладами №№ 2, 3, 4, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 29 (Казаріна Л.В., Чечун Т.А., Салівонова Л.М., Пастушенко Г.В., Упірова А.В., Осадча М.А., Пирогова А.М., Козлова Т.Г., Авраменко Л.О.) посилити увагу щодо активізації роботи по виявленню та підтримці творчої праці вихователів, залученню їх до участі у конкурсах професійної майстерності.

  2. Завідуючій Бурнатній О.М. забезпечити участь переможця міського рівня у ІІ (обласному) турі Всеукраїнського конкурсу «Вихователь року – 2013».

  3. Методисту міського методкабінету Бокатовій Н.Г.:

5.1. до 04.03.2013р. матеріали переможця конкурсу передати до розгляду в обласний оргкомітет для участі у ІІ (обласному) турі конкурсу ;

5.2. матеріали учасників конкурсу занести до картотеки передового педагогічного досвіду управління освіти Шосткинської міської ради.

4.3. Вжити заходів щодо висвітлення підсумків проведення конкурсу у засобах масової інформації протягом лютого-березня місяця 2013 року.

5. Контроль за виконанням даного наказу залишаю за собою.

Начальник управління освіти А.М.Наймитенко


Бокатова Н.Г., 4-62-73
Довідка

Довідка щодо аналізу занять, проведених учасницями конкурсу

«Моє краще заняття - 2013»

Інтегроване, навчально-пізнавальне заняття для дітей 5-го року життя з використанням інформаційно-комунікаційних технологій на тему «Гарні друзі є в зими: санки, лижі, ковзани» в рамках блоку «Ой весела в нас зима» вихователь ДНЗ № 1 «Дзвіночок» Архіпова Наталія Євгеніївна розпочала з ігрового моменту: отримання посилки від Зими-Чарівниці, в якій лист до дітей і диск, за допомогою якого діти передивились відеофільм про друзів Зими (санки, лижі, ковзани). Після чого вихователь звертає увагу на чарівний будиночок, у якому знаходилось чимало санчат різних видів: звичайні металеві, дерев’яні, пластикові, надувні, санки-коляска, санки-санчата тощо. Діти розглянули їх та описали. Після чого розглядали та описували різні види ковзанів (фігурні, хокейні, полозкові), при цьому використали мовну вправу «Ковзани які?», гру «Фігурне катання чи хокей?». Ознайомлення з лижами відбувалось за допомогою їх розглядання, читання вірша Грицька Бойка «Провалився по коліно». Ознайомитись із властивостями снігу та льоду, порівняти при зануренні у теплу воду (що скоріше тане?) допомогли дітям досліди. Уточнити й закріпити знання дітей, отримані на занятті, допомогла гра «Магазин спортивних товарів», у якій діти називали спортивний інвентар, зображений на картках, та розмістити на відповідній полці в «магазині».


«Капелюшок цей чудовий, повсякденний і святковий» - тема інтегрованого, навчально-пізнавального заняття для дітей старшого дошкільного віку з використанням мультимедійної презентації, проведеного вихователем ДНЗ № 1 «Дзвіночок» Чаус Оленою Миколаївною. При проведенні заняття з дітьми вихователь використала методи інтерактивної роботи з дітьми: «Мікрофон», «Дебати», «Асоціативна квітка», «Робота в групах», «Павутина», поєднавши їх між собою. Заняття розпочала з демонстрації кожною дитиною капелюшка, виготовленого разом з батьками. На занятті вихователем був використаний метод монологу – розповідь про види капелюхів з метою поповнення і розширення. Під час аналізу результатів роботи на занятті вихователь використав «ситуацію успіху», де кожна дитина висловила своє задоволення від участі в інтерактивній грі, будуючи поширені речення: »Мені сподобалось…», «Я себе спробував…», «Хочу ще так робити…», «У мене вийшло…».
Вихователь ДНЗ № 2 «Іскорка» Харченко Вікторія Вікторівна інтегроване заняття з пріоритетом практичних, ігрових, мовленнєвих завдань на тему «В гості ниточка прийшла дітям радість принесла» провела з дітьми 4-го року життя. Вихователь змогла об’єднати матеріал на занятті за різними лініями розвитку дитини: мовленнєвою, пізнавальною, розумовою, фізичною, художньо-естетичною, соціально-моральною та емоційно-ціннісною. Тему заняття підібрано також доцільно, оскільки дитину завжди цікавить інформація про оточуючий світ і безпосередньо ігрова діяльність. Головною метою заняття було розширення діапазону знань дітей про нитки. У ході заняття вихователь використовувала інноваційну діяльність: полілог, інтерактивну гру «Мікрофон», роботу з картками, виготовленими за технологією Марії Монтессорі, музичний супровід, використання психологічних етюдів, технології Л. Фесюкової «Виховання казкою», застосування прийому Ш.Амонашвілі «Нашіптування на вушко». Заняття пройшло на великому емоційному підйомі, якій створив вихователь.
Заняття на тему: «Маленькі таємниці холодної Арктики» з пріоритетом пошуково-дослідницьких завдань провела вихователь ДНЗ №2 «Іскорка» Соломко Олена Петрівна, під час якого вона намагалася поєднати різні види діяльності: ігрову, пошуково-дослідницьку, проектну. За мету поставила розвивати інтерес до оточуючого світу, конкретизувати та узагальнювати знання дітей про тварин, птахів, рослин та кліматичні умови Арктики, дати знання про властивості льоду та океанської води за допомогою дослідницької роботи. Оригінальним на занятті є використання сюрпризного моменту – знаходження посилки та ігрової мотивації – запрошення до наукового дупла для допомоги Мудрій Сові розібратися в питаннях навколишнього світу. Проблемні ситуації «Що легше: лід чи вода?», «Чому океан солоний?» підвели дітей до пошуково-дослідницької діяльності. Для закріплення, систематизації та узагальнення знань була використана карта-схема. Мовленнєву активність стимулювали за допомогою інтерактивного методу – гри «Мікрофон». Також були застосовані технічні засоби: музичний супровід М.Шутя, грамзапис «Шум океану». Заняття було збагачене римованими віршами, загадками, казкою, що сприяло більш легкому засвоєнню матеріалу.
Інтегроване заняття з пріоритетом мовленнєвого розвитку на тему: «Домівку всякий пам’ятає – це джерело для кожного життя» провела вихователь ДНЗ № 2 ”Іскорка” Тертишна Мирослава Вікторівна з дітьми старшого дошкільного віку (логопедична група). Вихователь врахувала той факт, що дитину завжди цікавить інформація про тварин, властивості оточуючих предметів і заняття пов’язала з пошуково-дослідницькою діяльністю та урізноманітнила його чергуванням ігрових, мовленнєвих та практичних завдань. Для досягнення кращих результатів використано карту-схему, музичний супровід для фізкультурної хвилинки та творчої роботи, проблемні запитання, технічні засоби навчання, інтерактивну гру «Мікрофон». Початок заняття прикрасив сюрпризний момент – отримання листа від лісових мешканців та ігрова мотивація у вигляді карти-схеми, яка націлює дітей на: виконання завдання від звіряток та гру, визначення якостей різних матеріалів щодо створення макетів реального житла для лісових мешканців. Завдяки чотирьом дослідам з різними матеріалами діти відкрили для себе міцність, вагу і гігроскопічність таких матеріалів як вата, тканина, деревина, каміння.
«Все про камінці дізнаємось, з ними охоче пограємось» - тема інтегрованого заняття з пріоритетом пошуково-дослідницької діяльності, проведеного з дітьми 5-го року життя вихователем ДНЗ №3 “Ведмежатко“ Шевцовою Тетяною Іванівною. Для активізації пізнавальної діяльності у дітей вихователь підготувала наочний матеріал: модель берега моря, модель лісу, підібрала різноманітні камені, організувала дослідницьку лабораторію, атрибути до ігор, використала ноутбук. За допомогою сюрпризу – звукового шуму (стукіт камінців у коробці) - активізувала увагу та пізнавальний інтерес. Прослухавши запис шуму моря та побачивши модель берега моря, діти отримали зацікавленість та мотив для пошуково-дослідницької діяльності з камінцями. Розглядаючи та порівнюючи, вихователь розвивала у дітей дотикові аналізатори, порівнюючи камінці за розміром, кольором, геометричними фігурами, закріпила поняття «великий-маленький», «різнокольорові», овал, круг, трикутник. Для закріплення нового матеріалу, розвитку уяви, фантазії, вихователь з дітьми виготовила прикраси з камінців.
Вихователь ДНЗ № 5 «Теремок» Осипенко Інна Петрівна з дітьми 4-го року життя провела інтегроване заняття художньо-естетичного спрямування з теми «Подорож з чарівним клубочком» у вигляді подорожі.

Для виникнення інтересу до заняття вихователь використала сюрпризний момент – приїзд автобуса. Для активізації мовленнєвої діяльності були використані: мовна гра «Назви овочі та фрукти», дослід «Тоне-не-тоне», який дозволив дітям самостійно дійти висновку, чому тоне клубочок. Використання нетрадиційної техніки малювання вологим клубочком створило комфортні умови для прояву творчості та здібностей кожної дитини. На занятті вихователь використовувала музичний супровід, що підсилювало емоційне сприйняття. Пізнавальному розвитку дітей сприяло обстеження клубочка, тобто вихованці мали змогу порівнювати клубочки за розміром, кольором, формою. Наприкінці заняття доцільним було проведення ігрового самомасажу «Подяка», що забезпечило фізичний розвиток дитини.


«Чарівний світ фарб» - тема інтегрованого заняття, проведеного вихователем ДНЗ № 5 «Теремок» Михайленко Валентиною Олександрівною з дітьми 6-го року життя. Проведенню заняття передувала попередня робота: виготовлення титульних сторінок альбому «Світ фарб», виготовлення будинків Країни Фарб, відвідування виставки у музеї, читання казок про фарби, бесіда «Розмаїття кольорів», виготовлення штампів хмар. Заняття почалося з відгадування загадки. Опинившись у чарівній Країні Фарб, діти назвали фарби незвичними іменами (небесна, трав’яна, багряна, срібляста, золотиста), що дало змогу активізувати словник прикметниками. Для досягнення мети заняття вихователь використала нетрадиційну техніку малювання, наочність, дидактичні ігри «Чия тінь?» «Хто був намальований», «Назви фарбу», вправи на розвиток логічного мислення. Діти були зацікавлені і охоче виконували завдання. Тема досить актуальна, адже рівень розвитку творчих здібностей дошкільників залежить від їх досвіду спілкування з дорослими та власної пізнавальної активності. Вихователю вдалося досягти бажаних результатів у ході заняття: виражали свої почуття через колористичну гаму, ритмічну послідовність, вміння малювати трубочками з-під коктейлю (рамка для фото), фломастером (гусінь), штампами (хмарки), тонувати чорною фарбою малюнок, виконаний свічкою, змішували різні фарби (хвіст півника). Вихователь розвивала вміння у дітей складати за картиною вірш «Дружба – велика сила».
З дітьми 5-го року життя вихователь санаторного ДНЗ № 6 Коржавіна Олена Вадимівна провела сюжетне заняття з фізкультури на тему «Подорож стежинами Зими-чарівниці». Тренувальне заняття побудоване у формі рухової розповіді, де всі рухові завдання виконуються в цікавих ігрових ситуаціях. Вихователю вдалося реалізувати поставлені завдання у ході заняття: підвищити фізичну компетентність дітей засобами навчання основних рухів та загально-розвиваючих вправ, закріпити вміння ходити «змійкою», бігати зі зміною темпу, удосконалювати навички стрибків з обруча в обруч, пролізання в тунель, прокочування м’яча між предметами та у «ворота», виконання вправ з профілактики плоскостопості. Також вчити утримувати рівновагу при ходьбі по похилій дошці, лазити по гімнастичній стінці з переходом прольоту на проліт приставним кроком. З метою оптимізації рухової активності дітей доцільним було використання здоров’язбережувальних технологій: дихальна гімнастика, виконання вправи на відновлення дихання з елементами психогімнастики «Кришталева вода», малорухлива гра «Зима» з рефлексотерапевтичним масажем, пальчикова гра «Ми сніжок зліпили», музикотерапія. Враховуючи специфіку даного заняття з фізичної культури, вихователю вдалося викликати активність, зацікавленість та позитивний емоційний настрій у дітлахів.
Інтегроване заняття з пріоритетом логіко-математичних завдань “Їжачок та його друзі“ з дітьми 6-го року життя провела вихователь ДНЗ № 7 «Горобинка» Рибачева Ольга Леонідівна, в якому об’єднала різні лінії розвитку дітей: мовленнєву, пізнавальну, соціально-моральну, емоційно-ціннісну, художньо-естетичну та креативну. Базуючись на сюжеті оповідання, вихователь разом з дітьми спостерігали за тим, як друзі їжачка обговорюють питання подарунка їжачкові, допомагають підібрати його, зупиняючись то на овочах, то на квітах. Але вихователь разом з дітьми змогла допомогти героям, виконуючи різні завдання: формувала вміння дітей орієнтуватись на площині (зліва, справа, над, під, у центрі), закріплювала основні та похідні кольори, вправляла дітей у кількісній та порядковій лічбі в межах 8, сприяла розумінню дитиною відповідності між цифрою та її назвою (числом), закріпила знання дітей про арифметичну дію «додавання» та розв’язання задач, продовжувала вчити дітей складати з частин ціле (зображення квітки), читати односкладові та двоскладові слова. При цьому були використані дидактичні ігри та вправи «Лісова галявина», «Розумні картинки», «Склади ціле», «Доповни квітку», «Уяви та назви»; демонстрування ілюстрацій, художня праця, практична робота дітей на картках.
З дітьми 5-го року життя вихователь ДНЗ № 8 «Оленка» Стасенко Ольга Михайлівна провела інтегроване заняття природничого спрямування на тему ”Вода – сік життя”, яке було побудовано на діалогічній основі та сприяло формуванню життєвої компетентності вихованців. На початку заняття вихователь створила позитивний емоційний настрій у дітей, налаштувала їх на робочий лад за допомогою художнього слова. Тема заняття була повідомлена за допомогою загадки про воду. Досить творчо вихователь підійшла до розповіді про наслідки порушення екологічного ланцюжка через нерозумне втручання людини у природу завдяки використання власного оповідання «Джерельце», основою якого є оповідання В.О.Сухомлинського «Камінь» та «Лісове джерельце». Новим для дітей було проведення дослідів з водою, що сприяло їх пізнавальному розвитку. Використовувала також ігровий момент – поява сніжинки, пошуки краплинки та сюрпризний момент – мелодія джерельця під час слухання твору. Патріотичному вихованню дітей сприяли приказки та повір’я про воду, повідомлення про українські звичаї та шанування.

Інтегроване заняття з пріоритетом творчих завдань на тему: «Попелюшка поспішає на бал» провела вихователь ДНЗ №9 Коновалова Наталія Валеріївна. Стрижневим у цьому занятті є тема – образ професії модельєра, яка розкривається для дітей за рахунок їх практичної діяльності. Були використані безперечно і інновації: прийоми ейдетики, ТРВЗ, нетрадиційна робота з казкою, моделювання з тканини. Мовленнєва вправа «Нам потрібна…» та дидактична гра «Добери сукню до балу» надали дітям можливість створити власноруч справжній продукт, сприяти впевненості у власних силах. Мисленнєва вправа «Відшукай деталь» передбачала роботу в групах ланцюжком та спонукала дітей до спільної творчої діяльності. Це дало змогу відчути власну користь у спільній справі кожній дитині, виявити творчу ініціативу, здійснювати самостійний вибір. Підтриманню працездатності дітей та підготовки дрібної моторики до проведення моделювання сприяли обрані фізкультхвилинка та пальчикова гімнастика, які відповідали темі заняття. Проведена рефлексія наприкінці заняття сприяла визначенню знань та інтересу дітей для подальшої роботи.


З дітьми старшого дошкільного віку вихователь ДНЗ №9 Могила Тетяна Борисівна провела комплексне заняття з теми «Врятуємо казки».

Протягом заняття діти самі були учасниками ігрових моментів й активними помічниками. Це дозволяло зберегти у них позитивний емоційний настрій. На організаційному етапі для створення пізнавальної активності і зацікавленості дітей вихователь використала сюрпризний момент (поява зачаклованої книги казок) та реалізувала мотиваційне завдання через інтригуючи проблемну ситуацію (лист з проханням допомогти). Це досягалося через подорож казками, де діти в процесі гри, шляхом вирішення проблемних ситуацій, питань, виконання різних ігрових і творчих завдань, вправ, вчилися логічно та творчо мислити, робити висновки. Щоб підвищити увагу та розвинути здатність до фантазування у дітей, вихователь використала метод зміни характеру персонажа казки (момент перетворення злої Баби Яги на добру). За допомогою музикотерапії «Фантазуємо під музику» у дітей формується почуття задоволення від проведеного заняття.


Інтегроване заняття сенсорного спрямування з пріоритетом природничо-пізнавальних завдань на тему: «Ми все зможемо-Курочці допоможемо!» провела вихователь ДНЗ №10 «Незабудка» Пилипенко Н.В. з дітьми раннього віку». Заняття побудовано у вигляді подорожі, що допомогло вихователю логічно об’єднати різні види діяльності та спростити для дітей перехід від одного виду діяльності до іншого. Для ігрової мотивації дитячої діяльності було використано сюжет відомої всім казки «Курочка ряба». Впродовж усього заняття вихователь сприяла сенсорному розвитку дітей, на що були спрямовані різні дидактичні завдання: квитки на потяг, будинок для Зайчика. Також на занятті були застосовані інноваційні методи, а саме: прийоми ейдетики, фізична вправа з кульками у сухому басейні, ліплення з солоного тіста. Гра-емпатія «Пожалій пташечку» викликала у дітлахів співчуття до пташок, які потерпають взимку від холоду, готовність допомагати їм. Дидактична гра «Склади будиночок» сприяла формуванню цілісного образу предмета. Заняття пройшло на піднесеному емоційному рівні, про що свідчить активність вихованців і задоволення від проведених ігор.
  1   2   3   4


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка