Дружити з вогнем чи ні Виховний захід для молодших школярів Мета



Скачати 147.74 Kb.
Дата конвертації07.03.2016
Розмір147.74 Kb.
Дружити  з вогнем чи  ні

Виховний захід для молодших школярів

 

Мета                 Після заходу учні зможуть:

1.    Пояснити яку користь маємо від вогню і яку шкоду він може принести;

2.    Визначити причини виникнення пожеж;

3.    розробляти правила протипожежної безпеки;

4.    відповідально ставитись  до  поводження з сірниками;

5.    застерігати та запобігати виникненню пожежі;

6.    відстоювати свою думку;

7.    допомагати та навчати один одного елементарних правил протипожежної безпеки;

8.    проводити агітацію серед молодших школярів про бережливе ставлення до природи.

 

Основні поняття та терміни:         пожежа, пожежний, вогнище, блискавиця, полум’я.

 

Методи:           групова робота, інсценізація вистави.

 

Обладнання    Плакат на тему „Не бавтеся, діти, бо можна згоріти”; міні-виставка  літератури на протипожежну тематику, костюмів та інших засобів       для гасіння пожежі, фотографій з місць подій, де відбувалися пожежі, дитячих робіт та малюнків на тему „Вогонь наш друг – чи ворог?”.

Тип заходу:      засвоєння нових термінів, знань, умінь і навичок.

      


Хід  заходу

 

На дошці написано загадку :



                              Все він може спопелити,

                              Але й може обігріти ,

                              Якщо студить нас зима.

                              Обережні будьте з ним

                              І сьогодні і завжди ,

                              Щоб не сталося біди.

 

Вихователь. Дорогі діти! Простір, в якому ми живемо, наповнений красою, радістю, і щастям. Дуже важливо нам зберегти його таким, яким він є: не знищити не зруйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей.

А ще дуже важливо зберегти своє життя і здоров’я, щоб насолоджуватись красою навколишнього світу. А  це великою мірою залежить від нас самих, від того, як ви будете поводити себе, як виконуватимете правила протипожежної безпеки, як ви любите навколишній світ, такий тендітний і неповторний, дзвінкий і радісний, як бережете його.

Діти, наше життя і здоров’я великою мірою залежить і від людей, які допомагають зберегти добробут і спокій в наших оселях. Це дуже потрібні люди, без них важко уявити наше життя. Цих людей називають пожежниками.

Це сильні, сміливі і мужні люди. Вони – спритні бійці, безстрашні і дуже хоробрі люди. Саме їх кличуть на допомогу, коли потрібно гасити пожежу .

Такою людиною і є наш гість.(Виступ гостя)

Вихователь. Ви теж, любі діти, сьогодні відчуєте себе в ролі пожежних. І ми з вами переконаємось, наскільки це нелегко.

Наші юні пожежні були поділені на групи і кожна група отримала домашні завдання. Отже, виступ 1 групи пожежних. Тема їх виступу „Вогонь на службі людей”.



1 учень. Вогонь нам служить, коли він добрий дуже.

              Потрібний людям він без виключення всім.



2 учень. Давно первинні люди вогонь не добували.

              Траплялось раз від разу грозу вони чекали.



3 учень. Як загориться дерево від блискавки стрункої,

               То зразу ж біля нього збиралися гурьбою.



4 учень. Поки воно горіло, часу люди не губили:

               Грілися по черзі й смачну їжу варили.



5 учень. Та з часом все ж навчились люди

               добувати вогонь без великих пожеж.



6 учень. З тих пір вогонь нам добре служить

               І обійтись не можем ми без нього друже.



7 учень. В печі горить вогонь червоний і веселий,

              Щоб зігрівать теплом міста усі і села.



8 учень. І до зірок здійснить політ на кораблях космічних

              Допомагає нам вогонь, неначе він магічний.



9 учень. Він потрібний на заводах, на літаках і параходах.

              Світить в шахтових проходах,

              Руха автомобілі й поїзди.

              Якщо треба, ти його знайди.



10 учень Отже, вогонь – наш друг, не зможемо без нього. Якщо якийсь недуг, вогонь нам допоможе.

Вихователь. Отже, вогонь людині приносить користь. Давайте послухаємо виступ 2 групи про те, де ховається вогонь.

Діти по черзі показують малюнки і  розповідають про них )



1 учень. Діти не повинні без нагляду дорослих і відповідної підготовки влаштовувати ігри, які можуть спричинити пожежу.

2 учень. Не можна залишати праску не охолодженою на тканині, або розміщувати біля легкозаймистих матеріалів.

3 учень. Дуже небезпечно лити гас чи бензин у вогонь.

Від вогню горюча рідина спалахує, і язики полум’я можуть обпалити обличчя, волосся, навколишні речі,  запалити гас чи бензин, які ще залишились.



4 учень. Ялинку треба встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів. Треба пам’ятати, що не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки.

Вихователь. Діти підготували декілька історій, в яких виявлено велику мужність під час боротьби з вогнем.     

                     Мужність

Цей випадок трапився влітку. Учень 5 класу повертався додому з рибалки. Проходячи повз колгоспну ферму. Хлопчик побачив, що з вікон приміщення, де живуть телята, валить чорний дим. І хлопчик кинувся туди, не зважаючи на полум’я. Телята злякалися і не хотіли йти, але йому все ж вдалося вивести їх на свіже повітря. А тут вже й пожежники приїхали і загасили пожежу .

               Він врятував урожай

У Анатолія були перші жнива в житті. Зачепивши трактором волокуші, він тяг солому до скирти. Але раптом  побачив вогонь. То горіла солома, треба було якось рятувати врожай, і Толя не пожалів свого життя. Перші його жнива виявились останніми. Але вони не будуть ніколи забуті, як не забувають подвиги людей у суворі роки війни.

 

Вихователь. Пожежні спеціально тренуються, щоб уміти загасити пожежу. Серед юних пожежних є теж сильні, сміливі, спритні. І продемонструють вони ці якості на конкурсі по гасінню пожежі водою .

 

(Конкурс з відрами, де 2 команди юних пожежників по черзі переносять воду з повного відра в порожнє за допомогою малих відерець. Виграє та команда, яка швидше перенесе воду в порожнє  відро з повного).



 

Вихователь. Наші діти знають вірші на протипожежну тематику.

1 учень.      Наш Андрійко добре знає,

                    Що пожежа – лихо з лих!

                    Що вона завжди буває,

                    Навіть з іскорок малих.

                    А тому він все уміє:

                    У грозу не пустить „Змія”,

                    І під деревом не стане,

                    Поки грім не перестане.



2 учень.      Газ і праску не вмикає,

                    Сірниками не черкає,

                    До торшера не полізе,

                    Не чіпає телевізор.

                    І багато таких „Не”

                    Він і пальцем не торкне .

                    Бо малий Андрійко зна,

                    Що пожежа – річ страшна!



3 учень       Мама попіл вигрібала

                    І за хатою зсипала.

                    Раптом дивиться Іринка –

                    Тліє в попелі жаринка!

                    А вітрище дме на тік,

                    І жаринка скік  та скік...

                    На току лежить зерно –

                    „Ой, згорить же все воно!”.

                    Раптом дівчинка туп-туп...

                    На жаринку з кухля хлюп.

                    Зашипіла вмить вода –

                    Потонула в ній біда !



Вихователь.  А тепер побачимо, що ви запам’ятали.

Продовжіть речення.

1. Електропраску вмикати не можна, тому що…

2. Газову плиту запалювати не можна, тому що …

3. Бенгальські вогні у хаті палити не можна, тому що…

4. Сірники запалювати не можна, тому що…

ВОГОНЬ: ДРУГ ЧИ ВОРОГ?

Мета: пояснити дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним; дати уявлення про причини виникнення пожеж та формувати розуміння необхідності знання й виконання правил протипожежної безпеки; вчити запобігати виникненню пожежі; переконати в небезпечності гри з вогнем.

ХІД БЕСІДИ

Вогонь нам служить,

коли він добрий дуже.

Потрібний людям він без винятку усім.


  • Чи дозволяють вам удома користуватися сірниками?

  • Як ви вважаєте, для чого потрібен вогонь?

  • Чи хтось із вас знає, де ховається вогонь?

  • А чи може вогонь бути небезпечним?

1. Де може виникнути вогонь?

Розгляньте малюнки і скажіть, де ховається злий вогонь. (Сірники, запальнички, каністри з бензином, гасові лампи, новорічні хлопавки, свічки, бенгальський вогонь, петарди, карнавальні костюми, багаття, вогонь на газовій плиті та в печі.)



  • Чому серед зображень є каністра?

  • До чого тут карнавальний костюм, зроблений із паперу і вати?

  • Папір, вата, бензин легко займаються, спалахують від найменшої іскри. Тому їх називають легкозаймистими.

2. Правила запобігання пожежі.

  • Із сірниками бавитися не можна.

  • Електроприлади необхідно вимикати вчасно.

  • Не можна залишати без догляду вогонь на газовій плиті, у печі.

  • Без нагляду дорослих не можна влаштовувати ігри, що можуть спричинити пожежу.

  • Не можна залишати праску неохолодженою на тканині або ставити її біля легкозаймистих матеріалів.

  • Дуже небезпечно лити гас чи бензин у вогонь. Ця рідина спалахує, а полум'я можуть обпалити обличчя, волосся, руки.

  • Ялинку потрібно встановлювати на небезпечній відстані від печей та нагрівальних приладів.

  • Не можна прикрашати ялинку свічками, адже може зайнятися хвоя, паперові іграшки.

— Послухайте розповідь про те, що трапилося з хлопчиком, який не знав, що вогонь — це небезпечно.

На сірниковій фабриці зробили маленького Сірничка, поклали в коробку разом з іншими сірниками й відвезли до магазину. Цю коробку сірників купила мама маленького хлопчика.

Нашому Сірникові дуже хотілося чимось допомогти мамі. Він мріяв, що вона вийме його з темної коробки, запалить вогонь, приготує вечерю, і вся сім'я питиме чай із солодким варенням та пирогами. Всім буде весело й затишно.

Але трапилось інакше.

Мама вранці пішла на роботу й сказала синові: «Не бери до рук сірників!»

Але маленький хлопчик забув наказ мами. Він дістав нашого Сірничка й почав чиркати ним по коробці, як це робила мама. Сірничок спочатку зрадів: нарешті здійсниться його мрія. Але потім злякався: хлопчик бавився вогником, поки не обпік пальці.

Він скрикнув від болю й випустив Сірничка.

— Ой, що ти робиш! — закричав Сірничок.

Але було вже пізно. Вогник зачепив папірець на підлозі. Потім вогонь перекинувся на фіранку, загорілися дерев'яні меблі й підлога. Хлопчикові стало жарко й страшно. Дим заважав йому дихати, щипав очі. Що робити?

Маленький хлопчик розгубився, він ще не знав, що необхідно звернутися до сусідів, викликати пожежників за телефоном 01. Замість цього він заховався під ліжко. Та вогонь і дим знайшли його і там. Хлопчик кашляв, кричав, плакав від болю. Врятували його пожежні. Хтось із перехожих побачив пожежу й зателефонував за номером 101.

Пожежні приїхали на великій червоній машині й погасили страшний вогонь. Хлопчика відвезли до лікарні. Зараз він одужує й хоче вивчити правила пожежної безпеки.

3. Правила пожежної безпеки.

— Прочитаємо їх.


  • Як запалиш сірника, може трапитись біда.

  • Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей.

  • 01 ти викликай і адресу свою дай.

—А чи змогли б ви назвати свою адресу пожежному чи міліціонерові?

4. Гра «Телефон 01».

Діти беруть слухавку, правильно набирають 01, чітко говорять: «У нас пожежа», називають свою адресу.

5. Підсумок.

— Вогник, Вогник, я твій друг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Я потрібен людям дуже,

Поможу тобі, мій друже.

Я не буду пустувати

І з вогнем злим жартувати.

Я його переможу,

Людям всім допоможу.

Ти потрібен людям дуже,

Поможи мені, мій друже.

— Хлопче, хлопче, я твій друг.

Хвилинка Чомучок «Як давно вогонь служить людині?»
Мета: пояснити дітям, що вогонь може бути корисним і небезпечним; дати уявлення про причини виникнення пожеж та формувати розуміння необхідності знання й виконання правил протипожежної безпеки; вчити запобігати виникненню пожежі; переконати в небезпечності гри з вогнем.
ХІД БЕСІДИ

На дошці написано загадку :

                              Все він може спопелити,

                              Але й може обігріти ,

                              Якщо студить нас зима.

                              Обережні будьте з ним

                              І сьогодні і завжди ,

                              Щоб не сталося біди.

 

Вихователь. Дорогі діти! Простір, в якому ми живемо, наповнений красою, радістю, і щастям. Дуже важливо нам зберегти його таким, яким він є: не знищити не зруйнувати, а залишити землю такою чудовою для інших людей.

А ще дуже важливо зберегти своє життя і здоров’я, щоб насолоджуватись красою навколишнього світу. А  це великою мірою залежить від нас самих, від того, як ви будете поводити себе, як виконуватимете правила протипожежної безпеки, як ви любите навколишній світ, такий тендітний і неповторний, дзвінкий і радісний, як бережете його.

Діти, наше життя і здоров’я великою мірою залежить і від людей, які допомагають зберегти добробут і спокій в наших оселях. Це дуже потрібні люди, без них важко уявити наше життя. Цих людей називають пожежниками.

Це сильні, сміливі і мужні люди. Вони – спритні бійці, безстрашні і дуже хоробрі люди. Саме їх кличуть на допомогу, коли потрібно гасити пожежу .



1. Де може виникнути вогонь?

Розгляньте малюнки і скажіть, де ховається злий вогонь. (Сірники, запальнички, каністри з бензином, гасові лампи, новорічні хлопавки, свічки, бенгальський вогонь, петарди, карнавальні костюми, багаття, вогонь на газовій плиті та в печі.)



  • Чому серед зображень є каністра?

  • До чого тут карнавальний костюм, зроблений із паперу і вати?

  • Папір, вата, бензин легко займаються, спалахують від найменшої іскри. Тому їх називають легкозаймистими.


1 учень. Вогонь нам служить, коли він добрий дуже.

              Потрібний людям він без виключення всім.



2 учень. Давно первинні люди вогонь не добували.

              Траплялось раз від разу грозу вони чекали.



3 учень. Як загориться дерево від блискавки стрункої,

               То зразу ж біля нього збиралися гурьбою.



4 учень. Поки воно горіло, часу люди не губили:

               Грілися по черзі й смачну їжу варили.



5 учень. Та з часом все ж навчились люди

               добувати вогонь без великих пожеж.



6 учень. З тих пір вогонь нам добре служить

               І обійтись не можем ми без нього друже.



7 учень. В печі горить вогонь червоний і веселий,

              Щоб зігрівать теплом міста усі і села.



8 учень. І до зірок здійснить політ на кораблях космічних

              Допомагає нам вогонь, неначе він магічний.



9 учень. Він потрібний на заводах, на літаках і параходах.

              Світить в шахтових проходах,

              Руха автомобілі й поїзди.

              Якщо треба, ти його знайди.



10 учень Отже, вогонь – наш друг, не зможемо без нього. Якщо якийсь недуг, вогонь нам допоможе.

Вихователь. Отже, вогонь людині приносить користь.
2. Правила запобігання пожежі.

1 учень. Діти не повинні без нагляду дорослих і відповідної підготовки влаштовувати ігри, які можуть спричинити пожежу.

2 учень. Не можна залишати праску не охолодженою на тканині, або розміщувати біля легкозаймистих матеріалів.

3 учень. Дуже небезпечно лити гас чи бензин у вогонь.

Від вогню горюча рідина спалахує, і язики полум’я можуть обпалити обличчя, волосся, навколишні речі,  запалити гас чи бензин, які ще залишились.



4 учень. Ялинку треба встановлювати на безпечній відстані від печей та нагрівальних приладів. Треба пам’ятати, що не можна прикрашати ялинку свічками, бо може зайнятися хвоя, паперові іграшки.

— Послухайте розповідь про те, що трапилося з хлопчиком, який не знав, що вогонь — це небезпечно.

На сірниковій фабриці зробили маленького Сірничка, поклали в коробку разом з іншими сірниками й відвезли до магазину. Цю коробку сірників купила мама маленького хлопчика.

Нашому Сірникові дуже хотілося чимось допомогти мамі. Він мріяв, що вона вийме його з темної коробки, запалить вогонь, приготує вечерю, і вся сім'я питиме чай із солодким варенням та пирогами. Всім буде весело й затишно.

Але трапилось інакше.

Мама вранці пішла на роботу й сказала синові: «Не бери до рук сірників!»

Але маленький хлопчик забув наказ мами. Він дістав нашого Сірничка й почав чиркати ним по коробці, як це робила мама. Сірничок спочатку зрадів: нарешті здійсниться його мрія. Але потім злякався: хлопчик бавився вогником, поки не обпік пальці.

Він скрикнув від болю й випустив Сірничка.

— Ой, що ти робиш! — закричав Сірничок.

Але було вже пізно. Вогник зачепив папірець на підлозі. Потім вогонь перекинувся на фіранку, загорілися дерев'яні меблі й підлога. Хлопчикові стало жарко й страшно. Дим заважав йому дихати, щипав очі. Що робити?

Маленький хлопчик розгубився, він ще не знав, що необхідно звернутися до сусідів, викликати пожежників за телефоном 01. Замість цього він заховався під ліжко. Та вогонь і дим знайшли його і там. Хлопчик кашляв, кричав, плакав від болю. Врятували його пожежні. Хтось із перехожих побачив пожежу й зателефонував за номером 101.

Пожежні приїхали на великій червоній машині й погасили страшний вогонь. Хлопчика відвезли до лікарні. Зараз він одужує й хоче вивчити правила пожежної безпеки.



3. Правила пожежної безпеки.

— Прочитаємо їх.



  • Як запалиш сірника, може трапитись біда.

  • Від вогню ти не ховайся, а тікай і клич людей.

  • 101 ти викликай і адресу свою дай.

—А чи змогли б ви назвати свою адресу пожежному чи міліціонерові?

4. Гра «Телефон 101».

Діти беруть слухавку, правильно набирають 01, чітко говорять: «У нас пожежа», називають свою адресу.



Підсумок.

— Вогник, Вогник, я твій друг,

Я твій друг, і ти мій друг.

Я потрібен людям дуже,

Поможу тобі, мій друже.

Я не буду пустувати

І з вогнем злим жартувати.

Я його переможу,

Людям всім допоможу.

Ти потрібен людям дуже,

Поможи мені, мій друже.

— Хлопче, хлопче, я твій друг.



Голянич Н.І. вихователь ГПД


База даних захищена авторським правом ©refs.in.ua 2016
звернутися до адміністрації

    Головна сторінка