Довідка вивчення стану навчально-виховної роботи в початкових класах Кам’янської зш І-ІІ ступенів



Скачати 297.46 Kb.
Дата конвертації08.03.2016
Розмір297.46 Kb.
Довідка

вивчення стану навчально-виховної роботи

в початкових класах Кам’янської ЗШ І-ІІ ступенів

В період з 11 лютого по 25 лютого 2014 року вивчався стан навчально-виховної роботи в початкових класах Кам’янської ЗШ І-ІІ ступенів. В результаті вивчення роботи виявлено наступне: в школі працює 4 вчителі початкових класів та 1 вихователь групи продовженого дня (0,5 ставки), з них за освітою: вища - 4, середня спеціальна – 1, а саме: Жовна Ольга Павлівна, 1957 року народження, освіта вища, закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут імені О.С.Пушкіна, 1982 рік, на даний час – класний керівник 4 класу; Ганул Людмила Борисівна, 1965 року народження, освіта вища, закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут імені О.С.Пушкіна, 1993 рік, на даний час – класний керівник 3 класу; Івченко Любов Анатоліївна, освіта вища, закінчила Кіровоградський державний педагогічний інститут імені О.С.Пушкіна, 1991 році, на даний час–класний керівник 2 класу; Потапова Тетяна Миколаївна, 1965 року народження, освіта середня спеціальна, закінчила Олександрійське педагогічне училище в 1984 році, зараз навчається на ІІІ курсі Кіровоградського державного педагогічного університету ім. В. Винниченка, класний керівник 1 класу; Жовна Любов Миколаївна, освіта вища, закінчила Київський державний педагогічний інститут імені О.М.Горького в 1989 році, на даний час працює вчителем географії і за сумісництвом вихователем групи продовженого дня (0,5 ставки). За результатами атестації присвоєно «спеціаліст вищої категорії» – 1 (Жовна О.П.), «спеціаліст І кваліфікаційної категорії» - 2, «спеціаліст ІІ кваліфікаційної категорії» – 1, спеціаліст – 1.

Вчителі вчасно проходять курсову перепідготовку при КОІППО імені В.О.Сухомлинського, охоплені роботою шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів (керівник Жовна О.П.) з проблеми «Впровадження новітніх освітніх технологій у практику роботи початкової школи», проводяться тематичні тижні, уроки доброти, ранкові зустрічі, інтелектуальні марафони з рідної мови, математики, екології, предметні олімпіади.

Аналіз проведеної роботи показує, що в порівнянні з попереднім навчальним роком стан навчально-виховної роботи: значно підвищився науково-теоретичний, загальнокультурний рівень класоводів, зросла їх педагогічна майстерність, методична робота планується на діагностичній основі, що сприяє творчим пошукам педагогів. Належне місце в організації методичної роботи з вчителями займає заступник директора з навчально-виховної роботи Ткаченко Т.Л.

Школа-родина, відповідно ключеві напрямки роботи підпорядковані даній проблемі. Працюють гуртки для учнів 1-4 класів (1 раз на місяць): пізнавально-дослідницький «Пізнайко» - для учнів 1 класу, другий понеділок місяця (керівник Потапова Т.М.), еколого-пізнавальний мистецький «Дивосвіт» для учнів 2 класу, перший четвер (керівник Івченко Л.А.), «Перлинки» для учнів 3 класу, перший четвер (керівник Ганул Л.Б.), «Умілі руки» для учнів 4 класу, останній четвер (керівник Жовна О.П.), «Пізнаємо англійську мову» для учнів 2-4 класів, кожного четверга, від ЦДЮТ, (керівник – вчитель англійської мови Коробцова Наталія Олексіївна).

Аналіз кадрового забезпечення початкової школи показав, що в основному тут працюють висококваліфіковані вчителі, які мають великий стаж педагогічної роботи, організовують навчальний процес на високому та достатньому рівнях. Учитель Жовна О.П. працює у закладі 38 років, учитель Ганул Л.Б.- 27 років, Івченко Л.А.- 25 років, Потапова Т.М. - 26 років, Жовна Л.М. – 26 років.

В школі створено учнівський парламент, за законами якого працює і початкова ланка. Класні колективи створюють і реалізовують проекти, а саме: «Зимуючі птахи» (2 клас), «Осінні квіти» (1 клас), «Домашні улюбленці» (1 клас), методичний тиждень у початковій школі «Від красивого до прекрасного» (1-4 класи), «Пернаті друзі» (1-4 класи), «Учитель добра і краси» (1-4 класи), «Невмирущий Кобзар» (4 клас), поетична хвилинка по творах Т.Г.Шевченка, що сприяє вивченню рідного краю, засвоєнню духовних багатств народної культури через ідеали добра, любові, честі, правди, краси, вихованню шанобливого ставлення до старших, традицій свого народу та родини. Оформлені оригінальні, естетичні класні куточки, куточок відпочинку.

Педагоги дотримуються норм оцінювання знань, умінь і навичок учнів. Переважна більшість вчителів працюють над глибиною і практичною спрямованістю викладання предметів, забезпеченням подальшого становлення особистості дитини, виявленням, розвитком її здібностей, формуванням уміння і бажання вчитись, створенням умов для самоствердження учнів в різних видах діяльності.

На сьогоднішній день для впровадження нового Державного стандарту адміністрацією закладу проводиться робота, спрямована на створення відповідних умов для учасників навчально – виховного процесу. Приміщення навчального закладу відповідає державним стандартам. Класні кімнати для занять мають природне та штучне освітлення, яке відповідає вимогам санітарного законодавства України. Повітряно – тепловий режим, регулярність вологого прибирання відповідають Державним санітарним правилам і нормам. Функціонує внутрішній туалет.

Навчальним закладом (за батьківські спонсорські кошти) проводяться поточні ремонти класних кімнат, харчоблоку, спортивного залу та майданчика.

Протягом травня – серпня на базі центральної районної поліклініки міста Новомиргорода проводяться медичні огляди учнів школи бригадою лікарів у складі педіатра, невролога, хірурга, ЛОРа, окуліста, що є ефективнішим, ніж у приміщенні школи.

В ході обстеження зроблено аналіз захворюваності дітей. Всього оглянуто дітей початкової школи – 21, з них першокласників – 7. Виявлено, що не всі учні мають основну групу здоров’я. Тому одним із головних завдань стало запровадження здоров’язбережувальних технологій для учнів.

На початку кожного навчального року видаються ряд наказів, а саме: «Про організацію роботи групи продовженого дня» №59 від 02.09.2013 року, «Про організацію харчування 1-4 класів та дітей пільгових категорій у 2013-2014 навчальному році» №56 від 02.09.2013 року, «Про проведення заходів в рамках шкільного Тижня початкових класів у закладі» №79 від 09.10.2013 року, «Про результати узагальнюючого контролю за роботою ГПД» №101 від 14.12.2013 року, «Про перевірку навичок читання в початкових класах школи на кінець І семестру 2013-2014 навчального року» №102 від 24.12.2013 року; проведено наради при директорові, де розглядалися питання: про результати адаптації учнів 1 класу, про результати організації роботи ГПД.

Щороку у навчальному закладі охоплюється безкоштовним (за бюджетні кошти) гарячим харчуванням всі учні 1-4 класів, що становить 100% від загальної кількості учнів.

У школі видано наказ про організацію харчування, затверджені режим і графік харчування дітей, організоване чергування педагогічних працівників у їдальні, розроблені посадові інструкції працівників харчоблоку, створена громадська комісія щодо контролю за харчуванням, до складу якої входять фельдшер ФАПу Приймак І.К., голови батьківських комітетів, представники учнівського самоврядування. Комісія здійснює перевірку стану організації харчування, про що звітує на батьківських зборах.

Санітарно-гігієнічний стан харчоблоку у закладі знаходиться в задовільному санітарно-гігієнічному стані. У 2012-2013 н.р. вжито заходів щодо зміцнення матеріально-технічної бази харчоблоку, а саме: зроблено поточні ремонти приміщення: придбано булер’ян, для обігріву приміщення їдальні, підбито вагонкою стелю, підведено гарячу та холодну воду для миття рук, яка поступає від електронагрівача, що знаходиться в кухні.

На даний час учні 1-4 класів забезпечені підручниками на 100%.

У результаті анкетування вчителів, у ході проведення «круглих столів», предметних семінарів було виявлено низку проблем щодо введення нового державного стандарту, серед яких:



  • Потреба в підвищенні рівня професійної компетентності та професійної готовності;

  • Забезпечення виховних і розвивальних можливостей початкової освіти;

  • Вироблення навичок самоаналізу.

Тому пріоритетними напрямами діяльності методичної ради школи стали:

  • підвищення рівня професійної компетентності педагогічних працівників шляхом модернізації організаційних форм та змісту науково-методичної роботи;

  • удосконалення організаційно-методичних механізмів пошуку, виявлення і підтримки творчо працюючих учителів та підготовка їх до участі у фахових конкурсах;

  • створення організаційно-педагогічних умов для розвитку інноваційного освітнього простору;

  • науково-методичний супровід та навчально-методичне забезпечення професійної діяльності педагогів;

  • організація ефективної роботи з обдарованими дітьми щодо забезпечення їх якісної підготовки до конкурсів і олімпіад;

  • формування єдиного виховного простору на основі об’єднання зусиль навчального закладу, сім’ї, громадськості для забезпечення особистісного зростання кожної дитини та максимальної адаптації до соціуму.

Вироблення навичок самоаналізу власної діяльності на шляху реалізації завдань Державного стандарту початкової школи спонукає сьогодні учителів початкових класів у педагогічній діяльності шукати оптимальні методи організації навчання молодшого школяра.

З метою проведення на належному рівні Всеукраїнської акції «Дай руку, першокласнику!» та успішної шкільної адаптації майбутніх першокласників у закладі проведено наступні заходи:

- Дні відкритих дверей;

- Батьківський лекторій з проблеми «Формування у дошкільників активно-пізнавального ставлення до навколишньої дійсності»;

- Психолого-педагогічні консиліуми з метою вивчення контингенту своїх вихованців та створення відповідного режиму дня навчання і відпочинку шестирічок;

- Адаптаційні заняття для шестирічок на базі школи з метою сприяння початковій адаптації дітей до школи, нового середовища.

Вступ до школи і молодший шкільний вік є важливими етапами життєвого шляху дитини, оскільки школа-це не лише навчальний процес, а й важлива частина життя зростаючої особистості. Педагогам, які працюють із першокласниками, важливо мати уявлення не лише про навички, з якими діти прийшли до школи, а й про їхні очікування, бажання, наміри, переваги, уявлення про самих себе та своє місце серед інших.

Початок навчання дитини в 1-му класі – це складний і відповідальний етап. Адже дуже багато відбувається змін в цей період. Це не тільки нові умови життя та діяльності. А й нові контакти. Нові стосунки, нові обов’язки. Досвід роботи показує, що адаптація дитини до школи відбувається не одразу. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-7 тижнів поступово підвищуються та стають більш стійкими показниками працездатності в дитини, спадає напруга та тривожність.

Із метою уникнення перевантаження та для покращення адаптації учнів 1 класу до навчання протягом першого місяця щоденно один з уроків учителі проводять на свіжому повітрі, або в ігровому куточку. У розкладі також уводиться розвантажувальний день – четвер. У навчанні учнів вчителі велику увагу приділяють грі як основному виду дитячої діяльності. Під час проведення дидактичних ігор діти з бажанням долають значні труднощі в навчанні. Розвивають свої здібності й уміння. Заняття будуються у доступній та цікавій формі, з використанням методів, технік саморегуляції, проективних методів розвитку уяви, гри. Частина занять мала двобічний характер: містила не лише діагностичні завдання, а й розвивальні вправи. Отже, проведена робота класним керівником 1 класу Потаповою Т.М. показала, діти шестирічного віку переважно добре проходять період адаптації до нових умов, тобто до навчання в школі. Учні можуть проаналізувати свої вчинки і вчинки інших людей, стають відповідальними, розкутішими. Вони добре розпізнають свої емоційні стани, сприймають емоції інших.

Ще однією інновацією Державного стандарту є впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освітньому процесі початкових класів. Для нашої школи, де інформатика в початковій школі буде викладатися з 2013 року «Сходинки до інформатики» створено умови для реалізації цілей освітньої галузі «Технології», який є пріоритетним. Для початкової школи кількість учнів на 1 комп’ютер становить: 1 учень – 1 комп’ютер. Вчителі початкової школи намагаються застосовувати комп’ютерні технології. В новому навчальному році робота по створенню умов для впровадження Держстандарту початкової загальної освіти продовжується, в планах: впровадження здоров’язбережувальних технологій та методик, реалізація виховного проекту «Нерозривне коло: школа – діти – сім’я». Постійно надається реальна допомога вчителям в розвитку їх майстерності шляхом упровадження в професійну діяльності інноваціних методик і технологій.




Назва та суть інноваційної педагогічної

технології, автор - розробник

Колектив або особа, які апробують

( адаптують, впроваджують дану технологію)

Проблема, над якою працює вчитель

Адреса навчального закладу та контактні телефони

Прогнозовані результати

Друкована продукція з досвіду впровадження даної інноваційної пед. технології

Інтерактивні методи та система навчання

(за О. Пометун). Суть інтерактивного навчання полягає в тому, що навальний процес відбувається шляхом постійної активної взаємодії всіх учнів.



Жовна Ольга Павлівна, вчитель початкових класів

Інтерактивні методи навчання на уроках у початковій школі

26032

с.Кам’янка Новомиргородського району Кіровоградської обл.

97-3-34


Впровадження методів і засобів навчання для реалізації змісту уроку та намічених навч.-виховних завдань

Творчий звіт

(2010 р.)



«Від А до Я про природу» (Т.І.Мантула). Суть роботи полягає у доступній формі поглибити знання дітей про живу і неживу природу.

Івченко Любов Анатоліївна

Екологічне виховання молодших школярів

26000

вул. Леніна 255/52

м. Новомиргород


Використовувати знання для вивчення взаємозв’язку між живою і неживою природою та її значення для існування людей, тварин і рослин




Інтерактивні методи навчання в практиці роботи початкової школи (О.В.Стребна) Суть інтерактивного методу полягає в організації роботи в групах і парах

Потапова Тетяна Миколаївна

Впровадження здоров’язберігаючих технологій у навчально-виховний процес

26032

вул. Карла Маркса, 103

село Кам’янка

Новомиргородського району Кіровоградської області



Застосування здоров’язберігаючих технологій та організація праці школярів




Сучасний урок в початковій школі Л.П.Павленко. Суть методики полягає у використанні проблемних ситуацій та схематичних зображень

Ганул Людмила Борисівна

Розвиток творчого мислення молодших школярів

26032

вул. Карла Маркса, 87

село Кам’янка Новомиргородського району Кіровоградської області


Використання творчих знань учнів під час опрацювання як навчального матеріалу так і додаткового




В центрі уваги вдосконалення рівня педагогічної діяльності вчителів, підвищення їх креативності, удосконалення оцінювання професійної майстерності кожного вчителя. Цьому сприяють анкети самооцінки творчої діяльності вчителя, таблиці загальної оцінки роботи вчителя, технологічні карти вивчення креативної діяльності вчителя, спостереження і відстеження ефективності уроку за допомогою технологічних карт. Вчителі продовжують працювати над формуванням алгоритмічної культури молодших школярів.

Аналіз матеріальної бази та матеріального забезпечення початкової школи показав, що підручниками учні початкових класів забезпечені на 100 %, викладання предметів ведеться за такими підручниками:


Автор

Назва підручника

Клас навчання

Ф.М.Рівкінд

Математика

1, 2 класи

М.Б.Богданович

Математика

3, 4 класи

В.О. Науменко

Літературне читання

2 клас

М.Д.Захарійчук

Українська мова

2 клас

І.В.Грущинська

Природознавство

2 клас

М.Д.Захарійчук

Буквар

1 клас

І.В.Грущинська

Природознавство

1 клас

С.К. Трач

Образотворче мистецтво

1 клас

Н.В.Котелянець

Трудове навчання

1 клас

М.С.Вашуленко

Рідна мова

3,4 класи

О.Я.Савченко

Читанка

3, 4 класи

Т.М.Байбара

Я і Україна

3,4 класи

І.Д.Бех

Основи здоров’я

1,2 класи

Н.М.Бібик

Основи здоров’я

3,4 класи

О.В.Калініченко

Музичне мистецтво

1.2 класи

Учителі початкової школи використовують в практиці роботи робочі зошити з друкованою основою згідно програмових вимог та використовуваних підручників, у ході підготовки до занять викладачі користуються методичною літературою.

Матеріальна база та методичне забезпечення школи потребує вдосконалення, а саме:


  • поповнення бази підручників з предмета;

  • оновлення та урізноманітнення наочності: сигнальні картки;

  • відсутність інформаційно-комп’ютерного забезпечення для молодшої школи.

Співбесіди та вивчені документи показали, що вчителі добре ознайомлені з навчальними програмами, методичними рекомендаціями щодо викладання предметів початкової школи у поточному навчальному році, інструкціями та нормативами оцінювання навчальних досягнень учнів початкової школи.

  • Календарні плани для 1, 2 класів складені за програмою Навчальні програми для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою. 1-4 класи.-К.: Видавничий дім «Освіта», 2011.

  • Календарні плани для 3-4 класів складені за програмою програма для середньої загальноосвітньої школи. 1-4 класи. К.: «Початкова школа».-2006

Ведення класних журналів відповідає вимогам науково-методичних рекомендацій щодо оцінювання навчальних досягнень учнів та оформлення сторінок класних журналів у загальноосвітніх навчальних закладах.

Наслідки вивчення роботи вчителів, аналіз успішності учнів з предмета показали, що педагоги демонструють достатній рівень викладання предметів, є фахівцями своєї справи, забезпечують засвоєння учнями навчального матеріалу. На своїх уроках учителі початкової школи широко використовують гру як метод, що дозволяє активізувати роботу на уроці, прищеплювати інтерес до предмета, також індивідуальну та диференційовану роботу з учнями.

Педагоги початкової школи використовують репродуктивні, пошукові, словесно-дослідницькі методи роботи. Вони активно застосовують фронтальні, індивідуальні, групові, парні форми роботи, залучаючи постійно до роботи всіх учнів класу. Уроки вчителів початкових класів відзначають чіткість, доступність, зрозумілість викладення нового матеріалу, широке використання наочності: малюнків, ілюстрацій, дидактичного матеріалу. На заняттях ведеться робота щодо реалізації здоров’язберігаючої компетентності: раціонально розподілений час, уроку побудовано з урахування часового сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу, передбачено проведення фізкультхвилинки, для якої підібрано загальнорозвивальні вправи, на покращення кровообігу головного мозку, на формування правильної осанки.

Учитель Жовна О.П. на уроках математики значну увага приділяє розвитку математичної мови, навичкам орфографічного режиму. Із цією метою використовує наочність, що дозволяє учням швидше засвоїти норми написання та математичну термінологію, краще розуміти вчителя. Учитель старанно готується до уроку, підбирає цікавий матеріал, продумує форми його проведення. Слід зазначити, що багато уваги приділяється розвитку усної лічби, використання форм диференційованого навчання та індивідуального підходу.

Учитель Івченко Л.А. наполегливо працює над виробленням в учнів математичного мислення, складанням задачі за ілюстраціями, розвитком умінь робити різні операції з числами: складати, порівнювати їх, уміння користуватися математичною термінологією. Значну увагу вчитель приділяє розвитку вміння орієнтуватися на площині та у просторі. Широко використовується наочність: ілюстрації, малюнки, таблиці, дидактичний матеріал. Уроки Івченко Л.А. несуть значний виховний потенціал: як себе поводити на уроці та на перерві, дотримання порядку на своєму столі, бути дружніми та допомагати один одному. У подальшій роботі вчителю необхідно звернути увагу на роботу з тими учнями, які повільніше сприймають математичну лексику.

Ганул Л.Б. сплановує роботу на уроці математики таким чином, щоб учні відразу включилися до навчального процесу: повторення чисел першої сотні, розв’язання прикладів на логіку та кмітливість, математична естафета, робота з підручником. Підбір таких форм роботи активізує увагу учнів, сприяє підвищенню темпу уроку, виконанню значної кількості різноманітних завдань. Ганул Л.Б. використовує на своїх уроках диференційовану технологію за рахунок додаткових завдань для учнів, які добре орієнтуються в навчальному матеріалі. Учителем проводяться міжпредметні зв’язки з українською мовою і літературою, природознавством що сприяє всебічному розвитку школярів, удосконаленню в них навичок систематизації навчального матеріалу. Для класифікації знань використовуються схеми задач. Це є доцільним, оскільки учні переходять до схематичних позначень умов задач.



Потапова Т.М. під час уроків математики використовує ігрові форми роботи, які допомагають учням краще зрозуміти та запам’ятати цифри, застосовує завдання на розвиток логічного мислення, аналітичної діяльності. Наприклад, розповісти все, що ти знає про число 10. Учитель використовує багато наочності, що дозволяє розвивати в учнів цікавість до навчання. На таких уроках учні активніші, ніж на тих, де вчитель застосовує тільки бесіду або розповідь.

Значну увагу вчителі приділяють розвитку математичного мислення учнів, використовують наочність у вигляді таблиці-схеми, формули, значну увагу відводять самостійній роботі з підручниками, працюють над розвитком у них навичок систематизації матеріалу. Так, за поданою схемою учень повинен скласти задачу або після розв’язання задачі учневі пропонується узагальнити свої дії, склавши схему, широко використовують у своїй діяльності ігрові форми роботи: змагання на обчислення «Хто швидше», «Склади вираз», «Збери потяг», також в своїй діяльності застосовують картки для опитування. Цікавими у роботі Жовни О.П. є робота на уроках математики з ілюстраціями, схемами: на малюнках зображено предмети, які необхідно порівняти, учень візуально бачить різницю між ними, швидше орієнтується в діях, видає результат, у більшості випадків, правильний (у нього більше часу на виконання дій з числами, ніж у тих учнів, яким дано завдання без ілюстрацій: дітям треба спочатку уявити предмети, про які йде мова). Працюючи зі схемами, учень вчиться систематизувати матеріал, швидко і правильно виконувати дії з числами, що призводить до розвитку пам’яті, активізації уваги.

Для активізації пізнавальної діяльності учнів на уроках математики вчителі вміло використовують прийоми особистісно-орієнтованого спілкування: планування і обговорення роботи, виконання завдань на вибір. З метою диференціації завдань за ступенем самостійності використовують багатофункціональне унаочнення. Аналізуючи помилки, допущені під час виконання контрольних робіт, слід звернути увагу на аналіз задач, обчислення багатоцифрових чисел, розв’язування рівнянь та нерівностей.

На уроках читання вчителі домагаються швидкого, виразного, правильного, свідомого читання. Учні вміють працювати над текстом, переказувати прочитане, визначати головну думку творів, правильно оцінювати вчинки дійових осіб, складають план прочитаних оповідань, виразно читають вірші напам’ять, самостійно підбирають книги для позакласного читання. Вчителі, у яких спостерігались уроки читання, під час роботи над текстом використовують різні види читання, учні мають багатий словниковий запас, стійкий пізнавальний читацький інтерес.

Аналізуючи техніку читання, відмічається, що в основному учні виконують норму. Є поодинокі випадки монотонного читання, заміни букв, повтори. Вчителям необхідно у виборі форм контролю надавати перевагу найдосконалішим способам, диференціювати домашнє завдання.

Спостереження уроків рідної мови свідчить про належний рівень викладання цього предмету. Вчителі Жовна О.П., Ганул Л.Б., Івченко Л.А., Потапова Т.М. майстерно володіють способами організації мовленнєвих ситуацій на різних етапах уроку, послідовно здійснюють комплексний підхід до навчання мови і мовлення. Будуючи систему уроків на тематично єдиному матеріалі, на кожному уроці доводять до свідомості учнів всі умови правильного виконання роботи, відпрацьовують в системі вправ всі якості знань. У виборі форм контролю використовуються: пояснювальні диктанти, попереджувальні, перевагу надають дидактичному та роздатковому матеріалу, підкреслюванню, дописуванню, роботі учнів в парах змінного складу, тестуванню та ін. Діти вміють писати під диктовку тексти з опрацьованими орфограмами, виконують морфемний аналіз слів, встановлюють зв’язок слів у реченні, вірно визначають частини мови, тему, мету тексту, добирають до нього заголовки.

В письмових роботах учнів зустрічаються помилки, які ґрунтуються на невмінні співвідносити вимову і написання слова (вживання апострофа, м’якого знаку, подовження приголосних, заміна та пропуск букв). Є помилки на вживання розділових знаків, розташуванні слів в алфавітному порядку, встановленню зв’язку слів у реченні.

Вчителям необхідно зосередити увагу на оволодінні способами організації мовленнєвих ситуацій на етапах підготовки та ознайомлення з новим матеріалом, вчити дітей спостерігати за звуками, словами, граматичними формами і виділяти їх ознаки, доходити самостійних висновків (використовувати елементи розвивального навчання). Акцентувати увагу на відпрацьовуванні мислительних дій під час розпізнання мовних явищ, застосовувати правила.

Учні 2 класу оволоділи програмовим матеріалом згідно вимог (вміють сприймати на слух, проводять звуковий і звукобуквенний аналіз слів, вміють послідовно називати звуки в складах і словах, передавати їх на письмі, практично розрізняти голосні та приголосні, тверді та м’які, графічно зображувати слова, речення, переважно читають свідомо, відповідають на запитання вчителя, виконують прості логічні вправи, орієнтуються у мовних іграх, вчаться працювати з підручником).

На достатньому рівні проходять уроки природознавства, основ здоров’я, трудового навчання та образотворчого мистецтва.

На уроках образотворчого мистецтва вчителі виховують високі естетичні ідеали, формують в учнів художнє осмислення світу, розвивають схильність до самовираження засобами візуального мистецтва. Учителі навчають учнів спостережливості, прищеплюють замилування природою, рослинами, тваринами; викладання пов’язується з історичним минулим, видатними художниками, епохами.

Результати учнів з англійської мови, вчитель Коробцова Н.О., свідчать, що вчитель має достатній рівень теоретичної, методичної та мовної підготовки, логічно будує уроки, використовує різні форми та прийоми роботи в активізації діяльності учнів на уроці та підвищення її ефективності. Робота вчителя англійської мови також свідчить про достатній рівень підготовки й оволодіння учнями основними видами мовленнєвої діяльності (аудіювання, говоріння, читанням, письмом), але вчителю необхідно більше приділяти уваги граматичним і лексичним навичкам у письмовому мовленні. Зошити, словники перевіряються систематично; правильно ведеться запис у класних журналах.

На своїх уроках музики Постика С.М. проходить розучування пісень і слухання кращих зразків музичних творів відомих композиторів. Обов’язковим є вивчення Державного Гімну України. Учні мають зошити, до яких записують теоретичний матеріал і слова пісень.

За результатами контрольних робіт, проведених у ході фронтальної перевірки математики, встановлено, що учні виявили в основному достатній рівень навчальних досягнень.




Аналіз

проведення контрольних робіт в 2-4 класах

в Кам’янській ЗШ І-ІІ ступенів


П.І.Б.

вчителя

Клас

К-сть

учнів

у класі

К-сть

учнів, які писали роботу


Рівень навчальних досягнень

Коефіцієнт якості %

Початковий

Середній

Достатній

Високий

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%

К-сть

%





Українська мова

Івченко Л.А.

2

5

4

-

-

1

25%

2

50%

1

25%

54%

Ганул Л.Б.

3

4

4

-

-

-

-

2

50%

2

50%

75%

Жовна О.П.

4

6

6

-

-

2

33%

4

67%

-

-

40%


Математика

Івченко Л.А.

2

5

4

2

50%

1

25%

1

25%

-

-

17%

Ганул Л.Б.

3

4

4

-

-

-

-

2

50%

2

50%

75%

Жовна О.П.

4

6

5

-

-

2

28%

3

42%

-

-

43%

Матеріальна база початкових класів дає змогу на сучасному науково – методичному рівні проводити навчання учнів. Класи забезпечені роздатковим матеріалом, зошитами з друкованою основою, дидактичним матеріалом, посібниками для позакласного читання. Вчителі в своїй роботі використовують ППД педагогів міста, України.

Адміністрація школи (директор Подурець Н.О., заступник директора з навчально-виховної роботи Ткаченко Т.Л.) здійснює контроль за станом навчально-виховного процесу в початковій школі. Значна робота проводиться з батьками. Під постійним контролем знаходиться ведення зошитів, журналів, щоденників. Є відповідні довідки, накази, протоколи. Вивчається досвід вчителів, які атестуються.

Згідно плану роботи школи адміністрацією школи перевіряється відповідність обсягів домашніх завдань вимогам навчальних програм для учнів початкових класів.

Перевірка показала, що вчителі початкової школи, обираючи домашнє завдання. Орієнтуються на закріплення та поглиблення знань, набутих учнями на уроці. Домашні завдання спрямовані на формування у школярів уміння самостійно працювати, розвивати пізнавальні інтереси та творчі здібності. Вчителі дотримуються необхідних вимог щодо обсягу домашнього завдання:


  • у 1 класі домашні завдання не задаються;

  • у 2-4 класах обсяг навчального матеріалу для домашніх робіт становить 1/3 від обсягу. Виконаного на уроці.

Обираючи домашнє завдання для учнів, учитель, як правило, враховує час. Необхідний для його виконання. Витрати часу, зазвичай, перевищують встановлені норми:

  • у 2 класі – 45 хв.;

  • у 3 класі – 1 год. 10 хв.;

  • у 4 класі – 1 год. 30 хв.

У результаті, вчителі початкових класів у цілому дотримуються вимог щодо визначення домашнього завдання, вчасно записують його в класні журнали.

З основ здоров’я та фізичної культури, основ безпеки життєдіяльності, трудового навчання та мистецтва домашні завдання не задаються.

Група продовженого дня в Кам’янській ЗШ І-ІІ ступенів є однією з форм виховання дітей і допомагає організовувати найсприятливіші умови для їхнього відпочинку. Навчання і виховання, поєднання навчально-виховної роботи на уроках і позаурочний час. Вона забезпечує, враховуючи вікові особливості, їхній розумовий, моральний, естетичний, фізичний розвиток. Духовний розвиток, створює умови для організації продуктивної праці, відкриває можливості всебічного виявлення і розвитку індивідуальних здібностей, запитів та інтересів дітей.

ГПД працює для учнів 1-4 класів у кількості 21 чоловік під керівництвом  вихователя  Жовни Любов Миколаївни.   Вихователь постійно підвищує свій науковий і методичний рівень викладання, велику увагу приділяє морально-етичному вихованню. Творча, ініціативна, справедлива, постійно працює над самоосвітою.

Успішна робота продовженого дня залежить не тільки від того, наскільки цілеспрямовано спланована робота, але й на­скільки правильно організований у ній режим.

Режим дня в групі  відповідає психолого-педагогічним, гігієнічним і віковим особливостям учнів і сприя­є перетворенню в єдиний гармонійний процес навчально-виховну роботу, відпочинок і трудову діяльність школярів.

При плануванні режиму роботи групи продовженого дня вихователь  враховує такі вимоги:

- відповідність режиму віковим особливостям школярів;

- педагогічне забезпечення чергування режимних момен­тів;

- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;

- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність ви­мог до дітей і контроль за їх діяльністю;

- відповідність режиму віковим особливостям школярів;

- педагогічне забезпечення чергування режимних момен­тів;

- раціональний розподіл часу на навчання, харчування, відпочинок, позакласні і позашкільні заходи, в тому числі максимальне перебування дітей на свіжому повітрі;

- чітку організацію роботи дитячого колективу, єдність ви­мог до дітей і контроль за їх діяльністю.

Орієнтуючись на рекомендовані режими і беручи до уваги місцеві умови (черговість проведення годин дозвілля і прогу­лянок на території школи, час роботи загальношкільних гуртків), вихователь розробляє режим конкретної групи про­довженого дня, враховуючи пропозиції вчителів, побажання батьків.



Режим ГПД

12.15 – 12.30 Прийом учнів

12.30 – 13.00 Спортивна година

13.00 – 14.00 Самопідготовка

14.00 -14.20 Виховна година

14.20 – 15.00 Самопідготовка

15.00 – 15.20 Інструктаж з ТБ

Режим дня є законом життя, але не може бути постійним, він динамічний, і як динамічне саме життя школи. Періодично, залежно від змін місцевих умов, удосконалення навчально-виховного процесу, вихователь Жовна Л.М.  переглядає та змінює раніше вироблений режим.

Правила внутрішнього розпорядку складено на основі загальнопедагогічних вимог до організації і проведення навча­льно-виховної роботи, місцевих умов і можливостей.

Відповідно до плану виховної роботи ГПД проводяться виховні години. Теми виховних годин пов’язані з усіма аспектами життя і діяльності молодших школярів. Тут і:



  • Патріотичне виховання;

  • Морально-естетичне;

  • Правове;

  • Трудове;

  • Художньо-естетичне;

  • Фізичне;

  • Екологічне.

Організація навчально-виховного процесу

Жовна Л.М. всі елемента щоденного плану сконцентрувала по таких етапах, які можна щоденно конкретизувати різними видами діяльності.



Організація групи продовженого дня

1. Прийом учнів у групу.

Обмін інформацією з класоводом про навчальні завдання для учнів.

Відзначення відсутніх учнів у журналі і вияснення причин відсутності.

Звільнення від перебування на групі хворих учнів згідно розпорядження медичної сестри ФАПу та письмового (усного) про­хання батьків.

Оголошення учням основних заходів протягом дня.

Організація підготовки учнів до години дозвілля, «години здоров’я» (переодягання у спортивну форму, підбір інвента­ря).

Повторення правил поведінки учнів у коридорах, дворі, на сходах, вулиці.

Організаційний вихід учнів з класу.



Відпочинок на свіжому повітрі (спортивна година, прогулянка).

2. Спортивна година

Мета: Сприяти активному відпочинку дітей після розумової діяльності, розвивати м’язеву систему, покращити роботу серцево-судинної та дихальної системи, удосконалювати навики стрибання, метання в ціль і на дальність. Виховувати кмітливість, спритність, чесність, дружбу, дисциплінованість.

Інвентар: М’ячі (великі і малі),  скакалки, круги.

Підготовча частина

Шикування. Ознайомлення зі змістом години здоров’я. Ходьба, різновиди ходьби. Повільний біг з переходом у ходьбу.

Рухові вправи на розвиток м’язів. Загальнорозвивальні вправи є засобом підготовки організ­му до наступних рухових дій дітей.

Друга частина «спортивної години» (10 хв.) можна на­звати основною для активного відпочинку дітей. Вона склада­ється, в свою чергу, із загальних для всіх дітей ГПД рухливих ігор, естафет, спортивних розваг .

Проведення зі всім складом учнів рухливих ігор і естафет, які не­суть у собі великий емоційний заряд, сприяє більш швидкому і повному переключенню дітей на другий вид діяльності, а, від­повідно, і більш повному відпочинку.

Активні рухи цієї частини сприяють розвитку швидкості, спритності, сили і витривалості, швидкісно-силових якостей; збагачують руховий досвід дітей та знання про рухливі ігри.

Самостійні ігри дітей і спортивні розваги в парах, невели­ких групах повніше задовольняють індивідуальні нахили дітей до різних рухових дій, сприяють подальшому їх відпочинку.

Третя частина – заключна (5-7 хв.) направлена на органі­заційний кінець активного відпочинку учнів. У неї входять зага­льне шикування, спокійна ходьба по майданчику або декілька вправ на увагу з тим, щоб привести організм дітей у відносно спокійний стан, при якому можлива ефективна наступна на­вчальна діяльність (самопідготовка).

«Спортивна година» обов’язково передбачає організацій­ний прихід дітей на ігровий майданчик або в спортивний зал і вихід до класу.

3. Прогулянка

Під час прогулянки вихователь групи продовженого дня вирішує цілий комплекс оздоровчо-гігієнічних і пізнава­льних завдань. Широко використовуються різноманітні ігри на місцевості та інші види фізичних вправ. Плануючи прогулянку, вихователь заздалегідь повідомляє про це учнів, пропонує їм, що одягнути, як підготуватися.

Прогулянки є тематичними і цілеспрямованими. У прове­денні всіх заходів під час прогулянки, вихователь надає школярам більше самостійності і творчої ініціативи, не нав’язувати учням те, що їм не подобається. Всі фізичні впра­ви вихователь проводить в ігровій формі.

Під час прогулянок діти займаються орієнтуванням на міс­цевості, вчаться визначати сторони світу за різними ознаками (за деревами, пеньками, сонцем тощо), спостереження за змінами у природі, підгодівля зимуючих птахів.

Вчитель виховує бережне ставлення до живої природи. Наприклад, на території нашої школи є мурашник. Вихователь спонукає придивіть­ся до цих трудяг, до їх високої організації праці, звертає увагу на те, що серед них немає лінивих і дармоїдів, кожна мурашка має свою справу. Ці маленькі санітари знищують личинок, дрібних комашок, які шкодять довкіллю. Отже, від них багато в чому залежить здоров’я і краса довкілля. Тому мурашники не можна руйнувати. Звертає  увагу на зв’язок рослинного світу з тваринним, ґрунтом, географічним положенням і кліматичним поясом.

3.Самопідготовка



Мета: Поглиблювати вміння і навички учнів самостійно виконувати домашні завдання, сприяти кращому засвоєнню навчального матеріалу; раціонально використовувати свій час; вчити дітей самостійно працювати з підручником, довідковою літературою; виховувати акуратність, старанність, взаємодопомогу, товаришування та дисциплінованість.

 Підготовча частина:

Приготування зошитів, підручників, необхідного приладдя. Уточнення домашніх завдань. Дозування часу по предметах. Проведення вправ, дидактичних ігор для збудження інтересу до тем.

Основна частина:

Повторення матеріалу, вивченого на уроці. Самостійне виконання домашніх завдань. Індивідуальна робота. Фізкультхвилинки.



Заключна частина:

Відзначення найстаранніших учнів під час самопідготовки. Підсумок. Виставка зошитів.



Заняття за інтересами

Малювання, колаж, настільні ігри, виготовлення аплікацій, читання художньої літератури з бібліотеки, сюжетно-рольові ігри, зустрічі з улюбленою іграшкою, розгадування загадок, створення осінніх і весняних композицій, виготовлення сувенірів для товаришів.



Завершення роботи в ГПД 

1. Повторення правил дорожнього руху.



2. Прибирання робочих місць.

3. Збір дітей додому.


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка